abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60838689
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:44 schreef DJ-Maurits het volgende:
Reanimatietechnieken zijn aan trends onderhevig...
30 om 2 was de trend dit jaar. Geen idee meer wat het hiervoor moest zijn maar ik kan me nog andere configuraties herinneren.

Ik hoop maar dat het nooit meer nodig zal zijn, geen idee hoe een pop in verhouding staat tot een echt mens maar die pop laat ik constant kotsen, (bij mensen weet ik het niet, dat was beurt voor ik uberhaubt een reactie kon opwekken) ik hoop echt dat ik nooit een klein kind voor me krijg want die druk ik volgens mij echt in tweëen.

Voor de rest ben ik het met je eens, beademing is mi echt zinloos. Die komt weer op gang of niet, belangrijkste is het "motortje" weer aan de praat te krijgen.
pi_60841433
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:59 schreef Razor21 het volgende:
Vroeg mij het volgende af, wanneer dien je nu aan de noodrem te trekken in de trein?
Als je langs je station rijdt en je realiseert dat je per ongeluk in de sneltrein zit in plaats van in de stoptrein?
Sanity is (not) statistical
pi_60842716
Ik vraag me af of je er mee weg zou komen om aan de noodrem te trekken en vervolgens te doen alsof je neus bloed. Je moet dan wel een gigantisch pokerface kunnen trekken.
pi_60842774
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:44 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

30 om 2 was de trend dit jaar. Geen idee meer wat het hiervoor moest zijn maar ik kan me nog andere configuraties herinneren.

Ik hoop maar dat het nooit meer nodig zal zijn, geen idee hoe een pop in verhouding staat tot een echt mens maar die pop laat ik constant kotsen, (bij mensen weet ik het niet, dat was beurt voor ik uberhaubt een reactie kon opwekken) ik hoop echt dat ik nooit een klein kind voor me krijg want die druk ik volgens mij echt in tweëen.

Voor de rest ben ik het met je eens, beademing is mi echt zinloos. Die komt weer op gang of niet, belangrijkste is het "motortje" weer aan de praat te krijgen.
Mijn vader heeft 20 jaar reanimatiecursussen gegeven. en 31 jaar op een SEH gewerkt. En die brak in het echt altijd ribben. Zo nauw komt dat niet, liever een weekje of 2 pijn of in het aller ergste geval een klaplong dan dood.
pi_60843093
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 01:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Mijn vader heeft 20 jaar reanimatiecursussen gegeven. en 31 jaar op een SEH gewerkt. En die brak in het echt altijd ribben. Zo nauw komt dat niet, liever een weekje of 2 pijn of in het aller ergste geval een klaplong dan dood.
bij een goede reanimatie breek je ribben, anders doe je het niet goed trouwens
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_60844858
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 01:31 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik vraag me af of je er mee weg zou komen om aan de noodrem te trekken en vervolgens te doen alsof je neus bloed. Je moet dan wel een gigantisch pokerface kunnen trekken.
Moeilijk denk ik. Je medepassagiers hebben het ten slotte gezien en als die er niet zitten in die coupé zul je minstens met een goed verhaal moeten komen.
pi_60844947
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:58 schreef ETA het volgende:
heb zelf 1 situatie gezien waarbij de noodrem zijn waarde had bewezen.

Begin dit jaar stond ik op het station van Cairo te wachten op de nachttrein richting het zuiden. Het is nogal druk en hectisch op het perron. Na lang wachten stopt er eindelijk een trein, helaas niet mijn trein. Nog voor de trein stil staat springen mensen er al uit. Lekker gevaarlijk denk ik al. Het chaotische proces van uitstappen en instappen begint, grote families met kinderen, mannen met grote dozen op hun hoofd, oude mannen met wandelstokken, allemaal gebruiken ze hun elleboog om snel aan boord te komen.

Echter 1 man komt te laat. De trein begint alweer te rijden terwijl deze man met een grote doos in zijn armen komt aanrennen. Hij slalomt om de wachtenden mensen heen en bereikt een openstaande trein deur. Hij smijt zijn doos naar binnen en grijpt naar de handvat bij de deur om zichzelf naar binnen te trekken. Net op het moment dat hij zich vastgrijpt struikelt hij.... De trein heeft al wat snelheid opgebouwd en de man hangt met 1 hand aan de deuropening. Als in slowmotion begint hij te verdwijnen in het gat tussen de trein en het perron. Een man op het balkon ziet alles gebeuren en trekt aan de noodrem terwijl iemand anders de man probeert vast te grijpen. Met piepende remmen staat de trein binnen enkele meters stil. De man hangt nog steeds met 1 hand aan de deuropening en beide benen in het gat tussen de trein en het perron. Omstanders trekken hem ongedeerd terug op het perron. Het had niet veel gescheelt of hij was helemaal in het gat verdwenen en dan was het iets minder goed afgelopen.

Dus noodrem, kan soms best handig zijn
Wat zat er in die doos?
pi_60845215
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:28 schreef EggsTC het volgende:
Nee, misschien komt het schaap zelf weer overeind door wind
!
pi_60846525
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 07:49 schreef Isegrim het volgende:

[..]

!
Ja, aan de noodrem trekken voor een schaap, dat is pas !

Ik bedoel, je gaat toch ook niet de dierenambulance bellen als je op een mier stapt. Dan moet je consequent zijn ook.
Lambo of Rekt
pi_60846540
Ik durf te wedden dat ik er in Friesland geen boete voor zou hebben gekregen.
pi_60846577
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 09:28 schreef Isegrim het volgende:
Ik durf te wedden dat ik er in Friesland geen boete voor zou hebben gekregen.
Je ondertitel zegt Rotterdam, daar krijg je zeker een boete ervoor.
Lambo of Rekt
pi_60846617
Ik woon nú in Rotterdam en daar bevinden zich erg weinig schapen. Het betreffende schaap bevond zich ergens in de nabijheid van Dronrijp.
pi_60846639
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 09:27 schreef EggsTC het volgende:


Ik bedoel, je gaat toch ook niet de dierenambulance bellen als je op een mier stapt. Dan moet je consequent zijn ook.
Lambo of Rekt
pi_60846682
Groot verschil wmb en hier is bovendien ook een economische schade.
pi_60846760
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 09:33 schreef Isegrim het volgende:
Groot verschil wmb en hier is bovendien ook een economische schade.
Nou ik zie het verschil niet zo, een schaap is een wat groter dier dan een mier maar het zijn beide dieren. Economische schade, tja dan moet die boer maar beter op zn schapen letten.

Waar ligt die grens, als jij een vogel verstrikt ziet zitten in een net, of een eend. Is het dan aannemelijk om de noodrem te trekken. Wat dan met een kip? Economische schade, die had nog wel een paar gouden eieren kunnen leggen voordat ze dood ging.

Moeilijk die grens trekken, ik vind het niet geoorloofd tenzij mensenlevens in gevaar zijn.
Lambo of Rekt
pi_60846939
Ik vraag me af als je in de trein idd ziet dat zo'n schaap op z'n rug ligt of je dan niet de dierenambulance kan bellen? Aan de noodrem trekken vind ik idd ook vrij overdreven, ik zou pissig zijn als passagier.

M.
Hallon!
pi_60847090
Ik weet hoe het bij de metro gaat, en aangezien ze rijden onder ongeveer dezelfde basis-regels als de trein;

Als je aan de noodrem trekt word er automatisch een verbinding gestart met de machinist. Hij kan je horen en jij hem (tenminste, als het oude materiaal goed is)

De noodrem is overbrugbaar in de metro. Als je geen goeie reden opgeeft, word hij overbrugd en ga je vanzelf weer rijden. Dat zal bij een trein wel anders zijn omdat hij natuurlijk veel langere afstanden maakt. Het komt nogal vaak voor dat schoolkinderen het even willen uittesten. De noodrem word niet vaak serieus genomen. Het bedrijf drukt de medewerkers op het hart om flink de vaart erin te houden aangezien ze boetes krijgen voor iedere minuut die ze te laat zijn. De meeste bestuurders denken daarom ook: Al staan er 3 coupe's achter me in de fik, ik rij door naar het eindpunt. Sigaretje in hun mond en doorgaan.

Die defibrilator zit er ook niet in bij de metro, wel een ehbo doos met verband en pleisters. En natuurlijk moet je die debiele cursussen doen als machinist zijnde. Ehbo, brandveiligheid, en zulk soort dingen. Dus qua kennis weten ze wel hoe ze moeten reageren.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:50:56 #78
222701 Drinkfontein
België, bierland
pi_60847105
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:38 schreef Valkire het volgende:
AED

[ afbeelding ]
Als je aan de noodrem trekt en de conducteur komt roepen dat je niet zomaar aan de noodrem mag trekken, kan je de AED-pads even tegen zijn linker-en rechteroor houden. Stopt ie wel met toeteren.
Carpe Diem
pi_60847530
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:28 schreef Jonathon het volgende:
Hartaanval lijkt mij wel een goede rede eigelijk...
ze kunnen precies zien waar de trein staat en de lokatie aan de trauma heli doorgeven
Ja... en waar moet die heli landen?? Als ie op het spoor landt heb je meer doden, die bovenleiding is zo verdraaid rottig namelijk. Of hij kan in het weiland ernaast landen, dan moeten ze alleen wel met hun spullen over een sloot zien te komen.

Bij medische nood is het beter om 112 te bellen en door te geven wat het volgende station is. Ook een beetje afhankelijk van de lokatie, als je bij een stopstation voor Leiden zit dan is het vaak sneller om met de trein door te gaan en te zorgen dat er op Leiden medisch personeel staat (ziekenhuis zit daar pal tegenover het station). Eventueel kun je op een station altijd bij stilstand nog aan de noodrem trekken om het treinpersoneel te waarschuwen. (De machinist ziet dat nameljik direct). De trein mag volgens de regels sowieso niet verder rijden indien er een dergelijke situatie optreed.

Zo zat ik laatst in de trein naar Schiphol en daar bleek dat iemand geen zuurstof meer kreeg en begon te hyperventileren. Hij voelde op ten duur z'n benen niet meer enzo. De conducteur was vrij snel ter plaatse dankzij iemand die bij de omroepinstallatie van de trein kon komen. Bij Schiphol hebben we de beste man de trein uit geholpen, maar de trein moest blijven staan tot het medisch personeel ter plaatse was en de man had onderzocht.
Don't hurry, be crappy!
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 10:19:17 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_60847684
Machinisten weten uit hun hoofd waar zich overwegen bevinden, een ambu kan dan naar een overweg komen. In moderne treinen kan de machinist de noodremming onderbreken om op een gunstiger punt tot stiltstand te komen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')