abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2008 @ 12:45:57 #51
151762 flashermx
Think Different, Think Apple.
pi_62047829
Ja ik laat het ook allemaal maar over me heen komen en zie wel wat er gebeurt
Maar heb nog geen brief ontvangen van het ziekenhuis wanneer het gaat gebeuren
Hoelang van te voren kregen jullie eigenlijk te horen wanneer je onde rhet mes mooets??

Ow ja en gisteren na het douchen tijdens het afdrogen ging men schouder weer gedeeltelijk uit de kom , gelukkig kon ik hem zelf weer terug duwen. dus het is echt wel nodig die operatie!

PteV:
Dat is trouwens wel een goede tip over die gewichten, ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen na de operatie in overleg met de fysio natuurlijk:)
pi_62050795
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:45 schreef flashermx het volgende:
Ja ik laat het ook allemaal maar over me heen komen en zie wel wat er gebeurt
Maar heb nog geen brief ontvangen van het ziekenhuis wanneer het gaat gebeuren
Hoelang van te voren kregen jullie eigenlijk te horen wanneer je onde rhet mes mooets??

Ow ja en gisteren na het douchen tijdens het afdrogen ging men schouder weer gedeeltelijk uit de kom , gelukkig kon ik hem zelf weer terug duwen. dus het is echt wel nodig die operatie!

PteV:
Dat is trouwens wel een goede tip over die gewichten, ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen na de operatie in overleg met de fysio natuurlijk:)
Ik kreeg het behoorlijk kort van tevoren te horen. In eerste instantie zou het nog een week of 6 gaan duren (na de 'intake' met de chirurg), maar ik werd diezelfde week nog gebelt dat het toch de week erna werd. Het kutte is dat je echt maar kunt beginnen met gewichten van 0,5 kg ofzo maar nu sta ik elke ochtend en avond te oefenen en heb ik bijna geen last meer
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:39:30 #53
151762 flashermx
pi_62081921
OW jah zat in een keer te denken, konden jullie de eerste dagen na de operatie gewoon naar je werk/school of was dat nog niet te doen qua pijn enz??

Of misschien ben je te brak omdat je de eerste paar dagen slecht kunt slapen ofz??
pi_62083022
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:39 schreef flashermx het volgende:
OW jah zat in een keer te denken, konden jullie de eerste dagen na de operatie gewoon naar je werk/school of was dat nog niet te doen qua pijn enz??

Of misschien ben je te brak omdat je de eerste paar dagen slecht kunt slapen ofz??
Hou er rekening mee dat je de eerste dagen echt niet veel kan. meestal heb je dan nog vrij zware pijnstillers tegen de pijn waar je suf van wordt. Bovendien ben je net geopereerd, een beetje rust heeft je lichaam dan wel verdiend....
Als je pech hebt lukt slapen de eerste weken niet zo goed en ben je overdag dus ook nietr echt superfit...

Ik heb vandaag mijn eerste controle gehad. ik mag al starten met fysiotherapie. Verder gaat het best goed. Af en toe nog een beetje pijn, maar ik mag niet klagen.

Ik kreeg de oproep voor de opratie trouwens ruim drie weken van te voren. Heb je wel al een pre-operatief onderzoek gehad? Dat bestaat meestal uit een gesprek met verpleegkundige en anesthesist. Als je dat hebt gehad duurt het nog maar een paar weken. Maar je kan natuurlijk ook altijd even je ziekenhuis bellen om het te vragen...
  donderdag 2 oktober 2008 @ 18:52:16 #55
151762 flashermx
pi_62083576
Uhmjah, ik heb op de dag dat ik te horen kreeg dat het geopereerd moest worden een POS (Poliklinische verpleegkundige intake voor de patiënten van de orthopedie) gehad. daar moest ik een vragenlijst invullen en werd mijn bloeddruk opgemeten door een anesthesist en die vertelde ook wat ze gaan doen met die blokverdoving enz.

Dus ik kan eerst week niet veel doen zeg maar.
pi_62123278
Tja wat voor werk....
Ben onderwijzer, en schrijf dus hele dagen met mijn rechterarm op het bord.
Nou, we wachten het allemaal wel af.
pi_62125619
Het probleem is niet alleen òf je kan werken, maar ook hoe je er komt. Je kan de eerste zes weken geen auto rijden. Fietsen is ook niet handig.... Buiten dat moet je je schouder gewoon rust geven, als je niet goed hersteld ben je nog verder van huis.
Maar hebben ze je dit niet verteld toen je te horen kreeg dat je geopereerd moest worden?

In welk ziekenhuis word je eigenlijk geopereerd?
pi_62125762
Tuurlijk hebben ze me van alles verteld, maar ik ben erg eigenwijs.
Na de luxatie was ik er dus 2 maanden tussenuit.
Maar goed, moet nog allerlei gesprekken in het ziekenhuis hebben hoor, dus ik loop op de zaken vooruit.
Ik word in Arnhem geopereerd, met Papendal om de hoek voor de revalidatie (waar ik trouwens erg goed over te spreken ben).
pi_62141045
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:39 schreef flashermx het volgende:

ben op een vrijdag geopereerd en was maandag alweer halve dagen aant werk Je kan erg veel niet, maar met een headset op mn harses kon ik nog wel bellen
Battlefield of the Wind:
The passage of the warriors chosen by wings.
pi_62151374
Tja, we wachten het allemaal wel af.....
  donderdag 9 oktober 2008 @ 14:11:16 #61
151762 flashermx
pi_62259433
Nou ik word komende woensdag geopereerd aan mijn schouder toch sneller dan gedacht.
pi_62271740
Suc6. Ben benieuwd naar je ervaringen.
  donderdag 9 oktober 2008 @ 22:43:18 #63
151762 flashermx
pi_62273592
dankje
pi_62350723
Alvast veel sterkte en succes gewenst!
pi_62363757
Succes en sterkte!

Laat je ons even weten hoe het met je gaat als je weer thuis bent?
pi_62363996
Niet als je de gebruikelijke narcose krijgt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 oktober 2008 @ 07:23:28 #67
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_62368288
Even tvp, heb al sinds maart een frozen shoulder en ga binnenkort naar de Maartenskliniek. Aan dezelfde kant ook een peesschedeontsteking dus ik kan mijn lol wel op
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62369691
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 07:23 schreef Rewimo het volgende:
Even tvp, heb al sinds maart een frozen shoulder en ga binnenkort naar de Maartenskliniek. Aan dezelfde kant ook een peesschedeontsteking dus ik kan mijn lol wel op
Oei, dat klinkt niet goed! Hoe kom je aan die frozen shoulder?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:55:39 #69
13151 crew  Rewimo
pi_62373120
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 09:41 schreef Sleeve het volgende:
Oei, dat klinkt niet goed! Hoe kom je aan die frozen shoulder?
Weet ik niet. Gewoon cadeau gekregen Ik werd 's morgens wakker met pijn in mijn schouder, mwah, zeker verkeerd gelegen. Maar eenmaal op mijn werk werd het steeds erger. En toen ik naar huis moest kon ik mijn jas niet eens meer zelf aantrekken. En toen moest ik nog een uur naar huis rijden Nog nooit zó blij geweest dat ik thuis was!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_62374934
Ik heb na mijn vorige operatie ook bijna een frozen shoulder gehad. Maar dat was nadat ik 8 weken in een sling (soort mitella) had gezeten met mijn arm en dus niet had bewogen. Ik wist niet dat je ook 'zomaar' een frozen shoulder kon krijgen.... Ik weet nog goed dat het onwijs veel pijn deed als ik probeerde te bewegen.. uiteindelijk met ik er met rustig opbouwende fysio vanaf gekomen...

Wat gaan ze er nu aan doen bij jou, wat hebben ze sinds maart gedaan? Kan je nu sinds maart je arm eigenlijk al niet meer gebruiken???
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:27:26 #71
13151 crew  Rewimo
pi_62384797
Ik heb al een half jaar fysiotherapie. Dat helpt wel iets, de beweeglijkheid is verbeterd. Maar de pijn is nog altijd aanwezig. Ik gebruik ook nog steeds pijnstillers. Het moet slijten maar dat doet het niet erg... Dat kan zelfs wel 5 jaar duren

De fysiotherapeut had het over een mogelijke operatie, waarbij wat bot in de schouder wordt weggehaald om het gewrichtskapsel meer ruimte te geven.

Het vervelendste is inderdaad de pijn. Ik kan inmiddels gelukkig wel weer autorijden, maar veel bewegingen zijn beperkt en pijnlijk.
pi_62392078
Ja, dat is eigenlijk het probleem bij de meeste schouderblessures.. je gebruikt het schoudergewricht nu eenmaal voor zoveel dingen, en als bewegen dan pijn doet dan gaat dat je echt beperken. Ik ben ook blij als ik straks weer auto kan rijden en kan fietsen!
Succes bij de Maartenskliniek in ieder geval. Moet je lang wachten voordat je daar terecht kan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 oktober 2008 @ 07:08:08 #73
13151 crew  Rewimo
pi_62395060
Alle papieren zijn ingevuld, ik heb gisteren toevallig net gebeld om te vragen hoe het ermee staat. Ze zijn nu ter beoordeling bij een arts en als dat klaar is krijg ik een oproep. Hopelijk duurt het niet al te lang meer.
pi_62395077
Ik had nooit last van mn schouder tot ze dr in hebben zitten prutsen voor een pacemaker. Hoop dat jij niet dezelfde pijn krijgt als ik. Want soms kan ik niet eens een muis bewegen
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 oktober 2008 @ 07:15:47 #75
13151 crew  Rewimo
pi_62395103
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 14:11 schreef flashermx het volgende:
Nou ik word komende woensdag geopereerd aan mijn schouder toch sneller dan gedacht.
Da's vandaag dus. Veel sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')