abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60814427
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Denk ik dan.
pi_60814458
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:10 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Veel plezier met je eigengeilerij
Wat als ik nou tegen jou zeg dat er in de bijbel geen sprake is van maar 1 antichrist?
pi_60814537
Franky die hier naast me zit zegt: 'haveel havaliem ' en gaat me nu uitleggen dat dat op Ali slaat.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60814558
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:17 schreef ElizabethR het volgende:
Franky die hier naast me zit zegt: 'haveel havaliem ' en gaat me nu uitleggen dat dat op Ali slaat.
1 Johannes 2:
18 Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.

19 Zij zijn uit ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zo zouden zij met ons gebleven zijn; maar dit is geschied, opdat zij zouden openbaar worden, dat zij niet allen uit ons zijn.
pi_60814596

Tijd voor Ali om terug te keren naar de oertijd, 1 miljoen jaar voor Christus
Genieten is toegestaan!!!
pi_60814847
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

1 Johannes 2:
18 Kinderkens, het is de laatste ure; en gelijk gij gehoord hebt, dat de antichrist komt, zo zijn ook nu vele antichristen geworden; waaruit wij kennen, dat het de laatste ure is.

19 Zij zijn uit ons uitgegaan, maar zij waren uit ons niet; want indien zij uit ons geweest waren, zo zouden zij met ons gebleven zijn; maar dit is geschied, opdat zij zouden openbaar worden, dat zij niet allen uit ons zijn.
Ja, DE antichrist komt, en zo zijn er nu al velen anti christen geworden.

Met andere woorden, er is 1 antichrist op komst, en veel mensen zijn daarom anti christenen geworden. Dus er zijn niet velen antichrist geworden. Maar tegen het christen zijn. Dat staat er letterlijk in vers 18. EN in 19 wordt dat nog eens bevestigd, dat er dus vele mensen uittreden uit het christendom.
pi_60815007
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:35 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ja, DE antichrist komt, en zo zijn er nu al velen anti christen geworden.

Met andere woorden, er is 1 antichrist op komst, en veel mensen zijn daarom anti christenen geworden. Dus er zijn niet velen antichrist geworden. Maar tegen het christen zijn. Dat staat er letterlijk in vers 18. EN in 19 wordt dat nog eens bevestigd, dat er dus vele mensen uittreden uit het christendom.
Oké, dat zou kunnen. 'Anti' betekent echter niet letterlijk 'tegen', maar in de plaats van. Als er dus 1 antichrist is, is er 1 iemand die de plaats van Christus in gaat nemen. En er zijn er velen die hem daarin navolgen. Toch?
pi_60815131
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oké, dat zou kunnen. 'Anti' betekent echter niet letterlijk 'tegen', maar in de plaats van. Als er dus 1 antichrist is, is er 1 iemand die de plaats van Christus in gaat nemen. En er zijn er velen die hem daarin navolgen. Toch?

U hebt gezocht op het woord: anti.
RESULTAAT (max 20 woorden)
an·ti1 (dem; anti’s; antietje)
1 tegenstander van een bepaald plan, verschijnsel enz.

an·ti2 (bijwoord)
1 tegen

an·ti-
1 ter aanduiding van een gerichtheid tegen het door het tweede lid genoemde
2 ter aanduiding van het tegenovergestelde van wat het tweede lid noemt
3 ter aanduiding dat het door het derde lid genoemde de werking van het door het tweede lid genoemde voorkomt, neutraliseert of bestrijdt

bron: www.vandale.nl

En aangezien jij steeds zegt dat de ZDA de bijbel letterlijk interpreteert lees ik het ook letterlijk.
pi_60815193
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:50 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

U hebt gezocht op het woord: anti.
RESULTAAT (max 20 woorden)
an·ti1 (dem; anti’s; antietje)
1 tegenstander van een bepaald plan, verschijnsel enz.

an·ti2 (bijwoord)
1 tegen

an·ti-
1 ter aanduiding van een gerichtheid tegen het door het tweede lid genoemde
2 ter aanduiding van het tegenovergestelde van wat het tweede lid noemt
3 ter aanduiding dat het door het derde lid genoemde de werking van het door het tweede lid genoemde voorkomt, neutraliseert of bestrijdt

bron: www.vandale.nl

En aangezien jij steeds zegt dat de ZDA de bijbel letterlijk interpreteert lees ik het ook letterlijk.
Antichrist
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
For other uses, see Antichrist (disambiguation)
The neutrality of this article is disputed.
Please see the discussion on the talk page. (December 2007)
Please do not remove this message until the dispute is resolved.

In Christian eschatology, the Antichrist or anti-Christ means a person, office, or group recognized as fulfilling the Biblical prophecies about one who will oppose Christ and substitute himself in Christ's place.

'Antichrist' is translated from the combination of two ancient Greek words αντί + χριστος. In Greek, χριστος means “anointed one” and Christians apply it to Jesus of Nazareth.[1] αντί means not only anti in the sense of “against” and “opposite of”, but also “in place of".[2] Therefore, an antichrist opposes Christ by substituting himself for Christ.
pi_60815225
Ali je bent dus bang dat occulte mensen de plaats van Christus innemen?

Dan denk ik aan " Opgestaan is plaats vergaan".

En dan zeker ook omdat God vrij weinig gedaan heeft direct spontan duidelijk zichtbaar en opmerkzaam. Logisch dat mensen zelf een oplossing gaan zoeken ook als God niets van zich laat horen.
pi_60815270
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Antichrist
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
For other uses, see Antichrist (disambiguation)
The neutrality of this article is disputed.
Please see the discussion on the talk page. (December 2007)
Please do not remove this message until the dispute is resolved.

In Christian eschatology, the Antichrist or anti-Christ means a person, office, or group recognized as fulfilling the Biblical prophecies about one who will oppose Christ and substitute himself in Christ's place.

'Antichrist' is translated from the combination of two ancient Greek words αντί + χριστος. In Greek, χριστος means “anointed one” and Christians apply it to Jesus of Nazareth.[1] αντί means not only anti in the sense of “against” and “opposite of”, but also “in place of".[2] Therefore, an antichrist opposes Christ by substituting himself for Christ.
The neutrality of this article is disputed. <- Let daar ook even op in je wiki.

an·ti·christ (de m)
1 personificatie van alles wat vijandig aan het christendom is
pi_60815290
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 01:59 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

The neutrality of this article is disputed. <- Let daar ook even op in je wiki.

an·ti·christ (de m)
1 personificatie van alles wat vijandig aan het christendom is
Το λεξικό βρήκε 1 λέξη.
The dictionary found 1 word.

αντί = in behalf of instead of
anti

http://www.kypros.org/cgi-bin/lexicon
pi_60815390
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 02:01 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Το λεξικό βρήκε 1 λέξη.
The dictionary found 1 word.

αντί = in behalf of instead of
anti

http://www.kypros.org/cgi-bin/lexicon
Grieks ja

Dus het is gewoon discutabel, zoals alles in de bijbel discutabel is. Als ze de griekse betekenis hadden bedoeld, dan moeten ze geen anti zeggen, maar plaatsvervangende christus. Of substituutchristus, of zoiets.

Goed, mijn mening ken je nu. En ik de jouwe ook. Jij ziet alle 265 pausen als antichrist, en nog veeeeeeeeeeeel meer mensen. Vind je dat niet lastig? Want wie kun jij nog onbevangen in de ogen kijken? Wie vertrouw jij nog? Voor je het weet loop je zomaar tegen een antichrist aan te lullen. Lijkt me erg wereldvervreemdend.
pi_60815719
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 02:07 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Grieks ja

Dus het is gewoon discutabel, zoals alles in de bijbel discutabel is. Als ze de griekse betekenis hadden bedoeld, dan moeten ze geen anti zeggen, maar plaatsvervangende christus. Of substituutchristus, of zoiets.

Goed, mijn mening ken je nu. En ik de jouwe ook. Jij ziet alle 265 pausen als antichrist, en nog veeeeeeeeeeeel meer mensen. Vind je dat niet lastig? Want wie kun jij nog onbevangen in de ogen kijken? Wie vertrouw jij nog? Voor je het weet loop je zomaar tegen een antichrist aan te lullen. Lijkt me erg wereldvervreemdend.
Ik ben sprakeloos.
pi_60815810
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 02:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik ben sprakeloos.
Dit kan ik op twee manieren opvatten, en ik zal maar van het slechtste uitgaan aangezien jij mij blijkbaar hebt veroordeeld tot non-discussiepartner en totaal satanisch ofzo gezien je discussietechniek van vanavond naar mij toe.

Dankjewel voor je sarcasme.
Je laat je wel enorm kennen.

Weltrusten iedereen

[ Bericht 6% gewijzigd door ElizabethR op 14-08-2008 02:40:25 ]
pi_60816135
Welterusten

ik ook een poging wagen
pi_60817910
Ik denk dat er wel een verschil is tussen "de Antichrist" en "Anti-Christen".
Daarbij; zelfs al zou je het op Ali's manier opvatten, dan zouden er op DAT moment meerdere Antichrists zijn, maar later komt er dus EENTJE, of je moet het allemaal compleet symbolisch zien (zoals de hele Bijbel bedoeld is ) en zou je de functie van de paus als de Antichrist moeten zien i.p.v. dat het om een persoon gaat.

De Bijbel is soms gewoon ontzettend onduidelijk en veel dingen zijn op veel (symbolische) manieren uit te leggen.

Topspin: ik denk dat je je een beetje te veel laat meeslepen: er is niks mis met je mee laten slepen met lekkere muziek. Daar heeft die kerel met hoorntjes en bokkenpoten niets mee te maken.

Ali: jij ziet ons NIET als je gelijke, want wij zijn satanskinderen (heb je meerdere keren gezegd), wij zijn Luciferiaans bezig en wij zullen vernietigd worden, en jij gaat lekker gered worden en in een staat van gelukszaligheid in het hiernamaals wonen waar de Zoon van God persoonlijk een huisje voor je gaat bouwen.

Proef je daar niet iets van laatdunkendheid tegenover ons in? Jij verkondigt het als feiten, je zegt dat je niet oordeelt want het gaat volgens jou gewoon gebeuren en je zeegt ons alleen maar te waarschuwen, maar feitelijk oordeel je ook meteen over ons: wij zijn allemaal slecht, jij ook, maar eigenlijk zijn wij vele malen slechter dan jij omdat we ons volgens jou zo laten misleiden en helemaal het satanische pad volgen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 08:57:09 #93
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60818113
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 00:32 schreef Topspin het volgende:
Overigens Ali, je vorige leven was kut met peren, dit leven beter, maar waarom geen derde leven in de gulden middenweg zonder extreme focus op 1 Jezus.

Niet mijn bedoeling om jou van je geloof te halen maar je hebt het altijd over 2 levens, 1 slechte en 1 goede. Alsof er geen grijs gebied is waar meer speling is. Ene uiterste is klote leven en andere uiterste is leven met Jezus.

Ali heeft nog een heel leven voor de boeg.
Misschien is dit wel een fase, wie weet.
Dus dat hij van het ene uiterste naar het andere uiterste gaat en uiteindelijk ooit op een dag de gulden middenweg vind.
Dit betekend dus niet dat hij Jesus en God daarvoor hoeft uit te sluiten.
Genoeg mensen die in hen geloven maar een stuk vrijer leven met hun eigen idee en harmonie met beide.

Of ook niet.

Maar een ding is zeker: het lijkt erop dat Ali een stuk gelukkiger is dan het leven wat hij daarvoor had en dat is wat telt natuurlijk.
Ik zie hem liever als een fanatieke Christen dan een verloren ziel die opgesloten zit in een kamertje zonder dag licht, levend op kroketten!

pi_60818378
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 02:34 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dit kan ik op twee manieren opvatten, en ik zal maar van het slechtste uitgaan aangezien jij mij blijkbaar hebt veroordeeld tot non-discussiepartner en totaal satanisch ofzo gezien je discussietechniek van vanavond naar mij toe.

Dankjewel voor je sarcasme.
Je laat je wel enorm kennen.

Weltrusten iedereen
Ik kon gewoon mijn ogen niet geloven toen ik je reactie zag en was sprakeloos. Dat ben ik nog steeds.
pi_60818418
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik kon gewoon mijn ogen niet geloven toen ik je reactie zag en was sprakeloos. Dat ben ik nog steeds.
Want?
pi_60818441
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 08:41 schreef ToT het volgende:
Ik denk dat er wel een verschil is tussen "de Antichrist" en "Anti-Christen".
Daarbij; zelfs al zou je het op Ali's manier opvatten, dan zouden er op DAT moment meerdere Antichrists zijn, maar later komt er dus EENTJE, of je moet het allemaal compleet symbolisch zien (zoals de hele Bijbel bedoeld is ) en zou je de functie van de paus als de Antichrist moeten zien i.p.v. dat het om een persoon gaat.
Nou ja, er zit natuurlijk nog wel IETS meer achter die hele theorie van wie of wat de antichrist is. Maar zover komen we niet eens.
quote:
De Bijbel is soms gewoon ontzettend onduidelijk en veel dingen zijn op veel (symbolische) manieren uit te leggen.
Maar niet onbegrijpelijk.
quote:
Ali: jij ziet ons NIET als je gelijke, want wij zijn satanskinderen (heb je meerdere keren gezegd), wij zijn Luciferiaans bezig en wij zullen vernietigd worden, en jij gaat lekker gered worden en in een staat van gelukszaligheid in het hiernamaals wonen waar de Zoon van God persoonlijk een huisje voor je gaat bouwen.
We zijn allemaal mensen. Daarom zijn we gelijk. Ik kan het wel een miljoen keer herhalen, maar als jullie het niet willen accepteren, wat kan ik dan nog doen? Volgens jullie definities zijn we niet gelijk, volgens de mijne wel.
quote:
maar eigenlijk zijn wij vele malen slechter dan jij omdat we ons volgens jou zo laten misleiden en helemaal het satanische pad volgen.
Dat maakt jullie niet slechter, dat maakt jullie misleid, bedrogen. Daar kan je voor een groot deel weinig tot niets aan doen, en daarom is het ook geen oordeel.
pi_60818458
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Want?
Omdat het de meest onwaarschijnlijke reactie was die ik verwacht had.

Ik had gehoopt op een constructieve benadering van het thema 'antichrist'. Jammer.
pi_60818521
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 08:57 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Ali heeft nog een heel leven voor de boeg.
Misschien is dit wel een fase, wie weet.
Dus dat hij van het ene uiterste naar het andere uiterste gaat en uiteindelijk ooit op een dag de gulden middenweg vind.
Dit betekend dus niet dat hij Jesus en God daarvoor hoeft uit te sluiten.
Genoeg mensen die in hen geloven maar een stuk vrijer leven met hun eigen idee en harmonie met beide.

Of ook niet.

Maar een ding is zeker: het lijkt erop dat Ali een stuk gelukkiger is dan het leven wat hij daarvoor had en dat is wat telt natuurlijk.
Ik zie hem liever als een fanatieke Christen dan een verloren ziel die opgesloten zit in een kamertje zonder dag licht, levend op kroketten!

Hey dat was ook maar één keertje

Ik kan gewoon geen mengelmoesje van ideeën doen. Als ik geloof dat de bijbel het woord van God is, kan ik alleen de bijbel accepteren om mijn godsdienstleer uit te halen en verder niets. Ik ben nooit gelukkig geweest voor mijn bekering. Ziek van een oneerlijke, niet-vrije wereld.
pi_60818539
Ik kan de stelling van ER wel begrijpen: als je gelooft dat in de Bijbel staat dat er meerdere anti-christs op aarde zullen komen, hoe weet je dan wie er eentje is en wie niet?
Er is maar 1 Christus geweest en ladingen antichrists? Ik vat de zin die geplaatst op dat er nog maar één antichrist zou gaan komen, en ik denk dat ajs je gelooft dat Jezus de Zoon van God en dus eigenlijk God zelf was, dan zou de Antichrist de zoon van de divel ofwel de duivel zelf moeten zijn.

Worden alle pausen volgens jou al als duivel geboren, of worden ze pas de zoon van de duivel / de duivel zelf zodra ze tijdens de vergadering op het vaticaan als paus verkozen worden, of gebeurt het op het moment van de huldiging?
Veel pausen hebben een zeer vroom en vaak zeer sober leven geleden en veel mensen geholpen voor ze paus werden, en met name de vorige paus heeft veel goeds voor de mensheid betekend.

Hoe kijk jij hier tegenaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')