abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60810524
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 22:25 schreef huhggh het volgende:

[..]

En daar kom je, ondanks zijn opmerkingen vlak na en voor de dood van Fortuyn, nu pas achter?
Jezus, wat zijn sommigen traag .....

Ik heb pas een half jaar na de dood van Fortuyn FOK! ontdekt man, dus je lult uit je nekje
pi_60811196
Hebt u zich ooit afgevraagd waar al die revolutionaire trotskisten en bolsjewisten uit de jaren zeventig zijn gebleven?
Neen,die zijn niet echt verdwenen .
Ze hebben nu de gedaanten van milieubeschermers en milieuambtenaren aangenomen.
Als zodanig hebben ze zich gigantisch vermeerderd en ze doen zich voor als respectabele elementen van de maatschappij.
Ze zijn nu veel machtiger dan ooit:één enkele milieuambtenaar kan een bedrijf of een bedrijfstak veel meer schade berokken dan een heel leger van rode rakkers.
De doelstellingen van de doorsnee milieubeschermer gaan veel verder dan die van de ergste communisten uit de jaren zeventig.
pi_60811604
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:57 schreef SCH het volgende:

Je draait steeds maar om het punt heen, om de aard van de documenten.
Nee, met die documenten bleek dat een minister iets had verzwegen... Dat was wel zo belangrijk. Dat we er achter kwamen dat politici ook wel eens niet de waarheid vertellen...

Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 23:11:23 #79
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_60811653
Al die trotskisten en bolsjewisten uit de jaren zeventig???

Jezus, nog meer complottheorie geneuzel.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  woensdag 13 augustus 2008 @ 23:13:07 #80
Stranger than fiction
pi_60811718
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee, met die documenten bleek dat een minister iets had verzwegen... Dat was wel zo belangrijk. Dat we er achter kwamen dat politici ook wel eens niet de waarheid vertellen...

Voor een fatsoenlijke discussie lijkt me het wel noodzakelijk ja. Anders hebben kamervragen ook weinig zin.
pi_60811737
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:56 schreef SCH het volgende:

Maar jij hebt blijkbaar meer op met een liegende en bedriegende overheid.
Onzin. Two wrongs don't make a right. Maar voor de goede orde, dat een minister niet vertelt dat ergens een plan in een la ligt is veel minder ernstig dan het plegen van een misdrijf. Het is niet alsof ze stiekum onder een woonwijk een grote kerncentrale aan het verstoppen waren...

Uiteindelijk had het gewoon langs de volksvertegenwoordiging gemoeten. Het was gewoon een plan. Punt. Het was dus ook geen heldendaad. Het enige wat er mee werd aangetoond is dat politici soms iets verzwijgen. En als Duijvendak dat zo ernstig vindt, dan moet hij eens nadenken wat hij, als politicus, heeft gedaan met die inbraak.... juist ja: verzwegen.
pi_60811796
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Voor een fatsoenlijke discussie lijkt me het wel noodzakelijk ja. Anders hebben kamervragen ook weinig zin.
Er zijn duizenden plannen. Die moet je pas bespreken als je ze tot uitvoering wil gaan brengen. En echt, er was niet zomaar ineens een kerncentrale uit de groep gestampt onder het motto "had dat niet gemogen dan?".
  woensdag 13 augustus 2008 @ 23:20:25 #83
Stranger than fiction
pi_60811957
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn duizenden plannen. Die moet je pas bespreken als je ze tot uitvoering wil gaan brengen. En echt, er was niet zomaar ineens een kerncentrale uit de groep gestampt onder het motto "had dat niet gemogen dan?".
Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen idee heb wat voor papieren het precies waren. Toch blijf ik het gevoel houden dat het spijkers op laag water zoeken is. De gevolgen waren minimaal en het is al 25 jaar geleden...
pi_60817853
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen idee heb wat voor papieren het precies waren. Toch blijf ik het gevoel houden dat het spijkers op laag water zoeken is. De gevolgen waren minimaal en het is al 25 jaar geleden...
Uit de papieren bleek dat er wat afspraken gemaakt waren en gelden gereserveerd. Het kabinet probeerde kennelijk door te drukken. Dat is gewoon politiek. Het was ook niet alsof dat niet bekend was, het was weldegelijk bekend dat het kabinet kerncentrales wilde. Uit de papieren bleek alleen met welke strategie het kabinet door wilde drukken.

Nou zullen de goedpraters gaan vertellen dat het merendeel van de bevolking tegen was, enz. En dat daarom het kabinet dit niet had mogen doen... maar: denk aan de HRA. Meerderheid van de bevolking wil die niet afgeschaft zien en ook parlementair is er geen meerderheid voor afschaffing. Toch weten we dat er plannen zijn om dat wel te gaan doen. Er liggen strategieën klaar. Op zeker moment gaat het er doorgedrukt worden.

Een SCH roept in dit draadje dat het allemaal schandelijk was wat de regering doet, maar als het om de HRA gaat hoor je hem niet roepen dat het schandelijk is dat er gewerkt wordt aan plannen om de HRA af te schaffen in weerwil van de wens van bevolking en parlement. Maar ja, SCH wil geen kerncentrales, maar wel afschaffing van de HRA... Twee maten dus.

Dat de gevolgen van de actie minimaal waren weet ik niet. Het heeft de strategie van het kabinet wel om zeep geholpen. Ik denk dat NL economisch er zeker vandaag de dag beter voor had gestaan met investeringen in kerncentrales.

Maar het gaat ook niet alleen om die inbraak. Het gaat erom dat duijvendak een dubieus verleden achter de rug heeft, waarbij zijn naam hardnekkig kleeft aan terroristische activiteiten. Vast staat dat hij nimmer volledige openheid daarover heeft gegeven en aantoonbaar in het verleden daarover heeft gelogen.

Als in het Midden-Oosten een regering wordt gevormd met mensen die wij in Europa verdenken (die zijn ook niet veroordeeld!) van terroristische activiteiten komt daar veel commentaar op. Dat wordt ongewenst geacht. Als wij dat al onwenselijk vinden in het Midden-Oosten, waarom is het dan in de Tweede Kamer geen probleem?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 08:52:57 #85
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60818051
quote:
Duyvendak zette aan tot bedreiging
Telegraaf

Den Haag - GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak was in 1985 ook indirect betrokken bij bedreigingen en intimidaties aan het adres van topambtenaren van het ministerie van Economische Zaken.

Onder zijn leiding publiceerde het actieblad Bluf op 11 juli 1985 een lijst met de namen, adressen en telefoonnummers van zes topambtenaren met de oproep: "Verstoor de rust van deze onruststokers." De lijst was buitgemaakt bij de inmiddels beruchte inbraak op het ministerie, waarvan Duyvendak vorige week opbiechtte dat hij erbij betrokken was.

Ruiten ingegooid

De oproep in Bluf, onderdeel van een keiharde strijd tegen kernenergie, resulteerde in telefonische bedreigingen en intimidaties van de ambtenaren van de directie elektriciteit en kernenergie. Bij één van hen werden de ruiten met stenen ingegooid, zo blijkt uit de publicatie Dertig Jaar Energiebeleid van instituut Clingendael uit 2005.

"Dat leidde tot bedreigingen bij mij aan huis en bij mijn collega's. Ook zijn er bij mij ruiten ingegooid. Ik ben ook een keer, om het gevaar te keren, op een zaterdagavond met een hockeystick naar buiten gegaan", aldus een van de ambtenaren in de Clingendael-uitgave. Ook zouden de huizen van de ambtenaren zijn voorzien van beveiligingsvoorzieningen, werd er in de straten gesurveilleerd en werd de scholen van hun kinderen gevraagd waakzaam te zijn. Duyvendak zegt helemaal niets te maken hebben gehad met de feitelijke bedreigingen en kan zich die ook niet herinneren, maar geeft toe betrokken te zijn geweest bij het prijsgeven van de namenlijst in Bluf.
quote:
Duyvendak nu ook een BEDREIGER
GS

Ongetwijfeld vervelen we u nu weer met het zoveelste Duyvendak-topic. Maar dat boeit ons allerminst. Wijnand is een parlementair abces waar pus uit blijft komen. En wij, de chirurgen van fatsoenlijk Nederland, rusten niet voor deze tumor volledig is weggesneden uit onze parlementaire democratie. Naast inbraken, geweld en leugens is Duyvendak nu ook verantwoordelijk voor misselijkmakende bedreigingen aan het adres van hardwerkende Nederlandse ambtenaren. Onder Duyvendaks verantwoordelijkheid zijn NAW-gegevens van overheidsdienaren in actieblad BLUF gepubliceerd, waarna lezers van dat orgaan zijn overgegaan tot fysieke bedreigingen. Er zijn ramen ingegooid bij overheidsdienaren die werkzaam waren voor kernenergie instituten. Zelfs het ubersmerige "ik weet waar je kinderen op school gaan" is gebruikt, in de strijd voor de goede zaak. (Hoe is het trouwens met de tweeling, Femke?) Duyvendak zelf ontkent bedreigingen te hebben geuit, maar geeft toe dat hij de architect van deze terreur was omdat onder zijn verantwoordelijkheid de adressen werden gepubliceerd. En dat spijt hem ver- schrikkelijk. Wijnand zegt dan ook: SORRY. Jammer maar helaas, Duyvendak. De sorry-cultuur is voorbij in Nederland. Je moet gewoon weg. Fort. Kssjjjt. Wegwezen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 08:55:12 #86
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60818081
Duyvendak gaat niks te ver, die man heeft gewoon geen geweten. Duijvendak of Volkert de Graaf, dat is toch een pot nat. Ik hoef maar naar de achterban te kijken en of ik nu opdracht geef tot moord en doodslag, brandstichting, het inelkaar laten slaan van boeren, farmaceutici, hen met de dood bedreig of familieleden en kennissen, maakt geen verschil. Het volk van GL bestaat uit criminelen, ex-criminelen en volk met een tot op het bot verrotte instelling. Als het even kan zal de sissende slang Halsema naar de microfoon lopen in de Kamer om haar gal te spuien tegen landen die de democratie verdedigen. Niets zal deze adder nalaten om tegen Israel te fulmineren en Fatah te bejubelen, of HAMAS. Nee, links is en blijft een beerput, samen met de aan haar gelieerde terroristen.

[ Bericht 43% gewijzigd door Ziggenmufter op 14-08-2008 09:01:36 ]
pi_60818122
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 22:19 schreef Martijn_77 het volgende:
Constant weer dat goed praten van de gepleegde misdrijven. Volgens mij is SCH een van die GL-ers die geen moeite heeft met de gepleegde misdaden en alles graag recht lullen.
Mwa, je kan ook eens kijken naar het buiten het parlement om plannen te hebben om bijvoorbeeld kerncentrales te bouwen.

De manier waarop hij dat wilde aantonen is misschien niet de juiste, maar ik vind het een beetje zorgwekkend dat dat blijkbaar de enige manier is om het aan te tonen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_60818136
Duyvendak wordt nu gewoon het leven als politicus onmogelijk gemaakt. Terecht trouwens.
pi_60818137
Dit kan niet heeel lang meer duren, dit gaat GL schade toebrengen. Doei Duyvendak
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:00:17 #90
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60818158
Duijvendak of Volkert de Graaf, dat is toch een pot nat. Ik hoef maar naar de achterban te kijken en of ik nu opdracht geef tot moord en doodslag, brandstichting, het inelkaar laten slaan van boeren, farmaceutici, hen met de dood bedreig of familieleden en kennissen, maakt geen verschil. Het volk van GL bestaat uit criminelen, ex-criminelen en volk met een tot op het bot verrotte instelling. Als het even kan zal de sissende slang Halsema naar de microfoon lopen in de Kamer om haar gal te spuien tegen landen die de democratie verdedigen. Niets zal deze adder nalaten om tegen Israel te fulmineren en Fatah te bejubelen, of HAMAS. Nee, links is en blijft een beerput, samen met de aan haar gelieerde terroristen.
pi_60818162
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 22:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb pas een half jaar na de dood van Fortuyn FOK! ontdekt man, dus je lult uit je nekje
Ik had het ook niet alleen over FOK! lieverd
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:02:31 #92
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60818184
quote:
Weer rumoer rond verleden Duyvendak

DEN HAAG - Minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken is ,,onaangenaam verrast'' door het bericht in De Telegraaf donderdag dat GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak in het verleden als actievoerder aangezet zou hebben tot geweld tegen ambtenaren van haar ministerie.

Duyvendak was in 1985 redacteur van het blad Bluf, dat toen namen en adressen publiceerde van topambtenaren van het ministrie van Economische Zaken.

Mensen die actie voerden tegen kernenergie hebben destijds ambtenaren geïntimideerd.

Duyvendak kondigde onlangs aan dat hij deze maand komt met een boek, waarin hij lering trekt uit zijn verleden als actievoerder. Duyvendak, die betrokken was bij een inbraak in het ministerie van Economische Zaken waar geheime stukken over kernenergie werden buitgemaakt, betuigt nu spijt.

Duyvendak zegt dat hij indertijd zelf niet betrokken was bij de publicatie en dat hij er twintig jaar geleden al afstand van heeft genomen, omdat hij de handelwijze afkeurde.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:05:01 #93
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60818217
Ben benieuwd welke wankele argumenten de troll SCH gaat hanteren om dit gedrag van zijn linkse held goed te praten.
pi_60818306
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:00 schreef Ziggenmufter het volgende:
Duijvendak of Volkert de Graaf, dat is toch een pot nat. Ik hoef maar naar de achterban te kijken en of ik nu opdracht geef tot moord en doodslag, brandstichting, het inelkaar laten slaan van boeren, farmaceutici, hen met de dood bedreig of familieleden en kennissen, maakt geen verschil. Het volk van GL bestaat uit criminelen, ex-criminelen en volk met een tot op het bot verrotte instelling. Als het even kan zal de sissende slang Halsema naar de microfoon lopen in de Kamer om haar gal te spuien tegen landen die de democratie verdedigen. Niets zal deze adder nalaten om tegen Israel te fulmineren en Fatah te bejubelen, of HAMAS. Nee, links is en blijft een beerput, samen met de aan haar gelieerde terroristen.
pi_60819300
quote:
Duyvendak nu ook een BEDREIGER

Ongetwijfeld vervelen we u nu weer met het zoveelste Duyvendak-topic. Maar dat boeit ons allerminst. Wijnand is een parlementair abces waar pus uit blijft komen. En wij, de chirurgen van fatsoenlijk Nederland, rusten niet voor deze tumor volledig is weggesneden uit onze parlementaire democratie. Naast inbraken, geweld en leugens is Duyvendak nu ook verantwoordelijk voor misselijkmakende bedreigingen aan het adres van hardwerkende Nederlandse ambtenaren. Onder Duyvendaks verantwoordelijkheid zijn NAW-gegevens van overheidsdienaren in actieblad BLUF gepubliceerd, waarna lezers van dat orgaan zijn overgegaan tot fysieke bedreigingen. Er zijn ramen ingegooid bij overheidsdienaren die werkzaam waren voor kernenergie instituten. Zelfs het ubersmerige "ik weet waar je kinderen op school gaan" is gebruikt, in de strijd voor de goede zaak. (Hoe is het trouwens met de tweeling, Femke?) Duyvendak zelf ontkent bedreigingen te hebben geuit, maar geeft toe dat hij de architect van deze terreur was omdat onder zijn verantwoordelijkheid de adressen werden gepubliceerd. En dat spijt hem ver- schrikkelijk. Wijnand zegt dan ook: SORRY. Jammer maar helaas, Duyvendak. De sorry-cultuur is voorbij in Nederland. Je moet gewoon weg. Fort. Kssjjjt. Wegwezen.
GS
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_60819303
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:00 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ik had het ook niet alleen over FOK! lieverd
Oh, je kent me?
pi_60819347
Ha, de Telegraaf heeft weer een canard gevonden
Dat was allang bekend maar ze hebben het even vastgehouden en doen nu alsof ze iets gigantisch nieuws hebben ontdekt.
pi_60819735
quote:
Duyvendak had gelijk

16-08-2008
Door Emile Fallaux
Bron
In 1982 was ik als eindredacteur van het VPRO-televisieprogramma BGTV verantwoordelijk voor de uitzending waarin Wijnand Duyvendak geheime documenten toonde die hij en zijn kameraden van de anti-militaristische actiegroep Onkruit hadden ontvreemd uit het PMC (Provinciaal Mi­li­tair Commando) in Amsterdam.

Die aardige slimme jongen bewees, vond ik, de democratie een dienst met die openbaarmaking. De militaire top kwam uit die stukken naar ­voren als een paranoïde staatsapparaat. Net als zijn Ame­ri­kaan­se grote broer zag het overal het Ro­de Ge­vaar, en het maakte geen onderscheid tussen communisten, anarchisten en sociaal-democraten. Mochten de Russen komen, dan moesten zo’n beetje alle spraakmakende linkse Ne­der­lan­ders worden vastgezet, dat waren potentiële collaborateurs van de vijand.

De halve redactie van Vrij Nederland stond op de lijst. Krank­zinnig, voor wie de oorsprong en aard van dit blad kent. De militaire top was staatsgevaarlijk, vond Duy­ven­dak. En ik gaf hem gelijk. In die tijd, op het hoogtepunt van de Kou­de Oor­log en midden in de hollanditis tegen de kruisraketten, was het onmogelijk om dergelijke geheimen met legale middelen boven water te krijgen. De inbraak van Onkruit was een gerechtvaardigde methode, in het algemeen belang. Wat is Wijnand Duyvendak dezer dagen verschrikkelijk paniekerig. Wat is er gebeurd met die standvastige jongen van toen, dat hij nu afstand neemt van zijn daden? Het zal de politieke biotoop wel zijn, daarin gaat een mens vanzelf schipperen en schuiven. Jammer.

Het communisme is dood, maar lijsten met verdachte personen zijn nu groter en wantrouwige ambtenaren machtiger dan ooit. En niet alleen in China. Een gotspe, dat uitgerekend George Bush nu China de les leest op het gebied van mensenrechten. Drie jaar na Katrina hebben duizenden arme inwoners van New Orleans nog steeds niet naar huis kunnen terugkeren (zie pagina 48-59). Alsof Bush hen op een lijst met ongewenste Amerikanen heeft gezet.`
Zo is het!
pi_60820648
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Zo is het!
Nou en.
Schade genoeg dankzij hem voor GroenLinks. Of hij in de marge soms wel of niet gelijk heeft gehad met bepaalde acties, ik snap niet dat hij blijft. elke dag dat hij langer blijft doet hij de politiek en GroenLinks meer schade toe. Als hij op begrip had willen rekenen had hij bij het begin van zijn kamerlidschap alles bekend moeten maken. Hij heeft gezegd waarom hij dat niet deed, dat is zijn keuze, voor mij is dat de reden om hem uit de kamer te zien gaan.
Ik heb GroenLinks gestemd en was daar al een beetje op teruggekomen, hij maakt het er niet beter op. Voor mij heeft hij een geloofwaardigheid van nul als hij nu een minister ergens van verdenkt of op aanspreekt.
Ik zie de rest van de kamer al als hij weer wat spreekt. "Is dit wel de waarheid?" "Wie bescherm je nu?" en zo kan je wel even doorgaan.
Onbegrijpelijk dat hij blijft.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_60820678
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:00 schreef Ziggenmufter het volgende:
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')