Alles kan, maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik nog maar 22 ben en daar over 10 jaar heel anders tegenover kan staan. Ik denk dat het voor een dertiger die toe is aan kinderen, huisje, boompje, beestje geen probleem hoeft te zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 03:57 schreef SweetDisaster het volgende:
Spoor 4,
Dat is juist het probleem ze komt alleen maar kinderloze mannen tegen. En de mannen die al een rugzak hebben net als haar zijn vaak 10 jaar ouder. En daar voelt ze zich niet prettig bij.
Maar zou jij dan verliefd op een vrouw met kinderen kunnen worden want dat is eigenlijk mijn vraag.
Wou je het ontkennen dan, ohw profiel ook vrouwquote:Op donderdag 14 augustus 2008 04:06 schreef SweetDisaster het volgende:
Spoor 4
Nou dan zouden er voor haar toch nog wel mogelijkheden zijn, die ze nu gewoon laat liggen omdat ze het zelf al afkapt.
Geerd
Deel je verdriet jonge mannen![]()
Helemaal niet hopeloos, maar wel afhankelijk van d'r instellingquote:Op donderdag 14 augustus 2008 03:36 schreef SweetDisaster het volgende:
Is het echt zo hopeloos voor een alleenstaande moeder, of ziet ze het zelf somber in. Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat ze gelijk heeft. Dus na weer een avond vol discussie dacht ik laat ik het hier eens vragen.
Dit dus. Kom zelf ook uit een gescheiden gezin waarbij mijn vader altijd alles heeft laten afhangen van mijn broer en ik.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 04:18 schreef Castor het volgende:
Ik ben 30, kinderloos maar zit wel in een relatie. Als ik geen relatie zou hebben, dan zou het denk ik geen groot bezwaar zijn als een potentiele partner al kinderen heeft. Maar het moet dan ook met de kinderen 'klikken' denk ik.
Ik denk dat dat voor iemand zonder kinderwens wel degelijk heel veel uit kan maken. Kijk, als je iemand tegen komt waar je voor valt met bijvoorbeeld een paar vreselijke ouders, dan kun je nog zeggen dat je dan maar nooit langs gaat bij die ouders. Als je iemand tegen komt met een paar kinderen waar je het gewoon totaal niet mee kan vinden, dan kun je die toch niet gewoon maar negeren. Of je moet blijven latten tot de kinderen het huis uit zijn, maar daar heeft ook niet iedereen zin in.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:02 schreef Vamps het volgende:
Waarom zou dit uberhaupt een probleem zijn?
Als je voor iemand valt is dat, omdat je die persoon leuk vindt. Of die persoon toevallig kinderen heeft of niet, zou helemaal niets uit moeten maken. Ik zou er totaal geen problemen mee hebben en zeker niet op die leeftijd.
Verder zijn kinderen natuurlijk onwijs schattig.
Omdat je als kinderloze vrijgezel toch plots verantwoordelijkheid krijgt voor die kinderen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:02 schreef Vamps het volgende:
Waarom zou dit uberhaupt een probleem zijn?
Als je voor iemand valt is dat, omdat je die persoon leuk vindt. Of die persoon toevallig kinderen heeft of niet, zou helemaal niets uit moeten maken. Ik zou er totaal geen problemen mee hebben en zeker niet op die leeftijd.
Verder zijn kinderen natuurlijk onwijs schattig.
duidelijk....maar zo heeft iedereen eigen criteria. Voor mijzelf (man, 30) gelden kinderen ook wel als een behoorlijke drempel en ik zou wel erg goed nadenken voor ik iets met een alleenstaande moeder zou beginnen, simpelweg omdat de consequenties wat groter zijn als je een relatie begint. Maar als ik echt verliefd op iemand zou zijn, denk ik ook weer niet dat het me onmiddelijk zou tegenhouden...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:17 schreef As_33 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor iemand zonder kinderwens wel degelijk heel veel uit kan maken. Kijk, als je iemand tegen komt waar je voor valt met bijvoorbeeld een paar vreselijke ouders, dan kun je nog zeggen dat je dan maar nooit langs gaat bij die ouders. Als je iemand tegen komt met een paar kinderen waar je het gewoon totaal niet mee kan vinden, dan kun je die toch niet gewoon maar negeren. Of je moet blijven latten tot de kinderen het huis uit zijn, maar daar heeft ook niet iedereen zin in.
Zelf ben ik weliswaar vrouw, maar ik zou met een man met kinderen nooit een relatie willen, ik ben daar te egoistisch voor ingesteld. Het idee dat ik in één huis zou moeten leven met een kind komt dicht in de buurt van mijn ultieme nachtmerrie.
Dat zou bij mij nou precies mijn bezwaar zijn. Maar inderdaad, ieder z'n meug.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:24 schreef fairytalitha het volgende:
hij is een relatie met ons alledrie aangegaan.
Het zal ongetwijfeld bij iedereen anders liggen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:17 schreef As_33 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor iemand zonder kinderwens wel degelijk heel veel uit kan maken. Kijk, als je iemand tegen komt waar je voor valt met bijvoorbeeld een paar vreselijke ouders, dan kun je nog zeggen dat je dan maar nooit langs gaat bij die ouders. Als je iemand tegen komt met een paar kinderen waar je het gewoon totaal niet mee kan vinden, dan kun je die toch niet gewoon maar negeren. Of je moet blijven latten tot de kinderen het huis uit zijn, maar daar heeft ook niet iedereen zin in.
Zelf ben ik weliswaar vrouw, maar ik zou met een man met kinderen nooit een relatie willen, ik ben daar te egoistisch voor ingesteld. Het idee dat ik in één huis zou moeten leven met een kind komt dicht in de buurt van mijn ultieme nachtmerrie.
tja.. dat is een keuze die je maakt.. of nietquote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:40 schreef Telecaster het volgende:
[..]
Dat zou bij mij nou precies mijn bezwaar zijn. Maar inderdaad, ieder z'n meug.
Zou je dat niet over hebben voor degene waar je van houdt?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:20 schreef Heatseeker het volgende:
[..]
Omdat je als kinderloze vrijgezel toch plots verantwoordelijkheid krijgt voor die kinderen.
je houdt niet onmiddelijk van iemand natuurlijk...daar gaat nog wel het één en ander aan vooraf, gemiddeld genomen...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:45 schreef Vamps het volgende:
[..]
Zou je dat niet over hebben voor degene waar je van houdt?
In een relatie moet je allebei offers maken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:44 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
(net als die grote harige hond van hem... die ik er gratis bij kreeg)
Je merkt vaak snel genoeg of iemand potentie heeft om van gehouden te worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
je houdt niet onmiddelijk van iemand natuurlijk...daar gaat nog wel het één en ander aan vooraf, gemiddeld genomen...
Met of zonder kinderen...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:49 schreef Q. het volgende:
In een relatie moet je allebei offers maken.
Of juist de kinderen. Kan je meteen een buurtbarbecue gevenquote:
Wat een verdorven geest heb je toch...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:56 schreef Elegy het volgende:
Of juist de kinderen. Kan je meteen een buurtbarbecue geven
Ach, ik denk gewoon probleemoplossendquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:02 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Wat een verdorven geest heb je toch...
Nee, jouw oplossing is dus, een vrouw zonder kinderen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:03 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ach, ik denk gewoon probleemoplossend
Best of both worlds!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:07 schreef Profesor het volgende:
Als die kinderen om het weekend bij de vader zitten, dan zie ik geen problemen..
Ik word nooit verliefd, dat scheelt weerquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:05 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee, jouw oplossing is dus, een vrouw zonder kinderen.
En dat is ook okay!
Hoop alleen dat je nooit verliefd wordt op een vrouw met kind...
klopt...maar dat betekent dus wel dat je op dat moment al voor een keuze staat om verder te gaan, of er mee op te houden voordat het zo ver is...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:52 schreef Vamps het volgende:
[..]
Je merkt vaak snel genoeg of iemand potentie heeft om van gehouden te worden.
Het voordeel van de twijfel geven. Als het uiteindelijk niets wordt, kan je het altijd nog afkappen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:12 schreef Abbadon het volgende:
[..]
klopt...maar dat betekent dus wel dat je op dat moment al voor een keuze staat om verder te gaan, of er mee op te houden voordat het zo ver is...
Juist!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:17 schreef made het volgende:
En ! Er zijn heus wel mannen van rond de 30 met bagage. Misschien laten die het niet zo blijken.
hoe nobelquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:14 schreef Vamps het volgende:
[..]
Het voordeel van de twijfel geven. Als het uiteindelijk niets wordt, kan je het altijd nog afkappen.
Hoezo nobel? Het lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:29 schreef Abbadon het volgende:
[..]
hoe nobel![]()
is de term 'MILF' trouwens al gebruikt in dit topic? zo niet, dan bij deze alvast
...en dat is nou precies waarom het aantal scheidingen in dit land zo hoog isquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:34 schreef Vamps het volgende:
[..]
Hoezo nobel? Het lijkt me niet meer dan logisch.
Wie had het over scheiden?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:43 schreef Abbadon het volgende:
[..]
...en dat is nou precies waarom het aantal scheidingen in dit land zo hoog is
ik gebruikte het woord in dit geval slechts als meest zichtbare uitingsvorm van een specifiek mentaliteitquote:
Op die manier geef ik je gelijk. Maar krampachtig vastklampen aan een relatie die gedoemd is te mislukken is ook geen optie.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:55 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ik gebruikte het woord in dit geval slechts als meest zichtbare uitingsvorm van een specifiek mentaliteit....en de meeste alleenstaande moeders waren in eerste instantie niet alleenstaand, natuurlijk
misschien....en misschien is keiharde ontkenning van de realiteit wel de enige weg naar het ware gelukquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:00 schreef Vamps het volgende:
[..]
Op die manier geef ik je gelijk. Maar krampachtig vastklampen aan een relatie die gedoemd is te mislukken is ook geen optie.
In jouw ogen is een kind een lief hoopje mens. Vanuit mannelijk perspectief ligt het mogelijk wat genuanceerder. Dan is het wellicht voor de helft een lief hoopje mens en voor de andere helft een levend stukje ex. Een genetisch abces. Een vreemd dier dat je voortplantingsterritorium bedreigt. Noem het een vroeg-evolutionair instinct, maar het zou voor mij een no-go zijn. Ik wil erg graag kinderen, maar dan wel van mezelf. Anders zou ik nooit echt van hem of haar kunnen houden. Een kind verdient beter.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 03:36 schreef SweetDisaster het volgende:
Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat ze gelijk heeft. Dus na weer een avond vol discussie dacht ik laat ik het hier eens vragen.
Oef, dat is wel heel erg...euhm, hoe zeg je dat?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:23 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
In jouw ogen is een kind een lief hoopje mens. Vanuit mannelijk perspectief ligt het mogelijk wat genuanceerder. Dan is het wellicht voor de helft een lief hoopje mens en voor de andere helft een levend stukje ex. Een genetisch abces. Een vreemd dier dat je voortplantingsterritorium bedreigt. Noem het een vroeg-evolutionair instinct, maar het zou voor mij een no-go zijn. Ik wil erg graag kinderen, maar dan wel van mezelf. Anders zou ik nooit echt van hem of haar kunnen houden. Een kind verdient beter.
Mooi gezegd wel, kan je lullen wat je wil.quote:
Hoe openminded.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:38 schreef MooieLuL het volgende:
moet er niet aan denken zegandermands kind opvoeden brrr
Ik chargeerde bewust, om duidelijk te maken dat mannen over het algemeen toch anders naar eventueel aanwezige kinderen uit vorige relaties kijken dan vrouwen. Vrouwen zijn van nature wat zorgzamer, empathischer. Voor mannen zijn exen intuïtief toch concurrenten, vijanden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:29 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oef, dat is wel heel erg...euhm, hoe zeg je dat?
Een genetisch abces...?![]()
Dus houden van heeft te maken met welke cellen en genen iemand in zich draagt?
Vrouwen die zichzelf zo 'slecht-praten' zullen per definitie moeite hebben een (goede) man te vinden, domweg een 'selffullfilling prophecy' ...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 03:36 schreef SweetDisaster het volgende:
Ik denk dat er echt nog wel mannen zijn van haar leeftijd die een relatie met haar willen. Zij denkt van niet. Want waarom zou een kinderloze man kiezen voor een vrouw met twee kinderen. Als er nog genoeg vrouwen zijn zonder kinderen.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:42 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Ik chargeerde bewust, om duidelijk te maken dat mannen over het algemeen toch anders naar eventueel aanwezige kinderen uit vorige relaties kijken dan vrouwen. Vrouwen zijn van nature wat zorgzamer, empathischer. Voor mannen zijn exen intuïtief toch concurrenten, vijanden.
Daar ga je al, je weet het niet eens zeker.quote:
Tot op zekere hoogte heeft houden van voor mij echter wel degelijk met cellen en genen te maken. Je kunt een kind van een ander aardig vinden. Of leuk. Lief. Maar alleen van mijn eigen kind zou ik echt, met heel mijn hart kunnen houden, denk ik.
Hmm, dat doe je dus ook als je al lang voor een kind zorgt en er dus van bent gaan houden.quote:De bereidheid gevierendeeld te worden om het leven van je kind te redden, dat lijkt me voorbehouden aan je eigen kinderen.
Anders:quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:35 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Mooi gezegd wel, kan je lullen wat je wil.
zo houden we het lekker in balans tochquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:39 schreef Vamps het volgende:
[..]
Hoe openminded.
Moet er niet aan denken zeg, een alleenstaande moeder afwijzen omdat ze kinderen heeft en haar zo alleen die kinderen op laten voeden. brrr.
Dat is zeker waar.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:19 schreef MooieLuL het volgende:
[..]
zo houden we het lekker in balans toch
+1 voorspelbaarquote:
dat dusquote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:48 schreef RM-rf het volgende:
Vrouwen die zichzelf zo 'slecht-praten' zullen per definitie moeite hebben een (goede) man te vinden, domweg een 'selffullfilling prophecy' ...
Het is niet dat mannen per definitie iets tegen kinderen of vrouwen van haar leeftijd hebbn, maar waar vrijwel alle mannen wel een stronthekel aanhebben is een vrouw die vanaf het begin al vooral veel zeikt en kennelijk weinig tot geen zelfvertrouwen heeft en niet uitgaat van dr eigen kracht en juist dr 'pro-punten' voorop stelt
(er zijn wel mannen die specifiek vallen op vrouwen met eeen gebrekkig zelfvertrouwen, maar daarvan zou ik je vriendin nou wél aanraden een beetje weg te blijven, meestal is dat een voorkeur uit twijfelachtige motieven)
Jou lijkt die moeder én dochter wat?quote:
Dat weet ik niet zeker, nee. Het lijkt me echter niet verstandig proefondervindelijk vast te stellen of ik als nieuwe "vader" echt niet van andermans kind zou kunnen gaan houden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:00 schreef Oblivion het volgende:
Daar ga je al, je weet het niet eens zeker.
[..]
Dan moet je de dochter gewoon zien als de jongere en wat strakkere versie van de moederquote:Op donderdag 14 augustus 2008 12:59 schreef Godshand het volgende:
[..]
Jou lijkt die moeder én dochter wat?
OT:
Been there done that, was een ramp...
Was deels ook te wijten aan persoonlijkheid van de dame in kwestie hoor...
En het is altijd een gedoe met afspreken, wil je dr pompen, gaat ze al met de kinderen naar het strand
Ik heb inderdaad een zeer sterke non-kinderwens. Ik vind kinderen niet leuk, niet lief, en als ze luidruchting zijn heb ik inderdaad een hekel aan ze, dat irriteert mij om een of andere reden gewoon echt gigantisch. Verder ben ik redelijk egoistisch ingesteld, en wil ik graag in een relatie de aller aller belangrijkste voor mijn partner zijn en de enige met wie ik de aandacht wil delen is met een huisdierquote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:44 schreef Vamps het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld bij iedereen anders liggen.
Maar jij zou dus zelf ook nooit kinderen willen? Ik ben wellicht wat ouderwets ingesteld, maar is dit omdat je jezelf verder wilt onwikkelen of heb je gewoon echt een hekel aan kinderen?
Je weet dat je zelf ook ooit kind bent geweest hè? Moet je je is voorstellen dat je ouders hetzelfde hadden gedacht.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:15 schreef As_33 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een zeer sterke non-kinderwens. Ik vind kinderen niet leuk, niet lief, en als ze luidruchting zijn heb ik inderdaad een hekel aan ze, dat irriteert mij om een of andere reden gewoon echt gigantisch. Verder ben ik redelijk egoistisch ingesteld, en wil ik graag in een relatie de aller aller belangrijkste voor mijn partner zijn en de enige met wie ik de aandacht wil delen is met een huisdierEn uiteraard is het zo dat omdat ik nou eenmaal geen kinderwens voel, dat ik dús alleen maar nadelen zie aan wel kinderen krijgen, dat je niet meer kunt doen wat je wilt en altijd maar verantwoordelijk bent voor iemand anders.
Ik denk trouwens dat het ook heel moeilijk moet zijn voor een ouder om een relatie te hebben met iemand die de kinderen liever wegwenst, dus voor alle partijen, de ouder, de kinderloze en de kinderen zelf, is het dan beter om er gewoon maar niet aan te beginnen.
wow, ik zou IRL een schurfthekel aan je hebbenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:15 schreef As_33 het volgende:
[..]
Verder ben ik redelijk egoistisch ingesteld, en wil ik graag in een relatie de aller aller belangrijkste voor mijn partner zijn en de enige met wie ik de aandacht wil delen is met een huisdier![]()
...en dan 'no offence' zeggenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:53 schreef misteriks het volgende:
[..]
wow, ik zou IRL een schurfthekel aan je hebbenno offence btw
Ja, en? Alsof dat automatisch inhoudt dat je er nu nog zoveel mee gemeen hebtquote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:49 schreef Vamps het volgende:
[..]
Je weet dat je zelf ook ooit kind bent geweest hè?
ik weet het; zou me beter wat diplomatieker opstellenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:57 schreef Abbadon het volgende:
[..]
...en dan 'no offence' zeggen![]()
"ik vind je een lul...maar dat moet je niet persoonlijk opvatten hoor"
Dat had betrekking tot de zin erna!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, en? Alsof dat automatisch inhoudt dat je er nu nog zoveel mee gemeen hebt.
Dat heb je correct, ik zie het als iets waar je pas aan kan beginnen zodra je ontwikkeld genoeg bent.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:07 schreef Re het volgende:
dus kinderen krijgen hoort niet bij zelfontwikkeling begrijp ik?
Mjah, dat is in mijn ogen nog nooit een sterk argument geweest. Dan was ik (of in dit geval As_33) er niet. Hoe precies had ik daar last van moeten hebben?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:12 schreef Vamps het volgende:
[..]
Dat had betrekking tot de zin erna!
Ja, en? Ik ben m'n ouders niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:49 schreef Vamps het volgende:
[..]
Je weet dat je zelf ook ooit kind bent geweest hè? Moet je je is voorstellen dat je ouders hetzelfde hadden gedacht.![]()
Hoe kun je er in godsnaam een hekel aan hebben?
Dat had ik ook echt helemaal niet erg gevonden hoor, om er niet te zijn, tenslotte zou ik dan ook niet weten wat ik zou missen. Ik zou mezelf echter geen mensenhater willen noemen, wel dierenvriend, ik ben alleen niet iemand die zich graag met veel mensen omringt, ik hou het liever bij een klein select groepje, waar ik dan vervolgens wel alles voor over heb.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:08 schreef misteriks het volgende:
[..]
ik weet het; zou me beter wat diplomatieker opstellen![]()
maar diegene ik quote is imo het typische dierenvriend/mensenhater gevalletje. En ze zegt het zelf al dat ze egoistisch is. In feite mag ze van geluk spreken dat ze hier rondloopt; want mocht dit egoisme genetisch bepaald zijn, was ze er nooit geweest.
Helemaal mee eens - als je kinderen neemt moet je er helemaal voor gaan. En ik weet van mezelf dat ik dat niet van plan ben.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:56 schreef As_33 het volgende:
[..]
Maar goed, ik heb gewoon geen kinderwens, niet één greintje, en dan is het gewoon beter om geen kinderen te krijgen en lekker egoistisch te kunnen leven.
Ik vind dat niet egoïstisch hoor...quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:56 schreef As_33 het volgende:
[..]
Dat had ik ook echt helemaal niet erg gevonden hoor, om er niet te zijn, tenslotte zou ik dan ook niet weten wat ik zou missen. Ik zou mezelf echter geen mensenhater willen noemen, wel dierenvriend, ik ben alleen niet iemand die zich graag met veel mensen omringt, ik hou het liever bij een klein select groepje, waar ik dan vervolgens wel alles voor over heb.
De reden trouwens dat ik zo duidelijk huisdieren noemde, is omdat ik wel eens hoor van mensen die helemaal gelukkig worden van het zien van baby'tjes en jonge kinderen, en waar ik me dat bij een kind helemaal niet kan voorstellen, heb ik dat dan weer bij sommige dieren.
Maar goed, ik heb gewoon geen kinderwens, niet één greintje, en dan is het gewoon beter om geen kinderen te krijgen en lekker egoistisch te kunnen leven. Wie die behoefte wel voelt, kiest er ook voor wel kinderen te nemen, die doen toch gewoon ook om egoistische reden, namelijk omdat ze verwachten dat het ze gelukkiger zal maken. En zo streven we eigenlijk allemaal na om gelukkig te leven.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:58 schreef Starr_003 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel dankbaar dat er ook mannen zijn die wél een relatie beginnen met een vrouw die kinderen heeft. Als mijn stiefvader dat niet had gedaan..had ik immers geen vader gehad. Mijn eigen vader ging er 'vandoor' toen ik een jaar of 5 was.
Lijkt me wel moeilijk, kinderen van een ander..maar kan ook heel gezellig zijn toch. Ik herinner me iig een stel leuke jaren
Maar telt dat niet voor alle nieuwe relaties die je krijgt? Als je een vriendin zonder krijgt die het dagen over de ex heeft zul je vermoedelijk ook afhaken.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 05:29 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Helemaal niet hopeloos, maar wel afhankelijk van d'r instelling.
Waar ik wél problemen mee heb (paar keer meegemaakt) is als ze maar door blijven miepen over d'r ex die geen- of te laat alimentatie betaald of voortdurend geneuzel over bezoekregelingen. Dan haak ik razendsnel af. Een relatie moet vooral leuk zijn en geen gezeur opleveren.
Nee ze zegt dat ze haar leventje eigenlijk wel prima vind. Het is voor haar ook geen punt. Maar ik kan haar redenatie gewoon niet volgen vandaar onze eeuwige discussie.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:24 schreef fairytalitha het volgende:
Zou het kunnen dat ze het te graag wil?
te verliezen heeft.
Je quote dat ze slecht praat, maar ze is juist zelfverzekerd en weet heel goed haar sterke punten. Ze heeft ook genoeg mannelijke aandacht dat is het probleem ook niet. Maar ze zegt: Als ik kinderloos zou zijn, en ik tref een man met kinderen dan zou ik daar ook niet op staan te springen en zou er eerst heel goed overnadenken. Dus kapt ze het bij voorbaat af. Meer het idee wat ik zelf niet zou willen hoeft een ander ook niet voor mij te doen. Maar ik wil dus bewijzen dat er wel mannen zijn die dit niet als "last"zien.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Vrouwen die zichzelf zo 'slecht-praten' zullen per definitie moeite hebben een (goede) man te vinden, domweg een 'selffullfilling prophecy' ...
Het is niet dat mannen per definitie iets tegen kinderen of vrouwen van haar leeftijd hebbn, maar waar vrijwel alle mannen wel een stronthekel aanhebben is een vrouw die vanaf het begin al vooral veel zeikt en kennelijk weinig tot geen zelfvertrouwen heeft en niet uitgaat van dr eigen kracht en juist dr 'pro-punten' voorop stelt
(er zijn wel mannen die specifiek vallen op vrouwen met eeen gebrekkig zelfvertrouwen, maar daarvan zou ik je vriendin nou wél aanraden een beetje weg te blijven, meestal is dat een voorkeur uit twijfelachtige motieven)
Wie is hier dommig en eenkennig, ik ken door mijn vriendin meerdere single moeders die op jonge leeftijd kinderen hebben gekregen. Allemaal rond de 20 maar ze hebben allemaal gestudeerd, een goede baan en een leuk huis gecombineerd met kinderen dus met carriere, en financieel zekerheid zonder afhankelijk te zijn van een man. Ik vind dat dit vaak hele sterke vrouwen zijn die misschien wel meer zelfontwikkeling hebben als sommige single vrouwen zonder kinderen. Ze weten vaak wat ze willen, bereid om er voor te vechten en een enorme drive om toch iets te betekenen voor hun kinderen, zichzelf en de maatschappij.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:00 schreef Aneurism het volgende:
Ik zou zeker afknappen als het een jongere vrouw van 20-30 betreft, maar ouder hoort gewoon bij die leeftijd. Reden eigenlijk is dat jonge moeders mij niet een stabiel en verstandig gevoel geven wat ik eigenlijk in een vrouw zoek. Persoonlijk ben ik ingesteld dat je als je jong bent 20-30 nog te jong voor kinderen bent en aan zelfontwikkeling moet doen voor later wanneer je wel kinderen neemt. Kortom: Carriere opbouwen, financieel zeker zijn, wat te vertellen hebben voor later en dan pas kinderen. Een vrouw die dat niet heeft of dat niet gaat doen doordat ze vroeg kinderen heeft zou niet interesant voor mij zijn, jonge moeders geven mij altijd het gevoel dat ze een beetje dommig en eenkennig zijn. Alsof het enige wat telt in hun leven kinderen krijgen is geweest.
Telt dit niet voor alle relaties waaruit kinderen geboren worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:21 schreef misteriks het volgende:
Als je aan kinderen begint moet je toch al hyperzeker zijn van je relatie , vind ik.
Het zijn tragische verhalen van koppels die scheiden of uit elkaar gaan terwijl ze nog geen 2 3 whatever jaren terug er samen het ultieme geluk, met het kind als resultaat, van maakten...
Heb zo'n dubbel gevoel. Zijn die vrouwen wel stabiel ? Hebben ze niet gewoon een vent voor 'n kind genomen ?(dat bestaat, ja!) , dachten ze niet verder dan hun neus lang was ? hebben ze de consequenties wel goed ingeschat ? Hoe komt het dat het mislukt is? Je gaat toch nooit over 1 nacht eis ivm de gemeenschappelijke kinderwens ? Waarom lopen die relatie's zelfs al na luttele jaren stuk ? Vecht men wel voor elkaar ? and so on ?
Heb er alle begrip voor dat niet alle situaties dezelfde zijn. En dat het soms niet anders kan, buiten hunzelf om(ontrouwe partner, drugs , drank, whatever ) . Maar om een of andere manier hebben die jonge alleenstaande moeders gefaald om "hun" gezinnetje op het goede spoor te houden...
Conclusie ; an sich zou ik het misschien wel aandurven ; maar dan zal die leuke meid wel met hele sterke argumenten moeten komen waarom haar definitieve geluk (= het gezin waarin je kinderen verwekt) mislukt is, en waarom ze denkt dat het nu anders zou zijn.
Wegen, en hopen dat ze niet te licht worden bevonden
let the games begin![]()
Ik zit ook niet te springen om een man met kinderen, alleen is het voordeel van zo'n man dan weer dat de kinderen (kids genaamd) meestal bij de moeder wonenquote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:50 schreef Kreator het volgende:
Echt. Nooit van mijn leven![]()
![]()
. Ik ga toch zeker de ellende van een ander niet opvoeden.
Echt wat een supervoordeel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 03:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zit ook niet te springen om een man met kinderen, alleen is het voordeel van zo'n man dan weer dat de kinderen (kids genaamd) meestal bij de moeder wonen
Ja, ik vind van welquote:
Nu kom je een vrouw tegen, je spreekt haar regelmatig en wordt verliefd. Ben je dan blij met wat je kunt krijgen of is het dan meer een situatie die je overkomt. Kan me niet voorstellen dat al die mannen bewust voor een relatie kiezen met een een alleenstaande moeder, die zullen er wel zijn. Maar ik denk dat het ook genoeg mannen overkomt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 03:34 schreef Shivo het volgende:
Ik denk dat mannen die een vrouw met kinderen daten, niet veel te kiezen hebben en blij zijn dat ze wat kunnen krijgen. Zoals Kreator zijn, je gaat toch niet de ellende van iemand anders op je hals halen.
Misschien dat deze vrouwen op jouw niveau genoeg te melden hebben, maar ik vind het fijn als ik een vrouw spreek die terug kan blikken op dwaze momenten, studententijd, wat van de wereld gezien hebben en het niet enkel heeft over hoe Joepie ter wereld kwam toen ze net 21 was en ze sindsdien nooit meer iets anders gewild had.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 01:19 schreef SweetDisaster het volgende:
[..]
Wie is hier dommig en eenkennig, ik ken door mijn vriendin meerdere single moeders die op jonge leeftijd kinderen hebben gekregen. Allemaal rond de 20 maar ze hebben allemaal gestudeerd, een goede baan en een leuk huis gecombineerd met kinderen dus met carriere, en financieel zekerheid zonder afhankelijk te zijn van een man. Ik vind dat dit vaak hele sterke vrouwen zijn die misschien wel meer zelfontwikkeling hebben als sommige single vrouwen zonder kinderen. Ze weten vaak wat ze willen, bereid om er voor te vechten en een enorme drive om toch iets te betekenen voor hun kinderen, zichzelf en de maatschappij.
Grootste kul ooit, het overkomt je tegenwoordig niet meer. Je kiest ervoor. Je kiest ervoor om zelf onveilige sex te hebben, om een kind te krijgen in een relatie die niet stabiel is (anders zouden ze niet alleen zijn op een aantal gevallen na).quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:28 schreef Scighera het volgende:
Het is simpel zoals al eerder werd genoemd: het overkomt je, je kiest er niet bewust voor maar het gebeurd.
Er zijn meer mannen die denken: Knap je eigen sores maar lekker op.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 09:42 schreef SweetDisaster het volgende:
[..]
Nu kom je een vrouw tegen, je spreekt haar regelmatig en wordt verliefd. Ben je dan blij met wat je kunt krijgen of is het dan meer een situatie die je overkomt. Kan me niet voorstellen dat al die mannen bewust voor een relatie kiezen met een een alleenstaande moeder, die zullen er wel zijn. Maar ik denk dat het ook genoeg mannen overkomt.
Hoe zwart wit kun je zijn? Net of zei die momenten niet meegemaakt hebben en dat ze het 24 uur per dag over hun kind hebben.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:54 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Misschien dat deze vrouwen op jouw niveau genoeg te melden hebben, maar ik vind het fijn als ik een vrouw spreek die terug kan blikken op dwaze momenten, studententijd, wat van de wereld gezien hebben en het niet enkel heeft over hoe Joepie ter wereld kwam toen ze net 21 was en ze sindsdien nooit meer iets anders gewild had.
En oudere alleenstaande moeders bestaan ook. Zijn die dan ook dom en impulsief als ze er alleen voor komen te staan. Wat is het verschil?quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 10:57 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Grootste kul ooit, het overkomt je tegenwoordig niet meer. Je kiest ervoor. Je kiest ervoor om zelf onveilige sex te hebben, om een kind te krijgen in een relatie die niet stabiel is (anders zouden ze niet alleen zijn op een aantal gevallen na).
Veel vrouwen die jong kinderen krijgen doen dit impulsief en door eigen dommigheid. De enige mensen die ik ken die onder de 28-30 kinderen hebben gekregen deden dit zonder voorbehoedsmiddelen en in een relatie die amper 1 jaar gaande was. (Op mijn zusje na, maar dat Huwelijk kraakt nu ook in zijn voegen en ze is zo dom en onwetend als een koe)
Precies. Toch een beetje damaged goods. Om een lange relatie (waaruit 2 kinderen zijn voortgekomen) de nek om te draaien, moet er wel iets goed mis zijn gegaan. Plus dat je als de 'nieuwe vriend' ook zit opgescheept met de ex-man, de vader van de kinderen tenslotte. Krijg je gezeur over bezoekregelingen en geld, huisvesting, vakanties etc., dus een ongecompliceerde relatie kun je wel vergeten.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:21 schreef misteriks het volgende:
Conclusie ; an sich zou ik het misschien wel aandurven ; maar dan zal die leuke meid wel met hele sterke argumenten moeten komen waarom haar definitieve geluk (= het gezin waarin je kinderen verwekt) mislukt is, en waarom ze denkt dat het nu anders zou zijn.
Flauwekul; liefde, hoe "echt" ook overwint níet allesquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 19:19 schreef Bob-B het volgende:
Omdat echte liefde alles overwint. Ja ok dat klinkt wel erg zoetsappig, maareh, als ze een stabiel leven heeft kan het ook vele voordelen bieden. Je weet iig dat ze voorzichzelf kan zorgen.
Je vergeet een puntje; ik denk dat de alleenstaande ouder in kwestie zichzelf nu ook niet direct aangetrokken voelt tot types als jij.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:15 schreef As_33 het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een zeer sterke non-kinderwens. Ik vind kinderen niet leuk, niet lief, en als ze luidruchting zijn heb ik inderdaad een hekel aan ze, dat irriteert mij om een of andere reden gewoon echt gigantisch. Verder ben ik redelijk egoistisch ingesteld, en wil ik graag in een relatie de aller aller belangrijkste voor mijn partner zijn en de enige met wie ik de aandacht wil delen is met een huisdierEn uiteraard is het zo dat omdat ik nou eenmaal geen kinderwens voel, dat ik dús alleen maar nadelen zie aan wel kinderen krijgen, dat je niet meer kunt doen wat je wilt en altijd maar verantwoordelijk bent voor iemand anders.
Ik denk trouwens dat het ook heel moeilijk moet zijn voor een ouder om een relatie te hebben met iemand die de kinderen liever wegwenst, dus voor alle partijen, de ouder, de kinderloze en de kinderen zelf, is het dan beter om er gewoon maar niet aan te beginnen.
gevoelige snaar?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:45 schreef Vivi het volgende:
[..]
Je vergeet een puntje; ik denk dat de alleenstaande ouder in kwestie zichzelf nu ook niet direct aangetrokken voelt tot types als jij.
*kuch...quote:
Daar gaat het ook niet om, wat boeit hem dat nou?quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 19:45 schreef Vivi het volgende:
[..]
Je vergeet een puntje; ik denk dat de alleenstaande ouder in kwestie zichzelf nu ook niet direct aangetrokken voelt tot types als jij.
Precies Obliquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:27 schreef Oblivion het volgende:
[..]
*kuch...
Nee natuurlijk niet, als je als alleenstaande ouder iemand tegen komt die je interesse wekt dan gaat het gesprek al snel (althans lijkt mij) over kinderen.
Toch omdat je wilt weten hoe diegene er tegen over staat.
Als je dan een type zoals As_33 tegen komt dat weet je dat het niks wordt.
Beter van te voren weten dan half in een relatie, kind is inmiddels op de hoogte en de man of vrouw zegt...
Toch Viefje?![]()
Op mijn 23e had ik ook nog niets met kinderen, sterker nog, ik verafschuwde ze.. en dat heeft geduurd tot mijn 31e zo ongeveer...quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:42 schreef As_33 het volgende:
Uhuh, ik ben een meisjeMaar gek genoeg verwachten mensen het soort van uitspraken dat ik over kinderen doe nou eenmaal minder van een vrouw dan van een man.
Ik denk trouwens dat het heel goed is dat iemand met kinderen ook niet op mij zou zitten te wachten, ik zou het zeer sneu voor de kinderen vinden als hun vader een relatie zou beginnen met iemand die niets met die kinderen heeft, niet gezond.
Waarom ouder? Jongere kinderen hebben weer het voordeel dat ze je sneller accepteren lijkt mequote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:52 schreef groen-blaadje het volgende:
Als alleenstaande man van 35 heb ik er niet direct bezwaar tegen als een vriendin (mogelijke toekomstige relatie) kinderen heeft.
de kans dat ik aan een vrouw met 2 kinderen zou blijven plakken was een halfjaar geleden best groot.
helaas heeft ze voor een ander gekozen.
maar een relatie met iemand met kinderen is voor mij geen probleem (mits de kinderen wat ouder zijn,
en me niet de deur uit kijken).
Oepsquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:42 schreef As_33 het volgende:
Uhuh, ik ben een meisjeMaar gek genoeg verwachten mensen het soort van uitspraken dat ik over kinderen doe nou eenmaal minder van een vrouw dan van een man.
Ik denk trouwens dat het heel goed is dat iemand met kinderen ook niet op mij zou zitten te wachten, ik zou het zeer sneu voor de kinderen vinden als hun vader een relatie zou beginnen met iemand die niets met die kinderen heeft, niet gezond.
True. Maar deze discussie is theoretisch. We kennen de bewuste 'single mom' niet, we hebben haar kinderen nooit ontmoet, het is dus een abstract idee en tegen dat idee zeg ik 'nee'. Best kans dat ik nog eens een vrouw met kinderen tegenkom die het wél helemaal is, en dan zullen die kinderen vast geen probleem zijn. Maar om nou te zeggen dat ik al zachtjes wegdroom bij het vooruitzicht aan twee (of meer) stiefkinderen...quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 20:50 schreef Vivi het volgende:
Je wordt toch verliefd op een persoon, niet op een voorwerp waarvan de aantrekkelijkheid afhangt van de assecoires die er bij komen.
Het is natuurlijk wel een groot minpunt. Net als een rare neus om maar eens wat te noemen. Krijg je ook net ff wat minder aanspraak in de kroeg. Tenzij je een man vind die kickt op kinderen verwekt door een anders. Die zijn net zo zeldzaam als de man die kickt op scheve neuzen..quote:Op donderdag 14 augustus 2008 03:36 schreef SweetDisaster het volgende:
Hoe denken mannen hierover?
Zou je hier aan beginnen of zoek je liever verder tot je iemand tegen komt zonder kinderen.
omdat ik niet bepaald een vader figuur ben. (meer type nerd)quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 21:04 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waarom ouder? Jongere kinderen hebben weer het voordeel dat ze je sneller accepteren lijkt me.
En dat MILFS niet te versmaden zijn, kunnen Obli en ik alleen maar beamen.
Hij neemt z'n verantwoordelijkheid nietquote:Op maandag 18 augustus 2008 21:22 schreef whosvegas het volgende:
Ook al ziet ze er leuk uit, en zou ik graag een vriendin willen.
Maar een vrouw met 2 kinderen![]()
Ik ga echt niet vader spelen voor kinderen van een of andere lul, die zij verantwoordelijkheid niet neemt
Daarnaast hoef je ook niet de vader te spelen, want die hebben ze al.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 10:14 schreef zwaaibaai het volgende:
Zoals beschreven, als je verliefd wordt neem je het pakketje er bij. Ik zelf zit helemaal niet op kinderen te wachten, en dan ook echt niet. Maar mijzelf inschattende: Als ik iemand echt leuk vind, zal het aan mijn achterste oxideren of zij kinderen heeft of niet.
of je wilt of niet, je wordt wel opvoeder.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:38 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Daarnaast hoef je ook niet de vader te spelen, want die hebben ze al.
Het hangt een beetje van de leeftijd van die kids af. Als ze puber zou, boven de 13-14 jaar, dan zou ik mijn vingers niet aan de opvoeding branden. Sowieso zou ik dan niet iets met de moeder willen, dat gaat geheid drama worden met die kinderen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:43 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
of je wilt of niet, je wordt wel opvoeder.
mijn kinderen hebben een vader, dat blijven we ook benadrukken,
maar die zien ze misschien 6 dagen over een maand verdeeld..
(en dat is hoog ingeschat, want de man ontrekt zich aan zijn vaderlijke plichten)
De rest van de tijd helpt mijn vriend... die uiteindelijk steeds meer in de paparol valt..
en waar mijn kinderen stapelgek op zijn.
je hebt nl vaders.. en papa's.. en dat laatste kan los van het biologische verhaal staan.;)
Papa is een titel die alleen de biopapa mag hebben wat mij betreft. Ook al is die een *&^_)(%$ en zie je hem zelden (ik herken het wel hoor Talitha). Ik moet er niet aan dénken dat mijn jongens ergens iemand anders mama noemen, dus ook geen andere papa. Je kan wel vaderen, als nietverwekker maar niet de papa zijn.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 12:43 schreef fairytalitha het volgende:
[..]
je hebt nl vaders.. en papa's.. en dat laatste kan los van het biologische verhaal staan.;)
Beetje klassieke denkfout die ze dus maakt; om voor iemand anders maar in te vullen wat die persoon wel of niet zou willen. Ik zou het niet snel als een bezwaar zien dat een vrouw al kinderen heeft, mits ze gewoon heel erg leuk is, en haar kinderen ook te pruimen zijn. Ik vraag me trouwens af hoe lang die vriendin van je nu single is, ik kan me voorstellen dat op de lange duur het gevoel het van het verstand zal winnen bij haar en ze wel zal gaan daten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 01:12 schreef SweetDisaster het volgende:
Je quote dat ze slecht praat, maar ze is juist zelfverzekerd en weet heel goed haar sterke punten. Ze heeft ook genoeg mannelijke aandacht dat is het probleem ook niet. Maar ze zegt: Als ik kinderloos zou zijn, en ik tref een man met kinderen dan zou ik daar ook niet op staan te springen en zou er eerst heel goed overnadenken. Dus kapt ze het bij voorbaat af. Meer het idee wat ik zelf niet zou willen hoeft een ander ook niet voor mij te doen. Maar ik wil dus bewijzen dat er wel mannen zijn die dit niet als "last"zien.
ik denk dat dat een kwestie van perceptie is..quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:00 schreef mspoez het volgende:
[..]
Papa is een titel die alleen de biopapa mag hebben wat mij betreft. Ook al is die een *&^_)(%$ en zie je hem zelden (ik herken het wel hoor Talitha). Ik moet er niet aan dénken dat mijn jongens ergens iemand anders mama noemen, dus ook geen andere papa. Je kan wel vaderen, als nietverwekker maar niet de papa zijn.
Ze is nu ruim een half jaar alleen dus nog kort, ze zal nu ook nog geen behoefte hebben aan een nieuwe man. Maar om het nu zo af te doen dat vind ik zo jammer.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:23 schreef WrineX-Joske het volgende:
[..]
Beetje klassieke denkfout die ze dus maakt; om voor iemand anders maar in te vullen wat die persoon wel of niet zou willen. Ik zou het niet snel als een bezwaar zien dat een vrouw al kinderen heeft, mits ze gewoon heel erg leuk is, en haar kinderen ook te pruimen zijn. Ik vraag me trouwens af hoe lang die vriendin van je nu single is, ik kan me voorstellen dat op de lange duur het gevoel het van het verstand zal winnen bij haar en ze wel zal gaan daten.
Dus is dit eigenlijk meer jouw perceptie dan die van haar?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:05 schreef SweetDisaster het volgende:
[..]
Ze is nu ruim een half jaar alleen dus nog kort, ze zal nu ook nog geen behoefte hebben aan een nieuwe man. Maar om het nu zo af te doen dat vind ik zo jammer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |