abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 08:35:44 #201
18653 crew  D.
pi_63869912
quote:
Op maandag 8 december 2008 19:30 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

728 is prima voor normaal gebruik, maar de automaat is al redelijk traag.
730d beter voor op de snelweg
V8 is meer fun en meer kosten

Gas en BMW 6 cylinders is een beetje heikel thema. Zijn ook weinig "fabrieks"installaties voor beschikbaar; in NL loopt iedereen altijd te piepen dat het niet kan/kapot gaat, maar in Duitsland lees ik ook wel verhalen van mensen die jaren probleemloos er mee rondrijden. Heb het zelf nog niet aangedurfd een gastank in mijn 330i te laten schroeven en mijn garagist is er ook tegen bij een 6 cylinder. Voor een V8 moet gas in principe geen probleem zijn. Ben zelf geen voorstander van diesel, maar zou een 730d toch prefereren boven gasbakken.
Ik wil in principe geen diesel, dus dan zou het de V8 met gas worden.
Is zo'n V8 echt veel duurder in onderhoud? Kun je een schatting doen hoe zich dat procentueel gezien uit?

Of dan toch de 728. Weet niet wat jij redelijk traag noemt, maar wellicht valt het mij wel mee.
Daarbij is de V8 vast meer fun, maar voor de fun heb ik al een V8, dus zolang ie vlot genoeg met het overige verkeer meegaat..
Misschien maar eens een keer eentje proberen.
  dinsdag 9 december 2008 @ 08:47:22 #202
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63870078
een 728 zal vlot genoeg zijn om met het verkeer mee te komen. Een Suzuki Alto hou je nog wel achter je bij 't stoplicht
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 9 december 2008 @ 08:51:38 #203
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_63870153
inline 6 met een Vialle LPi installatie kan prima. Mijn oom rijdt een E36 520i en die heeft inmiddels bijna 3 ton op de teller op LPG
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 09:00:45 #204
18653 crew  D.
pi_63870282
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:47 schreef fathank het volgende:
een 728 zal vlot genoeg zijn om met het verkeer mee te komen. Een Suzuki Alto hou je nog wel achter je bij 't stoplicht
Die houd ik op de hometrainer ook nog wel achter me
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:26:10 #205
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_63870742
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:00 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Die houd ik op de hometrainer ook nog wel achter me
Ga dan met je hometrainer naar je werk
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 09:37:06 #206
18653 crew  D.
pi_63871013
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:26 schreef fathank het volgende:

[..]

Ga dan met je hometrainer naar je werk
Daar kan niemand achterop

Daarbij hebben 'we' 3 auto's staan, die allen sneller zijn dan een hometrainer, dus kies ik daar maar uit.
(niet dat er veel te kiezen valt, want er is er maar eentje voor mijn dagelijkse gebruik )
pi_63871061
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:51 schreef Catch22- het volgende:
inline 6 met een Vialle LPi installatie kan prima. Mijn oom rijdt een E36 520i en die heeft inmiddels bijna 3 ton op de teller op LPG
Give me on of those
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:14:05 #208
192166 Paupermans
They made me do it
pi_63873480
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 08:35 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Ik wil in principe geen diesel, dus dan zou het de V8 met gas worden.
Is zo'n V8 echt veel duurder in onderhoud? Kun je een schatting doen hoe zich dat procentueel gezien uit?

Of dan toch de 728. Weet niet wat jij redelijk traag noemt, maar wellicht valt het mij wel mee.
Daarbij is de V8 vast meer fun, maar voor de fun heb ik al een V8, dus zolang ie vlot genoeg met het overige verkeer meegaat..
Misschien maar eens een keer eentje proberen.
Een 728 is prima te doen. Ik heb zelf ervaring met een handgeschakelde e39 528 en die dingen zijn sneller dan 95% van de auto's die je in Nederland tegenkomt. Een 728 zou ik zeker wel handgeschakeld pakken (8,6 seconde naar de 100), met een automaat lever je te veel in qua prestaties en verbruik. Voor het relaxte cruisen is een V8 automaat dan weer meer geschikt.
  Moderator dinsdag 9 december 2008 @ 11:45:48 #209
18653 crew  D.
pi_63874267
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:14 schreef Paupermans het volgende:

[..]

Een 728 is prima te doen. Ik heb zelf ervaring met een handgeschakelde e39 528 en die dingen zijn sneller dan 95% van de auto's die je in Nederland tegenkomt. Een 728 zou ik zeker wel handgeschakeld pakken (8,6 seconde naar de 100), met een automaat lever je te veel in qua prestaties en verbruik. Voor het relaxte cruisen is een V8 automaat dan weer meer geschikt.
Handbak? Ik meende dat de 7 serie niet met handbak verkrijgbaar was. Ben ik verkeerd ingelicht?
  dinsdag 9 december 2008 @ 12:12:47 #210
192166 Paupermans
They made me do it
pi_63874906
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 11:45 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Handbak? Ik meende dat de 7 serie niet met handbak verkrijgbaar was. Ben ik verkeerd ingelicht?
Volgens mij is de 728i wel in handbak geleverd. En de 725tds ook, die is later vervangen door de 730d (die er alleen in automaat is).

Edit: Heb even wat occasions gezocht, maar kan geen handgeschakelde 728i vinden.. misschien zijn ze bijna niet verkocht.
pi_63875108
De X5 is ook met een handbak geleverd, alleen kom je die dingen niet tegen... Wij hebben één klant die er destijds persee een wilde met een handbak en die heeft hij uiteraard gekregen.
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 9 december 2008 @ 20:28:39 #212
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_63888218
Hoi Youp,

Wat vinden ze bij je dealert van gas in een 6 cylinder?


NB Op mobile.de staan 3 handgeschakelde 728's uit 1999/2000
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_63942381
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
Hoi Youp,

Wat vinden ze bij je dealert van gas in een 6 cylinder?


NB Op mobile.de staan 3 handgeschakelde 728's uit 1999/2000
Eerlijk gezegd zien we die nooit.... Af en toe eens een enkele E39 van de universeelgarage met ontzettende storingen die ze er niet uit krijgen. Gewoonlijk krijgen we praktisch geen gasauto's...

Een collega van me rijdt wel op gas. Met zijn E28 525i aut. en hij zweert er bij.

In principe zou het geen kwaad moeten kunnen, gas zorgt ook helemaal niet voor hogere temperaturen in de motor (toevallig hebben we dit onlangs getest op school (HTS Autotechniek Arnhem)). Het grootste probleem is de electronica denk ik...
Hopeloos benzine verslaafd
  vrijdag 12 december 2008 @ 10:12:30 #214
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_63954614
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:38 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Give me on of those
Beidehandjes gegeten vanochtend?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_63959540
Femme taken van t.net heeft toch een 6-cil alpina op lpg? Van vialle meen ik .. schijnt prima te werken.
pi_63973471
Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met al die navigatie systemen? En welke DVD's benodigd?
Wij hebben sinds kort onze CD-speler uit onze E65 (denk ik, ben niet zo thuis in die E-nrs, 745i, 2002) vervangen door een DVD systeem, waarop staat: SW 8.4.4, kom op het volgende uit via Google: Navi02: E065-05-03-800.2 SW 8.4.4, maar niet iets van geschikte DVD's oid. Ook zoeken op dat Navi02 levert weinig op.

Had DVD 2008-1 gedownload welke prima werkt, later 2009-1 welke weer netjes uitgeladen wordt. Maar ik zie nu wel verschillen met BMW High 2009-1 / BMW Pro 2009-1.
Is er al een 2009-1 versie voor deze computer beschikbaar, zo ja welke? Is dat ook mogelijk met flitspalen?

Edit: Ik heb een 2009-1 High versie gedownload die in ieder geval pakt en werkt.
Nog geen idee of er flits info wordt weergegeven.

En nog jammer dat de lucht boven de horizon zo lichtblauw zonder wokjes is (in tegenstelling tot deze) net of je altijd richting zee rijdt
Weet iemand tevens te vertellen waarom die systemen ook niet standaard de Nederlandse taal qua menu en spraak ondersteunen? Ik lees op internet nl. wel mensen die het Nederlands hebben...

[ Bericht 15% gewijzigd door Dennis121 op 14-12-2008 20:09:51 ]
pi_64012187
quote:
Op vrijdag 12 december 2008 22:13 schreef Dennis121 het volgende:
Heeft iemand trouwens een idee hoe het zit met al die navigatie systemen? En welke DVD's benodigd?
Wij hebben sinds kort onze CD-speler uit onze E65 (denk ik, ben niet zo thuis in die E-nrs, 745i, 2002) vervangen door een DVD systeem, waarop staat: SW 8.4.4, kom op het volgende uit via Google: Navi02: E065-05-03-800.2 SW 8.4.4, maar niet iets van geschikte DVD's oid. Ook zoeken op dat Navi02 levert weinig op.

Had DVD 2008-1 gedownload welke prima werkt, later 2009-1 welke weer netjes uitgeladen wordt. Maar ik zie nu wel verschillen met BMW High 2009-1 / BMW Pro 2009-1.
Is er al een 2009-1 versie voor deze computer beschikbaar, zo ja welke? Is dat ook mogelijk met flitspalen?

Edit: Ik heb een 2009-1 High versie gedownload die in ieder geval pakt en werkt.
Nog geen idee of er flits info wordt weergegeven.

En nog jammer dat de lucht boven de horizon zo lichtblauw zonder wokjes is (zoals deze) net of je altijd richting zee rijdt
Weet iemand tevens te vertellen waarom die systemen ook niet standaard de Nederlandse taal qua menu en spraak ondersteunen? Ik lees op internet nl. wel mensen die het Nederlands hebben...


Daar moet je mee naar je BMW dealer gaan, dan programmeren ze de boel opnieuw en heb je Nederlandse taal. Hier zijn wel enkele voorwaarden aan verbonden, hij moet een CCC hebben en nog wat zaken.

Dat scherm wat je laat zien uit een X5/E39/E46 heeft ook geen originele nederlandse software zo te zien. Daar is ook iets mee gebeurd.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_64066374
ik heb een beetje schade aan mijn bmw gereden

Ik heb het volgende nodig;
Nieuwe kofferklep
Nieuwe achterbumper
Nieuw latje zo tussen de bumper & de kofferklep
Herlakken van de achterkant onderaan waar de plastic van de bumper de verf van het metaal van de zijkant afgeschuurd heeft

Dit op een BMW 3 E46; waarop moet ik ongeveer rekenen qua kosten? (montage, herspuiten... alles bij een officiele dealer en terug naar showroomstaat)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  woensdag 17 december 2008 @ 09:35:58 #219
192166 Paupermans
They made me do it
pi_64079848
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 19:33 schreef Athmozz het volgende:
ik heb een beetje schade aan mijn bmw gereden

Ik heb het volgende nodig;
Nieuwe kofferklep
Nieuwe achterbumper
Nieuw latje zo tussen de bumper & de kofferklep
Herlakken van de achterkant onderaan waar de plastic van de bumper de verf van het metaal van de zijkant afgeschuurd heeft

Dit op een BMW 3 E46; waarop moet ik ongeveer rekenen qua kosten? (montage, herspuiten... alles bij een officiele dealer en terug naar showroomstaat)
Ik had hetzelfde op m'n E36 een tijdje terug, alleen mijn kofferklep was ongeschadigd gebleven. Dit was getaxeerd op 1350 euro, dus met kofferklep erbij moet je toch wel op minimaal 2000 euro rekenen en waarschijnlijk nog wel meer. Maar die kofferklep zou ik van de sloop halen en over laten spuiten.
pi_64084248
Wat voor een type is t? Sedan, coupe, cabrio?
Bouwjaar? facelift, non facelift?


Ik heb zelf een 523i E39 en die tering homo's uit mn buurt die kunnen niet parkeren. In 1 week tijd hebben ze tegen mn auto aangereden. Nu zet ik hem ook altijd op de stoep neer -.-
Ik blijf niet uitdeuken en spuiten
pi_64090097
gaat om een E46 sedan, bouwjaar 2000 (dus de eerste serie E46's).

Ik ben vandaag bij de dealer geweest ervoor, en blijkbaar moet dat ook echt vervangen worden want uitdeuken zien ze bij de carrosserie-afdeling niet zitten, en de bumper blijkt over een lengte van bijna een meter gescheurd te zijn (had ik niet gezien). Er komt niets van de sloop (allemaal nieuwe onderdelen). Gok van de garage is 3 volle dagen werk eraan, maar een prijs konden ze nog niet geven. (werk alleen zal dus al boven de 1200¤ uit komen aan 55¤ per uur...)

@Gokhan03; ik rij er zelf ook nog maar pas mee, en een vrachtwagen had me over het hoofd gezien in de file. Gelukkig reed hij traag genoeg zodat het maar wat blikschade betreft...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64094182
ik moet een nieuwe achterbumper hebben voor mn e39.. was laatst bij de bwm dealer en als ik t goed herrinner kostte die daar 350 euro als t niet meer was en dan moet ie nog gespoten worden..

op marktplaats en onderdelensites heb je ze voor <-125 euro en spuiten kost ook iets van 125 ofzo...

zou m zeker niet bij de dealer laten repareren, als je dicht bij belgie woont zou ik naar belgie gaan daar is t nog goedkoper
pi_64095648
ik ben belg

Verder komt de rekening niet bij mij terecht, daarmee dat ik hem wél bij een officiële dealer laat maken & er direct nieuwe stukken op laat zetten. (moet alleen een maandje of 2 voorschieten, want het was een nederlandse vrachtwagenchauffeur; en dat kan ff duren voor de betaling gebeurt)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64098911
ok dan idd naar dealer gaan

argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmaken wordt pas eerste week januari gemaakt
pi_64098946
hoe heb je dat kunnen doen? Die dingen hangen toch goed vast?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64101614
geen id, ding brak gewoon af bij het uitstappen
pi_64106541
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
ok dan idd naar dealer gaan

argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmaken wordt pas eerste week januari gemaakt
Heel lastig, maar eigenlijk ook heel grappig.
pi_64108222
ach ja heb nog erger gehad, toen er in mijn ford escort werd ingebroken moest ik via de rechterdeur naar binnen, omdat ik de sleutel niet meer kon gebruiken (slot kapot) dus dan valt dit nog wel mee
pi_64110261
quote:
Op woensdag 17 december 2008 20:17 schreef twister_rodriguez het volgende:
argh mn deurklink (binnenkant) is net afgebroken, nu moet ik eerst het raam naar beneden doen en dan van buiten de deur openmaken wordt pas eerste week januari gemaakt
Vraag een vervangwagen aan? Naar mijn weten krijg je bij BMW een vervangwagen gedurende de tijd van een herstelling of zolang het praktisch gezien té moeilijk is om met het voertuig te rijden. Dit zal er echt wel onder vallen...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64118589
ik laat mn auto niet bij bmw repareren, hij is al 10 jaar oud en is niet duur meer. Ben al een aantal keer bij bmw geweest en ik laat mn auto nu repareren en onderhouden bij iemand die daar wel heeft gewerkt... Stukken goedkoper, nadeel is wel dat het soms wat langer duurt voor ie tijd heeft..

Mn waterpomp en thermostaat (ofzo) zijn vervangen deze week, ook 2 nieuwe remschijven en iets van een spoorstang rechtsvoor wat niet in orde was, servicebeurt+apk. Kostte me iets meer dan 500 euro..

Dus helaas geen vervangauto, ga m wel ff bellen of t wat eerder kan dan begin januari want dit is megairritant
  vrijdag 19 december 2008 @ 19:08:11 #231
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_64158438
quote:
Prachtige auto idd.
Nee.
pi_64174183
Blijkt dat het waarschijnlijk een andere auto voor mij gaat worden.

Alles maar dan ook alles wat er achter de bumper zit is volledig kapot gereden (die polyester stootbar zit op 3 plaatsen gebroken, de pompjes die de slag moeten opvangen zijn zelfs geplooid, de uitlaat heeft ook een tik gehad & moet dus tot aan de motor vervangen worden omdat er een kreuk in zit...)

Misschien beter om deze te laten herstellen, in 2dehands te steken & zelf een andere te kopen die nog geen ongeluk gehad heeft...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 15:43:15 #234
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_64210224
Ik kijk weleens voor de gein naar BMW 3-series uit de jaren 1998-2001 op autotrack. Fraaie auto's, maar een eventueel faillissement door onderhoud schrikt me af. Aan m'n huidige auto ben ik 1700-1800 euro per jaar kwijt aan onderhoud. Vrij duur dus, maar niet onoverkomelijk. Wat zijn eigenlijk 'normale' onderhoudskosten voor een 3-serie uit 1998-2001 met circa 25.000 km per jaar?
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_64210522
ga je bij de dealer binnen? Bij een officiele ben je inderdaad geruïneerd, als je bij een gewone dealer gaat dan valt dat zéér goed mee.

Ik rij zelf een 3 E46, en ik betaal voor een klein onderhoud 80¤, en voor een groot net geen 300¤. Slijtageonderdelen heb ik nog niet gehad op de kilometers die ik gereden heb (1 uitlaat, maar die is in garantie vervangen, factuur was 320¤ wat ik ook nog mooi vond).

ik zou dus uitkomen op 3 kleintjes en een groot, dus op 540¤ voor een jaartje aan onderhoud. Neem dat je nog 1 setje bandjes oprijdt per 25000km, dan komt daar nog een 500¤ bovenop, dus aan een 1000¤ ga je dan zitten. Remblokjes enzo slijten ook wel, maar ver boven de 1500 zal je zeker niet gaan uitkomen hoor.


Sowieso hebben de meeste mensen een vertekend beeld van BMW; de onderdelen voor die auto's zijn echt spotgoedkoop.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 16:12:14 #236
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64211180
1998/1999 zou ik niet meer aan beginnen. Met model 2002 (vanaf september 2001, met oa. iets andere richtingaanwijzers) zijn er toch nog aardig wat verbeteringen ingevoerd. Ook makkelijker mbt. navigatie en bv. Bluetooth telefoon als je dat nuttig vindt(en het op jouw auto zit).

Ik heb zelf een 330i uit 2001.
10/2007: APK, olie, luchtfilter, remvloeistof, multiriem vervangen. ¤345
02/2008: carterontluchting vervangen (330i kwaaltje)+ nwe bougies: ¤450
04/2008: 4 stuks Michelin PS2 225/40/18: ¤950
07/2008: airco lek, scheur in leiding: ¤400
09/2008: APK., olie+ alle vloeistoffen vervangen (eigen initiatief, 200K kms): ¤400
11/2008: zelf steunlagers van schokdempers achter vervangen, aan onderdelen:¤ 45

Bij een "normale" BOVAG garage, met bonnetje, bij 25/30K per jaar.
Jaar daarvoor alleen onderhoudsbeurtje à ¤350-450. Wilde ik het in 2009 ook maar bij laten.
Onderhoud per km is bij BMW prima te doen, vooral als je redelijk wat kms. per jaar maakt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Hyperdude op 21-12-2008 16:22:08 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64211632
multiriem? BMW heeft toch een aandrijfketting liggen ipv een riem?
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 16:24:46 #238
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64211694
Multiriem is de opvolger van de aloude v-snaar. Dus aandrijving van dynamo, waterpomp, aircopomp ed.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64211811
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?

Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 21 december 2008 @ 16:38:32 #240
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64212192
Olie kan vlgns BMW om de 25000 km. Doe ik meestal bij 20-22.
Moet ook wel eens een half litertje bij gegooid worden.
Remvloeistof is vlgns. BMW per 2 jaar; is, geloof ik, niet aan km. stand gebonden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64221404
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?

Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_64248497
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
jij rijdt 25.000km met dezelfde olie? Of vervang je die ondertussen zelf?

Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
ROFL! Dat zijn Mitsubishi EVO intervallen
pi_64248550
quote:
Op zondag 21 december 2008 21:11 schreef Youp het volgende:

[..]

Dat is echt totaal onnodig. Of je rijdt 7500km in een jaar, of alleen maar korte stukjes.
Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000km

Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...

achja; hij zal nog zo goed onderhouden zijn dan Verder kan de garage dan rapper opmerken als er iets fout zou beginnen lopen, en dan kunnen ze rapper ingrijpen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Athmozz op 22-12-2008 16:30:25 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  maandag 22 december 2008 @ 17:24:15 #244
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_64250578
quote:
Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:
...

Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...
Als het ding warm is kan je redelijk doortrappen. kost alleen meer brandstof; maakt verder volgens mij weinig uit voor de levensduur van de motor. Hiervoor een E36 325i; geen motorische problemen tot toen ik 'm wegdeed met 275K kms. Nu een E46 330i; 2 ton op de teller, en daar wil ik eigenlijk nog wel 1-1,5 ton bijdraaien.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_64250874
ik weet dat ik het mag, zie alleen het nut niet in. Ik verbruik dan een pak meer brandstof (en 4000¤ brandstof op jaarbasis voor een student is al véél, zeker aangezien er geen stufi is in BE), en veel sneller is dat toch niet. Die paar seconden die je wint bij het optrekken verlies je hier in BE toch weer, aangezien we hier niet met van die "flexibele" lichten gelijk in NL werken die groen worden als je aankomt & er geen verkeer zit. Hier zijn ze mooi afgeregeld zodat je op de maximumsnelheid die je ergens mag rijden perfect alle lichten achter elkaar op dezelfde baan door het groen kan rijden. Het is dus echt nutteloos om snel op te trekken of te rap te rijden op dergelijke banen, want daarna mag je toch weer wachten aan het volgende rood licht
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64251624
quote:
Op zondag 21 december 2008 16:27 schreef Athmozz het volgende:
Bij mij gaat alle olie er om de 7500km uit en remvloeistof per 15000km
Ja dag... wat een verspilling.
Facts don't care about your feelings
pi_64254266
quote:
Op maandag 22 december 2008 16:25 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Gemiddeld rij ik stukjes van een kilometer of 10 (keer of 4 per dag) en dan nog 4 stukjes van 35à40km, maar tegen dat ik de motor opnieuw start staat die meestal nog niet koud. Per jaar rond de 40.000km

Sowieso laat ik de olie vervangen telkens het winter geweest is, aangezien koude de olie kan doen afbreken oid. Voor wat ik maar betaal voor de oliewissels neem ik het risico niet dat er iets aan gaat haperen. Verder trek ik hem bij het optrekken niet eens boven de 2500 toeren uit, op de snelweg kan ik wel niet anders dan richting de 3500-4000 gaan...

achja; hij zal nog zo goed onderhouden zijn dan Verder kan de garage dan rapper opmerken als er iets fout zou beginnen lopen, en dan kunnen ze rapper ingrijpen.
Olie verouderd snel door het opwarm en afkoel proces. Iedere keer weer. 85% van de motorslijtage van de gehele levensduur van een gemiddelde auto vind plaats bij de koude start. Goede olie kan echt wel wat langer mee, mijn 1cilinder supermotard krijgt iedere 4000km nieuwe olie ja, zo'n blokje is wel een beetje extremer dan een automotor. Mijn Saxo en die jankt regelmatig aardig wat toeren en krijgt gewoon eens in de 15.000 goede nieuwe olie.
Hopeloos benzine verslaafd
pi_64258891


Eindelijk mag ik hier ook eens posten. Vanmiddag gekocht. 3.16i uit 1998. Zo'n twee jaar geleden een 3.16 E30 gehad, grote stap voorwaarts haha.
pi_64258994
mooie startauto!

veel plezier ermee
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64270749
e46 series worden ook steeds goedkoper. over een jaar heb je een 335i voor 35k bij de oosterburen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')