abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60865399
Als je per ongeluk je baby uit het raam gooit is het wel toepasselijk
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:11:03 #102
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_60865570
als iemand blijkt haken aan de deur lijkt me best handig om die knop te gebruiken
tenzij je een rooie streep aantrekkelijk vindt
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 01:12:53 #103
152894 Ex-Lekkerlander
Nee, ik woon er niet meer
pi_60869399
Als niemand het ziet mag je aan de noodrem trekken
"In sinopel 3 vogels van goud, geplaatst 2 en 1."
Het is niet alleen maar onzin wat ik verkondig !!!!
pi_60870290
Als je voor BNN wilt werken.
Of misschien als je halverwege twee stations moet zijn?
[quote]Op woensdag 26 november 2008 13:01 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier ben ik het echt volledig mee eens, TS is een weekdiertje ipb nachtdier. Echt een gebrek aan enige vorm van ruggengraat.[/quote]
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 03:39:59 #105
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_60870763
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 09:50 schreef kyraaa het volgende:
De noodrem is overbrugbaar in de metro. Als je geen goeie reden opgeeft, word hij overbrugd en ga je vanzelf weer rijden. Dat zal bij een trein wel anders.......
Van treinen zijn ze ook overbrugbaar. Trek jij maar eens aan de noodrem in de schipholtunnel, wedde dat de trein doorrijdt + schiphol overslaat en buiten pas stil gaat staan?

Ik heb ook een keer een noodrem situatie meegemaakt op Eindhoven waar een numbnut te laat de trein in sprong met zijn trolley achter hem aan waarbij de trolley tussen de deuren bleef zitten. De deur sloot goed dus de trein kon rijden met een uitstekende trolley.
pi_60871300
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:07 schreef laffer het volgende:

[..]

dan weet jij niet hoe dat apparaat werkt, het doet niet veel meer dan indien noodzakelijk een stroomstoot toedienen.
de hartmassage en de beademing moet je nog steeds zelf doen, en met dat gaat het vaak mis als je niet precies weet hoe dat moet
Je schreef dat je wist hoe de AED werkte, niet dat je kon reanimeren. Maar troost je met de gedachte dat als je wél kunt reanimeren dat nog steeds de kans op overlijden vrij groot is. En het dus regelmatig mis gaat
Do you know the difference between commitment and involved?
Think of bacon and eggs, the chicken is involved, the pig was committed.
pi_60871526
Tijdens een fittie...
  zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:21:56 #108
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_60874216
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:31 schreef veldmuis het volgende:
Er zou een wetswijziging moeten plaatsvinden wat betreft die zelfmoorddingen. Iets dat een uit elkaar gespat lichaam gewoon weggespoten mag worden door de brandweer, en dat ze daar geen stukjes van hoeven te rapen.
Een druppel bloed voor het DNA, en verder niet. Punt.
Snap zoiezo niet waarom mensen die zelfmoord plegen zichzelf voor een trein gooien. Ze nemen het risico een aantal meters meegesleurd te worden aan hun been of iets dergelijks om vervolgens helse pijnen te doorstaan wat hun leven nog onaangenamer maakt en alsof het allemaal nog niet genoeg is mislukt hun poging ook nog. Het lijkt mij dat er wel prettigere en effectievere manieren te bedenken zijn om een einde aan je leven te maken.
Be water my friend
pi_60884870
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 02:00 schreef laffer het volgende:

[..]

bij een goede reanimatie breek je ribben, anders doe je het niet goed trouwens
Anders doe je het niet goed? Wat is dat dan voor bullshit

Het kan gebeuren maar het hoeft niet. Ben je BHV-er ofzo?
pi_60884971
Als pberends ook in jouw trein zit
pi_60885554
in de spits, een paar minuten voordat de trein het perron oprijdt.
Coupe-domino
“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
"There isn't any crisis. It's simply a crisis of ignorance."
pi_60887408
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 20:02 schreef validname het volgende:
in de spits, een paar minuten voordat de trein het perron oprijdt.
Coupe-domino
Maar alleen als iemand het filmt en op Youtube zet
pi_60887519
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 19:25 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Anders doe je het niet goed? Wat is dat dan voor bullshit

Het kan gebeuren maar het hoeft niet. Ben je BHV-er ofzo?
ook, maar ik heb nu ook mijn EHBO, en ja zelfs met aanvullende vervolg cursussen gedaan, ben er aardig in thuis nu, psychologie er ook bij.
en ja, met een reanimatie breek je ribben, kan ook niet anders, je moet namelijk zo`n 5 cm de bortkas indrukken
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_60887830
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:40 schreef laffer het volgende:

[..]

en ja, met een reanimatie breek je ribben, kan ook niet anders, je moet namelijk zo`n 5 cm de bortkas indrukken
Mwoah, niet echt... tuurlijk kan het gebeuren dat er een rib breekt tijdens het reanimeren en het doel heiligt de middelen. Maar om te stellen dat er ribben gebroken moeten worden om effectief te kunnen reanimeren gaat wat ver.. .
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_60888501
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:55 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Mwoah, niet echt... tuurlijk kan het gebeuren dat er een rib breekt tijdens het reanimeren en het doel heiligt de middelen. Maar om te stellen dat er ribben gebroken moeten worden om effectief te kunnen reanimeren gaat wat ver.. .
het klinkt idd eng, maar geloof me bij een reanimatie breek je echt ribben
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
pi_60896286
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:34 schreef laffer het volgende:

[..]

Jong... kijk eens in mijn profiel wat ik met m'n leven doe en laat dat idee varen... Dat dat op je EHBO-avondje verteld is, wil nog niet zeggen dat het ook zo is...
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
pi_60897248
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 22:34 schreef laffer het volgende:

[..]

Ik sluit mij aan bij DJ-Maurits, EHBO en aanvullende cursussen stellen allemaal nog bar weinig voor. En ja ook ik kan het weten
pi_60897819
Ik zou hem door laten rijden naar volgende station en dan 112 opbellen om een ambulance naar het volgende station te laten komen.
BlaDieBla
  zondag 17 augustus 2008 @ 12:51:04 #119
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_60897880
Ik zat een keer in de trein toen er een noodstop gemaakt werd en daarna zag ik een wat verstrooid kijkende oudere allochtoon van het toilet af komen strompelen. Werd er even later omgeroepen dat er "geen reden voor paniek was, maar dat de noodstop was gemaakt omdat iemand dacht dat hij met de noodhendel de wc kon doorspoelen"
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_60898894
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:51 schreef Molluck het volgende:
Ik zat een keer in de trein toen er een noodstop gemaakt werd en daarna zag ik een wat verstrooid kijkende oudere allochtoon van het toilet af komen strompelen. Werd er even later omgeroepen dat er "geen reden voor paniek was, maar dat de noodstop was gemaakt omdat iemand dacht dat hij met de noodhendel de wc kon doorspoelen"
"Op Fok! val je pas op als je normaal bent." -mazaru
  zondag 17 augustus 2008 @ 14:01:29 #121
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_60899178
Hahah dat moest dan ook even worden omgeroepen he
Be water my friend
  zondag 17 augustus 2008 @ 21:10:22 #122
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_60907688
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 12:51 schreef Molluck het volgende:
whaha die is echt zo geniaal whaha
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
pi_60911704
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 11:23 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Jong... kijk eens in mijn profiel wat ik met m'n leven doe en laat dat idee varen... Dat dat op je EHBO-avondje verteld is, wil nog niet zeggen dat het ook zo is...
Maar jij bent nog studerende. Nee geintje, het hoeft niet nodig te zijn maar in the heat of the moment doe je het liever te hard dan te zacht en nadenken erover doe je niet op dat moment. Dat kan ik je dan weer vanuit de praktijk vertellen.
pi_60920277
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:25 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Maar jij bent nog studerende. Nee geintje, het hoeft niet nodig te zijn maar in the heat of the moment doe je het liever te hard dan te zacht en nadenken erover doe je niet op dat moment. Dat kan ik je dan weer vanuit de praktijk vertellen.
Maar het hoeft niet, dat was de vraag
pi_60962754
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 11:23 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Opleiding: Geneeskunde
Beroep: Student

weleens met echte mensen gewerkt i.p.v. met je gok in je boeken gezeten?
en nee, ik heb geen EHBO avondje gehad, ik heb in mijn bedrijf waar ik werk ( met echte mensen die een handicap hebben waaronder hart patienten) intern diverse opleidingen gedaan, en nu ben ik nog bezig met andere opleidingen waaronder psychologie.
dat is namelijk verplicht nogmaals omdat ik daaglijks werk met mensen die een handicap hebben.
ik ben nogsteeds druk bezig met alles, wat ik alleen maar probeerde te vertellen dat een AED geen wondermiddel is en dat het geven van hartmassage niet zo makkelijk is als wat het lijkt.

verder maar weer on topic graag
pi_60992658
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:34 schreef EggsTC het volgende:
Hier iemand die eraan trekt : http://www.intertet.org/?post_id=226020
Zwaar vet, zou het bijna zelf doen, ze is onsnapt nietwaar, dan moet ik het ook kunnen
Goed getimed ook al had ik zelf wel iets sterks meegenomen om dat glas door te rammen, je zal hem maar niet open krijgen dan baal je
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_60992837
Wat een trut zeg, die dat zomaar voor de lol doet. "Wat is dit lekker!"
Als het menens is, lach je er dus echt niet bij.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:28:25 #128
222256 ThingFish
Head like a potato...
pi_60994492
Duitsers durfden ook een keertje niet aan de noodrem te trekken omdat ze bang waren voor boetes. Gevolg: nou... kijk zelf maar

http://nl.wikipedia.org/wiki/ICE-ongeluk_in_Eschede
"The World's most plentiful ingredient is STUPIDITY" Frank Zappa
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:05:41 #129
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_60997125
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:28 schreef ThingFish het volgende:
Duitsers durfden ook een keertje niet aan de noodrem te trekken omdat ze bang waren voor boetes. Gevolg: nou... kijk zelf maar

http://nl.wikipedia.org/wiki/ICE-ongeluk_in_Eschede
Tegen de tijd dat er een stuk staal van meer dan een meter de coupevloer doorboort wordt het inderdaad wel tijd voor de noodrem
pi_61006958
quote:
Van het ongeluk werd hij pas door de treindienstleider van station Eschede geïnformeerd: “Je bent hier alleen voorbijgereden! Je bent ontspoord!”. Nadat hij zag wat zich achter hem afgespeeld had, zonk hij ineen in zijn stoel en verliet de locomotief pas na twee uur.
Wel heftig stukje...
pi_61016688
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:59 schreef Razor21 het volgende:

Is het slim als iemand een hartstilstand krijgt o.i.d. de conducteur te waarschuwen en is het dan verstandiger om de trein door te laten rijden naar het eerst volgende station (20 min verderop).
Ja, dat is verstandiger. Laat de machinist een ambulance waarschuwen zodat die klaarstaat op het volgende station.

Helaas zal er wel een of andere klapjosti zijn die slim denkt te zijn en tóch aan de noodrem trekt. Een vriendin van me zat eens in een trein waarin iemand aan de noodrem trok omdat er iemand was flauwgevallen, for fuck's sake.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 20:34 schreef gias het volgende:

volgens mij is elke trein uitgerust met een defibrillator.
hard aanval is dus makkelijk te fixen dan.
Ha! Een hartinfarct makkelijk te fixen. Met een beetje geluk hou je met een AED iemand lang genoeg in leven om hem in het ziekenhuis te krijgen. Bovendien zit er geen beademingsapparaat aan een AED vast, en als er in de trein maar 1 persoon aanwezig is die EHBO kan houdt die het niet vol om de patiënt 20 minuten lang te beademen.
Maak dus niet de vergissing om een AED te beschouwen als een wondermachine waarmee je wel even iemand van een hartinfarct redt.
Ik heb er trouwens nooit van gehoord dat elke trein er een aan boord heeft?
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:02 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

. Dat kan iedere broodmongool. Dat is de hele bedoeling van dat apparaat.
Ha, nog zo'n vergissing. Niet iedereen kan met een AED overweg. Ten eerste moet je de elektrodestickers op de juiste plek weten te plakken (nee, dat is níet 'gewoon links op de borst') en ten tweede moet je nog steeds reanimatie kunnen toepassen (het apparaat zegt ook "start met reanimeren" e.d.). Om die reden is het vaak ook bedrijfspolicy dat alleen getrainde medewerkers het apparaat mogen gebruiken. Het zou me niks verbazen als treinmaatschappijen ook een regel hebben dat alleen personeel de AED's mag gebruiken.
pi_61016772
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:42 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Ik heb er trouwens nooit van gehoord dat elke trein er een aan boord heeft?
Een trein heeft niet eens een schroevendraaier aan boord
En ook geen brancard, trouwens. Best lastig als er iemand ligt te creperen en de ambulance staat aan de overkant van de sloot. Vooral als je dan dus geen schroevendraaier hebt om de deur van de wc er even uit te schroeven. Anders had die nog als brancard kunnen dienen...
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:15:06 #133
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_61018703
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 11:15 schreef Cothen het volgende:

[..]

Je vergeet dat er meerdere stations op de lijn zijn. In geval van een hartstilstand moet je de conducteur waarschuwen, die kan EHBO verlenen en de machinist laten stoppen op het eerst volgende station. daar kan de ongelukkige in de ambulance worden gebracht.

Aan de noodrem trekken heeft iig geen zin. Daar moet je alleen aan trekken als het voor de meerderheid van de passagiers onverantwoord is om door te rijden. Dus eigenlijk alleen als de trein fysiek niet meer in staat is om verder te rijden. Zelfs bij een schietpartij is het verstandiger om door te rijden omdat je de daders juist helpt als de trein in de middle of nowhere stil komt te staan.
Dan trekken de daders toch zelf gewoon aan de noodrem?
pi_61019099
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 @ 21:36 schreef DJ-Maurits het volgende:

[..]

Het nut van beademing tijdens de reanimatie is trouwens omstreden.. maar dat is een heel ander verhaal.
Als het een lekker wijf betreft vind ik dat nut helemaal niet zo omstreden hoor!
pi_61019580
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 @ 12:51 schreef Molluck het volgende:
Schijnt vaker voor te komen, die noodremmen hangen daar niet zo tactisch
pi_61019890
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:42 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ha, nog zo'n vergissing. Niet iedereen kan met een AED overweg. Ten eerste moet je de elektrodestickers op de juiste plek weten te plakken (nee, dat is níet 'gewoon links op de borst') en ten tweede moet je nog steeds reanimatie kunnen toepassen (het apparaat zegt ook "start met reanimeren" e.d.). Om die reden is het vaak ook bedrijfspolicy dat alleen getrainde medewerkers het apparaat mogen gebruiken. Het zou me niks verbazen als treinmaatschappijen ook een regel hebben dat alleen personeel de AED's mag gebruiken.
Iedereen met een portie gezond verstand en de rust op dat moment kan zo'n ding bedienen. Op de elektrodenstickers staat hoe je ze moet plakken, de AED zegt alles voor. Komt het alleen nog op het reanimeren zelf aan
pi_61019963
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:55 schreef Bastoenie het volgende:
Iedereen met een portie gezond verstand en de rust op dat moment kan zo'n ding bedienen. Op de elektrodenstickers staat hoe je ze moet plakken, de AED zegt alles voor. Komt het alleen nog op het reanimeren zelf aan
Tuurlijk, dat doe jij wel even.
pi_61019992
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 @ 20:55 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Kun je ook zelf een stem kiezen?
pi_61020657
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:55 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Iedereen met een portie gezond verstand en de rust op dat moment kan zo'n ding bedienen. Op de elektrodenstickers staat hoe je ze moet plakken, de AED zegt alles voor.
Ja, op de elektrodenstickers staat hoe je ze moet plakken. Net zoals hier staat hoe je moet autorijden: koppeling indrukken, pook naar de 1 duwen, koppeling langzaam omhoog laten komen en het gaspedaal indrukken. Zo! Nu kun je autorijden. Toch?
pi_61021528
@tuxepux: Ja hoor dat doe ik wel even, heb het al wel vaker gedaan
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:20 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Ja, op de elektrodenstickers staat hoe je ze moet plakken. Net zoals hier staat hoe je moet autorijden: koppeling indrukken, pook naar de 1 duwen, koppeling langzaam omhoog laten komen en het gaspedaal indrukken. Zo! Nu kun je autorijden. Toch?
Op die elektrodenstickers staat een plaatje van de borst hoe je moet plakken, die vergelijking met autorijden slaat als een tang op een varken. Waarom verzin je zelf maa.
pi_61021674
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:47 schreef Bastoenie het volgende:
@tuxepux: Ja hoor dat doe ik wel even, heb het al wel vaker gedaan
[..]

Op die elektrodenstickers staat een plaatje van de borst hoe je moet plakken, die vergelijking met autorijden slaat als een tang op een varken. Waarom verzin je zelf maa.
Dat plaatje is in 2D. Het menselijk lichaam is 3D. Je moet de linkersticker zo ongeveer half op de zijkant van het lichaam plakken. Haal dat als leek maar eens uit een plaatje.

Denk je nu echt dat een leek het in een noodsituatie voor elkaar krijgt om op basis van een plaatje van 5 x 2,5cm die stickers op de juiste plek te plakken?
pi_61021859
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:52 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Dat plaatje is in 2D. Het menselijk lichaam is 3D. Je moet de linkersticker zo ongeveer half op de zijkant van het lichaam plakken. Haal dat als leek maar eens uit een plaatje.

Denk je nu echt dat een leek het in een noodsituatie voor elkaar krijgt om op basis van een plaatje van 5 x 2,5cm die stickers op de juiste plek te plakken?
Heb je mijn vorige post dan wel goed gelezen? Ik zeg toch ook iemand die gezond verstand en de RUST kan vinden een AED zeker wel kan bedienen, daarvoor zijn ze ook ontworpen. Dat iedereen ermee om kan gaan. Dat er bij bedrijven mensen geschoold worden is helemaal zo gek niet. Maar het komt niet zo heel nauw op een paar cm rechts of links. Gaat om die klap dat het hart weer op gang komt.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 22:02:20 #143
222256 ThingFish
Head like a potato...
pi_61022051
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:57 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Heb je mijn vorige post dan wel goed gelezen? Ik zeg toch ook iemand die gezond verstand en de RUST kan vinden een AED zeker wel kan bedienen, daarvoor zijn ze ook ontworpen. Dat iedereen ermee om kan gaan. Dat er bij bedrijven mensen geschoold worden is helemaal zo gek niet. Maar het komt niet zo heel nauw op een paar cm rechts of links. Gaat om die klap dat het hart weer op gang komt.
Ik zie het probleem ook niet zo eigenlijk. Als het hart al niet meer klopt, dan is het lichaam gewoon eigenlijk dood. Reanimatie is de eerste oplossing bij het ontbreken van zo'n apparaat. Daar kan je toch gewoon op terugvallen als het met de plakkers niet wil lukken? Tuurlijk, een aantal klappen met zo'n apparaat zou het lichaam weer op gang kunnen krijgen. Veel erger kan het immers niet worden.

Dus wanneer dat apparaat ergens in de trein hangt en niemand heeft geleerd zo'n ding te bedienen, wil dit volgens mij nog niet zeggen dat het niet te gebruiken is.
"The World's most plentiful ingredient is STUPIDITY" Frank Zappa
pi_61026096
Overigens:

Mensen die pimpen met het feit dat ze een reanimatiecursus gevolgd hebben:

Topicwaardig eigenlijk.
pi_61027075
Mensen die een boekje hebben gelezen en ergens voor opgeleid worden denken -zonder ervaring- het toch altijd beter te weten dan anderen, wat voor ervaring die ook hebben...

Maar back ontopic: Bij brand, bij erge mankementen aan de trein (raam er uit, vonken, koppeling kapot), meerdere mensen onwel, runaway train...
dag
pi_61027471
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:57 schreef Bastoenie het volgende:

[..]

Hoe komen mensen er toch in godsnaam bij dat die dingen ontworpen zouden zijn zodat iedereen ermee om kan gaan? Ze zijn ontworpen voor gebruik door getrainde personen.

Als de stickers flink verkeerd zitten zal een AED trouwens helemaal geen 'klap' geven omdat hij geen hartactiviteit meet.
pi_61028041
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 00:34 schreef petre86 het volgende:
Mensen die een boekje hebben gelezen en ergens voor opgeleid worden denken -zonder ervaring- het toch altijd beter te weten dan anderen, wat voor ervaring die ook hebben...

Je spreekt uit ervaring?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:30:28 #148
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_61028230
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 21:40 schreef laffer het volgende:
ook, maar ik heb nu ook mijn EHBO, en ja zelfs met aanvullende vervolg cursussen gedaan, ben er aardig in thuis nu, psychologie er ook bij.
Wat een complete onzin! Het kan inderdaad gebeuren dat er ribben breken tijdens reanimatie, maar dan vooral bij dikke mensen omdat je niet 5 centimeter maar 1/3e van de borstkas indrukt. Overigens als je een rib hoort breken is de kans groot dat je met je hand op de verkeerde plaats zit dus kun je dat beter eerst even controleren.

Dat het breken van een rib een secundair probleem is klopt inderdaad (je grootste probleem is namelijk dat je klinisch dood bent), toch klopt er geen reet van dat er ribben horen te breken dus ik zou maar even mijn boeken weer door gaan nemen.

Daarnaast is een AED inderdaad bedoelt om gebruikt te worden door complete mongolen. Zelfs zonder reanimatie is je kans van overleven namelijk vele malen groter. In principe moet je eerst twee minuten reanimeren om je kans te vergroten en na de defibrillatie door reanimeren, maar in de praktijk is het bedoeld voor lutsers. Ik heb dat ding een keer gebruikt zien worden en de persoon waarop hij gebruikt werd kon daarna zittend op de ambulance wachten
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:56:59 #149
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_61028542
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:58 schreef frenchfries het volgende:
Kun je ook zelf een stem kiezen?
Ligt eraan welk merk je kiest. Hier zijn het altijd vrouwen maar in Nederland zal het met Philips misschien anders zijn
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_61028752
tvp. Wel stoer van die nicolette
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')