abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60793398
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:41 schreef SHE het volgende:

Ja en die vit. A van je is schadelijk bij overconsumptie.
Ik weet niet wat kregelig is, maar ik denk dat het kwartje nog niet bij je is gevallen.
Jammer, want cijfers liegen niet. Ik kan er helaas niets aan doen dat je niet in staat bent ze te interpreteren.
Ook niet overdrijven. Schadelijke vitamineoverdoseringen komen niet bepaald vaak voor.
Vitaminetekorten trouwens wel: B12 bv. bij mensen met darmaandoeningen en ouderen en mensen die weinig buiten komen (al dan niet met een donkere huid) hebben regelmatig een vitamine D tekort; al is dat laatste niet voedselgerelateerd.

En nogmaals. Het gaat echt niet om die ene keuze tussen een broodje kroket of kaas. Het gaat er eerder om dat mensen het verschil niet weten tussen een prei en een tomaat en dat ze de frietpan maar op de plek van het gasfornuis gezet hadden, want die neemt èn minder ruimte in èn die gebruiken ze tenminste.
Het mooi kotsende meisje.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:49:03 #82
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60793455
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:45 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ook niet overdrijven. Schadelijke vitamineoverdoseringen komen niet bepaald vaak voor.
Vitaminetekorten trouwens wel: B12 bv. bij mensen met darmaandoeningen en ouderen en mensen die weinig buiten komen (al dan niet met een donkere huid) hebben regelmatig een vitamine D tekort; al is dat laatste niet voedselgerelateerd.

En nogmaals. Het gaat echt niet om die ene keuze tussen een broodje kroket of kaas. Het gaat er eerder om dat mensen het verschil niet weten tussen een prei en een tomaat en dat ze de frietpan maar op de plek van het gasfornuis gezet hadden, want die neemt èn minder ruimte in èn die gebruiken ze tenminste.
Ja, ga zieke mensen erbij halen
En zonder cijfers uitspraken doen, is natuurlijk een beetje flauw.

Dat is dezelfde vergelijking maken als light kaas is beter dan kroket!
En nee, mensen zijn niet dik geworden door frituur, maar door een totale misconceptie van goede voeding.
Voeding is een wetenschap en helaas zodanig gemanipuleerd en gesubsidieerd dat het nog jaren gaat duren voordat de simpele ziel doorheeft dat hij niet alles zomaar moet aannemen.
pi_60793510
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:49 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja, ga zieke mensen erbij halen

Dat is dezelfde vergelijking maken als light kaas is beter dan kroket!
En nee, mensen zijn niet dik geworden door frituur, maar door een totale misconceptie van goede voeding.
Voeding is een wetenschap en helaas zodanig gemanipuleerd en gesubsidieerd dat het nog jaren gaat duren voordat de simpele ziel doorheeft dat hij niet alles zomaar moet aannemen.
Die ouderen en amperbuitenkomendemensen zijn verder echt niet perse ziek hoor
Zeg ook niet dat de frituurpan perse weg moet, maar dat die een veel minder prominente rol moet spelen dan het gasfornuis voor een goed eetpatroon.
Waarom het dezelfde vergelijking zou zijn als light kaas met een kroket, snap ik alleen niet helemaal
pi_60793567
alle adviezen die er nu zijn worden over 20 jaar weer als sterk kankerverwekkend getypeerd, daarom kan je beter voedsel eten wat 180 graden is verwarmd in de frituur dan 100 graden in de pan
Even a broken clock is right twice a day.
pi_60793606
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ja boeiend allemaal. Dit is allemaal geneuk in de marge.
Het toverwoord is mate.
Dat is zo'n algemene 'wijsheid' wat eigenlijk onzin is.
Van sommige producten kan je gewoon beter helemaal afblijven.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:56:30 #86
3542 Gia
User under construction
pi_60793628
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:41 schreef SHE het volgende:

[..]

Ja en die vit. A van je is schadelijk bij overconsumptie.

Ja, als ik meer dan 6 van die broodjes per dag zou eten!

Een vrouw van mijn leeftijd heeft 800 mcg per dag nodig! De kans op een hypervitaminose is dus echt niet zo groot.
Verder zit er van vrijwel alle mineralen en vitaminen minder in een broodje kroket dan in een broodje gezond.
Dus als lunch is een broodje kroket alleen echt onvoldoende.

Maar goed, wat ook anderen hier al zeggen, er zijn gewoon veel gezondere alternatieven.

En als kids verder 's avonds een gezond maaltijd nuttigen en daarbij ook nog wat fruit eten op een dag, is er inderdaad niet zoveel aan de hand. Maar je ziet tegenwoordig steeds meer dat het 's morgens geen zin in ontbijt. Brood van thuis wordt weggegooid en vervangen door een paar frikandellen of worstebroodjes uit de kantine. Puddingbroodjes en koffiebroodjes gaan er ook wel in. En dan 's avonds thuis is het ook niet altijd meer een volwaardige maaltijd. En zowel, dan is die maaltijd alleen nog niet genoeg om de rest van zo'n niet zo'n gezonde dag weer goed te maken.

Alles bij elkaar best een reden om in elk geval de schoolkantine gezonder te maken.
pi_60793647
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Als tussendoortje kun je beter dat broodje kroket nemen, inderdaad. Als je daarna een gezonde lunch nuttigt. Maar als lunch zou ik toch liever kiezen voor dat broodje gezond. Zelf gemaakt dan, met magere producten om de hoeveelheid vet zo minimaal mogelijk te houden.
Is dat lekkerder dan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_60793679
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:55 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Dat is zo'n algemene 'wijsheid' wat eigenlijk onzin is.
Van sommige producten kan je gewoon beter helemaal afblijven.
Ach ik hou toch niet zo van asbestkoekjes
Maar vertel: Wat zou ik beter helemaal niet eten?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:00:41 #89
3542 Gia
User under construction
pi_60793750
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zeg ook niet dat de frituurpan perse weg moet, maar dat die een veel minder prominente rol moet spelen dan het gasfornuis voor een goed eetpatroon.
Hier staat er in elk geval geen en ook geen magnetron.

Heb ik echt nergens voor nodig.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:00:45 #90
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60793755
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ach ik hou toch niet zo van asbestkoekjes
Maar vertel: Wat zou ik beter helemaal niet eten?
Natuurlijk kun je alles met mate eten, maar er zijn zat dingen die in zodanige porties worden verkocht dat je ook 1 gebruikelijke portie gewoon beter niet kunt nemen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_60793806
Wat is er nou weer mis met een magnetron?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:04:39 #92
3542 Gia
User under construction
pi_60793841
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:02 schreef Jarno het volgende:
Niks, maar hij is overbodig. Alleen goed voor het opwarmen van iglo-dineetjes en zelfs nuttig voor babyvoeding. Maar goed, sinds ik uit de baby's ben, heb ik geen magnetron meer nodig.

Misschien dat ik er ooit weer eentje (kleintje) aanschaf als ik oma wordt, maar voor mezelf heb ik er geen nodig. Net zomin als een frituur.
pi_60793861
Oh, ik dacht dat er een ban op was uitgevaardigd door Sonja ofzo.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:05:41 #94
109065 sungaMsunitraM
pi_60793866
quote:
Iesse straling!
STRALING
STRALINGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
Whaaaaaaaaaaa
Hiroshima!
Kanker!
Straling!

AAAAAarrrrrg
*gillend in het rond rent, hoofd tegen muur bonkt en aluminiumfolie hoedje opzet!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:06:05 #95
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60793875
quote:
Jeweets toch, die straling man!! Die gaan in je eten en dan krijg je kanker. Het maakt je helemaal kapot!!!
Plus het daarbijkomend probleem dat elke keer als jij de magnetron gebruikt, levensvormen op andere planeten je kunnen horen!
pi_60793924
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:06 schreef SHE het volgende:

[..]

Jeweets toch, die straling man!! Die gaan in je eten en dan krijg je kanker. Het maakt je helemaal kapot!!!
Plus het daarbijkomend probleem dat elke keer als jij de magnetron gebruikt, levensvormen op andere planeten je kunnen horen!
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:12:25 #97
3185 Adelante
To let it go now
pi_60794038
Hoe moet je dan je eten opwarmen zonder magnetron? Ik ga toch niet alles opbakken, kan ik net zo goed nog eens koken
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:13:14 #98
3542 Gia
User under construction
pi_60794060
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:05 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Iesse straling!
STRALING
STRALINGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
Whaaaaaaaaaaa
Hiroshima!
Kanker!
Straling!

AAAAAarrrrrg
*gillend in het rond rent, hoofd tegen muur bonkt en aluminiumfolie hoedje opzet!
Zoals ik al zei: Er is NIKS mis met een magnetron, maar voor mij is ie overbodig, een sta-in-de-weg.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:14:45 #99
109065 sungaMsunitraM
pi_60794105
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:13 schreef Gia het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: Er is NIKS mis met een magnetron, maar voor mij is ie overbodig, een sta-in-de-weg.

Ik las je reactie pas toen ik mijn post al gepost had
  woensdag 13 augustus 2008 @ 14:14:50 #100
3542 Gia
User under construction
pi_60794107
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:12 schreef Adelante het volgende:
Hoe moet je dan je eten opwarmen zonder magnetron? Ik ga toch niet alles opbakken, kan ik net zo goed nog eens koken
Als ik eten opwarm, doe ik dat inderdaad in de pan, of au bain marie. Voor die enkele keer dat dat eens voorkomt, ga ik echt geen magnetron in de weg zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')