Bron: Frontpage.quote:Drie jongens vast voor verkrachten 61-jarige vrouw
De politie heeft drie jongens uit Rotterdam opgepakt die verdacht worden van een brute overval en verkrachting van een 61-jarige vrouw. Het slachtoffer werd in de nacht van 21 juni in haar eigen huis aan de Baarschootsekreek in IJsselmonde overvallen. Onder bedreiging van messen werd ze gedwongen haar kleren uit te trekken en verkracht. De drie daders, 15, 16 en 18 jaar, sloten de vrouw vervolgens naakt op in de meterkast, waarna ze rovend door haar huis trokken. Ze stalen sieraden, mobiele telefoons en een portemonnee.
De 16-jarige verdachte werd nog diezelfde nacht aangehouden. De 15-jarige knaap werd op 2 juli in de boeien geslagen. Hij wordt ook verdacht van afpersing en de handel in drugs. De oudste verdachte werd op 9 juli aangehouden. Over enkele maanden moet het drietal voor de rechter verschijnen.
Bron: Elsevier.quote:Amsterdamse tieners worden steeds crimineler
Steeds meer Amsterdamse jongeren tussen de 12 en 17 jaar oud komen in aanraking met de politie. Zij zijn verantwoordelijk voor bijna de helft van de straatroven, en worden bovendien steeds gewelddadiger.Dat blijkt uit de jaarlijkse Veiligheidsrapportage (pdf) van de politie Amsterdam-Amstelland, die vandaag is gepubliceerd.
Volgens de cijfers stijgt het aantal meldingen van jeugdoverlast naar 7.014 vorig jaar. Een jaar eerder waren dat nog 6.109. In Amsterdam-West is bijna een op de tien jongeren bekend bij de politie.
Grote zorgen
Uit de cijfers blijkt ook dat de jeugdcriminaliteit steeds harder wordt en dat het recidivecijfer hoog blijft. Mirjam Otten van de gemeente Amsterdam zegt tegen elsevier.nl dat de gemeente zich grote zorgen maakt om deze ontwikkeling. Amsterdam is volgens Otten met het ministerie van Justitie in gesprek om de vervolgaanpak van opgepakte jongeren sneller te laten verlopen, zodat ze minder snel in herhaling vallen.
Bron: Elsevierquote:'Aantal winkelovervallen blijft fors stijgen'
Het aantal overvallen in Nederland stijgt nog steeds. De daders zijn steeds vaker tieners vanaf 15 jaar oud. Vooral in de grote steden zijn winkeliers vaker het slachtoffer van een overval. Dat meldt het AD vandaag. Daders van de overvallen zijn volgens een woordvoerder van de politie Amsterdam steeds jonger. Ook het aantal overvallen op horecagelegenheden stijgt fors. In 2007 zijn 126 snackbars, afhaalbedrijven en restaurants overvallen. In 2006 lag dat aantal op 71, een stijging dus van 77 procent.
Stijging
In Rotterdam is het aantal winkelovervallen in januari gestegen met 35 procent, vergeleken met dezelfde maand vorig jaar. In Amsterdam zijn de afgelopen twee maanden al meer dan honderd overvallen gepleegd. In 2007 zijn er in totaal 479 overvallen gepleegd.
Vorig jaar meldde de Raad Nederlandse Detaihandel (RND) ook een stijging van het aantal overvallen op winkeliers. Ten opzichte van 2006 was er een stijging van 22,5 procent. Een woordvoerder van de RND bevestigt dat het aantal overvallen in Nederland fors stijgt. De Amsterdamse politiecommissaris Liesbeth Huyzer heeft twee weken geleden gepleit voor berechting van minderjarige overvallers volgens het volwassenenstrafrecht.
Precies. En met een pipa over straat paraderen moet natuurlijk ook gewoon legaal worden. Trouwens, potenrammen is eigenlijk ook best oké.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er zijn ook te veel wetten. Als je alle drugswetten afschaft scheelt dat de helft van de criminaliteit.
Inderdaad veel en veel harder en langer straffen als dat nodig is, zoals bij recidivisten. De slappe mietjesaanpak helpt in elk geval niet. Criminele recidivisten moeten langdurig worden opgesloten, het liefst in een werk- en heropvoedingsinstelling met een streng regime, tegen zo laag mogelijke kosten.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:56 schreef Lifesaver48 het volgende:
Komop zeg, 'harder straffen', alsof dat gaat helpen.
Terwijl je één "crimineeltje" in een "heropvoedingsinstelling met streng regime" stopt, staan er alweer tien te trappelen om het stokje van hem over te nemen. Dweilen met de kraan open. En als die lui vrijkomen mag jij raden wat er gebeurt. Denk je echt dat dit ooit modelburgers zullen worden?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:20 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Inderdaad veel en veel harder en langer straffen als dat nodig is, zoals bij recidivisten. De slappe mietjesaanpak helpt in elk geval niet. Criminele recidivisten moeten langdurig worden opgesloten, het liefst in een werk- en heropvoedingsinstelling met een streng regime, tegen zo laag mogelijke kosten.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:56 schreef Lifesaver48 het volgende: Komop zeg, 'harder straffen', alsof dat gaat helpen.![]()
Jammer, dit soort reacties. Mijn woonplaats is niet relevant in deze discussie. De grondlegger van onze huidige democratie (Thorbecke) is hier geboren, dus zo gek scoort Zwolle niet. Ik doe verder niet mee aan het denigrerend praten over andere users; ik voer discussies liever op basis van argumenten.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:04 schreef Lifesaver48 het volgende:
Sowieso, mensen die nog in de "we moeten harder straffen"-fase zitten...
Woonplaats van TS: Zwolle. Dat verbaast me nou weer helemaal niks.![]()
Legalisering van harddrugs en softdrugs.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er zijn ook te veel wetten. Als je alle drugswetten afschaft scheelt dat de helft van de criminaliteit.
Als mensen gewoon legaal aan de drugs kunnen hebben ze die pipa ook niet nodig. En hebben ze meteen wat beters te doen dan poten rammen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:13 schreef Lifesaver48 het volgende:
[..]
Precies. En met een pipa over straat paraderen moet natuurlijk ook gewoon legaal worden. Trouwens, potenrammen is eigenlijk ook best oké.
Zie je nou dat we het best kunnen oplossen zonder zwaarder te straffen? Zolang we ons er maar met z'n allen voor inzetten.
En of je nog in een fase zit. De werkelijkheid is een samenleving die overspoeld wordt door crimineel gespuis, afkomstig uit alle landen van de wereld behalve Nederland zelf. En jij wilt "harder gaan straffen"? En vertel me eens, wie gaat dat betalen? Laat me raden: vast weer de hardwerkende Nederlander die sowieso niet op al dat multicriminele volk zat te wachten.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:25 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zit trouwens niet 'nog' in een fase, maar ik wil een strafbeleid dat past bij de huidige werkelijkheid. En die werkelijkheid is een samenleving die ernstig verhardt.
En dan ook nog gaan generaliseren. Zoek rustig mijn postgeschiedenis erop na, maar ik ben al jarenlang voorstander van strenger straffen. Je spreekt jezelf trouwens een beetje tegen, vind je ook niet? Eerst zeg je dat harder straffen niet helpt en daarna zeg je dat we dat 10 jaar geleden al hadden moeten doen. Wat is het nu?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:10 schreef Lifesaver48 het volgende:
"Harder straffen", dat hadden we 10 jaar geleden moeten doen. Dan was er nu waarschijnlijk weinig meer aan de hand geweest. En het mooie is, 10 jaar geleden waren er ook weldegelijk mensen die dat al riepen. Hele volksstammen zelfs. Maar die werden toen door links-liberale lui als Elfletterig hierboven nog weggezet als 'racisten' en meer van dat soort politiek correcte etikettenplakkerij. Sorry jochie, je hebt je kans gehad. Maar nu is het echt te laat.
Met het afschaffen van drugswetten los je niet op dat jongeren gewelddadige overvallen op supermarkten plegen en bij een beroving een vrouw van 61 verkrachten. Dat is een ziek stukje jeugdcultuur waartegen je keihard moet optreden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Precies wat ik zeg: we hadden dat 10 jaar geleden moeten doen, toen jij nog aan het dromen was over een multiculticarrière bij de PvdA. Maar nu is het te laat: het zijn er te veel en de criminaliteit is te ernstig.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dan ook nog gaan generaliseren. Zoek rustig mijn postgeschiedenis erop na, maar ik ben al jarenlang voorstander van strenger straffen. Je spreekt jezelf trouwens een beetje tegen, vind je ook niet? Eerst zeg je dat harder straffen niet helpt en daarna zeg je dat we dat 10 jaar geleden al hadden moeten doen. Wat is het nu?
Als de politie niet meer achter de drugs aan hoeft hebben ze 2x zo veel middelen om dit soort zaken aan te pakken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:31 schreef Elfletterig het volgende:
Met het afschaffen van drugswetten los je niet op dat jongeren gewelddadige overvallen op supermarkten plegen en bij een beroving een vrouw van 61 verkrachten. Dat is een ziek stukje jeugdcultuur waartegen je keihard moet optreden.
Dat is geen argument. Regels kunnen verandert worden. Als repressief drugsbeleid in de weg zit van ordehandhaving en criminaliteitsbestrijding moet je dat beleid aanpassen.quote:
En hoewel ik er helemaal niet op tegen ben om drugswetgeving eens goed tegen het licht te houden, is het voorlopig nog wel gewoon strafbaar.
Ik wil harder straffen, ja. En de afkomst van de dader is daarbij van ondergeschikt belang. Het speelt soms een rol, maar het gaat om de gepleegde daad zelf. Een crimineel is een crimineel en een winkeloverval is een winkeloverval.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:30 schreef Lifesaver48 het volgende:
En of je nog in een fase zit. De werkelijkheid is een samenleving die overspoeld wordt door crimineel gespuis, afkomstig uit alle landen van de wereld behalve Nederland zelf. En jij wilt "harder gaan straffen"? En vertel me eens, wie gaat dat betalen? Laat me raden: vast weer de hardwerkende Nederlander die sowieso niet op al dat multicriminele volk zat te wachten.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:35 schreef Lifesaver48 het volgende:
Precies wat ik zeg: we hadden dat 10 jaar geleden moeten doen, toen jij nog aan het dromen was over een multiculticarrière bij de PvdA. Maar nu is het te laat: het zijn er te veel en de criminaliteit is te ernstig. Nu vraag ik je: wat begrijp je daar niet aan?
Ja en als ze niet meer achter woninginbraken aan hoeven, hebben ze nog meer tijd vrij. En als ze niet meer achter zeden- of milieudelicten aan hoeven, hebben ze nóg meer tijd vrij. En als ze niet meer achter fietsendiefst.... oh, wacht dat doen ze al niet eens meer.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als de politie niet meer achter de drugs aan hoeft hebben ze 2x zo veel middelen om dit soort zaken aan te pakken.
De wet is een heel goed argument. En de gedachte dat drugsbeleid in de weg zit van handhaving, is puur jouw mening.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is geen argument. Regels kunnen verandert worden. Als repressief drugsbeleid in de weg zit van ordehandhaving en criminaliteitsbestrijding moet je dat beleid aanpassen.
Tuurlijk. Je kunt bijvoorbeeld:quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:44 schreef Elfletterig het volgende:
Dat lijkt me grote onzin. Je kunt genoeg zware maatregelen bedenken om zware criminaliteit, zeker onder jongeren, in te dammen.
Maar als je ze niet kan handhaven (zoals het gebruik van drugs, of bijvoorbeeld het wettelijk regelen van de manier waarom man en vrouw sex mogen hebben zoals in enkele Amerikaans staten) waarom zou je het dan moeten/ willen proberen? Kost alleen maar tijd en geld en het levert niets op.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:48 schreef Elfletterig het volgende:
Bij wetten hoort dat je ze handhaaft.
Nu val ik weer onder de 'linkse lieden' terwijl ik hier nota bene een bijzonder rechts standpunt aan het verkondigen ben. En trouwens een standpunt dat ik al jaren heb. Vorige week was ik nog een 'rechtse huilie met vooringenomen moraal'... - ik kan helemaal niks met dat soort kwalificaties. Ik ben wie ik ben. En een voorstander van een strenger strafbeleid ben ik al jaren.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 18:40 schreef Lifesaver48 het volgende:
Ik kan me gewoon zo ontzettend ergeren aan linkse lieden als Elfletterig die tig jaar te laat nog aankomen met "we moeten zwaarder straffen!", en die daarbij ook nog net durven te doen of ze het wiel hebben uitgevonden.
Face it: "zwaarder straffen" gaat gewoon niet meer gebeuren. Nu niet, nooit niet. Er is simpelweg geen geld voor. Dat was er ooit wel, maar dat is opgegaan aan linkse multiflauwecultiprojecten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |