abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60780736
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:42 schreef damian5700 het volgende:

In elk geval hebben Russische jachtbommenwerpers in Gori eerder al collateral damage veroorzaakt.
[..]
God, wat heb ik een tyfus hekel aan die uitdrukking zeg. (collateral damage) !
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_60780782
Tjsa, allemaal lullig voor zn familie en vrienden en collega's en alles, maar het is gewoon een feit dat hij het wel opzocht.

Komop zeg, het is daar oorlog en dan weet je dat het gevaarlijk is. Je kan geen eitje bakken zonder het te breken en waar gehakt word vallen nou eenmaal spaanders.

Zo simpel is het gewoon.

Dat is net zo iets als dat je gaat mekkeren als een militair om het leven komt. Komop zeg, die militair kiest er toch zelf voor om daar te zijn?

Nou, deze meneer koos er ook voor om daar te zijn. En dan kan het wel eens goed mis gaan.
Dan moet je achteraf ook niet gaan lopen miepen vind ik.

pi_60780866
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 00:27 schreef NED het volgende:
Tjsa, allemaal lullig voor zn familie en vrienden en collega's en alles, maar het is gewoon een feit dat hij het wel opzocht.

Komop zeg, het is daar oorlog en dan weet je dat het gevaarlijk is. Je kan geen eitje bakken zonder het te breken en waar gehakt word vallen nou eenmaal spaanders.

Zo simpel is het gewoon.

Dat is net zo iets als dat je gaat mekkeren als een militair om het leven komt. Komop zeg, die militair kiest er toch zelf voor om daar te zijn?

Nou, deze meneer koos er ook voor om daar te zijn. En dan kan het wel eens goed mis gaan.

tuurlijk is ook zo als je het rationeel bekijkt, desalniettemin gun je dit niemand ook al zoek je het op
pi_60780948
die vlag is een aanwijzing dat kan niet anders
pi_60781142
quote:

Zo simpel is het gewoon.

Krijgen we dit weer. Tuurlijk weet die man wel dat zijn werk gevaarlijk is, en heeft er de risico's van ingezien. Toch neemt hij de taak opzich om de boel te filmen zodat jij het na je werk op de buis kan bekijken. Dat maakt het toch niet minder erg voor de nabestaanden? Je kan wel zeggen dat hij wist dat het gevaarlijk was, maar dat weet iedereen. Je opmerking is totaal ongepast.
pi_60781342
Upper Abkhazia (Georgian: ზემო აფხაზეთი, Zemo Apkhazeti; Abkhaz: Аҧсны хыхьтəи, Apsny khykh'twi) is former official Georgian name for a mountainous district in the northeast of Abkhazia, a breakaway republic, which is internationally recognized as an autonomous republic within Georgia.It was the only part of Abkhazia controlled by the central Georgian authorities and the de jure government of the Autonomous Republic of Abkhazia.The village of Chkhalta was an administrative center of Upper Abkhazia. On 12 August 2008, Abkhazian forces gained control of most of the Upper Abkhazia (Kodori Valley), previously controlled by Georgia.

Georgia's Deputy Interior Minister Eka Zhguladze said "Georgian troops had withdrawn from the Kodori Gorge as a gesture of goodwill." Fleeing Georgians said the entire population of the gorge, some 3,000 people had abandoned their homes. Some did so quickly, that they didn't even grab food or water. "It feels like an annexed country," said Lasha Margiana, the local administrator in one of the villages in Kodori.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 00:53:00 #282
203688 Drijfzand
account closed
pi_60781379
Verkleint dit conflict de kans op een ingrijpen in Iran? Nu iedereen z'n mond vol heeft over respecteren van de territoriale integriteit zou een aanval wel erg hypocriet overkomen.
too much to do in the real world.
pi_60781461
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 00:53 schreef Drijfzand het volgende:
Verkleint dit conflict de kans op een ingrijpen in Iran? Nu iedereen z'n mond vol heeft over respecteren van de territoriale integriteit zou een aanval wel erg hypocriet overkomen.
Nu Bush met zo'n toespraak is gekomen wel ja, gok ik.
pi_60781578
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 00:19 schreef ASroma het volgende:
[ afbeelding ]

Die cameraman ligt in de kofferbak
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60781621
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:04 schreef EricT het volgende:

[..]

Die cameraman ligt in de kofferbak
hij was op slag dood
pi_60781760
Nova gezien vanavond?
Was een goede uitzending.
Als gast zet er ene Stephan De Spiegeleire, politicoloog aan het Haagse Centrum voor Strategische Studies.
En hij vertelde het verhaal vanuit een neutrale kijk. Wat is er gebeurt de afgelopen week?

Hij had het over de uitdaging van Georgie richting Rusland. Hoe Georgie zelf Rusland uitgedaagd heeft, juist nu de OS zijn...Misrekening 1 volgens hem, van de Georgische president.
Hoe Rusland gereageerd heeft. Niet alleen Zuid-Ossetië terug gehaald, maar ook verder, Georgie in. Niet netjes, misrekening van Medvedev.
En tussendoor zag je beelden van een Nederlands - Georgisch gezin wat contact zoekt met familieleden. De ellende van die mensen.
Het gaf zo'n mooi beeld van ieders gelijk.
Het gelijk van zo'n familie, waarbij mensen omgekomen zijn. Ze zijn woedend op Rusland.
Het gelijk van Rusland om in te grijpen, na de acties van de Georgische president.
Mooie uitzending en complimenten!
Wat een waanzin.
Uitzending hier te zien (linker menu):
http://www.novatv.nl/
Make my day!
pi_60781837
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:06 schreef the_petlover het volgende:

[..]

hij was op slag dood
Tja,
Volgens Reuters was hij NIET op slag dood (link staat hier ergens boven). Pas in, of onderweg, naar het ziekenhuis overleden. De betreffende beelden die op Reuters te zien zijn, zijn niet uitgezonden door de NL televisie.
Hoeft ook niet van mij. Respect is okay.
Maar ik denk niet dat "op slag" persee de hele waarheid is.
Make my day!
pi_60781890
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:17 schreef agter het volgende:

[..]

Tja,
Volgens Reuters was hij NIET op slag dood (link staat hier ergens boven). Pas in, of onderweg, naar het ziekenhuis overleden. De betreffende beelden die op Reuters te zien zijn, zijn niet uitgezonden door de NL televisie.
Hoeft ook niet van mij. Respect is okay.
Maar ik denk niet dat "op slag" persee de hele waarheid is.
ik denk dat de getuigenis van jeroen toch iets betrouwbaarder is.
pi_60781907
quote:

Zo simpel is het gewoon.

Gedeeltelijk eens.
Ik denk echter wel dat er een groot verschil is qua aanwezigheid tussen een journalist en een militair.
Zelfs in de mensenrechten en in het officiele oorlogsrecht wordt dit onderscheid gemaakt: Journalist is een burger. En een militair niet.
Blijft natuurlijk heel erg heftig en vervelend. Mijn hart gaat uit naar familie en vrienden.
Make my day!
pi_60781940
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:20 schreef the_petlover het volgende:

[..]

ik denk dat de getuigenis van jeroen toch iets betrouwbaarder is.
Tja, volgens diezelfde mensen bij Reuters, was Jeroen er niet bij in de ambulance. Zij kennelijk (?) wel. Hij is onderweg gestorven.
(ik schrijf allen wat ik gehoord heb)
Ach, doet er denk ik niet echt toe.
Vind het wel okay dat ze de betreffende beelden niet op tv uitgezonden hebben. Op internet wel goed verkrijgbaar...heb ik ook geen moeite mee.
Is netjes opgelost zo.
Make my day!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 01:22:55 #291
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_60781946
Hoezo heeft Georgie Rusland uitgedaagd? Georgie heeft opgetreden binnen zijn grenzen tegen gewapende opstandelingen die het land aan het scheuren waren. Rusland heeft niks te zeggen over de binnenlandse zaken van Georgië!
What lies in the shadow of the statue?
pi_60782023
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:22 schreef agter het volgende:

[..]

Tja, volgens diezelfde mensen bij Reuters, was Jeroen er niet bij in de ambulance. Zij kennelijk (?) wel. Hij is onderweg gestorven.
(ik schrijf allen wat ik gehoord heb)
Ach, doet er denk ik niet echt toe.
Vind het wel okay dat ze de betreffende beelden niet op tv uitgezonden hebben. Op internet wel goed verkrijgbaar...heb ik ook geen moeite mee.
Is netjes opgelost zo.
ik denk jeroen toch wel iets beter weet of hij op slag dood was of niet dan, reuters.

Daarnaast zover ik weet zat er geen journalist van reuters in het konvooi.
pi_60782072
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:22 schreef Ghazi het volgende:
Hoezo heeft Georgie Rusland uitgedaagd? Georgie heeft opgetreden binnen zijn grenzen tegen gewapende opstandelingen die het land aan het scheuren waren. Rusland heeft niks te zeggen over de binnenlandse zaken van Georgië!
Dat heb ik ook altijd gedacht...maar het schijnt toch wel iets gecompliceerder in elkaar te zitten.

NRC http://www.nrc.nl/nieuwst(...)ct_over_Zuid-Ossetie
"Wat is de status van zuid-Ossetie?
Zuid-Ossetie scheidde zich na een bloedige oorlog in 1991-'92 af van Georgie. Sindsdien is het de facto autonoom..."

Ik lees dit als Zuid Ossetie wil al minstens 15 jaar niets met Georgie te maken hebben.
Make my day!
pi_60782093
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:27 schreef the_petlover het volgende:

[..]

ik denk jeroen toch wel iets beter weet of hij op slag dood was of niet dan, reuters.

Daarnaast zover ik weet zat er geen journalist van reuters in het konvooi.
Zij filmden on spot en schijnen de ambulance ingeroepen te hebben.
Maar ik vind het best hoor.
Heb zelfs liever dat ie op slag dood was. Beter voor iedereen.
Make my day!
pi_60782118
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:30 schreef agter het volgende:

[..]

Zij filmden on spot en schijnen de ambulance ingeroepen te hebben.
Maar ik vind het best hoor.
Heb zelfs liever dat ie op slag dood was. Beter voor iedereen.
ik heb nergens iets gelezen over reuters, als echt zo was dan had reuters wel in alle nieuwsberichten gestaan.

maar goed voor dit topic maakt het niet uit

back ontopic
pi_60782185
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:32 schreef the_petlover het volgende:

[..]

ik heb nergens iets gelezen over reuters, als echt zo was dan had reuters wel in alle nieuwsberichten gestaan.

maar goed voor dit topic maakt het niet uit

back ontopic
Misschien heb ik het verkeerd gehoord, ik zoek de link even op...

Ze reden in ieder geval NIET in een convooi:
http://www.en.nl/en/article.php?id=43463

Link van Reuters = http://www.reuters.com/news/video?videoId=88852&newsChannel=topNews
Gaat inderdaad niet over of Stan wel of niet eerst gewond was en later stierf.
Dus ik ga er ook maar vanuit dat Jeroen de waarheid verteldt..Stan was direct dood, ja.

Wel weet ik zeker dat ik dat vandaag ergens gelezen heb. Maar heb zo veel gelezen vandaag... Bijvoorbeeld dat Jeroen gedood zou zijn ...verwarring al om vanochtend.

Ook schijnt Jeroen op diverse plaatsen geraakt te zijn...heb gehoord "zijn been", maar ook "zijn rug".
Het schijnt nu toch wel zijn been te zijn.

Maakt voor mij ook niet zoveel uit allemaal...

[ Bericht 23% gewijzigd door agter op 13-08-2008 01:55:14 ]
Make my day!
pi_60782202
quote:
The political situation on the Crimean peninsula, never favorable for Kyiv, could deteriorate further and increase calls by Russian politicians not to renew the 1997 Treaty of Friendship, Cooperation, and Partnership by which Russia recognized the present borders of Ukraine and which is due to expire in December 2008.

If the treaty expires, the consequences could be severe, since this treaty, in addition to Nikita Khrushchev’s handover of the territory to Ukraine in 1954, legalized Ukrainian claims to the Crimea. This could pave the way for renewed calls by Russian politicians and military leaders to annex the peninsula.

Another problem that is sure to become aggravated is the continuing dispute between Kyiv and Moscow over the Russian lease of the RBSF base in Sevastopol, which is due to expire in 2017. Ukraine does not want to extend the lease, and the Russians insist that it be prolonged.

But the main question worrying the West and the Ukrainian leadership is that an emboldened nationalistic Russia might decide to come to the “rescue” of the predominantly Russian population in the Crimea just as it “came to the rescue” of the South Ossetians and Abkhaz.

Such a scenario could conceivably force Kyiv to defend its territorial integrity and declare war on Russia, which would have enormous repercussions around the world.
http://jamestown.org/edm/article.php?article_id=2373304
quote:
Secretary-General Jaap de Hoop Scheffer said NATO awaited confirmation on the ground of Russia's order to cease military operations, but that would not be enough and the situation must revert to the status quo was before clashes began on Aug. 6.

"I think that the Bucharest communique stands. The allies have said in Bucharest that one day Georgia will join NATO," de Hoop Scheffer told a news conference.

He said the allies agreed that Moscow's use of force had been excessive and disproportionate and would consider urgently a series of Georgian requests for assistance. He added: "NATO is not seeking a direct role or a military role in this conflict."
http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/LC557736.htm

in december 2008 bekijken de NAVO ministers van buitenlandse zaken of het Membership Action Plan voor Georgie en Oekraine wordt opgestart.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  woensdag 13 augustus 2008 @ 01:42:06 #298
203688 Drijfzand
account closed
pi_60782249
The Russian Empire Strikes Back
quote:
Russia's invasion of Georgia has less to do with South Ossetia than with a Russia that never reconciled itself to losing an empire — or to being treated like a second-rate power all these years. Russia's resentment has only grown as oil prices have risen, turning Russia, with the 5 million bbl. of oil it exports a day, into a first-world economic power. It was only a matter of time, then, before Russia taught the world a lesson.

[..]

The picking apart of Yugoslavia, particularly the splitting off of Kosovo from Serbia, further fueled Russian resentment and humiliation. It reminded Russia how the U.S. had undermined it in the Middle East, peeling off Egypt, South Yemen, Iraq and Syria from its sphere of influence over the decades. But more than anything else, Russia would never forget that it was Washington that created the Sunni jihadist Frankenstein in Afghanistan. That was an arrow pointed straight at the heart of Russia. With Muslims making up 10% to 15% of Russia's population, the Afghan-born jihad became an existential threat to Russia proper. Indeed, it would slosh across the continent into Chechnya.

[..]

The question now is what else Russia is prepared to do to make up for those 17 years of humiliation. One thing we should pretty much count on is that Moscow right now is casting an eye toward Iran, the most direct route to restoring its influence in the Middle East. An Iranian-Russian alliance, Moscow knows, would be an Israeli-American nightmare, not to mention a major headache for the global economy. Russia sitting on Eurasian oil exports and Iran on the Strait of Hormuz would put 22 million bbl. a day under the control of a very unfriendly alliance. Will Moscow try to team up with Tehran?

The thing about nightmare scenarios is that they rarely come true. Still, it bears watching. There are half a dozen pending arms deals between Russia and Iran on the table, including the Russian S-300, an air-defense system that would make an aerial attack on Iran very costly. If Russia, emboldened by a victory in Georgia, were to go ahead with the deal now, it would be a sign that imperial Russia is truly back on the move.
too much to do in the real world.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 01:44:00 #299
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_60782275
quote:
Wat een bullshit.
What lies in the shadow of the statue?
pi_60782455
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 01:38 schreef Caesu het volgende:

[..]

http://jamestown.org/edm/article.php?article_id=2373304
[..]

http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/LC557736.htm

in december 2008 bekijken de NAVO ministers van buitenlandse zaken of het Membership Action Plan voor Georgie en Oekraine wordt opgestart.
in Oekraine neemt het zelfbewustzijn steeds meer toe trouwens:
quote:
Russisch in verdrukking in Oekraïne

Zoltán Dujisin

PRAAG, 12 augustus 2008 (IPS) - De Russischsprekende minderheid in Oekraïne, de grootste taalminderheid in Europa, klaagt over discriminatie door de overheid. Erkenning van het Russisch zou volgens tegenstanders ervan echter de ontwikkeling van het Oekraïens in gevaar brengen.

Oekraïens, dat dicht bij Russisch aanleunt, is de enige officiële taal in het land. Het wordt door ongeveer de helft van de 48 miljoen inwoners gesproken, voornamelijk in het westen van het land. Ongeveer evenveel inwoners spreken Russisch, waarvan een groot deel gerussificeerde etnische Oekraïeners. Russisch is vooral populair in het zuiden en het oosten en in de hoofdstad Kiev.

Steeds minder Russisch

In de praktijk worden de twee talen voortdurend door elkaar gebruikt. Het officiële leven vereist Oekraïens, maar in de zakenwereld en de gedrukte media voert Russisch de boventoon. De staatstelevisie gebruikt enkel Oekraïens, maar het politieke leven is doorspekt met beide talen. In het onderwijs helt de slinger over naar Oekraïens. Het aantal scholen dat Russisch gebruikt is snel aan het slinken, ook in Russischtalige gebieden, en hoger onderwijs is uitsluitend in het Oekraïens te volgen. Nu het Grondwettelijke Hof beslist heeft dat alle buitenlandse films, ook de Russische, ondertiteld of gedubd moeten worden in het Oekraïens, maakt de taal ook een sterke opmars door in bioscopen.

Daarom gaan steeds meer stemmen op om Russisch te erkennen als tweede officiële taal in Oekraïne. De meeste oppositiepartijen, die nauwere banden zoeken met Rusland, steunen de eis van de Russischtaligen, maar de huidige pro-westerse regering is tegen. “De nationale informatie moet in het Oekraïens gebracht worden”, zei president Viktor Joesjtsjenko enkele maanden geleden nog op de Oekraïense staatstelevisie.

Moskou heeft bezorgdheid geuit over de achteruitgang van de Russische taal in Oekraïne en beschuldigt Kiev ervan in te gaan tegen het Europese Charter voor Regionale en Minderheidstalen. Toch zijn er maar weinig gevallen van individuele burgers die zich gediscrimineerd voelen op basis van hun taal.
hele artikel: [url=http://www.ipsnews.be/index.php?id=35&no_cache=0&tx_uwnews_pi4[art_id]=22108]http://www.ipsnews.be/index.php?id=35&no_cache=0&tx_uwnews_pi4[art_id]=22108[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')