abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60787873
Ik zat mezelf af te vragen waarom er nog geen avondklok is ingesteld.
het zou NL een stuk veiliger maken denk ik en er zitten meer voor- dan nadelen aan.

voordelen zijn:

- jongeren blijven niet meer tot snachts op straat hangen maar zijn op een nette tijd thuis, of ze logeren bij een vriendje/vriendinnetje.

- criminaliteit zal dalen. Aangezien er minder mensen op straat zijn om in de gaten te houden, kan de politie zich nu beter concentreren op lieden die s'nachts illegaal over straat lopen. Lieden met slechte bedoelingen, die s'nachts inbraken plegen en aanrandingen en drugs gebruiken.

Deze lieden die zonder reden op straat banjeren snachts kunnen worden gefoulieerd, ID check en even meegenomen worden naar het bureau voor verder onderzoek indien nodig...

nadelen zijn:

-je mag s'nachts niet meer over straat, maar of dat een nadeel is...s'nachts is't donker en zie je toch niks, dus wat is daar nou interessant aan, als je er eerlijk over nadenkt? Plus het is vaak ook nog koud!

verder kan ik geen nadelen bedenken eigenlijk.

Als de avondklok ingevoerd wordt, stel ik voor om voor leeftijdscategorieren verschillende tijdstippen in te voeren waarop je NIET meer op straat mag zijn. (vanaf 6:00 AM mag je je weer op straat begeven, tijd zat om optijd op je werk te komen of op school)

tot 10 jaar: om 18:00 BINNEN zijn (dan lekker eten, beetje fabeltjeskrant kijken en netjes om 20:00 in je nest, zoals't hoort)
tot 16 jaar: om 20:00 BINNEN zijn (douchen, beetje tmf kijken of een film, en rond 21:00-21:30 slapen, ben je de volgende dag weer fit voor school.)

tot 18 jaar: om 22:00 BINNEN zijn. (kan je om 20:00 nog gezellig met je vrienden naar het cafe en om 22:00 relaxed thuis chillen)

vanaf 21 jaar: 22:30 BINNEN zijn. (nog een half uurtje relaxed langer uitgaan, maar met het rookverbod in de cafe's is er nu toch geen kont meer aan en buiten roken zorgt voor teveel overlast voor buurtbewoners die rustig willen kunnen SLAPEN!

Nu zijn er natuurlijk mensen die s'nachts werken, zoals bakkers, brandweerlieden, hotel receptie etc.
Deze mensen kunnen een pasje aanvragen waarop hun functie staat en de reden waarom ze zich buiten de vastgestelde tijden op straat mogen begeven.

Ik denk echt dat dit een nagenoeg waterdicht systeem is dat ervoor gaat zorgen dat criminaliteit (die zich toch vaak s'nachts of in't donker afspeelt) tot een minimum beperkt zal gaan worden.

wat is julie mening?
pi_60787969
meen je dit serieus?

belachelijk plan als ik tot 5 uur lekker uit wil of tot 2 uur inde kroeg zitten moet ik dat lekker zelf weten
pi_60788056
Dat denken he?

Blijven oefenen!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60788061
Mijn vraag. Ga je weleens uit of draai je weleens nachtdiensten? Rij je snachts nooit ergens van terug?

Slecht idee. Wat bezielt je
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:09:18 #5
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_60788066
Het idee alleen al is belachelijk, maar ga jij in je eentje voor handhaving zorgen?
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_60788075
Onzinplan veel woninginbraken worden bijvoorbeeld tegenwoordig overdag gepleegd.
pi_60788131
Al zou het de criminaliteit verminderen, gelukkig wonen we niet in een of andere dictatoriale staat waarbinnen zo'n idioot idee ooit voldoende draagvlak zal hebben om ingevoerd te worden. Mijn god, wat bezielt je?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:11:39 #8
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60788132
Welja. Nog meer controle. En wie gaat dat handhaven?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  Moderator / Miss SHO woensdag 13 augustus 2008 @ 11:11:57 #9
22592 crew  Ole
pi_60788140
Fijn, nog meer betutteling
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:15:13 #10
81601 Jikpunth
glow in the dark condoms...?
pi_60788225
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:08 schreef Jarno het volgende:
Dat denken he?

Blijven oefenen!
Dat dus
how can you misplace your penis so badly that you need it to glow?
pi_60788238
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:11 schreef ethiraseth het volgende:
Welja. Nog meer controle. En wie gaat dat handhaven?

gewoon, de politie, die s'nachts ook patrouileert, lees m'n OP.

als (met m'n avondklok) er s'nachts mensen op straat lopen, zal dat VEEL meer opvallen en kan de politie eens even gaan uitzoeken wat die persoon daar te zoeken heeft. (meestal dieven of gespuis)

aangezien de onschuldige mensen gewoon thuis op 1 oor liggen.
pi_60788242
Nederland is de Gazastrook niet.

Bovendien kan lokaal, met een gemeentelijke verordening, de autoriteiten gericht optreden:
quote:
Utrecht - Overlast gevende jongeren rond het Utrechtse winkelcentrum de Gagelhof riskeren een gebiedsverbod van drie maanden in en rond het winkelcentrum in de wijk Overvecht. De Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen heeft tot deze extra maatregel besloten in overleg met politie en Openbaar Ministerie, vanwege de fors toegenomen overlast. Het OM kon nog niet zeggen wat de sanctie is indien het gebiedsverbod wordt overtreden.
Daarnaast is het de vraag of het vrijheid in algemene zin ten goede komt wanneer er steeds meer vrijheidsbeperkende maatregelen worden ingevoerd.
Ik vind dat de overheid, ook op lokaal niveau uiteraard, daarin erg terughoudend moet zijn en zich steeds moet afvragen doen we aan symptoombestrijding en het probleem verplaatsen of is dit een meerwaarde voor de vrijheid van de meerderheid.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60788261
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:15 schreef voetballeh het volgende:

Iemand die 's avonds uit eten gaat is niet onschuldig? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:20:13 #14
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60788360
quote:

[..]

gewoon, de politie, die s'nachts ook patrouileert, lees m'n OP.

als (met m'n avondklok) er s'nachts mensen op straat lopen, zal dat VEEL meer opvallen en kan de politie eens even gaan uitzoeken wat die persoon daar te zoeken heeft. (meestal dieven of gespuis)

Gewoon, die politie die nu al moeite heeft om door een grote stad te kunnen patrouilleren? Weet niet of je ooit buiten Schubbekutteveen bent geweest, maar hier in Amsterdam is het veel als ik 1x per week een politiewagen zie. Hoe moeten die nou ooit een hele stad in de gaten houden.

Verder vind ik je idee maar heel eng, ik wil als volwassen persoon niet me verantwoorden naar de overheid/politie wat ik om 1 uur 's nachts op straat doe, zolang ik geen aantoonbaar overlast veroorzaak. Dat jij een burgertrutje bent wat om 10 uur naar bed gaat vind ik prima, maar laat mij lekker laat in de nacht hardlopen, zoals ik graag doe.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:20:30 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_60788368
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:02 schreef voetballeh het volgende:
wat is julie mening?
Een verschrikkelijk kutidee dat het vooral in dictaturen goed doet. Feitelijk wordt je dan door de overheid gevangen gezet in je eigen huis.

Verder zijn er 1 miljoen redenen om naa 22:30 de hort op te gaan en welke dat gaat jou eigenlijk geen donder aan.

Als jij echt zo panisch wordt van alles dat er na 22:30 gebeurt dan zul je ergens in het buitengebied moeten gaan wonen. Dan kan de rest ongestoord, uitgaan, tot laat op bezoek gaan, de hond uitlaten, en wat nog meer naar wens is.
pi_60788379
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:02 schreef voetballeh het volgende:
Nu zijn er natuurlijk mensen die s'nachts werken, zoals bakkers, brandweerlieden, hotel receptie etc.
Deze mensen kunnen een pasje aanvragen waarop hun functie staat en de reden waarom ze zich buiten de vastgestelde tijden op straat mogen begeven.
Da's nou weer jammer. Ik zag al bijna een eind komen aan mijn nachtdiensten.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_60788381
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:16 schreef Jarno het volgende:

[..]

Iemand die 's avonds uit eten gaat is niet onschuldig? .

Jarno, lees m'n OP, vanaf je 16de al mag je tot 22:00 buiten zijn. tijd zat om uit eten te gaan lijkt me toch?
pi_60788415
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:20 schreef voetballeh het volgende:

[..]

Jarno, lees m'n OP, vanaf je 16de al mag je tot 22:00 buiten zijn. tijd zat om uit eten te gaan lijkt me toch?
Als je om 18 uur in de FEBO zit wellicht.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:22:15 #19
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60788416
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:20 schreef voetballeh het volgende:

[..]

In wat voor wereld leef jij?
pi_60788445
Hoe oud is de TS?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:24:05 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_60788483
quote:

Vooral in het weekend gaan velen van hen gewoon lekker bier drinken en dansen in de kroeg

Maar dat zit er voor jou niet in kennelijk
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:24:05 #22
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60788484
Wat mijn mening is? Als ik die hier ventileer dan krijg ik een dikke ban.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_60788558
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vooral in het weekend gaan velen van hen gewoon lekker bier drinken en dansen in de kroeg

Maar dat zit er voor jou niet in kennelijk
jamaar dat kan gewoon, als je om 19:00 al begint, is 22:30 toch wel een aardige eindtijd?
plezier blijft gewoon hetzelfde hoor.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:26:52 #24
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_60788565
wat mij betreft mag er best een avondklok ingesteld worden, tot een bepaalde leeftijd.
Nu erger ik me vaak aan schreeuwende/ gillenende jongeren (kinderen zelfs van jaartje of 10?) die om 11 uur s avonds nog op straat hangen. Ze zijn wel vaak van arabische afkomst, typerend weer.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_60788578
Als we iedereen gewoon standrechtelijk executeren zijn we gelijk van alle criminaliteit af!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:28:01 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60788599
Wat nog veiliger is
  • Iedereen dient de rest van z'n leven binnenshuis te blijven behalve mensen met beroepen waar je -echt- voor naar buiten moet
  • Het liefst zo min mogelijk bewegen. Voedsel wordt naar je toe gebracht en je kan via internet al je boodschappen doen
  • Copulatie gebeurt alleen nog maar dmv kunstmatige inseminatie waarbij meteen op soa's wordt gefiltert. Wie je bevrucht wordt door een random functie in de computer uitgerekend.
  • There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
      woensdag 13 augustus 2008 @ 11:30:18 #27
    136343 BasEnAad
    , die clown en die acrobaat!
    pi_60788664
    TS, doe normaal!
    pi_60788670
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 11:26 schreef controlaltdelete het volgende:
    wat mij betreft mag er best een avondklok ingesteld worden, tot een bepaalde leeftijd.
    Nu erger ik me vaak aan schreeuwende/ gillenende jongeren (kinderen zelfs van jaartje of 10?) die om 11 uur s avonds nog op straat hangen. Ze zijn wel vaak van arabische afkomst, typerend weer.
    Dus discriminatie op leeftijd én afkomst. Top!
    pi_60788688
    quote:
    Op woensdag 13 augustus 2008 11:08 schreef daftme het volgende:
    Mijn vraag. Ga je weleens uit of draai je weleens nachtdiensten? Rij je snachts nooit ergens van terug?

Slecht idee. Wat bezielt je

Tevens Voetballeh topics

Ookal is zijn idee heel triest
    Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
    pi_60788696
    Zullen we anders maar weer gelijk teruggaan naar 1940
    "The quieter you become, the more you are able to hear."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')