abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60787734
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 30

Voici, les enfants terribles:

02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Kaithlynn, dochter van Mibos
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje

De nieuwste ontwikkelingen!

Ilse loopt.
Linde is gaan staan.
Brent kan samen met zijn mama tot 12 tellen.
En Anna kan zelf tot 2 tellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 25-08-2008 10:51:03 ]
pi_60787754
Puike samenvatting!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 13 augustus 2008 @ 10:59:23 #3
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_60787784
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 10:46 schreef appelsap het volgende:
Ik vind dat zo zielig. Ik zou dat niet kunnen.
Als ik wil douchen en Damian is wakker dan neem ik hem gewoon mee! Hij gaat op de grond lekker zitten spelen, heel handig.
Gaat ie dan echt rustig zitten spelen???

Als ik dat zou willen doen, moet ik eerst de douche 'tijn-proof' maken Zorgen dat er niets, maar dan ook niets ligt wat eventueel in de wc zou kunnen passen.. de wc-borstel wegzetten, want dat is vreselijk aantrekkelijk speelgoed.. de wc-rol moet natuurlijk in 1000 stukjes.. klimmen boven op de wc.. deur van de douchecabine open doen en erbij komen (in z'n kleren )
En als de douche dan helemaal steriel zou zijn, gaat ie wel gillen dat ie er uit wil

Ik douche wel als hij in bed ligt
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_60787894
Whehe, douchen is altijd wel een uitdaging idd. Alhoewel ik het nu ze iets ouder is wel een verademing vind met hoe het eerst ging/moet. Ze heeft gelukkig wel redelijk door dat ze dan echt even zichzelf moet vermaken, en heeft daar dan ook de hele 1e verdieping voor (bedankt uitvinder van traphekjes!).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_60787924
Ik ben geloof ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik zet hem wel echt bij me onder de douche!
Als ik hem gewoon in de badkamer laat loslopen dan trekt hij ook alles uit de kast hoor. Wij hebben geen wc in de badkamer dat scheelt vast ook wel. Maar onder de douche blijft hij rustig zitten als je hem wat flessenshampoo en een badeendje geeft. Hij is wat dat betreft wel erg makkelijk.
pi_60788204
Ik ga pas onder de douche als Chris aan zijn ochtendslaapje is begonnen (zo rond 10 uur). Maar dat wordt steeds later.. Dus ben bang dat ik binnenkort met de lunch nog in badjas rondloop
Maar hij vermaakt zich prima in de box, dus misschien dat ik maar eens moet proberen of hij zolang alleen beneden in de box wil zitten als ik snel onder de douche spring..

Het baby-ige is echt snel aan het verdwijnen... Waar Chris vorige week nog zijn koekje wegschrokte en daarna zijn flesje pas dronk, ging hij er vanochtend echt voor zitten, om rustig een hapje koek, een slokje sap en nog een hapje koek te nemen.. En dan even lief naar mijn vriend en mij kijken, om vervolgens weer verder te snacken..
En toen ik gisteravond njumnjum deed, kreeg ik zijn flesje melk aangeboden
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:30:25 #7
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_60788671
deepfreeze, leuk he, opeens zien ze dat ze keuzes hebben. De laatste tijd wil Brent een beker bij zijn eten. Ik vergeet het nog wel eens. Dan gaat ie dus zitten wachten op dat ding en eet niets meer. EN na een paar slokken drinken valt hij weer aan.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_60788920
En ook gewoon de fles weggooien/lepel wegslaan als hij genoeg heeft gehad. Nee is nee, en als ik wel moet ga ik brullen.. (maar moeten hoeft gelukkig niet.. hij eet/drinkt genoeg)..

We moeten binnenkort ook maar eens proberen om Chris aan de beker te krijgen.. Gisteren al bij papa wat fruitmoes uit de beker gehad, dat ging goed. Maar nu nog water/thee/sap. Zal wel een zooitje worden
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2008 @ 11:38:32 #9
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_60788940
Die doucheverhalen zijn heel herkenbaar. Ik douche meestal voordat Milo wakker wordt en op mijn vrije dag ook wel tijdens zijn slaapje. De box is allang verbannen en verkocht, maar als het echt zou moeten dan zou ik Milo waarschijnlijk in zijn eetstoel in de douche zetten. Vroeger was het wippertje daar geschikt voor. Het is een Ikea eetstoel, dus lekker lichtgewicht. Hem laten spelen onder de douche gaat hier niet werken. Hij glijdt uit op de natte vloer en gooit inderdaad van alles in het toilet enzo. Geen optie, dus ik wacht wel tot Bokito slaapt

Milo is tegenwoordig vaak aan het "tapdansen". Dan gaat hij heel snel met zijn voetjes stampen en met zijn kontje schudden. Echt geen gezicht en hij grijnst er dan bij van oor tot oor. Vanmorgen viel me trouwens op dat zijn broek ineens te kort is geworden Hij heeft nu lijkt het van de ene op de andere dag hoog water. Dan was die jengeldag afgelopen maandag waarschijnlijk een groeispurtdag geweest.

Ook hebben we vandaag besloten om geen ochtendfles meer te geven. Die ging er toch al niet goed meer in en de Groeimelk is nu bijna op. Gewone warme melk blieft meneer niet, dus het wordt nu een stuk ontbijtkoek en een beker koude melk. Nu nog die avondfles eruit en dan zijn we klaar met de flessen. Het met de pot meeeten lukt nog steeds niet. Wel probeert Milo nu steeds meer hapjes van ons bord en vooral de pizza vind hij erg lekker. Over een paar weken gaan we met vakantie en we nemen dan geen potjes meer mee, dus dan is het gewoon erop of eronder en moet hij eten wat de pot (of het buffet in het hotel) schaft. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:41:01 #10
190853 RockabeIIa
pi_60789010
appelsap, hij zal nog wel vaker iets minder leuks 'moeten' doen. Hoeft ie dat dan ook niet?

Ik ben er echt heilig van overtuigd dat als je zelf een beetje duidelijk bent en laat weten dat wat jij wilt gebeuren zal (doe ik ook niet altijd hoor) je de makkelijkste kinderen krijgt, op een uitzondering nagelaten.

Succes met 'ontpotten' slaapmeisje. Dat wordt dus veel pizza
pi_60789302
Anna deed in het begin ook wel moeilijk, maar nu vermaakt ze zichzelf prima als wij onder de douche staan. Ze botst 100 x per dag overal tegenaan en valt om, maar tijdens het douchen gaat het ineens prima.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 13 augustus 2008 @ 11:54:37 #12
190853 RockabeIIa
pi_60789459
Brent is net in slaap gevallen met de radio hard aan

Vanochtend was hij zijn fruithap in zijn haar aan het smeren en ik zeg 'Hou daar eens mee op'. Kreeg ik als antwoord heel zachtjes 'Hou jou' terug Hoezo slijmjurk?
pi_60789870
Rocka, bedoelde je mij met dat moeten?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:11:35 #14
190853 RockabeIIa
pi_60789988
Nee? Ik dacht van niet...
(ik weet nu niet waar je op doelt )
pi_60790154
lama.. (dacht dat je op het niet moeten eten doelde)
pi_60791998
Oh wat goed zeg van dat tellen Anna en Brent

Wij hebben de box nog staan en Linde gaat er elke dag nog even in. Er is een tijd geweest dat in de box zetten gelijk stond aan drama, maar dankzij een tip van (ik geloof) E.T. over regelmaat in het boxen aanbrengen gaat het nu prima. 's Middags na de lunch in de box en 's avonds na het eten ook. Hebben wij mooi even de tijd om de boel te desinfecteren nadat mevrouw gegeten heeft. Natuurlijk is het ook wel eens een drama hoor, maar na een minuutje of 5-10 compleet negeren geeft ze het dan maar op en gaat maar tegen Ernie mopperen

Douchen doe ik ook of als Linde (nog) slaapt of als ze in de box/kinderstoel zit. Ben veel te bang als ze anders ineens een paar minuten eng stil is. Dan denk ik alleen maar: wat zal ze nu weer aan het uitvreten zijn?

Vannacht werd ik om 4 uur wakker door een meisje dat rechtop in haar bed de hele tijd 'uit! uit! uit!' riep Sorry schat maar dan moet je nog een paar uurtjes wachten... En vanmorgen was ze natuurlijk haar bed niet uit te krijgen toen ik op tijd de deur uit moest om haar eerst naar de opvang te brengen

En gisteren hebben we voor het eerst gekleurd (ook de vloer en de speelgoedmand ). Het is gewoon gelukt om 2 hele mooie lange kronkels op papier te zetten maar mama is er apetrots op
pi_60792151
Slaapmeisje lees nu pas van het vakantie-ontpottingsproces Spannende tijd dus. Linde eet hier elke dag met de pot mee en dat gaat de ene dag met meer succes dan de andere dag.

Tot nu toe is ze vooral gek op (gevulde) pasta, burrito's, spaghetti met pesto en dat soort dingen waarvan ik dacht dat ze het nooit zou willen eten. De broccoli met aardappels was gisteren denk ik te gewoon voor haar want dat hebben we later maar opgelost met een banaan en een papfles.

Ik vind het zelf altijd erg moeilijk om te bepalen hoeveel ze nou ergens van moet eten om er echt genoeg van te hebben. Op internet staat wel 1 opscheplepel groenten en 1 met aardappels, maar dat eten wij dus bijna nooit.

Vanaf hoe oud gaan kindjes echt meeeten? Dus zo dat je niet altijd meer een papfles/banaan/boterham achter de hand hoeft te houden?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:08:56 #18
190853 RockabeIIa
pi_60792290
Stiemie, hier eet Brent al mee van de pot sinds hij een maand of 10 is. Niet alles natuurlijk. Soms is het een combi. Gisteren had ik zin in shoarma en kreeg hij hutspot. Hij wilde er shoarma doorheen en heeft het allemaal op gegeten Ook de stukjes brood (ik dip dat in saus en hij in de hutspot) gingen er gewoon bij in Multiculti!
pi_60792376
Anna eet het liefst vis. Rauwe vis. . Al sinds ze mee mag eten is ze gek op sushi (snel eens een keer zelf leren maken!) en elke zaterdag (onze vast visdag) zit ze met een haring in d'r knuistjes die ze dan lekker afkluift. Echt heerlijk. . En vorige keer zat ze in de paella de mosselen eruit te vissen, maar helaas, van het pannetje mosselen dat we van het weekend hadden gekookt bliefde mevrouw opeens niets.
pi_60792424
Grappig zo te lezen wat de kindjes allemaal eten Linde eet trouwens ook graag zalm. En vissticks maar die tellen niet echt als vis natuurlijk
pi_60792485
Zalm gaat idd ook aardig, net als paling en gerookte makreel! Dat gaat echt met handjes tegelijk naar binnen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:44:02 #22
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_60793338
Brood gaat hier goed met noti noti (duo penotti) en kaas (pindakaas) wprst gaat ook redelijk (eet ze de worst tussen de boterham uit) ze eet 1 tot 2 boterhammen per maaltijd.
Avondeten is nog steeds een drama. Ik ben eraan gewend, probeer me er niet druk om te maken. Wat ze wel lust:
bami, pannenkoeken, patat, gebakken aardappels, kippenpoten (eet ze er echt 2 en het liefst nog meer van op) macaroni. Ik geloof dat dat het ongeveer was. Ik ben blij dat er iets ingaat 's avonds, anders eet ze wel wat appelmoes en tomaatjes. De rest haalt ze 's morgens met brood weer in.
Wij zijn ook kortgeleden gestopt met de laatste melkfles. Die dronk ze bijna koud op. nu wil ze geen koude melk drinken. Eens kijken of we haar calcium met iets anders kunnen aanvullen.

Ik denk dat ik ga proberen om nummer 2 meteen vers te laten eten. Lotte kreeg vanaf het begin potjes, maar heeft die nog nooit echt goed gegeten. Ach ze groeit en als ze 18 is lust ze vast wel wat meer.
pi_60793588
ik80 heb je ook al eens ander broodbeleg geprobeerd? Of wil je dat liever niet? Linde eet ook wel eens kokosbrood, kipfilet, appelstroop, honing, jam, hagelslag en smeerbare geitenkaas op brood of we maken een tosti (boterham met plakje kaas even in de magnetron).

Ik ben altijd bang dat ze iets tekortkomt als ze zo weinig avondeten eet, maar daar hoef ik dus niet bang voor te zijn begrijp ik? Wij hebben Linde vanbegin af aan zlfgemaakte hapjes gegeven. Dan maakten we in 1x 6 hapjes en dan deden we die in de vriezer. Zo bouw je dan een mooie zelfgemaakte voorraad op. Nu hebben we voor de zekerheid altijd 2 van die kant-en-klare potjes staan, maar die eet ze heel moeilijk.
pi_60793770
Merk je dan niet dat ze dat de volgende ochtend of dag wel weer inhaalt Stiemie? Als Anna een keer geen zin heeft in avondeten, dan eet ze de volgende ochtend een halve boterham extra ofzo, of wat extra fruit.
pi_60793825
Nou ja ik ben tot nu toe steeds bang dat ze dan 's nachts wakker gaat worden met trek dus dan krijgt ze iets anders bv een banaan en een papfles zoals gisteravond. En er zijn zo weinig dingen die ze niet lust, dat ze dan van mij best wat anders mag
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:03:48 #26
141023 ik80
pi_60793827
Ja andere soorten broodbeleg gaan ook, smeerkaas, jam, boterhamworst appelstroop, hagelslag (los)
maar duo penotti en pindakaas zijn momenteel erg in!
pi_60793847
Ah Lotte is gewoon een meisje dat weet wat ze wil
pi_60793947
Ah, dat iets anders geven doen wij dus niet. Wel gedaan hoor, maar op een gegeven moment eet ze 's avonds alleen nog maar witte boterhammen met een dun laagje smeerkaas ofzo. Ze kan mee-eten of anders niet. .
pi_60794046
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:05 schreef Stiemie het volgende:
Vanaf hoe oud gaan kindjes echt meeeten? Dus zo dat je niet altijd meer een papfles/banaan/boterham achter de hand hoeft te houden?
Chris eet bij ons in principe helemaal mee. Alleen bij ongezonde dingen zetten we hem nog een eigen prakkie/diepvriesportie voor. Maar dat gebeurd gelukkig niet zovaak. Hij eet ook gewoon alles mee, dat is ook makkelijk, nog wel geprakt/gestaafmixert. Pasta, rijst, chili, aardappels, groente. zoet/zuur/zout/bitter. Kan niks bedenken wat ons vuilnisvatje niet opeet
Hij wordt 's ochtends ook nooit super hongerig wakker, dus dan ga ik er maar vanuit dat hij genoeg binnenkrijgt.

Qua broodbeleg moeten we maar eens meer gaan varieren. Zitten hier nu steeds in hetzelfde lijstje (smeerkaas, appelstroop, jam, pindakaas)..
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:13:30 #30
141023 ik80
pi_60794069
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:05 schreef Stiemie het volgende:
Ah Lotte is gewoon een meisje dat weet wat ze wil
Dit is inderdaad Lotte die je hier beschrijft,
maar wel een hele lieve hoor!
pi_60794075
Maar vanaf hoe oud moet je daar dan mee beginnen? Linde is nu bijna 13 maanden. Ik heb namelijk niet echt het idee dat ze dat al snapt, zo van als ik dit niet eet, krijg ik wat anders.

Maar zolang ze in 2 weken tijd 1x iets niet eet omdat ze het niet lekker vindt, heb ik er ook weer niet zo heel veel moeite mee om iets anders te geven. Ze kan natuurlijk iets gewoon niet leker vinden. (Gisteren at ze bv alleen broccoli en de aardappels liet ze staan. Daar kon ik haar geen ongelijk in geven want ik vond ze ook gewoon niet lekker en heb ze ook niet opgegeten. Maar ja alleen broccoli vult niet echt dus vandaar de banaan en fles.)

O en we pureren sinds een maand of 11 eigenlijk ook niet meer. Ze krijgt alles zo op haar bordje. Soms snijden we het wel in stukjes maar het gaat zo allemaal prima naar binnen ondanks dat ze pas 2 tanden heeft
pi_60794770
Allebei de meiden hebben een hekel aan de douche. Alleen als ze dat ding zien, dan gaan ze al keihard gillen. Geen idee waarom. Ook als ze in bad zitten en 1 van ons staat te douchen (zodat ze zien dat het ok is ) gaan ze huilen.....raar gedoe. Zal wel overgaan....Maar tis wel onhandig.

Hier alleen nog een warme fles 's avonds. En eigenlijk altijd een potje. Ik sta zovaak eten te maken voor ze (of alvast een gedeelte) dat wij eten en dan willen ze niet, nou de groe(n)te(n) dan, hoor.
pi_60794846
Oh ja...

De box is eigenlijk een parkeerplaats geworden. Handig als ik boodschappen uit de kinderwagen haal, handig als ik er eentje naar boven breng etc etc
pi_60794875
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:39 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
nou de groe(n)te(n) dan, hoor.

Linde is ook bang voor de douche K_P. Zelfs als ze zelf in bad zit. Dan blijft ze maar omkijken of de douchekop er nog is. Wanneer we 'm dan op de grond onder het badje leggen is het allemaal weer goed. We spoelen wel altijd haar haren uit onder de douche en dan gaat ze soms zo spartelen dat ze omvalt
pi_60795460
Ik vind dat zo raar. We hebben ze vaker in bad gedaan, dan onder de douche. ( Reden was badkamer op de 3e verdieping, dus badje vullen in de keuken), maar het lijkt wel of ze ergens ooit van geschrokken zijn...Vorig jaar tijdens de herfstvakantie waren we op Texel en toen wilden ze nog graag onder de douche.

Laatst had ik de douche aangezet om te kijken wat er zou gebeuren. Meiden met z'n 2-tjes in de douchebak aan het spelen. Beetje jammer dat ze hun kleren nog aan hadden, maar ja..ik dacht positieve ervaring opdoen....Dit is ook alweer 1,5 maand geleden of zoiets..

Zwemmen gaat erg goed. Vandaag met beide dames in het grote zwembad geweest. De bandjes willen ze nog niet, maar gewoon bij pa en ma op de arm en maar lachen ! Zo leuk !
pi_60795622
Het schijnt dat het heel normaal is dat ze bang voor de douche worden heb ik laatst gehoord. Gaat vanzelf weer over (iets met een faaaaaase geloof ik )

Wij hebben zo'n zwemband voor Linde waar ze in kan zitten van de Hema. Ideaal ding vooral omdat het bad waar wij gaan zwemmen overal te diep is voor die ukken om te zitten/ staan en anders loop je de hele tijd met een kind op je arm.

pi_60796044
dat ziet er heelijk uit linde.

het is wat met het eten en de dreumesen.

hier hadden we een alles eter maar de laatste 2 maanden is het knudde met eten zowel boterham als warm eten is na een paar happen gedaan of helemaal niks eten.

de box is nu voor de jongste de oudste gaat er nooit meer in alleen als ze wil en ik bezig ben maar verder loopt ze de heledag liever rond.

dreumesjes die tellen goed hoor.
hier is het 1 en 2 en dan is het 6 6 en dan in een keer tien.
maar op de trap kan ze het wel. hoezo eigenwijs.

vandaag is er een heel lief voor mama het is net als of ze weet dat ik gigantisch ziek ben.
ze komt ook meer knuffelen en kusjes geven, doet ze normaal niet zo.
mama van 3 kids!
pi_60799468
Linde, dat ziet er leuk uit!!

En tellen.. dat is nou echt zo'n toekomst dingetje.. Kan me nu nog niet voorstellen dat mijn minidreumus dat ooit gaat doen. Dat heb ik nu sowieso wel een beetje.. In het babietjes topic ben je een van de oudsten, en heb je wat vaker een antwoord op vragen. En nu kun je weer onderaan beginnen met wijsheid vergaren.
pi_60799906
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 11:41 schreef RockabeIIa het volgende:
appelsap, hij zal nog wel vaker iets minder leuks 'moeten' doen. Hoeft ie dat dan ook niet?

Ik ben er echt heilig van overtuigd dat als je zelf een beetje duidelijk bent en laat weten dat wat jij wilt gebeuren zal (doe ik ook niet altijd hoor) je de makkelijkste kinderen krijgt, op een uitzondering nagelaten.
Daar denk ik hetzelfde over.
Damian moet genoeg dingen die hij wat minder leuk vindt hoor! Maar sommige dingen probeer ik liever op een andere manier te doen, omdat ik mezelf er bijvoorbeeld niet zo prettig bij voel. Samen douchen is veel gezelliger en eigenlijk net zo makkelijk.
Maar om even wat voorbeelden te noemen. Damian gaat gewoon in de buggy wanneer ik wil. Aankleden en tanden poetsen moet ook gewoon gebeuren. Maar hij maakt eigenlijk nooit ergens een probleem van. Zelfs niet als ik hem alleen in de woonkamer zou laten als ik ga douchen.
pi_60802356
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:39 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
nou de groe(n)te(n) dan, hoor.
hahahaha

hier ook een bange dreumes voor de douche !
echt bizar, van ene op andere moment leek wel, een maand of 3 terug begonnen denk ik.
Nu dus maar even geen douche-dwang meer en gewoon in badje.
Gekke is, ze kruipt wel zelf de douchebak in om het zeefje te pakken?
Het is dus geen angst voor de bak/muur of het gordijn!

Qua eten, eet ze hier al zo'n 3mnd met ons mee
sindsdien is een potje nogal problematisch aangezien ze echt niet gevoerd wil worden!
Zelf-eten gaat meestal goed, hoewel ik blij ben met de hond hoor die grond schoonmaakt!
Begint ze te klooien is de honger blijkbaar over en stoppen we er mee.
Dan een toetje, magere yoghurt uit bekertje, en dan via badje naar bed.
Eet ze slecht? Jammer dan. Slaapritme is sterker dan honger op deze leeftijd, tot nu toe is ze nog nooit van 'honger' wakker geworden.
pi_60802747
Ben blij te horen dat meerdere douchedreumessen een hekel hebben aan de douche !

WIj zijn vandaag uit wezen eten ! Van 17.00 - 18.00. OP het menu ? Pannekoeken ! What else ?
Ergens in de ruimte was een heus pannekoekenbuffet, maar op een gegeven moment leek de omgeving van onze tafel wel het buffet ! Hahaha, naast mij zat "KLIKO" Pien en tegenover haar "kieskeurige denk maar niet dat ik alles eet " Floor. Pa en Ma Pannekoek konden nog net zelf wat eten en toen was doodeenvoudig het geduld op

Ik ben er ook eindelijk achter wat ze de hele week al aan het klooien zijn....We zijn op vakantie en daarom slapen ze in campingbedjes. Nu kunnen die matrassen aan het hoofdeinde omhoog en dan is het natuurlijk dolletjes om daaronder je knuffels te verstoppen. Dolle pret...

Floor ligt na een half uur met haar neus in dat gaas te tukken en Pien zit te wachten tot 1 van ons komt om te helpen, want dat hele bed van Floor ligt in haar bed en nog een hoop andere zooi en natuurlijk die matras die op zijn kant staat...Zelfs Pien slaapt dan niet
  woensdag 13 augustus 2008 @ 19:32:12 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_60802824
Wat een heerlijke beschrijving!
pi_60804166
wat een prachtig stel flensjes heb je toch.

Anna vindt douchen leuk. Alleen het uitspoelen van de shampoo is minder. Water is sowieso helemaal ok. Of het nu in een zwembad is, onder de douche, in een bak als het buiten lekker weer is, of in een emmer waar regenwater in zit. Als het maar nat is.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_60805921
Wat een heerlijke verhalen van die flensjes!! Ieder hun eigen karakter, maar heerlijk samen de boel op stelten zetten
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:41:16 #45
141023 ik80
pi_60807448
Lotte vond douchen en bad allebei leuk. Momenteel is douchen niet leuk, net als haren natmaken als je in bad zit. Haren wassen is dus even een beetje problematisch. Het is vast een fase (ikzelf schijn vroeger het huis bij elkaar te hebben gegild iedere keer hahahaha zo mama zo dochter)

KP, idd erg leuk zo twee van die kleintjes met allebei hun eigen dingetjes maar toch ook weer samen.
pi_60807571
haren wassen gebeurt hier met nat washandje
soort van spelenderwijs deppen is het meer. Ach. Veel haar heeft ze nog niet
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:46:32 #47
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60807681
Wat knap van Anna!

Simon zegt al langer Dieeeeh, als hij springt, of begint met iets (dus het idee van een-twee-DRIE snapt hij wel).
Nu begint hij met eee-.....- DIEEEH!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_60821110
Haha, de avonturen van de flensjes op vakantie

Wat knap van Simon dat hij het aftel-principe begrijpt!

Hier wordt de box nog dagelijks gebruikt als opslag voor het meeste speelgoed, dat we er eind van de dag allemaal weer ingooien. De laatste keer dat Devin er zelf in heeft gezeten is misschien een half jaar geleden ofzo? Hij vond het hele "opgesloten" ziten maar niks, begon direct te krijsen zodra hij erin moest.
Dat maakt het douchen wel wat lastig, zeker sinds hij niet meer in de wipper bij me in de badkamer kan. Nu douche ik als hij ligt te slapen, of met hem erbij terwijl hij in zijn blootje aan mijn voeten zit te spelen.

Devin lust bijna alles wat hij voorgeschoteld krijgt, maar zelf eten kan hij nog niet. Als we een bordje voor z'n neus zetten gaat hij alles tegelijk in zijn mond proppen of ermee smijten. Stukje voor stukje aangeven of voor hem neerleggen gaat echter prima. Met een lepeltje gevoed worden vindt hij niks, hij wil het liever zelf doen. Is vooral leuk bij yoghurt enzo
Op brood eet hij: kaas, kipfilet, smeerkaas, biologische jam, Philadelphia, zelfgemaakt ei-kwark-prutje (de enige manier om hem ei te laten eten), avocado, amandelpasta, hutten kase en de nieuwste hit: sandwich spead. Wel grappig: als hij geen brood wil eten geven we soms ontbijtkoek, dat gaat er dan ineens heel goed in!
.... met gevoel voor drama....
pi_60821255
KP ik vind jouw verhalen over de flensjes altijd zo leuk om te lezen!

Damian kon al heel wat woorden, maar sinds deze week lijkt het ineens wel heel rap te gaan.
We doen vaak een spelletje van: waar is de .....? En dan willekeurig wat invullen, dan gaat Damian het pakken of aanwijzen. Gister waren we daar ook mee bezig en toen we klaar waren ging hij zelf door. De lichaamsdelen werden bij papa aangewezen en benoemd door hem. Daarna ging hij door naar de tafel, stoelen en zo ging het maar verder. Niet alles was even duidelijk maar hij probeerde het zeker. Ik vind het zo knap van hem!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 12:09:08 #50
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60822144
Anna krijst sinds een poos ook de longen uit haar lijf als haar haren gewassen moeten worden. Gelukkig hebben we nu een vrijstaand huis, dus hoef ik me geen zorgen te maken om de buren.
Ik stel het haren wassen nu zo lang mogelijk uit, maarja, met die hele bos moet het toch wel 2 tot 3 keer per week. Appelstroop, jam en melk in je haren gaat ook zo rieken na 2 dagen.

Anna zit momenteel in een bonen-fase. Bruine bonen zijn het helemaal. Verder vindt ze alles wel lekker op brood, behalve humus, getuige haar kokhals-momentje toen P_iglet haar zondag een boterham met Humus gaf. Tot twee keer toe....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_60822536
Anna, helemaal in de bonen

Devin is supersnotverkouden, ik hoop zo dat hij volgende week dinsdag weer beter is. Dan gaat hij voor de allereerste keer met het vliegtuig en dat is niet fijn als je zo vol snot en slijm zit

Soms vind ik mezelf zo briljant , ik heb de manier gevonden hem neusdruppels toe te dienen! Normaal gesproken gaat hij al gillen zodra ik met het flesje in de buurt van zijn neus kom, maar nu deed ik het eerst bij mezelf voor en toen wilde moest hij natuurlijk ook. Het is nu al 2 keer goed gegaan
  donderdag 14 augustus 2008 @ 13:28:00 #52
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60824221
Kersjes, die tip sla ik op!

P_iglet, ik bedacht vannacht ook nog een geniaal plan voor jouw slaapzakje-houdini. Uit nood geboren, want Anna voelde wat koud aan vannacht en ik heb haar toen een shirtje met lange mouwen over haar slaapzak heen aan gedaan, om haar niet wakker te maken. Tadaaaa, als jij dat ook doet, kan ie er niet meer uitkruipen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_60835655
Is zwemmen leuk voor 7 oktober ? Of wanneer was de date ook al eens weer ? Mijn PM is leeg (mysterie...)
Ik weet het...tis nog ver weg, maar misschien een idee ! Ik weet van P_iglet dat zij al een tijdje zwemmen.

Vandaag wezen winkelen in Goes. Super leuk ! Flensjes hebben zich keurig gedragen. Lunch bij de HEMA, zo gezellig waren ze. Daarna nog wezen zwemmen op de camping, helemaal gezellig.

Het was heel snel stil in de "camping/keet/herriemaak "slaapkamer

Morgen weer naar huis en dat is ook altijd lekker.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:09:18 #54
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60846077
Ja dat kunnen we doen. Maar ik vind het ook wel leuk om de kinderen de zandbak in te sturen of een wheelybug-stormbaan te maken in de woonkamer terwijl de mama's lekker koffie/thee drinken met zelfgemaakte chocoladecakejes van P_iglet... (een verkapte doe-het-me-niet-aan-in-badpak-post). Er schijnt hier in de buurt ook een kinderboerderij te zitten. Ik heb 'm nog niet gevonden, maar doe mijn best.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:45:44 #55
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60853089
Ik kom even zeggen dat ik heeeeeeeel veel van mijn meisje hou
Ze is zooooooo lief. Elke ochtend als ze wakker wordt komt ze een kusje geven en zoekt ze Fleur. Dan hoor je niets anders dan:
- Eur, Eur....EUR? MMMMMMMMMMMMMM giechel giechel giechel.
Ik ben gek op mijn meisjes. Zo leuk om er twee te hebben die het zo goed doen met elkaar.

En wat is er 7 oktober te doen???

Kersjes, goed idee. Ik heb het ook zo gedaan. En toen ze het niet meer nodig had, heeft het even een paar dagen geduurd voordat ze het niet meer tot het bedritueel rekende...

KP zit jij in zeeland????? En hoe lang nog. Wil de flensjes wel eens in levende lijve zien....
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:49:17 #56
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60853190
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 09:09 schreef Memmel het volgende:
Ja dat kunnen we doen. Maar ik vind het ook wel leuk om de kinderen de zandbak in te sturen of een wheelybug-stormbaan te maken in de woonkamer terwijl de mama's lekker koffie/thee drinken met zelfgemaakte chocoladecakejes van P_iglet... (een verkapte doe-het-me-niet-aan-in-badpak-post). Er schijnt hier in de buurt ook een kinderboerderij te zitten. Ik heb 'm nog niet gevonden, maar doe mijn best.
aaah je wil pepijn gewoon nog eens de zandbak leeg zien eten
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60865699
Chacama, wat klinkt dat lief, die 2 zusjes
Of zoals Fleur toen bij Macka zo trots tegen me zei: "Wij zijn een tweeling" omdat ze dezelfde Crocs als Maud aanhad.

Op 7 oktober mogen de dreumesjes Memmel d'r nieuwe huis uittesten. Degene die de meeste schade aanricht wint een prijs Maak ik eindelijk ook eens kans om wat te winnen

Morgenochtend gaan we een kort weekendje weg naar Drenthe met mijn ouders. Devin gaat voor het eerst naar de dierentuin, kan hij eindelijk al die dieren waarover we altijd zingen en lezen in het echt bewonderen. De kinderboerderij is te gek hoor, maar nu is hij wel toe aan een kennismaking met olifanten en tijgers en slangen en pinguins .... Ik heb er zelf ook zin in, merk je het
pi_60872719
Veel plezier Kersjes!

Wie zei er ook alweer dat kindjes nooit in bad poepen? Linde wilde haar vader net een prachtige versgebakken drol geven. Ze haalde haar gevulde hand boven water en vroeg "die?" (Wil jij die?) Helaas zat ze er net pas in dus kon ik een bad leegvissen, schoonmaken en opnieuw vullen
pi_60872810
Klinkt erg lief Chacama!
Lijkt mij ook heerlijk om te zien als ze zo gek op elkaar zijn.

Kersjes, fijn weekend! Naar de dierentuin, dat zal Devin vast helemaal geweldig vinden.

He bah Stiemie!
pi_60873313
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:45 schreef chacama het volgende:
Ik kom even zeggen dat ik heeeeeeeel veel van mijn meisje hou
Ze is zooooooo lief. Elke ochtend als ze wakker wordt komt ze een kusje geven en zoekt ze Fleur. Dan hoor je niets anders dan:
- Eur, Eur....EUR? MMMMMMMMMMMMMM giechel giechel giechel.
Ik ben gek op mijn meisjes. Zo leuk om er twee te hebben die het zo goed doen met elkaar.

En wat is er 7 oktober te doen???

Kersjes, goed idee. Ik heb het ook zo gedaan. En toen ze het niet meer nodig had, heeft het even een paar dagen geduurd voordat ze het niet meer tot het bedritueel rekende...

KP zit jij in zeeland????? En hoe lang nog. Wil de flensjes wel eens in levende lijve zien....
Niet meer , zijn alweer thuis !

En Memmel, prima plan om je nieuwe huis in te wijden
pi_60875926
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2008 11:27 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

[..]

Niet meer , zijn alweer thuis !

En Memmel, prima plan om je nieuwe huis in te wijden
zeg dat wel..... die ontmoeting hou ik dan wel te goed
pi_60885627
vanuit vive la france even iedereen gedag zeggen! we hebben het waanzinnig! gisteren naar het zwembad geweest vandaag geluierd en morgen naar het strand! jet kan heerlijk ravotten en relaxt heerlijk op haar strandbed! fijn weekend!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_60894117
Haai Beaker ! Fijne vakantie !
  zondag 17 augustus 2008 @ 10:03:12 #64
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60894852
Klinkt nu al als een supervakantie beaker. Veel plezier!!!
pi_60895600
beaker veel plezier en geniet er van. klinkt nu als een hele geslaagde vakantie.
mama van 3 kids!
pi_60897658
Lekker, zo op vakantie!

Anna heeft het eerste deel van haar verjaardagsfeestje gehad. 5 dreumesmeisjes, 1 babyjongen en veel ouders. Wel superleuk, ze heeft een mooie show weggegeven.
Vanmiddag de rest, nu even uitrusten.
*OUD heilige*
pi_60899166
Beaker, dat klinkt lekker ontspannen! Nog een plezierige voorzetting de komende dagen!!

Hier is tandje 7 onderweg.. Al een paar dagen humeurig, gisteren een dramadag (vooral qua slaap&luiers) maar mama was lekker een dagje weg, dus niks van gemerkt
Er zit een serieuze bobbel op de onderkaak. Die komt vandaag of morgen wel door, vandaag is meneer ook al vrolijker, maar we mogen niet voelen. Misschien is de tand er ook al.. Maar het is echt elke keer anders met de tandjes.. Van geen last, tot giga veel luiers, of niet eten. Nu weer vooral de slaap..
Voor de rest heeft dreumesje de eerste week goed overleefd
  zondag 17 augustus 2008 @ 18:24:34 #68
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60904134
Anna heeft de smaak van het lopen nu heel goed te pakken. Ze wandelt het hele huis door. Gisteren waren we even bij Mexx in de stad hier. Anna stapt die hele winkel door. De nieuwe 'hee-waar-is-Anna'-fase is aangebroken. Erg leuk vind ik het!

Beaker, fijne vakantie nog!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 17 augustus 2008 @ 18:49:18 #69
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60904579
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 09:09 schreef Memmel het volgende:
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 13:49 schreef Ynske het volgende:

[..]

aaah je wil pepijn gewoon nog eens de zandbak leeg zien eten

Today is life -

Dale Carnegie
pi_60905132
wat leuk memmel wacht maar totdat ze de versnellingen hebben gevonden

hadden ze er nog iets leuks memmel?

pepijn wauw wat een knap ventje ben jij zeg.
mama van 3 kids!
pi_60905975
oeh Pepijn !!
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:26:53 #72
144006 chacama
Ondernemend!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 17 augustus 2008 @ 20:28:59 #73
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60906742
dan ook nog maar even een devin en anna

Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 17 augustus 2008 @ 20:35:37 #74
94046 PM-girl
pi_60906908
Anna, bijna dreumes-af! Hoe beviel het cadeau? Lekker getest in de tuin?
*
pi_60907226
Die foto's.

Iedereen is weg en ik zit met mijn eerste stuk taart op de bank. Anna is helemaal op. Ze vond het wel prachtig. Vanochtend rennen en druk doen met de andere kindjes en vanmiddag het middelpunt van de belangstelling tussen alle volwassenen. De glijbaan is helemaal goed. Door 5 dames ok bevonden. Ze heeft het zo goed gedaan, was ontzettend gezellig en lekker zichzelf. Grappig was dat ze helemaal gek was op mijn vader en hem steeds boekjes gaf om voor te lezen, terwijl ze hem niet vaak ziet. Toen hij weg ging kreeg ze echt zo'n beteuterd koppie.
*OUD heilige*
pi_60907967
Mooie foto's Ynske!

wij zijn er weer! heerlijke vakantie gehad
Meike heeft zo ontzettend genoten, de hele dag liep ze te stralen
Er waren super veel speeltuintjes, dus het was de hele dag glijden, schommelen en zandtaarten bakken.
Af en toe een bui, maar who cares, lekker de laarzen aan en stampen maar!
Er waren veel kinderen, wel allemaal groter als Meike, en om een of andere reden moeten andere kinderen Meike steeds optillen. En dat wil Meike natuurlijk niet, dus dan kwam de sirene wel weer om de hoek.
Er was een animatieteam dat savonds liedjes ging zingen, heel erg spannend vond Meike, maar ook erg leuk! Ze zat mooi mee te klappen en rondjes te draaien.
Uiteraard staat de ontwikkeling niet stil, zo is Meike nu uitgerust met een klimpakket, geen stoel te hoog of Meike klimt erop. 2 tandjes erbij. En ze zegt nu vaak: ja hoor/nee hoor als je haar iets vraagt. Klinkt wel lekker eigenwijs!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 18 augustus 2008 @ 10:04:09 #77
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60917037
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 19:15 schreef Popples het volgende:

hadden ze er nog iets leuks memmel?
Ja, dit en dit en dit en dit.
En dat alles met een dikke vette kortingcheque van oma!

Ynske, de foto's zijn geweldig! Die Pepijn, die dook inderdaad in volle vaart met zijn mond de grond in, daar...
pi_60917468
Ynske, wat maak je mooie foto's.. Zo'n zandhappende pepijn devin op duivenjacht en een anna met bos haar

Yppy, heeft anna gisteren overleefd? Of vandaag een lekker duffe dag?

Karin, dat lijkt me inderdaad eigenwijs, zo'n ja/nee hoor zeggend kleintje..

Hier nog steeds tandje op komst. Kon vanochtend snel even voelen, en die gaat vandaag wel doorkomen (hoop ik)
pi_60917635
Ynske wat maak je toch een mooie foto's Al zal het natuurlijk ook wel schelen dat je van die mooie modellen hebt

Klinkt als een lekkere vakantie Karin! En een heerlijk eigenwijs grietje

Leuke kleren Memmel! Linde groiet niet zo hard dus die draagt nu al een paar maanden 74/80 en ik heb met mezelf afgesproken dat ik pas weer nieuwe kleertjes mag kopen als ze dit niet meer past. De commode is namelijk een beetje te vol aan het worden

Linde is zaterdagmorgen opgehaald door mijn schoonouders en daar is ze gaan logeren tot zonagavond. Toen zijn we haar weer op gaan halen. We hebben haar erg gemist maar hetw as toch ook wel even erg ontspannen om eens tot 11 uur uit te slapen!

Linde gaat nu trouwens enorm hard qua ontwikkeling. Ze is afgelopen week zelf gaan staan en kan nu ook overstappen van de tafel naar de bank bijvoorbeeld. Zolang ze maar niet echt los hoeft te laten. Terwijl ze tijdens het staan wel een koekje eet en een autootje vasthoudt. Ben benieuwd wanneer de eerste echte stapjes volgen
pi_60917886
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 10:32 schreef Deepfreeze het volgende:

Of vandaag een lekker duffe dag?
Dit, dus. Mevrouw ligt languit op de bank de Tweenies te kijken. .
pi_60918179
Mijn duivenvanger!
Mooie foto's Ynske

Karin, klinkt als een heerlijke vakantie!

Beaker, veel plezier verder

Zo, gisteravond laat teruggekomen uit Drenthe en we hebben het zo leuk gehad! Devin heeft genoten in de dierentuin, vooral de grote tropische vissen, de tijgers, olifanten en de pinguins vond hij mooi.
De dag daarvoor heeft hij in het hotel voor het eerst mama half gewurgd gezwommen in een groot en diep zwembad en mijn kleine waaghals vond het dood - en doodeng erg spannend. Na 10 minuten begon hij hard te klappertanden en gingen we eruit. Ik ga er van uit dat het zwemwater in Turkije wat warmer is, want morgenochtend vroeg vliegen we heerlijk naar de zon
Ik ben superblij dat we besloten hebben om toch weg te gaan, dit deprimerende weer geeft nl. totaal geen (zomer)vakantiegevoel. Ik zal morgenmiddag wel aan jullie denken als ik met een heerlijke cocktail in de hand op het strand lig te kijken naar mijn in het zand dartelende ventje

Trouwens, meneer heeft z'n record verbroken: gisteren heeft hij 13 stapjes los gelopen! Bij mijn ouders op de kamer, ik heb het niet gezien
Op het CB vanochtend ook weer goedgekeurd: 9948 gram en 80.5 cm. Tenger ventje, nog steeds.
pi_60918392
Anna groot gelijk met bij tanken hoor wat fijn dat ze zo genoten heeft.

karin wat fijn dat jullie genoten hebben.

Memmel wat een leuke kleertjes ben benieuwd hoe het Anna staat.
ik ga mijn zusje maar aan de jas trekken denk ik. die gaat er over over een paar weekjes werken dus dan krjgen we er ook korting

wij mogen 15 sept. voor de 18 maanden check alleen is ze dan al 20,5 maand,
kreeg een brief in de bus dat ze met 3 jaar een ogen test krijgen en mijn wijsneus wist gewoon al bijna alle plaatjes
mama van 3 kids!
pi_60918554
Waarom krijg ik nou direct "weet jij waar de klok stopt" in mijn hoofd.. Gekke tweenies..

Kersje, lekker naar de zon! dat mag wel met dit drupdrup weer..
En stappende kindjes.. Dan zou Chris dat over een maandje ofzo ook moeten kunnen.. Het blijft maar hard gaan met dat kleine grut! Voorlopig wil hij graag met zijn speelgoed spelen op de tafel/bank, en er zelf bij staan. En lopen aan de handen van paps of mams..

Wij hebben vrijdag een bruiloft van mijn schoonzusje. De hele dag de hort op. We worden rond 9 uur verwacht, en het feest is om 24.00 afgelopen.. Er is in ieder geval slaapplek op de feestlocatie.. En voor de rest eens kijken hoe dat gaat.. Met net zoals met andere dingen gaat Chris net een stapje beter met de situatie om dan dat mams verwacht. .
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 18 augustus 2008 @ 11:24:22 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60918812
heel veel plezier Kersjes, geniet ervan daarachter
dames, bedankt voor de complimentjes
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:27:32 #85
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_60922111
Kersjes, een hele fijne vakantie! En jij denkt serieus rustig met een cocktail te kunnen liggen? Neem je dan ook een rol ducktape mee om Devin aan een strandstoel vast te zetten? Ben heel benieuwd naar je ervaringen, zeker mbt vliegen. Daar zie ik nl wel tegenop.

Anna wil nu echt alleen nog maar lopen, ze heeft door dat het sneller is dan kruipen en ik zie haar nog maar heel af en toe kruipen. Ze laat nu zelfs de hond mee uit... Dan loopt ze met de bal aan een touwtje van de hond en die loopt er dan als een dwaas achteraan. En Anna helemaal verbaasd wanneer Luna dan de bal pakt van haar....
pi_60932951
Kersjes, fijne vakantie !!

Vertel, hoe lang duurt de fase van om 6uur krijsend wakker worden?!
nu 9 dagen prijs.
Hangt het samen met feit dat ze overdag nu meestal 2e slaapje 'weigert' ?
En weer happy is als ze beneden komt?
Nu dus maar één slaapje in de planning, tenzij ze echt om lijkt te vallen.
Jammer, extra intensief dus voor mij als ik vanaf vrijdag met verlof ben !

Ach, het loslopen maakt haar wereldje een stuk groter
en daarmee vermaakt ze zichzelf ook weer beter!
  maandag 18 augustus 2008 @ 20:30:11 #87
190853 RockabeIIa
pi_60933513
Vakantiegangers, allemaal genieten en een heel fijne tijd

Marit, misschien heeft ze wel wat onder de leden?
pi_60933705
Deed Ilse nog 2 slaapjes dan Marit?
Sterkte met het vroege gekrijs...

Kersjes en Devin (en man ) veel plezier zeg! Wat heerlijk! Ik ben ook benieuwd naar jullie vliegervaringen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:55:16 #89
94046 PM-girl
pi_60935873
Kersjes, fijne vakantie!

Ik zwaai Anna vast uit, we zien jullie snel weer 'aan de overkant'.
Langzaamaan groeien we ernaar toe, Simon is momenteel ook beter thuis in de peutergroep op het kdv dan bij de babies. Over een paar weekjes gaat hij officieel over.
*
  maandag 18 augustus 2008 @ 21:56:25 #90
94046 PM-girl
pi_60935903
Moonah! Moena Je neemt geen enkel risico meer zie ik
*
pi_60936703
kersjes fijne vakantie geniet er van.

marit toen mijn oudste ging los lopen hebben wij die fase ook gehad. vroeg wakker, puzzelen met slapen enz.
nu gaan de dames zelfs samen naar bed en als de een er niet ligt gaat de ander niet slapen en zo ook anders om. echte zusterliefde.

moonah normaal slapen ze op die leeftijd toch 2 keer? hier in ieder geval wel. nu een 2 maandjes dat ze pas 1 keer slaapt.
mama van 3 kids!
pi_60937408
O popples dat verschilt nogal per kind. Meike was ook nog geen jaar toen ze 1 keer sliep per dag
pi_60943348
Marit, dat lijkt me lastig zo'n gillend meisje zo vroeg, zeker nu jij nog wel wat rust kunt gaan gebruiken.. Hopelijk is het een korte fase!

Dag Yppy, dag Anna, tot over een klein jaartje in het peutertopic

Hier nog wel 2 slaapjes per dag.. En die zijn ook wel nodig
En inmiddels is tandje nr7 ook door.. Gisteravond voelde ik duidelijk een scherp randje, dus die ellende is even voorbij (hopelijk)
pi_60943372
Sterkte, Marit ! En goddank is alles ok met de baby. Succes vandaag in het zkh !
pi_60943661
tja, die slaapjes wisselt nogal op deze leeftijd he ?
met 14mnd nog 2x is niet raar hoor

Popples, grappig dat bij jou ook net zo'n fase rondom het loslopen was !
ik hoop maar dat het snel voorbij is.

K_P, dat ctg vandaag loopt wel los aangezien baby weer lekker vertrouwd aanvoelt. Ik heb geen zorgen meer hoor... vind het zelfs beetje overdreven om vandaag nog terug te moeten.
Ik haal van te voren even leuk tijdschrift en ga even half uurtje ontspannen
ilse kan naar een vriendin, die heeft geluk aangezien madam nu al haar ochtendslaapje doet !
Die is straks lekker gezellig dus.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:01:37 #96
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60945012
Dean slaapt ook maar ik keer hoor, al vanaf dat ie 12 maanden was.

Karin, vind jij het ook zo irritant als grotere kinderen je smurf steeds proberen op te tillen?!

Ik kwam gisteren terug uit het Kruidvat en toen lagen er ineens 12 Teletubbietandenborstels onder in mijn wagentje Het alarm was niet eens afgegaan . Voortaan Dean toch maar niet meer los laten lopen .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60948319
Anna vertrekt naar het volgende topic.

Een voor Storm, de stoere bink die zo mooi kan tekenen met de mooie haren en de leuke zus en supermama.
Een voor Eva, ook al komt haar mama hier weinig meer, Anna ziet je graag straks bij de peuters.
Een voor Lis, veel plezier nog in je nieuwe huis met de mama die alles terug kan vinden wat kwijt is.
Een voor Simon, die is gewoon leuk en lief en die heeft een supervoorleesmama.
Een voor Tiessssss buituh speluh, ze heeft het er nog over.
Een voor Fons, de grote Fons met de zo keigave eigen site en een persoonlijk liedje.
Een voor Brent, die altijd de piraat van het kaartje blijft.
Een voor Maud, echt een meisje nu en zo leuk met Fleur samen.
Een voor Nune en Juliette, die snel weer foto's moeten laten posten.
Een voor Tijn en Damian, want fok!babies zijn en blijven altijd leuk en lief en schattig en stoer en keigaaf.
Een voor Dean, zelfs helemaal boos en kwaad blijft het zo'n schattig jochie.
Een voor Quinten omdat mama eenzaamheid snapt als papa een obsessie heeft.
Een voor Milo, die blijft altijd het wondertje waar zoveel op hopen en nog een goed gelukt wonder ook.
Een voor de flensjes, zelfs als ze in de bakfiets iets minder vrolijk kijken.
Een voor andereAnna, die ogen, zo mooi en nu kan ze nog lopen ook.
Een voor Devin en Pepijn, Anna was behoorlijk onder de indruk van jullie glijbaankunsten in ballorig.
Een voor Chris als aller-aller-jongste hier. Tot ver een jaartje!
Een voor alle andere dreumessen, waar ik zou snel niks persoonlijks voor weet.

Anna houdt een plekje vrij voor jullie bij de peuters. De tijd gaat zo snel!
*OUD heilige*
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 12:04:05 #98
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_60948432
Wat een lieve post Ypsel .

Tot snel Anna!!! .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_60952104
Dag anna...!!

Vivi, hoogst irritant is het als "grote" kindjes Meike steeds willen optillen
Vooral als ze haar bij haar hoofd willen optillen enz

Zeg je er iets van, krijg je van de ouders te horen: ze heeft ook zo'n hoge aaibaarheidsfactor!

na het zwemmen lekker in de burka....uh badjas
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:28:47 #100
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60952701
Dag lieve, lieve Anna. Tot in het volgende topic.

Kleine, kleine meid,
een prupke voor altijd.
Je ben nu al zoveel groter in alles
in doen en laten
en zeker qua praten

Je klets mama de oren
van haar kop
maar mama's zeggen niet snel stop
Dus ga zo door want,
Je bent nu twee
en zegt vaak NEE

Maar dat hoort erbij
want nu weet je van IK en MIJ
een eigen wil is wat we zien
Dus we genieten erin mee
en straks komen we ook naar
dat andere topic, want dan zijn wij ook TWEE!!

niet helemaal perfect op rijm, maar heb mijn beste gedaan

Anna

Meike, mooie burka badjas bedoel ik. Lekker gezwommen???
pi_60953055
meike

dag Anna
mama van 3 kids!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')