abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60816310
Hoe denken mannen hierover?
Zou je hier aan beginnen of zoek je liever verder tot je iemand tegen komt zonder kinderen.
En waarom?

Ik vraag dit omdat een vriendin van me denkt, dat ze de komende jaren alleen zal blijven. Want ze zegt, welke man van rond de 30 zit op een vrouw met twee kinderen te wachten. Ze is 31, ziet er goed uit, is leuk, spontaan, financieel onafhankelijk, en haar kinderen zijn al wat ouder.
Ik denk dat er echt nog wel mannen zijn van haar leeftijd die een relatie met haar willen. Zij denkt van niet. Want waarom zou een kinderloze man kiezen voor een vrouw met twee kinderen. Als er nog genoeg vrouwen zijn zonder kinderen.

Is het echt zo hopeloos voor een alleenstaande moeder, of ziet ze het zelf somber in. Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat ze gelijk heeft. Dus na weer een avond vol discussie dacht ik laat ik het hier eens vragen.

[ Bericht 13% gewijzigd door SweetDisaster op 14-08-2008 03:44:48 ]
pi_60816412
Ik ben cker weer te jong
Ik zwaai naar dieren.
pi_60816413
Als ik het goed begrijp zou ze er zelf ook bezwaar tegen hebben als de man in kwestie ook kinderen zou hebben?
Ik denk dat ze beter op zoek kan gaan naar iemand die zich in dezelfde levensfase bevindt en weet wat het is om kinderen te hebben en getrouwd te zijn (geweest). Iemand die in hetzelfde 'schuitje' zit dus.
pi_60816468
Spoor 4,

Dat is juist het probleem ze komt alleen maar kinderloze mannen tegen. En de mannen die al een rugzak hebben net als haar zijn vaak 10 jaar ouder. En daar voelt ze zich niet prettig bij.
Maar zou jij dan verliefd op een vrouw met kinderen kunnen worden want dat is eigenlijk mijn vraag.
pi_60816481
Geerd

Natuurlijk
pi_60816494
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 03:58 schreef SweetDisaster het volgende:
Geerd

Natuurlijk
Dacht ik al Oudere vrouwen
Ik zwaai naar dieren.
pi_60816495
tuurlijk zou je verliefd kunnen worden, maar een relatie loopt niet alleen op liefde.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_60816509
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 03:57 schreef SweetDisaster het volgende:
Spoor 4,

Dat is juist het probleem ze komt alleen maar kinderloze mannen tegen. En de mannen die al een rugzak hebben net als haar zijn vaak 10 jaar ouder. En daar voelt ze zich niet prettig bij.
Maar zou jij dan verliefd op een vrouw met kinderen kunnen worden want dat is eigenlijk mijn vraag.
Alles kan, maar het lijkt me niet waarschijnlijk. Maar daarbij moet ik wel zeggen dat ik nog maar 22 ben en daar over 10 jaar heel anders tegenover kan staan. Ik denk dat het voor een dertiger die toe is aan kinderen, huisje, boompje, beestje geen probleem hoeft te zijn.
pi_60816511
Gkhn

Zou je er wel open voor kunnen staan, of zou je het de kans al niet geven?
pi_60816536
Spoor 4

Nou dan zouden er voor haar toch nog wel mogelijkheden zijn, die ze nu gewoon laat liggen omdat ze het zelf al afkapt.

Geerd
Deel je verdriet jonge mannen
pi_60816547
Als ze bij voorbaat al denkt dat niemand in haar geïnteresseerd zal zijn, omdat ze kinderen heeft dan geeft ze potentiële leuke mannen ook niet de kans om het tegendeel te bewijzen.
pi_60816569
Juist dat is hetgene wat ik haar wil duidelijk maken. Ze heeft aandacht genoeg dus dat is het probleem niet. Maar ze geeft ze nooit geen kans. Ja maar ik heb kinderen, en dat terwijl ze wel graag weer een relatie zou willen. Dus ik hoop eigenlijk dat er meer mannen zijn die dat schrijven dan kan ik haar dit topic laten lezen. En gaat ze het misschien minder zwaar zien. En dan durft ze misschien wel een keer de gok te wagen.
pi_60816580
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 04:06 schreef SweetDisaster het volgende:
Spoor 4

Nou dan zouden er voor haar toch nog wel mogelijkheden zijn, die ze nu gewoon laat liggen omdat ze het zelf al afkapt.

Geerd
Deel je verdriet jonge mannen
Wou je het ontkennen dan, ohw profiel ook vrouw lama.
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 04:18:50 #14
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_60816632
Ik ben 30, kinderloos maar zit wel in een relatie. Als ik geen relatie zou hebben, dan zou het denk ik geen groot bezwaar zijn als een potentiele partner al kinderen heeft. Maar het moet dan ook met de kinderen 'klikken' denk ik.
pi_60817059
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 03:36 schreef SweetDisaster het volgende:

Is het echt zo hopeloos voor een alleenstaande moeder, of ziet ze het zelf somber in. Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat ze gelijk heeft. Dus na weer een avond vol discussie dacht ik laat ik het hier eens vragen.
Helemaal niet hopeloos, maar wel afhankelijk van d'r instelling .

Waar ik wél problemen mee heb (paar keer meegemaakt) is als ze maar door blijven miepen over d'r ex die geen- of te laat alimentatie betaald of voortdurend geneuzel over bezoekregelingen. Dan haak ik razendsnel af. Een relatie moet vooral leuk zijn en geen gezeur opleveren.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 06:21:54 #16
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_60817185
Het zou wat mij betreft in elk geval niet meehelpen, eerlijk gezegd - ik heb zelf absoluut geen kinderwens en zit er dus niet echt op te wachten om voor de kinderen van een ander te moeten gaan zorgen.

En een maat van me wiens vriendin een kind van een ex heeft wordt zo half en half bedreigd door de verwekker daarvan die het niet echt verkropt dat exlief weer een nieuwe relatie heeft.. dat speelt ook een beetje in m'n achterhoofd mee.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_60817223
Ik knap er op af.
Jesus saves but death prevails.
pi_60817321
Ik zou er zelf geen trek in hebben.
Je zit als het ware met kinderen van een ander (En gezeik met bezoekregelingen jaloerse ex etc) en vaak ook met een vrouw die het vertrouwen in relatie's in het algemeen heeft verloren.

Een wantrouwige vrouw is hierbij nog het grootste probleem.
pi_60817322
Veel vriendinnen hebben kinderen. En de alleenstaande moeders hebben echt geen geluk in de liefde. Maar ik moet zeggen dat die dat eigenlijk nooit hebben gehad, ondanks dat de meesten getrouwd zijn geweest (en weer gescheiden).

Toen ik (vrouw) 30 was moest ik niet denken aan een serieuze relatie met een man met kinderen. En om eerlijk te zijn is dat niet veranderd, ondanks dat ik zelf geen kinderen heb. Kinderen brengen veel leuks, maar daar moet je wel verantwoordelijk mee omgaan. En er vooral altijd zijn, een regelmatig leven leiden.

Ik hou in de basis wel van rust en regelmaat, maar periodiek wil ik gewoon een tijd weg. En ergens along the way heb ik ondervonden dat ik reizen en werken met een vriend een van de leukste relatievormen vind. In de toekomst wil ik dat dus zeker nog een keer gaan doen. Dat wil niet zeggen dat ik meteen de andere kant op loop als ik iemand met kinderen tegenkom, maar dan zal hij vrij in het leven staan. Meestal zegt zo iemand van wel, maar merk je al snel dat hij onder de plak zit van een ander verhaal. Als een vader dat al heeft, dan heeft een moeder dat natuurlijk nog veel meer. Maar er zijn jongens en mannen die er juist op kicken dat een vrouw geen kant op kan, die voelen zich daar wat zekerder door, ofzo. Merk alleen ook wel dat alleenstaande moeders vaak niet meer zien wie ze daten, dat ze snel genoegen nemen met iemand waar ze vroeger misschien niet eens naar keken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Manono op 14-08-2008 08:30:05 ]
Jusqu'ici tout va bien...
pi_60817373
wanneer de klik er is misschien. maar zie ook de post van Manono
pi_60817384
Ik zou het niet op voorhand uitsluiten, dat niet.
For great justice!
pi_60817425
Als de kinderen niet te oud zijn en de klik er gewoon is, waarom niet?
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_60817534
Om eerlijk te zijn; Niet zo aantrekkelijk. Je zit als man toch meestal niet op andermans kinderen te wachten.
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
pi_60817562
Mijn vriendin heeft dus 2 kinderen en was op haar 19e al zwanger (Ze is nu 24).
Minder aantrekkelijk wil ik niet zeggen maar je moet er als man zijnde wel even goed over nadenken voor je een serieuze relatie begint.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_60817565
Een eventuele nieuwe vriend zal natuurlijk moeten weten dat ze al kinderen heeft en dat merken omdat er hier en daar rekening mee gehouden moet worden, maar ze wil toch een nieuwe vriend voor zichzelf en niet direct een medeopvoeder/stiefpapa voor de kids?
Ik bedoel daarmee dat ze zich best open kan stellen voor leuke mannen om mee te daten, filmpje pikken, uit eten, weekendje weg, etc., en dat als dat allemaal leuk en gezellig is en het gaat goed, kunnen op den duur de kids er ook bij betrokken worden. Het heeft misschien allemaal wat meer tijd nodig, maar dat is helemaal niet erg.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_60817621
Ik was 31, single, en had twee kids toen mijn vriend verliefd op mij werd en we zijn nu vier jaar samen dus ik stem: ja !

Merkte dat het voor bepaalde mensen een drempel is die niet te nemen is en voor andere juist een uitdaging... Voor de juiste man is het geen probleem, komt helemaal goed
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way
pi_60817653
Ik zou er denk ik op die leeftijd geen moeite mee hebben, mits het allemaal klikt.
Ik zou er echter wel goed over na moeten denken, je krijgt zeg maar extra bagage mee bij die ene leuke koffer

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2008 08:09:39 ]
pi_60817685
Ik zit zelf nu in die leeftijdscategorie, maar ik zit daar echt niet op te wachten.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 08:16:16 #29
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60817721
Een milf is één ding, er ook een relatie mee hebben, nee. Kinderen hebben is niks voor mij. Hoewel ik heel erg trots ben op mijn nichtje zit ik zelf absoluut niet te wachten op kinderen van mezelf. Ik zie ze als een beperking en een last. Dat anderen daar geen problemen mee hebben, prima. Maar dat is dus hún leven, ik zie geen overtuigende reden voor kinderen.

Bovendien denk ik dat ik ook geen goede vader zal zijn, laat staan voor andermans kinderen.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_60817845
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 04:18 schreef Castor het volgende:
Ik ben 30, kinderloos maar zit wel in een relatie. Als ik geen relatie zou hebben, dan zou het denk ik geen groot bezwaar zijn als een potentiele partner al kinderen heeft. Maar het moet dan ook met de kinderen 'klikken' denk ik.
Dit dus. Kom zelf ook uit een gescheiden gezin waarbij mijn vader altijd alles heeft laten afhangen van mijn broer en ik.

Dat zou mijn gevoel ook zijn wanneer ik een jonge moeder zou daten (wat niet het geval is, zit zelf in een goede relatie. De enige jonge moeder die ik zou daten is mijn liefje).

Als de kinderen er een goed gevoel bij kunnen hebben zie ik niet in wat het probleem zou zijn.
pi_60818133
Het is natuurlijk maar net hoe je wilt dat je eigen wereld er uitziet...
Als je denkt dat het allemaal niet past, past het ook niet.
Dus, als ze anders gaat denken en denkt dat ze juist de wereld te bieden heeft zal ze dat uitstralen en uitdragen.
Komt ze dan iemand tegen die 2 kinderen niet ziet zitten, dan zal ze daar heel snel overheen stappen.
Kinderen horen erbij!
Kom je veel verder mee, word je zelf ook veel gelukkiger van.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_60818183
Waarom zou dit uberhaupt een probleem zijn?
Als je voor iemand valt is dat, omdat je die persoon leuk vindt. Of die persoon toevallig kinderen heeft of niet, zou helemaal niets uit moeten maken. Ik zou er totaal geen problemen mee hebben en zeker niet op die leeftijd.
Verder zijn kinderen natuurlijk onwijs schattig.
'The first casualty of war is innocence'
pi_60818444
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:02 schreef Vamps het volgende:
Als je voor iemand valt is dat, omdat je die persoon leuk vindt. Of die persoon toevallig kinderen heeft of niet, zou helemaal niets uit moeten maken. Ik zou er totaal geen problemen mee hebben en zeker niet op die leeftijd.
Ik denk dat dat voor iemand zonder kinderwens wel degelijk heel veel uit kan maken. Kijk, als je iemand tegen komt waar je voor valt met bijvoorbeeld een paar vreselijke ouders, dan kun je nog zeggen dat je dan maar nooit langs gaat bij die ouders. Als je iemand tegen komt met een paar kinderen waar je het gewoon totaal niet mee kan vinden, dan kun je die toch niet gewoon maar negeren. Of je moet blijven latten tot de kinderen het huis uit zijn, maar daar heeft ook niet iedereen zin in.
Zelf ben ik weliswaar vrouw, maar ik zou met een man met kinderen nooit een relatie willen, ik ben daar te egoistisch voor ingesteld. Het idee dat ik in één huis zou moeten leven met een kind komt dicht in de buurt van mijn ultieme nachtmerrie.
Arseen (As), atoomnummer 33
pi_60818506
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:02 schreef Vamps het volgende:
Omdat je als kinderloze vrijgezel toch plots verantwoordelijkheid krijgt voor die kinderen.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:20:49 #35
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_60818513
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:17 schreef As_33 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat voor iemand zonder kinderwens wel degelijk heel veel uit kan maken. Kijk, als je iemand tegen komt waar je voor valt met bijvoorbeeld een paar vreselijke ouders, dan kun je nog zeggen dat je dan maar nooit langs gaat bij die ouders. Als je iemand tegen komt met een paar kinderen waar je het gewoon totaal niet mee kan vinden, dan kun je die toch niet gewoon maar negeren. Of je moet blijven latten tot de kinderen het huis uit zijn, maar daar heeft ook niet iedereen zin in.
Zelf ben ik weliswaar vrouw, maar ik zou met een man met kinderen nooit een relatie willen, ik ben daar te egoistisch voor ingesteld. Het idee dat ik in één huis zou moeten leven met een kind komt dicht in de buurt van mijn ultieme nachtmerrie.
duidelijk....maar zo heeft iedereen eigen criteria. Voor mijzelf (man, 30) gelden kinderen ook wel als een behoorlijke drempel en ik zou wel erg goed nadenken voor ik iets met een alleenstaande moeder zou beginnen, simpelweg omdat de consequenties wat groter zijn als je een relatie begint. Maar als ik echt verliefd op iemand zou zijn, denk ik ook weer niet dat het me onmiddelijk zou tegenhouden...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_60818567
Zou het kunnen dat ze het te graag wil?

Ik ben 3 jaar geleden gescheiden na een moeizaam huwelijk van 10 jaar.

En daar zat ik dan, moeder van 2 kinderen van toen 4 en 6 jaar oud.
Plots val je in een gat en is alles anders dan je voor ogen had.

Ik was de mannen bijzonder zat en besloot eerst een tijdje aan mijn onafhankelijkheid te gaan werken.
Ik ben een opleiding gestart en mijn leven opnieuw gaan inrichten.
De eerstkomende 5 jaar even geen man, riep ik nog.
Mijn geluk is nl niet afhankelijk van het wel of niet samen zijn met een man.

Tot ik vorig jaar een oude klasgenoot (waar ik vroeger een lichte crush op had) op het station tegen het lijf liep..
Een leuk gesprekje mee gehad, en afgesproken elkaar op hyves op te zoeken.
Na 2 maanden hyven en msnnen, en een bekentenis van zijn kant dat hij vroegah ook een crush op mij had,
bleek dat we wel heel veel overeenkomsten hadden en ons ook wel dezelfde kant op ontwikkeld hadden.
dus hebben we toch afgesproken.. al had ik geen enkel idee of ik dit wel wilde.

Inmiddels zijn we alweer een jaar samen.

Dat ik kinderen had en hij niet, is nooit een issue geweest.
mijn kinderen zijn gek op hem en hij andersom op hen.
hij is een relatie met ons alledrie aangegaan.

Maar mijn punt is dus eigenlijk.. als ik heeel vroegah wel eens erg aan een relatie toe was.. kwam ik 'ze' nooit tegen.
toen ik het niet meer wilde, liep ik een oude crush tegen het lijf...
en ben ik onverwacht heel gelukkig aan het worden.
misschien ook wel omdat ik niet verwacht dat HIJ me gelukkig maakt.. maar omdat ik besef dat ik daar ZELF voor verantwoordelijk ben.

en in antwoord op de oorspronkelijke vraag:
Ja, single moeders zijn aantrekkelijk voor een SERIEUZE relatie.
Ze hebben veel meer te verliezen en zullen niet zo snel aan het flodderen slaan.
(uitzonderingen daargelaten natuurlijk)
hebben vaak geleerd van hun vorige relatie en weten veel beter wat ze wel en niet willen.
(ook uitzonderingen daargelaten.)
Hierdoor zullen ze serieuzer in een nieuwe relatie stappen dan menig single dame.. die veel minder te verliezen heeft.
I don't have a solution, but I admire your problem. ;)
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:40:47 #37
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_60818879
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:24 schreef fairytalitha het volgende:
hij is een relatie met ons alledrie aangegaan.
Dat zou bij mij nou precies mijn bezwaar zijn. Maar inderdaad, ieder z'n meug.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_60818949
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:17 schreef As_33 het volgende:

[..]

Het zal ongetwijfeld bij iedereen anders liggen.
Maar jij zou dus zelf ook nooit kinderen willen? Ik ben wellicht wat ouderwets ingesteld, maar is dit omdat je jezelf verder wilt onwikkelen of heb je gewoon echt een hekel aan kinderen?
pi_60818955
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:40 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Dat zou bij mij nou precies mijn bezwaar zijn. Maar inderdaad, ieder z'n meug.
tja.. dat is een keuze die je maakt.. of niet

ik zou het vooral bezwaarlijk vinden als ie alleen mij wou hebben.. en de kids niet.
Die kinderen zitten nu eenmaal in het pakket..
(net als die grote harige hond van hem... die ik er gratis bij kreeg)
I don't have a solution, but I admire your problem. ;)
pi_60818964
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:20 schreef Heatseeker het volgende:

[..]

Omdat je als kinderloze vrijgezel toch plots verantwoordelijkheid krijgt voor die kinderen.
Zou je dat niet over hebben voor degene waar je van houdt?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:48:35 #41
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_60819028
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:45 schreef Vamps het volgende:

[..]

Zou je dat niet over hebben voor degene waar je van houdt?
je houdt niet onmiddelijk van iemand natuurlijk...daar gaat nog wel het één en ander aan vooraf, gemiddeld genomen...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_60819048
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:44 schreef fairytalitha het volgende:

[..]

(net als die grote harige hond van hem... die ik er gratis bij kreeg)
In een relatie moet je allebei offers maken.
For great justice!
pi_60819101
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:48 schreef Abbadon het volgende:

[..]

je houdt niet onmiddelijk van iemand natuurlijk...daar gaat nog wel het één en ander aan vooraf, gemiddeld genomen...
Je merkt vaak snel genoeg of iemand potentie heeft om van gehouden te worden.
pi_60819128
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:49 schreef Q. het volgende:

In een relatie moet je allebei offers maken.
Met of zonder kinderen...
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:56:54 #45
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60819177
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:54 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Met of zonder kinderen...
Of juist de kinderen. Kan je meteen een buurtbarbecue geven
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_60819254
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:56 schreef Elegy het volgende:

Of juist de kinderen. Kan je meteen een buurtbarbecue geven
Wat een verdorven geest heb je toch...
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:03:37 #47
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60819274
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:02 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Wat een verdorven geest heb je toch...
Ach, ik denk gewoon probleemoplossend
pi_60819288
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:03 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ach, ik denk gewoon probleemoplossend
Nee, jouw oplossing is dus, een vrouw zonder kinderen.
En dat is ook okay!
Hoop alleen dat je nooit verliefd wordt op een vrouw met kind...
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:07:21 #49
17205 Profesor
I have a dream!
pi_60819327
Als die kinderen om het weekend bij de vader zitten, dan zie ik geen problemen..
[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_60819339
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:07 schreef Profesor het volgende:
Als die kinderen om het weekend bij de vader zitten, dan zie ik geen problemen..
Best of both worlds!
pi_60819352
Het is niet per definitie afgeschreven, maar het is wel een heel andere manier van een relatie in gaan.
Lambo of Rekt
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:11:46 #52
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60819407
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:05 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Nee, jouw oplossing is dus, een vrouw zonder kinderen.
En dat is ook okay!
Hoop alleen dat je nooit verliefd wordt op een vrouw met kind...
Ik word nooit verliefd, dat scheelt weer

Maar aan de andere kant, als het kind een leuke dochter van net 18 is, tja...
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:12:39 #53
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_60819430
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:52 schreef Vamps het volgende:

[..]

Je merkt vaak snel genoeg of iemand potentie heeft om van gehouden te worden.
klopt...maar dat betekent dus wel dat je op dat moment al voor een keuze staat om verder te gaan, of er mee op te houden voordat het zo ver is...
pi_60819463
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:12 schreef Abbadon het volgende:

[..]

klopt...maar dat betekent dus wel dat je op dat moment al voor een keuze staat om verder te gaan, of er mee op te houden voordat het zo ver is...
Het voordeel van de twijfel geven. Als het uiteindelijk niets wordt, kan je het altijd nog afkappen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:17:31 #55
26374 made
..made by made..
pi_60819521
FF reactie : ikke : 31, vrijgezel, zonder kinderen.

Mijn mening is dat ik het eigenlijk niks uitmaakt, kids / geen kids. Het gaat om of je wat voelt voor iemand. Als dat gevoel het juiste is dan zullen die kinderen geen probleem zijn.

En ! Er zijn heus wel mannen van rond de 30 met bagage. Misschien laten die het niet zo blijken.
Lurkt !
pi_60819548
Kort gezegd: absoluut niet.

Kan veranderen wanneer ik ouder word en wellicht zelf een lichte kinderwens in m'n hartje kan ontwaren (as if )

Maar tot die tijd van m'n leven niet.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60819594
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:17 schreef made het volgende:

En ! Er zijn heus wel mannen van rond de 30 met bagage. Misschien laten die het niet zo blijken.
Juist!
Onze bagage is zichtbaar! Maar vaak van de mannen niet. (mits ze geen kinderen hebben... )
pi_60819747
Kinderen zouden voor mij geen reden zijn om niet met een relatie door te gaan, wat ik wel belangrijk zou vinden is de relatie vader-moeder van de kinderen. Een oorlog om de kinderen zou eerder een breekpunt zijn. Zelf hebben mijn partner en ik geen kinderen, geen behoefte aan en geen van ons beiden hebben een kinderwens. We vinden ons leventje dat we met niemand rekening moeten houden en alles kunnen plannen hoe wij dat willen helemaal perfect.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:29:37 #59
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_60819771
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:14 schreef Vamps het volgende:

[..]

Het voordeel van de twijfel geven. Als het uiteindelijk niets wordt, kan je het altijd nog afkappen.
hoe nobel

is de term 'MILF' trouwens al gebruikt in dit topic? zo niet, dan bij deze alvast
pi_60819864
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:29 schreef Abbadon het volgende:

[..]

hoe nobel

is de term 'MILF' trouwens al gebruikt in dit topic? zo niet, dan bij deze alvast
Hoezo nobel? Het lijkt me niet meer dan logisch.
pi_60819958
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:29 schreef Abbadon het volgende:

[..]

hoe nobel

Doe je dat dan niet sowieso in elke relatie?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:42:22 #62
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60820021
Ik zou het gelijk afkappen als een leuke dame kinderen blijkt te hebben. Gelukkig melden de meeste vrouwen dit wel al vrij snel of kom je er op andere manier snel achter.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:43:10 #63
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_60820041
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:34 schreef Vamps het volgende:

[..]

Hoezo nobel? Het lijkt me niet meer dan logisch.
...en dat is nou precies waarom het aantal scheidingen in dit land zo hoog is
pi_60820116
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:43 schreef Abbadon het volgende:

[..]

...en dat is nou precies waarom het aantal scheidingen in dit land zo hoog is
Wie had het over scheiden?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:55:31 #65
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_60820335
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:46 schreef Vamps het volgende:

[..]

Wie had het over scheiden?
ik gebruikte het woord in dit geval slechts als meest zichtbare uitingsvorm van een specifiek mentaliteit ....en de meeste alleenstaande moeders waren in eerste instantie niet alleenstaand, natuurlijk
pi_60820457
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:55 schreef Abbadon het volgende:

[..]

ik gebruikte het woord in dit geval slechts als meest zichtbare uitingsvorm van een specifiek mentaliteit ....en de meeste alleenstaande moeders waren in eerste instantie niet alleenstaand, natuurlijk
Op die manier geef ik je gelijk. Maar krampachtig vastklampen aan een relatie die gedoemd is te mislukken is ook geen optie.
pi_60820517
Maar je gaat geen energie in een relatie blijven steken als je weet dat het niet werkt. En dat weet je pas als je het geprobeert hebt.
Ongelukkig in een relatie blijven, voor de kinderen of voor wie dan ook, is toch helemaal geen oplossing.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:07:59 #68
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_60820626
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:00 schreef Vamps het volgende:

[..]

Op die manier geef ik je gelijk. Maar krampachtig vastklampen aan een relatie die gedoemd is te mislukken is ook geen optie.
misschien....en misschien is keiharde ontkenning van de realiteit wel de enige weg naar het ware geluk

maar goed, we dwalen af...
pi_60821036
quote:
Ik kan het me namelijk niet voorstellen dat ze gelijk heeft. Dus na weer een avond vol discussie dacht ik laat ik het hier eens vragen.
In jouw ogen is een kind een lief hoopje mens. Vanuit mannelijk perspectief ligt het mogelijk wat genuanceerder. Dan is het wellicht voor de helft een lief hoopje mens en voor de andere helft een levend stukje ex. Een genetisch abces. Een vreemd dier dat je voortplantingsterritorium bedreigt. Noem het een vroeg-evolutionair instinct, maar het zou voor mij een no-go zijn. Ik wil erg graag kinderen, maar dan wel van mezelf. Anders zou ik nooit echt van hem of haar kunnen houden. Een kind verdient beter.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_60821179
Als de kinderen bijna volwassen zijn ligt het overigens wat anders. Dan zijn ze tot op grote hoogte zelfstandige individuën en spelen ze een minder grote rol in het dagelijks leven van de moeder. In dat geval zou ik niet ohne weiteres nee zeggen tegen een relatie. Sterker nog: het zou dan slechts een gering bezwaar zijn.
pi_60821189
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:23 schreef Petertje81 het volgende:

[..]

In jouw ogen is een kind een lief hoopje mens. Vanuit mannelijk perspectief ligt het mogelijk wat genuanceerder. Dan is het wellicht voor de helft een lief hoopje mens en voor de andere helft een levend stukje ex. Een genetisch abces. Een vreemd dier dat je voortplantingsterritorium bedreigt. Noem het een vroeg-evolutionair instinct, maar het zou voor mij een no-go zijn. Ik wil erg graag kinderen, maar dan wel van mezelf. Anders zou ik nooit echt van hem of haar kunnen houden. Een kind verdient beter.
Oef, dat is wel heel erg...euhm, hoe zeg je dat?

Een genetisch abces...?
Dus houden van heeft te maken met welke cellen en genen iemand in zich draagt?
pi_60821254
Niet voor mij. Ik voed liever mijn eigen kinderen op.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_60821306
Been there, no problem als de dame in kwestie leuk genoeg is. Hoef je iig de babyfase niet mee te maken en dat is een dikke +

Laatste vriendin had een dochter van 18 , vriendin was 40.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_60821347
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:29 schreef Oblivion het volgende:

Een genetisch abces...?

Mooi gezegd wel, kan je lullen wat je wil.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:38:10 #75
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_60821412
moet er niet aan denken zeg andermands kind opvoeden brrr
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
pi_60821453
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:38 schreef MooieLuL het volgende:
moet er niet aan denken zeg andermands kind opvoeden brrr
Hoe openminded.
Moet er niet aan denken zeg, een alleenstaande moeder afwijzen omdat ze kinderen heeft en haar zo alleen die kinderen op laten voeden. brrr.
pi_60821481
Maar die kinderen kun je toch ook opgeven voor adoptie ofzo?
pi_60821511
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:29 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Oef, dat is wel heel erg...euhm, hoe zeg je dat?

Een genetisch abces...?
Dus houden van heeft te maken met welke cellen en genen iemand in zich draagt?
Ik chargeerde bewust, om duidelijk te maken dat mannen over het algemeen toch anders naar eventueel aanwezige kinderen uit vorige relaties kijken dan vrouwen. Vrouwen zijn van nature wat zorgzamer, empathischer. Voor mannen zijn exen intuïtief toch concurrenten, vijanden.

Tot op zekere hoogte heeft houden van voor mij echter wel degelijk met cellen en genen te maken. Je kunt een kind van een ander aardig vinden. Of leuk. Lief. Maar alleen van mijn eigen kind zou ik echt, met heel mijn hart kunnen houden, denk ik. De bereidheid gevierendeeld te worden om het leven van je kind te redden, dat lijkt me voorbehouden aan je eigen kinderen.
pi_60821546
Wat wel een feit is, is wel dat die moeder altijd zal kiezen voor haar kinderen als puntje bij paaltje komt. Niet dat dat onlogisch is, maar wel een factor om rekening mee te houden.
pi_60821556
Nee, maar wel voor een ander soort relatie, totdat het allemaal te beladen wordt.
pi_60821646
quote:

Ik denk dat er echt nog wel mannen zijn van haar leeftijd die een relatie met haar willen. Zij denkt van niet. Want waarom zou een kinderloze man kiezen voor een vrouw met twee kinderen. Als er nog genoeg vrouwen zijn zonder kinderen.
Vrouwen die zichzelf zo 'slecht-praten' zullen per definitie moeite hebben een (goede) man te vinden, domweg een 'selffullfilling prophecy' ...

Het is niet dat mannen per definitie iets tegen kinderen of vrouwen van haar leeftijd hebbn, maar waar vrijwel alle mannen wel een stronthekel aanhebben is een vrouw die vanaf het begin al vooral veel zeikt en kennelijk weinig tot geen zelfvertrouwen heeft en niet uitgaat van dr eigen kracht en juist dr 'pro-punten' voorop stelt

(er zijn wel mannen die specifiek vallen op vrouwen met eeen gebrekkig zelfvertrouwen, maar daarvan zou ik je vriendin nou wél aanraden een beetje weg te blijven, meestal is dat een voorkeur uit twijfelachtige motieven)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_60821884
Ik ben eigenlijk wel dankbaar dat er ook mannen zijn die wél een relatie beginnen met een vrouw die kinderen heeft. Als mijn stiefvader dat niet had gedaan..had ik immers geen vader gehad. Mijn eigen vader ging er 'vandoor' toen ik een jaar of 5 was.

Lijkt me wel moeilijk, kinderen van een ander..maar kan ook heel gezellig zijn toch. Ik herinner me iig een stel leuke jaren
pi_60821919
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:42 schreef Petertje81 het volgende:

[..]

Ik chargeerde bewust, om duidelijk te maken dat mannen over het algemeen toch anders naar eventueel aanwezige kinderen uit vorige relaties kijken dan vrouwen. Vrouwen zijn van nature wat zorgzamer, empathischer. Voor mannen zijn exen intuïtief toch concurrenten, vijanden.

Zorgen is niet alleen de billetjes wassen en eten geven.
Voor mannen zijn exen pas concurrenten als de vrouw dat toe laat.
quote:

Tot op zekere hoogte heeft houden van voor mij echter wel degelijk met cellen en genen te maken. Je kunt een kind van een ander aardig vinden. Of leuk. Lief. Maar alleen van mijn eigen kind zou ik echt, met heel mijn hart kunnen houden, denk ik.
Daar ga je al, je weet het niet eens zeker.
quote:
De bereidheid gevierendeeld te worden om het leven van je kind te redden, dat lijkt me voorbehouden aan je eigen kinderen.
Hmm, dat doe je dus ook als je al lang voor een kind zorgt en er dus van bent gaan houden.
pi_60821958
Ik wilde even reageren maar na het zien van zoveel reacties stel ik het even tot vanavond uit moet werken.
pi_60822033
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:35 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Mooi gezegd wel, kan je lullen wat je wil.
Anders:

Je krijgt kinderen van jezelf, je gaat vroegtijdig dood (Mag je 120 worden)
Wat wens je voor je kinderen?

Een leven zonder een pa?
Of iemand die aan je denkt als een genetisch abces?
Want ja ma neukt zo lekker weg?
Of een leuke (stief) shitwoord... pa?
Die houden van ziet als iets wat je zelf kan voelen ongeacht iemand zijn/haar verleden/genen?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:19:58 #86
162543 MooieLuL
er is maar één lul zo mooi
pi_60822428
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:39 schreef Vamps het volgende:

[..]

Hoe openminded.
Moet er niet aan denken zeg, een alleenstaande moeder afwijzen omdat ze kinderen heeft en haar zo alleen die kinderen op laten voeden. brrr.
zo houden we het lekker in balans toch
ja echt...tjeck Feaubeaux! :')
pi_60822620
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:19 schreef MooieLuL het volgende:

[..]

zo houden we het lekker in balans toch
Dat is zeker waar.
pi_60822739
Ik ben al een jaar samen met mijn vriendin en ze heeft een dochter van 18. Geen enkel probleem.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:41:30 #89
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60822999
Pics van die dochter?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:53:55 #90
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_60823349
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:41 schreef Elegy het volgende:
Pics van die dochter?
+1 voorspelbaar
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:56:11 #91
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_60823424
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:48 schreef RM-rf het volgende:

Vrouwen die zichzelf zo 'slecht-praten' zullen per definitie moeite hebben een (goede) man te vinden, domweg een 'selffullfilling prophecy' ...

Het is niet dat mannen per definitie iets tegen kinderen of vrouwen van haar leeftijd hebbn, maar waar vrijwel alle mannen wel een stronthekel aanhebben is een vrouw die vanaf het begin al vooral veel zeikt en kennelijk weinig tot geen zelfvertrouwen heeft en niet uitgaat van dr eigen kracht en juist dr 'pro-punten' voorop stelt

(er zijn wel mannen die specifiek vallen op vrouwen met eeen gebrekkig zelfvertrouwen, maar daarvan zou ik je vriendin nou wél aanraden een beetje weg te blijven, meestal is dat een voorkeur uit twijfelachtige motieven)
dat dus het is een stuk makkelijker verliefd worden op een leuke vrouw die positief in het leven staat en niet al te veel in termen van problemen denkt...
pi_60823499
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:41 schreef Elegy het volgende:
Pics van die dochter?
Jou lijkt die moeder én dochter wat?

OT:

Been there done that, was een ramp...
Was deels ook te wijten aan persoonlijkheid van de dame in kwestie hoor...

En het is altijd een gedoe met afspreken, wil je dr pompen, gaat ze al met de kinderen naar het strand
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_60823682
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:00 schreef Oblivion het volgende:
Daar ga je al, je weet het niet eens zeker.
[..]
Dat weet ik niet zeker, nee. Het lijkt me echter niet verstandig proefondervindelijk vast te stellen of ik als nieuwe "vader" echt niet van andermans kind zou kunnen gaan houden.
pi_60823860
Zou er totaal geen bezwaar tegen hebben, als de kids mij maar accepteren, dan accepteer ik hun ook
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:46:54 #95
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_60824748
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:59 schreef Godshand het volgende:

[..]

Jou lijkt die moeder én dochter wat?

OT:

Been there done that, was een ramp...
Was deels ook te wijten aan persoonlijkheid van de dame in kwestie hoor...

En het is altijd een gedoe met afspreken, wil je dr pompen, gaat ze al met de kinderen naar het strand
Dan moet je de dochter gewoon zien als de jongere en wat strakkere versie van de moeder
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:48:49 #96
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60824805
advocaat van de : met single moeders (geen weduwe) moet toch wel iets mis zijn....
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_60824957
Ik ben 26 en ik geloof dat, als ik geen vriendin zou hebben, ik hier niet op zou zitten te wachten. Ik zou mij van nature dus defensief opstellen tegenover iemand als jouw vriendin. Echter, het zou voor mij ook geen breekpunt zijn als er wederzijdse interesse is. Denk ik.

Maar ik ga gewoon over een tijdje voor eigen kinderen, als het mag en kan.
onzin?
pi_60824960
-edit- misquote
onzin?
pi_60825096
Ik zou zeker afknappen als het een jongere vrouw van 20-30 betreft, maar ouder hoort gewoon bij die leeftijd. Reden eigenlijk is dat jonge moeders mij niet een stabiel en verstandig gevoel geven wat ik eigenlijk in een vrouw zoek. Persoonlijk ben ik ingesteld dat je als je jong bent 20-30 nog te jong voor kinderen bent en aan zelfontwikkeling moet doen voor later wanneer je wel kinderen neemt. Kortom: Carriere opbouwen, financieel zeker zijn, wat te vertellen hebben voor later en dan pas kinderen. Een vrouw die dat niet heeft of dat niet gaat doen doordat ze vroeg kinderen heeft zou niet interesant voor mij zijn, jonge moeders geven mij altijd het gevoel dat ze een beetje dommig en eenkennig zijn. Alsof het enige wat telt in hun leven kinderen krijgen is geweest.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:07:46 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_60825280
dus kinderen krijgen hoort niet bij zelfontwikkeling begrijp ik?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')