quote:Op dinsdag 23 december 2008 01:33 schreef KhaZ het volgende:
Even trollen in het topic van de Duitsers, moet kunnen:
http://www.9lives.be/foru(...)-e46-320-d-bonk.html
335i's hebben ze nu niet staan, maar een e46 330i cabrio koop je hier in BE al bij de officiële dealer voor 21.000¤... Bij een gewone garage krijg je dus je e46 335i mee voor een kleine 25.000¤quote:Op dinsdag 23 december 2008 01:31 schreef blablaa het volgende:
e46 series worden ook steeds goedkoper. over een jaar heb je een 335i voor 35k bij de oosterburen.
1998 werden ze toen nog gemaakt? Mooi ding, idd wel een stap voorwaards ten opzichte van de E30 (behalve qua snelheid maybe, maar daar koop je sowieso geen 316 voor).quote:Op maandag 22 december 2008 21:15 schreef Twista101 het volgende:
[ afbeelding ]
Eindelijk mag ik hier ook eens posten. Vanmiddag gekocht. 3.16i uit 1998. Zo'n twee jaar geleden een 3.16 E30 gehad, grote stap voorwaarts haha.
laatste jaar, dat jaar zijn ze overgegaan naar de E46quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
1998 werden ze toen nog gemaakt? Mooi ding, idd wel een stap voorwaards ten opzichte van de E30 (behalve qua snelheid maybe, maar daar koop je sowieso geen 316 voor).
e46 335i?quote:Op dinsdag 23 december 2008 09:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
335i's hebben ze nu niet staan, maar een e46 330i cabrio koop je hier in BE al bij de officiële dealer voor 21.000¤... Bij een gewone garage krijg je dus je e46 335i mee voor een kleine 25.000¤
verklaard dus ook waarom ik hem niet vondquote:
Er breekt niks af, het chassis scheurt in. En ook echt niet bij normaal rijden. Bij zwaar afbeulen ja. Voordat dat doorscheurt zijn er al heel wat drifts gemaakt met een cluchdump. We hebben ook klanten zat met een M3 of een 330d zonder problemen.quote:
Wablieft?? 500.000-600.000 km... over het algemeen behoorlijk duurzaam dus. Ikzelf geef de eerste 20 minuten van een autorit steeds bescheiden gas en blijf overwegend beneden de 2500 toeren, 3000 toeren is de uiterste grens. Dat met m'n huidige benzine-auto. Bij diesel zal de eerste 20 min. 2500 toeren waarschijnlijk de uiterste grens zijn.quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:23 schreef Athmozz het volgende:
ja, daar mag je rekenen mits degelijk onderhouden dat ze 500à600k halen. Probleem is het degelijke onderhoud, en het altijd mooi warm rijden voordat je er plank mee gaat, daar zijn helaas veel mensen die daar niet zo nauw op kijken.
Ik zal het zekere voor het onzekere nemen, en bij eventuele aankoop van een 320D minimaal 9.000 euro achter de hand houden. Dat minimaliseert de kans op persoonlijk faillissement.quote:Op vrijdag 26 december 2008 22:35 schreef Hyperdude het volgende:
Die 136 PK versie is betrouwbaar. Maar daarna gaat er nog wel eens een turbo de lucht in, wel of niet gechipt.
500-600K kms. is misschien wel te halen voor het motorblok van een 320d die zeer voorzichtig behandeld wordt, de rest van je 3-serie is dan allemaal al minstens één keer vervangen.![]()
Ik zou er vanuit gaan dat je tussen de 250-350K redelijk wat kans hebt op dure onderhoudsgrappen; daar zou ik wel een reserve van ¤1500-2000 voor achter de hand houden.
Thxquote:Op zaterdag 27 december 2008 15:10 schreef Athmozz het volgende:
vet!
M3 bumpers gaan daar mooi op staan, omdat de rest ook geen foute tuning is...
Mooie foto, waar was dat?quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:49 schreef Hyperdude het volgende:
E36 325i Coupé heb ik ook gehad. Ach, geen Vanos, kan het ook niet stuk.
Goeie blokken als je de waterpomp in de gaten houdt.
[ afbeelding ]
Dus ze kijken hoeveel blokjes van 20x10x5 cm (= 1 liter) er in passen.quote:VDA-Norm Das Fassungsvermögen des Gepäckraums wird nach DIN-ISO 3832 oder nach der gebräuchlicheren VDA-Norm gemessen (VDA: Verband der Automobilindustrie e.V.). Basis für die Errechnung ist das VDA-Modul, ein Quader mit den Kantenlängen 200 x 100 x 50 Millimeter und einem Volumen von einem Kubikdezimeter.
= weer gefixedquote:Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok dan idd naar dealer gaan![]()
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmakenwordt pas eerste week januari gemaakt
Mooi zeg. Er zijn echt zulke grote verschillen. Je hebt lelijke E36's en mooie. Ben alleen geen fan van de velgen, maar dat is altijd een kwestie van smaak natuurlijk.quote:Op zaterdag 27 december 2008 15:05 schreef LangeJan het volgende:
Dit is hem nu,
[ afbeelding ]
Denk dat die bumperkit hem wel zou staan toch?
quote:Nou, met een heel verhaal pap, op zijn verjaardag, om de tuin geleid... De korte versie: hij was in Echt met mijn moeder voor 't een en ander en ik ben stiekem naar m'n werk (ook in Echt) gegaan. Daar aangekomen mijn ouders gebeld of ze niet even langs konden komen omdat ik een "ongelukje" had gehad en niet zelf naar huis kon rijden. Een paar minuten later waren ze er en pap had niet eens in de gaten dat zijn auto op de afleverplek in de showroom stond... Toen we naar het raam liepen om te kijken naar mijn auto, liep hij z'n eigen nieuwe auto bijna straal voorbij... En toen mompelde ik iets van: "mooie auto he..." en toen moest hij even kijken en even schakelen... Een paar tellen later leek het kwartje te vallen en zei ik: "weet je van wie die auto is?". En toen was het duidelijk natuurlijk.Hij wist letterlijk de eerste 3 kwartier niet wat hij zeggen moest, hij was zogezegd met stomheid geslagen. :lol:
Het betreft dus een 650i Carbonsport Individual in Azuritschwartz. Van deze Carbonsport uitvoering zijn er slechts 5 gemaakt, allen met het nieuwe I-drive besturingssysteem, echter zijn er 4 gemaakt met het oude scherm en de oude weergave, en één met het nieuwe scherm met nieuwe weergave.... En die nummer 5, is die van mijn pa.![]()
Het Carbonsport pakket houdt in dat er een paar opties op zitten die niet bestelbaar zijn op een normale 6-serie :
Speciale motorkap met "vouwen-powerdome" achtig ding
Speciale M velgen
Speciaal M onderstel (geen EDC)
Speciale black-chrome "sound-uitlaten"
(En de mogelijkheid om hem in Carbonschwarz te bestellen, wat dit exemplaar niet is geworden)
En nog een paar gewone opties:
M stuurwiel
Sportautomaat met stuurschakeling
Individual Antraciet hemelbekleding
Sportstoelen
Lijsten in hoogglans zwart
En dan nog de gewoon bestelde opties:
Individual Azuritschwarts
Individual Merino volleder Oxydbraun
Individual lijsten in pianolack schwartz
Panoramadak
Active front steering
Lane departure warning
Head up display
Active cruise control
Grootlicht assistent
Comfortacces
Logic 7 audio
Stoelverwarming
I-drive navi proff. 2009
Bluetooth carkit snap-in
Ik vergeet vast nog iets.....
Foto's:
Oud vs. nieuw
Het leer is in werkelijkheid een paar tinten meer oranje, dat komt er niet zo goed uit op de foto's
Black-chrome + zout![]()
Profi I-drive 2009
Dagrijlicht
Vorige week zaterdag moet ik hem meenemen naar het werk om de (lelijke) standaard 18" winterwielen te monteren en hem een beetje te poetsen... Nu zitten die wielen er dus onder en het is geen porum, maargoed, voor het behoud van de speciale Carbonsport velgen zullen we maar zeggen.
Wintervelgen bedoel je? Of bedoel je de Carbonsport wielen... Die laatste horen bij het Carbonsport pakket, waar dus maar vijf 6-series mee rondrijden... Wintervelgen spreekt voor zich denk ik, veiligheid en behoud van de speciale velgen.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:14 schreef Jimmie het volgende:
Ook de M modellen zijn begrensd toch? Gave bak hoor
Die extra details halen net dat beetje plompe weg wat de oude heeft. Maar waarvoor nu de andere velgen er onder dan?
Nu alleen de pijn van massale afschrijving overleven
'T staat bekend als een sportpookje of M-pookje, ik heb geen idee of dat aftermarket te krijgen is. Wel weet ik dat het een stuk beter staat en een stuk meer solide aanvoelt als het 5-serie en X5/X6 pookje.quote:Op zondag 18 januari 2009 20:08 schreef dynamiet het volgende:
Zeer nette 6-serie!
Die automaat pook is net wat strakker dan die van mijn vaders 5serie LCI pook, Is dat nog aftermarktet te bestellen?
Jepquote:Op zondag 18 januari 2009 21:12 schreef matthendriks het volgende:
Hier zat trouwens toch ook die 'leuke bekerhouder' bij?
Bedoel waarom je er wintervelgen op zet, kan toch gewoon winterbanden onder die Carbonsport velgen zetten? Dat de troep op de weg velgen aantast is toch iets uit het verre verleden? Maar aan de andere kant snap ik wel dat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:42 schreef Youp het volgende:
[..]
Wintervelgen bedoel je? Of bedoel je de Carbonsport wielen... Die laatste horen bij het Carbonsport pakket, waar dus maar vijf 6-series mee rondrijden... Wintervelgen spreekt voor zich denk ik, veiligheid en behoud van de speciale velgen.
bij mij ging de sneeuw in de velgen zitten (hier in t zuiden lag een dik pak sneeuw), stuur ging enorm trillen, toen heb ik mn 16 inch maar dr onder gegooidquote:Op zondag 18 januari 2009 23:20 schreef Jimmie het volgende:
[..]
Bedoel waarom je er wintervelgen op zet, kan toch gewoon winterbanden onder die Carbonsport velgen zetten? Dat de troep op de weg velgen aantast is toch iets uit het verre verleden? Maar aan de andere kant snap ik wel dat je nooit voorzichtig genoeg kan zijn.
Iedere velg waar sneeuw in vast gekoekt zit zorgt voor een trillend stuur.quote:Op maandag 19 januari 2009 11:53 schreef twister_rodriguez het volgende:
[..]
bij mij ging de sneeuw in de velgen zitten (hier in t zuiden lag een dik pak sneeuw), stuur ging enorm trillen, toen heb ik mn 16 inch maar dr onder gegooid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |