Ook niet overdrijven. Schadelijke vitamineoverdoseringen komen niet bepaald vaak voor.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:41 schreef SHE het volgende:
Ja en die vit. A van je is schadelijk bij overconsumptie.
Ik weet niet wat kregelig is, maar ik denk dat het kwartje nog niet bij je is gevallen.
Jammer, want cijfers liegen niet. Ik kan er helaas niets aan doen dat je niet in staat bent ze te interpreteren.
Ja, ga zieke mensen erbij halenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:45 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ook niet overdrijven. Schadelijke vitamineoverdoseringen komen niet bepaald vaak voor.
Vitaminetekorten trouwens wel: B12 bv. bij mensen met darmaandoeningen en ouderen en mensen die weinig buiten komen (al dan niet met een donkere huid) hebben regelmatig een vitamine D tekort; al is dat laatste niet voedselgerelateerd.
En nogmaals. Het gaat echt niet om die ene keuze tussen een broodje kroket of kaas. Het gaat er eerder om dat mensen het verschil niet weten tussen een prei en een tomaat en dat ze de frietpan maar op de plek van het gasfornuis gezet hadden, want die neemt èn minder ruimte in èn die gebruiken ze tenminste.
Die ouderen en amperbuitenkomendemensen zijn verder echt niet perse ziek hoorquote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:49 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja, ga zieke mensen erbij halen
Dat is dezelfde vergelijking maken als light kaas is beter dan kroket!
En nee, mensen zijn niet dik geworden door frituur, maar door een totale misconceptie van goede voeding.
Voeding is een wetenschap en helaas zodanig gemanipuleerd en gesubsidieerd dat het nog jaren gaat duren voordat de simpele ziel doorheeft dat hij niet alles zomaar moet aannemen.
Dat is zo'n algemene 'wijsheid' wat eigenlijk onzin is.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:15 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Ja boeiend allemaal. Dit is allemaal geneuk in de marge.
Het toverwoord is mate.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:41 schreef SHE het volgende:
[..]
Ja en die vit. A van je is schadelijk bij overconsumptie.
Is dat lekkerder dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Als tussendoortje kun je beter dat broodje kroket nemen, inderdaad. Als je daarna een gezonde lunch nuttigt. Maar als lunch zou ik toch liever kiezen voor dat broodje gezond. Zelf gemaakt dan, met magere producten om de hoeveelheid vet zo minimaal mogelijk te houden.
Ach ik hou toch niet zo van asbestkoekjesquote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:55 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat is zo'n algemene 'wijsheid' wat eigenlijk onzin is.
Van sommige producten kan je gewoon beter helemaal afblijven.
Hier staat er in elk geval geen en ook geen magnetron.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:51 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Zeg ook niet dat de frituurpan perse weg moet, maar dat die een veel minder prominente rol moet spelen dan het gasfornuis voor een goed eetpatroon.
Natuurlijk kun je alles met mate eten, maar er zijn zat dingen die in zodanige porties worden verkocht dat je ook 1 gebruikelijke portie gewoon beter niet kunt nemen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:58 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Ach ik hou toch niet zo van asbestkoekjes![]()
Maar vertel: Wat zou ik beter helemaal niet eten?
Niks, maar hij is overbodig. Alleen goed voor het opwarmen van iglo-dineetjes en zelfs nuttig voor babyvoeding. Maar goed, sinds ik uit de baby's ben, heb ik geen magnetron meer nodig.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:02 schreef Jarno het volgende:
Wat is er nou weer mis met een magnetron?
Iesse straling!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:02 schreef Jarno het volgende:
Jeweets toch, die straling man!! Die gaan in je eten en dan krijg je kanker. Het maakt je helemaal kapot!!!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:02 schreef Jarno het volgende:
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:06 schreef SHE het volgende:
[..]
Jeweets toch, die straling man!! Die gaan in je eten en dan krijg je kanker. Het maakt je helemaal kapot!!!
Plus het daarbijkomend probleem dat elke keer als jij de magnetron gebruikt, levensvormen op andere planeten je kunnen horen!
Zoals ik al zei: Er is NIKS mis met een magnetron, maar voor mij is ie overbodig, een sta-in-de-weg.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:05 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Iesse straling!
STRALING
STRALINGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
Whaaaaaaaaaaa
Hiroshima!
Kanker!
Straling!![]()
AAAAAarrrrrg![]()
![]()
![]()
![]()
*gillend in het rond rent, hoofd tegen muur bonkt en aluminiumfolie hoedje opzet!![]()
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Zoals ik al zei: Er is NIKS mis met een magnetron, maar voor mij is ie overbodig, een sta-in-de-weg.
Als ik eten opwarm, doe ik dat inderdaad in de pan, of au bain marie. Voor die enkele keer dat dat eens voorkomt, ga ik echt geen magnetron in de weg zetten.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:12 schreef Adelante het volgende:
Hoe moet je dan je eten opwarmen zonder magnetron? Ik ga toch niet alles opbakken, kan ik net zo goed nog eens koken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |