Alle wetenschap overboord gooien en aannemen dat er zoiets als een god bestaat die verantwoordelijk is voor deze planeet en alle zonnestelsels eromheen. Vervolgens ervan overtuigd zijn dat alles wat op aarde aanwezig is aan de touwtjes van deze god danst om de regels die deze god schijnt opgesteld te hebben volgens een door een leger monniken 300 jaar na dato opgetekend boek vol sages en legendes na te leven.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:53 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? In Hem geloven?
Blijft supermooi !!!!quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:48 schreef Topspin het volgende:
Nog een laatste youtube die ik aan het luisteren ben. Return to innocence
Return to God, return to Jesus, return to you inner self, hoe je het ook mag noemen, In ieder geval geen kerkmuziek.
Nu echt weg dan maar, heb nog een x aantal gig aan reiki muziek ook
Deze vind ik ook mooi.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:48 schreef Topspin het volgende:
Nog een laatste youtube die ik aan het luisteren ben. Return to innocence
Return to God, return to Jesus, return to you inner self, hoe je het ook mag noemen, In ieder geval geen kerkmuziek.
Nu echt weg dan maar, heb nog een x aantal gig aan reiki muziek ook
Vergeet alle negativiteit. Vergeet pijn. Vergeet leed. Vergeet onzekerheid. Vergeet 'kan niet'. Vergeet haat. Vergeet de dood. Vergeet alles. Strip jezelf van alles wat in de weg staat om te geloven in onvoorwaardelijke liefde die groter is dan alles, sterker is dan alles, machtiger is dan alles. Geloof in een utopie, het ultieme, het mooiste wat je je voor kan stellen. Geloof in allesovertreffende onvoorwaarlijke liefde en in Hem als de verpersoonlijking daarvan. Geloof dat Hij bestaat, dat Hij er nu is, bij jou, naast jou, voor jou, bij alles en iedereen, ondanks de wereld waar je in leeft. Geloof in het nu onzichtbare. Geloof dat het kan, geloof in perfectie, geloof dat Hij dat is.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:53 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hoe doe je dat? In Hem geloven?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 23:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Pfff ik moet het dus opnemen tegen een leger Reikimasters?
Ik moet even iets beters uit de kast trekken als jullie allemaal al onder invloed van demonische krachten staan.
Dus je ervaart slechte en goede entiteiten , en volgens jou is dat wat goed voelt slecht , wat is dan datgene dat slecht voelt ? ook slecht ? is er alleen maar slecht ?quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, Jezus en de apostelen genazen ook mensen. Met de Heilige Geest kunnen wij genezen en dat is dus de ware Geest en Kracht van God die je dan gebruikt.
Reiki lijkt dus veel op dit christelijke, maar dat is met heel veel occulte zaken. De manieren van Satan zijn altijd een vervorming of slechte kopie van de waarheid.
Natuurlijk is het wat overdreven, maar ik hoop gewoon te voorkomen dat hij schadelijke fouten bij anderen maakt. Ik heb behoorlijk wat labiele personen in mijn omgeving meegemaakt, mensen met extreme zelfhaat, die aan automutilatie doen enz. Sommigen durven na een lange lijdensweg eindelijk hulp op te zoeken van een psycholoog / psychiater en krijgen therapie of medicijnen. Sommige mensen worden opgenomen in een instelling om te voorkomen dat ze écht over het randje gaan.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:56 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Lees deze nu pas. Overdrijven is ook een vak hoor!!
Ikzelf doe aan Tera Mai. Tera Mai maakt gebruik van de energieën van vuur, aarde, lucht en water.quote:
quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:21 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vergeet alle negativiteit. Vergeet pijn. Vergeet leed. Vergeet onzekerheid. Vergeet 'kan niet'. Vergeet haat. Vergeet de dood. Vergeet alles. Strip jezelf van alles wat in de weg staat om te geloven in onvoorwaardelijke liefde die groter is dan alles, sterker is dan alles, machtiger is dan alles. Geloof in een utopie, het ultieme, het mooiste wat je je voor kan stellen. Geloof in allesovertreffende onvoorwaarlijke liefde en in Hem als de verpersoonlijking daarvan. Geloof dat Hij bestaat, dat Hij er nu is, bij jou, naast jou, voor jou, bij alles en iedereen, ondanks de wereld waar je in leeft. Geloof in het nu onzichtbare. Geloof dat het kan, geloof in perfectie, geloof dat Hij dat is.
Geloof in grenzenloos plezier en geluk. Geloof in ultieme vrijheid. Geloof in vrede, in de wereld, in je gedachten. Geloof in rust. Geloof in 'bliss', euforie, zonder externe middelen. Geloof in de perfecte liefdesrelatie, gebaseerd op niets dan liefde voor elkaar. Geloof in eer, eerlijkheid, nederigheid en kracht, goedheid, tederheid, karakter. Geloof in alles wat goed en mooi is, wat diepgang heeft, wat niet corrumpeerbaar is, geloof dat het kan bestaan. Geloof in alles waarvan de wereld zegt dat het niet kan, geloof in alles waarvan de wereld niet gelooft dat het mogelijk is, geloof in alles waarvan de teleurgestelden en zij met gebroken harten in het leven de hoop hebben opgegeven dat het bestaat. Geloof in perfectie, geloof in een perfecte goddelijke foutloze natuur als mogelijk voor ons mensen. Geloof in alles waar je hart naar verlangt, vrijheid, blijheid, rust, vrede, avontuur, intensiteit, zekerheid, zorgenloosheid. Geloof dat het leven niet is wat het nu lijkt, geloof dat het leven beter kan zijn dan die films waarbij je verlangt dat je er zelf in meespeelt, die muziek waar je voor altijd in weg wil dromen, die vakanties waar je nooit meer uit wil vertrekken. Geloof dat het leven zo kan zijn, tot in de eeuwigheid. Geloof dat het leven zo bedoeld is, geloof dat dat is wat God ons wil en zal geven, vergeet je pessimisme en twijfel, geloof dat het wel degelijk kan, wel degelijk bestaat, en dat God degene is die het zal geven.
Alle ervaringen die je binnen krijgt zonder op Ali's manier in God te geloven zijn nep en komen van de duivel, jeweets!quote:Op maandag 11 augustus 2008 07:44 schreef Summers het volgende:
[..]
Dus je ervaart slechte en goede entiteiten , en volgens jou is dat wat goed voelt slecht , wat is dan datgene dat slecht voelt ? ook slecht ? is er alleen maar slecht ?
En als datgene wat goed voelt slecht is , waarom heeft het dan een positief effect ? dan heeft het toch juist een negatief effect als het slecht is ?
Maak je jezelf niet helemaal gek door goed en slecht om te draaien en je eigen gevoel te negeren ?
Stel je hebt voorspellende dromen maar niet in naam van jezus en die komen uit , wat is het verschil tussen goed en slecht dan ? Je zou toch denken dat als het slecht was ze NIET uit komen en je dus GEEN toegang hebt tot die heilige geest en die kennis van de bron .
Als mensen iets fouts doen , waarom hebben ze dan wel toegang ? En als ze al toegang hebben en dus al worden beloond zonder door het stof te kruipen en ze mogen gewoon zichzelf blijven en ze voelen zich fantastisch , wat is dan de meerwaarde van jouw negatief beschreven god ?
Wat een heerlijk eenvoudige wereld leeft hij toch inquote:Op maandag 11 augustus 2008 08:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Alle ervaringen die je binnen krijgt zonder op Ali's manier in God te geloven zijn nep en komen van de duivel, jeweets!Ook zijn ze volgens Ali lang niet zo sterk als zijn godservaringen, want ondanks dat wij niet in kunnen schatten hoe zijn ervaringen zijn, weet hij wel hoe onze ervaringen zijn, want hij heeft paddo's gesnoept!
quote:Op maandag 11 augustus 2008 08:39 schreef Windigo het volgende:
[..]
Wat een heerlijk eenvoudige wereld leeft hij toch in
Heel goed gezegd! Hoe meer eer je de duivel geeft, hoe minder indrukwekkend het werk van God kijkt. Als alles buiten de Bijbel van de duivel is, dan heeft de duivel heel wat meer bereikt dan God, en daar kan ik gewoon niet in geloven!quote:Op maandag 11 augustus 2008 08:42 schreef eff-joe-cie-kee het volgende:
Nog een keer proberen(probeerde net al te posten maar lukte niet pfff hele tekst geschreven en weg)
Ali ik had een paar vraagjes voor je die bij me opkomen al lezende:
Is het niet zo dat God door mensen heen werkt? Gebruikt God ons mensen niet om goede werken te doen? Waarom zou je dan die NewAge praktijken niet zo kunnen zien? Dat God mensen bepaalde gaven en ervaringen geeft? Niet omdat jij een ervaring hebt gehad/gevoeld waarna je denkt dat je niet onder invloed van God was is dat voor iedereen zo. Je doet net alsof je dat zeker weet maar God's wegen zijn toch ondoorgrondelijk? Kan het niet zo zijn dat jij hier nu een mooie theorie op loslaat die helemaal niet (volledig) opgaat juíst omdat God's wegen (ook voor jou!) ondoorgrondelijk zijn? Geef je de duivel niet teveel eer? Ja het is goed te erkennen dat er ook kwaad is maar niet op die manier dat je het Goede afdoet als verliezer. Wie weet is het wel het kwaad dat niet kan uitstaan dat meer en meer mensen Gods goede werken zien en dus maar in de wereld heeft gebracht dat die goede werken van hem afkomen zodat mensen zich afkeren van de goede werken van God. Snap je 't nog? haha Pfff wat een gediscussieer. Wel leuk en ik lees het antwoord vanavond pas denk ik.
Fijne dag iedereen
Dank je wel , ik had wel 1 keer dat ik mijn vriendin reiki gaf en ze zei dat dat aanvoelde alsof ik een ijspck op haar knie legde .quote:Op maandag 11 augustus 2008 08:24 schreef ToT het volgende:
[..]
Ikzelf doe aan Tera Mai. Tera Mai maakt gebruik van de energieën van vuur, aarde, lucht en water.
Reiki is de energie van de aarde in dit systeem. Aangezien het net wat anders afgestemd wordt dan met Usui Reiki voelt Reiki warm of koud aan. Het is de aardende energie die helpt de andere energieën te laten stromen: zonder aarding gaat de energie immers nergens naar toe. Uiteraard heeft het ook dezelfde helende werking als Usui Reiki.
Sakara, de kracht van het vuur, voelt zeer heet en tintelend aan. Het brandt blokkades weg en legt een regenboog aan beschermend licht om je aura heen.
Sophi-El, de kracht van het water, voelt intens koud aan. Als dit door je heen stroomt, kun je op een warme zomerdag nog compleet verkleumen. Het spoelt oude opgekropte emoties en trauma's weg. Het stroomt waar de andere energieën niet komen kunnen.
Angelic Light, de kracht van de lucht/de wind blaast de blokkades weg. Het is een zeer subtiele energie die vaak moeilijk te voelen is, maar het voelt als een lichte, zachte tinteling aan, maar je kunt ook echt het gevoel hebben van een wind die door je heen blaast. (Echt een bizarre gewaarwording.) Deze energie voel je overigens niet vaak.
Angelic Light brengt je meer in contact met de engelen en met je zielenster, en het geeft inspiratie. Je wordt er communicatief vaardiger door.
Daarnaast heb je nog neven-initiaties bij Tera Mai zoals Violet Fire (wat Saint Germain aan de mensen geschonken heeft) wat het negatieve transmuteert in het positieve, je hebt de Melchizedek initiatie waarbij je opgenomen kunt worden in de Witte Broederschap van de opgestegen Grootmeesters als Jezus, Boeddha, Usui enz.
Ook heb je Shakti-Pac: dat is de energie van de centrale zon die je Reiki-kanalen gewoon even een flinke opdonder geeft.
Yod is thuiskomst: deze initiatie stemt je weer af op de Oerbron, waar we allemaal vandaan komen. Sommige mensen voelen intense vreugde en geborgenheid hiermee. Ikzelf voel er echter helaas vrij weinig bij.
Met Cartouche (wat ik zelf overigens niet heb) wordt een egyptische kaartenset met je ingewijd waarmee o.a. je mensen kunt behandelen.
Verder is er nog een ritueel om je beter op de aartssengelen af te stemmen, en er is een mentale afschermingsritueel op basis van de kracht van Jezus en Maria; deze beschermt je tegen negativiteit van binnenuit en van buitenaf. Christelijke energie is een zeer hoge, zuivere energie en biedt een krachtige bescherming, en het helpt je om net weer wat "hoger" te komen met je Reiki-energie.
Kort samengevat: Tera Mai biedt een uitgebreid scala aan ervaringen!Mijn persoonlijke ervaringen zijn dat Usui Reiki lieflijker aanvoelt, maar er zijn ook genoeg mensen die zeggen dat bepaalde energieën van Tera Mai (zoals Yod enzo) minstens net zo fijn aanvoelen en echt vreugde biedt.
Ikzelf steek (voor een groot deel door Usui Reiki en Tera Mai) gewoon lekekr in m'n vel, en dat lekkere "stonede" gevoel waar Ali het over had, kan ik ook heel goed krijgen met deze energieën.
Het is met Reiki alleen wel belangrijk om dingen echt goed los te laten; geen verwachtingen, niet "Ja maar", niet vastklampen aan oude ellende of negatieve overtuigingen......laat het over je heen komen!
quote:[..]
Dat dus, maar dan zonder Christelijk sausje als dat niet jouw ding is.
Tja als god zich pas openbaard NA een paddotrip dan snap ik het wel , ik heb nog nooit paddo's genomenquote:Op maandag 11 augustus 2008 08:35 schreef ToT het volgende:
[..]
Alle ervaringen die je binnen krijgt zonder op Ali's manier in God te geloven zijn nep en komen van de duivel, jeweets!Ook zijn ze volgens Ali lang niet zo sterk als zijn godservaringen, want ondanks dat wij niet in kunnen schatten hoe zijn ervaringen zijn, weet hij wel hoe onze ervaringen zijn, want hij heeft paddo's gesnoept!
Weet je toevallig of ze Usui Reiki of Tera Mai Reiki & Seichem had?quote:Op maandag 11 augustus 2008 08:59 schreef Summers het volgende:
[..]
Dank je wel , ik had wel 1 keer dat ik mijn vriendin reiki gaf en ze zei dat dat aanvoelde alsof ik een ijspck op haar knie legde .
[..]
Volgens Ali is alles wat jij hier omschrijft juist van toepassing op de New World Order.quote:Op maandag 11 augustus 2008 08:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Toch heerlijk als je alles zo zwart-wit kunt zien? Je hebt een perfecte leidraad wat goed is en wat slecht is, wat wel mag en wat niet mag. Een absoluut wetboek, iemand die jou 24 uur per dag commandeert wat je moet doen en wat hij vindt dat je niet mag doen. 24 uur per dat in de gaten worden gehouden door de heer en meester die je met je hele ziel en zaligheid nederig dient, waarvoor je door het stof kruipt. Geen eigen wil meer, alleen maar puur doen wat die meester zegt.
Hey, goed idee: we voeren de slavernij weer in! Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die wel zo'n hulpje in de huishouding kunnen gebruiken!
God, New World Order, what's the difference?quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Volgens Ali is alles wat jij hier omschrijft juist van toepassing op de New World Order.
T ligt er maar aan wat bij je past hequote:Op maandag 11 augustus 2008 09:29 schreef ToT het volgende:
[..]
God, New World Order, what's the difference?
Ik heb reiki1 Usui en gaf haar reiki en zij voelde alsof ik een ijspack op haar knie legde , spontaan zal ik dan wel een andere soort reiki hebben gebruikt ofzo ( heb mijn hele leven al spontane ervaringen ).. of misschien had ze die bepaalde energie nodig en kwam die door .. ? meestal als ik iemand reiki geef dan voelt mijn lichaam van binnen echt te warm ( tengels van satan ?quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:13 schreef ToT het volgende:
[..]
Weet je toevallig of ze Usui Reiki of Tera Mai Reiki & Seichem had?
Die kou is namelijk vrji ongebruikelijk bij Usui Reiki, maar volgens mij komt het toch wel eens voor.
Overigens is die schop onder de kont lang niet altijd nodig; met Reiki kun je juist ook op een heel positieve manier dingen loslaten!quote:Sophi-el voelt niet aan als koude handen; de handen van de behandelaar (en zijn hele lichaam, daar kan ik over meepraetn) kan gloeiend heet zijn, terwijl de cliënt ligt te verkleumen van de kou door de energie.
@ Paddo's: een paar keer geprobeerd, is best grappig. Je kunt er o.a. wel lessen uit trekken voor hoe je je zou kunnen afstemmen op Het Hogere, maar ik persoonlijk beschouw zo'n trip puur als een chemisch proces in de hersenen. Ik zie er niets spiritueels in. Wel helpt het je om dingen duidelijker te krijgen, zowel op intellectueel als op gevoelsniveau. Als je lang tegen een bepaald probleem aan zit te hikken maar de oplossing niet wil accepteren omdat het rot is, dan kan zo'n trip je helpen in te zien dat je jezelf echt een schop onder je kont moet geven en er gewoon voor moet gaan.
Met Reiki en met het Christendom kun je die schop onder je kont ook krijgen, maar alles doet het gewoon op zijn eigen manier.
Ja daar dacht ik gisteren nog aan , je moet al werken en in je weekend voel je je lekker vrij maar dan MOET je nog god dienen pffffff GOd moet MIJ dienen niet omgekeerdquote:Op maandag 11 augustus 2008 09:42 schreef ToT het volgende:
Mja ik hou niet zo van totalitaire controle ne me continu moeten verantwoorden. Ik vind het al erg genoeg dat ik 40 uur per week moet werken om mijn dagelijkse kosten te kunnen betalen. Ik moet er niet aan denken om mijn vrije tijd ook helemaal te moeten verantwoorden!
(Niet dat mijn werk geen leuke kanten heeft, maar als ik zou kunnen kiezen...)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |