Het gaat om het principe. De computer is niet uitgevonden door Amerikanen, ze hebben de zaak alleen maar een stapje verder gebracht met de PC. De basis (wat dus het belangrijkste is, oorspronkelijk onderzoek, is door Europeanen gedaan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
True.
[..]
Onzin vergelijking. De 'computer' is zo'n rekbaar begrip. Het verschil tussen de eerste computer en de PC waar jij nu achter zit is ontzettend groot, het verschil tussen een Ford uit 1915 en een Ford uit 2008 is relatief gezien veel kleiner.
'... dat het al bekende natuurkundige verschijnsel van ‘magnetische resonantie’ ook is te gebruiken...'quote:
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
'... dat het al bekende natuurkundige verschijnsel van ‘magnetische resonantie’ ook is te gebruiken...' Ja dus?
Ik zal niet ontkennen dat de Europeanen geen aandeel in de computer hebben gehad, maar de ontwikkeling van een grote doos met veel draadjes naar de PC zoals we hem nu kennen is een Amerikaanse ontwikkeling.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat om het principe. De computer is niet uitgevonden door Amerikanen, ze hebben de zaak alleen maar een stapje verder gebracht met de PC. De basis (wat dus het belangrijkste is, oorspronkelijk onderzoek, is door Europeanen gedaan.
Hier is ook geen speld tussen te krijgen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:24 schreef Maurari het volgende:
CNN
Oprah
Medicijnkastjes
My Sweet 16 feestjes (die tot 18u duren)
Eigenlijk haat ik Amerika niet eens. Ik vind het gewoon een fake land. Fake en eng. Het is één grote sekte @_@ Één groot crackgebruikend volk met 99% KKK leden![]()
![]()
Want? Ze hebben al een paar van die stenen tegengehouden? Of gebruiken ze puur militaire anti-raket installaties ook op een ander (nutteloze) manier om extra subsidie te krijgen?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:17 schreef Shivo het volgende:
Amerika draagt al jaren lang veel meer bij aan onze kennis dan andere delen van de wereld. De reden is vrij simpel, namelijk dat ze procentueel gezien veel meer aan onderzoek uitgeven (ongeveer 2 tot 3 zo veel). Amerika is bijvoorbeeld het enige land dat systematisch de hemel afspeurt op zoek naar meteoren die op ramkoers met de aarde liggen. En daar mogen we ze af en toen best dankbaar voor zijn.
Nou moet je niet overdrijven natuurlijkquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:46 schreef Megumi het volgende:Edison vond de gloeilamp uit. Maar een Nederlands bedrijf als Phillips wist dat pas tot een echt nuttig product te maken.
Tis maar goed dat je zo objectief bent.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:24 schreef Maurari het volgende:
Eigenlijk haat ik Amerika niet eens. Ik vind het gewoon een fake land. Fake en eng. Het is één grote sekte @_@ Één groot crackgebruikend volk met 99% KKK leden![]()
![]()
Tja, het is maar hoever je terug wil gaan..... de schakel-lamp ofwel radiolamp waar die eerste computer in Engeland voor het overgrote deel uit bestond, is in de VS ontwikkeld. De Engelsen waren alleen een half jaar eerder met het in elkaar knutselen van een complete hal vol met die lampen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het gaat om het principe. De computer is niet uitgevonden door Amerikanen, ze hebben de zaak alleen maar een stapje verder gebracht met de PC. De basis (wat dus het belangrijkste is, oorspronkelijk onderzoek, is door Europeanen gedaan.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoezo is het 'geen haar beter'?De VS is veel rijker dan Rusland en China, en kent bovendien ook nog veel meer vrijheid. Maarja, jij zou een suburb van St. Petersburg dus verkiezen boven een suburb van LA?
Jij hebt meer vertrouwen in de Chinese staatstelevisie dan CNN? Stel je staat terecht voor misdaad x, waar word je het liefst berecht? Rusland, China of de VS? Ik weet het wel...
Failliet gaan is ook zo'n lekker relatief begrip, zeker in combinatie met Amerikaquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Enig idee hoevaak amerika de afgelopen 25 jaar al Failliet is gegaan?
De elektronenbuis werd op 16 november 1904 gepatenteerd door de Brit Ambrose Fleming.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, het is maar hoever je terug wil gaan..... de schakel-lamp ofwel radiolamp waar die eerste computer in Engeland voor het overgrote deel uit bestond, is in de VS ontwikkeld. De Engelsen waren alleen een half jaar eerder met het in elkaar knutselen van een complete hal vol met die lampen.![]()
Door immigranten ontwikkeld zeker?quote:
De transistor, belangrijk voor zo'n beetje alle elektronica van na WO2 is ook in de VS uitgevonden, net als de computer chip, die de transistors weer opvolgde.
Toch is het een kut land.quote:
En maakt het een land echt "beter" als ze iets uitvonden voor een ander land dat deed? Volgens mij zijn we echt aan het mierenneuken, omdat dat dingen zijn die we op internet kunnen vinden..... maar om nou te zeggen dat men hier regelmatig in de VS komt, en bij Amerikanen aan de keuken tafel zitten, en van dergelijke gesprekken en reizen hun ervaring putten?..... nee, dat niet. Dus gooien we het maar op wie wat, en wanneer heeft uitgevonden.
Amerikanen zijn OK en vriendelijke gasten, behalve de inwoners van Manhatten; Zulke hufters heb je zelfs niet hier in NL...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:44 schreef BigKahuna het volgende:
Klacht: Hypocriete Amerika-haters.
1. Nee.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:55 schreef Pumatje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Er zijn zelfs aanwijzingen dat het al veel eerder in een ander land is uitgevonden. De computer dan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:45 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, het is maar hoever je terug wil gaan..... de schakel-lamp ofwel radiolamp waar die eerste computer in Engeland voor het overgrote deel uit bestond, is in de VS ontwikkeld. De Engelsen waren alleen een half jaar eerder met het in elkaar knutselen van een complete hal vol met die lampen.
De transistor, belangrijk voor zo'n beetje alle elektronica van na WO2 is ook in de VS uitgevonden, net als de computer chip, die de transistors weer opvolgde.
En maakt het een land echt "beter" als ze iets uitvonden voor een ander land dat deed? Volgens mij zijn we echt aan het mierenneuken, omdat dat dingen zijn die we op internet kunnen vinden..... maar om nou te zeggen dat men hier regelmatig in de VS komt, en bij Amerikanen aan de keuken tafel zitten, en van dergelijke gesprekken en reizen hun ervaring putten?..... nee, dat niet. Dus gooien we het maar op wie wat, en wanneer heeft uitgevonden.
Hehe, Amerikanen vertellen ons ook dat het nog heel lang zal duren voor we iets op tijd kunnen waarnemen om er iets tegen te doen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:17 schreef Shivo het volgende:
Amerika draagt al jaren lang veel meer bij aan onze kennis dan andere delen van de wereld. De reden is vrij simpel, namelijk dat ze procentueel gezien veel meer aan onderzoek uitgeven (ongeveer 2 tot 3 zo veel). Amerika is bijvoorbeeld het enige land dat systematisch de hemel afspeurt op zoek naar meteoren die op ramkoers met de aarde liggen. En daar mogen we ze af en toen best dankbaar voor zijn.
who cares ! Rambo to the rescue.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:55 schreef Pumatje het volgende:
Tja, je denkt toch niet dat het afgeven van je laptop met terrorisme te maken heeft? Sinds ze hebben moeten toegeven dat de encryptie in Windows internationale versie een lachertje was en ze toch 128 bit encryptie vrijgegeven hebben is de economische spionage een beetje moeilijker geworden. Gegevens onderscheppen lukt niet meer, maar encriptiesleutels uit de cache van je harde schijf halen zal dankzij MS wel lukken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 22:04 schreef sooty het volgende:
[..]
Amerikanen zijn OK en vriendelijke gasten, behalve de inwoners van Manhatten; Zulke hufters heb je zelfs niet hier in NL...
En dan de reis naar Amerika. Dat je daar niet welkom bent begint al op Schiphol, om nog maar te zwijgen over de IS op de internationale vliegvelden aldaar...
maar je moet toch toegeven dat als je niet in het overvriendelijke "hello we're your new neighbors and welcome to the neighborhood" systeem mee wilt, de kerk links laat liggen en je niet interesseert voor het inkomen van je buurman ze op z'n minst hun wenkbrauwen fronsen, als je vervolgens verklaart dat je liever een blote tiet dan een kapotgeschoten lijk aan je kind laat zien en ergens wel kan begrijpen dat palestijnen terugschieten in het joods conflict heb je op z'n minst een ernstig probleem, zo niet de local police op de stoep staan vanwege opruiing....quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 09:24 schreef StefanP het volgende:
Nu is hij 180 graden omgedraaid en zo republikeins als maar kan omdat hij met eigen ogen ziet hoeveel beter het Amerikaanse systeem is, hoe vriendelijk de mensen zijn, hoe flexibel de economie is, wat je met hard werk kunt bereiken, hoe je door de overheid met rust gelaten wordt, enz, enz, enz.
Tja hier ben ik het eigenlijk wel mee eensquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb last van het Amerikaanse buitenland beleid dat terrorisme veroorzaakt. Last van Amerikanen die Nederland meeslepen in foute oorlogen (Irak, Afghanistan) last van de hypocriete en contra productieve War on Drugs, last van hun oorlog tegen privacy en burgerrechten....
quote:
Zal ik eens met een conclusie komen die meteen een dooddoener is?quote:Op zondag 17 augustus 2008 10:18 schreef maartena het volgende:
Dit topic begint vrij kinderlijk te worden eigenlijk
Dat Nederland met Coca Cola, Intel, AMD, Nike, Cisco, McDonalds, KFC, Starbucks sinds kort, Footlocker, de wens om Amerikaanse TV series op TV te hebben, de wens om Amerikaanse films in de bioscoop te hebben, een top 40 die voor de helft uit Amerikaanse muziek bestaat, Douwe Egberts dat eigendom is van Sara Lee, Fedex, M&Ms, Mars en Snickers, MEXX, Timberland, IBM die contracten heeft met de overheid, Het JSF verhaal en de aankoop van Apaches, Domino's Pizza, Levis, en waarschijnlijk nog veel meer..... eigenlijk gewoon een commerciële slaaf is van de Verenigde Staten?quote:Op zondag 17 augustus 2008 10:19 schreef De_Ananas het volgende:
Zal ik eens met een conclusie komen die meteen een dooddoener is?
Nee.quote:Op zondag 17 augustus 2008 10:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat Nederland met Coca Cola, Intel, AMD, Nike, Cisco, McDonalds, KFC, Starbucks sinds kort, Footlocker, de wens om Amerikaanse TV series op TV te hebben, de wens om Amerikaanse films in de bioscoop te hebben, een top 40 die voor de helft uit Amerikaanse muziek bestaat, Douwe Egberts dat eigendom is van Sara Lee, Fedex, M&Ms, Mars en Snickers, MEXX, Timberland, IBM die contracten heeft met de overheid, Het JSF verhaal en de aankoop van Apaches, Domino's Pizza, Levis, en waarschijnlijk nog veel meer..... eigenlijk gewoon een commerciële slaaf is van de Verenigde Staten?
Kloptquote:Op zondag 17 augustus 2008 10:18 schreef maartena het volgende:
Dit topic begint vrij kinderachtig te worden eigenlijk
De TT was al kinderachtigquote:Op zondag 17 augustus 2008 10:18 schreef maartena het volgende:
Dit topic begint vrij kinderachtig te worden eigenlijk
Dus als je minder vaak op vakantie gaat ontwikkel je je minder? Hoe dat zo?quote:Op zondag 17 augustus 2008 10:41 schreef De_Ananas het volgende:
Mijn conclusie is dan ook: Amerikanen zien over het algemeen minder van de wereld omdat het gewoon niet nodig is, daardoor krijg je een heel ander beeld en ontwikkel je je minder dan als je meer contact hebt met anderen
Niet per sé dat maar mensen die nog nooit buiten hun wijk zijn geweest weten minder van de wereld en baseren zich minder op eigen bevindingen.quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:19 schreef Convergence het volgende:
[..]
Dus als je minder vaak op vakantie gaat ontwikkel je je minder? Hoe dat zo?
Wie zegt dat deze Amerika-bashers niet grotendeels bestaat uit dezelfde groep mensen als de Marokkanen, Turken, etc bashers?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:44 schreef BigKahuna het volgende:
In Nederland komt het erg vaak voor dat mensen klagen over Marrokanen, Turken, Antillianen, Chinezen, Surinamers, Polen of mensen met weet-ik-veel-wat-voor-nationaliteit. De meestgehoorde reactie na zo'n klacht is dan: "Nou dit vind ik niet kunnen dat je dat zegt, je moet ze niet allemaal over één kam scheren" Dit is natuurlijk waar.
Echter, zodra er over Amerikanen wordt geklaagd, lijkt dit niet meer te gelden. Dan is men het ermee eens dat er niks deugt van 'al die Amerikanen'. Ze zijn allemaal dom, dik en volgen blindelings wat Bush allemaal voordraagt. Ik vind dit zelf behoorlijk hypocriet.
Klacht: Hypocriete Amerika-haters.
Dat is ook niet zo gek..... stel de EU is een LAND, dan komen ook veel Europeanen de EU niet uit, behalve aan de grenzen.... en aan de grenzen gaan ze hier ook naar Canada en Mexico. Niet echt een geweldige vergelijking natuurlijk.quote:Op zondag 17 augustus 2008 10:41 schreef De_Ananas het volgende:Veel Amerikanen blijven dan ook in Amerika zelf en zien niks van de wereld. Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen maar ik weet 100% zeker dat het percentage Nederlanders dat naar het buitenland gaat hoger is.
Zou kunnen. Maar vraag een gemiddelde pipo op straat in Amsterdam wat de hoofdstad van Florida is, dan krijg je hetzelfde "Kopenhagen" antwoord dat Amerikanen geven bij de vraag wat de hoofdstad is van Nederland.quote:Mijn conclusie is dan ook: Amerikanen zien over het algemeen minder van de wereld omdat het gewoon niet nodig is, daardoor krijg je een heel ander beeld en ontwikkel je je minder dan als je meer contact hebt met anderen
quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:10 schreef Samsonneke het volgende:
De Amerikaanse president is een wijs man.
Amerikanen reizen wel behoorlijk wat heen en weer in eigen land..... en statistisch gezien komen bijvoorbeeld Spanjaarden en Italianen (door hun grensligging en weer) VEEL minder vaak het land uit dan Nederlanders en Belgen, voor wie het maximaal anderhalf uur rijden is om bij de grens te zitten.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:01 schreef De_Ananas het volgende:
Niet per sé dat maar mensen die nog nooit buiten hun wijk zijn geweest weten minder van de wereld en baseren zich minder op eigen bevindingen.
Dus jij beweert dat bij een radicaal ander beleid er aanzienlijk minder terrorisme isquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 17:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb last van het Amerikaanse buitenland beleid dat terrorisme veroorzaakt. Last van Amerikanen die Nederland meeslepen in foute oorlogen (Irak, Afghanistan) last van de hypocriete en contra productieve War on Drugs, last van hun oorlog tegen privacy en burgerrechten....
Moet ik doorgaan of kan je de rest zelf bedenken?
Dat is een feit. De Amerikaanse regering heeft menig clubje "vrijheidsstrijders" gesponsord. En nu zijn die clubjes terroristische organisaties. En Amerika heeft het lef om andere landen mee te laten betalen bij het opruimen van hun eigen troep.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat bij een radicaal ander beleid er aanzienlijk minder terrorisme is![]()
Ik heb niet om die oorlogen gevraagd. En wie daarvan profiteert is een nieuw topic waard, maar jij en ik zijn het niet.quote:
Foute oorlogen, tjah. Het was klip en klaar dat het in Irak om de olie ging, en daar profiteer jij weer van mee![]()
Natuurlijk, iedereen is aan de drugs. Anti-depressieva, alcohol, religie, sport. En we betalen allemaal aan de contra-productieve oorlog tegen die drugs die op de opium lijst staan.quote:
Hypocriete war on drugs waar jij last van hebt? Ben jij aan de drugs?
quote:
Oorlog tegen privacy en burgerrechten schieten ze idd mee door
Ik zou al die statistieken enzo niet weten maar Nederlanders zijn wel mensen van de wereld itt Amerikanen en andere volken. Je leert veel meer als je heel de wereld over reist en met allerlei verschillende culturen en dergelijke in contact komt dan als je 80 jaar lang in je straat op een bankje bier gaat drinken.quote:Op zondag 17 augustus 2008 19:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Amerikanen reizen wel behoorlijk wat heen en weer in eigen land..... en statistisch gezien komen bijvoorbeeld Spanjaarden en Italianen (door hun grensligging en weer) VEEL minder vaak het land uit dan Nederlanders en Belgen, voor wie het maximaal anderhalf uur rijden is om bij de grens te zitten.
Daarmee zeg je dus eigenlijk dat Spanjaarden en Italianen - omdat het goede weer en de goede stranden in eigen land te vinden zijn - veel minder wereldkennis hebben dan Nederlanders of Belgen.
En gezien we met eigen aardappelen en hagelslag in de sleurhut naar Frankrijk gaan, en nooit echt verder komen dan 25km omtrek rond die camping, weet ik ook niet zeker of je dat echt als maatstaaf zou kunnen gebruiken.
Je bedoelt die hoge olieprijs? Of dat de economie instort onderf andere door de kosten van de oorlog?quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat bij een radicaal ander beleid er aanzienlijk minder terrorisme is
Foute oorlogen, tjah. Het was klip en klaar dat het in Irak om de olie ging, en daar profiteer jij weer van mee
Hyporcriete war on drugs waar jij last van hebt? Ben jij aan de drugs?
Oorlog tegen privacy en burgerrechten schieten ze idd mee door
quote:
Dit soort nepamerikanen zijn dan wel weer kansloosquote:Op maandag 18 augustus 2008 00:47 schreef StefanP het volgende:
[..]Alsof Eruopa ook maar langer dan 1 maand stand zou houden tegen de VS. Jullie zouden letterlijk van de kaart geveegd worden.
De fanatiekste mensen komen altijd van buitenaf.quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:59 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Dit soort nepamerikanen zijn dan wel weer kansloos
Oorlog!!!quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:47 schreef StefanP het volgende:
[..]Alsof Eruopa ook maar langer dan 1 maand stand zou houden tegen de VS. Jullie zouden letterlijk van de kaart geveegd worden.
Je bent gewoon schijtjaloers dat jij je dagen moet slijten in Nederlandistan te Eurabie, een piepklein, nietszeggend, nat, kaal en lelijk land vol egoistische, jaloerse, onbeschofte mensen en politici die je kaalplukken om het hun nieuwe islamitische electoraat naar de zin te maken. Veel plezier met je flutbaantje, je piepkleine autootje en je grijze rijtjescontainer.quote:Op maandag 18 augustus 2008 00:59 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Dit soort nepamerikanen zijn dan wel weer kansloos
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |