Hoi 
 Wij schuiven hier aan... Liande alweer 1 jaar! En ze wordt (uiteraard) steeds leuker.
Ze krijgt meer begrip van de wereld, ziet bepaalde verbanden. Zo probeert ze haar bobuxjes zelf aan te doen, of eender welke schoen die ze tegenkomt, ook die van mama of papa dus  
 En gisteren moest ik later werken en toen is ze me gaan zoeken in huis (papa er uiteraard achteraan)  

En rondrennen dat het geen naam meer heeft  
 Alleen qua taal... da-da-da en maar wijzen met dat vingertje. Bedoelt ze dat? en wilt ze dan dat we het benoemen? Geen flauw idee. Soms iets wat lijkt op kijk en verder wel mumamamamumumama en papa/baba maar niet op ons gericht.
Ik kan me echt niet voorstellen dat ze binnen 2 maand 'laar' zegt en al die andere dingetjes die ik hier lees over de dreumesjes van een paar maand ouder (Ilse, meike, pien, floor...)
Net zoals ik me niks kan voorstellen bij de glijbaan (las zo in de gauwte dat Devin en Pepijn dat doen  

die van mij kukelt in haar enthousiasme van het plateautje bovenaan voor ze maar een centimeter gegleden heeft  

zelluf doen zonder haar vasthouden zie ik niet gauw gebeuren)
Brent, beterschap  
 Popples, Liande spuugde ook heel erg veel in het begin. Hydrofiele luiers ipv doekjes. We hebben de eerste paar maanden (op advies kinderarts) gaviscon gegeven na het eten. Daarna spuugde ze nog steeds, maar ze leek er geen last meer van te hebben. Ze heeft er best lang last van gehad, zeker tot 10 maand nog bijna dagelijks en ook nu nog gebeurt het af en toe. Schijnt te maken te hebben met het klepje van de maag dat zich nog moet ontwikkelen.
Ik hoop dat de medicatie bij jullie ook helpt voor de last en dat ze eroverheen groeit. Een operatie wil je toch echt niet voor zulke kleintjes.