abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60733641
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee! Maar als het volgens de wet toegestaan is om te stelen, wat zou jij dan doen als je net alles kwijt bent geraakt? Je kinderen eten moeten hebben? Hoe sterk zijn je principes dan? Hoe ga je je in zo'n situatie redden?

dan kan ik naar alle eerlijkheid zeggen dat ik aan mijn principes vasthoud.

Jij gelóóft dat je je er aan vasthoud.. ik wéét het... ik heb een dergelijke situatie namelijk al doorleeft.
Ik zeg niet voor niets dat ik trots ben op wat IK het hoofd geboden heb.

Je bent een stuk minder alwetend dan je denkt Ali...
pi_60733751
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:04 schreef Topspin het volgende:

[..]

Als je dan berouw toont bij God dan blijft het schuldgevoel alsnog hangen omdat je de mensen nog hebt die je benadeeld hebt ook. God mag dan wel vergeven hebben maar stel je hebt mensen die jou met de nek aankijken die je dierbaar waren. Dan schiet je nog niet veel op in mijn ogen.
Ik heb Christenen meegemaakt die anderen hebben benadeeld, zelfs best bewust! Zij hebben God om vergiffenis gevraagd en kregen het gevoel dat God hen vergiffenis had geschonken. Daarmee was alles in orde.

"Ehhh...moet je het niet ook met diegene die je hebt benadeeld uitpraten?"
- "Nee hoor, dat is niet nodig! God heeft me al vergeven!"

(Serieus gebeurd!)
pi_60733816
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:04 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

dan kan ik naar alle eerlijkheid zeggen dat ik aan mijn principes vasthoud.

Jij gelóóft dat je je er aan vasthoud.. ik wéét het... ik heb een dergelijke situatie namelijk al doorleeft.
Ik zeg niet voor niets dat ik trots ben op wat IK het hoofd geboden heb.

Je bent een stuk minder alwetend dan je denkt Ali...
Ik denk dat als er complete anarchie uitbreekt en je alles wordt ontnomen en je kinderen van de honger dreigen om te komen, dat er helemaal niets mis mee is om ergens wat eten te stelen als je ECHT niet op een andere manier aan voedsel kunt komen. (Er om vragen, handelen, er voor werken, zelf in de natuur gaan zoeken enz.)
pi_60733841
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb Christenen meegemaakt die anderen hebben benadeeld, zelfs best bewust! Zij hebben God om vergiffenis gevraagd en kregen het gevoel dat God hen vergiffenis had geschonken. Daarmee was alles in orde.

(Serieus gebeurd!)
Vind dat maar op de een of andere manier te makkelijk en ook laf en schijnheilig of iets dergelijks. God boven je vrienden en familie zetten sowieso als iets absurds omdat je vrienden en familie in mijn ogen veel duidelijker zijn dan een onzichtbaar iets waar je nooit echt duidelijkheid in kunt krijgen.

Dat de liefde voor God extreme vormen kan aannemen weet ik ook, dat mensen meer van God houden dan van hun kinderen, familie, vrienden en kennissen. Terwijl het toch echt in mijn ogen om de mensen gaat op deze aarde.

Lekker bakkie koffie nu
Genieten is toegestaan!!!
pi_60733925
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik denk dat als er complete anarchie uitbreekt en je alles wordt ontnomen en je kinderen van de honger dreigen om te komen, dat er helemaal niets mis mee is om ergens wat eten te stelen als je ECHT niet op een andere manier aan voedsel kunt komen. (Er om vragen, handelen, er voor werken, zelf in de natuur gaan zoeken enz.)
absoluut, maar daar doe je anderen niet doelbewust kwaad mee.
Ik ben ook geen engeltje geweest, maar ik heb niemand persoonlijk benadeeld of kwaad gedaan.
Ik heb wel degelijk moeten vechten voor onze basisbehoeften in de ruimste zin van het woord.
pi_60733976
en het is naïef om te denken dat in deze wereld dat soort toestanden nog niet voorkomen.
Binnen je veilige kerkmuurtjes misschien niet, maar kijk eens daadwerkelijk om je heen.

Zitten en afwachten tot God je redt omdat je bidt?
Als iets op je pad komt sta je op en vecht je voor alles wat je lief is. Éigen verantwoordelijkheid.
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:19:53 #57
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60733980
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:09 schreef ToT het volgende:

[..]

(Serieus gebeurd!)
Oh, maar dat is schering en inslag!! In principe doen en laten wat je wilt, en op zondag naar de kerk en af en toe biechten, dan is alles weer ok en ben jij een geredde ziel.

Ik heb hier een collega, en die is dus zwaar christen. Toch komt ze elke dag te laat, soms wel een half uur (net voor de baas er is altijd) gaat te vroeg naar huis en doet haar werk ook al niet naar behoren, ze steelt dus van de baas, want ze ontvangt wel haar hele salaris elke maand. Verder roddelt ze over alles en iedereen (ik vertel haar al niets persoonlijks meer, want als ik dat doe dan weet de volgende dag heel Galway het), is zo hypocriet als de pest aangezien ze een foster kindje heeft in Afrika ergens dus 'ze is geen racist' , maar de Polen die hier in Ierland de kutkarweitjes opknappen bespot ze achter hun rug (zoals onze werkster) en daar praat ze over als waren het beesten. Dit is alleen wat ik dagelijks zie gebeuren, wat ze in haar vrije tijd uitvreet heb ik geen idee van.

Elke woensdag gaat ze biechten. En dan is het net alsof ze op donderdag nog kwaadaardiger is dan de rest van de week, serieus, net of ze een 'voorschotje' heeft genomen op haar vergeving. En op zondag gaat ze naar de mis, en daarna de kroeg in. Maar dat doet elke Ier.

Ik besef me nu dat ik zelf ook roddel, maar ik wilde alleen een voorbeeld stellen. Vandaar dat ik het christelijke geloof zo hypocriet vind als het groot is.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60734002
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:13 schreef Topspin het volgende:

[..]

Vind dat maar op de een of andere manier te makkelijk en ook laf en schijnheilig of iets dergelijks. God boven je vrienden en familie zetten sowieso als iets absurds omdat je vrienden en familie in mijn ogen veel duidelijker zijn dan een onzichtbaar iets waar je nooit echt duidelijkheid in kunt krijgen.

Dat de liefde voor God extreme vormen kan aannemen weet ik ook, dat mensen meer van God houden dan van hun kinderen, familie, vrienden en kennissen. Terwijl het toch echt in mijn ogen om de mensen gaat op deze aarde.

Lekker bakkie koffie nu
Maar dat moet wel; volgens die quotes van Ali moet je alles en iedereen haten en verlaten: je moet je eigen gezin haten en achterlaten, je moet zelfhaat hebben, haat aan alles en iedereen als je Hem volgt, maar je moet ook van alles en iedereen houden terwijl je ze haat!
pi_60734020
tvp
pi_60734077
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Maar dat moet wel; volgens die quotes van Ali moet je alles en iedereen haten en verlaten: je moet je eigen gezin haten en achterlaten, je moet zelfhaat hebben, haat aan alles en iedereen als je Hem volgt, maar je moet ook van alles en iedereen houden terwijl je ze haat!

en bovenal moet je van God houden en hem dankbaar zijn als hij je kinderen dood zodat er plek in je hart vrij kan komen voor hem.
pi_60734094
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:19 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Oh, maar dat is schering en inslag!! In principe doen en laten wat je wilt, en op zondag naar de kerk en af en toe biechten, dan is alles weer ok en ben jij een geredde ziel.

Ik heb hier een collega, en die is dus zwaar christen. Toch komt ze elke dag te laat, soms wel een half uur (net voor de baas er is altijd) gaat te vroeg naar huis en doet haar werk ook al niet naar behoren, ze steelt dus van de baas, want ze ontvangt wel haar hele salaris elke maand. Verder roddelt ze over alles en iedereen (ik vertel haar al niets persoonlijks meer, want als ik dat doe dan weet de volgende dag heel Galway het), is zo hypocriet als de pest aangezien ze een foster kindje heeft in Afrika ergens dus 'ze is geen racist' , maar de Polen die hier in Ierland de kutkarweitjes opknappen bespot ze achter hun rug (zoals onze werkster) en daar praat ze over als waren het beesten. Dit is alleen wat ik dagelijks zie gebeuren, wat ze in haar vrije tijd uitvreet heb ik geen idee van.

Elke woensdag gaat ze biechten. En dan is het net alsof ze op donderdag nog kwaadaardiger is dan de rest van de week, serieus, net of ze een 'voorschotje' heeft genomen op haar vergeving. En op zondag gaat ze naar de mis, en daarna de kroeg in. Maar dat doet elke Ier.

Ik besef me nu dat ik zelf ook roddel, maar ik wilde alleen een voorbeeld stellen. Vandaar dat ik het christelijke geloof zo hypocriet vind als het groot is.
Ja maar volgens Ali geloven die Christenen dus weer niet op de juiste manier he! Je moet niet alle Christenen over één kam scheren, want die ZDA is heel anders dan al die andere Christenen (die zij feitelijk dus wél over één kam scheren!)
pi_60734139
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:23 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

en bovenal moet je van God houden en hem dankbaar zijn als hij je kinderen dood zodat er plek in je hart vrij kan komen voor hem.
Doet me denken aan leeuwen die de welpjes van een leeuwin doodt zodat ze weer krols wordt zodat hij er mee kan paren.
pi_60734222
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Als ik stomme fouten maak of mensen onbedoeld benadeel, dan voel ik me best wel eens schuldig ja, maar ik ga dan niet tegen een onzichtbaar fantasiemannetje mijn berouw tonen; dat kan ik beter tegen degene doen die ik onbedoeld benadeeld heb.
Wat dacht je van BEIDE?

Ik ga weer aan de studie.
pi_60734312
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat dacht je van BEIDE?

Ik ga weer aan de studie.
Ik voel er weinig voor om me onnodig te vernederen tegenover een fantasiemannetje.
Ik heb mijn hele jeugd onnodig schuldgevoel gekend, nu is het genoeg geweest: ik ga gewoon positief met mijzelf en met anderen aan de slag.
Natuurlijk voelt het kut als je eens een foutje maakt, maar ik snap niet waarom je je dan moet vernederen tegenover een fantasiemannetje.
pi_60734402
Oja nog 1 ding met betrekking tot die verschijningen en engelen enzo: de bijbel zegt dat in de laatste dagen daadwerkelijk dat soort figuren gaan komen om de hele wereld te misleiden. Maitreya is zoiemand. Als straks die crisis uitbreekt, totale chaos ontstaat en er gewerkt wordt aan eenheid en vrede, komt Satan dus hoogstpersoonlijk de troon eisen als wereldredder die de religies, de volkeren, de naties bijeen brengt in vrede en gelijkheid. En iedereen zal dat fantastisch vinden na alle horror die net achter de rug is. Dus dat zal ook 'goed voelen en het gros van de mensen zal misleid worden en achter Hem aan wandelen, daarmee de dood over zichzelf uitroepende omdat het antichristelijke rijk op aarde dan gevestigd is.

Er staan bizarre tijden voor de deur. Ik vrees dat sommigen van hier op een gegeven moment zullen zeggen, als Jezus terugkomt, iets als 'die kut-ali had dus toch gelijk', als ze niet eventjes wat serieuzer worden en wat verder kijken dan hun neus lang is. Maar dat is ieders eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.
pi_60734482
Doet me denken aan een boek van Stephen King, totale chaos en dan komen demonen die alles gaan regelen hier en dan de mensheid die in 2 groepen wordt ingedeeld. De ene kant de Christenen en de andere kant de Satanisten zoals een beetje in het boek The Stand maar dan anders. Dan ontstaan er plunderingen en bloederige gevechten tussen die 2 groeperingen als in een soort van Arena God en Satan die zelf hun eigen gevecht uitvechten en de mensen ook.

Geen idee om fictie te gaan scrijven Ali
pi_60734486
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Oja nog 1 ding met betrekking tot die verschijningen en engelen enzo: de bijbel zegt dat in de laatste dagen daadwerkelijk dat soort figuren gaan komen om de hele wereld te misleiden. Maitreya is zoiemand. Als straks die crisis uitbreekt, totale chaos ontstaat en er gewerkt wordt aan eenheid en vrede, komt Satan dus hoogstpersoonlijk de troon eisen als wereldredder die de religies, de volkeren, de naties bijeen brengt in vrede en gelijkheid. En iedereen zal dat fantastisch vinden na alle horror die net achter de rug is. Dus dat zal ook 'goed voelen en het gros van de mensen zal misleid worden en achter Hem aan wandelen, daarmee de dood over zichzelf uitroepende omdat het antichristelijke rijk op aarde dan gevestigd is.
Hoe weet je dan dat hij dan niet God/Jezus is? Hoe herken je hem dan?
quote:
Er staan bizarre tijden voor de deur. Ik vrees dat sommigen van hier op een gegeven moment zullen zeggen, als Jezus terugkomt, iets als 'die kut-ali had dus toch gelijk', als ze niet eventjes wat serieuzer worden en wat verder kijken dan hun neus lang is. Maar dat is ieders eigen verantwoordelijkheid natuurlijk.
MEES-TER-LIJK!!!
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:37:18 #68
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60734510
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Maar weet je, het kan me eigenlijk niet zoveel schelen wat er na mijn dood gebeurt. Ik ben dan dood, in dezelfde toestand als ik was voor ik geboren was, niks, noppes, nada dus.

En dat is goed.

Waarom schrijf je hem trouwens met een hoofdletter voor Satan? Slip of the keyboard??
pi_60734575
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:36 schreef Topspin het volgende:
Doet me denken aan een boek van Stephen King, totale chaos en dan komen demonen die alles gaan regelen hier en dan de mensheid die in 2 groepen wordt opgedeeld. De ene kant de Christenen en de andere kant de Satanisten zoals een beetje in het boek The Stand maar dan anders.

Geen idee om fictie te gaan scrijven Ali
Maar dat is dus EXACT wat er gaat gebeuren. Dat is exact wat hoge piefen van de verenigde naties zeggen, hoge occultisten, en de bijbel zelf ook. Die tweedeling gaat komen, de mensen die gehoorzaam zijn aan God, het geloof van Jezus hebben en Zijn geboden waarborgen, en zij die in rebellie tegen God onrecht hebben gedaan en de dood als loon krijgen.

Ik weet dat het klinkt als een lord of the rings verhaal, of een computerspelletje, maar dat IS het leven in wezen ook. We leven in een wereld waarin vanalles plaatsvindt, maar de werkelijke gebeurtenissen spelen zich op spiritueel niveau af, zijn veel groter dan wij waar kunnen nemen. Zolang je geen beeld hebt van dat grotere plaatje klinkt het als waanzin, maar dit is de realiteit.
pi_60734618
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:37 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar weet je, het kan me eigenlijk niet zoveel schelen wat er na mijn dood gebeurt. Ik ben dan dood, in dezelfde toestand als ik was voor ik geboren was, niks, noppes, nada dus.

En dat is goed.

Waarom schrijf je hem trouwens met een hoofdletter voor Satan? Slip of the keyboard??
Waarom zou je ervoor kiezen om te sterven als dat nergens voor nodig is? Ben je weleens geconfronteerd met de dood? Niet bij anderen maar bij jouzelf?
pi_60734659
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Hoe weet je dan dat hij dan niet God/Jezus is? Hoe herken je hem dan?
Omdat Hij volledig afwijkt van alles wat de bijbel leert. Omdat zijn komst niet is zoals de bijbel beschrijft.

Overigens noemt hij zichzelf 'De Christus', of 'de Kosmische Christus'. Misleiding dus.
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:45:07 #72
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60734696
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom zou je ervoor kiezen om te sterven als dat nergens voor nodig is? I
Daar kies ik niet voor, dat gebeurt gewoon. Ik geloof niet in jouw sprookje Ali. Dood is dood. Klaar, over en uit.
Ik voel er ook niets voor om eeuwig te leven. Moet er niet aan denken zeg!!

Zucht, en weer een edit...
quote:
Ben je weleens geconfronteerd met de dood?
Meerdere malen Ali.
pi_60734714
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:45 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Daar kies ik niet voor, dat gebeurt gewoon. Ik geloof niet in jouw sprookje Ali. Dood is dood. Klaar, over en uit.
Ik voel er ook niets voor om eeuwig te leven. Moet er niet aan denken zeg!!

maar ik kan je toch niet missen?
pi_60734717
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:39 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar dat is dus EXACT wat er gaat gebeuren. Dat is exact wat hoge piefen van de verenigde naties zeggen, hoge occultisten, en de bijbel zelf ook. Die tweedeling gaat komen, de mensen die gehoorzaam zijn aan God, het geloof van Jezus hebben en Zijn geboden waarborgen, en zij die in rebellie tegen God onrecht hebben gedaan en de dood als loon krijgen.

Ik weet dat het klinkt als een lord of the rings verhaal, of een computerspelletje, maar dat IS het leven in wezen ook. We leven in een wereld waarin vanalles plaatsvindt, maar de werkelijke gebeurtenissen spelen zich op spiritueel niveau af, zijn veel groter dan wij waar kunnen nemen. Zolang je geen beeld hebt van dat grotere plaatje klinkt het als waanzin, maar dit is de realiteit.
Spannende tijden dus die eraan zitten te komen

Moet toch eens mijn super-powers gaan ontwikkelen weer zodat ik her en der wat kan afweren als er iets naar me toekomt die me wilt vernietigen van demonen of ander gespuis.

Op de een of andere manier lijkt het me best okey dat er zo'n scenario zou op treden, een film van Stephen King maar dan in het echt, heb wel mensen die willen groeperen die ik van vroeger ken en die ik nu ken. Plus nog de hele familie en verdere familie en daar de bekenden van. Gewoon zelf een groep oprichten van alle mensen die je kent en daar ook weer de mensen van die zij kennen om zodoende sterker te staan als het uit de hand loopt.

KAMIKAZEEEEE!!!!!
pi_60734741
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom zou je ervoor kiezen om te sterven als dat nergens voor nodig is? Ben je weleens geconfronteerd met de dood? Niet bij anderen maar bij jouzelf?

omdat ik liever sterf dan bij ieman do pschoot kruip die ik voor het kwaad vind staan.
Jóuw God heeft andere normen en waarden dan ik.
pi_60734761
Wat zal Ali teleurgesteld zijn als hij straks merkt dat hi jcomlpeet misleid is door zijn boek....

ik hoop dat hij nog net op tijd voor zichzelf leert denken en zich gaat redden.
pi_60734823
Nou als het echt The Stand gaat worden kies ik wel voor de kant van God: ik vind die mother Abigail wel tof: 90 jaar oud en nog steeds haar eigen brood bakken!

Ali, kiezen voor de dood wat ElizabethR zou doen klinkt helemaal nog niet zo gek: ikzelf heb het hier ook al 2X geroepen: als die God is zoals jij Hem beschrijft; een wrede kindermoordenaar die van je verlangt dat je Hem gaat aanbidden als Hij je kinderen vermoord heeft, dan kan ik me goed voorstellen dat mensen liever de vergetelheid in gaan dan Hem te dienen!

Okee als het de enige manier is om je koters terug te krijgen, dan kickt het moederinstinct vast wel in, maar dan zullen mensen hem misschien met een ongelooflijke haat gaan doenen i.p.v. liefde, en dat is weer niet God's wil, dus worden ze alsnog vernietigd en zijn ze die kinderen alsnog kwijt.

Nee, dan is direct voor de dood kiezen misschien een betere keuze.
pi_60734867
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:50 schreef ToT het volgende:
Nou als het echt The Stand gaat worden kies ik wel voor de kant van God: ik vind die mother Abigail wel tof: 90 jaar oud en nog steeds haar eigen brood bakken!

Ali, kiezen voor de dood wat ElizabethR zou doen klinkt helemaal nog niet zo gek: ikzelf heb het hier ook al 2X geroepen: als die God is zoals jij Hem beschrijft; een wrede kindermoordenaar die van je verlangt dat je Hem gaat aanbidden als Hij je kinderen vermoord heeft, dan kan ik me goed voorstellen dat mensen liever de vergetelheid in gaan dan Hem te dienen!
Nee, lees die brief die Topspin geplaatst heeft. Dát is God. Dat is hoe Hij ons ziet.
pi_60734917
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:47 schreef Rimpelhond het volgende:
Wat zal Ali teleurgesteld zijn als hij straks merkt dat hi jcomlpeet misleid is door zijn boek....

ik hoop dat hij nog net op tijd voor zichzelf leert denken en zich gaat redden.
Ach nee joh; tussen het reïncarneren door zal hij gewoon kunnen genieten van dat hij deze geweldige ervaringen heeft opgedaan: je hele leven in de dienst van een niet-bestaande God stellen.
Hij geniet in dit leven op zijn manier, hij is vol vreugde en euforie. Da's toch een geweldige ervaring voor een ziel?

Ik ben benieuwd wat het volgende leven voor Ali in petto heeft. Misschien wordt-ie wel een atheïst om de andere kant van het verhaal te zien!
pi_60734923
Ik wil reincarneren als een koi karper in een super grote vijver. Lijkt me fantastisch omdat die beesten zulke rust uitstralen en soms zo energiek zijn dat ze zowat 1 meter boven het water uitspringen maar dan sowieso de rust hoe ze zwemmen. De hele dag lekker in water zwemmen zonder dat er een hengel in het water wordt gegooid
pi_60735015
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, lees die brief die Topspin geplaatst heeft. Dát is God. Dat is hoe Hij ons ziet.
Die brief klinkt inderdaad heel positief, maar jij hamert er enorm op dat hij wil dat je jezelf compleet vernedert, je laat verteren door wroeging omdat je als klein kindje ooit eens tegen mama gejokt hebt, je moet zwaar berouw tonen omdat je als puber een keertje boos tegen papa geworden bent, je moet God in alle nederigheid vergiffenis voor deze (in mijn ogen vanzelfsprekende) misstanden smeken, en als je een keertje Zijn wil niet doet, moet je Hem dankbaar zijn dat Hij je kinderen afslacht en moet je om die daad nog meer van Hem gaan houden, want het verdriet dat je om die kinderen hebt, zal na de dag des oordeels 3X gecompenseerd worden.

Dat klinkt als een HEEEEEEEEEEEEEEEL ander soort God dan zoals Hij in die brief beschreven staat!
pi_60735208
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Die brief klinkt inderdaad heel positief, maar jij hamert er enorm op dat hij wil dat je jezelf compleet vernedert, je laat verteren door wroeging omdat je als klein kindje ooit eens tegen mama gejokt hebt, je moet zwaar berouw tonen omdat je als puber een keertje boos tegen papa geworden bent, je moet God in alle nederigheid vergiffenis voor deze (in mijn ogen vanzelfsprekende) misstanden smeken, en als je een keertje Zijn wil niet doet, moet je Hem dankbaar zijn dat Hij je kinderen afslacht en moet je om die daad nog meer van Hem gaan houden, want het verdriet dat je om die kinderen hebt, zal na de dag des oordeels 3X gecompenseerd worden.

Dat klinkt als een HEEEEEEEEEEEEEEEL ander soort God dan zoals Hij in die brief beschreven staat!
Nou, vergeet alles dan wat ik heb gezegd, en bid tot je nieuwe God. Ik ben niet in staat geweest om uit te leggen wat ik bedoel, het juiste beeld te geven.
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:03:13 #83
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60735213
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:54 schreef Topspin het volgende:
Ik wil reincarneren als een koi karper in een super grote vijver. Lijkt me fantastisch omdat die beesten zulke rust uitstralen en soms zo energiek zijn dat ze zowat 1 meter boven het water uitspringen maar dan sowieso de rust hoe ze zwemmen. De hele dag lekker in water zwemmen zonder dat er een hengel in het water wordt gegooid
Als reincarnatie bestaat dan wil ik alstublieft graag als het niet teveel moeite is terugkomen als Bonobo!
pi_60735391
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nou, vergeet alles dan wat ik heb gezegd, en bid tot je nieuwe God. Ik ben niet in staat geweest om uit te leggen wat ik bedoel, het juiste beeld te geven.
Mwoah, bidden is me iets te nederig. Ik vraag altijd respectvol om energie en soms eventueel om wat begeleiding, maar da's maar zelden: ik merk wel wat ik op mijn levenspad tegenkom.
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:10:55 #85
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_60735435
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:03 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Als reincarnatie bestaat dan wil ik alstublieft graag als het niet teveel moeite is terugkomen als Bonobo!
Idd

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 11-08-2008 16:18:50 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_60735544
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:03 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Moest ff opzoeken wat Bonobo was
pi_60735562
Overigens blijf ik er bij dat ik voor het reguliere Christelijke geloof gewoon nog steeds respect heb: zoals gezegd kunnen "New Age" overtuigingen en het Christelijk geloof (buiten fundamentalistische systemen als het ZDA) heel goed samengaan. Veel New Age stromingen hebben ook veel Christelijke invloeden (ook omdat het Christendom een samenraapsel is van zeer veel oudere geloofsstromingen en culturen).

Een Weesgegroetje bidden werkt bijvoorbeeld heel goed als je last hebt van entiteiten. Dit heeft 2 oorzaken: Maria is in het Hiernamaals beschermheilige geworden en zal verdwaalde geesten de weg naar Het Licht tonen, en verder is Maria een verkerstende versie van de Godin.
pi_60735600
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:15 schreef ToT het volgende:
Overigens blijf ik er bij dat ik voor het reguliere Christelijke geloof gewoon nog steeds respect heb: zoals gezegd kunnen "New Age" overtuigingen en het Christelijk geloof (buiten fundamentalistische systemen als het ZDA) heel goed samengaan. Veel New Age stromingen hebben ook veel Christelijke invloeden (ook omdat het Christendom een samenraapsel is van zeer veel oudere geloofsstromingen en culturen).

Een Weesgegroetje bidden werkt bijvoorbeeld heel goed als je last hebt van entiteiten. Dit heeft 2 oorzaken: Maria is in het Hiernamaals beschermheilige geworden en zal verdwaalde geesten de weg naar Het Licht tonen, en verder is Maria een verkerstende versie van de Godin.
Volgens de bijbel is Maria dood. Tot Maria bidden = bidden tot Lucifer.
pi_60735633
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:09 schreef ToT het volgende:

[..]

Mwoah, bidden is me iets te nederig. Ik vraag altijd respectvol om energie en soms eventueel om wat begeleiding, maar da's maar zelden: ik merk wel wat ik op mijn levenspad tegenkom.
Ik hoef niet eens echt te vragen ik stel me gewoon open voor energie en voel me energieker, soms lukt het me niet en andere dagen lijk ik overspoeld te worden door frisse, nieuwe en gezonde krachtige energie alleen door me open te stellen alsof ik de knop doe omdraaien.

Ligt ook puur aan de dag hoe dat in zijn werking gaat. Weet niet of ze het kanaliseren van energie noemen maar soms lijk ik energie te kunnen aansturen door mijn lichaam. Kan zoals ik ook zei komen door betere dagen waarbij de energie vanzelf in orde is door bijvoorbeeld erg goede nachtrust zoals vannacht het geval was. Voel me dan ineens veel frisser en veel meer monter en rustiger. Alsof mijn lichaam ook helemaal opgeschoond is van negatieve energie. Zal wel de herstellende slaap zijn ook, heb niet vaak echt goede herstellende slaap maar slaap ik dan goed dan lijkt het een nieuw leven te zijn als het ware waarbij het makkelijker overkomt om de dag door te komen.

Over dat open stellen voor nieuwe impulsen en energie, dat kan hier zonder God, gewoon de wereld bekijken vanuit het goede oogpunt en het leven als het ware omarmen om het maar vreemd uit te drukken. Mezelf meer in het midden van het leven zetten waarbij het leven me doet omringen.

Maar dat kan offtopic klinken

In ieder geval heb ik God niet zo nodig om die levenslust te ervaren, ogen openen voor het aardse is vaak al voldoende. Het wonder inzien van het bestaan en genieten van mijn eigen aanwezigheid op aarde dus ook, meer mezelf in leven laten zijn door bewuster te wezen van het leven. En dan vanzelf ook het slechte negeren maar dat heb ik al eerder vermeld, niet kijken naar wat niet deugt maar kijken naar wat wel deugt, in mijn eigen kleine bestaan en in de wereld in grote zin.

[ Bericht 4% gewijzigd door Topspin op 11-08-2008 16:25:01 ]
pi_60735799
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:18 schreef Topspin het volgende:

[..]

Ik hoef niet eens echt te vragen ik stel me gewoon open voor energie en voel me energieker, soms lukt het me niet en andere dagen lijk ik overspoeld te worden door frisse, nieuwe en gezonde krachtige energie alleen door me open te stellen alsof ik de knop doe omdraaien.

Ligt ook puur aan de dag hoe dat in zijn werking gaat. Weet niet of ze het kanaliseren van energie noemen maar soms lijk ik energie te kunnen aansturen door mijn lichaam. Kan zoals ik ook zei komen door betere dagen waarbij de energie vanzelf in orde is door bijvoorbeeld erg goede nachtrust zoals vannacht het geval was. Voel me dan ineens veel frisser en veel meer monter en rustiger. Alsof mijn lichaam ook helemaal opgeschoond is van negatieve energie. Zal wel de herstellende slaap zijn ook, heb niet vaak echt goede herstellende slaap maar slaap ik dan goed dan lijkt het een nieuw leven te zijn als het ware waarbij het makkelijker overkomt om de dag door te komen.

Ik heb flink voor je gebeden gisterenavond. Misschien is God tot je gekomen vannacht en heeft je rust gegeven. Vond het al opvallend dat je met die mooie brief kwam.
pi_60735852
Ja okee, dat "vragen" gaat ook niet in zoveel woorden; in het begin zei ik het in gedachten, tegenwoordig stel ik me idd ook open en stuur de intentie dat ik het graag zou wil laten stromen.
Komt het niet goed op gang, dan vraag ik het wel in gedachten.

Trouwens, nog even een vraagje over de God van de ZDA: Ali, je zei dat God zich niet meteen kenbaar maakt aan de mensen omdat Hij de mensen niet wil manipuleren, maar je zei ook dat het wel eens heel slecht met de koters van Rimpelhond kon gaan aflopen als ze disrespectvol tegenover Hem blijft.

Die 2 dingen kan ik niet goed met elkaar rijmen: ik heb liever een God die zich aan mij kenbaar maakt om te laten zien dat Hij echt bestaat dan dat die God mijn eventuele toekomstige kinderen zou afslachten omdat ik niet volgend de regels van de ZDA leef.

(Tekst ff wat genuanceerd)
pi_60735879
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:27 schreef ToT het volgende:
\

Die 2 dingen kan ik niet goed met elkaar rijmen: ik heb liever een God die in geel geverfd een paarse string met roze pompomps en rokje roept van: "JOEHOE!! HIER BEN IK!!!! AANBID MIJ!!! dan dat die God mijn eventuele toekomstige kinderen zou afslachten omdat ik niet volgend de regels van de ZDA leef.
Jongen doe nou even normaal joh.
pi_60735905
Oeps, net wat te laat genuanceerd!
pi_60735909
Argh ik zou gaan studeren. Ik ben verslaafd aan over God praten.
pi_60735924
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:29 schreef ToT het volgende:
Oeps, net wat te laat genuanceerd!
Het slaat nog steeds nergens op.
pi_60736002
Hoezo?

God komt niet naar ongelovigen toe om hen niet tot een keuze te manipuleren volgens jou, maar Hij zaait wel dood en verderf onder ongelovigen.
Ik weet gewoon liever waar ik aan toe ben dan dat ik achteraf gestraft word voor iets waarvan ik onmogelijk zeker kan weten dat het moest gebeuren.

Ik kan onmogelijk zeker weten dat de ZDA de enige correcte religie van de wereld is.
pi_60736010
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb flink voor je gebeden gisterenavond. Misschien is God tot je gekomen vannacht en heeft je rust gegeven. Vond het al opvallend dat je met die mooie brief kwam.
Die brief gepost omdat google een ad liet zien door dit topic Niet echt op zoek gegaan maar het stond toevallig in een banner en ik dacht laat ik eens erop klikken en hier posten van dat gedicht.

Kan ook zijn dat ik gisteren voor het slapen gaan dat engelse gebed gepost heb hier. " If I die before I wake I pray the lord my soul to take". Dat God een eigen zoekmachine heeft op zijn kantoor ergens op die wolk Dat God dus alles leest op internet maar dat gaat richting onzinnig waarschijnlijk

Anders jou bidden en mocht dat zo zijn dan dank ik je maar het kan ook komen door mijn mediteren voor het slapen gaan natuurlijk

Anders was het een nacht waar rustgevende slaap vanzelf naar voren komt. Kan aan van alles liggen maar ik sluit de kans niet uit op een of andere waker maar die waker hoeft niet God te zijn van het Christendom, kan ook een andere waker zijn die alleen maar doet waken in de slaap.
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:34:45 #98
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60736025
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 14:59 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Omdat Hij niet anders kan dan je fouten aanrekenen wanneer ze niet vergeven zijn. Omdat God 100% liefde is, maar ook 100% rechtvaardig. Er moet vergeving voor zonden plaatsvinden en die zul je zelf moeten vragen in de naam van Jezus Christus. Genade van God is een geschenk waar je zelf van gebruik moet maken, niet iets wat God op je zal forceren. God geeft ons de keuze.
waarom zou je vergeving vragen als je niks fout hebt gedaan aan iets waar je niet in gelooft ?
Ik begrijp waarom jij dat vind , alleen niet waarom jij vind dat wij dat ook moeten doen .
Geloof is een keuze en geen natuurwet . Als ik zeg dat je vergeving moet vragen aan boedha omdat de wereld anders kapot gaat dan doe je dat toch ook niet ?
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:38:47 #99
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60736104
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jongen doe nou even normaal joh.
maar hij heeft wel gelijk , ik zou dat ook 1000 keer liever doen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60736133
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:34 schreef Topspin het volgende:

[..]

Die brief gepost omdat google een ad liet zien door dit topic Niet echt op zoek gegaan maar het stond toevallig in een banner en ik dacht laat ik eens erop klikken en hier posten van dat gedicht.
Ik zie en vind ook altijd alles 'toevallig', soms met spectaculaire resultaten. Als ik op zoek ga kom ik juist nergens.
quote:
.
Kan ook zijn dat ik gisteren voor het slapen gaan dat engelse gebed gepost heb hier. " If I die before I wake I pray the lord my soul to take". Dat God een eigen zoekmachine heeft op zijn kantoor ergens op die wolk Dat God dus alles leest op internet maar dat gaat richting onzinnig waarschijnlijk

Anders jou bidden en mocht dat zo zijn dan dank ik je maar het kan ook komen door mijn mediteren voor het slapen gaan natuurlijk

Anders was het een nacht waar rustgevende slaap vanzelf naar voren komt. Kan aan van alles liggen maar ik sluit de kans niet uit op een of andere waker maar die waker hoeft niet God te zijn van het Christendom, kan ook een andere waker zijn die alleen maar doet waken in de slaap.
Ik geloof in God.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')