abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60720633
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Of het gevoel van heelheid en puurheid gebaseerd is op waarheid of misleiding.
Weet ik niet. In hoeverre is heelheid en puurheid gerealiseerd door God door de kracht van God gedaan door God of door alleen door jezelf door die de gedachte van jezelf aan de kracht van God dus ook misleiding op dat gebied? Wie weet is het helemaal niet God waardoor jij je puur voelt maar zijn het nep-gedachtes waardoor jij je puur voelt alleen al omdat je ervan uitgaat dat God ervoor zorgt.

Een soort van placebo effect dus ook. Je denkt aan de kracht van God en zonder enige aanleiding voel je je beter zonder dat God iets deed.
Genieten is toegestaan!!!
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:49:31 #152
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60720660
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Denk je dat een Satan die niet wil dat wij geloven dat hij bestaat zodat hij ons kan gebruiken in zijn rebellie tegen god, als een evil demoon ons zal benaderen met doctrines van de hel en de dood en verdorvenheid, of als een engel van licht die met zijn positiviteit en liefde de mensheid naar een goddelijk plan helpt? Welke van de 2 vind jij het aantrekkelijkst?
wat heb jij je toch laten verblinden , een engel van licht is een engel van licht , als je wilt dat iemand een engel van licht ontkent omdat die toevallig bestaan dan zeg je gewoon dat als je een engel van licht ziet het eigenlijk de duivel is en het allerslechtste wat er bestaat zodat jij voor hun jezelf wijs kan maken dat het niet echt is en hun de macht houden en de controle over jou .
met jouw VOLLEDIGE MEDEWERKING .
Als ik een engel van licht zie dan zie ik een engel van licht en niks anders .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60720689
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:45 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat hebben we al eerder gedaan, en jij wees het gewoon resoluut van de hand.
Toen had ik geen zin om er uitgebreid op in te gaan nee.
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:50:54 #154
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60720696
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn is het enige wat ik van het ZDA weet wat Ali hier in dit topic allemaal loopt te verkondigen!

Elisabeth-R, echt? Dus de hoofdpersoon is een Luciferiaanse?
google er eens op zou ik zeggen. Heb ik ook gedaan.
Ellen White heeft haar ideeen weer van Wiliam Miller, en die wist al (uiteraard foutief) te voorspellen dat Jezus in 1844 op aarde zou terugkeren. Overigens hebben de ZDA en de JG veel overeenkomsten en zijn hun denkbeelden allemaal gestoeld op die van Miller dus.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60720740
Overigens zat ik laatst lekker in de tuin van het zonnetje te genieten, de Reiki stroomde lekker, ik had mijn oogjes dicht en ik zag zo'n archetypische afbeelding van Jezus verschijnen.
Ik denk dat dat symbool staat voor dat Hij toch sowieso al met mij is, ook al volg ik niet dat melancholische pad van die ZDA's.
pi_60720760
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:49 schreef Summers het volgende:

[..]

wat heb jij je toch laten verblinden , een engel van licht is een engel van licht , als je wilt dat iemand een engel van licht ontkent omdat die toevallig bestaan dan zeg je gewoon dat als je een engel van licht ziet het eigenlijk de duivel is en het allerslechtste wat er bestaat zodat jij voor hun jezelf wijs kan maken dat het niet echt is en hun de macht houden en de controle over jou .
met jouw VOLLEDIGE MEDEWERKING .
Als ik een engel van licht zie dan zie ik een engel van licht en niks anders .
Volgens mij ben je dan een erg lief maar naief meisje.

Hoe verleidt een kinderlokker kinderen denk je, eerder met snoepjes of door hem er gelijk met geweld in te steken?
pi_60720790
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:46 schreef ToT het volgende:

[..]

Ikzelf ben Tera Mai Reiki & Seichem master.
Ik heb zowel Ushi (1 & 2) als Tera Mai (1) gedaan.
quote:
Misschien dat ik ooit nog Cartouche ga doen, maar ik heb niet echt veel met kaarten.
en ik zou dit juist geweldig vinden.. helemaal mijn ding denk ik
quote:
De Sakara-graden en later de 5e straal trekken mij ENORM aan, maar de prijzen die ze daarvoor vragen vind ik gewoon achterlijk hoog....
het geld is ook mijn probleem.... ik héb het gewoon niet. tevens is dat wat mij tegenstaat van het Reiki wereldje.
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:55:00 #158
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60720824
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Toen had ik geen zin om er uitgebreid op in te gaan nee.
En ik heb geen zin om al mijn moeite van toen weer te herhalen.
pi_60720865
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:50 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

google er eens op zou ik zeggen. Heb ik ook gedaan.
Ellen White heeft haar ideeen weer van Wiliam Miller, en die wist al (uiteraard foutief) te voorspellen dat Jezus in 1844 op aarde zou terugkeren. Overigens hebben de ZDA en de JG veel overeenkomsten en zijn hun denkbeelden allemaal gestoeld op die van Miller dus.
Miller had het inderdaad verkeerd begrepen. Later concludeerden ze dat in 1844 Jezus niet naar de aarde kwam, maar dat Hij in het hemelse tabernakel van het heilige naar het heilige der heilige was gegaan, oftewel de eindtijd was aangebroken.

Ellen White, ik weet het ook niet. Ik geloof niet dat zij vrijmetselaar is omdat ze totaal geen masonieke doctrines verkondigt zoals ik die in boeken van Albert Pike, Manly Palmer Hall etcetera tegen ben gekomen. Die obelisk is wel raar inderdaad. Maar uiteindelijk zit het ware bewijs toch in de doctrines die verkondigd worden. Ellen's boodschap van het aanbidden op de sabbath staat wat mij betreft als een huis, de katholieke kerk is het er ook volledig mee eens dat de ware protestant op zaterdag naar de kerk moet en niet op zondag.

JG is gebaseerd op Russell, wat heeft die met Miller te maken?
pi_60720866
Dus alle engelverschijningen zijn verdacht?

Die discussie heb ik al eens eerder met geloofsfanatici gehad: met Tera Mai heb je een engeleninwijding om een sterkere band te krijgen met de aartsengelen, maar die fanatici zeiden dat ook engelen corrumpeerbaar waren en dus onbetrouwbaar waren.

Hoe fucking paranoïde moet je zijn, als je boodschappers van God al niet meer mag vertrouwen?
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:57:10 #161
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60720879
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Pfff ik moet het dus opnemen tegen een leger Reikimasters?

Ik moet even iets beters uit de kast trekken als jullie allemaal al onder invloed van demonische krachten staan.
Nou, ik ben geen reiki master hoor, en zal dat ook nooit worden. Ik ben gewoon helemaal niks.
  zondag 10 augustus 2008 @ 23:58:08 #162
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60720916
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:43 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Leuk! de Ushi methode of de Tera Mai?
Ushi
pi_60721022
Kun je God ook niet zien als iemand die Reiki toepast op zijn onderdanen door ze puur te maken op verzoek? En dat Ali daarom Reiki evil vindt dat mensen de taak van God overnemen ook? Heb het idee dat Ali er vooral op tegen is dat mensen de taak van God overnemen onderling en dat hij van mening is dat God het alleenrecht heeft op genezingswijzes en ga zo door.
pi_60721026
Trouwens wel grappig dat veel mensen hem Ushi noemen i.p.v. Usui.
Ik vraag me af waar dat vandaan komt?

Anyway, Usui Reiki is heel erg zacht en lieflijk. Voelt echt aan alsof je door een roze wolkje geknuffeld wordt!
pi_60721059
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:56 schreef ToT het volgende:
Absoluut. Als ze niet volgens de bijbel spreken zijn het misleiders.
quote:
Die discussie heb ik al eens eerder met geloofsfanatici gehad: met Tera Mai heb je een engeleninwijding om een sterkere band te krijgen met de aartsengelen, maar die fanatici zeiden dat ook engelen corrumpeerbaar waren en dus onbetrouwbaar waren.
Dat is ook zo. Satan is niet alleen maar wist 1/3 van de engelenpopulatie over te halen in rebellie tegen God, Dat zijn enkele biljoenen engelen ofzo?
quote:
Hoe fucking paranoïde moet je zijn, als je boodschappers van God al niet meer mag vertrouwen?
Niet paranoïde, maar op je hoede. Jezus zegt dat we alles moeten toetsen aan de bijbel. Zodra iemand of iets niet spreekt in overeenstemming met de bijbel, is het een wolf in schaapskleren, geest van een bedrieger, demoon, duivel, satan zelf, leugenaar, misleider (of misleide), antichrist, etcetera. Op die manier valt het gros van de spirituele stromingen dan ook gewoon af.

Ken je Ramtha van de School of Enlightenment van JZ Knight? Zij heeft die film 'what the bleep do we know' gemaakt. Zij kwam ook in aanraking met een 'wezen van glinsterend licht', Ramtha dus. Nu verkondigt JZ Knight dat wij allemaal goddelijk en onsterfelijk zijn, satanistische doctrines dus. Volgens de bijbel ging het hier dus om een gevallen engel, satan zelf, duivel etc. en geen boodschapper van God.

Het lijkt inderdaad paranoïde maar deze wereld is doordrenkt in misleiding, verleiding, dwaling. Het is voor ons zo normaal geworden omdat zij zo afgeweken zijn van het leven zoals God het bedoeld heeft, dat we het niet eens meer zien of doorhebben, het is normaal, we vermoeden niet eens dat er zoiets is als een kwade kracht die uit is op onze destructie. Dat kan desastreuze gevolgen hebben als je niet op je hoede bent.
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:04:35 #166
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60721092
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Miller had het inderdaad verkeerd begrepen. Later concludeerden ze dat in 1844 Jezus niet naar de aarde kwam, maar dat Hij in het hemelse tabernakel van het heilige naar het heilige der heilige was gegaan, oftewel de eindtijd was aangebroken.

Ellen White, ik weet het ook niet. Ik geloof niet dat zij vrijmetselaar is omdat ze totaal geen masonieke doctrines verkondigt zoals ik die in boeken van Albert Pike, Manly Palmer Hall etcetera tegen ben gekomen. Die obelisk is wel raar inderdaad. Maar uiteindelijk zit het ware bewijs toch in de doctrines die verkondigd worden. Ellen's boodschap van het aanbidden op de sabbath staat wat mij betreft als een huis, de katholieke kerk is het er ook volledig mee eens dat de ware protestant op zaterdag naar de kerk moet en niet op zondag.

JG is gebaseerd op Russell, wat heeft die met Miller te maken?
Miller is ook freemason geweeest trouwens, dus de ideeen van de ZDA zijn rechtstreeks ontsproten aan het brein van een vrijmetselaar.

Miller was also an active Freemason: "It was here [Poultney, Vermont] that Mr. Miller became a member of the Masonic fraternity, in which his perseverance, if nothing else, was manifested; for he advanced to the highest degree which the lodges then in the country, or in that region, could confer."[3] Little is known of Miller's Masonic ties other than this statement by his biographer Sylvester Bliss. The majority of subsequent authors either ignore this statement or list it without comment. Whitney R. Cross specifies that Miller was a Royal Arch Mason but gives no further details or sources.[4] H. Y. Smith and W. S. Rann, editors of the 1886 book History of Rutland County Vermont with Illustrations & Biographical Sketches of Some of Its Prominent Men & Pioneers show "Rev. William Miller" as one of fifty-one individuals listed by a Mr Clarke as "those who have been prominent in the Order in this county [Rutland]."[5] Miller (listed as Capt. Miller) is later given as one of the early masters of Morning Star Lodge, No. 27. This lodge is said to have been "organized in Poultney prior to 1800, though the exact date is not known."[6] In a letter written to his friend Truman Hendryx, dated November 17, 1832, Miller rejoiced when Antimasonry died in his locality.[7] Miller’s statements concerning Antimasonry are dated well after his conversion in 1816, and seem to indicate that Miller saw no contradiction between his Baptist religiosity and his Masonic beliefs. It doesn’t seem likely that Miller was an active Mason following his licentiation as a Baptist minister by the Low Hampton Baptist Church on September 12, 1833; the Poultney lodge-and most other lodges—had closed in 1832 during a time of Anti-masonic fervor. In addition, Miller had moved back to Low Hampton in 1815. However, as shown previously, evidence suggests that he at the very least, retained sympathy for the Masonic movement until 1834, and possibly later.[8]

En wat Russell met Miller te maken heeft?? Nou, zowel Russell als White kregen hun ideeen van Miller. De ene stichtte JG en de andere de ZDA. Allemaal na te lezen op google hoor. Grappig trouwens dat jij de fatale fout van Miller afdoet als 'verkeerd begrepen'. Als hij een rooms-katholiek was geweest had je hem beschuldigd van duivelse misleiding.
pi_60721167
Mja gelukkig ben ik iemand die niet meteen van het ergste uit gaat bij mensen. Ik hoop dat ik, mocht ik ooit een engel in levende lijve tegenkomen, dat ik niet meteen an angry mob met fakkels en rieken ga optrommelen, maar dat ik eerst rustig ga luisteren naar wat het te zeggen heeft.

Anyway, folks: it has been a pleasure, maar ik moet morgen weer vroeg op!
Daarbij begint Fok een beetje te fokken hier.

Trusten!
pi_60721169
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:01 schreef Topspin het volgende:
Kun je God ook niet zien als iemand die Reiki toepast op zijn onderdanen door ze puur te maken op verzoek? En dat Ali daarom Reiki evil vindt dat mensen de taak van God overnemen ook? Heb het idee dat Ali er vooral op tegen is dat mensen de taak van God overnemen onderling en dat hij van mening is dat God het alleenrecht heeft op genezingswijzes en ga zo door.
Nee, Jezus en de apostelen genazen ook mensen. Met de Heilige Geest kunnen wij genezen en dat is dus de ware Geest en Kracht van God die je dan gebruikt.

Reiki lijkt dus veel op dit christelijke, maar dat is met heel veel occulte zaken. De manieren van Satan zijn altijd een vervorming of slechte kopie van de waarheid.
pi_60721172
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:01 schreef ToT het volgende:

Anyway, Usui Reiki is heel erg zacht en lieflijk. Voelt echt aan alsof je door een roze wolkje geknuffeld wordt!
Dat is evil ToT

Alleen God mag knuffelen

Ik heb nu erg veel zin in een joint maar het is niet goed voor me omdat ik compleet van de wereld ga zijn, zou best een paar teugen willen nu. God leren kennen op een andere manier dus ook.
pi_60721186
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:07 schreef Topspin het volgende:

[..]

Dat is evil ToT

Alleen God mag knuffelen

Ik heb nu erg veel zin in een joint maar het is niet goed voor me omdat ik compleet van de wereld ga zijn, zou best een paar teugen willen nu. God leren kennen op een andere manier dus ook.

Roken, drinken, blowen... wat mis je in nuchtere toestand?
pi_60721205
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:07 schreef ToT het volgende:
Mja gelukkig ben ik iemand die niet meteen van het ergste uit gaat bij mensen. Ik hoop dat ik, mocht ik ooit een engel in levende lijve tegenkomen, dat ik niet meteen an angry mob met fakkels en rieken ga optrommelen, maar dat ik eerst rustig ga luisteren naar wat het te zeggen heeft.

Anyway, folks: it has been a pleasure, maar ik moet morgen weer vroeg op!
Daarbij begint Fok een beetje te fokken hier.

Trusten!
Je hoeft ook niet gelijk van het slechtste uit te gaan, maar naief hoef je ook weer niet te zijn.

Slaap lekker kerel.
pi_60721221
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee, Jezus en de apostelen genazen ook mensen. Met de Heilige Geest kunnen wij genezen en dat is dus de ware Geest en Kracht van God die je dan gebruikt.

Reiki lijkt dus veel op dit christelijke, maar dat is met heel veel occulte zaken. De manieren van Satan zijn altijd een vervorming of slechte kopie van de waarheid.
Alsnog het idee dat de kracht van Reiki te vergelijken is met de kracht van God alleen gedaan door mensen die een bepaalde techniek beheersen net zoals er meer technieken naast reiki zijn. Heb stapels boeken gelezen over meer technieken uit het Oosten om je leven op spoor te krijgen maar ben de helft alweer vergeten.

Waarom zou je naar God MOETEN!!!!! stappen

Waarom niet als mensheid onderling proberen te helpen, Jezus was toch ook mens en probeerde te helpen of heeft Jezus het alleenrecht tot genezen?
pi_60721257
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:08 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Roken, drinken, blowen... wat mis je in nuchtere toestand?
Ik mis nu een buitengewone ervaring omdat alles zo normaaltjes lijkt te zijn allemaal, het is niet heftig bijzonder of iets dergelijks. De aanwezigheid in dit bestaan komt over alsof ik het al 10,000 dagen gedaan heb, he wacht ff, dit is de 12,000ste dag van in leven zijn hier. Het lijkt allemaal vanzelfsprekend en saai te zijn op bepaalde momenten van de dag of jaar.
pi_60721265
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:04 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Miller is ook freemason geweeest trouwens, dus de ideeen van de ZDA zijn rechtstreeks ontsproten aan het brein van een vrijmetselaar.

Miller was also an active Freemason: "It was here [Poultney, Vermont] that Mr. Miller became a member of the Masonic fraternity, in which his perseverance, if nothing else, was manifested; for he advanced to the highest degree which the lodges then in the country, or in that region, could confer."[3] Little is known of Miller's Masonic ties other than this statement by his biographer Sylvester Bliss. The majority of subsequent authors either ignore this statement or list it without comment. Whitney R. Cross specifies that Miller was a Royal Arch Mason but gives no further details or sources.[4] H. Y. Smith and W. S. Rann, editors of the 1886 book History of Rutland County Vermont with Illustrations & Biographical Sketches of Some of Its Prominent Men & Pioneers show "Rev. William Miller" as one of fifty-one individuals listed by a Mr Clarke as "those who have been prominent in the Order in this county [Rutland]."[5] Miller (listed as Capt. Miller) is later given as one of the early masters of Morning Star Lodge, No. 27. This lodge is said to have been "organized in Poultney prior to 1800, though the exact date is not known."[6] In a letter written to his friend Truman Hendryx, dated November 17, 1832, Miller rejoiced when Antimasonry died in his locality.[7] Miller’s statements concerning Antimasonry are dated well after his conversion in 1816, and seem to indicate that Miller saw no contradiction between his Baptist religiosity and his Masonic beliefs. It doesn’t seem likely that Miller was an active Mason following his licentiation as a Baptist minister by the Low Hampton Baptist Church on September 12, 1833; the Poultney lodge-and most other lodges—had closed in 1832 during a time of Anti-masonic fervor. In addition, Miller had moved back to Low Hampton in 1815. However, as shown previously, evidence suggests that he at the very least, retained sympathy for the Masonic movement until 1834, and possibly later.[8]
Waar is je bron?
quote:
En wat Russell met Miller te maken heeft?? Nou, zowel Russell als White kregen hun ideeen van Miller. De ene stichtte JG en de andere de ZDA. Allemaal na te lezen op google hoor. Grappig trouwens dat jij de fatale fout van Miller afdoet als 'verkeerd begrepen'. Als hij een rooms-katholiek was geweest had je hem beschuldigd van duivelse misleiding.
Ik kan het verkeerd begrepen noemen ja, aangezien in andere delen van de bijbel duidelijk staat dat niemand de wederkomst van Jezus weet, behalve de Vader. Dat stuk moeten ze dus ergens gemist hebben anders zouden ze zelf ook wel weten dat Jezus niet op die datum terug zou kunnen komen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:12:48 #175
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60721286
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 23:56 schreef ToT het volgende:

Ik moet toegeven dat die leugen BRILJANT is , kijk nou hoe het doorwerkt eeuw na eeuw , mensen sterven voor die leugen , stoppen er tijd in EN negeren engelen
pi_60721292
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:11 schreef Topspin het volgende:

[..]

Ik mis nu een buitengewone ervaring omdat alles zo normaaltjes lijkt te zijn allemaal, het is niet heftig bijzonder of iets dergelijks. De aanwezigheid in dit bestaan komt over alsof ik het al 10,000 dagen gedaan heb, he wacht ff, dit is de 12,000ste dag van in leven zijn hier.
Is gewoon 'zijn' niet plezierig genoeg? Heb je geen constante vrede, rust en plezier in je hoofd als je nuchter bent?
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:14:59 #177
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60721330
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:11 schreef Topspin het volgende:

[..]

Ik mis nu een buitengewone ervaring omdat alles zo normaaltjes lijkt te zijn allemaal, het is niet heftig bijzonder of iets dergelijks. De aanwezigheid in dit bestaan komt over alsof ik het al 10,000 dagen gedaan heb, he wacht ff, dit is de 12,000ste dag van in leven zijn hier. Het lijkt allemaal vanzelfsprekend en saai te zijn op bepaalde momenten van de dag of jaar.
hoelang is 10.000 dagen ?
pi_60721347
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:10 schreef Topspin het volgende:

[..]

Alsnog het idee dat de kracht van Reiki te vergelijken is met de kracht van God alleen gedaan door mensen die een bepaalde techniek beheersen net zoals er meer technieken naast reiki zijn. Heb stapels boeken gelezen over meer technieken uit het Oosten om je leven op spoor te krijgen maar ben de helft alweer vergeten.

Waarom zou je naar God MOETEN!!!!! stappen
Omdat God God is de Schepper van hemel en aarde, bron van liefde en kracht.
quote:
Waarom niet als mensheid onderling proberen te helpen, Jezus was toch ook mens en probeerde te helpen of heeft Jezus het alleenrecht tot genezen?
Er is toch niets mis om een kanaal van God te zijn? Ik vind het heerlijk wanneer God via mij goede dingen doet. Dan ervaar ik God in mijn persoonlijke leven, ik vind dat zalig, heb de eer van het zelf doen niet nodig.
pi_60721360
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:07 schreef ToT het volgende:
Net m'n PC afgesloten, maar ik wilde deze toch nog ff posten:

pi_60721382
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Is gewoon 'zijn' niet plezierig genoeg? Heb je geen constante vrede, rust en plezier in je hoofd als je nuchter bent?
Constant met beide benen op de grond en nuchter in de realiteit kan wel eens overkomen alsof het erg saai is inderdaad, godzijdank af en toe een slapeloze nacht tussendoor waardoor ik vanzelf weer ff beide benen van aarde verlies.

Ik ben best graag nuchter maar het moet niet te lang duren. Zweverig wil ik mijn wens niet noemen maar eerder een aanwezigheid waarbij ik het gevoel heb deel uit te maken van iets uber fantastisch.
pi_60721425
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Net m'n PC afgesloten, maar ik wilde deze toch nog ff posten:

Wil je dat nooit meer doen?
pi_60721455
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:14 schreef Summers het volgende:

[..]

hoelang is 10.000 dagen ?
240.000 uur.

Maak er maar 290,000 uur van omdat ik een fout in de berekening maakte. Maar om het met woorden uit te drukken kan het bestaan wel eens overkomen als te vanzelfsprekend. Dag in en dag uit opstaan in dezelfde wereld en dan vanzelf de behoefte aan iets anders die vanzelf ontstaat.

Nuchter zijn kan ik ook van genieten maar eens compleet van de wereld zijn biedt daarnaast ook mooie momenten. 2 weken geleden vaker 2 nachten niet kunnen slapen en dat zorgde al voor genoeg afwisseling door een of andere prettige afwezigheid.

Nu nuchter helemaal en dan denk ik van, ik moet nog 60 jaar dat wordt dus in totaal 1,300,000 miljoen uur van aanwezigheid. 1,3 miljoen uren van leven met slapen tussendoor. Heb geen zin om tot 1,3 miljoen te tellen nu ook.

Klemzuipen helpt ook niet hier en wiet roken durf ik niet meer zo goed aan de laatste jaren dus ik moet maar vanavond eens goed echte meditatie muziek of hypnose cd's opzetten. Zou best eens in een andere realiteit leefbaar willen zijn ook

Edit nog eens uitgerekend en het komt neer op meer dan 48 miljoen minuten in geval van 90 jaar worden. Probeer die minuten maar eens op te vullen ook
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:21:37 #183
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60721489
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waar is je bron?
Gewoon, internet, waar jij ook alles vandaan haalt.

http://en.wikipedia.org/wiki/William_Miller_(preacher)
quote:
Ik kan het verkeerd begrepen noemen ja, aangezien in andere delen van de bijbel duidelijk staat dat niemand de wederkomst van Jezus weet, behalve de Vader. Dat stuk moeten ze dus ergens gemist hebben anders zouden ze zelf ook wel weten dat Jezus niet op die datum terug zou kunnen komen.
Maar natuurlijk. Sorry hoor, maar dat vind ik een dooddoener. Met deze post maak je overigens ontzettend duidelijk dat de bijbel zichzelf op vele vlakken tegenspreekt, en multi interpretabel is.
pi_60721506
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:16 schreef Topspin het volgende:

[..]

Constant met beide benen op de grond en nuchter in de realiteit kan wel eens overkomen alsof het erg saai is inderdaad, godzijdank af en toe een slapeloze nacht tussendoor waardoor ik vanzelf weer ff beide benen van aarde verlies.

Ik ben best graag nuchter maar het moet niet te lang duren. Zweverig wil ik mijn wens niet noemen maar eerder een aanwezigheid waarbij ik het gevoel heb deel uit te maken van iets uber fantastisch.
Iets uber fantastisch wat jou een constante flow van gelukzaligheid geeft?

Iets uber fantastisch wat jou je heerlijk geborgen en goed laat voelen, omdat het gewoon 'goed is' ?

Iets uber fantastisch wat jou plezier en opgewektheid geeft?

Iets uber fantastisch wat jou je kan doen voelen alsof je MDMA gebruikt hebt zonder dat je het daadwerkelijk gebruikt hebt?

Iets uber fantastisch wat jou vrede en rust in je hoofd geeft en je gewoon laat 'zijn', in zaligheid?

Iets uber fantastisch wat jou je verbonden doet voelen met ieder mens en je compassie voor hen doet voelen?

Zoiets?
pi_60721531
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:21 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Gewoon, internet, waar jij ook alles vandaan haalt.

http://en.wikipedia.org/wiki/William_Miller_(preacher)
[..]

Maar natuurlijk. Sorry hoor, maar dat vind ik een dooddoener. Met deze post maak je overigens ontzettend duidelijk dat de bijbel zichzelf op vele vlakken tegenspreekt, en multi interpretabel is.
Ik had niet anders verwacht dan dat je het een dooddoener zou vinden
pi_60721623
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Iets uber fantastisch wat jou een constante flow van gelukzaligheid geeft?

Iets uber fantastisch wat jou je heerlijk geborgen en goed laat voelen, omdat het gewoon 'goed is' ?

Iets uber fantastisch wat jou plezier en opgewektheid geeft?

Iets uber fantastisch wat jou je kan doen voelen alsof je MDMA gebruikt hebt zonder dat je het daadwerkelijk gebruikt hebt?

Iets uber fantastisch wat jou vrede en rust in je hoofd geeft en je gewoon laat 'zijn', in zaligheid?

Iets uber fantastisch wat jou je verbonden doet voelen met ieder mens en je compassie voor hen doet voelen?

Zoiets?
Inderdaad

Laat me raden Geloof in God daarmee bereik je dat allemaal

Ik dus niet, ik kan bidden totdat ik 1 ons weeg maar ik word er niet natural high van, ik wil het liefst high zijn zonder drugs en dat gebeurt zo nu en dan ook wel maar God helpt me niet altijd.

Vanvond alsnog eens proberen tot God te komen maar daar heb ik mijn muziek voor en dan nogmaals is het een compleet andere God.
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:29:14 #187
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60721668
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wil je dat nooit meer doen?
Waarom niet? Is prachtige muziek hoor!

Maar mijn vraag was of je nu zelf niet inziet dat die bijbel zichzelf op vele fronten tegenspreekt en multi interpretabel is.
pi_60721777
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:27 schreef Topspin het volgende:

[..]

Inderdaad

Laat me raden Geloof in God daarmee bereik je dat allemaal
JA!! Gods geest vult de leegte die we opvullen met drugs, drank, vreten, sex, en andere vleselijke dingen.

Niet meteen, niet gelijk. Je zal er even voor moeten knokken, maar dan heb je ook wat. Na 1,5 jaar is het bij mij vrij constant als ik regelmatig bid
quote:
Ik dus niet, ik kan bidden totdat ik 1 ons weeg maar ik word er niet natural high van, ik wil het liefst high zijn zonder drugs en dat gebeurt zo nu en dan ook wel maar God helpt me niet altijd.

Vanvond alsnog eens proberen tot God te komen maar daar heb ik mijn muziek voor en dan nogmaals is het een compleet andere God.
Je kan ook niet verwachten dat God je zijn heerlijkheden geeft zonder dat je de rest van het pakket ook aan wil nemen. Eerst komt het zuur, dan het zoet. Je kan niet van Gods geest genieten als je lichaam en geest nog vertroebeld worden door regelmatige alcohol, nicotine en drugsconsumptie.

Auw. Dat zul je dus op moeten geven op een gegeven moment. Is je leven dan nog wel even leuk??? Help?

Wil je die zaligheid ervaren, en dat wil je want ik herken zoveel dingen van jouw posts, van je beschrijvingen naar waar je naar verlangt qua wereld om in te leven, en qua bewustzijnstoestand, zul je je ook volledig moeten geven.

Vraag God nog eens voor complete vergeving, in Jezus' naam, en vraag Hem of Hij jouw het geluk en leven wil geven waar je naar op zoek bent. Belijd dat het je in je eentje niet lukt en dat je Zijn hulp graag wil. Maar alleen als je echt overtuigd bent en dat ook echt wil. Gods geest zal dan tot je komen en je zult veranderingen merken.

Als je je echt volledig geeft zul je veel bijzondere dingen meemaken die veel verder gaan dan wat ik nu beschrijf. De liefde van God zal je wegblazen.
pi_60721868
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:29 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Waarom niet? Is prachtige muziek hoor!

Maar mijn vraag was of je nu zelf niet inziet dat die bijbel zichzelf op vele fronten tegenspreekt en multi interpretabel is.
Als je wat verzen mist in je interpretatie kan je interpretatie inderdaad verkeerd zijn. Als ik het nieuwe testament wegknip is de interpretatie die het christelijk geloof aanhangt ook onzin geworden.
pi_60721910
Zieleknijper die je bent ook

Ik drink nog dat ene biertje en vanavond lekker in bed met goede muziek. Ik waardeer het van de ene kant wel dat je me probeert over te halen om jou ervaring mee te maken maar ik ben ondertussen 31 jaar en heb genoeg geprobeerd om met God in contact te komen wat nooit lukte.

Heb mooiere ervaringen gehad door gedachteloos in bed te liggen in diepe trance zonder alcohol en drugs ook
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:40:56 #191
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60721978
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Vraag God nog eens voor complete vergeving, in Jezus' naam, en vraag Hem of Hij jouw het geluk en leven wil geven waar je naar op zoek bent. Belijd dat het je in je eentje niet lukt en dat je Zijn hulp graag wil. Maar alleen als je echt overtuigd bent en dat ook echt wil. Gods geest zal dan tot je komen en je zult veranderingen merken.
Been there, done that, in meerdere fases van mijn twee keer zolang leven als jouw leven. En nooit of te nimmer ook maar het kleinste resultaat. Pas nu ik ben gaan geloven in mijn eigen innerlijke kracht ervaar ik dat gelukzalige wel. Op zeer vele fronten. Overigens bid ik nog steeds. Maar niet tot god. Ook niet tot een andere entiteit. Ik denk dat je het eerder een soort van in jezelf keren, jezelf onder de loep nemen en kritisch beschouwen kunt noemen. En dat helpt
pi_60721990
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:38 schreef Topspin het volgende:
Zieleknijper die je bent ook

Ik drink nog dat ene biertje en vanavond lekker in bed met goede muziek. Ik waardeer het van de ene kant wel dat je me probeert over te halen om jou ervaring mee te maken maar ik ben ondertussen 31 jaar en heb genoeg geprobeerd om met God in contact te komen wat nooit lukte.

Heb mooiere ervaringen gehad door gedachteloos in bed te liggen in diepe trance zonder alcohol en drugs ook
Oh man je weet niet wat je mist.

Een beetje gedachtenloos in bed liggen in diepe trance. Dat klinkt mij aardig doods in de oren.

God geeft je leven, vreugde, plezier, zaligheid. God VULT je op de één of andere manier. Ik kan dat niet goed onder woorden brengen. Alsof je uit een coma ontwaakt en ineens het leven door elke ader heenstroomt.

Ik wil je overhalen ja. Ik zie iemand die naar vanalles verlangt, op het randje staat om het te grijpen maar gewoon net die schop onder zijn reet nodig heeft om het te pakken.

Komop man, leg je hart en ziel erin. Strek je armen uit in plaats van een beetje te piepen, gelóóf in Hem!
pi_60722005
Ik ga slapen

Land of confusion luisteren eerst maar eens en daarna verder richting enigma met TNT for THE BRAIN.

maandag 11 augustus 2008 @ 00:42:02 #194
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60722007
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:01 schreef ToT het volgende:

quote:
hoe voelen die andere dan ?
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:44:03 #195
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60722048
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als je wat verzen mist in je interpretatie kan je interpretatie inderdaad verkeerd zijn. Als ik het nieuwe testament wegknip is de interpretatie die het christelijk geloof aanhangt ook onzin geworden.
Het is vrij naïef om te bedenken dat Miller 'wat verzen heeft gemist'. Juist bij een dergelijk mens is zorgvuldigheid alvorens een dergelijke grootse voorspelling naar buiten te brengen essentïeel. Ik geloof dan ook niet dat hij 'wat verzen heeft gemist'.
pi_60722139

Nog een laatste youtube die ik aan het luisteren ben. Return to innocence

Return to God, return to Jesus, return to you inner self, hoe je het ook mag noemen, In ieder geval geen kerkmuziek.

Nu echt weg dan maar, heb nog een x aantal gig aan reiki muziek ook
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:53:33 #197
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60722233
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Komop man, leg je hart en ziel erin. Strek je armen uit in plaats van een beetje te piepen, gelóóf in Hem!
Hoe doe je dat? In Hem geloven?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_60722251
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:44 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Het is vrij naïef om te bedenken dat Miller 'wat verzen heeft gemist'. Juist bij een dergelijk mens is zorgvuldigheid alvorens een dergelijke grootse voorspelling naar buiten te brengen essentïeel. Ik geloof dan ook niet dat hij 'wat verzen heeft gemist'.
Wat is er dan misgegaan? Hij misleidde de boel?
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:56:02 #199
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60722281
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Herstel: jij bent LEVENSGEVAARLIJK!!!
Nog even en je bevindt je op het criminele pad van kwakzalverij. (Sylvia Millecam enzo...)
Lees deze nu pas. Overdrijven is ook een vak hoor!!
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:57:59 #200
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60722322
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Wat is er dan misgegaan? Hij misleidde de boel?
Vanuit zijn overtuiging niet waarschijnlijk. Ik zit eerder te denken in de richting van grootheidswaanzin. Waar zovele geestelijke leiders last van hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')