abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:08:56 #162
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_60867013
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 22:58 schreef Macka66 het volgende:
Op naar de Sari voor een fair trade India stofje, naar de markt voor bruine rib, en weer aan de slag met de naaimachien. Er zit niks anders op, krijtlijk
ja maar dan word ie mooi zo mooi als degene op de foto
pi_60867030
hmm..ik heb nog zo`n bruine ribstof liggen als het goed is..eens zien of ik daar wat van kan fabrieken..vind hem ook wel erg mooi
Saartje
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:11:02 #164
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_60867078
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 23:06 schreef LadyS het volgende:
ik vind jouw nick grappig, krijtlijk
dank u
pi_60867274
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 23:09 schreef Maneki.Neko het volgende:
hmm..ik heb nog zo`n bruine ribstof liggen als het goed is..eens zien of ik daar wat van kan fabrieken..vind hem ook wel erg mooi
En als je hem dan verkoopt he...
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_60867380
Ghehe je weet maar nooit
Saartje
pi_60895822
We waren gister lekker naar het strand, en wat was dat heerlijk!

En een hoop bekijks en je hoort veel vaker het vertederende ahhhhwwww dan met een kinderwagen

En vriendlief is denk nu ook echt blij dat ik een doek heb, als je mensen zag ploeteren met een kinderwagen over het strand, zelfs met de stoere robuuste modellen.

Ik dacht dat ik d'r redelijk goed had ingeknoopt met in de reflectie in de achteruit van de auto kijkend, maar ze zakte steeds meer naar 1 kant Ze heeft iig weer prinsesheerlijk geslapen in de doek, ik mocht alleen niet stilstaan want dan werd ze weer wakker mer huiltjes

M'n vriend wilt wel een blauwe lange doek
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60896283
oeh, miami blijft toch wel erg erg érg mooi roze En dan met zo'n klein frummeltje er in...
ik mag van mezelf een 4-meter-zoveel doek kopen voor de nieuwe baby maar ik kan gewoon niet meer kiezen. En nu komt Miami ook nog eens op dat lijstje
Ik denk dat ze een beetje zakte omdat ze weinig steun aan de zijkant en tussen haar beentje had. Maar correct me if I'm wrong, ik heb weinig ervaring met deze manier van knopen en een foto is natuurlijk maar een momentopname

Ik zou haar zelf nog even met de knietjes opgetrokken in de doek dragen, nog niet met de band tussen de beentjes of met de stof wat breder tussen haar beentjes en over haar heen getrokken.

Wat leuk dat je vriend ook een doek wil!
pi_60896505
Wat betreft knopen; yep; zo hoorde die te zitten:

Ik had gewoon de stof wat verder door moeten schuiven.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_60896927

Even over Miami, is het echt zo hard roze als het op de foto's lijkt?
pi_60897696
Wat een mooi kleur roze. En fijn he, zo'n doek op het strand. Met een wagen is dat echt niet te doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60898526
Ik wordt met de dag enthousiaster, en dankzij Kersjes krijg ik deze week van haar een draagdoek te leen.
Zo enthousiast dat het gewoon MOET lukken met dat geknoop en mijn onhandigheid
Ik zelf zou wel een tricot slen willen maar nu ik ook andere doeken heb bekeken vind ik die ook zoo mooi...
Ben ook helemaal op de Girasol Cocoa Almond van Webkim.

Ik wordt alleen nog niet echt wijs over de lengtes van doeken enzo. Maar als alles goed gaat kom ik naar de draagdoeken meet en dan zijn er een hoop experts die mij van alles kunnen vertellen toch?
pi_60907029
ik heb echt dringend hulp van jullie ladies (en gents? ) als het gaat om draagdoeken...

ik heb een kleintje van een week mag ik dan ook al een draagdoek gebruiken?
er zijn zoveel soorten er maten en soorten ik snap er nou echt helemaal niks meer van

wat ik wel weet is dat ik zo een draagdoek heel graag wil hebben.. wat is nou veilig voor een kleintje van een week oud???

ik heb alle stukjes zorgvuldig gelezen maar ik wordt er alleen maar meer van in de war

help???
pi_60907273
Owlet; het is echt behoorlijk roze!! Maar ik vind het zelf precies een mooi kleurtje.

Ik zal weleens kijken van de week als het mooi weer is of ik een goede foto van de kleur kan maken.

Tigermickey; draagdoek kan in principe vanaf dag 1, maar belangerijk met hele kleintjes is wel dat ze bijv in de nek goede steun krijgen omdat ze zelf die kracht nog niet hebben.
Ik heb een boekje bij m'n doek met alle manieren van knopen en daar staat ook bij voor welke leeftijd.

Ik vond het alleen wel wat enger toen Amber nog kleiner was, nu wordt ze wat groter en steviger met 6 weken oud, en nu heb ik het gevoel dat ze wat beter om mij heen past zeg maar.
Amber Mae
pi_60907301
Voor zo'n kleintje zou ik beginnen met een rekbare doek, zoals die van draagdoek.nl. Die kun je vooraf knopen en je kunt je kleintje er heel stevig instoppen. Dat rekkende vond ik wel een veilig idee toen Anna klein was, dan wist ik zeker dat ze echt geborgen was. Doeken zijn zo fijn.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zondag 17 augustus 2008 @ 20:56:21 #176
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60907405
Hoi tigermickey, je kunt al vanaf dag 1 een draagdoek gebruiken voor je baby! Hele kleintjes draag je niet rechtop maar liggend. Dat kun je doen met een ringsling (doek die je niet knoopt maar door ringen haalt) of een knoopdoek. Knoopdoeken zijn er in niet rekkende vorm (geweven) en rekkend (meestal tricot).

Voor hele kleintjes wordt het vaakst een tricot knoopdoek gebruikt, die zijn makkelijk te knopen en ze zijn lekker knus. Als je zelf een leuke tricotdoek samen wilt stellen kun je naar draagdoek.nl, als je er een uit een kleur wilt zijn er ook andere webwinkels. Voor hele kleintjes is de binana doek ook fijn, da's een hele zachte rekkende doek met bamboe.
Als de kinders na een paar maanden wat zwaarder worden voel je de doek doorzakken en kun je overstappen naar een niet rekkende doek.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_60907514
Hi Ladies!

Ik heb ook gehoord (en gelezen) over een mini monkey is dat wat; heeft iemand daar ervaringen mee??
pi_60907675
Wij hebben die geleend van schoonzusje en precies anderhalve seconde gebruikt.
*OUD heilige*
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:07:20 #179
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_60920019
Llewella, wat lief!
En wat een haar heeft ze, da's al meer dan Devin heeft

Zo, het is 12 uur geweest dus het postkantoor is open. Zo maar even een draagdoek.nl gaan opsturen naar huize LovelyLady. Alvast veel plezier ermee en laat ons daar vooral in delen door foto's te posten
.... met gevoel voor drama....
pi_60920045
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:09 schreef YPPY het volgende:
Wij hebben die geleend van schoonzusje en precies anderhalve seconde gebruikt.
hmm oh dan is dat dus ook niet echt een succes

nou lang twijfelen heb ik toch maar een draagdoek besteld bij draagdoek.nl, ik ben heel erg benieuwd...
pi_60920122
Leuk! Wel veel foto's maken he, als hij er is?

De kat vond hem wel erg leuk om aan te hangen, dat moet ik er wel bijzeggen.
*OUD heilige*
pi_60922488
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 21:01 schreef tigermickey het volgende:
Hi Ladies!

Ik heb ook gehoord (en gelezen) over een mini monkey is dat wat; heeft iemand daar ervaringen mee??
Volgens mij is dat net zo'n onding als die babybag van premaxx, waarvan ik me al jaren afvraag waarom ze die krengen blijven maken (en waarom mensen ze blijven kopen trouwens ook)
pi_60922699
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:42 schreef anneja het volgende:

[..]

Volgens mij is dat net zo'n onding als die babybag van premaxx, waarvan ik me al jaren afvraag waarom ze die krengen blijven maken (en waarom mensen ze blijven kopen trouwens ook)
Voor je kindje zijn die dingen lang niet zo slecht als een BabyBjorn, want hij/zij ligt er lekker in wieghouding in.
Wel oppassen dat het neusje niet tegen de randen gedrukt zit! Je hebt er vooral jezelf mee, want die dingen zijn nauwelijks verstelbaar en elk lijf is anders. Dus het duurt dan ook niet lang voor je last van schouders en nek krijgt met een Premaxx of een MinyMonkey. Plus: de gewichtsverdeling is ook niet ideaal.
Hardloper.
IG @webkim
pi_60922941
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:10 schreef YPPY het volgende:
Leuk! Wel veel foto's maken he, als hij er is?

De kat vond hem wel erg leuk om aan te hangen, dat moet ik er wel bijzeggen.
zal ik doen!!!! ik vraag me af of ik slim genoeg ben voor het knopen

hmmm dan zal ik mijn katten maar op afstand moeten houden want die houden ook van hangen in dingen je wil me bank niet zien
pi_60922954
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:07 schreef Kersjes het volgende:
Llewella, wat lief!
En wat een haar heeft ze, da's al meer dan Devin heeft

Zo, het is 12 uur geweest dus het postkantoor is open. Zo maar even een draagdoek.nl gaan opsturen naar huize LovelyLady. Alvast veel plezier ermee en laat ons daar vooral in delen door foto's te posten
Ik kan niet wachten en natuurlijk ga ik foto's posten
pi_60922976
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 13:42 schreef anneja het volgende:

[..]

nou ja ik vind hem er ook niet echt goed uitzien. daarom heb ik hem ook maar niet gekocht
  maandag 18 augustus 2008 @ 18:18:12 #187
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60929731
Ik heb vandaag een babietje in een draagdoek "in het wild" gezien!

Sorry, dat moest even

Ik ben superblij met mijn doekkie, en heb een tweede bij macka besteld!
trouwens, wat ik gister merkte, die rucksack krijg ik veel strakker door die tibetan gebeurens te doen erbij. dan hangt hij al en kan ik echt even grondig sjorren, zeg maar. mss een tip voor andere hopeloze rucksack-knopers
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60931535
Ik heb vandaag een rekbare doek gezien en ik ben helemaal verliefd op de kleur

ik zal toch eerst de doek van Kersjes moeten uitproberen, en daarna wachten tot me centjes weer binnen zijn

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2008 19:31:14 ]
pi_60935330
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:18 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb vandaag een babietje in een draagdoek "in het wild" gezien!

Sorry, dat moest even

Ik ben superblij met mijn doekkie, en heb een tweede bij macka besteld!
trouwens, wat ik gister merkte, die rucksack krijg ik veel strakker door die tibetan gebeurens te doen erbij. dan hangt hij al en kan ik echt even grondig sjorren, zeg maar. mss een tip voor andere hopeloze rucksack-knopers
ik zie die dingen dus echt bijna nooit he. een keertje toen ik een ijsje ging halen. dat was wel schatiig trouwens die vrouw had die kleine in de 'buikstand' rechtop en elke keer probeerde hij haar ijsje af te pakken. kennen jullie die reklame van pijnenburg koek in het vliegtuig nou zoiets dus, zzoooooooooooooo schatiig!!

ik vraag me echt af wanneer de mijne komt want nu een fles maken en me schatje tilllen vind ik niet handig ik ben steeds bang dat ik haar laat vallen niet echt handi
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:55:40 #190
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60939498
Zo, we zijn weer terug van (een weekje) kampeervakantie! We zijn naar de Jura geweest en hebben geen buggy meegenomen, maar 2 draagdoeken (tricot voor m'n man, storch voor mij) en dat beviel ons allebei erg goed.

Wat is dat dragen ontzettend verslavend, als ik Marlien in bed had gelegd, voelde ik me soms echt wat incompleet...

Thuisgekomen hebben we Marlien in de doek meegenomen naar een verjaardag (een paar huizen van ons huis verwijderd), de volgende dag naar de kerk (waar ze tijdens de dienst heerlijk geslapen heeft) en vandaag mee naar school. Sommigen vroegen al of ze tussendoor nog uit de doek was geweest .

Ik heb trouwens al een paar keer proberen te voeden in de doek, maar dat lukt me niet goed. Ik heb het geprobeerd met de kreuztrage knooptechniek, zoals het op doekentheek.be staat, maar ik krijg haar hoofd niet goed in de doek, tenzij ik de doek niet aanspan (maar dan heb ik er weer weinig aan). Kan dat ook liggen aan mijn cupmaat (F), of maakt dat niets uit?

[ Bericht 10% gewijzigd door Grijs op 19-08-2008 00:12:38 (foto toegevoegd) ]
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_60943146
Hehe idd Grijs Ik ga vanmiddag ook weer met de doek op stap, en neem het zaterdag ook mee naar een familiefeestje.
Nu ik het een beetje door heb met knopen en dragen gebruik ik hem graag! En het voelt fijn om d'r zo dichtbij me te hebben.

Voeden heb ik ook al over gedacht, ik gebruik dus wel die techniek maar dan rechtop; waarbij Amber zich wel naar beneden probeert te wurmen als ze honger krijgt, maar niet ver komt met ook al die kleding ertussen
Het leek mij heel moeilijk, maar zal het eens proberen.

Mooie doek trouwens! Lekker kleurtje ook
Amber Mae
pi_60943893
Wat heerlijk, Grijs!
Voeden is mij ook nooit goed gelukt en ik denk ook wel dat het komt door mijn grote cupmaat. Als ik kijk naar vriendinnen die hun kind makkelijk steeds aanleggen in de doek dan hoeven ze alleen maar te zorgen dat de tepel bloot komt te liggen. Ik moet daarentegen zorgen dat de baby een stuk lager komt te liggen en dat ik af en toe iets heb om de borst te ondersteunen. Even buiten de doek voeden was eigenlijk altijd makkelijker.

Aangestoken door de mooie roze doeken die hier ineens voorbij komen heb ik besloten om Green paprika maar even te laten voor wat hij is en voor een girly roze doek te gaan als de baby straks geboren is.

Maar welke!
Wie helpt mij om te inventariseren waartussen ik kan kiezen? Voorwaarde is wel dat het een doek is met redelijk wat ondersteuning. Verder dan dit kom ik zo even uit mijn hoofd niet, maar er moet meer te vinden zijn!

Didymos Eva

Hoppediz Miami

Vatanai Maruyama

BB-slen Strawberry

BB-slen Lychee

Storchenwiege Ulli

Wie helpt me aan te vullen? (over zinloos nestelen gesproken

Oh, en Cattie.... kijk eens wat de eerste hit was bij "hoppediz pink"

Och jee, die Ive komt ook al even kijken bij "hoppediz miami"
pi_60944171
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA WAT ZIJN DIE MOOI ALLEMAAL

ik heb nu een ecru kleur besteld maar als ik dit zie dan wil ik ze allemaal!!!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:31:14 #194
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60944380
ik zou voor deze gaan Owlet

dies echt heul roze
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:34:05 #195
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60944442
Owlet, Girasol Raspberry

Als ik een meisje krijg ga ik ook voor roze en ik twijfel tussen Didymos Eva en Girasol Raspberry
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_60944627
Ah ja, die is ook mooi!
Ik vind Maruyama nog steeds het mooist qua kleur, maar wat minder qua prijs. Ulli scoort ook hoog, maar ik zou ook wel iets anders dan een storch willen (al ben ik wel erg gek van Anna qua stevigheid en comfort).
pi_60944738
Die girasol..erg mooi!

Ik ben heel erg blij met m'n didy eva. Heerlijk zacht en stevig tegelijk En ik vind het zelf leuk dat er juist ook wat paars in zit zodat het niet alleen maar roze is. Als ik niet al een roze doek had gehad was er hier ook nog een Vanatai Maruyama in huis gekomen Ulli is ook prachtig maar aangezien je al een storch hebt is het misschien juist leuk om wat anders te proberen?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_60944756
Ah dat van die storch geef je zelf ook al aan (ik was toen al bezig met een reactie, had die van jou nog niet gezien )
It's all up to you
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:58:24 #199
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60944926
Owlet, ik zou gaan voor de Storchenwiege Ulli . Bevalt me erg goed.
Maar de Didymos Eva vind ik ook wel erg mooi, evenals de Girasol Raspberry hierboven.

Als Marlien goed voor de borst ligt, hoef ik met voeden meestal de borst niet te steunen. Maar ik krijg Marlien dus in de draagdoek niet goed voor de borst, ze ligt dan of met het hoofd teveel in de borst, of ze hangt meer aan de borst, zodat ik haar dus moet ondersteunen en ze niet meer lekker in de doek kan liggen.
Nog maar een paar keer proberen en als het niet lukt, dan is dat jammer dan.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:00:39 #200
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60944987
Ik vind die BB-slens allebei ook wel erg mooi, hoor!! Lekkere zachte kleuren

Zijn dit doeken van BabyBjorn? Of staat BB voor iets anders?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_60945119
he! Er bestaat een Ronja-meitai

Hoewel ik technisch gezien een kleinsmekker zou kunnen kopen via mijn zus in Denemarken vind ik het toch een beetje te veel geld. Hoewel, ik zou hem natuurlijk voor aardig wat meer kunnen verkopen via TBW

Davinia, dat trekt mij ook wel aan in de BB-slen. Vooral Strawberry En laat die nou net nog steeds voor een mooie prijs op voorraad zijn bij knusjes.be... Maar ja, eigenlijk wil ik nog even wachten, ik heb de tijd en straks komt het financieel ook beter uit.
BB is niet gelinkt aan BabyBjorn, het is een belgisch (dacht ik) merk: Babylonia
pi_60945232
Hmm dit kan niet goed zijn:

Out of Foreign Customs, August 18, 2008, 11:23 am, NETHERLANDS
Into Foreign Customs, August 12, 2008, 7:28 am, NETHERLANDS

Dat gaat vast betekenen dat ik bij moet betalen voor m'n doek...
It's all up to you
pi_60945293
Waarom? Omdat hij zes dagen bij de douane heeft gelegen? Ik hoop voor je dat het niet hoeft!
pi_60945383
6 dagen is best lang volgens mij, toch? De doek is totaal ruim 2 weken onderweg geweest..en dat met zo'n supersnelle verzendmethode

M'n andere doek is nog steeds onderweg naar de Antillen
It's all up to you
pi_60945543
Vatanai Maruyama vind ik ook de mooiste, maar voor de rest weet ik er niks van
Krijgen jullie nog een meisje erbij dus? Of ga je sowieso voor roze

Wat ik me ook afvroeg: Ik zie hier foto's van Marlien (net 12 weken) en van Amber (6 weken) al met de beentjes naar buiten dragend.
Mag je daar met een geweven doek sneller mee starten?
Ik de handleiding van de tricot slen stond 3 maand. Maar wat een openbaring was die houding voor ons beiden! (op 13 weken, dus zeker een week of 2 later dan Marlien)
Misschien krijg ik het toch van lief gedaan om voor de tweede een geweven doek te mogen kopen... stille hoop haha. En om ze dan sneller zo te mogen dragen zou fijn zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:52:40 #206
141844 Macka66
pi_60946349
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 09:08 schreef owlet het volgende:
Aangestoken door de mooie roze doeken die hier ineens voorbij komen heb ik besloten om Green paprika maar even te laten voor wat hij is en voor een girly roze doek te gaan als de baby straks geboren is.

Maar welke!
Wie helpt mij om te inventariseren waartussen ik kan kiezen? Voorwaarde is wel dat het een doek is met redelijk wat ondersteuning. Verder dan dit kom ik zo even uit mijn hoofd niet, maar er moet meer te vinden zijn!
Ellevil Zara Candy

Didymos Wellen Granat

Didymos Pink Silk Millefiori

Medley Satin Pink
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_60946502
Ik zou voor de Didymos Pink Silk Millefiori gaan!!!
Echt snoezig roze met bloemetjes

* LovelyLady wacht ondertussen af op het pakketje van Kersjes....
Ik droomde vannacht al helemaal in draagdoekenstijl dat ik met Koen in de doek en Sander op zijn fiets naar school bracht.
en dat ik niet mijn brede kinderwagen door de menigte en de smalle gangetjes van school hoefde te proppen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2008 10:59:45 ]
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:05:00 #208
144006 chacama
Ondernemend!
pi_60946659
Mijn zus is zwanger van de derde en ze wil graag een draagdoek Ze begint met mijn draagdoek.nl en daarna mag ze een mooie bij Macka uitzoeken en bestellen (doe je ook aan cadeaubonnen....). Moest wel even op mijn tong bijten toen ze zei dat ze ook nog een BB had en dat die vanaf de geboorte gedragen mocht worden. Heb alleen even heel voorzichtig gezegd dat het draagcomfort van de doek wel fijner zou zijn voor haar en kind. Dat is toch netjes gezegd? Hopelijk is ze straks snel overtuigd van het gemak. Moet alleen wel nog even de knoopmethode netjes uitprinten, want mijn originele ben ik inmiddels kwijt.
pi_60946988
Kan je een meitai ook op je rug dragen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60947667
Met de meeste MT's die ik ken kan dat gewoon ja
It's all up to you
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:25:09 #211
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60950709
Owlet, ik vind die bb-slen strawberry wel leuk met de streepjes.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:49:07 #212
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60951495
Ik doe/deed bijna niet anders Ticootje.
Tenminste dat was de eerste reden waarvoor ik 'm gemaakt heb.

Oeh.. Wauw.. Didy Pink Silk Millefiori!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_60953000
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 13:49 schreef Noli. het volgende:
Oeh.. Wauw.. Didy Pink Silk Millefiori!
mooi he! Maar een beetje te duurnaar mijn zin, als er al een te vinden zou zijn.
Vanatai valt ook af, denk ik. De kleuren zijn prachtig maar ik ben niet overtuigd van het ultieme comfort ten opzichte van de prijs. Het is vast een heerlijke doek maar ik wil graag een werkpaardje
pi_60953186
Ff snel tussendoor, ik zag een paar pagia's terug een foto van Llewella waar Amber met dr beentje al buiten de doek hangt...mag dit al? Ik wou dit laatst ook doen, maar in de beschrijving van draakdoek.nl staat er vanaf 3 maanden.

lijkt me een stuk fijner voor de kleine aangezien dr voetjes nu zo erin gepropt lijken...
pi_60953501
Ik weet niet meer hoe oud Ronja was, maar ik denk toch ook wel een maand of drie. Als ze zelf niet protesteert tegen haar beentjes in de doek dan denk ik dat het niet zo oncomfortabel is als het misschien lijkt. Je merkt vanzelf dat ze liever gaat strekken.
Als je toch met de beentjes buiten de doek wilt dragen zou ik in ieder geval zorgen voor een mooie "diepe" zit met een rond ruggetje (door de doek goed in de knieholtes te trekken) en voldoende stof tussen de beentjes.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:15:56 #216
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60954293
Wat een mooie plaatjes weer hierboven. Ik word er zo hebberig van
Ik ga me waarschijnlijk opgeven voor een cursus babydragen in Amsterdam, iemand zin om met me mee te doen? http://www.babywearingcenter.com/html/bwcclasses2.html
Lekker douchen!
pi_60956535
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:53 schreef owlet het volgende:
Ik weet niet meer hoe oud Ronja was, maar ik denk toch ook wel een maand of drie. Als ze zelf niet protesteert tegen haar beentjes in de doek dan denk ik dat het niet zo oncomfortabel is als het misschien lijkt. Je merkt vanzelf dat ze liever gaat strekken.
Als je toch met de beentjes buiten de doek wilt dragen zou ik in ieder geval zorgen voor een mooie "diepe" zit met een rond ruggetje (door de doek goed in de knieholtes te trekken) en voldoende stof tussen de beentjes.
oke thnx
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:32:00 #218
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60956778
Oja ik wist dat ik wat vergeten was!

Ik dacht echt eerst dat de foto van Grijs een soort reclame-foto was..
Toen ik nog een keer keek zag ik pas dat het Grijs en Marlien zelf waren!!!
Maxi, Midi & Mini
pi_60956911
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:32 schreef Noli. het volgende:
Ik dacht echt eerst dat de foto van Grijs een soort reclame-foto was..
Toen ik nog een keer keek zag ik pas dat het Grijs en Marlien zelf waren!!!
Dat dacht ik ook Het is ook een hele mooie foto
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 17:57:09 #220
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_60958971
Ik heb ook nog deze doek (slendang?) liggen, komt uit indonesie en is 95x 245 cm.
Wat kan ik hier allemaal mee?

Zelfgemaakte mei tai in gebruik:
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:17:32 #221
141844 Macka66
pi_60959341
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 17:57 schreef krijtlijk het volgende:
Ik heb ook nog deze doek (slendang?) liggen, komt uit indonesie en is 95x 245 cm.
Wat kan ik hier allemaal mee?
Nou... ik denk dat het enige dat je ermee kunt doen omtoveren tot een ringsling is.
Voor knopen is 'ie te kort, of je zou maat 34 moeten hebben en 1 m 50 lang zijn ofzo
Voor een ringsling is 'ie eigenlijk te breed (meer dan 70 cm is niet ideaal), maar je zou 'm kunnen versmallen of gewoon het surplus aan stof wegproppen onder je boezem. Ringen kun je bestellen bij RingSling shop, en Jan Andrea heeft een methode voor een ringsling zonder naaien.
zonde om te knippen in zo'n mooi stuk stof
pi_60959532
Of je kan een deel van de stof gebruiken voor het pand van een mei tai of podaegi.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 18:29:49 #223
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_60959635
In de stof knippen doe ik niet, dat vind ik zonde.
Ik denk dat ik maar een setje ringen ga bestellen, eens kijken of dat wat is.
dankjewel!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 21:47:49 #224
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_60965171
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:24 schreef Iksje het volgende:
Vatanai Maruyama vind ik ook de mooiste, maar voor de rest weet ik er niks van
Krijgen jullie nog een meisje erbij dus? Of ga je sowieso voor roze

Wat ik me ook afvroeg: Ik zie hier foto's van Marlien (net 12 weken) en van Amber (6 weken) al met de beentjes naar buiten dragend.
Mag je daar met een geweven doek sneller mee starten?
Ik de handleiding van de tricot slen stond 3 maand. Maar wat een openbaring was die houding voor ons beiden! (op 13 weken, dus zeker een week of 2 later dan Marlien)
Misschien krijg ik het toch van lief gedaan om voor de tweede een geweven doek te mogen kopen... stille hoop haha. En om ze dan sneller zo te mogen dragen zou fijn zijn.
In de beschrijving die meegeleverd was met mijn doek staat zelfs dat je erop moet letten dat de voetjes niet in de doek zitten. Ik dacht zelf dat het er misschien mee te maken zou kunnen hebben dat in zo'n geweven doek de voetjes minder bewegingsvrijheid hebben en verkeerd zouden kunnen gaan staan.
Het is denk ik wel belangrijk erop te letten op de punten die Owlet noemt (bolle rug, beentjes hoog en wijd), maar dat gaat met zo'n geweven doek bijna vanzelf, doordat de doek zo breed is.

Bedankt voor de complimenten, Noli en Beefcake, ik heb jullie posts even aan m'n man (die de foto maakte) laten lezen.
pi_60967253
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 18:17 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Nou... ik denk dat het enige dat je ermee kunt doen omtoveren tot een ringsling is.
Voor knopen is 'ie te kort, of je zou maat 34 moeten hebben en 1 m 50 lang zijn ofzo
Voor een ringsling is 'ie eigenlijk te breed (meer dan 70 cm is niet ideaal), maar je zou 'm kunnen versmallen of gewoon het surplus aan stof wegproppen onder je boezem. Ringen kun je bestellen bij RingSling shop, en Jan Andrea heeft een methode voor een ringsling zonder naaien.
zonde om te knippen in zo'n mooi stuk stof
Ik heb net even de oude knoopdoek/selendang van mijn moeder nagemeten en die is ook maar 2,5 meter. Ze gebruikt(e) hem echter wel met een simpele platte knoop, geen schuifknoop. Ze is verder normaal gebouwd.
pi_60973018
ik had de post van Iksje helemaal over t hoofd gezien, lekker snugger om exact dezelfde vraag te stellen dan

Ik heb trouwens zojuist nog een nieuwe doek besteld een Binana Criquet

[ Bericht 31% gewijzigd door Bla_Bla_Bla op 20-08-2008 08:58:40 ]
pi_60973400
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ik had de post van Iksje helemaal over t hoofd gezien, lekker snugger om exact dezelfde vraag te stellen dan

Ik heb trouwens zojuist nog een nieuwe doek besteld een Binana Criquet
Dat wordt foto´s plaatsen
Hier wacht ik nog steeds op het pakketje van Kersjes
pi_60973453
mogguh ladies,

Spannend vandaag wordt mijn draagdoek met de post bezorgd ik ben echt heel erg benieuwd!!! ga het gelijk vanmiddag uitproberen

kijken of die kleine nu ook overdag wil slapen. hoe krom is dat een babietje die wel s nachts maar niet overdag wil slapen snap je toch niet?
pi_60976846
Leuk Tigermickey!

Hier is B/G Mille binnen
It's all up to you
pi_60976955
oeh , foto?
pi_60977072
Ik zit er aan te denken om een meitai aan te schaffen voor mijn lief. Dat is niet zo'n knoopgedoe en komt dichtbij in de buurt van de babybjorn. En als je m inderdaad op je rug kunt dragen dan kan ik Jen makkelijk op mn rug dragen, met het knopen gaat dat nog niet zo goed.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_60977153
klinkt als een goed plan, Ticootje!
En als je het echt helemaal zonder knoopgedoe wilt is een soft structured carrier zoals een ergo, yamo of beco (om er maar een paar te noemen) misschien ook een optie.
pi_60977268
Hmm..even eentje van de doek rechtstreeks uit de envelop dan (onder de kreukels..dat wel). Hij zit nu in de was

It's all up to you
  woensdag 20 augustus 2008 @ 12:57:09 #234
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_60978779
Is dat deze?

Ja toch?

Hoe kan het toch dat ik ze op de staaltjes van Didy (op de site) zelf lang niet zo mooi vind als de foto's die jullie posten?
Maxi, Midi & Mini
pi_60979526
Lieve Draagdoekenexperts,
Als ik een geweven draagdoek wil aanschaffen, waar moet ik dan opletten?
Ik kom verschillende lengtes tegen(ook die van elastische draagdoeken trouwens) en hoe zit het eigenlijk met de dikte van de doeken?
Ik neem aan dat het allemaal niet te warm hoeft te zijn voor ukkepuk?
En hoe doe je dat in de winter, lijkt me niet echt lekker zitten, het kind in een jasje ingepropt in een doek. En lijkt me ook lastig als je eigen jas niet dicht kan dan....of draag je de doek dan buiten je jas
pi_60979571
WHAAAAA me draagdoek is binne ik kan neit wachten tot ik vanavond het rustig eens kan uitproberen, mocht het allemaal lukken dan up ik even een foto maar niet als ik loop te klungelen hoor
pi_60979769
Oeh, mooi TearSong!
Ik had vandaag Tulpaani bij de post.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:40:08 #238
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60979792
Macka, ik neem de Medley mee naar La douce France. Maarrr, het schijnt daar nog wel een graad of 28 te zijn. Is hij dan dik/dun genoeg om haar alleen in romper in de doek te stoppen? .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60979851
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:40 schreef k_i_m het volgende:
Macka, ik neem de Medley mee naar La douce France. Maarrr, het schijnt daar nog wel een graad of 28 te zijn. Is hij dan dik/dun genoeg om haar alleen in romper in de doek te stoppen? .
quote:
Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas.
Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan
Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen
Boven de 20 graden: luchtige kleding
Boven de 25 graden: enkel een rompertje
boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek
Ja dus. En denk je eraan dat je haar een bandana / zonnehoedje oid opzet? Itt tot in een kinderwagen is het hoofdje in een doek vaak niet beschermd tegen de zon.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:57:48 #240
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60980279
Ja, dat had ik van hier al gezien dat dat nodig is! . Ik heb zelf ook wel eens mijn hoofd verbrand, had ik precies een rode scheiding .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')