Ik wil in principe geen diesel, dus dan zou het de V8 met gas worden.quote:Op maandag 8 december 2008 19:30 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
728 is prima voor normaal gebruik, maar de automaat is al redelijk traag.
730d beter voor op de snelweg
V8 is meer fun en meer kosten
Gas en BMW 6 cylinders is een beetje heikel thema. Zijn ook weinig "fabrieks"installaties voor beschikbaar; in NL loopt iedereen altijd te piepen dat het niet kan/kapot gaat, maar in Duitsland lees ik ook wel verhalen van mensen die jaren probleemloos er mee rondrijden. Heb het zelf nog niet aangedurfd een gastank in mijn 330i te laten schroeven en mijn garagist is er ook tegen bij een 6 cylinder. Voor een V8 moet gas in principe geen probleem zijn. Ben zelf geen voorstander van diesel, maar zou een 730d toch prefereren boven gasbakken.
Die houd ik op de hometrainer ook nog wel achter mequote:Op dinsdag 9 december 2008 08:47 schreef fathank het volgende:
een 728 zal vlot genoeg zijn om met het verkeer mee te komen. Een Suzuki Alto hou je nog wel achter je bij 't stoplicht
Ga dan met je hometrainer naar je werkquote:Op dinsdag 9 december 2008 09:00 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Die houd ik op de hometrainer ook nog wel achter me
Daar kan niemand achteropquote:Op dinsdag 9 december 2008 09:26 schreef fathank het volgende:
[..]
Ga dan met je hometrainer naar je werk
Give me on of thosequote:Op dinsdag 9 december 2008 08:51 schreef Catch22- het volgende:
inline 6 met een Vialle LPi installatie kan prima. Mijn oom rijdt een E36 520i en die heeft inmiddels bijna 3 ton op de teller op LPG
Een 728 is prima te doen. Ik heb zelf ervaring met een handgeschakelde e39 528 en die dingen zijn sneller dan 95% van de auto's die je in Nederland tegenkomt. Een 728 zou ik zeker wel handgeschakeld pakken (8,6 seconde naar de 100), met een automaat lever je te veel in qua prestaties en verbruik. Voor het relaxte cruisen is een V8 automaat dan weer meer geschikt.quote:Op dinsdag 9 december 2008 08:35 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Ik wil in principe geen diesel, dus dan zou het de V8 met gas worden.
Is zo'n V8 echt veel duurder in onderhoud? Kun je een schatting doen hoe zich dat procentueel gezien uit?
Of dan toch de 728. Weet niet wat jij redelijk traag noemt, maar wellicht valt het mij wel mee.
Daarbij is de V8 vast meer fun, maar voor de fun heb ik al een V8, dus zolang ie vlot genoeg met het overige verkeer meegaat..
Misschien maar eens een keer eentje proberen.
Handbak? Ik meende dat de 7 serie niet met handbak verkrijgbaar was. Ben ik verkeerd ingelicht?quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:14 schreef Paupermans het volgende:
[..]
Een 728 is prima te doen. Ik heb zelf ervaring met een handgeschakelde e39 528 en die dingen zijn sneller dan 95% van de auto's die je in Nederland tegenkomt. Een 728 zou ik zeker wel handgeschakeld pakken (8,6 seconde naar de 100), met een automaat lever je te veel in qua prestaties en verbruik. Voor het relaxte cruisen is een V8 automaat dan weer meer geschikt.
Volgens mij is de 728i wel in handbak geleverd. En de 725tds ook, die is later vervangen door de 730d (die er alleen in automaat is).quote:Op dinsdag 9 december 2008 11:45 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Handbak? Ik meende dat de 7 serie niet met handbak verkrijgbaar was. Ben ik verkeerd ingelicht?
Eerlijk gezegd zien we die nooit.... Af en toe eens een enkele E39 van de universeelgarage met ontzettende storingen die ze er niet uit krijgen. Gewoonlijk krijgen we praktisch geen gasauto's...quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
Hoi Youp,
Wat vinden ze bij je dealert van gas in een 6 cylinder?
NB Op mobile.de staan 3 handgeschakelde 728's uit 1999/2000
Beidehandjes gegeten vanochtend?quote:
Daar moet je mee naar je BMW dealer gaan, dan programmeren ze de boel opnieuw en heb je Nederlandse taal. Hier zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden, hij moet een CCC hebben en nog wat zaken.quote:Op vrijdag 12 december 2008 22:13 schreef Dennis121 het volgende:
Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met al die navigatie systemen? En welke DVD's benodigd?
Wij hebben sinds kort onze CD-speler uit onze E65 (denk ik, ben niet zo thuis in die E-nrs, 745i, 2002) vervangen door een DVD systeem, waarop staat: SW 8.4.4, kom op het volgende uit via Google: Navi02: E065-05-03-800.2 SW 8.4.4, maar niet iets van geschikte DVD's oid. Ook zoeken op dat Navi02 levert weinig op.
Had DVD 2008-1 gedownload welke prima werkt, later 2009-1 welke weer netjes uitgeladen wordt. Maar ik zie nu wel verschillen met BMW High 2009-1 / BMW Pro 2009-1.
Is er al een 2009-1 versie voor deze computer beschikbaar, zo ja welke? Is dat ook mogelijk met flitspalen?
Edit: Ik heb een 2009-1 High versie gedownload die in ieder geval pakt en werkt.
Nog geen idee of er flits info wordt weergegeven.
En nog jammer dat de lucht boven de horizon zo lichtblauw zonder wokjes is (zoals deze) net of je altijd richting zee rijdt
Weet iemand tevens te vertellen waarom die systemen ook niet standaard de Nederlandse taal qua menu en spraak ondersteunen? Ik lees op internet nl. wel mensen die het Nederlands hebben...
Ik had hetzelfde op m'n E36 een tijdje terug, alleen mijn kofferklep was ongeschadigd gebleven. Dit was getaxeerd op 1350 euro, dus met kofferklep erbij moet je toch wel op minimaal 2000 euro rekenen en waarschijnlijk nog wel meer. Maar die kofferklep zou ik van de sloop halen en over laten spuiten.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:33 schreef Athmozz het volgende:
ik heb een beetje schade aan mijn bmw gereden
Ik heb het volgende nodig;
Nieuwe kofferklep
Nieuwe achterbumper
Nieuw latje zo tussen de bumper & de kofferklep
Herlakken van de achterkant onderaan waar de plastic van de bumper de verf van het metaal van de zijkant afgeschuurd heeft
Dit op een BMW 3 E46; waarop moet ik ongeveer rekenen qua kosten? (montage, herspuiten... alles bij een officiele dealer en terug naar showroomstaat)
quote:Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok dan idd naar dealer gaan![]()
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmakenwordt pas eerste week januari gemaakt
Vraag een vervangwagen aan? Naar mijn weten krijg je bij BMW een vervangwagen gedurende de tijd van een herstelling of zolang het praktisch gezien té moeilijk is om met het voertuig te rijden. Dit zal er echt wel onder vallen...quote:Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmakenwordt pas eerste week januari gemaakt
Prachtige auto idd.quote:Op vrijdag 19 december 2008 19:08 schreef bikkeltje2 het volgende:
Daar is ie dan: http://www.bmw.nl/nl/nl/general/webspecials/Z4_2008/overview.html
Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.quote:Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
ROFL! Dat zijn Mitsubishi EVO intervallenquote:Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000kmquote:Op zondag 21 december 2008 21:11 schreef Youp het volgende:
[..]
Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.
Als het ding warm is kan je redelijk doortrappen. kost alleen meer brandstof; maakt verder volgens mij weinig uit voor de levensduur van de motor. Hiervoor een E36 325i; geen motorische problemen tot toen ik 'm wegdeed met 275K kms. Nu een E46 330i; 2 ton op de teller, en daar wil ik eigenlijk nog wel 1-1,5 ton bijdraaien.quote:Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:
...
Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...
Ja dag... wat een verspilling.quote:Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Olie verouderd snel door het opwarm en afkoel proces. Iedere keer weer. 85% van de motorslijtage van de gehele levensduur van een gemiddelde auto vind plaats bij de koude start. Goede olie kan echt wel wat langer mee, mijn 1cilinder supermotard krijgt iedere 4000km nieuwe olie ja, zo'n blokje is wel een beetje extremer dan een automotor. Mijn Saxo en die jankt regelmatig aardig wat toeren en krijgt gewoon eens in de 15.000 goede nieuwe olie.quote:Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000km
Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...
achja; hij zal nog zo goed onderhouden zijn danVerder kan de garage dan rapper opmerken als er iets fout zou beginnen lopen, en dan kunnen ze rapper ingrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |