quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:25 schreef huhggh het volgende:
[..]
En daar kom je, ondanks zijn opmerkingen vlak na en voor de dood van Fortuyn, nu pas achter?
Jezus, wat zijn sommigen traag .....
Nee, met die documenten bleek dat een minister iets had verzwegen... Dat was wel zo belangrijk. Dat we er achter kwamen dat politici ook wel eens niet de waarheid vertellen...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:57 schreef SCH het volgende:
Je draait steeds maar om het punt heen, om de aard van de documenten.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, met die documenten bleek dat een minister iets had verzwegen... Dat was wel zo belangrijk. Dat we er achter kwamen dat politici ook wel eens niet de waarheid vertellen...
Onzin. Two wrongs don't make a right. Maar voor de goede orde, dat een minister niet vertelt dat ergens een plan in een la ligt is veel minder ernstig dan het plegen van een misdrijf. Het is niet alsof ze stiekum onder een woonwijk een grote kerncentrale aan het verstoppen waren...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:56 schreef SCH het volgende:
Maar jij hebt blijkbaar meer op met een liegende en bedriegende overheid.
Er zijn duizenden plannen. Die moet je pas bespreken als je ze tot uitvoering wil gaan brengen. En echt, er was niet zomaar ineens een kerncentrale uit de groep gestampt onder het motto "had dat niet gemogen dan?".quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:13 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Voor een fatsoenlijke discussie lijkt me het wel noodzakelijk ja. Anders hebben kamervragen ook weinig zin.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen idee heb wat voor papieren het precies waren. Toch blijf ik het gevoel houden dat het spijkers op laag water zoeken is. De gevolgen waren minimaal en het is al 25 jaar geleden...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er zijn duizenden plannen. Die moet je pas bespreken als je ze tot uitvoering wil gaan brengen. En echt, er was niet zomaar ineens een kerncentrale uit de groep gestampt onder het motto "had dat niet gemogen dan?".
Uit de papieren bleek dat er wat afspraken gemaakt waren en gelden gereserveerd. Het kabinet probeerde kennelijk door te drukken. Dat is gewoon politiek. Het was ook niet alsof dat niet bekend was, het was weldegelijk bekend dat het kabinet kerncentrales wilde. Uit de papieren bleek alleen met welke strategie het kabinet door wilde drukken.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:20 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen idee heb wat voor papieren het precies waren. Toch blijf ik het gevoel houden dat het spijkers op laag water zoeken is. De gevolgen waren minimaal en het is al 25 jaar geleden...
quote:Duyvendak zette aan tot bedreiging
Telegraaf
Den Haag - GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak was in 1985 ook indirect betrokken bij bedreigingen en intimidaties aan het adres van topambtenaren van het ministerie van Economische Zaken.
Onder zijn leiding publiceerde het actieblad Bluf op 11 juli 1985 een lijst met de namen, adressen en telefoonnummers van zes topambtenaren met de oproep: "Verstoor de rust van deze onruststokers." De lijst was buitgemaakt bij de inmiddels beruchte inbraak op het ministerie, waarvan Duyvendak vorige week opbiechtte dat hij erbij betrokken was.
Ruiten ingegooid
De oproep in Bluf, onderdeel van een keiharde strijd tegen kernenergie, resulteerde in telefonische bedreigingen en intimidaties van de ambtenaren van de directie elektriciteit en kernenergie. Bij één van hen werden de ruiten met stenen ingegooid, zo blijkt uit de publicatie Dertig Jaar Energiebeleid van instituut Clingendael uit 2005.
"Dat leidde tot bedreigingen bij mij aan huis en bij mijn collega's. Ook zijn er bij mij ruiten ingegooid. Ik ben ook een keer, om het gevaar te keren, op een zaterdagavond met een hockeystick naar buiten gegaan", aldus een van de ambtenaren in de Clingendael-uitgave. Ook zouden de huizen van de ambtenaren zijn voorzien van beveiligingsvoorzieningen, werd er in de straten gesurveilleerd en werd de scholen van hun kinderen gevraagd waakzaam te zijn. Duyvendak zegt helemaal niets te maken hebben gehad met de feitelijke bedreigingen en kan zich die ook niet herinneren, maar geeft toe betrokken te zijn geweest bij het prijsgeven van de namenlijst in Bluf.
quote:Duyvendak nu ook een BEDREIGER
GS
Ongetwijfeld vervelen we u nu weer met het zoveelste Duyvendak-topic. Maar dat boeit ons allerminst. Wijnand is een parlementair abces waar pus uit blijft komen. En wij, de chirurgen van fatsoenlijk Nederland, rusten niet voor deze tumor volledig is weggesneden uit onze parlementaire democratie. Naast inbraken, geweld en leugens is Duyvendak nu ook verantwoordelijk voor misselijkmakende bedreigingen aan het adres van hardwerkende Nederlandse ambtenaren. Onder Duyvendaks verantwoordelijkheid zijn NAW-gegevens van overheidsdienaren in actieblad BLUF gepubliceerd, waarna lezers van dat orgaan zijn overgegaan tot fysieke bedreigingen. Er zijn ramen ingegooid bij overheidsdienaren die werkzaam waren voor kernenergie instituten. Zelfs het ubersmerige "ik weet waar je kinderen op school gaan" is gebruikt, in de strijd voor de goede zaak. (Hoe is het trouwens met de tweeling, Femke?) Duyvendak zelf ontkent bedreigingen te hebben geuit, maar geeft toe dat hij de architect van deze terreur was omdat onder zijn verantwoordelijkheid de adressen werden gepubliceerd. En dat spijt hem ver- schrikkelijk. Wijnand zegt dan ook: SORRY. Jammer maar helaas, Duyvendak. De sorry-cultuur is voorbij in Nederland. Je moet gewoon weg. Fort. Kssjjjt. Wegwezen.
Mwa, je kan ook eens kijken naar het buiten het parlement om plannen te hebben om bijvoorbeeld kerncentrales te bouwen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:19 schreef Martijn_77 het volgende:
Constant weer dat goed praten van de gepleegde misdrijven. Volgens mij is SCH een van die GL-ers die geen moeite heeft met de gepleegde misdaden en alles graag recht lullen.
Ik had het ook niet alleen over FOK! lieverdquote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:42 schreef SCH het volgende:
[..]
![]()
Ik heb pas een half jaar na de dood van Fortuyn FOK! ontdekt man, dus je lult uit je nekje
quote:Weer rumoer rond verleden Duyvendak
DEN HAAG - Minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken is ,,onaangenaam verrast'' door het bericht in De Telegraaf donderdag dat GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak in het verleden als actievoerder aangezet zou hebben tot geweld tegen ambtenaren van haar ministerie.
Duyvendak was in 1985 redacteur van het blad Bluf, dat toen namen en adressen publiceerde van topambtenaren van het ministrie van Economische Zaken.
Mensen die actie voerden tegen kernenergie hebben destijds ambtenaren geïntimideerd.
Duyvendak kondigde onlangs aan dat hij deze maand komt met een boek, waarin hij lering trekt uit zijn verleden als actievoerder. Duyvendak, die betrokken was bij een inbraak in het ministerie van Economische Zaken waar geheime stukken over kernenergie werden buitgemaakt, betuigt nu spijt.
Duyvendak zegt dat hij indertijd zelf niet betrokken was bij de publicatie en dat hij er twintig jaar geleden al afstand van heeft genomen, omdat hij de handelwijze afkeurde.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:00 schreef Ziggenmufter het volgende:
Duijvendak of Volkert de Graaf, dat is toch een pot nat. Ik hoef maar naar de achterban te kijken en of ik nu opdracht geef tot moord en doodslag, brandstichting, het inelkaar laten slaan van boeren, farmaceutici, hen met de dood bedreig of familieleden en kennissen, maakt geen verschil. Het volk van GL bestaat uit criminelen, ex-criminelen en volk met een tot op het bot verrotte instelling. Als het even kan zal de sissende slang Halsema naar de microfoon lopen in de Kamer om haar gal te spuien tegen landen die de democratie verdedigen. Niets zal deze adder nalaten om tegen Israel te fulmineren en Fatah te bejubelen, of HAMAS. Nee, links is en blijft een beerput, samen met de aan haar gelieerde terroristen.
GSquote:Duyvendak nu ook een BEDREIGER
Ongetwijfeld vervelen we u nu weer met het zoveelste Duyvendak-topic. Maar dat boeit ons allerminst. Wijnand is een parlementair abces waar pus uit blijft komen. En wij, de chirurgen van fatsoenlijk Nederland, rusten niet voor deze tumor volledig is weggesneden uit onze parlementaire democratie. Naast inbraken, geweld en leugens is Duyvendak nu ook verantwoordelijk voor misselijkmakende bedreigingen aan het adres van hardwerkende Nederlandse ambtenaren. Onder Duyvendaks verantwoordelijkheid zijn NAW-gegevens van overheidsdienaren in actieblad BLUF gepubliceerd, waarna lezers van dat orgaan zijn overgegaan tot fysieke bedreigingen. Er zijn ramen ingegooid bij overheidsdienaren die werkzaam waren voor kernenergie instituten. Zelfs het ubersmerige "ik weet waar je kinderen op school gaan" is gebruikt, in de strijd voor de goede zaak. (Hoe is het trouwens met de tweeling, Femke?) Duyvendak zelf ontkent bedreigingen te hebben geuit, maar geeft toe dat hij de architect van deze terreur was omdat onder zijn verantwoordelijkheid de adressen werden gepubliceerd. En dat spijt hem ver- schrikkelijk. Wijnand zegt dan ook: SORRY. Jammer maar helaas, Duyvendak. De sorry-cultuur is voorbij in Nederland. Je moet gewoon weg. Fort. Kssjjjt. Wegwezen.
Oh, je kent me?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:00 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ik had het ook niet alleen over FOK! lieverd
Zo is het!quote:Duyvendak had gelijk
16-08-2008
Door Emile Fallaux
Bron
In 1982 was ik als eindredacteur van het VPRO-televisieprogramma BGTV verantwoordelijk voor de uitzending waarin Wijnand Duyvendak geheime documenten toonde die hij en zijn kameraden van de anti-militaristische actiegroep Onkruit hadden ontvreemd uit het PMC (Provinciaal Militair Commando) in Amsterdam.
Die aardige slimme jongen bewees, vond ik, de democratie een dienst met die openbaarmaking. De militaire top kwam uit die stukken naar voren als een paranoïde staatsapparaat. Net als zijn Amerikaanse grote broer zag het overal het Rode Gevaar, en het maakte geen onderscheid tussen communisten, anarchisten en sociaal-democraten. Mochten de Russen komen, dan moesten zo’n beetje alle spraakmakende linkse Nederlanders worden vastgezet, dat waren potentiële collaborateurs van de vijand.
De halve redactie van Vrij Nederland stond op de lijst. Krankzinnig, voor wie de oorsprong en aard van dit blad kent. De militaire top was staatsgevaarlijk, vond Duyvendak. En ik gaf hem gelijk. In die tijd, op het hoogtepunt van de Koude Oorlog en midden in de hollanditis tegen de kruisraketten, was het onmogelijk om dergelijke geheimen met legale middelen boven water te krijgen. De inbraak van Onkruit was een gerechtvaardigde methode, in het algemeen belang. Wat is Wijnand Duyvendak dezer dagen verschrikkelijk paniekerig. Wat is er gebeurd met die standvastige jongen van toen, dat hij nu afstand neemt van zijn daden? Het zal de politieke biotoop wel zijn, daarin gaat een mens vanzelf schipperen en schuiven. Jammer.
Het communisme is dood, maar lijsten met verdachte personen zijn nu groter en wantrouwige ambtenaren machtiger dan ooit. En niet alleen in China. Een gotspe, dat uitgerekend George Bush nu China de les leest op het gebied van mensenrechten. Drie jaar na Katrina hebben duizenden arme inwoners van New Orleans nog steeds niet naar huis kunnen terugkeren (zie pagina 48-59). Alsof Bush hen op een lijst met ongewenste Amerikanen heeft gezet.`
Nou en.quote:
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:00 schreef Ziggenmufter het volgende:
Duijvendak of Volkert de Graaf, dat is toch een pot nat. Ik hoef maar naar de achterban te kijken en of ik nu opdracht geef tot moord en doodslag, brandstichting, het inelkaar laten slaan van boeren, farmaceutici, hen met de dood bedreig of familieleden en kennissen, maakt geen verschil. Het volk van GL bestaat uit criminelen, ex-criminelen en volk met een tot op het bot verrotte instelling. Als het even kan zal de sissende slang Halsema naar de microfoon lopen in de Kamer om haar gal te spuien tegen landen die de democratie verdedigen. Niets zal deze adder nalaten om tegen Israel te fulmineren en Fatah te bejubelen, of HAMAS. Nee, links is en blijft een beerput, samen met de aan haar gelieerde terroristen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |