quote:Op maandag 11 augustus 2008 14:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee! Maar als het volgens de wet toegestaan is om te stelen, wat zou jij dan doen als je net alles kwijt bent geraakt? Je kinderen eten moeten hebben? Hoe sterk zijn je principes dan? Hoe ga je je in zo'n situatie redden?
Ik heb Christenen meegemaakt die anderen hebben benadeeld, zelfs best bewust! Zij hebben God om vergiffenis gevraagd en kregen het gevoel dat God hen vergiffenis had geschonken. Daarmee was alles in orde.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:04 schreef Topspin het volgende:
[..]
Als je dan berouw toont bij God dan blijft het schuldgevoel alsnog hangen omdat je de mensen nog hebt die je benadeeld hebt ook. God mag dan wel vergeven hebben maar stel je hebt mensen die jou met de nek aankijken die je dierbaar waren. Dan schiet je nog niet veel op in mijn ogen.
Ik denk dat als er complete anarchie uitbreekt en je alles wordt ontnomen en je kinderen van de honger dreigen om te komen, dat er helemaal niets mis mee is om ergens wat eten te stelen als je ECHT niet op een andere manier aan voedsel kunt komen. (Er om vragen, handelen, er voor werken, zelf in de natuur gaan zoeken enz.)quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:04 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
dan kan ik naar alle eerlijkheid zeggen dat ik aan mijn principes vasthoud.
Jij gelóóft dat je je er aan vasthoud.. ik wéét het... ik heb een dergelijke situatie namelijk al doorleeft.
Ik zeg niet voor niets dat ik trots ben op wat IK het hoofd geboden heb.
Je bent een stuk minder alwetend dan je denkt Ali...
Vind dat maar op de een of andere manier te makkelijk en ook laf en schijnheilig of iets dergelijks. God boven je vrienden en familie zetten sowieso als iets absurds omdat je vrienden en familie in mijn ogen veel duidelijker zijn dan een onzichtbaar iets waar je nooit echt duidelijkheid in kunt krijgen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb Christenen meegemaakt die anderen hebben benadeeld, zelfs best bewust! Zij hebben God om vergiffenis gevraagd en kregen het gevoel dat God hen vergiffenis had geschonken. Daarmee was alles in orde.
"Ehhh...moet je het niet ook met diegene die je hebt benadeeld uitpraten?"
- "Nee hoor, dat is niet nodig! God heeft me al vergeven!"
(Serieus gebeurd!)
absoluut, maar daar doe je anderen niet doelbewust kwaad mee.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik denk dat als er complete anarchie uitbreekt en je alles wordt ontnomen en je kinderen van de honger dreigen om te komen, dat er helemaal niets mis mee is om ergens wat eten te stelen als je ECHT niet op een andere manier aan voedsel kunt komen. (Er om vragen, handelen, er voor werken, zelf in de natuur gaan zoeken enz.)
Oh, maar dat is schering en inslag!! In principe doen en laten wat je wilt, en op zondag naar de kerk en af en toe biechten, dan is alles weer ok en ben jij een geredde ziel.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:09 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb Christenen meegemaakt die anderen hebben benadeeld, zelfs best bewust! Zij hebben God om vergiffenis gevraagd en kregen het gevoel dat God hen vergiffenis had geschonken. Daarmee was alles in orde.
"Ehhh...moet je het niet ook met diegene die je hebt benadeeld uitpraten?"
- "Nee hoor, dat is niet nodig! God heeft me al vergeven!"
(Serieus gebeurd!)
Maar dat moet wel; volgens die quotes van Ali moet je alles en iedereen haten en verlaten: je moet je eigen gezin haten en achterlaten, je moet zelfhaat hebben, haat aan alles en iedereen als je Hem volgt, maar je moet ook van alles en iedereen houden terwijl je ze haat!quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:13 schreef Topspin het volgende:
[..]
Vind dat maar op de een of andere manier te makkelijk en ook laf en schijnheilig of iets dergelijks. God boven je vrienden en familie zetten sowieso als iets absurds omdat je vrienden en familie in mijn ogen veel duidelijker zijn dan een onzichtbaar iets waar je nooit echt duidelijkheid in kunt krijgen.
Dat de liefde voor God extreme vormen kan aannemen weet ik ook, dat mensen meer van God houden dan van hun kinderen, familie, vrienden en kennissen. Terwijl het toch echt in mijn ogen om de mensen gaat op deze aarde.
Lekker bakkie koffie nu
quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar dat moet wel; volgens die quotes van Ali moet je alles en iedereen haten en verlaten: je moet je eigen gezin haten en achterlaten, je moet zelfhaat hebben, haat aan alles en iedereen als je Hem volgt, maar je moet ook van alles en iedereen houden terwijl je ze haat!
Ja maar volgens Ali geloven die Christenen dus weer niet op de juiste manier he!quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:19 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Oh, maar dat is schering en inslag!! In principe doen en laten wat je wilt, en op zondag naar de kerk en af en toe biechten, dan is alles weer ok en ben jij een geredde ziel.
Ik heb hier een collega, en die is dus zwaar christen. Toch komt ze elke dag te laat, soms wel een half uur (net voor de baas er is altijd) gaat te vroeg naar huis en doet haar werk ook al niet naar behoren, ze steelt dus van de baas, want ze ontvangt wel haar hele salaris elke maand. Verder roddelt ze over alles en iedereen (ik vertel haar al niets persoonlijks meer, want als ik dat doe dan weet de volgende dag heel Galway het), is zo hypocriet als de pest aangezien ze een foster kindje heeft in Afrika ergens dus 'ze is geen racist' , maar de Polen die hier in Ierland de kutkarweitjes opknappen bespot ze achter hun rug (zoals onze werkster) en daar praat ze over als waren het beesten. Dit is alleen wat ik dagelijks zie gebeuren, wat ze in haar vrije tijd uitvreet heb ik geen idee van.
Elke woensdag gaat ze biechten. En dan is het net alsof ze op donderdag nog kwaadaardiger is dan de rest van de week, serieus, net of ze een 'voorschotje' heeft genomen op haar vergeving. En op zondag gaat ze naar de mis, en daarna de kroeg in. Maar dat doet elke Ier.
Ik besef me nu dat ik zelf ook roddel, maar ik wilde alleen een voorbeeld stellen. Vandaar dat ik het christelijke geloof zo hypocriet vind als het groot is.
Doet me denken aan leeuwen die de welpjes van een leeuwin doodt zodat ze weer krols wordt zodat hij er mee kan paren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:23 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
en bovenal moet je van God houden en hem dankbaar zijn als hij je kinderen dood zodat er plek in je hart vrij kan komen voor hem.
Wat dacht je van BEIDE?quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Als ik stomme fouten maak of mensen onbedoeld benadeel, dan voel ik me best wel eens schuldig ja, maar ik ga dan niet tegen een onzichtbaar fantasiemannetje mijn berouw tonen; dat kan ik beter tegen degene doen die ik onbedoeld benadeeld heb.
Ik voel er weinig voor om me onnodig te vernederen tegenover een fantasiemannetje.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Wat dacht je van BEIDE?
Ik ga weer aan de studie.
Hoe weet je dan dat hij dan niet God/Jezus is? Hoe herken je hem dan?quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oja nog 1 ding met betrekking tot die verschijningen en engelen enzo: de bijbel zegt dat in de laatste dagen daadwerkelijk dat soort figuren gaan komen om de hele wereld te misleiden. Maitreya is zoiemand. Als straks die crisis uitbreekt, totale chaos ontstaat en er gewerkt wordt aan eenheid en vrede, komt Satan dus hoogstpersoonlijk de troon eisen als wereldredder die de religies, de volkeren, de naties bijeen brengt in vrede en gelijkheid. En iedereen zal dat fantastisch vinden na alle horror die net achter de rug is. Dus dat zal ook 'goed voelen en het gros van de mensen zal misleid worden en achter Hem aan wandelen, daarmee de dood over zichzelf uitroepende omdat het antichristelijke rijk op aarde dan gevestigd is.
quote:Er staan bizarre tijden voor de deur. Ik vrees dat sommigen van hier op een gegeven moment zullen zeggen, als Jezus terugkomt, iets als 'die kut-ali had dus toch gelijk', als ze niet eventjes wat serieuzer worden en wat verder kijken dan hun neus lang is. Maar dat is ieders eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.
Maar weet je, het kan me eigenlijk niet zoveel schelen wat er na mijn dood gebeurt. Ik ben dan dood, in dezelfde toestand als ik was voor ik geboren was, niks, noppes, nada dus.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oja nog 1 ding met betrekking tot die verschijningen en engelen enzo: de bijbel zegt dat in de laatste dagen daadwerkelijk dat soort figuren gaan komen om de hele wereld te misleiden. Maitreya is zoiemand. Als straks die crisis uitbreekt, totale chaos ontstaat en er gewerkt wordt aan eenheid en vrede, komt Satan dus hoogstpersoonlijk de troon eisen als wereldredder die de religies, de volkeren, de naties bijeen brengt in vrede en gelijkheid. En iedereen zal dat fantastisch vinden na alle horror die net achter de rug is. Dus dat zal ook 'goed voelen en het gros van de mensen zal misleid worden en achter Hem aan wandelen, daarmee de dood over zichzelf uitroepende omdat het antichristelijke rijk op aarde dan gevestigd is.
Er staan bizarre tijden voor de deur. Ik vrees dat sommigen van hier op een gegeven moment zullen zeggen, als Jezus terugkomt, iets als 'die kut-ali had dus toch gelijk', als ze niet eventjes wat serieuzer worden en wat verder kijken dan hun neus lang is. Maar dat is ieders eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.
Maar dat is dus EXACT wat er gaat gebeuren. Dat is exact wat hoge piefen van de verenigde naties zeggen, hoge occultisten, en de bijbel zelf ook. Die tweedeling gaat komen, de mensen die gehoorzaam zijn aan God, het geloof van Jezus hebben en Zijn geboden waarborgen, en zij die in rebellie tegen God onrecht hebben gedaan en de dood als loon krijgen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:36 schreef Topspin het volgende:
Doet me denken aan een boek van Stephen King, totale chaos en dan komen demonen die alles gaan regelen hier en dan de mensheid die in 2 groepen wordt opgedeeld. De ene kant de Christenen en de andere kant de Satanisten zoals een beetje in het boek The Stand maar dan anders.
Geen idee om fictie te gaan scrijven Ali
quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:37 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar weet je, het kan me eigenlijk niet zoveel schelen wat er na mijn dood gebeurt. Ik ben dan dood, in dezelfde toestand als ik was voor ik geboren was, niks, noppes, nada dus.
En dat is goed.
Waarom schrijf je hem trouwens met een hoofdletter voor Satan? Slip of the keyboard??![]()
Omdat Hij volledig afwijkt van alles wat de bijbel leert. Omdat zijn komst niet is zoals de bijbel beschrijft.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe weet je dan dat hij dan niet God/Jezus is? Hoe herken je hem dan?
Daar kies ik niet voor, dat gebeurt gewoon. Ik geloof niet in jouw sprookje Ali. Dood is dood. Klaar, over en uit.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom zou je ervoor kiezen om te sterven als dat nergens voor nodig is? I
Meerdere malen Ali.quote:Ben je weleens geconfronteerd met de dood?
quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:45 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar kies ik niet voor, dat gebeurt gewoon. Ik geloof niet in jouw sprookje Ali. Dood is dood. Klaar, over en uit.
Ik voel er ook niets voor om eeuwig te leven. Moet er niet aan denken zeg!!
Spannende tijden dus die eraan zitten te komenquote:Op maandag 11 augustus 2008 15:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar dat is dus EXACT wat er gaat gebeuren. Dat is exact wat hoge piefen van de verenigde naties zeggen, hoge occultisten, en de bijbel zelf ook. Die tweedeling gaat komen, de mensen die gehoorzaam zijn aan God, het geloof van Jezus hebben en Zijn geboden waarborgen, en zij die in rebellie tegen God onrecht hebben gedaan en de dood als loon krijgen.
Ik weet dat het klinkt als een lord of the rings verhaal, of een computerspelletje, maar dat IS het leven in wezen ook. We leven in een wereld waarin vanalles plaatsvindt, maar de werkelijke gebeurtenissen spelen zich op spiritueel niveau af, zijn veel groter dan wij waar kunnen nemen. Zolang je geen beeld hebt van dat grotere plaatje klinkt het als waanzin, maar dit is de realiteit.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Waarom zou je ervoor kiezen om te sterven als dat nergens voor nodig is? Ben je weleens geconfronteerd met de dood? Niet bij anderen maar bij jouzelf?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |