quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar God is niet alleen extreem principeel en streng. Zijn liefde is teder, zachtaardig en helend. Al het leed wat je zal overkomen en wat jou beschadigt, zal Hij met zijn liefde ook weer kunnen helen. Maar we moeten terug in harmonie met Hem komen voordat we dat kunnen ervaren. Als we door blijven zondigen scheiden we ons constant af van alles wat God is, dus ook Zijn liefde. God laat ons op een harde manier stoppen met zondigen, we komen er mee in harmonie met Gods standaard, blijven in het gareel en ontvangen Gods volledige liefde, die echt met geen pen te beschrijven is. Ik heb Hem leren vertrouwen, Hij is streng maar goed, hard maar eerlijk, principieel maar genadig.
Ja het klinkt voor mij ook als een sm relatiequote:Op zondag 10 augustus 2008 21:16 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei.... je hebt dus gewoon behoefte aan een stevige SM relatie.
Eerst afranselen en daarna teder en goedkeurend zachtjes vrijen en de SUB tot in de zevende hemel brengen.
Ja alleen mijn vader wist niet van te voren dat ik dat stoute ging doenquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kregen jullie nooit billenkoek van je vader als je iets stouts had gedaan?
4 of hooguit 5 keer, maar zij vonden nooit dat ik het verdiende om te sterven, zoals jouw God blijkbaar wel denkt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:23 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kregen jullie nooit billenkoek van je vader als je iets stouts had gedaan?
Ik vind het belachelijk dat ik me in de eerste plaats moet bekeren, hij heeft mij immers gemaakt met de wetenschap of ik dat wel of niet zou doen. Hij heeft me dus gemaakt met de wetenschap dat hij me toch ging straffen. Nou, sorry hoor, maar zo'n God vind ik niet symphatiek.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Tja, je kan 2 dingen doen nu je dat weet: blijven ongehoorzamen en sterven, of je bekeren en het leven verkrijgen. Wie gebruikt hier zijn verstand?
God heeft mij als scepticus geschapen, en wist dus al van te voren dat ik nooit in hem zou gaan geloven. Als hij dat wel wilde, had hij mij wat goedgeloviger moeten maken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Tja, je kan 2 dingen doen nu je dat weet: blijven ongehoorzamen en sterven, of je bekeren en het leven verkrijgen. Wie gebruikt hier zijn verstand?
Dat is precies het punt dat ik hierboven steeds herhaal, maar waar Ali niet op in gaat.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:30 schreef teirnon het volgende:
[..]
God heeft mij als scepticus geschapen, en wist dus al van te voren dat ik nooit in hem zou gaan geloven. Als hij dat wel wilde, had hij mij wat goedgeloviger moeten maken.
Dus:
1) God is onnoemlijk wreed (want: schept mensen op zo'n manier dat hij van te voren wéét dat ze nooit in hem zullen geloven)
of
2) God is niet almachtig en kan mensen niet precies scheppen zoals hij dat wil
Ik probeer Hem af te schilderen als een liefdevolle, doch rechtvaardige soevereine Koning van het heelal, die niet eeuwig met zich laat sollen en Zijn rechtvaardige plaats als Koning zal claimen wanneer het daar tijd voor is. Tot die tijd laat Hij aan ons de keuze: de waarheid accepteren en ons aan Hem onderwerpen waardoor we Zijn volledige liefde ontvangen, of rebelleren wat het pad van het kwaad kiezen inhoudt en sterven.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:30 schreef ToT het volgende:
Zoals ik al eerder zei klinkt eeuwige rust me niet eens zo slecht in de oren, als God echt zo is zoals jij Hem afspiegelt.
Dat zie je fout, want volgens Lambiekje is de liefde die de mens voor de medemens voelt daadwerkelijk afkomstig van God, dus Hij manipuleert onze gevoelens sowieso. Misschien zijn wij nu wel precies wat Hij wil? God's wil geschiedde immers in de hemel, gelijk op aarde.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:30 schreef teirnon het volgende:
2) God is niet almachtig en kan mensen niet precies scheppen zoals hij dat wil
Ik blijf bij mijn liefdevolle god die positief is natuurlijk en die er altijd is geweest , god wilt dat ik mezelf ben zo eer ik hem .quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:28 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Als hij onze gevoelens manipuleert, dan kan hij ook onze gevoelens jegens hem manipuleren. In dat geval is hij inderdaad gewoon een wrede entiteit, want hij maakt het precies zo dat hij weet dat ik niet in hem zal geloven, en dat ik dus gestraft wordt (naar de hel moet) voor iets wat door hem veroorzaakt wordt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Dat zie je fout, want volgens Lambiekje is de liefde die de mens voor de medemens voelt daadwerkelijk afkomstig van God, dus Hij manipuleert onze gevoelens sowieso. Misschien zijn wij nu wel precies wat Hij wil? God's wil geschiedde immers in de hemel, gelijk op aarde.
Een kindermoordenaar die ouders wil straffen om hun mening?quote:Op zondag 10 augustus 2008 21:34 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik probeer Hem af te schilderen als een liefdevolle, doch rechtvaardige soevereine Koning van het heelal, die niet eeuwig met zich laat sollen en Zijn rechtvaardige plaats als Koning zal claimen wanneer het daar tijd voor is. Tot die tijd laat Hij aan ons de keuze: de waarheid accepteren en ons aan Hem onderwerpen waardoor we Zijn volledige liefde ontvangen, of rebelleren wat het pad van het kwaad kiezen inhoudt en sterven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |