abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60787734
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 30

Voici, les enfants terribles:

02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje

De nieuwste ontwikkelingen!

Ilse loopt.
Linde is gaan staan.
Brent kan samen met zijn mama tot 12 tellen.
En Anna kan zelf tot 2 tellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 25-08-2008 10:51:03 ]
pi_60787754
Puike samenvatting!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:59:23 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60787784
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:46 schreef appelsap het volgende:
Ik vind dat zo zielig. Ik zou dat niet kunnen.
Als ik wil douchen en Damian is wakker dan neem ik hem gewoon mee! Hij gaat op de grond lekker zitten spelen, heel handig.
Gaat ie dan echt rustig zitten spelen???

Als ik dat zou willen doen, moet ik eerst de douche 'tijn-proof' maken Zorgen dat er niets, maar dan ook niets ligt wat eventueel in de wc zou kunnen passen.. de wc-borstel wegzetten, want dat is vreselijk aantrekkelijk speelgoed.. de wc-rol moet natuurlijk in 1000 stukjes.. klimmen boven op de wc.. deur van de douchecabine open doen en erbij komen (in z'n kleren )
En als de douche dan helemaal steriel zou zijn, gaat ie wel gillen dat ie er uit wil

Ik douche wel als hij in bed ligt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60787894
Whehe, douchen is altijd wel een uitdaging idd. Alhoewel ik het nu ze iets ouder is wel een verademing vind met hoe het eerst ging/moet. Ze heeft gelukkig wel redelijk door dat ze dan echt even zichzelf moet vermaken, en heeft daar dan ook de hele 1e verdieping voor (bedankt uitvinder van traphekjes!).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_60787924
Ik ben geloof ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik zet hem wel echt bij me onder de douche!
Als ik hem gewoon in de badkamer laat loslopen dan trekt hij ook alles uit de kast hoor. Wij hebben geen wc in de badkamer dat scheelt vast ook wel. Maar onder de douche blijft hij rustig zitten als je hem wat flessenshampoo en een badeendje geeft. Hij is wat dat betreft wel erg makkelijk.
pi_60788204
Ik ga pas onder de douche als Chris aan zijn ochtendslaapje is begonnen (zo rond 10 uur). Maar dat wordt steeds later.. Dus ben bang dat ik binnenkort met de lunch nog in badjas rondloop
Maar hij vermaakt zich prima in de box, dus misschien dat ik maar eens moet proberen of hij zolang alleen beneden in de box wil zitten als ik snel onder de douche spring..

Het baby-ige is echt snel aan het verdwijnen... Waar Chris vorige week nog zijn koekje wegschrokte en daarna zijn flesje pas dronk, ging hij er vanochtend echt voor zitten, om rustig een hapje koek, een slokje sap en nog een hapje koek te nemen.. En dan even lief naar mijn vriend en mij kijken, om vervolgens weer verder te snacken..
En toen ik gisteravond njumnjum deed, kreeg ik zijn flesje melk aangeboden
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:30:25 #7
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_60788671
deepfreeze, leuk he, opeens zien ze dat ze keuzes hebben. De laatste tijd wil Brent een beker bij zijn eten. Ik vergeet het nog wel eens. Dan gaat ie dus zitten wachten op dat ding en eet niets meer. EN na een paar slokken drinken valt hij weer aan.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_60788920
En ook gewoon de fles weggooien/lepel wegslaan als hij genoeg heeft gehad. Nee is nee, en als ik wel moet ga ik brullen.. (maar moeten hoeft gelukkig niet.. hij eet/drinkt genoeg)..

We moeten binnenkort ook maar eens proberen om Chris aan de beker te krijgen.. Gisteren al bij papa wat fruitmoes uit de beker gehad, dat ging goed. Maar nu nog water/thee/sap. Zal wel een zooitje worden
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2008 @ 11:38:32 #9
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60788940
Die doucheverhalen zijn heel herkenbaar. Ik douche meestal voordat Milo wakker wordt en op mijn vrije dag ook wel tijdens zijn slaapje. De box is allang verbannen en verkocht, maar als het echt zou moeten dan zou ik Milo waarschijnlijk in zijn eetstoel in de douche zetten. Vroeger was het wippertje daar geschikt voor. Het is een Ikea eetstoel, dus lekker lichtgewicht. Hem laten spelen onder de douche gaat hier niet werken. Hij glijdt uit op de natte vloer en gooit inderdaad van alles in het toilet enzo. Geen optie, dus ik wacht wel tot Bokito slaapt

Milo is tegenwoordig vaak aan het "tapdansen". Dan gaat hij heel snel met zijn voetjes stampen en met zijn kontje schudden. Echt geen gezicht en hij grijnst er dan bij van oor tot oor. Vanmorgen viel me trouwens op dat zijn broek ineens te kort is geworden Hij heeft nu lijkt het van de ene op de andere dag hoog water. Dan was die jengeldag afgelopen maandag waarschijnlijk een groeispurtdag geweest.

Ook hebben we vandaag besloten om geen ochtendfles meer te geven. Die ging er toch al niet goed meer in en de Groeimelk is nu bijna op. Gewone warme melk blieft meneer niet, dus het wordt nu een stuk ontbijtkoek en een beker koude melk. Nu nog die avondfles eruit en dan zijn we klaar met de flessen. Het met de pot meeeten lukt nog steeds niet. Wel probeert Milo nu steeds meer hapjes van ons bord en vooral de pizza vind hij erg lekker. Over een paar weken gaan we met vakantie en we nemen dan geen potjes meer mee, dus dan is het gewoon erop of eronder en moet hij eten wat de pot (of het buffet in het hotel) schaft. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:41:01 #10
190853 RockabeIIa
pi_60789010
appelsap, hij zal nog wel vaker iets minder leuks 'moeten' doen. Hoeft ie dat dan ook niet?

Ik ben er echt heilig van overtuigd dat als je zelf een beetje duidelijk bent en laat weten dat wat jij wilt gebeuren zal (doe ik ook niet altijd hoor) je de makkelijkste kinderen krijgt, op een uitzondering nagelaten.

Succes met 'ontpotten' slaapmeisje. Dat wordt dus veel pizza
pi_60789302
Anna deed in het begin ook wel moeilijk, maar nu vermaakt ze zichzelf prima als wij onder de douche staan. Ze botst 100 x per dag overal tegenaan en valt om, maar tijdens het douchen gaat het ineens prima.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:54:37 #12
190853 RockabeIIa
pi_60789459
Brent is net in slaap gevallen met de radio hard aan

Vanochtend was hij zijn fruithap in zijn haar aan het smeren en ik zeg 'Hou daar eens mee op'. Kreeg ik als antwoord heel zachtjes 'Hou jou' terug Hoezo slijmjurk?
pi_60789870
Rocka, bedoelde je mij met dat moeten?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:11:35 #14
190853 RockabeIIa
pi_60789988
Nee? Ik dacht van niet...
(ik weet nu niet waar je op doelt )
pi_60790154
lama.. (dacht dat je op het niet moeten eten doelde)
pi_60791998
Oh wat goed zeg van dat tellen Anna en Brent

Wij hebben de box nog staan en Linde gaat er elke dag nog even in. Er is een tijd geweest dat in de box zetten gelijk stond aan drama, maar dankzij een tip van (ik geloof) E.T. over regelmaat in het boxen aanbrengen gaat het nu prima. 's Middags na de lunch in de box en 's avonds na het eten ook. Hebben wij mooi even de tijd om de boel te desinfecteren nadat mevrouw gegeten heeft. Natuurlijk is het ook wel eens een drama hoor, maar na een minuutje of 5-10 compleet negeren geeft ze het dan maar op en gaat maar tegen Ernie mopperen

Douchen doe ik ook of als Linde (nog) slaapt of als ze in de box/kinderstoel zit. Ben veel te bang als ze anders ineens een paar minuten eng stil is. Dan denk ik alleen maar: wat zal ze nu weer aan het uitvreten zijn?

Vannacht werd ik om 4 uur wakker door een meisje dat rechtop in haar bed de hele tijd 'uit! uit! uit!' riep Sorry schat maar dan moet je nog een paar uurtjes wachten... En vanmorgen was ze natuurlijk haar bed niet uit te krijgen toen ik op tijd de deur uit moest om haar eerst naar de opvang te brengen

En gisteren hebben we voor het eerst gekleurd (ook de vloer en de speelgoedmand ). Het is gewoon gelukt om 2 hele mooie lange kronkels op papier te zetten maar mama is er apetrots op
pi_60792151
Slaapmeisje lees nu pas van het vakantie-ontpottingsproces Spannende tijd dus. Linde eet hier elke dag met de pot mee en dat gaat de ene dag met meer succes dan de andere dag.

Tot nu toe is ze vooral gek op (gevulde) pasta, burrito's, spaghetti met pesto en dat soort dingen waarvan ik dacht dat ze het nooit zou willen eten. De broccoli met aardappels was gisteren denk ik te gewoon voor haar want dat hebben we later maar opgelost met een banaan en een papfles.

Ik vind het zelf altijd erg moeilijk om te bepalen hoeveel ze nou ergens van moet eten om er echt genoeg van te hebben. Op internet staat wel 1 opscheplepel groenten en 1 met aardappels, maar dat eten wij dus bijna nooit.

Vanaf hoe oud gaan kindjes echt meeeten? Dus zo dat je niet altijd meer een papfles/banaan/boterham achter de hand hoeft te houden?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:08:56 #18
190853 RockabeIIa
pi_60792290
Stiemie, hier eet Brent al mee van de pot sinds hij een maand of 10 is. Niet alles natuurlijk. Soms is het een combi. Gisteren had ik zin in shoarma en kreeg hij hutspot. Hij wilde er shoarma doorheen en heeft het allemaal op gegeten Ook de stukjes brood (ik dip dat in saus en hij in de hutspot) gingen er gewoon bij in Multiculti!
pi_60792376
Anna eet het liefst vis. Rauwe vis. . Al sinds ze mee mag eten is ze gek op sushi (snel eens een keer zelf leren maken!) en elke zaterdag (onze vast visdag) zit ze met een haring in d'r knuistjes die ze dan lekker afkluift. Echt heerlijk. . En vorige keer zat ze in de paella de mosselen eruit te vissen, maar helaas, van het pannetje mosselen dat we van het weekend hadden gekookt bliefde mevrouw opeens niets.
pi_60792424
Grappig zo te lezen wat de kindjes allemaal eten Linde eet trouwens ook graag zalm. En vissticks maar die tellen niet echt als vis natuurlijk
pi_60792485
Zalm gaat idd ook aardig, net als paling en gerookte makreel! Dat gaat echt met handjes tegelijk naar binnen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:44:02 #22
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_60793338
Brood gaat hier goed met noti noti (duo penotti) en kaas (pindakaas) wprst gaat ook redelijk (eet ze de worst tussen de boterham uit) ze eet 1 tot 2 boterhammen per maaltijd.
Avondeten is nog steeds een drama. Ik ben eraan gewend, probeer me er niet druk om te maken. Wat ze wel lust:
bami, pannenkoeken, patat, gebakken aardappels, kippenpoten (eet ze er echt 2 en het liefst nog meer van op) macaroni. Ik geloof dat dat het ongeveer was. Ik ben blij dat er iets ingaat 's avonds, anders eet ze wel wat appelmoes en tomaatjes. De rest haalt ze 's morgens met brood weer in.
Wij zijn ook kortgeleden gestopt met de laatste melkfles. Die dronk ze bijna koud op. nu wil ze geen koude melk drinken. Eens kijken of we haar calcium met iets anders kunnen aanvullen.

Ik denk dat ik ga proberen om nummer 2 meteen vers te laten eten. Lotte kreeg vanaf het begin potjes, maar heeft die nog nooit echt goed gegeten. Ach ze groeit en als ze 18 is lust ze vast wel wat meer.
pi_60793588
ik80 heb je ook al eens ander broodbeleg geprobeerd? Of wil je dat liever niet? Linde eet ook wel eens kokosbrood, kipfilet, appelstroop, honing, jam, hagelslag en smeerbare geitenkaas op brood of we maken een tosti (boterham met plakje kaas even in de magnetron).

Ik ben altijd bang dat ze iets tekortkomt als ze zo weinig avondeten eet, maar daar hoef ik dus niet bang voor te zijn begrijp ik? Wij hebben Linde vanbegin af aan zlfgemaakte hapjes gegeven. Dan maakten we in 1x 6 hapjes en dan deden we die in de vriezer. Zo bouw je dan een mooie zelfgemaakte voorraad op. Nu hebben we voor de zekerheid altijd 2 van die kant-en-klare potjes staan, maar die eet ze heel moeilijk.
pi_60793770
Merk je dan niet dat ze dat de volgende ochtend of dag wel weer inhaalt Stiemie? Als Anna een keer geen zin heeft in avondeten, dan eet ze de volgende ochtend een halve boterham extra ofzo, of wat extra fruit.
pi_60793825
Nou ja ik ben tot nu toe steeds bang dat ze dan 's nachts wakker gaat worden met trek dus dan krijgt ze iets anders bv een banaan en een papfles zoals gisteravond. En er zijn zo weinig dingen die ze niet lust, dat ze dan van mij best wat anders mag
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:03:48 #26
141023 ik80
pi_60793827
Ja andere soorten broodbeleg gaan ook, smeerkaas, jam, boterhamworst appelstroop, hagelslag (los)
maar duo penotti en pindakaas zijn momenteel erg in!
pi_60793847
Ah Lotte is gewoon een meisje dat weet wat ze wil
pi_60793947
Ah, dat iets anders geven doen wij dus niet. Wel gedaan hoor, maar op een gegeven moment eet ze 's avonds alleen nog maar witte boterhammen met een dun laagje smeerkaas ofzo. Ze kan mee-eten of anders niet. .
pi_60794046
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:05 schreef Stiemie het volgende:
Vanaf hoe oud gaan kindjes echt meeeten? Dus zo dat je niet altijd meer een papfles/banaan/boterham achter de hand hoeft te houden?
Chris eet bij ons in principe helemaal mee. Alleen bij ongezonde dingen zetten we hem nog een eigen prakkie/diepvriesportie voor. Maar dat gebeurd gelukkig niet zovaak. Hij eet ook gewoon alles mee, dat is ook makkelijk, nog wel geprakt/gestaafmixert. Pasta, rijst, chili, aardappels, groente. zoet/zuur/zout/bitter. Kan niks bedenken wat ons vuilnisvatje niet opeet
Hij wordt 's ochtends ook nooit super hongerig wakker, dus dan ga ik er maar vanuit dat hij genoeg binnenkrijgt.

Qua broodbeleg moeten we maar eens meer gaan varieren. Zitten hier nu steeds in hetzelfde lijstje (smeerkaas, appelstroop, jam, pindakaas)..
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:13:30 #30
141023 ik80
pi_60794069
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:05 schreef Stiemie het volgende:
Ah Lotte is gewoon een meisje dat weet wat ze wil
Dit is inderdaad Lotte die je hier beschrijft,
maar wel een hele lieve hoor!
pi_60794075
Maar vanaf hoe oud moet je daar dan mee beginnen? Linde is nu bijna 13 maanden. Ik heb namelijk niet echt het idee dat ze dat al snapt, zo van als ik dit niet eet, krijg ik wat anders.

Maar zolang ze in 2 weken tijd 1x iets niet eet omdat ze het niet lekker vindt, heb ik er ook weer niet zo heel veel moeite mee om iets anders te geven. Ze kan natuurlijk iets gewoon niet leker vinden. (Gisteren at ze bv alleen broccoli en de aardappels liet ze staan. Daar kon ik haar geen ongelijk in geven want ik vond ze ook gewoon niet lekker en heb ze ook niet opgegeten. Maar ja alleen broccoli vult niet echt dus vandaar de banaan en fles.)

O en we pureren sinds een maand of 11 eigenlijk ook niet meer. Ze krijgt alles zo op haar bordje. Soms snijden we het wel in stukjes maar het gaat zo allemaal prima naar binnen ondanks dat ze pas 2 tanden heeft
pi_60794770
Allebei de meiden hebben een hekel aan de douche. Alleen als ze dat ding zien, dan gaan ze al keihard gillen. Geen idee waarom. Ook als ze in bad zitten en 1 van ons staat te douchen (zodat ze zien dat het ok is ) gaan ze huilen.....raar gedoe. Zal wel overgaan....Maar tis wel onhandig.

Hier alleen nog een warme fles 's avonds. En eigenlijk altijd een potje. Ik sta zovaak eten te maken voor ze (of alvast een gedeelte) dat wij eten en dan willen ze niet, nou de groe(n)te(n) dan, hoor.
pi_60794846
Oh ja...

De box is eigenlijk een parkeerplaats geworden. Handig als ik boodschappen uit de kinderwagen haal, handig als ik er eentje naar boven breng etc etc
pi_60794875
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:39 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
nou de groe(n)te(n) dan, hoor.

Linde is ook bang voor de douche K_P. Zelfs als ze zelf in bad zit. Dan blijft ze maar omkijken of de douchekop er nog is. Wanneer we 'm dan op de grond onder het badje leggen is het allemaal weer goed. We spoelen wel altijd haar haren uit onder de douche en dan gaat ze soms zo spartelen dat ze omvalt
pi_60795460
Ik vind dat zo raar. We hebben ze vaker in bad gedaan, dan onder de douche. ( Reden was badkamer op de 3e verdieping, dus badje vullen in de keuken), maar het lijkt wel of ze ergens ooit van geschrokken zijn...Vorig jaar tijdens de herfstvakantie waren we op Texel en toen wilden ze nog graag onder de douche.

Laatst had ik de douche aangezet om te kijken wat er zou gebeuren. Meiden met z'n 2-tjes in de douchebak aan het spelen. Beetje jammer dat ze hun kleren nog aan hadden, maar ja..ik dacht positieve ervaring opdoen....Dit is ook alweer 1,5 maand geleden of zoiets..

Zwemmen gaat erg goed. Vandaag met beide dames in het grote zwembad geweest. De bandjes willen ze nog niet, maar gewoon bij pa en ma op de arm en maar lachen ! Zo leuk !
pi_60795622
Het schijnt dat het heel normaal is dat ze bang voor de douche worden heb ik laatst gehoord. Gaat vanzelf weer over (iets met een faaaaaase geloof ik )

Wij hebben zo'n zwemband voor Linde waar ze in kan zitten van de Hema. Ideaal ding vooral omdat het bad waar wij gaan zwemmen overal te diep is voor die ukken om te zitten/ staan en anders loop je de hele tijd met een kind op je arm.

pi_60796044
dat ziet er heelijk uit linde.

het is wat met het eten en de dreumesen.

hier hadden we een alles eter maar de laatste 2 maanden is het knudde met eten zowel boterham als warm eten is na een paar happen gedaan of helemaal niks eten.

de box is nu voor de jongste de oudste gaat er nooit meer in alleen als ze wil en ik bezig ben maar verder loopt ze de heledag liever rond.

dreumesjes die tellen goed hoor.
hier is het 1 en 2 en dan is het 6 6 en dan in een keer tien.
maar op de trap kan ze het wel. hoezo eigenwijs.

vandaag is er een heel lief voor mama het is net als of ze weet dat ik gigantisch ziek ben.
ze komt ook meer knuffelen en kusjes geven, doet ze normaal niet zo.
mama van 3 kids!
pi_60799468
Linde, dat ziet er leuk uit!!

En tellen.. dat is nou echt zo'n toekomst dingetje.. Kan me nu nog niet voorstellen dat mijn minidreumus dat ooit gaat doen. Dat heb ik nu sowieso wel een beetje.. In het babietjes topic ben je een van de oudsten, en heb je wat vaker een antwoord op vragen. En nu kun je weer onderaan beginnen met wijsheid vergaren.
pi_60799906
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:41 schreef RockabeIIa het volgende:
appelsap, hij zal nog wel vaker iets minder leuks 'moeten' doen. Hoeft ie dat dan ook niet?

Ik ben er echt heilig van overtuigd dat als je zelf een beetje duidelijk bent en laat weten dat wat jij wilt gebeuren zal (doe ik ook niet altijd hoor) je de makkelijkste kinderen krijgt, op een uitzondering nagelaten.
Daar denk ik hetzelfde over.
Damian moet genoeg dingen die hij wat minder leuk vindt hoor! Maar sommige dingen probeer ik liever op een andere manier te doen, omdat ik mezelf er bijvoorbeeld niet zo prettig bij voel. Samen douchen is veel gezelliger en eigenlijk net zo makkelijk.
Maar om even wat voorbeelden te noemen. Damian gaat gewoon in de buggy wanneer ik wil. Aankleden en tanden poetsen moet ook gewoon gebeuren. Maar hij maakt eigenlijk nooit ergens een probleem van. Zelfs niet als ik hem alleen in de woonkamer zou laten als ik ga douchen.
pi_60802356
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:39 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
nou de groe(n)te(n) dan, hoor.
hahahaha

hier ook een bange dreumes voor de douche !
echt bizar, van ene op andere moment leek wel, een maand of 3 terug begonnen denk ik.
Nu dus maar even geen douche-dwang meer en gewoon in badje.
Gekke is, ze kruipt wel zelf de douchebak in om het zeefje te pakken?
Het is dus geen angst voor de bak/muur of het gordijn!

Qua eten, eet ze hier al zo'n 3mnd met ons mee
sindsdien is een potje nogal problematisch aangezien ze echt niet gevoerd wil worden!
Zelf-eten gaat meestal goed, hoewel ik blij ben met de hond hoor die grond schoonmaakt!
Begint ze te klooien is de honger blijkbaar over en stoppen we er mee.
Dan een toetje, magere yoghurt uit bekertje, en dan via badje naar bed.
Eet ze slecht? Jammer dan. Slaapritme is sterker dan honger op deze leeftijd, tot nu toe is ze nog nooit van 'honger' wakker geworden.
pi_60802747
Ben blij te horen dat meerdere douchedreumessen een hekel hebben aan de douche !

WIj zijn vandaag uit wezen eten ! Van 17.00 - 18.00. OP het menu ? Pannekoeken ! What else ?
Ergens in de ruimte was een heus pannekoekenbuffet, maar op een gegeven moment leek de omgeving van onze tafel wel het buffet ! Hahaha, naast mij zat "KLIKO" Pien en tegenover haar "kieskeurige denk maar niet dat ik alles eet " Floor. Pa en Ma Pannekoek konden nog net zelf wat eten en toen was doodeenvoudig het geduld op

Ik ben er ook eindelijk achter wat ze de hele week al aan het klooien zijn....We zijn op vakantie en daarom slapen ze in campingbedjes. Nu kunnen die matrassen aan het hoofdeinde omhoog en dan is het natuurlijk dolletjes om daaronder je knuffels te verstoppen. Dolle pret...

Floor ligt na een half uur met haar neus in dat gaas te tukken en Pien zit te wachten tot 1 van ons komt om te helpen, want dat hele bed van Floor ligt in haar bed en nog een hoop andere zooi en natuurlijk die matras die op zijn kant staat...Zelfs Pien slaapt dan niet
  woensdag 13 augustus 2008 @ 19:32:12 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60802824
Wat een heerlijke beschrijving!
pi_60804166
wat een prachtig stel flensjes heb je toch.

Anna vindt douchen leuk. Alleen het uitspoelen van de shampoo is minder. Water is sowieso helemaal ok. Of het nu in een zwembad is, onder de douche, in een bak als het buiten lekker weer is, of in een emmer waar regenwater in zit. Als het maar nat is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_60805921
Wat een heerlijke verhalen van die flensjes!! Ieder hun eigen karakter, maar heerlijk samen de boel op stelten zetten
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:41:16 #45
141023 ik80
pi_60807448
Lotte vond douchen en bad allebei leuk. Momenteel is douchen niet leuk, net als haren natmaken als je in bad zit. Haren wassen is dus even een beetje problematisch. Het is vast een fase (ikzelf schijn vroeger het huis bij elkaar te hebben gegild iedere keer hahahaha zo mama zo dochter)

KP, idd erg leuk zo twee van die kleintjes met allebei hun eigen dingetjes maar toch ook weer samen.
pi_60807571
haren wassen gebeurt hier met nat washandje
soort van spelenderwijs deppen is het meer. Ach. Veel haar heeft ze nog niet
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:46:32 #47
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60807681
Wat knap van Anna!

Simon zegt al langer Dieeeeh, als hij springt, of begint met iets (dus het idee van een-twee-DRIE snapt hij wel).
Nu begint hij met eee-.....- DIEEEH!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_60821110
Haha, de avonturen van de flensjes op vakantie

Wat knap van Simon dat hij het aftel-principe begrijpt!

Hier wordt de box nog dagelijks gebruikt als opslag voor het meeste speelgoed, dat we er eind van de dag allemaal weer ingooien. De laatste keer dat Devin er zelf in heeft gezeten is misschien een half jaar geleden ofzo? Hij vond het hele "opgesloten" ziten maar niks, begon direct te krijsen zodra hij erin moest.
Dat maakt het douchen wel wat lastig, zeker sinds hij niet meer in de wipper bij me in de badkamer kan. Nu douche ik als hij ligt te slapen, of met hem erbij terwijl hij in zijn blootje aan mijn voeten zit te spelen.

Devin lust bijna alles wat hij voorgeschoteld krijgt, maar zelf eten kan hij nog niet. Als we een bordje voor z'n neus zetten gaat hij alles tegelijk in zijn mond proppen of ermee smijten. Stukje voor stukje aangeven of voor hem neerleggen gaat echter prima. Met een lepeltje gevoed worden vindt hij niks, hij wil het liever zelf doen. Is vooral leuk bij yoghurt enzo
Op brood eet hij: kaas, kipfilet, smeerkaas, biologische jam, Philadelphia, zelfgemaakt ei-kwark-prutje (de enige manier om hem ei te laten eten), avocado, amandelpasta, hutten kase en de nieuwste hit: sandwich spead. Wel grappig: als hij geen brood wil eten geven we soms ontbijtkoek, dat gaat er dan ineens heel goed in!
.... met gevoel voor drama....
pi_60821255
KP ik vind jouw verhalen over de flensjes altijd zo leuk om te lezen!

Damian kon al heel wat woorden, maar sinds deze week lijkt het ineens wel heel rap te gaan.
We doen vaak een spelletje van: waar is de .....? En dan willekeurig wat invullen, dan gaat Damian het pakken of aanwijzen. Gister waren we daar ook mee bezig en toen we klaar waren ging hij zelf door. De lichaamsdelen werden bij papa aangewezen en benoemd door hem. Daarna ging hij door naar de tafel, stoelen en zo ging het maar verder. Niet alles was even duidelijk maar hij probeerde het zeker. Ik vind het zo knap van hem!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:09:08 #50
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60822144
Anna krijst sinds een poos ook de longen uit haar lijf als haar haren gewassen moeten worden. Gelukkig hebben we nu een vrijstaand huis, dus hoef ik me geen zorgen te maken om de buren.
Ik stel het haren wassen nu zo lang mogelijk uit, maarja, met die hele bos moet het toch wel 2 tot 3 keer per week. Appelstroop, jam en melk in je haren gaat ook zo rieken na 2 dagen.

Anna zit momenteel in een bonen-fase. Bruine bonen zijn het helemaal. Verder vindt ze alles wel lekker op brood, behalve humus, getuige haar kokhals-momentje toen P_iglet haar zondag een boterham met Humus gaf. Tot twee keer toe....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_60822536
Anna, helemaal in de bonen

Devin is supersnotverkouden, ik hoop zo dat hij volgende week dinsdag weer beter is. Dan gaat hij voor de allereerste keer met het vliegtuig en dat is niet fijn als je zo vol snot en slijm zit

Soms vind ik mezelf zo briljant , ik heb de manier gevonden hem neusdruppels toe te dienen! Normaal gesproken gaat hij al gillen zodra ik met het flesje in de buurt van zijn neus kom, maar nu deed ik het eerst bij mezelf voor en toen wilde moest hij natuurlijk ook. Het is nu al 2 keer goed gegaan
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:28:00 #52
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60824221
Kersjes, die tip sla ik op!

P_iglet, ik bedacht vannacht ook nog een geniaal plan voor jouw slaapzakje-houdini. Uit nood geboren, want Anna voelde wat koud aan vannacht en ik heb haar toen een shirtje met lange mouwen over haar slaapzak heen aan gedaan, om haar niet wakker te maken. Tadaaaa, als jij dat ook doet, kan ie er niet meer uitkruipen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_60835655
Is zwemmen leuk voor 7 oktober ? Of wanneer was de date ook al eens weer ? Mijn PM is leeg (mysterie...)
Ik weet het...tis nog ver weg, maar misschien een idee ! Ik weet van P_iglet dat zij al een tijdje zwemmen.

Vandaag wezen winkelen in Goes. Super leuk ! Flensjes hebben zich keurig gedragen. Lunch bij de HEMA, zo gezellig waren ze. Daarna nog wezen zwemmen op de camping, helemaal gezellig.

Het was heel snel stil in de "camping/keet/herriemaak "slaapkamer

Morgen weer naar huis en dat is ook altijd lekker.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:09:18 #54
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60846077
Ja dat kunnen we doen. Maar ik vind het ook wel leuk om de kinderen de zandbak in te sturen of een wheelybug-stormbaan te maken in de woonkamer terwijl de mama's lekker koffie/thee drinken met zelfgemaakte chocoladecakejes van P_iglet... (een verkapte doe-het-me-niet-aan-in-badpak-post). Er schijnt hier in de buurt ook een kinderboerderij te zitten. Ik heb 'm nog niet gevonden, maar doe mijn best.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:45:44 #55
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60853089
Ik kom even zeggen dat ik heeeeeeeel veel van mijn meisje hou
Ze is zooooooo lief. Elke ochtend als ze wakker wordt komt ze een kusje geven en zoekt ze Fleur. Dan hoor je niets anders dan:
- Eur, Eur....EUR? MMMMMMMMMMMMMM giechel giechel giechel.
Ik ben gek op mijn meisjes. Zo leuk om er twee te hebben die het zo goed doen met elkaar.

En wat is er 7 oktober te doen???

Kersjes, goed idee. Ik heb het ook zo gedaan. En toen ze het niet meer nodig had, heeft het even een paar dagen geduurd voordat ze het niet meer tot het bedritueel rekende...

KP zit jij in zeeland????? En hoe lang nog. Wil de flensjes wel eens in levende lijve zien....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:49:17 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60853190
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 09:09 schreef Memmel het volgende:
Ja dat kunnen we doen. Maar ik vind het ook wel leuk om de kinderen de zandbak in te sturen of een wheelybug-stormbaan te maken in de woonkamer terwijl de mama's lekker koffie/thee drinken met zelfgemaakte chocoladecakejes van P_iglet... (een verkapte doe-het-me-niet-aan-in-badpak-post). Er schijnt hier in de buurt ook een kinderboerderij te zitten. Ik heb 'm nog niet gevonden, maar doe mijn best.
aaah je wil pepijn gewoon nog eens de zandbak leeg zien eten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60865699
Chacama, wat klinkt dat lief, die 2 zusjes
Of zoals Fleur toen bij Macka zo trots tegen me zei: "Wij zijn een tweeling" omdat ze dezelfde Crocs als Maud aanhad.

Op 7 oktober mogen de dreumesjes Memmel d'r nieuwe huis uittesten. Degene die de meeste schade aanricht wint een prijs Maak ik eindelijk ook eens kans om wat te winnen

Morgenochtend gaan we een kort weekendje weg naar Drenthe met mijn ouders. Devin gaat voor het eerst naar de dierentuin, kan hij eindelijk al die dieren waarover we altijd zingen en lezen in het echt bewonderen. De kinderboerderij is te gek hoor, maar nu is hij wel toe aan een kennismaking met olifanten en tijgers en slangen en pinguins .... Ik heb er zelf ook zin in, merk je het
pi_60872719
Veel plezier Kersjes!

Wie zei er ook alweer dat kindjes nooit in bad poepen? Linde wilde haar vader net een prachtige versgebakken drol geven. Ze haalde haar gevulde hand boven water en vroeg "die?" (Wil jij die?) Helaas zat ze er net pas in dus kon ik een bad leegvissen, schoonmaken en opnieuw vullen
pi_60872810
Klinkt erg lief Chacama!
Lijkt mij ook heerlijk om te zien als ze zo gek op elkaar zijn.

Kersjes, fijn weekend! Naar de dierentuin, dat zal Devin vast helemaal geweldig vinden.

He bah Stiemie!
pi_60873313
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:45 schreef chacama het volgende:
Ik kom even zeggen dat ik heeeeeeeel veel van mijn meisje hou
Ze is zooooooo lief. Elke ochtend als ze wakker wordt komt ze een kusje geven en zoekt ze Fleur. Dan hoor je niets anders dan:
- Eur, Eur....EUR? MMMMMMMMMMMMMM giechel giechel giechel.
Ik ben gek op mijn meisjes. Zo leuk om er twee te hebben die het zo goed doen met elkaar.

En wat is er 7 oktober te doen???

Kersjes, goed idee. Ik heb het ook zo gedaan. En toen ze het niet meer nodig had, heeft het even een paar dagen geduurd voordat ze het niet meer tot het bedritueel rekende...

KP zit jij in zeeland????? En hoe lang nog. Wil de flensjes wel eens in levende lijve zien....
Niet meer , zijn alweer thuis !

En Memmel, prima plan om je nieuwe huis in te wijden
pi_60875926
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:27 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Niet meer , zijn alweer thuis !

En Memmel, prima plan om je nieuwe huis in te wijden
zeg dat wel..... die ontmoeting hou ik dan wel te goed
pi_60885627
vanuit vive la france even iedereen gedag zeggen! we hebben het waanzinnig! gisteren naar het zwembad geweest vandaag geluierd en morgen naar het strand! jet kan heerlijk ravotten en relaxt heerlijk op haar strandbed! fijn weekend!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_60894117
Haai Beaker ! Fijne vakantie !
  zondag 17 augustus 2008 @ 10:03:12 #64
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60894852
Klinkt nu al als een supervakantie beaker. Veel plezier!!!
pi_60895600
beaker veel plezier en geniet er van. klinkt nu als een hele geslaagde vakantie.
mama van 3 kids!
pi_60897658
Lekker, zo op vakantie!

Anna heeft het eerste deel van haar verjaardagsfeestje gehad. 5 dreumesmeisjes, 1 babyjongen en veel ouders. Wel superleuk, ze heeft een mooie show weggegeven.
Vanmiddag de rest, nu even uitrusten.
*OUD heilige*
pi_60899166
Beaker, dat klinkt lekker ontspannen! Nog een plezierige voorzetting de komende dagen!!

Hier is tandje 7 onderweg.. Al een paar dagen humeurig, gisteren een dramadag (vooral qua slaap&luiers) maar mama was lekker een dagje weg, dus niks van gemerkt
Er zit een serieuze bobbel op de onderkaak. Die komt vandaag of morgen wel door, vandaag is meneer ook al vrolijker, maar we mogen niet voelen. Misschien is de tand er ook al.. Maar het is echt elke keer anders met de tandjes.. Van geen last, tot giga veel luiers, of niet eten. Nu weer vooral de slaap..
Voor de rest heeft dreumesje de eerste week goed overleefd
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:24:34 #68
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60904134
Anna heeft de smaak van het lopen nu heel goed te pakken. Ze wandelt het hele huis door. Gisteren waren we even bij Mexx in de stad hier. Anna stapt die hele winkel door. De nieuwe 'hee-waar-is-Anna'-fase is aangebroken. Erg leuk vind ik het!

Beaker, fijne vakantie nog!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 17 augustus 2008 @ 18:49:18 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60904579
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 09:09 schreef Memmel het volgende:
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:49 schreef Ynske het volgende:

[..]

aaah je wil pepijn gewoon nog eens de zandbak leeg zien eten

Today is life -

Dale Carnegie
pi_60905132
wat leuk memmel wacht maar totdat ze de versnellingen hebben gevonden

hadden ze er nog iets leuks memmel?

pepijn wauw wat een knap ventje ben jij zeg.
mama van 3 kids!
pi_60905975
oeh Pepijn !!
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:26:53 #72
144006 chacama
Ondernemend!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 17 augustus 2008 @ 20:28:59 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60906742
dan ook nog maar even een devin en anna

Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:35:37 #74
94046 PM-girl
pi_60906908
Anna, bijna dreumes-af! Hoe beviel het cadeau? Lekker getest in de tuin?
*
pi_60907226
Die foto's.

Iedereen is weg en ik zit met mijn eerste stuk taart op de bank. Anna is helemaal op. Ze vond het wel prachtig. Vanochtend rennen en druk doen met de andere kindjes en vanmiddag het middelpunt van de belangstelling tussen alle volwassenen. De glijbaan is helemaal goed. Door 5 dames ok bevonden. Ze heeft het zo goed gedaan, was ontzettend gezellig en lekker zichzelf. Grappig was dat ze helemaal gek was op mijn vader en hem steeds boekjes gaf om voor te lezen, terwijl ze hem niet vaak ziet. Toen hij weg ging kreeg ze echt zo'n beteuterd koppie.
*OUD heilige*
pi_60907967
Mooie foto's Ynske!

wij zijn er weer! heerlijke vakantie gehad
Meike heeft zo ontzettend genoten, de hele dag liep ze te stralen
Er waren super veel speeltuintjes, dus het was de hele dag glijden, schommelen en zandtaarten bakken.
Af en toe een bui, maar who cares, lekker de laarzen aan en stampen maar!
Er waren veel kinderen, wel allemaal groter als Meike, en om een of andere reden moeten andere kinderen Meike steeds optillen. En dat wil Meike natuurlijk niet, dus dan kwam de sirene wel weer om de hoek.
Er was een animatieteam dat savonds liedjes ging zingen, heel erg spannend vond Meike, maar ook erg leuk! Ze zat mooi mee te klappen en rondjes te draaien.
Uiteraard staat de ontwikkeling niet stil, zo is Meike nu uitgerust met een klimpakket, geen stoel te hoog of Meike klimt erop. 2 tandjes erbij. En ze zegt nu vaak: ja hoor/nee hoor als je haar iets vraagt. Klinkt wel lekker eigenwijs!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 18 augustus 2008 @ 10:04:09 #77
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60917037
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:15 schreef Popples het volgende:

hadden ze er nog iets leuks memmel?
Ja, dit en dit en dit en dit.
En dat alles met een dikke vette kortingcheque van oma!

Ynske, de foto's zijn geweldig! Die Pepijn, die dook inderdaad in volle vaart met zijn mond de grond in, daar...
pi_60917468
Ynske, wat maak je mooie foto's.. Zo'n zandhappende pepijn devin op duivenjacht en een anna met bos haar

Yppy, heeft anna gisteren overleefd? Of vandaag een lekker duffe dag?

Karin, dat lijkt me inderdaad eigenwijs, zo'n ja/nee hoor zeggend kleintje..

Hier nog steeds tandje op komst. Kon vanochtend snel even voelen, en die gaat vandaag wel doorkomen (hoop ik)
pi_60917635
Ynske wat maak je toch een mooie foto's Al zal het natuurlijk ook wel schelen dat je van die mooie modellen hebt

Klinkt als een lekkere vakantie Karin! En een heerlijk eigenwijs grietje

Leuke kleren Memmel! Linde groiet niet zo hard dus die draagt nu al een paar maanden 74/80 en ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas weer nieuwe kleertjes mag kopen als ze dit niet meer past. De commode is namelijk een beetje te vol aan het worden

Linde is zaterdagmorgen opgehaald door mijn schoonouders en daar is ze gaan logeren tot zonagavond. Toen zijn we haar weer op gaan halen. We hebben haar erg gemist maar hetw as toch ook wel even erg ontspannen om eens tot 11 uur uit te slapen!

Linde gaat nu trouwens enorm hard qua ontwikkeling. Ze is afgelopen week zelf gaan staan en kan nu ook overstappen van de tafel naar de bank bijvoorbeeld. Zolang ze maar niet echt los hoeft te laten. Terwijl ze tijdens het staan wel een koekje eet en een autootje vasthoudt. Ben benieuwd wanneer de eerste echte stapjes volgen
pi_60917886
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 10:32 schreef Deepfreeze het volgende:

Of vandaag een lekker duffe dag?
Dit, dus. Mevrouw ligt languit op de bank de Tweenies te kijken. .
pi_60918179
Mijn duivenvanger!
Mooie foto's Ynske

Karin, klinkt als een heerlijke vakantie!

Beaker, veel plezier verder

Zo, gisteravond laat teruggekomen uit Drenthe en we hebben het zo leuk gehad! Devin heeft genoten in de dierentuin, vooral de grote tropische vissen, de tijgers, olifanten en de pinguins vond hij mooi.
De dag daarvoor heeft hij in het hotel voor het eerst mama half gewurgd gezwommen in een groot en diep zwembad en mijn kleine waaghals vond het dood - en doodeng erg spannend. Na 10 minuten begon hij hard te klappertanden en gingen we eruit. Ik ga er van uit dat het zwemwater in Turkije wat warmer is, want morgenochtend vroeg vliegen we heerlijk naar de zon
Ik ben superblij dat we besloten hebben om toch weg te gaan, dit deprimerende weer geeft nl. totaal geen (zomer)vakantiegevoel. Ik zal morgenmiddag wel aan jullie denken als ik met een heerlijke cocktail in de hand op het strand lig te kijken naar mijn in het zand dartelende ventje

Trouwens, meneer heeft z'n record verbroken: gisteren heeft hij 13 stapjes los gelopen! Bij mijn ouders op de kamer, ik heb het niet gezien
Op het CB vanochtend ook weer goedgekeurd: 9948 gram en 80.5 cm. Tenger ventje, nog steeds.
pi_60918392
Anna groot gelijk met bij tanken hoor wat fijn dat ze zo genoten heeft.

karin wat fijn dat jullie genoten hebben.

Memmel wat een leuke kleertjes ben benieuwd hoe het Anna staat.
ik ga mijn zusje maar aan de jas trekken denk ik. die gaat er over over een paar weekjes werken dus dan krjgen we er ook korting

wij mogen 15 sept. voor de 18 maanden check alleen is ze dan al 20,5 maand,
kreeg een brief in de bus dat ze met 3 jaar een ogen test krijgen en mijn wijsneus wist gewoon al bijna alle plaatjes
mama van 3 kids!
pi_60918554
Waarom krijg ik nou direct "weet jij waar de klok stopt" in mijn hoofd.. Gekke tweenies..

Kersje, lekker naar de zon! dat mag wel met dit drupdrup weer..
En stappende kindjes.. Dan zou Chris dat over een maandje ofzo ook moeten kunnen.. Het blijft maar hard gaan met dat kleine grut! Voorlopig wil hij graag met zijn speelgoed spelen op de tafel/bank, en er zelf bij staan. En lopen aan de handen van paps of mams..

Wij hebben vrijdag een bruiloft van mijn schoonzusje. De hele dag de hort op. We worden rond 9 uur verwacht, en het feest is om 24.00 afgelopen.. Er is in ieder geval slaapplek op de feestlocatie.. En voor de rest eens kijken hoe dat gaat.. Met net zoals met andere dingen gaat Chris net een stapje beter met de situatie om dan dat mams verwacht. .
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 augustus 2008 @ 11:24:22 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60918812
heel veel plezier Kersjes, geniet ervan daarachter
dames, bedankt voor de complimentjes
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:27:32 #85
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60922111
Kersjes, een hele fijne vakantie! En jij denkt serieus rustig met een cocktail te kunnen liggen? Neem je dan ook een rol ducktape mee om Devin aan een strandstoel vast te zetten? Ben heel benieuwd naar je ervaringen, zeker mbt vliegen. Daar zie ik nl wel tegenop.

Anna wil nu echt alleen nog maar lopen, ze heeft door dat het sneller is dan kruipen en ik zie haar nog maar heel af en toe kruipen. Ze laat nu zelfs de hond mee uit... Dan loopt ze met de bal aan een touwtje van de hond en die loopt er dan als een dwaas achteraan. En Anna helemaal verbaasd wanneer Luna dan de bal pakt van haar....
pi_60932951
Kersjes, fijne vakantie !!

Vertel, hoe lang duurt de fase van om 6uur krijsend wakker worden?!
nu 9 dagen prijs.
Hangt het samen met feit dat ze overdag nu meestal 2e slaapje 'weigert' ?
En weer happy is als ze beneden komt?
Nu dus maar één slaapje in de planning, tenzij ze echt om lijkt te vallen.
Jammer, extra intensief dus voor mij als ik vanaf vrijdag met verlof ben !

Ach, het loslopen maakt haar wereldje een stuk groter
en daarmee vermaakt ze zichzelf ook weer beter!
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:30:11 #87
190853 RockabeIIa
pi_60933513
Vakantiegangers, allemaal genieten en een heel fijne tijd

Marit, misschien heeft ze wel wat onder de leden?
pi_60933705
Deed Ilse nog 2 slaapjes dan Marit?
Sterkte met het vroege gekrijs...

Kersjes en Devin (en man ) veel plezier zeg! Wat heerlijk! Ik ben ook benieuwd naar jullie vliegervaringen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:55:16 #89
94046 PM-girl
pi_60935873
Kersjes, fijne vakantie!

Ik zwaai Anna vast uit, we zien jullie snel weer 'aan de overkant'.
Langzaamaan groeien we ernaar toe, Simon is momenteel ook beter thuis in de peutergroep op het kdv dan bij de babies. Over een paar weekjes gaat hij officieel over.
*
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:56:25 #90
94046 PM-girl
pi_60935903
Moonah! Moena Je neemt geen enkel risico meer zie ik
*
pi_60936703
kersjes fijne vakantie geniet er van.

marit toen mijn oudste ging los lopen hebben wij die fase ook gehad. vroeg wakker, puzzelen met slapen enz.
nu gaan de dames zelfs samen naar bed en als de een er niet ligt gaat de ander niet slapen en zo ook anders om. echte zusterliefde.

moonah normaal slapen ze op die leeftijd toch 2 keer? hier in ieder geval wel. nu een 2 maandjes dat ze pas 1 keer slaapt.
mama van 3 kids!
pi_60937408
O popples dat verschilt nogal per kind. Meike was ook nog geen jaar toen ze 1 keer sliep per dag
pi_60943348
Marit, dat lijkt me lastig zo'n gillend meisje zo vroeg, zeker nu jij nog wel wat rust kunt gaan gebruiken.. Hopelijk is het een korte fase!

Dag Yppy, dag Anna, tot over een klein jaartje in het peutertopic

Hier nog wel 2 slaapjes per dag.. En die zijn ook wel nodig
En inmiddels is tandje nr7 ook door.. Gisteravond voelde ik duidelijk een scherp randje, dus die ellende is even voorbij (hopelijk)
pi_60943372
Sterkte, Marit ! En goddank is alles ok met de baby. Succes vandaag in het zkh !
pi_60943661
tja, die slaapjes wisselt nogal op deze leeftijd he ?
met 14mnd nog 2x is niet raar hoor

Popples, grappig dat bij jou ook net zo'n fase rondom het loslopen was !
ik hoop maar dat het snel voorbij is.

K_P, dat ctg vandaag loopt wel los aangezien baby weer lekker vertrouwd aanvoelt. Ik heb geen zorgen meer hoor... vind het zelfs beetje overdreven om vandaag nog terug te moeten.
Ik haal van te voren even leuk tijdschrift en ga even half uurtje ontspannen
ilse kan naar een vriendin, die heeft geluk aangezien madam nu al haar ochtendslaapje doet !
Die is straks lekker gezellig dus.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:01:37 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60945012
Dean slaapt ook maar ik keer hoor, al vanaf dat ie 12 maanden was.

Karin, vind jij het ook zo irritant als grotere kinderen je smurf steeds proberen op te tillen?!

Ik kwam gisteren terug uit het Kruidvat en toen lagen er ineens 12 Teletubbietandenborstels onder in mijn wagentje Het alarm was niet eens afgegaan . Voortaan Dean toch maar niet meer los laten lopen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60948319
Anna vertrekt naar het volgende topic.

Een voor Storm, de stoere bink die zo mooi kan tekenen met de mooie haren en de leuke zus en supermama.
Een voor Eva, ook al komt haar mama hier weinig meer, Anna ziet je graag straks bij de peuters.
Een voor Lis, veel plezier nog in je nieuwe huis met de mama die alles terug kan vinden wat kwijt is.
Een voor Simon, die is gewoon leuk en lief en die heeft een supervoorleesmama.
Een voor Tiessssss buituh speluh, ze heeft het er nog over.
Een voor Fons, de grote Fons met de zo keigave eigen site en een persoonlijk liedje.
Een voor Brent, die altijd de piraat van het kaartje blijft.
Een voor Maud, echt een meisje nu en zo leuk met Fleur samen.
Een voor Nune en Juliette, die snel weer foto's moeten laten posten.
Een voor Tijn en Damian, want fok!babies zijn en blijven altijd leuk en lief en schattig en stoer en keigaaf.
Een voor Dean, zelfs helemaal boos en kwaad blijft het zo'n schattig jochie.
Een voor Quinten omdat mama eenzaamheid snapt als papa een obsessie heeft.
Een voor Milo, die blijft altijd het wondertje waar zoveel op hopen en nog een goed gelukt wonder ook.
Een voor de flensjes, zelfs als ze in de bakfiets iets minder vrolijk kijken.
Een voor andereAnna, die ogen, zo mooi en nu kan ze nog lopen ook.
Een voor Devin en Pepijn, Anna was behoorlijk onder de indruk van jullie glijbaankunsten in ballorig.
Een voor Chris als aller-aller-jongste hier. Tot ver een jaartje!
Een voor alle andere dreumessen, waar ik zou snel niks persoonlijks voor weet.

Anna houdt een plekje vrij voor jullie bij de peuters. De tijd gaat zo snel!
*OUD heilige*
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:04:05 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60948432
Wat een lieve post Ypsel .

Tot snel Anna!!! .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60952104
Dag anna...!!

Vivi, hoogst irritant is het als "grote" kindjes Meike steeds willen optillen
Vooral als ze haar bij haar hoofd willen optillen enz

Zeg je er iets van, krijg je van de ouders te horen: ze heeft ook zo'n hoge aaibaarheidsfactor!

na het zwemmen lekker in de burka....uh badjas
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:28:47 #100
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60952701
Dag lieve, lieve Anna. Tot in het volgende topic.

Kleine, kleine meid,
een prupke voor altijd.
Je ben nu al zoveel groter in alles
in doen en laten
en zeker qua praten

Je klets mama de oren
van haar kop
maar mama's zeggen niet snel stop
Dus ga zo door want,
Je bent nu twee
en zegt vaak NEE

Maar dat hoort erbij
want nu weet je van IK en MIJ
een eigen wil is wat we zien
Dus we genieten erin mee
en straks komen we ook naar
dat andere topic, want dan zijn wij ook TWEE!!

niet helemaal perfect op rijm, maar heb mijn beste gedaan

Anna

Meike, mooie burka badjas bedoel ik. Lekker gezwommen???
pi_60953055
meike

dag Anna
mama van 3 kids!
pi_60953348
Ik weet niet of je dit nog leest Kersjes, maar ik wil je toch nog een fijne vakantie wensen!

Anna (en Yppy) tot over een tijdje en ook een dikke voor jou.

Meike!

Marit succes met die fase! Hopelijk wordt ze ook snel wat later wakker in de ochtend.

Chris weer een tandje bij.

Hier zitten we momenteel ook in een hele gezellige fase. Meneer heeft tegenwoordig hele serieuze driftbuien die rustig een half uur lang duren.

Nog even een vraag. Damian loopt met zijn voetjes naar binnen. Is dat normaal op deze leeftijd of zou dat eigenlijk niet moeten?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:57:12 #103
94046 PM-girl
pi_60953650
Appelsap, ik weetr niet of het normaal is, maar ik weet wel dat mijn podotherapeut vertelde dat kinderen beginnen met lopen met de voetjes naar binnen en daarna naar buiten, alvorens 'goed' te gaan lopen.
Of andersom, maar in elk geval zit er tijdelijk iets scheef in de loop.

Ikzelf heb een 'verkeerde' loop, ik heb dit gemeld bij het CB en zij letten extra op, omdat het erfelijk kan zijn. Ook ga ik jaarlijks op controle en neem Simon mee, de podotherapeute kijkt dan zelf ook even.
*
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:05:52 #104
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60953950
Fijne vakantie Kersjes, geniet ervan!

Tot in het volgende topic Anna

Hier niets bijzonders te melden eigenlijk, Ethan is nog steeds de liefste, leukste en mooiste zoon die een moeder zich kan wensen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:07:52 #105
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60954008
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:05 schreef jellyrose het volgende:
Fijne vakantie Kersjes, geniet ervan!

Tot in het volgende topic Anna

Hier niets bijzonders te melden eigenlijk, Ethan is nog steeds de liefste, leukste en mooiste zoon die een moeder zich kan wensen
pi_60955659
hihi, Jellyrose..dat zijn erg leuke zinnetjes om te lezen !!

ik ontdekte vandaag: één nieuwe ondertand en één nieuwe kies
kies nr1 trouwens!

dit zal haar nieuwe fase wel verklaren he ?
pi_60957549
tsja, marit, dan is er hoop dat de fase snel over is. Tenminste als die tand&kies een beetje opschieten met doorkomen

Jelly, dat klinkt lief

Appelsap, driftbuien van een halfuur, klinkt erg gezellig... En dan ook nog om helemaal niks?
pi_60963613
Och Appelsap, herkenbaar

Als meike haar zin niet krijgt....oeh dan berg je maar
Ze gaat inmiddels plat op de grond liggen.....
Op vakantie nog, ze was op de schommel geweest, en toen moesten we eten, dus terug naar de caravan. Madam wou niet mee. In een stukje van 40 meter is ze wel 10 keer gaan liggen van kwaadheid...
O mama loopt door...zal ik toch maar meegaan??? ah nee toch niet.....

Kersjes, fijne vakantie!
Marit, dat zou wel een logische verklaring zijn he, die tandjes.... wat is het toch ook een barbaars gebeuren, dat tandjes krijgen.
pi_60963636
Trouwens, hoe zit het bij jullie met het cb bezoek van 1,5 jaar.
Ik heb een afspraak op het CB staan, maar normaal zou dit een huisbezoek moeten zijn???
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:02:29 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_60963686
Hm, ikgeloof dat wij (vooralsnog!) mazzel hebben qua aan-/afwezigheid van driftbuien...
Hij wordt wel boos als hij zijn zin niet krijgt, maar is ook weer snel gewoon gezellig.

*klopt heul snel af!
pi_60964875
karin de 18 maanden check is toch gewoon op het cb? hier wel dan heb je hier voor het eerst het peuterbureau.
huisbezoek krijgen wij altijd na de kraamweek en daarna niet meer.

driftbuien als madam hier gaat piepen zodat je oorpijn krijgt doet mama gewoon mee.
appelsap klinkt heftig.
mama van 3 kids!
pi_60966269
Dankje PM-girl, ik denk dat ik het binnenkort op het CB maar eens ga navragen.

18 maandencheck is hier een huisbezoek hoor Karin!

Damian had voorheen ook helemaal geen driftbuien. Af en toe wat gemopper als hij iets niet mocht maar daar bleef het dan bij. Krijsen, schreeuwen, stampen met de voeten, de kat mishandelen en heel zielig op de grond gaan liggen drammen inderdaad. Ik probeer het maar te negeren en laat hem uitrazen. Zodra je ook maar een woord tegen hem zegt wordt het allemaal nog erger. Dan is het huis dus echt te klein. Hij doet het als hij iets niet mag, als iets niet naar zijn zin gaat of als iets niet lukt.
Gelukkig kan hij ook heel erg lief zijn. Hij is gek op kusjes geven en krijgen. Dat maakt het dan weer helemaal goed.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 22:40:58 #113
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60966895
dag lieve annaen yppy, tot in het volgende topic! je bent nu echt een grote meid! wat een lieve post ook.

en wat typt dat klote op een blackberry...nog steeds geen internet thuis...
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:49:06 #114
190853 RockabeIIa
pi_60968751
Oops het kan nog net!

Yppy! Wat doe je met onze Anna!!? Tot gauw
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:53:50 #115
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_60968866
Oh help.. die voorbeeldige zoon van me gaat dat ook allemaal doen? Ik moet wel zeggen dat hij de afgelopen weken het miepen wel heeft ontdekt.. zo gauw je 'm aankijkt als hij in de box zit snerpt ie en als je dan wegkijkt of wegloopt stopt ie ermee en zodra er weer oogcontact is gaat z'n mondje al open om te piepen. Ik vind het (nu nog) wel aandoenlijk en geef dus ook (nog) niet toe aan z'n gemiep

Ah, hoe herkenbaar Memmel.. in outlook gaat het retesnel met m'n blackberry, maar in browser is het echt tragisch, zeker met het nieuwe model met half qwerty keypad
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:12:40 #116
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_60973434
DIngdong!

***Mijlpaal***

Storm kan bij de klink en maakt nu zelf deuren open!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:17:47 #117
141023 ik80
pi_60973524
Sugar, die mijlpaal hebben we hier ook vorige week bereikt, opletten want regelmatig zit ze ineens op de gang, of staat ze bijna buiten.
Lotte kan nu bruin, roze, geel, rood en paars benoemen (af en toe gaat er nog 1 mis)
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2008 @ 09:31:51 #118
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60973826
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 21:00 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Trouwens, hoe zit het bij jullie met het cb bezoek van 1,5 jaar.
Ik heb een afspraak op het CB staan, maar normaal zou dit een huisbezoek moeten zijn???
Wij hebben die afspraak a.s. donderdag, maar ook gewoon op het CB hoor.

Yppy wat een ontzettend lieve "afscheids en tot ziens" post
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:53:08 #119
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60974239
Ik krijg de uitnodiging ook van het cb om op het cb te komen (over een maand of 3 pas hoor...)
Anna heeft gisteren haar uitgestelde BMR prikken gekregen en we hebben haar eerste echte paar schoenen gekocht. Bruin leer, met lak en lintjes als veters. Dan kan ze lekker rondstappen!

Volgende week op vakantie en ik zie best op tegen het vliegen met Anna. Hoe zou dat gaan, ze blijft normaal al niet langer dan 1 minuut op mijn schoot zitten, laat staan 2,5 uur...
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2008 @ 12:01:07 #120
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60977397
Memmel ik leef met je mee. Ik kijk ook best op tegen de vliegreis met Milo. Hopelijk is er nog een plaatsje over in het vliegtuig, dan kun je haar daar lekker laten prutsen (tussen het stijgen en landen in dan). Misschien kun je een nieuw speelgoedje meenemen voor in het vliegtuig? Vaak zijn ze langer bezig met nieuwe dingen en dat scheelt dan al weer.
pi_60977613
Pff Memmel suc6!! Idd zoals slaapmeisje zegt en nieuw speelgoedje, of wellicht boekjes om voor te lezen.

Alle mama's met driftkikkertjes sterkte!!

Het grote spookje hier is van alles aan het leren.
Alles met met zwart witte vlekken of beest is "hmmmmmmmmmo" oftewel MMMOOOE van wat doet de koe.
De ben & jerry's stand op lowlands met alle koeien vond hij dus ook helemaal geweldig.
En maar wijzen met dat vingertje
Verder kan hij sinds een weekje zelf zijn stapeltoren met van die ringen opbouwen. En daar kan hij echt even zoet mee zijn. En dan heel enthousiast klappen als hij de toren compleet heeft . Eindelijk iets waar hij zelf mee speelt... We hebben meer een ontdek en rondbanjer kind dan een speelkind meestal.
Hij gaat steeds meer nadoen, en communiceren. Boekjes zijn nog steeds het favoriete speelgoed. En 5 dikkiedik verhaaltjes of 2 andere boekjes luisterd ie met gemak uit. Dat is dan ook meteen het ENIGE waarbij hij langer dan 10 seconde stil blijft zitten.
Ik vind het echt zo leuk nu , alleen wel lastig om te zien dat hij het er soms best moeilijk mee heeft dat ik veel weg ben. En dat word de komende tijd alleen maar meer
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:20:20 #122
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60979331
P_iglet, waar las ik nou laatst dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit? Als je er bent, ben je er ook echt voor hem en dat zal hij zeker waarderen!
Nou, ik hoop dat boekjes op Anna dan hetzelfde effect hebben als ze op Pepijn hebben. Ze is nl ook altijd maar bezig en lopen en doen. Ik zal idd wat nieuwe dingetjes kopen, dan kan ze daar mee bezig. Een liga doet haar ook wel stilzitten, maar dan moet ik vijf pakken meenemen voor de hele vliegreis Met een kotsend kind als resultaat
pi_60979767
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 08:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier nog wel 2 slaapjes per dag.. En die zijn ook wel nodig
Hmm, tikte ik gisteren vroeg nog dat Chris 2 slaapjes nodig heeft?
De wet van fok is ingetreden Gisteren heeft hij zijn eindmiddagslaap geweigerd, en vandaag zijn ochtendslaap. Hij ligt nu wel lekker in bed, heb hem niet meer gehoord nadat ik de deur heb dicht gedaan.
Eens kijken of dit nou blijvend is, of nog wat tandjesperikelen. Ik heb het idee dat nr8 ook gelijk meekomt..
pi_60984812
Jeetje wat is er weer veel geschreven zeg! Ik had een paar dagen last van een computervirus en dat maakte surfen echt niet leuk dus weinig online geweest.

Dag Yppy en Anna

Driftbuien kunnen we hier helaas al over meepraten Als er iets is wat Linde niet wil of als iets niet lukt, zoek dan maar dekking. Gillen, gooien, plat op de grond liggen en dan met je voeten op de grond stampen, met je hoofd ergens tegenaan beuken en dat voor zo'n 30 minuten Tot nu toe werkt het het beste om maar gewoon te negeren.

P_iglet zo'n stapeltoren heeft Linde ook en ze vindt het zo leuk om mee te spelen. Ze kan er inderdaad ook een hele tijd zoet mee spelen. Helaas vindt ze het ook erg leuk om alle houten rondjes een voor een hard uit de box te gooien

Chris lees je stiekem mee? Wat goed zeg nog maar een slaapje! Hier nog steeds een slaapkopje met 2 slaapjes.

En iedereen die binnenkort gaat vliegen met een dreumes: veel succes! Hopelijk valt het allemaal erg mee

Linde probeert nu als ze staat over te stappen naar iets anders en dat gaat steeds beter. En ze heeft ontdekt dat je buiten heel veel aandacht krijgt als je naar toeristen handkusjes blaast. Ik was gisteren de stad in en heb nog nooit zoveel reacties gehad. Er zijn zelfs al een paar keer toeristen geweest die vroegen of ze een foto van haar mochten maken
pi_60986301
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:59 schreef YPPY het volgende:
Een hoop kusjes
Wat lief
Van harte gefliciteerd jullie
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_60989199
Mijn spookje kan zelf zijn triptrap in klimmen

De handleiding vind dat het dan tijd is om de babybeugel eraf te halen, nou ik dacht het nog ff niet eigenlijk.
pi_60989806
Beugel/blad eraf, tuigje erin? Zo werkte het iig het best bij Juultje.
pi_60989844
hahahaha Deepfreeze !
het is toch niet te geloven !
Heeft hij geslapen nu?

Vanmrogen om 5uur weer feest, om 6uur weer... elk kwartier tot we om 6:45uur maar zijn opgestaan.
Heb nu haar bedje wat schuin gezet in hoop dat het misschien de druk op kaken wat verlicht ofzo

alleen morgenmiddag nog werken, vanaf dan kan ik mooi bijslapen van dit soort slaap-feestjes !
pi_60990997
Oeh, marit 5 uur, dat is vroeg. Hopelijk zijn de tandjes snel door, en kun je ook echt rusten in je verloftijd..

Pepijn blijft een klauterkabouter he.. Niks meer aan te doen, zit er diep ingebakken

Chris heeft vanmiddag van half 2 tot 4 geslapen. En ligt nu net weer in bed. Zonder al te veel gedoe verder de dag doorgekomen. Maar hij is nog niet helemaal happy, zal nog wel "iets" dwars zitten..
Hij is ook lekker knuffelig. Normaal doet hij daar amper/niet aan, maar de laatste 2 weken (tandjesperiode) kruipt hij ons regelmatig om de nek. En met wat geluk inclusief natte zoen. Echt heel lief zo'n knuffelkind, jammer dat het door het tandjesgedoe moet komen..
pi_60992226
Deepfreeze, hopelijk kan Chris dan snel over naar 1 slaapje
Het maakt het voor jezelf zoveel makkelijker vind ik
Kun je sochtends echt wat doen saampjes.

Memmel, loopt Anna nu al goed? Kan ze in het vliegtuig lekker heen en weer stappen.
Mijn ouders vlogen laatst ook, toen was er een kindje van anderhalf aan boord, kwam bij iedereen ff koekeloeren, en had een kleurboekje en vermaakte zich daar goed mee.
Ik hoop dat het met Anna goed gaat in het vliegtuig
En met Milo ook natuurlijk!
(is dat ook zo'n druktemaker, of wil hij wel even op schoot zitten?)

Meike heeft een mama-is-van-mij periode ingevoerd, papa kan niks goed doen (leuk hoor, nu hij ook vakantie heeft) als ik niet in de buurt ben gaat het wel goed, maar als ze mij ziet dan wil ze alleen maar mijn aandacht hebben, en gebruikt me als een of ander klimrek.
Vind het wel moeilijk wat ik ermee aanmoet. Als ik er ben kan mijn vriend haar nog niet eens een fles (of iets anders) geven, dan wil ze alleen bij mij zijn. Moet ik daaraan toegeven? Weglopen? Mijn vriend het laten doen, en Meike laten razen? (waardoor ze dus niet drinkt/eet)
Het is allemaal reuze gezellig met Meike, maar ik vraag me soms af of ik niet teveel met haar doe, waardoor ze nu constant door mij vermaakt wil worden ofzo....
pi_61001120
Lastig karin...

Ik zou haar toch echt negeren, dan maar geen eten/drinken. Als ze slim genoeg is om te weigeren als papa er is, dan gaat ze dit ook snappen. Maar ja, moeilijk is het wel. Aan de andere kant is het misschien het juiste moment om haar dit duidelijk te maken. Consequent optreden en grenzen stellen, das mijn idee.

Kortom laten razen en gewoon je eigen ding doen. Daar hoort weglopen dus dan ook maar even bij....
pi_61001546
hoera... 3:30uur vanmorgen
toen 6uur en toen 7:15uur

Karin, lastig hoor.. ik kan me wel vinden in wat K_P zegt !
pi_61001668
Karin, dat is lastig, zo'n uitgesproken voorkeur. Het is waarschijnlijk maar een fase, dus of je er tegenin moet gaan voor die dagen (of toch weken).. Maar ik kan me voorstellen dat papa het in fijn vind om af en toe ook geknuffeld te worden..
Wat ik nog dacht: zou ze jou erg gaan claimen, juist omdat je vriend vakantie heeft, en jou ook "claimt" overdag?

Ik vond die 2 slaapjes eigenlijk wel lekker. Zo aan het eind van de ochtend, zodat ik even rustig kon douchen en nog wat eten/fokken etc. En tegen 5-en, zodat ik rustig het eten kon voorbereiden. Maar nu ligt hij er om 8 uur weer in, dus houdt ik wel weer wat van de avond over.. Eens kijken wat vandaag brengt

Marit, nog even en het is 's avonds 11 uur, kun je daarna mooi doorslapen
pi_61002290
Karin dat is moeilijk. Ik merk het bij Maud ook wel. Ze hangt veel aan mij, maar als ik duidelijk maak dat ik geen tijd heb op dat moment, dan neemt ze na een poosje ook genoegen met F. en heeft daar dan ook de grootste lol mee. Maar laat dan ook duidelijk zien dat jij wat anders aan het doen bent, de was vouwen, koken enz. Wat ik mezelf de laatste tijd ook vaak hoor zeggen....: maar dat kan papa ook heel erg goed!! En als het echt niet gaat en ze echt verdrietig is, dan wil ik nog wel eens toegeven, maar boosheid...nee dan moet ze toch echt gewoon uitrazen en het met papa stellen....
pi_61002508
Staat de wekker wel goed bij Ilse op haar kamer ?

de overgang van 2 naar 1 slaapje vond ik echt irritant. Wel/niet slapen enzo. Het is in het begin even wennen, maar als ze eenmaal op 1 slaapje zitten, dan is het heerlijk. Even 2-3 uur onder zeil.

Ik zat nog te denken, Karin. Misschien juist nu vrienden laten oppassen enzo, zodat ze door anderen verzorgd wordt. Snap je wat ik bedoel. Even door een vriend(in) van jullie in bad laten doen, de buurvrouw gaat met Meike naar de speeltuin etc etc....Of vind je dat niks ?
pi_61003704
hahaha Deepfeeze, zit ze straks gezellig in zelfde ritme als haar verse zusje !
vast heel handig
pi_61007996
tsja Marit, liever tegelijk dan 's nachts elkaar afwisselen (lijkt mij). Dan hou je helemaal geen slaap meer over

Zo, Chris ligt op bed. Hebben van de lange ochtend maar gebruik gemaakt en zijn bij de kinderboerderij wezen kijken. Chris had een nieuwe reactie op geitje.. Huilen en hij begon met zijn handen te slaan.. Vorige keer huilde hij alleen nog maar, dus hij leert zich nu echt verdedigen.. Uiteindelijk werd hij wel vriendjes met de andere geitjes/nijntjes/twiet-twiets en caafjes.

En hij ging vanochtend met zijn stoeltje aan de wandel. Hij heeft een klein ikeastoeltje, daar hebben we van de vilten noppen ondergedaan, en dat glijd leuk op laminaat. Alsof hij aan het schaatsen was. Het ging nog stroef genoeg, dus dat was een heel leuk gezicht. Hij is alleen nog niet zo stabiel, dus we moeten nog wel in de buurt blijven
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:21:45 #138
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61009931
Chris wordt ook al echt een grote vent he!

Ik ben hier aan het bedenken wat ik dinsdag met Anna ga doen. Als het nou lekker weer is, ga ik met haar naar of het strand of de dierentuin. Ik heb dan lekker vakantie en ga iets leuks doen!

Marit, succes met die dondersteen van je! En wat gaat het snel, alweer met verlof. Spannend hoor!
pi_61010080
Memmel....allebei is leuk... Heb genoten van Maud in de dierentuin, maar vind het ook gaaf om d'r op het strand te zien. Dus...laat het van het weer afhangen zou ik zeggen.
pi_61010811
Chris was het leuk om te 'schaatsen' door het huis?

Memmel wat Chacama zegt allebei is leuk! Ik merkte aan Linde dat een geit nu nog net zo spannend is als een zebra, dus een bezoekje aan een leuke kinderboerderij is ook al geweldig

En ik ga volgende week 2 dagen met mijn werk naar Kopenhagen Gewoon als bedrijfsuitje
  donderdag 21 augustus 2008 @ 15:03:06 #141
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61011216
De kinderboerderij zit ze altijd met oma. Hebben ze al een vast ritueel (brood mee voor de eendjes en de geit, Anna verorbert de boterham ipv 'm aan de geit te geven). Ik wil ook een vast kinderboerderij ritueel...
Het strand is drie keer rollen van mijn huis, dus da's altijd een optie. Maar ik heb net mijn vriendin gemaild en misschien gaan we dinsdag naar de speeltuin in Pernis. Dat vinden ze altijd leuk!
pi_61011288
Oh als het strand zo lekker dichtbij is zou ik dat zeker doen!
pi_61019232
Bedankt voor julile adviezen (soms heb je dat even nodig)
Vandaag ging het eigenlijk best goed, maar ja, we waren vanmogen ook in Ballorig (mama leest een boekje en papa en Meike vermaken zich in ballenbak enz )
En vanmiddag ben ik de hort op geweest, en kon Meike lekker met papa spelen. Dat ging heel goed. Ik heb trouwens vandaag zelfs gekookt zonder dat Meike mij claimde.
(dat is ook altijd hetzelfde liedje namelijk)
Het zal mij benieuwen hoe het volgende week gaat. Het gaat al een poos zo, en ik probeer steeds om in ieder geval hetgene wat ik aan het doen ben af te maken (bijv aardappels schillen, was vouwen) Ondertussen doet Meike dan een beenklem bij me, kan ik geen stap meer verzetten, maar blijf in negeerstand. Als ik dan klaar ben pak ik haar op. Maar goed, zo gauw ik haar weer loslaat begint ze weer....
Ik hoop dat het idd een fase is

Memmel, wordt het weer zo mooi dan dat je naar het stand kan gaan ? Da's lekker!!!

Marit, is het geen uitproberen van Ilse???
Meike heeft dat af en toe ook nog wel eens, we gaan kijken of er echt wat is....dan heb je al gauw in de gaten dat ze gewoon wil spelen, leggen we haar terug en negeren maar!
Meestal is het dan zo weer stil...
pi_61031006
goedmorgen!

tja, dat 'uitproberen' houdt ze zonder onze respons dan wel lang vol !
van de 12nachten zijn we alleen de eerste 3 vroege ochtenden opgestaan... en hebben haar nieteens in bed genomen oid maar zaten gewoon bizar vroeg aan het ontbijt.
Afgelopen nacht 2x een kreet maar verder niet.. om 7:15uur heeft V. haar uit bed gehaald omdat ze naar het kdv is vandaag .. en ik mijn eerste verlofdag ga vieren!

Meestal zijn haar 'fases' een periode van 2weken..die hebben we nu gehaald
dus vanaf nu gaat het vast gewoon weer goed
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:00:09 #145
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_61031902
Mijn moeder had mij al gewaarschuwd omdat ik precies hetzelfde was als baby Gisteren bij de 18 maanden controle van het concentratiebureau moest Milo een aantal opdrachtjes uitvoeren. Blokjes stapelen en met de bal gooien. Al vanaf het moment dat we binnen waren was hij een heel ander ventje. Zich aan mij vastklampen en vooral de wijkverpleegkundige zo goed als mogelijk negeren of met een zeer serieuze blik aankijken.

Blokjes stapelen? Of Milo dat al kan? Ja joh, hij maakt hele bouwwerken. Hij stapelt alles wat los en vast zit.
Nou dan mag hij dat even laten zien.
Milo kijkt de mevrouw aan of ze gek is. Denkt ze nou echt dat ik dat even ga demonstreren. Echt niet!
De blokjes blijven onaangeroerd op tafel liggen, arme blokjes.

Met de bal gooien dan maar. Milo kijkt een beetje meewarig naar de bal.
Ik zet hem op de grond alwaar Milo een beenklem bij mij uitvoert.
Zelfs als ik de bal aan hem geef, gebeurt er helemaal niets.
De wijkverpleegkundige vraagt nog of we thuis wel een bal voor hem hebben. Nou wel 3 zeg ik haar.

Ze maakt peinzend wat aantekeningen. Het zal wel, denk ik. Milo is wat mij betreft helemaal goedgekeurd. Hij heeft in ieder geval gedemonstreerd dat hij niet zomaar naar iedereen luistert en klakkeloos opdrachten uitvoert voor vreemden

[ Bericht 2% gewijzigd door Slaapmeisje op 22-08-2008 10:33:54 ]
pi_61032010
Hahaha geweldig he Slaapmeisje als ze zo eigenwijs kunnen zijn op zo'n moment

Linde moest bij het cb een test doen met overpakken. Mevrouw geeft 1 blokje aan Linde in haar linkerhand en wil dan nog een blokje in haar linkerhand geven. Bedoeling is dat ze het eerste blokje overpakt in haar rechterhand en dan weer met haar linkerhand het 2e blokje pakt. Maar Linde vond het eerste blokje al niet meer leuk en gooide het gewoon op de grond... Dat was dus niet de bedoeling volgens de cb-arts

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 22-08-2008 11:23:42 ]
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:47:41 #147
94046 PM-girl
pi_61033074
Haha, die Milo! Mooi is dat, dat ze zo'n goed werkende antenne hebben!

Simon geeft sinds kort handjes aan mensen, als hij weggaat
*
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 10:56:25 #148
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61033311
Goedzo Milo... niet zomaar alles doen wat anderen zeggen... kom op zeg... je weet toch zeker zelf wel wat je wilt... hihi

Linde dus ook al zo lekker eigenwijs. Mooi

Geloof dat ze daarom hier het peuterhuisbezoek hebben bij 18 maanden. Mama en wijkverpleegkundie drinken lekker een bakje koffie en de kleine doet gewoon wat ze/hij anders ook doet. Lekker spelen, samen delen met mama. Kijken of mama het allemaal ziet enz.... Ik vind het een goede oplossing. Zo zien ze hoe die kleintjes echt zijn en niet de momentopname van 15 minuten CB.

Simon netjes hoor.
  † In Memoriam † vrijdag 22 augustus 2008 @ 11:07:48 #149
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_61033561
Wat een agressiviteit van Linde zeg Zomaar met blokjes gooien

Lijkt me een stuk beter zo'n huisbezoek chacama. Dan zien ze tenminste veel beter hoe een kind in zijn eigen omgeving het doet en ook hoe de moeder/vader in de omgang met het kind is. Gelukkig maak ik me niet druk om het cb, maar ik vond het wel heel opvallend om te zien hoe Milo op slag veranderde toen we binnen waren.

Wat lief dat Simon handjes geeft PM. Hier geeft Milo vooral luchtkusjes en sinds deze week aan sommige mensen ook een open-mond-kwijl-kus
pi_61034136
Simon wat netjes zeg! En Milo geeft lekkere open-mond-kwijl-kussen Linde is meer van de handkusjes Soms is het net alsof ik een mini-Beatrix in de Bugaboo heb zitten met dat gewuif en die handkusjes naar iedereen

Volgens mij hebben ze hier geen huisbezoek met 18 maanden. Al lijkt het me inderdaad wel handiger als je die verhalen zo leest

Linde heeft trouwens toch al de aantekening 'beetje gooierig' in haar cb-dossier staan zag ik vorige keer Mijn kind wordt vast een hooligan
pi_61034223
Vanmorgen heb ik trouwens Linde voor de allereerste keer met de fiets naar het kdv gebracht Ik heb sinds woensdag een nieuwe fiets en daar zit dus nu ook een stoeltje voorop. Ik ben alleen niet zo groot en mijn fiets ook niet dus ik kan nog maar net over haar heenkijken

Eerst zijn we een stukje gaan lopen zodat ik een beetje aan het gewicht op mijn fiets kon wennen en het laatste stukje hebben we gefietst. Linde vond het prachtig. Ze keek haar ogen uit en was overal naar aan het wijzen
pi_61036028
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 11:27 schreef Stiemie het volgende:
Linde heeft trouwens toch al de aantekening 'beetje gooierig' in haar cb-dossier staan zag ik vorige keer Mijn kind wordt vast een hooligan
Of gewoon een hele goede pitcher

Hier ook geen huisbezoek met 18 maanden. Wij moeten dinsdag naar het cb, ik ben heel benieuwd of Quinten het nut inziet van een bal gooien zonder hond in de buurt
pi_61036535
hahaha,
"een beetje gooierig"
pi_61036590
milo en linde goed hoor, luisteren naar die rare mensen niet doen hoor!

wij hebben pas 15 september de 18 maanden check als ze al dik 20 maanden is.
ben benieuwd wat ze nu weer gaan zeiken uhmmm zeuren
zoals altijd het standaard zinnetje ze is te dik.

marit word ze wakker om een reden(pijn of honger) of is ze dan gewoon klaar wakker?

vannochtend was het hier om 5 uur raak. ik heb ze beiden drinken gegeven en toen weer in bed gestopt en toen zijn ze tot 9 uur gaan slapen.
mama van 3 kids!
pi_61036637
Marit jij werkt toch op een cb of ben ik in de war met iemand anders?

Ik vond het nogal een vreemde opmerking namelijk toen ik het las. Volgens mij zijn alle kindjes zo rond een maand of 11/12 wel gooierig of niet?
pi_61036803
ik denk wakker door vele indrukkken overdag .. gezien feit dat ze nu loopt
geen reden voor ons om er naar toe te gaan in ieder geval zolang ze nog na enige tijd vanzelf weer stil wordt!
pi_61036857
ja Stiemie, daar werk ik inderdaad ja
en ik kan je verzekeren dat die term 'gooierig' echt niets meer inhoudt dan gewoon beschrijving van hoe ze op dat moment is
Ik schrijf vaak bij "indruk" zoiets op als "vrolijk" "afwachtend" "arwanend" oid
'gooierig' tot nu toe nog nooit bedacht
pi_61037450
Popples lekker dat de dames nog een slaapje zijn gaan doen. Vijf uur is wel erg vroeg

Marit bedankt voor de uitleg Het staat er namelijk nogal vreemd als je geen idee hebt waar het op slaat. Ik vind 'm voor een indruk ook nogal apart
pi_61038061
ja, ik ook eigenlijk wel ja .. hihi
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:00:35 #160
94046 PM-girl
pi_61038413
Ik vind het wel goed, dat ze huisbezoeken doen! Sowieso krijg je dan denk ik veel eerder een signaal als verpleegkundige/arts wanneer er iets mis zou zijn dan in een geforceerde situatie op het bureau.

Hier was alleen het eerste bezoek thuis, met een dag of 10 geloof ik.
*
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 14:13:58 #161
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61038792
Zijn er hier nog meer kindjes die meer zingen dan praten? Dat doet Julia namelijk. De hele dag zingt ze... 'k Zag twee beren broodjes smeren (echt, op toon! meer klanken dan echte woorden maar het is duidelijk herkenbaar), Blij blij, Klap eens in je handjes, Vader Jacob, Julia gaat slapen Julia is moe, Lang zal ze leven, ze zingt ook vaak mee met tv-programma's, zodra er een liedje is staat ze mee te zingen en swingen, voor de rest kijkt ze alleen toe, en als ik een CD opzet is ze er ook gelijk bij om mee te zingen en dansen. Zo schattig! Ik kan me herinneren dat Noa en Emma ook erg van muziek al hielden op die leeftijd maar zoveel zingen...nee dat toch niet! Ze zongen met bepaalde dingen wel mee, maar niet uit zichzelf, en Julia doet dat heeel erg vaak.
Ik ben benieuwd of dat betekent dat ze muzikaal is, zou ik erg leuk vinden. Wie weet 't?

Oh ja, en ze praat heel erg weinig vind ik, zeker vergeleken met haar oudere zussen, die waren, vooral Emma, ontzettend snel. Emma zei op deze leeftijd al een stuk of 40 woordjes en een heel aantal twee-woordzinnen, en Noa wel minder maar ook veel meer dan Julia.
Maar gisteravond ging ik zingen "we gaan eten, lekker eten" (zelfverzonnen liedje, geen idee hoe ik erop kwam) en ze begon toch echt de klanken mee te zingen. Terwijl ze nooit iets nazegt als ik het voorzeg, alleen op spontane momenten komt er soms ineens een woord uit. Echt heel erg grappig. Alsof ze door de melodie toch uitgedaagd werd om het na te doen.
pi_61059419
Zo, wij hebben ons dagje bruiloft weer gehad. . Gisteren de hele dag op stap geweest met mijn schoonzus&vriend->man..
En Chris heeft zich voorbeeldig gedragen. Weinig drama's of gedoe. Bij het bruidspaar thuis kon hij op de gallerij wat kruipen, maar hij vermaakte zich ook prima met de andere gasten, zijn bus of de konijntjes..
In het stadhuis heeft hij lekker rondgekeken en is 40 minuten stil geweest(onder invloed van rijstewafels). Hij had in de auto daarvoor even 15 minuten geslapen, maar helaas moest hij toch weer mee. Dat ging gelukkig lekker vrolijk.
Bij de borrel+diner erna heeft hij ook heerlijk rondgekeken. Hij werd wel wat moe, niet vreemd om 4 uur op 15min slaap. Maar na wat eten (salade, stokbrood, krieltjes, paling, zalm) kon hij net het einde halen.
Tijdens de kerkdienst ben ik toch maar met hem in de auto gebleven. Dat was om half 7, en op dat kwartiertje slaap zag ik het niet zitten hem een uur lang rustig te houden in de kerk. Hij heeft lekker 45 min geslapen, en nog een potje fruit gehad.
En op het feest 's avonds is hij nog even een uurtje meegeweest, ook heerlijk rustig alle gasten bekijken, en daarna lekker slapen op een kamertje boven. Hij was toen ook echt op..
Alles ging eigenlijk zoals gewenst, en iedereen vond het zo'n lief en zoet kereltje Dat geeft je als mama toch wel weer een trots gevoel En hij schijnt wijs uit zijn ogen te kijken..
Wat wel grappig was: veel mannelijk bezoek kwam even bij Chris gluren, van de vriendinnen die overdag mee kwamen bijna geen een, maar hun mannen (de aanhang) kwam er regelmatig iemand over Chris zijn bol aaien of in Chris zijn wang knijpen

En nu ga ik maar eens beneden kijken bij mijn wakkere mannetjes, en mijn iets minder wakkere man .
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:58:34 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61062117
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 09:42 schreef Deepfreeze het volgende:
(onder invloed van rijstewafels).

Suzanna, wat gezellig, die zingende Julia!
pi_61063428
Wat goed van Chris, kan me voorstellen hoor, dat je dan trots bent

Suzanna, dat lijkt me ook erg gezellig, zingende Julia!

Meike was de laatste tijd beenklemmerig bij mij en huilerig als ik uit beeld was
Misschien moeten we de oorzaak ergens anders zoeken....
Wij maar denken dat tandje nr 5 doorkomt....
Goed onderzoek wijst uit dat madam tandje nr 9 op komst heeft
Ze heeft in de vakantie gewoon 3 kiezen gekregen!
We krijgen haast nooit de kans om te kijken, nu dus wel....ontaarde moeder he

Linde is dus een gooierig typje....ben benieuwd wat Meike dan voor type is volgens het CB
Gewoon stiekem meespieken in het dossier???

En Milo heeft gewoon gelijk....! Je moet jezelf ook niet meteen geven bij vreemden, laat ze er eerst maar wat voor doen! haha
pi_61064037
Moonah, het waren van die kleine baby-wafeltjes
Niet dat ik als onverantwoorde moeder mijn kind vol zout ga stoppen
pi_61072343
Karin..gewoon al 3kiezen door !!
en over het cb, waarom zou je stiekem meespieken? Ik zou het gewoon eens vragen

deepfreeze, klinkt als geslaagde dag !
gelukkig !
  zondag 24 augustus 2008 @ 09:00:26 #167
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61080105
Ik heb eigenlijk nog nooit gezien wat ze opschreven over mijn kinderen. Maar zulke verhalen als ik hier weleens hoor over het CB heb ik nog nooit meegemaakt hoor, ik vind het altijd leuk om erheen te gaan, andere moeders met kindjes te zien, even lekker opscheppen over je eigen kind. Heb het echt nooit erg gevonden. Hoewel het voor mij soms moeilijk is/was om er te komen, met de fiets is het een eind rijden en drie kinderen in bedwang houden tegelijk is niet altijd handig als je ergens anders bent. ;-) dus plan ik het nu altijd als m'n moeder er is (voor zover het kan).
Oh ja, en ze hadden wel opmerkingen toen Julia zo slecht dronk en at, maar daar liep ik ook al voor bij de kinderarts dus daar hadden zij verder niets mee. Dus dat scheelde wel denk ik.
pi_61080919
Karin, ik had helemaal over meike haar kiesjes heengelezen, wat een bikkel om die door te laten komen, zonder dat je ouders er iets van merken! (of nou ja, weinig)

Ik lees altijd wel "stiekum" mee in het CB-dossier, maar meestal zeggen ze ook wel wat ze allemaal invullen. Maar we hebben ook weinig bijzonders, dat scheelt waarschijnlijk ook wel. De arts bezoeken waren in het begin iets vervelend vanwege de BV opmerkingen. Maar dat is nu ook prima. We hoeven 10 oktober pas weer, maar dan wel voor de bmr
Chris had bij de 14 dagen afspraak thuis al direct de stempel temperamentje Hij had honger, en brulde nogal duidelijk om de fles.

En hier vanochtend een uitslapertje, het was pas half 9 toen ik iets hoorde. Heerlijk even nog wat kunnen soezelen, want ik was wel om half 8 wakker
  zondag 24 augustus 2008 @ 11:43:45 #169
190853 RockabeIIa
pi_61081723
Nou, wij hebben weer wat hoor... Volgens mij een fikse oorontsteking. Iemand tips? Hij heeft ons vanaf 1 uur vannacht wakker gehouden tot half 6 en om 8 uur begon hij weer te huilen... En nu ligt hij net weer onder zeil met een zetpil.
pi_61082006
Klinkt lief een zingende Julia.
Damian zingt ook, maar dan is het ook meer wat klanken. Je hoort er bij hem niks duidelijks in.
Woordjes zegt hij wel veel.

Wat goed van Chris!

Meike heeft gewoon al 3 kiezen! Niet zo gek dat ze dan wat hangerig en huilerig was.

Arme Brent! Beterschap!
Misschien het bedje bij het hoofdeind wat omhoog zetten?
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:03:33 #171
24188 Belana
kloon van belana
pi_61082014
rocka, ze doen er meestal niet veel aan met die kleintjes. er is ook weinig aan te doen als je het mij vraagt. Paracetamol geven was de enige reactie die ik kreeg iig.
sterkte met je mannetje, het is zo zielig! Het kan ook zomaar weer over zijn, net zo snel als het gekomen is, dus daar hoop ik dan voor jullie ook op!
stormy waters...
sailin'
pi_61082123
Inderdaad...paracetamol...En 'm niet plat leggen....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_61082128
Ow en neusspray!
pi_61082148
Ennuh...ook een dikke knuffel voor jezelf!
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:17:36 #175
190853 RockabeIIa
pi_61082173
neusspray? Mijn moeder zei net dat oordruppels ook verlichting kunnen geven. Zo maar es kijken of ik nog iemand hier thuis kan porren naar de apotheek te rijden.
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:26:29 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_61082310
ow ja, neusspray ja, het staat allemaal in verband met elkaar, keel neus en oren. gewoon zoutoplossing natuurlijk he. oordruppels met lidocaine (heet dat zo?) kunnen helpen ja, heeft het hier echter nooit gedaan.
stormy waters...
sailin'
pi_61082316
Neusspray houdt de doorgang neus/oor ook vrij waardoor de druk op het vliesje in het oor minder wordt en dus de pijn ook minder... Sommige dokters zijn niet zo happig op druppeltjes ín het oor ( HAP hier wilde dat alleem doen als al het andere niet werkte.... )
  Jubileum moderator zondag 24 augustus 2008 @ 12:51:52 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61082728
Oordruppels mag je echt alleen geven als het oor nog niet opengebroken is, de zgn. loopoor! Rocka, ik zou gewoon even de HAP bellen als ik jou was, ik denk dat ze Brent wel even willen zien en misschien dat een kuurtje Brent kan helpen.
Verder heeeeeel veel neusspray, bedje iets hoger leggen en paracetamol.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:57:32 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_61082835
mijn ervaring is dus dat ze je bij de hap niet zo snel helpen en op zich ook terecht. ze kunnen er toch weinig aan doen. een kuurtje geven ze echt niet zo snel, maar je kunt idd altijd bellen voor advies
stormy waters...
sailin'
pi_61082880
Babietjes met oorontsteling willen ze graag zien...Maar vanaf eenbepaalde leeftijd roepen "ze" dat ze er niets aan doen..... (onze HAP iig)
  zondag 24 augustus 2008 @ 13:02:46 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_61082920
yep hier ook zo.

Maar nou zag ik laatst ook een programma waarin duidelijk werd dat de HA posten in Nederland ook wel erg veel bezocht worden en vaak ook voor dingen die best even kunnen wachten.
stormy waters...
sailin'
pi_61083195
opt...Maar kindjes met pijn horen niet te moeten wachten, vind ik...Maar daar was de mevrowu aan de telefoon het de vorige keer niet mee eens.....
pi_61083915
Meike heeft ook oorontsteking gehad, en ze had toen ook al 5 dagen 40 graden koorts, toen hebben er artsen naar gekeken en het niet gezien, dus toen kreeg ze nog niks ervoor.
Pas toen het een loopoor werd wat niet overging kreeg ze een ABkuurtje.
Maar het is zooooo vervelend, oorontsteking, dat doet hartstikke zeer.
Zetpilletjes hielpen hier ook wel goed, maar kon meteen merken als het was uitgewerkt... dan vloog de koorts omhoog en begon ze weer te gillen. Toen heb ik in overleg met de HAP extra paracetamol gegeven.
  zondag 24 augustus 2008 @ 14:30:49 #184
94046 PM-girl
pi_61084957
Och. oorontsteking! Beterschap voor Brent!
*
pi_61088083
Rocka, wat naar zo'n oorontsteking.. Veel beterschap voor Brent!!
  zondag 24 augustus 2008 @ 17:05:52 #186
11682 Moonah
Jolie femme
pi_61088358
Beterschap voor Brent!
pi_61094050
Oeh oorontsteking, dat is heel naar zeg Beterschap
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 24 augustus 2008 @ 21:05:54 #188
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61094097
Zal wel te laat zijn Rocka, maar de tip die ik van mijn HA kreeg, was bed omhoog, paracetamol, neusspray en warmte. Warmte verzacht en stilt de pijn. Gewoon een warme doek tegen het pijnlijk oorleggen.

En vroeger legde mijn moeder een washandje met uienringen onder mijn pijnlijke oor. Blijkbaar zit er in ui een bepaald stofje dat helpt.... vraag me niet wat.

in elk geval veel beterschap met Brent

Verder weinig nieuws hier. Maud klets meer en meer..ook twee woorden zinnetje, maar loopt qau voeding nog steeds te emmeren en drinkt volgens de standaard nog steeds te veel flessen. Ik weet niet of ik het kan oplossen, maar weet ook niet of ik het wel wil oplossen. Zij heeft dit blijkbaar nodig...denk ik dan maar. Maar er is wel twijfel (als dat nog niet te lezen was).
pi_61095787
Brent Beterschap!
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:33:16 #190
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61096745
arme brent. van harte beterschap knul. anna kreeg wel ee kuurtje bij de hap met haar oorontsteking hoor. deden ze niet moeilijk over.

vanmorgen door man en kind verwend met ontbijt op bed. morgen pas jarig, maar was wel heel gezellig.
en eebn schitterend jura koffiezetappraat gekregen, maar dat terzijde.
en anna heeft zich de helemiddag vermaakt met het kleine grut dat er was. en rozijntjes. veel rozijntjes...
  zondag 24 augustus 2008 @ 22:39:34 #191
190853 RockabeIIa
pi_61096957
Memmel, alvast van harte en een heel fijne dag morgen! Heerlijk, een Jura! Dan kun je ook met de beentjes omhoog heerlijke ECHTE espresso's drinken!

Brent ligt al een poos te slapen. Gelukkig, hij was nl. ook bekaf. Heb em wel een zetpilletje gegeven want hij jammerde de hele tijd. Veel gegeten heeft hij ook niet (past ie zijn nieuwe kleertjes wat langer A.s. vrijdag hebben we een bruiloft en de kleertjes die hij er voor gekregen heeft zaten opeens een beetje strak! Groeispurtje denk ik). Morgen is het vast een stuk beter

Dank voor de tips trouwens.
  maandag 25 augustus 2008 @ 06:44:39 #192
24188 Belana
kloon van belana
pi_61102293
goedemorgen memmel, das wel een lekker verjaardagscadeautje zeg heej! woeiiii en van harte natuurlijk

Heeft Brent lekker geslapen vannacht? Ik hoop het!
stormy waters...
sailin'
  maandag 25 augustus 2008 @ 06:52:50 #193
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_61102310
Beterschap, Brent! Wat zielig dat ie oorontsteking heeft.

En gefeliciteerd, Memmel!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_61102993
rocka beterschap voor Brent

memmel gefeliciteerd

suzanna wat leuk een zingende julia.

hier wel eens een zingede dame maar niet met praten dat kan ze echt als een brugman.
die weet echt alles mooi te vertellen met haar 20 maanden.
hier mevrouw barbapapa aan het kijken en nu wacht ze op het hondje. en dan zegt ze al waf voordat het hondje dat doet.

weet iemand hoevaak je voetjes moet meten?
madam heeft 4 maand geleden schoenen gehad van mijn ouders maat 21 en ze past er nog steeds in.
mama van 3 kids!
pi_61103093
Memmel..gefeliciteerd !

Rocha, hoe is het met Brent ?!
Popples, mij is verteld dat rond deze leeftijd je zeker wel zo'n 3mnd in één maat kan zitten..
ze heeft deze schoenen in juni gehad, ik ga eind sept. eens laten meten vóór ik dichte schoentjes koop!

Hier een voorzichtige juich geloof ik
ze slaapt nu sinds zaterdag van 12:00 - 15:00 ongeveer en gewoon weer de hele nacht door
overdag ook stuk gezelliger
pi_61103217
wat fijn marit dat ze goed geslapen heeft dan is ze dus misschien opzoek geweest naar de juiste ritme.

dan ga ik vandaag even naar de schoenwinkel even laten meten.
ik vind het echt eng om schoenen te kopen.
mama van 3 kids!
pi_61103281
eng !?

vraag eens bij de winkel na of ze de "maat-garantie" hebben!
hier in de buurt wel namelijk, als binnen 6wkn de maat niet meer goed zou zijn,
krijg je alsnog maat groter!
pi_61103350
Memmel gefeliciteerd Wat een heerlijk cadeau zeg! Zondagmorgen eerst met zijn allen aan tafel ontbijten en dan daarna Anna lekker spelen en jullie met de krant en een cappuccino aan tafel

Arme Brent Linde heeft al een keer of 4 een oorontsteking gehad en de tips zijn hier allemaal al voorbij gekomen. Vaak is het bij haar van de een op de andere dag ineens weer weg. Beterschap in ieder geval voor de kleine man!

Hmm schoenen zijn hier nog steeds niet echt van toepassing. Linde begint een veetje te lopen. Van mij mag ze nog wel even wachten want ze heeft nu maat 17/18 en da's niet een handige maat om schoentjes voor eerste stapjes in te vinden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Stiemie op 25-08-2008 09:30:18 ]
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:21:23 #199
190853 RockabeIIa
pi_61103413
Smorgens Nou het gaat stukken beter vandaag Vannacht heeft hij 1x gehuild, daarna heb ik hem tussen ons in gelegd en hij heeft flink doorgeslapen tot 8 uur. Daarna begon hij grapjes te maken. Dan is gelijk duidelijk dat ie zich lekker voelt. Hij drukt dan op je neus en zegt 'toet toet' of aait heel lief en als je dan kijkt giegelt hij

Eten doet ie nog als normaal maar hij kan het absoluut hebben en hij zal het zelf wel aangeven wanneer hij wat wil of meer wil.

Ik laat Brent's voeten nu elke 8 a 10 weken voor de zekerheid opmeten. In februari/maart had hij 22 terwijl hij in maat 20 rond liep en laatst dacht ik dat zijn schoenen nog wel pasten maar toen had ik het dus ook mis. Hij zit nu in 24-25 en heeft een stel Nikes en een paar open schoentjes en ik hoop dat het nog een maandje of 2 mee gaat
Maatgarantie hebben we hier helaas niet. Zijn eerste echte dure paar schoenen van 70 eu waren na 5 weken te klein.
pi_61103482
ah kijk marit dat wist ik helemaal niet.

ik ben gewoon bang dat ik ze te kleine schoenen aan doe waardoor ze dus kromme tenen krijgen zoals ik. ik vind het kei gaaf hoor opzoek naar schoenen maar ben gewoon bang dat ik ze te klein koop of dat ze dadelijk te lang in kleine schoenen lopen.

stieme ze hebben toch wel kleine maten. ik zie ze vaker liggen bij de schoenwinkels.
ik was vorige week al gaan kijken in een andere dorp nu liep ik wel een hele dure winkel binnen.bijna 200 euro voor 1 paar schoenen en zo leuk vond ik ze ook nog niet eens,
mama van 3 kids!
pi_61103534
Ah gelukkig dat het beter gaat met Brent Meteen weer praatjes hebben

Popples dat was precies wat ik bedoelde. Geen probleem om schoenen te vinden alleen zijn ze dan meteen idioot duur Ik kreeg laatst van Snoopy de tip van een schoenenwinkel vlakbij mij en heb al eens in de etalage gekeken. Erg mooie schoentje, wel duur, maar gelukkig ook de groeigarantie. Mijn moeder vertelde trouwens dat ze daar vroeger ook voor mij vaak schoenen kocht.

Linde was vanmorgen ook in een lollige bui. Ik ging met mijn moeder kijken of ze wakker was en toen deed ze net of ze nog sliep. Alleen moest ze op een gegeven moment daar zelf heel hard om lachen waardoor we haar doorhadden
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:34:35 #202
190853 RockabeIIa
pi_61103609
Popples, tegenwoordig krijg ik twijfels of de schoenen nog wel ruim genoeg zijn als Brent vaker valt en onhandiger wordt. Hij miept niet en loopt gewoon door (schijnt normaal te zijn). En je kunt het ook zien aan het voetbed in de schoen waar hij/zij precies zit met de tenen. Ik heb het me mooi uit laten leggen in een goeie schoenwinkel.
200 eu vind ik ook wel erg veel geld voor schoentjes die ze 3-4 maand aan kunnen. 80 eu is een beetje mijn richtprijs maar ik denk dat het ook wel goedkoper kan. De Nikes heb ik in Duitsland gescoord, daar zijn kinderschoenen stukken goedkoper.
  maandag 25 augustus 2008 @ 09:41:17 #203
24188 Belana
kloon van belana
pi_61103739
ah ik lees dat het met brent beter gaat! gelukkig!
stormy waters...
sailin'
pi_61104035
rocka als ik jou stukje lees dan moeten wij dus als een speer naar de winkel want madam valt ook veel de laatste tijd. wij zitten elkaar dan aan te kijken van waarom valt ze nu weer.
wij hebben nu schoentjes van ecco. maar ze had laatst haar sandalen aan met het warme weer en daar zag ik toch wel in dat ze wat krapper gingen zitten. straks maar eens naar het dorp gaan of naar duitsland idd daar hebben ze ook wel goede en leuke schoenen.
mijn ouders hebben toen 3 paar voor 50 euro kunnen scooren in de uitverkoop.

linde grapjas
mama van 3 kids!
pi_61105744
Fijn dat Brent zich weer beter voelt!

Linde, grapjas! Oma en mama een beetje voor de gek houden..

Memmel, gefeliciteerd!! Lekkere koffie bij het ontbijt!
Ik werd vanochtend ook verwend door Chris en papa met ontbijt op bed.. En dat terwijl er niks te vieren is

Ik wacht nog even met schoentje tot Chris echt gaat lopen, maar heb nu wel roosjes voor hem. Dat zijn van die leren slofjes. En een soort sokken met ruwe leren zolen. Werkt tot nu toe prima. En binnenshuis lekker op blote pootjes..
Wat ik eens als tip gelezen heb: teken de omtrek van je kindjes voet over op papier, knip het uit, en stop het in de schoen. Dan kun je redelijk goed zien of de maat nog goed is.. Alleen met kopen is het handig om het kindje mee te nemen, want dan zit je ook nog met de wreef enzo..
pi_61105823
Deepfreeze, die tip wilde ik net ook gaan typen!

leuk zo'n 'zomaar'ontbijtje op bed !
pi_61106113
Inderdaad, eigenlijk nog veel leuker dan een verjaardagsontbijtje.. Ook al zijn die ook heerlijk.
Chris heeft ook allemaal hapjes gebedeld. Dus lekker wat brood met jam&ei&appel&kaas gehad

Hij ligt nu trouwens weer op bed, was vanochtend om 7 uur al wakker, dus maar weer 2 slaapjes..
pi_61106545
hahaha, ik heb V op het kdv echt laten zeggen dat ze haar NIET naar bed moeten doen
tenzij het echt niet anders kan ... ik ga dus over 30min. troela maar halen, kan ze hier snel naar bed !

en ik weer verder 'rustig aan' doen
pi_61106950
tsja, Chris was om 10 uur al aan het miepen, dus tot 12/13 uur wakker houden leek me niet zo gezellig

Nog even snel een foto-tje van Chris op de bruiloft

Hij had last van (vermoedelijk) zijn tandjes, dus zat de halve dag met zijn handen in zijn mond
pi_61109944
Bijna vergeten Liande! Nog gefeliciteerd met je verjaardag Eindelijk een echt dreumusje.. Hebben jullie een leuk feest gehad?

En Chris lijkt eindelijk de zit-functie ontdekt te hebben.. Hij draait hij vanuit kruip over zijn heupje op zijn bips. Lekker optijd

hmm, ben ik nou tegen mezelf aan het praten
pi_61110674
Chris is ook al echt een dreumesje!

Welkom Iksje en Liande en nog gefeliciteerd!

Damian is vandaag voor het eerst gaan wennen op het KDV. HIj vond het erg spannend maar toch ook wel heel gezellig. Morgenochtend weer, dan mogen wij er niet bij zijn. Ben benieuwd of hij het dan nog steeds zo leuk vindt.
  maandag 25 augustus 2008 @ 21:07:01 #212
94046 PM-girl
pi_61121483
Gelukkig is Brent weer wat beter!
*
pi_61123215
Appelsap, fijn dat dag1 goed gegaan is!

Rocka, hoe is het de rest van de dag met Brent gegaan?

We hebben hier trouwens een rozijntjes junkie Hoeveel zou Chris er van mogen hebben per dag? want als we hem de kans geven eet hij de hele zak nog leeg. Het is in ieder geval wel goed voor zijn fijne motoriek, lekker priegelen met zijn duim en wijsvinger/middelvinger
pi_61124064
Geen idee of overdaad schaadt in het geval van rozijntjes. Tis geen chocola in ieder geval
Wij kunnen ook echt geen lolly eten met Meike in de buurt, ze pakt hem zo af en sabbelt dat hele ding op. Nou is mama niet zo blij met de combi kind-lolly'....too bad for her!

Vandaag ik fiets met Meike naar huis, ineens roept ze "PAAAAA PAAAA!" en wijst....
ik kijk eens goed, komt opa er net aanlopen vanaf het station!

Rocka wat fijn dat je ventje weer een beetje opknapt, zo zielig die zieke kindjes!

Appelsap, sterkte morgen, het zal voor jou ook wel even slikken zijn om je allesie daar achter te laten
pi_61124812
Ik wil er nog even niet aan denken dat ik hem daar moet achterlaten. Dat zegt denk ik genoeg.

Aah wat leuk van Meike! En wat knap dat ze dat zo goed had gezien!

In rozijnen zit veel suiker dacht ik.
  maandag 25 augustus 2008 @ 22:40:29 #216
190853 RockabeIIa
pi_61124951
Succes morgen appelsap Het valt op den duur reuze mee (als er niet gejankt wordt bij het afscheid )

Rozijntjes? Volgens mij mogen ze er best een handvol van, of 2. Brent is een volleerd rozijnenpoeper. Ik vind ze in geabsorbeerde vorm terug in zijn luier

Meike ook al zo'n opafan? Ik vraag me wel es af wat dat toch is met die opa's

Het drama is hier nog niet op zijn eind. Het begon goed vanochtend maar hoe verder de dag vorderde hoe meer gejengel. Tis vast morgen weer een stukje beter
pi_61125468
haha ik vind de rozijnen wel eens in zijn geheel terug in de luier....Meike kauwt niet, net als haar papa, die slikt zijn eten ook zo door

Je houdt de moed erin Rocka, goedzo . Tis vaak zo dat je je sochtends het beste voelt he, als je niet lekker bent. In de loop van de dag loopt de koorts dan vaak weer op.
Heb je HAP nog gebeld dan, of redden jullie het met de zetpilletjes?
Beterschap nog met je lieverdje....
Wil hij nu ook lekker veel knuffelen???

[ Bericht 32% gewijzigd door XXXKarinXXX op 25-08-2008 23:32:29 ]
pi_61125488
Deepfreeze heb net even op de verpakking gekeken van de rozijntjes die ik heb voor Damian. (van die kleine rode doosjes)
71 gram suiker per 100 gram, dat is dus best veel. Maar die dingen wegen niks dus voor je eens 100 gram hebt weggewerkt....
Ik probeer er zelf wel op te letten want Damian eet ze ook het liefst de hele dag door.

Ach Brent toch nog steeds ziek. Hopelijk is hij morgen weer wat opgeknapt.
pi_61130691
Appelsap, veel succes vandaag! (voor Damian en jou

Nog maar een portie beterschap richting Brent, hopelijk is hij snel weer de oude!

Dat is wel veel suiker, maar inderdaad, een rozijntje weegt niks.. Zal ze straks voor de gein eens op de weegschaal leggen..
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:30:43 #220
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61132907
Brent nog steeds beterschap voor jou.

Appelsap succes.

En Meike...Opa's zijn Maar vooral de reacties die je krijgt als je Opa roept. Die zijn het geweldigst. Zie het hier ook. Voor Maud zijn er heel veel opa's...( alles ouder dan papa) en jeeeetje van heeft ze een pret als ze OPA roept en van die glunderende gezichten ziet.... heerlijk.
pi_61136591
Arme Brent, nog steeds niet beter.

Wat slim van Meike om opa te zien! Anna ziet ook van alles voordat wij het door hebben. Vooral bruggen, boten, fietsen en grooooote auto's zijn favoriet.
*OUD heilige*
pi_61144063
meike wat goed.

arme brent beterschap.

appelsap hoe is het gegaan?

mag ik even hele kleine blije post doen?
mijn Dreumes heeft zich vandaag bij de huisarts, apotheek en bij de kinderarts goed gedragen
ze weet inmiddels dat deze plekken leuk zijn om te spelen we zijn vanaf half elf tot half vier aan het dokteren geweest en ze heeft zich netjes gedragen mama helemaal blij.
mama van 3 kids!
pi_61145111
*KP meldt even dat haar dreumesjes niet aanwezig zijn, ze zitten vanaf vanochtend al achter het behang geplakt*

* KP gaat creche bellen om te vragen of ze nu al mogen komen ipv morgenvroeg 08.00 uur*
pi_61146231
ohjee !?
wat is er loos ?
pi_61147319
Popples, waarom mocht dreumusje daar dan spelen? (verkapte, waarom die bezoekjes-vraag)

KP, succes nog de rest van de avond, hopelijk zijn ze snel onder zeil, en kun je even uitpuffen..
pi_61148427
oei kp dat klinkt niet gezellig.

deepfreeze ze moest vandaag mee want ik moest voor de jongste eerst naar de ha voor een doorverwijzing naar de kinderarts, daarna naar de apotheek voor mijn morfine daarna naar het ziekenhuis voor jongste dochtertje en mij. om vervolgens meteen een afspraak te hebben bij de ka omdat ze net over 10 min. een plaatsje had en daarna moest ik voor een recept naar de apotheek die weer 45 min. nodig had om het receptje te geven want de dosering was te hoog en moest ze overleggen met de ka. we zijn van half tien tot half vijf weggeweest en ze was hartstikke lief, ondanks dat ze niet geslapen heeft.
mama van 3 kids!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:29:08 #227
190853 RockabeIIa
pi_61148519
KP breng ze maar hier! Dat zet ze vast op andere gedachten

popples
Hoe is het met jouw kindjes? Moest de jongste nou naar de arts?

Brent was gister even bij het buurmeisje op haar 1e verjaardag. Ze was helemaal gek van Brent en liep er constant achteraan maar meneer moest niets van haar weten (zal wel zijn omdat ie zich niet lekker voelt ofzo) en hij begon zelf te janken toen ze aan hem zat, de megaheld... Hij is dus nog niet zo van de meisjes, misschien verandert het ooit nog
Vandaag was ie nog steeds moe, koortsig en hij ruft uit alle gaatjes... Maar ik wil hem niet ruilen hoor
  Jubileum moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:35:15 #228
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_61148720
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:29 schreef RockabeIIa het volgende:
hij ruft uit alle gaatjes...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_61148910
oke, popples, dat is wel een flink drukke dag..

Wij gaan misschien morgenochtend eens bij een kruipgroep kijken hier in de buurt. Lijkt me voor Chris ook wel eens leuk om andere kindjes te zien. Want hij is nu toch eigenlijk alleen maar bij papa of mij..
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:48:15 #230
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61149097
Brent, lekker ruftertje dat je bent!

Ik haalde vanmiddag Anna uit haar bed, had ze hele rode wangen. Thermometer erin en ja hoor, 39 graden koorts. Nu heeft ze een week geleden haar BMR gehad, ik hou het even op bijwerking daarvan. Maar zaterdag moeten we wel het vliegtuig in!! Ik hoop maar dat het goed gaat.

K_P: klinkt gezellig joh. Nog maar 11 uur en ze mogen naar de creche
pi_61149305
Oei dat is niet zo'n handige timing van Anna, hopelijk is het dagjeswerk dan

Was ook even benieuwd naar Damian op de creche en zijn mama die daar niet bij mocht zijn
pi_61149342
memmel ik hoop voor je dat het snel over was.

die brent. strekte rock.

de jongste moest naar de kinderarts omdat ze dus zo spuugt en eergisteren met spuug inhaar ogen op bed lag, je moet haar spuug opvangen met een hydrofiele luier want aan een spuugdoekje heb je niet genoeg en ik was het zat. dus heb de ha flink aan gesproken en gezegd dat ik niet eerder wegging zonder verwijzing

geven jullie dreummesen ook zelf aan dat ze naar bed willen of een time out?
mama van 3 kids!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:00:05 #233
45621 Suzanna
Mama van...
pi_61149479
Haha, die Brent. Kan me voorstellen dat zo'n buurmeisje ook lastig kan zijn maar beterschap voor de kleine man. Ik wil de onze ook niet ruilen, ook al is ze ziek en humeurig af en toe.

Vandaag was Julia ook koortsig en zieligjes, veel knuffelen en vooral niet te veel te eten willen geven hielp het beste. Helaas was soms de enige manier om haar echt bezig te houden de tv - teletubbies - hoewel ik daar een hekel aan heb als het 'moet', maar verder wilde ze echt niks. Behalve gelukkig een muziek-CD, daar begon ze gelijk mee mee te zingen, heel schattig.

Ze is trouwens ook heel eigenzinnig al, en wil graag de touwtjes in handen / handjes hebben. Met het soep eten wilde ze mij liever voeren, dan zichzelf hapjes geven. Ik hield mijn mond bij het hapje soep om even te blazen, en ze duwde 'm met kracht in mijn mond en zei: hammmm...mmmm! Duidelijk, ze hoefde zelf even niet
Verder heeft ze niet veel gegeten vandaag, maar ja, soep is haar lievelingskostje en eet ze dus zelfs als ze ziek is.

Oh ja, ik heb ontdekt dat ze (hoewel ze niet zoveel woordjes kent), er eentje van tv heeft geleerd... DORA... (favoriete tv-programma van Noa en Emma de laatste tijd...)
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:00:17 #234
190853 RockabeIIa
pi_61149484
Die van mij staat op de trap en zegt gggsslapen mama ggslape! Of Bove, gslape mama...
Vrij duidelijk vind ik

Is er nou wel uitslag van de arts? Of wordt ze onderzocht?

Memmel, zaterdag is nog een paar daagjes weg. Morgen is ze vast beter in orde (dat hou ik mezelf hier ook elke keer voor )
Ik hou eerlijk gezegd ook mijn hart een beetje vast voor a.s. vrijdag. Dan hebben we een dag bruilof en Brent gaat mee. We zien waar waar het scheepje strandt, ik ga me er nu nog niet druk over maken.
Beterschap voor je meiske! En popples ook!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:09:32 #235
94046 PM-girl
pi_61149737
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:29 schreef RockabeIIa het volgende:
Hij is dus nog niet zo van de meisjes, misschien verandert het ooit nog
Of niet, en dan meeten we op een dag als collega-schoonmoeders
*
pi_61149939
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:09 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Of niet, en dan meeten we op een dag als collega-schoonmoeders
vertel.

ze heeft een drankje gekregen zodat het spuug geneutraliseerd word en moet binnen het jaar overgaan en anders moet ze geopereed worden maar volgende maand moeten we terug naar de kinderarts.

hier gaat er een voor de deur staan en knuffie zitten roepen als naar bed wil.
mama van 3 kids!
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:18:07 #237
94046 PM-girl
pi_61150015
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 21:15 schreef Popples het volgende:

[..]

vertel.

ze heeft een drankje gekregen zodat het spuug geneutraliseerd word en moet binnen het jaar overgaan en anders moet ze geopereed worden maar volgende maand moeten we terug naar de kinderarts.
Nou, ik ben 8 maanden zwanger en het wordt een meisje en die kan dan met Brent trouwen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 21:18:12 #238
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61150022
Ik hoop idd dat ze beter is dan, anders wordt het toch wel wat lastiger. En ik zie al zo op tegen de vlucht.

Popples, ik hoop dat het snel beter gaat!

Anna heeft ook weer wat nieuws, als ze geen trek meer heeft in haar eten, gooit ze haar armpjes in de lucht en zegt ze aaaarrrrrrrr. Als in: klaar! En dan zeg ik: echt? Hoef je niet meer? En dan schudt ze haar hele lijf hoofd op en neer.
pi_61151203
Ah dat is handig, dat Anna dat zelf aangeeft.
Zo zie je ze gewoon ouder worden he, ze kunnen steeds meer duidelijk maken

Meike zegt nu steeds: "Laar!" als ze iets op heeft, of niet meer wil

En ze kan zo met Julia in een koortje
Kipje toktoktoktok
kom eens uit je kippen ok
leg voor mij
een heel groot ei
o wat heerlijk smullen wij
pi_61151415
whaha karin wat leuk.

handig hoor anna.

volgens mij hebben meer jongetjes dat van deze leeftijd dat ze niks van meisjes willen weten.
wij stonden een 2 maand geleden in de apotheek en er was een jochie die wilde echt niks weten van mijn knappe dame. hij bleef stokstijf zitten aan het kralentafeltje als madam te dichtbij kwam. moederlief moest heb komen pakken want hij begon bijna met huilen en kreeg toen van mams nog een tut. het kind was overigens volgens mij 2 \3 jaar. we hebben wel gelachen zegt die moeder ook nog ja hij gaat naar de peuterspeelzaal dus wat hij nu heeft weet ik niet. waarop ik antwoordde ja die van mij is nog te jong voor de peuterspeelzaal.
mama van 3 kids!
pi_61158702
Hahaha, memmel.. wat grappig!
Dat doet ilse hier nu sinds zo'n week ook!
Armpjes in zo'n vragende houding omhoog geknikt en dan "aarrrr"
Vraag me af waar ze dat van heeft, zouden ze dat op het kdv in liedjesvorm doen ofzo ?
Ze doet het ook als V. zijn bord al leeg heeft trouwens!

minder leuk is dat wij als een idioot ook ons vlees moeten opeten,
omdat ze anders wóedend wordt als wij nog wel hebben en zij niet .. en we niet meer met haar delen !
Jemig, echt een vleesmonster hoor!
pi_61159428
Wat een herkenbare verhalen !

Hier willen ze continu in je neus knijpen, want die zegt "TOET". Floor doet heel lief en voorzichtig (incl. kusje), Pien rukt mijn neus er bijna af en zet haar nagels en vast in. AU !
pi_61159779
Wat is er veel geschreven!

Ah Chris op de bruiloft Fijn dat het allemaal zo goed gegaan is Deepfreeze! Wat is ie trouwens al groot zeg. Echt geen baby meer maar een echte dreumes

Brent grote held Is hij inmiddels weer helemaal opgeknapt Rocka?

Appelsap is de 2e dag wennen ook goed gegaan? En vanaf wanneer gaat Damian nu voor het echie?

Pff Popples dat was wel een hele lange dokter-apotheek-ziekenhuis-dag zeg! Hopelijk gaat het nu beter met het spuugdrankje. Is helemaal niet leuk zo'n spugend kleintje.

K_P kon je ze nog achter het behang vandaan krijgen om ze naar de opvang te brengen

Linde is ook gek op rozijntjes (en de kat ook ), Ik koop vaak zo'n grote zak bij de Hema en dan mag ze 1 hooguit 2 doosjes per dag. Zit inderdaad volgens mij erg veel suiker in. Linde heeft trouwens ook een hele duidelijke manier om aan te geven dat ze klaar is met eten. Ze maait alles dan weg Alsof het pas echt weg is als je het neit meer ziet ofzo. Als ze geen dorst meer heeft, mag haar beker dan ook zeker niet voor haar op tafel blijven staan, stel je voor

Hebben jullie ukkies dat ook, dat echt i.e.d.e.r.e.e.n. onderweg tegen je kind/jouw begint te praten? Ik ben op dinsdag vrij en dan ga ik meestal met Linde lekker de stad in/ negen straatjes/grachtjes etc. Onderweg kreeg ze een ijsje aangeboden van een man bij de visboer, staat een andere opa gek tegen haar te doen, zwaait ze naar alle toeristen (inclusief kushandjes) die dan vaak vragen of ze een foto van haar mogen maken (vooral jappanners en Italianen) , leert ze klakgeluidjes maken van een meneer bij AH terwijl ik mozzarella uitzoek etc. Soms lijkt het wel een soort mensenmagneet...
pi_61160190
Popples klinkt als een lange dag zeg! Succes ermee verder.

Anna ook een beetje ziekig! Hopelijk is het van de prik en knapt ze snel weeer op.

Herkenbaar Stiemie! Gelukkig heb ik meestal geen haast en vindt Damian het erg gezellig!

Damian heeft zelf 2 verschillende manieren om aan te geven dat hij klaar is met eten. Handjes in de lucht, klaaaar en dan in zijn handen klappen. Daarna geeft hij zijn bord en beker aan mij en wil hij ze niet meer binnen handbereik hebben.
En als hij boos is dan mag er net als bij Linde niks van hem op de tafel staan.

Het wennen op het KDV is erg goed gegaan. Hij heeft helemaal niet gehuild, heel lief gespeeld, zelf maar ook met andere kindjes, en ze vonden hem ook erg zoet. Er waren er weinig die het zó goed deden werd er gezegd. (Al vraag ik me af of ze dat niet tegen iedereen zeggen. )

Wanneer hij voor het echt gaat, dat is ook weer een verhaal apart.
Hij zou eigenlijk per 1 september voor het echt gaan maar ik krijg morgen pas mijn schoolrooster en dan lukt het waarschijnlijk niet meer om hem erbij in te plannen. (ze maken elke 2 weken een nieuw rooster.)
Het zit er dus dik in dat hij pas vanaf half september voor het echt gaat. Voor de eerste 2 weken van september hebben we een andere oplossing moeten verzinnen omdat mijn vriend gewoon moet werken en ik dan naar school moet. Hij zal dan naar zijn oma gaan die 150km bij ons vandaan woont dus dan zullen wij hem alleen in het weekend kunnen zien.
En dan na die 2 weken zien we wel verder. Hopelijk kunnen ze dan wel alle uren garanderen die we nodig hebben. (ik moet misschien uren bijhebben, eerst was dat geen probleem, nu misschien wel.)
pi_61160314
linde klein magneetje hier hebben we er ook een de nder ligt nog mar die kan er ook wat van.

marit balen zeg dat je dan zosnel moet eten.maar vleesjes zijn ook lekker

kp auw dat kan pijn doen.

hier hebben we er een die zet haar bord/beker op de grote tafel en zegt dan klaar.
rozijntjes worden hier gedeeld met de hond zoals ook haar koekje enzo.
soms loopt ze naar haar zusje en doet net of ze haar wil voeren roept dan kei hard nee en stopt hem heel snel in haar eigen mond
mama van 3 kids!
pi_61160391
nou appelsap hopelijk kun je gewoon de uren krijgen die je moet hebben hoor.
gelukkig had damien het goed naar zijn zin.
mama van 3 kids!
pi_61160595
Hoi

Wij schuiven hier aan... Liande alweer 1 jaar! En ze wordt (uiteraard) steeds leuker.
Ze krijgt meer begrip van de wereld, ziet bepaalde verbanden. Zo probeert ze haar bobuxjes zelf aan te doen, of eender welke schoen die ze tegenkomt, ook die van mama of papa dus
En gisteren moest ik later werken en toen is ze me gaan zoeken in huis (papa er uiteraard achteraan)
En rondrennen dat het geen naam meer heeft

Alleen qua taal... da-da-da en maar wijzen met dat vingertje. Bedoelt ze dat? en wilt ze dan dat we het benoemen? Geen flauw idee. Soms iets wat lijkt op kijk en verder wel mumamamamumumama en papa/baba maar niet op ons gericht.

Ik kan me echt niet voorstellen dat ze binnen 2 maand 'laar' zegt en al die andere dingetjes die ik hier lees over de dreumesjes van een paar maand ouder (Ilse, meike, pien, floor...)

Net zoals ik me niks kan voorstellen bij de glijbaan (las zo in de gauwte dat Devin en Pepijn dat doen die van mij kukelt in haar enthousiasme van het plateautje bovenaan voor ze maar een centimeter gegleden heeft zelluf doen zonder haar vasthouden zie ik niet gauw gebeuren)

Brent, beterschap

Popples, Liande spuugde ook heel erg veel in het begin. Hydrofiele luiers ipv doekjes. We hebben de eerste paar maanden (op advies kinderarts) gaviscon gegeven na het eten. Daarna spuugde ze nog steeds, maar ze leek er geen last meer van te hebben. Ze heeft er best lang last van gehad, zeker tot 10 maand nog bijna dagelijks en ook nu nog gebeurt het af en toe. Schijnt te maken te hebben met het klepje van de maag dat zich nog moet ontwikkelen.
Ik hoop dat de medicatie bij jullie ook helpt voor de last en dat ze eroverheen groeit. Een operatie wil je toch echt niet voor zulke kleintjes.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:45:13 #248
190853 RockabeIIa
pi_61161064
Welkom iksje! Doe es een verjaardagsspam!
pi_61161250
Heb nog steeds alleen internet op m'n werk en niet thuis.
En de meeste foto's zijn genomen door haar oom en haar grootouders
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:17:40 #250
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61161671
Iksje en Liande.
pi_61162061
Welkom Iksje en Liande Ik snap soms ook niet hoe het kan dat kindjes van een maandje ouder sommige dingen al kunnen, maar dan ineens van de 1 op de andere dag kan mijn meisje ook zoiets Het lijkt nu ze 1 jaar is echt ook ineens allemaal zo veel sneller te gaan. Vanmorgen keek ze naar een filmpje over koeien op tv en zat ze ineens heel zachtjes 'boe' te roepen

Appelsap wat fijn dat het goed is gegaan Kan je de school anders niet bellen en vragen of ze al meer over je rooster weten? Misschien is het al klaar, maar wachten ze tot die datum met uitreiken. Lijkt me inderdaad helemaal niet leuk als je Damian ineens zoveel moet gaan missen.

Popples, dat van dat net doen alsof je iets geeft en dan snel zelf opeten doet Linde ook. Vooral bij de kat die er steeds weer in blijft trappen
pi_61163911
Hallo allemaal, we zijn sinds gister weer terug van een heerlijke vakantie!
De eerste echte vakantie met Devin: heeeeel anders dan zonder kind, maar wel ontzettend leuk.

Devin heeft urenlang in en om het zwembad gespeeld met zijn gietertje en emmertjes, in de branding door de golven gehupst, met papa en mama diep in de zee in en dan in de golven springen, heel veel (nieuwe dingen) gegeten (ultra all inclusive in Turkije, yay!!) heel wat meters gelopen en heel erg genoten, net als wij

Het personeel van het hotel was gek op hem, ondanks het feit dat ze zijn stoel na elke maaltijd mochten schoonboenen Hij kreeg sowieso veel aandacht van wildvreemden die hem over zijn bol aaiden, hem eten gaven, hem gingen kussen en soms zelfs "ontvoerden" om hem even flink te knuffelen

Het vliegen ging op de heenweg prima, ondanks dat onze buggy-vlucht 2 uur vertraging had terwijl we al in het vliegtuig zaten in de benauwde hitte. Er was een stoel naast ons vrij en we hadden dus lekker de ruimte. Mijn tip: neem veel drinken voor de kleine mee (dat mag) en vergeet niet dat je dan ook vaak moet verschonen Laten drinken tijdens opstijgen en landen voorkomt pijn in de oortjes. Devin heeft zich vermaakt met boekjes, de achterbuurvrouw, het eindeloos omhoog en omlaag doen van het raamluikje en klaptafel en af en toe lieten we hem door het looppad kruipen omdat hij nou eenmaal MOET bewegen. Van de 3.5 uur vliegen heeft hij een klein half uurtje geslapen.
De terugweg (we vlogen 's ochtends vroeg, werden om 2:15 uur opgehaald uit het hotel) verliep minder pretiig. Bomvolle vlucht, doodmoe kind en niet willen zitten of liggen, om over slapen maar te zwijgen...

Lekker 24 uur per dag met z'n drietjes zijn was heerlijk. Devin was merendeels gewoon een ontzetten lief en ook heerlijk ondeugend jochie die het spannend en leuk vond om nieuwe dingen te zien, proeven en ervaren. Hij kon goed tegen de hitte en heeft gelukkig mijn huid met inmiddels een mooi bruin kleurtje!

YPPY en Anna, tot ziens in het volgende topic

Iksje en Liande, welkom hier
pi_61164467
Memmel, hoe gaat het nu, hopelijk het de BMR, dan zou het voor zaterdag over moeten zijn (toch?)
En hopelijk is Brent ook weer 100% voor vrijdag. En hebben jullie een mooie bruiloft.

Stiemie, dat wegduwen/smijten is herkenbaar.. Als Chris genoeg heeft gehad, dan wordt het flesje gegooid, en de lepel uit je hand geslagen. Ben ook nog een beetje huiverig om hem een beker te geven met drinken, als hij die ook gaat weggooien als hij genoeg heeft gehad...

Appelsap, fijn dat het wennen goed is gegaan. Maar wel heel erg balen dat ze niet direct plek hebben.. Hopelijk is dat snel opgelost.

Iksje, ik heb dat ook hoor. Ik erwacht niet dat Chris binnen een maand mama of papa zegt, of loopt.. Maar het zou toch zomaar kunnen..

Kersjes, fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad!

Chris en ik zijn vanochtend naar de kruipgroep geweest. En dat was best gezellig. Chris heeft lekker rondgekropen en gespeeld. Was 1 kindje van zijn leeftijd, en de rest was ouder. Af en toe keek hij verbaasd als iemand 'zijn' speelgoed pakte, maar hij had ook de tuitbeker van een ander kindje te pakken. In ieder geval geen drama's. En we hebben daar ook met zijn allen fruit gegeten en liedjes gezongen. Chris heeft maar heel even gemiept, en dat was toen hij bij mij op schoot moest
Dus ik denk dat we volgende week weer gaan. Of misschien wel naar een andere groep, want ik ben toch een ander typje dan de moeder daar. Al kon ik wel redelijk meekletsen, en waren de 2 uur zo voorbij..
Hij ligt nu in ieder geval lekker voor pampus
pi_61164942
Klinkt gezellig zo'n kruipgroep DF. Is dat net zoiets als een peuterspeelzaal? Leuk dat Chris het ook zo naar zijn zin heeft gehad! Linde mag bij ons trouwens ook niet alleen uit een gewone plastic beker drinken hoor. Dan mag ik 4 keer per dag dweilen ofzo! Die houden we dan gewoon zelf vast. Mag dat van haar niet, dan kan ze ook niet drinken. Jammer dan! Maar de rietjesbeker kan ook vliegen hebben we al gemerkt

Kersjes ik wil na jou verhaal ook op vakantie! Wat klinkt dat allemaal lekker zeg! (behalve dan de terugvlucht ) Fijn dat jullie het allemaal zo leuk vonden!
pi_61165110
Die kruipgroep is voor kindjes van 0-2,5. Al waren er hier ook al bij van zowat 4. Van alles een beetje dus. Het is bedoeld voor kindjes om samen te spelen. Chris gaat niet naar een KDV, dus dit is voor hem een leuke manier om andere kindjes te zien. Het is een soort dreumusspeelzaal
De mama's (en evt papa's) krijgen koffie en kunnen wat lezen in Ouders of Kinderen, of met elkaar praten. Eens per maand is er een thema-uurtje, dan wordt er op de kinderen gepast, en gaan de moeders samen 1 onderwerp bespreken.

Het meeste drinken krijgt Chris nog per fles, en soms met een rietje. En heel soms wat uit de beker. De tuitbeker krijgt hij trouwens niet door. Dat gaan we dus lekker overslaan..
pi_61165488
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:53 schreef Deepfreeze het volgende:
Die kruipgroep is voor kindjes van 0-2,5. Al waren er hier ook al bij van zowat 4. Van alles een beetje dus. Het is bedoeld voor kindjes om samen te spelen. Chris gaat niet naar een KDV, dus dit is voor hem een leuke manier om andere kindjes te zien. Het is een soort dreumusspeelzaal
De mama's (en evt papa's) krijgen koffie en kunnen wat lezen in Ouders of Kinderen, of met elkaar praten. Eens per maand is er een thema-uurtje, dan wordt er op de kinderen gepast, en gaan de moeders samen 1 onderwerp bespreken.

Het meeste drinken krijgt Chris nog per fles, en soms met een rietje. En heel soms wat uit de beker. De tuitbeker krijgt hij trouwens niet door. Dat gaan we dus lekker overslaan..
Ah dat klinkt leuk zeg! Fijn dat Chris zo toch af en toe met kindjes van zijn leeftijd kan spelen. Helaas hebben wij niet echt kindjes van Linde's leeftijd in onze omgeving. Allemaal veel ouder of juist jonger.
pi_61165524
O ja Linde heeft er weer een tandje bij (nu al 3 in totaal )! Tijdens een driftbui mijn kans gegrepen

pi_61165682
hándig die huilbuien he? !

Hey kersjes ! Klinkt als een super vakantie joh!
hoewel je tijdens zo'n terugvlucht vast wel niet zo blij bent, maargoed.

Vanmorgen met ilse en schoonmoeder een babypop gekocht, die oma kado wilde doen.
Gellig wel leuke kunnen vinden!
jammere is nog even dat ilse hem doodeng vindt
Als ze die baby zit is het hard neeschudden en met handje wegduwen. Hihi, ben blij dat we nog paar weken hebben voor haar om aan te wennen
pi_61166109
Oh Marit dat had Meike met Ernie bij de dokter, die kreeg ze op haar verjaardag.
Het is nu een half jaar later en nu pas vindt ze hem geweldig.

Kersjes, wat een leuke vakantie was dat. Wat fijn dat het allemaal zo relaxt was!!!
pi_61166575
Handig die driftbui! Wat een lief klein stukje tand nog.. Maar waarschijnlijk wel scherp!

Stiemie, wij hebben ook niet echt bekenden in de buurt wonen. De vrienden hier in de stad wonen hebben nog geen kinderen (of een vrouw ) Dus vandaar dat zo'n groep wel gezellig is.

Grappig dat ze zo bang kunnen zijn voor een pop.. Misschien is het net iets te echt.
pi_61170020
Linde, kleine dramaqueen Goed geschoten Stiemie!

Deepfreeze, wij hebben in onze nabije omgeving ook zo goed als geen kindjes van Devin's leeftijd om mee te spelen. Op het CB heb ik gelezen over zo'n zelfde soort speelgroep als waar jij geweest bent, misschien moeten wij ook maar eens gaan kijken daar.

Oei, ik heb de zenuwen! Om nog een beetje de vakantiesfeer erin te houden, wat verdomd lastig is met dit oudhollandse kloteweer , gaan we zo richting zwembad. Devin krijgt een proefles dreumeszwemmen (groep 1 tot 2.5 jaar). Ik hoop zo dat hij het leuk gaat vinden en niet aan een stuk gaat jengelen (omdat hij zijn gieter mist )
Bovendien moet ik mezelf in de "bekende wereld" in badkleding gaan vertonen. Da's ook spannend...
pi_61175553
Het zwemmen was leuk!
We zaten in een andere groep dan aan de telefoon verteld werd, nl. in die tot 1,5 jaar. Devin was dan ook een van de oudsten. Liedjes, spelletjes, bubbels blazen, kopje onder... hij heeft genoten!
Daarna thuis gegeten als een beer en nu ligt hij heerlijk voldaan te
Ik denk dus echt dat meneer op les gaat en we zijn sowieso van plan om vaker met hem naar het zwembad te gaan. Kan M. ook mee het water in i.p.v. aan de kant staan met de camera.
pi_61176789
Kersjes, of we richten een FOK-kruipgroep op Maar dat zal wel lastig worden vanaf deze kant van het land

Fijn dat het zwemmen leuk was.. Dat wil ik eigenlijk ook nog wel gaan proberen. Hier hebben we een groep tot 2 jaar, en van 2-4. Misschien moet ik dat maar eens gewoon doen..
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:39:27 #264
190853 RockabeIIa
pi_61185415
Over een uurtje toch maar even langs de dok met Brent. Gisterenavond was ie weer helemaal hysterisch.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:40:00 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61185433
Wat sneu zeg...
pi_61185475
Brent (en jij...) hebben het wel te verduren zeg, de laatste weken...
Zielig vor hem.
pi_61185498
He Rocka, wat naar dat Brent zoveel last heeft.. Hopelijk kan de huisarts iets betekenen!
In ieder geval een portie beterschap jullie kant op!
pi_61185710
he gatver rocka. brent
hopelijk krijg je iets.

kersjes welkom terug van vakantie. klinkt heerlijk zo dat zwemmen.

deepfreeze klinkt leuk zo een kruipgroep. ik had er nog nooit van gehoord.

ilse een echte zusje is leuker he?

hier zegt er een telkens ase blieft klinktt zo lief.
nu zit ze teletubbies de kijken en dan ziet ze kindje en meteen kiiinjes.
nu is het lala roepen
mama van 3 kids!
pi_61185788
Een derde tandje voor Linde! Ze heeft ineens door hoe het moet, tandjes krijgen
Wel goed geschoten zo tijdens een driftbui!

Kersjes, klinkt als een hele leuke vakantie! En Devin die het zwemmen al een heel pak leuker vond dan een dikke week geleden

Liande slaapt al 6 nachten door!

Om half 8 in bed, rond 9u nog even bijtanken en dan slaapt ze gewoon tot 6u!!! (nu ja, één keertje om kwart voor 5)
Ik hoop dat ze het zo goed blijft gaan! Rond 6'en sta ik zelf op om te gaan werken dus dat zijn geen onderbroken nachten meer

Maar ach, Brent, wat sneu! Beterschap klein ventje!
pi_61186497
iksje meen je echt dat liande nog bijna nooit doorgeslapen heeft?
pfff lijkt me ook vermoeiend zeg.
loop ik te klagen dat als de dames om half vijf wakker worden omstebeurt.
wat ben ik gezegend zeg dat de beide damesn(20 maanden en 5 maanden) al vroeg doorsliepen.

een vriendin van mij heeft ook een zoontje die is 14 maanden en wil ook niet doorslapen.'maar mama laat wel toe dat ze 's nachts eruit komt om even bv te geven.
mama van 3 kids!
pi_61186572
Iksje, wat fijn dat Liande het doorslapen door heeft! Dat is waarschijnlijk een stuk fijner voor jou slaaprust. Ze zit nog wel steeds aan de BV toch?

Chris is een beetje van slag qua slaapjes.. Soms heeft hij er aan 1 genoeg, maar soms heeft hij echt 2 nodig. De ene keer wordt het 's ochtends pas na 8-en wakker, maar eergisteren en vanochtend voor 7-en.. En hij ligt nu alweer vanaf 9.15 te slapen.. Ik denk dat het vroege wakker worden mogelijk meekomt door tandjes, maar het is eventjes een rommeltje zo.. Gelukkig geen verplichtingen nu, dus we kunnen lekker aanmodderen..
En ik heb net even met het zwembad gebeld, en waarschijnlijk gaan we volgende week donderdag guppy zwemmen!
pi_61186712
Ja, tot voor kort werd ze 1x (soms 2x) wakker ’s nachts.

Mja, toelaten om eruit te komen om BV te drinken…
Ik geef ook nog steeds BV, tot voor kort dus ook ’s nachts. Dat is best lang gewoon honger geweest. Kind viel op geen enkele manier te troosten.
En haar laten huilen tot ze hysterisch werd beviel me nu eenmaal niet.

En dan ineens, in een vakantieperiode waarin ze vaak bij mij was overdag is ze ineens toch haar nachten gaan doordoen. Om er in de werkweek erna mee op te houden. En dan in de weekends van zaterdag op zondag wel door te slapen.
Toen was het van mmmm, dat is geen fysieke honger, maar honger naar mama dichtbij voelen.
Dus af en toe vriendlief eruit gestuurd om haar te troosten, maar als dat na dik een half uur niet gelukt was, kwam ik toch de borst geven.
Zo kwam iedereen toch min of meer aan z’n nachtrust.

En nu gaat het dus al bijna een week goed, waarvan al 3 nachten die op een werkdag volgden.

En het BV-gegeven speelt denk ik minder een rol dan vele mensen me willen doen geloven. Er zijn BV-kindjes die een pak sneller doorslapen dan Liande en er zijn ook flessenkindjes die evenmin doorslapen voor ze dik een jaar of zelfs ouder zijn.
Sinds 11/8 weet ik ook dat ik zwanger ben en dat de BV daardoor wat terugliep. Dus die week eerst flesje gegeven en dan de borst. Maar ze sliep er geen minuut langer door.
Nu komt ze ’s avonds blijkbaar toch terug toe met alleen de borst.
pi_61187313
iksje wel fijn dat je nu toch een nachtrust hebt.

nou wat ik van die vriendin bedoelde was dat haar kleine wel een dikke 3 weken heeft doorgeslapen en ze heeft doorgezet om geen bv te geven en in eens gaat ze haar kind weer pakken en geven ja dan vind ik haar stom bezig zijn omdat haar zoontje het prima kan. ze heeft het vaker gedaan en nu maar klagen dat hij allleen bv wil 's nachts. als ze hier snachts wakker worden gaat het van papa thinken(drinken) en dan krijgen ze een beetje drinken en gaan dan weer slapen. geen gezellige boel maken anders word het een gewoonte en dat doet die vriendin wel.
mama van 3 kids!
pi_61187422
Rocka. Het zit echt tegen zeg.

Als Anna 's nachts honger had, mocht ze drinken. Daar is de bv voor. Er zijn tijden dat ze alleen 's nachts wat binnenkrijgen, maar overdag juist bijna niks. Ik vind dat juist goed luisteren naar je kind. Het gaat zo in fases. Hier ging het soms ook weken goed en dan weer niet. Gaat vanzelf weer over.
*OUD heilige*
pi_61189705
@Iksje zo te lezen, gaat het dus goed en doe je het goed.
@ Popples, dat vind ik inderdaad ook niet echt handig van je vriendin.

Hier draaien we ook gewoon met Maud mee. En meestal slaapt ze door, maar soms ook niet. En ookal is het geen BV-kindje (meer) ze krijgt ook dan gewoon waar ze om vraagt en dat is dus soms ook de fles. Ik 'heb altijd haar vraag gevolgd en blijf dat net zo lang doen als zij het nodig vind. Ze krijgt d'r fles gewoon in d'r bed en ik of F. kruipen gewoon ons eigen bed weer in. Na een kwartiertje hoor je dan de fles uit bed vallen en is het hele huis weer rustig. Ik merk dat ze meer on de fles vraagt laat op de avond of zelfs nog 's nachts als ze een onrustige dag heeft gehad of midden in een sprong zit. Het hoort bij haar net als het schapenkleedje bij d'r zus hoort.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:00:24 #276
190853 RockabeIIa
pi_61193323
Rot hoor, die kindjes die niet goed doorslapen. Brent slaapt 's nachts ook licht en meestal wordt hij wel 1 a 2x wakker. Ik kan me in elk geval niet meer voor de geest halen wanneer hij wel gewoon heeft doorgeslapen. Zelden in elk geval... helaas...

Van de dok drupjes mee gekregen om de druk in zijn hoofd wat te verlichten. Hij ligt nu al bijna 2 uur te slapen. Dat heeft ie echt nodig lijkt me zo, dus ik laat em lekker. Hij was volgens de dok aan de beterende hand met zijn oortjs dus morgen zal het wel goedkomen

Wel een erg grappig gezicht trouwens hoe zijn vinger de neus van zijn verbaasde koppie in ging nadat ik hem er een drupje in gedaan had
pi_61194202
FIjn dat Brent aan de beterende hand en nu zo heeeeerlijk ligt te slapen, mama ook even bijtanken?
  donderdag 28 augustus 2008 @ 15:31:44 #278
190853 RockabeIIa
pi_61194277
nee mama kreeg koffiebezoek
pi_61194474
Tja, kan niet alles hebben....
hier probeer ik op mijn vrije dag (maandag) ook altijd even bij te tanken als Maud slaapt, maar 9 van de 10 keer komt er iets tussen of laat ik er iets tussen komen, zoals wasvouwen enz...

oh en dit is een verkapte - kijk-eens-in-het-foto-topic-hoe-goed-Maud-kan schilderen- post
pi_61197260
Arme Brent... Gelukkig lijkt het ergste nu voorbij.

Liande al 6 nachten op rij (zo goed als) doorslapen, hoera!

Devin wordt ook nog steeds bijna elke nacht wakker. Meestal voor de borst, maar soms lijkt hij klaarwakker en wil hij eruit om te spelen. Dat gebeurt dus niet 's nachts, als hij niet wil drinken mag hij zichzelf gaan vermaken in bed. Soms hoor ik hem in het holst van de nacht kletsen en giechelen
pi_61201912
Nou, hopelijk is het morgen dus écht beter met Brent.

Hier ook nog steeds 'gebroken' nachten hoor.
Eigenlijk altijd wel 1 of 2 keer. Meestal vindt hij zelf zijn speen of zijn aap, maar soms moet ik er even uit. Nadeel is dat ik zelf licht slaap, zo'n beetje elke kik hoor en moeilijk weer inslaap. Ik ga dan ook meestal op de dagen dat ik niet werk tegelijk met Thies een middagdutje doen.
En Kersjes, wat schattig, dat nachtelijk geklets en gegiebel!
Thies is soms ook klaarwakker, maar dat is alles behalve schattig. Laatst van 23 uur tot 5 uur 's nachts. En de dag erop had ik dus géén vrij.

En Maud kan netjes schilderen!
Dat jij die mouwtjes gewoon onopgerold liet Chaca!
En wat lijkt ze toch op jou zeg!
pi_61202608
poeh knap Iksje dat je dat zo volhoudt! en de andere mama's van nachtbrakers ook natuurlijk
Het lijkt me heel zwaar om er steeds uit te moeten....
Gelukkig zijn wij gezegend met een slaapkind! van 20.00uu r tot 8.30 uur de volgende ochtend (en soms langer)
Blijkbaar zijn er nog meer tanden op komst hier, die luiers!
Vandaag was wel zielig, ik pak haar van de fiets...huilen....ik dacht dat ze honger had, fles melk gemaakt, pak ik haar op schoot...weer huilen.....zat haar luier knettersvol.....En dan kontje....echt zo rood. Echt heel zielig, er zat gewoon een blaartje op. Ze heeft er niet lang in gelopen, het is gewoon zooooo zuur!
Sudocreme is de beste remedie???
pi_61202809
Ach, zo sneu, die kapotte billetjes.
Sudocreme werkt hier dan wel goed ja.
pi_61203155
Karin, hier helpt sudo wel het beste. Wat afgewisseld met natusan luiercreme (zink). Die van zwitsal werkt een stuk minder goed.. En ik zorg dat Chris zijn billen (nu ook tandjesspul) goed droog zijn na het wisselen, eventueel met wat talkpoeder erbij.. Maar met sudo is het vaak al snel weer beter..

Hopelijk is brent morgen fit genoeg voor een feestje!!

Chris en ik hebben vanmiddag gezellig op het grote bed geslapen Hij wilde absoluut niet liggen in zijn ledikant, en ik kreeg steeds meer hoofdpijn.. Dus gezellig samen op het grote bed gaan liggen, en allebei lekker een uurtje geslapen. Hij had 's ochtends ook al een slaapje gedaan, maar van 12 tot 7/8 is net iets te lang in 1 ruk. Dus dan zo maar.. Is ook wel eens gezellig..
Maar nu ligt papa met Chris in het grote bed, want hij wil weer niet in zijn ledikantje slapen.. Hij is ook een stuk aanhankelijker deze dagen. Heeft hij wel vaker tijdens tandjes periodes, dus het is nu even genieten van de kusjes en knuffels
  donderdag 28 augustus 2008 @ 21:33:42 #285
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_61203666
Dan mag ik ook in mijn handjes knijpen met een relatieve slaapkop. Om 7 uur erin, om half acht de volgende ochtend er weer uit. Maar zojuist....ik liep naar boven en dacht: potverdorie (dat dacht ik niet echt hoor, maar wat ik echt dacht kan ik hier niet schrijven) nu is dat putje op de badkamer nog niet gedicht. Maar de lucht werd sterker naarmate ik Anna d'r kamer naderde. Ik doe haar deur open en een zure walm viel mij ten deel. Dus kon ik Anna, slaapzak, pyjama, romper en lakentje gaan verschonen.

Misschien dus in combinatie met de koorts toch nog een kies op komst? Wie zal het zeggen?
pi_61203978
karin sudocreme helpt hier altijd goed.

nou rocka gelukkig heeft hij het ergste gehad.

chaca wat kan maud netjes verven zeg. hier word alles een kliederboel.

wij hebben een traphekje tussen de keuken en de woonkamer vandaag gemaakt.
ze vind het maar niks maak ik hem dicht begint ze te miepen maak ik hem open om naar de keuken te gaan komt mevrouw mee maakt ze hem dicht en zegt ze klaaaaaar die gezicht er bij.
prowl en ik moesten even naar de bijkeuken om bij te komen van het lachen
mama van 3 kids!
pi_61204193
Trouwens, wat fijn dat Brent aan de beterende hand is!

Meike was wel heel zielig, ze wou niet zitten of liggen, alleen maar rondlopen, dan had ze er geen last van.
Lekker op dr buikje in bed gelegd(ze slaapt wel vaker op haar buik), hopen dat ze vannacht lekker slaapt en dat de sudo zijn werk goed doet. Is morgenochtend een badje er wel of niet goed voor? Als zijnde bluswater....?

Haha popples, die meid van je weet ook wel wat ze wil!
Deepfreeze, succes met Chris, hopelijk krijg je hem weer in zijn eigen ledikant...
(hoewel het ook wel heeeerlijk is om af en toe dat kleine warme lijfje naast je te voelen)
En Anna doet mee met de tandenparade???
Dat heeft dan vast heerlijk geroken in jullie huis.....
Wanneer gaan jullie nou op vakantie? Was dat dit weekend?
pi_61211822
Hier (goddank) ook echte slaapkoppen. Ze worden alleen wakker als ze ziek zijn/worden. We zitten nu te ontbijten, de dames werden om 08.15 wakker !

Wat een billen/tanden en ander leed allemaal. Succes, sterkte en beterschap.
pi_61212044
Maud, kleine artiest!

Brabbelende Devin

En aanhankelijke Chris...

Maar ach, dat tandjesleed toch
Zo sneu hè, die rode billetjes.

Een badje zonder producten lijkt me wel kunnen Karin, babyproducten zijn best mild maar ik denk dat ze bij een stukke huid toch ook kunnen prikken. En als Meike van haar badje houdt, heeft ze die afleiding toch even.

En jeetje, wat slapen jullie kindjes lang! Op een werkdag moet Liande opstaan om 7u, zodat ze om 7u45 naar de opvang kan. (we pendelen wel beiden, jullie niet?)

Vannacht weer eruit, maar ik had het verwacht. Vriendlief moest Liande in bed stoppen en hij had haar verder laten mopperen rond 22u omdat hij dacht dat ik gauw thuis zou zijn en dan moest hij geen flesje meer maken. Haar laatste echte eten was rond 18u en ik wist dus dat ze dat niet zou trekken tot 's morgens vroeg.
Maar als ze vannacht bal houdt, flikker ik vriendlief er met plezier uit. Had hij om 22u maar wel een flesje moeten geven, dan had ze de nacht waarschijnlijk wel doorgekomen.

En ik heb een ongelooflijk stoere meid!
Gisteren naar het CB. Ze weegt nu 9,4 kg en is 75cm groot.
Geen traantjes bij de prikjes (BMR en pneumokokken), enkel een kort huiltje dat stopte van zodra ze mocht rechtstaan ipv zitten! Stoer hè :p
En nu maar hopen dat ze er verder geen last van krijgt.
pi_61212458
Chris is wel terug gegaan in zijn ledkantje.. om half 10, 1 uur, 3 uur en 4 uur! En het enige dat we echt konden ontdekken was mama/papa behoefte. best schattig dat hij bij ons op schoot wel in slaap viel, maar op de tijdstippen wordt ik er niet zo vrolijk van

Iksje hier mag de BMR niet voor de 14 maanden, Maar jij bent een zuiderbuur toch? toch wel typisch die verschillende adviezen
pi_61213237
Oh, ik dacht dat jullie die met 11 maand kregen? Welke prik is dat dan?
pi_61213496
Met 11 maanden is de 4e DKTP-hib(-hepB*) en pneumokokken..
En dan met 14 maand de BMR en MenC, met 4 jaar DKTP en met 9 jaar DTP en BMR..
* voor bepaalde risicogroepen

Karin, ik denk dat een badje wel kan. Alleen daarna wel goed drogen, of misschien even in blote billen laten lopen (als je durft).

Chris ligt weer lekker in bed, was druk aan het wrijven, en gapen.. Eens kijken of hij ook echt gaat slapen. Hoop het wel, lekker bijslapen van de nacht..
Vanmiddag eens kijken of we samen een paspoort kunnen halen. Mag Chris eindelijk legaal mee naar duitsland. Gisteren al pasfoto's laten maken, en dat ging makkelijker dan verwacht. Nu alle spullen nog verzamelen.
pi_61213687
denk je aan de 'machtiging' die je van de papa nodig hebt evt. ?

Hier moeten we maandag voor de BMR en MenC
(bmr vóór één jaar (mag vanaf 6mnd) betekent nog een keer herhalen ná 1e verjaardag..dus het wordt alleen op indicatie (bv reis naar epidemisch gebied) gegeven)
Ik hoop dat ze geen klachten gaat krijgen de week erna, aangezien we dan gezellig nog even weekje in Zeeland zijn!

Qua slapen sluit ik me weer aan bij de gelukkige moeders van doorslapende kinderen!
Ilse slaapt nu weer 6nachten gewoon als vanouds, dus de fase lijkt wel weer voorbij geloof ik.
Ik streep het lekker door om de wet van Fok niet in werking te stellen !
pi_61214079
De machtiging ligt hier naast me.. Inclusief handtekening en papa's paspoort.. Gelukkig was papa het er ook mee eens
wij mogen 10 oktober weer voor prikjes. Dat is nog heeeeel ver weg

Piglet, hoe gaat het eigenlijk met pepijn, en zijn eigenste groeicurve tegenwoordig?
pi_61214080
De D(ifterie)-T(etanus)-Pertussis(Kinkhoest)-P(olio) prik is hier met 2-3-4 maand en dan met 15 maand. In die ene prik zit daarnaast ook Hib en hep B zie ik in ons boekje staan.

Maar met inentingen wordt blijkbaar nogal geschoven, vroeger (premature baby’s die in kalenderleeftijd wel 2 maand zijn maar niet gecorrigeerd nog niet) of later (afspraken die verlegd worden)

Net als met introductie van bepaald voedsel steekt het blijkbaar ook zo nauw niet?

Alhoewel hier net gewisseld is in het schema. Normaal was de BMR-prik samen met de menigokokkenprik maar die combinatie gaf blijkbaar te veel koorts. Dus is die verhuisd naar 15 maand en is de pneumokokkenprik van 15m naar 12 maand verschoven.
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:38:58 #296
144006 chacama
Ondernemend!
pi_61217774
Kapotte baby dreumesbillen: lekker insmeren met maizena. Absobeert en verzacht.

Verder waren het de - ik-schilder- net-2minuten-foto's. Maud is nadat ze zichzelf gesminckt had en gezien had dat blauw haar ook erg chique is in bad gegaan. Alleen had deze mama de mazzel dat dit het geval was nadat ze was gaan werken. De oppas zei dat genoten had van alles...vooral van het snoetje van Maud dat zo heerlijk op ondeugd en genieten stond. (maar dat straalt er ook op die eerste foto's vanaf...toch?)
pi_61224146
Zo, hier ligt er weer eentje plat.. Die brakke nacht en 3 poepluiers (steeds zachter wordend ) worden aardig goedgemaakt door zijn knuffel en kus gedrag vandaag
Bij het paspoort aanvragen kroop hij lekker tegen me aan, en kreeg ik lekker natte kusjes
In de AH kreeg ik flinke knuffels vanuit het wagentje
Op de fiets keek hij achterover om lekker gekust en geknuffeld te worden
Zonet aan de kruip, maar ook even tijd voor een knuffel en een natte smakkerd.

Is er nog iets leuk aan tandjes krijgen
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:43:48 #298
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_61226051
We komen ons melden in het dreumestopic!!
Hij is jarig vandaag!

Een hele bijzondere dag, waarbij alles anders is dan vorig jaar, m.u.v. het weer
Je bent wel de hele dag aan het denken, "vorig jaar rond deze tijd..."

Hierbij even een samenvatting van de statistieken van het moment:
Geslacht: Jongen
Lengte: ±77 cm
Gewicht: ±10,5 kg
Confectie-maat: 86/92
Gebit: 2 boventanden, 2 ondertanden helemaal door (+ 1 voortand op knappen, + sterke verdenking van doorkomende kies)
Grove motoriek: Kan kruipen, Loopt langs tafels en stoelen, Trekt zich op aan alles wat maar enigszins binnen bereik ligt, en inmiddels ook aan gladde muren.
Fijne motoriek: Kan alles goed oppakken en nog veel beter weggooien.
Mentale ontwikkeling: Kijkt zeer scherp, en soms uiterst lodderig uit zijn ogen. Bij voorkeur met half uitgestoken tong. Eenkennigheid lijkt over de piek heen te zijn, lacht weer naar vreemden, mits papa en mama er bij zijn.
Woordenschat bij twaalf maanden:
Ata - Eten
Mama - Mama
Mammuh - Meer
Papa - Papa
Nana - Drinken
Fafa - (waarschijnlijk, één keertje gehoord, betekent "Daphna", leidster op het kdv)

Pas geboren:

Vanmiddag:
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_61226368
He bah wat zielig die kapotte billen!
Damian heeft er ook weer last van de laatste dagen. Ik vind het altijd zo zielig als ik er dan net wat te laat bij ben. Gelukkig vindt hij sudocreme op zijn billen erg fijn en dat werkt hier nog altijd het beste.

Deepfreeze, overgaan op 1 slaapje heeft hier ook heel erg lang geduurd! Echt weken lang wisselend tussen 1 en 2 slaapjes, af en toe wat onhandig.

En wat vervelend al die gebroken nachten waar ik hier over lees.
Damian slaapt echt enorm veel en hij wordt haast nooit wakker. 's Avonds gaat hij rond 8 uur / half 9 naar bed. Hij slaapt rustig tot 10 uur de volgende ochtend als hij de kans krijgt. Dan overdag ook het liefst nog een slaap van 3 uur.

Davinia en Eli, gefeliciteerd!
En wat een lekker mannetje!
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:03:45 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61227545
Rocka, hoe is het nu met Brent?
pi_61228256
Wat een leuke beschrijving Davina! Anna is een jaar ouder en lichter (denk ik) en heeft 1,5 kledingmaten kleiner. Eli kijkt echt leuk op de tweede foto. op de eerste ook natuurlijk, maar de tweede is het echt een jochie

Doorslapen ging hier met fases, maar zelden langer dan 7 uur, half 8. Vroege vogel die dame van ons. Soms slaapt ze bij ons in bed even verder als ze d'r buik weer vol heeft.
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')