abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60707842
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Nee, je bent alleen maar een zondaard die het verdient om vernietigd te worden en moet door het stof kruipen voor vergiffenis. Hell yeah: DAT is een positievere instelling!
Maar een zondaar waar zoveel van gehouden wordt dat degene die bepaalt dat je zondaar bent, zelf nog liever sterft dan dat je ook daadwerkelijk vernietigd wordt. Wees nou eens eerlijk in plaats van alles te draaien naar hoe jij graag wil dat het is.
pi_60707888
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:44 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

simpel gezegd... grotendeels bij jouw God vandaan..

wat dieper... want hoe kan het dat wij toelaten dat jouw God geweld en verdriet in de wereld brengt.. waarom laten wij ons als zijn pop gebruiken? Wat beweegt óns... zou pas het uiteindelijke antwoord geven.
Oh, dus het is Gods schuld dat mensen elkaar dood maken en verdriet aandoen?
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:56:09 #203
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60707914
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:34 schreef ToT het volgende:

[..]

Je komt me geïrriteerd over in je laatste posts kerel.

Anyway, jij wil me om proberen te praten zodat ik in zou zien dat de mens van nature slecht is enzo.
Je staart je blind op de ellende in de wereld voor deze discussie, terwijl de mens onderling zonder die God van jou ook onvoorstelbaar veel GOEDE dingen voor elkaar doet!

Maar goed; ook dit zul je irrelevante opmerkingen vinden.

Waarom mensen stout tegen elkaar kunnen zijn?
Vaak uit machtszucht, en machtszucht is roedelgedrag: veel mensen willen het alpha-mannetje zijn en stellen zich bruut op om dat doel te bereiken.
Daarbij is deze door het Christendom gefabriceerde maatschappij voor veel mensen totaal niet geschikt om onze oergevoelens goed kwijt te kunnen. Je zit in een keurslijf en moet je aan standaard regeltjes houden. Zoals al in een vorig topic over die priesters enzo gezegd werd, kunnen veel mensen daar gewoon niet tegen, ook niet als je ze probeert te temmen met een godsbeeld waar jij mee loopt te zwaaien.
Sommige mensen hebben gewoon meer vrijheid nodig dan deze maatschappij hen kan bieden, en dat resulteert vaak in explosies van absoluut ontoelaatbaar gedrag.

De mens is een dier en moet die instincten niet te veel onderdrukken.

Wel kun je proberen die oergevoelens LOS te laten, als je spirituele paden volgt. Werk niet tegen je gevoel in, maar analyseer je gevoel en laat datgene los wat voor jou niet meer van nut is. Die oerinstincten hebben geen nut meer in deze maatschappij.
Deze maatschappij heeft geen nut meer voor onze oerinstincten
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60707978
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kun jij nog liefhebben als je hele familie uitgemoord wordt? Wil jij liefhebben, wat er ook gebeurt?
en nu houd je een pleidooi voor jouw God...
de dingen die jij nu opnoemt zíjn toch allemaal onderdeel van de omgeving van jouw God.. of hij heeft ze veroorzaakt, of ze gebeuren over zijn rug... en het stuk dat ik gequote heb zou hij zelfs persoonlijk kunnen/willen en jij zou dat zelfs terecht vinden als God dat rechtvaardig acht...
Jij keurt het immers goed en vind God net zo'n toffe peer als voorheen als hij mijn gezin, mijn vier! kinderen uitmoord....

(een reden zou niet eens relevant zijn in deze, maar om de verkniptheid van je geest nog beter te illustreren zet ik hem er toch bij. Ik doe mijn medemens geen kwaad, maar ik weiger betreffende God in mijn hart te sluiten.... dit en enkel dat is reden genoeg voor deze God om een gezin uit te moorden... en dan vraag jij waarom mensen zo slecht zijn om dat te doen? .... waarom is jouw God zo slecht, wat bezield hem.. of beter gezegd.. wat bezield hem níet... )
pi_60708017
Wat heb jij een ongelooflijk verwrongen beeld van de mensheid zeg!
Zie je de mensen echt als een groep bloeddorstige monsters die niets liever doet dan elkaar afslachten? Ben je dan zo blind voor de naastenliefde die mensen voor elkaar hebben?

Je komt me zo ongelooflijk verbitterd over. Ikzelf heb vaak ook niet echt een al te positief beeld van de mensheid, maar jij draaft werkelijk door!

Tja natuurlijk heb ik een probleem als we hier onderdrukt gaan worden, maar ik praat vanuit een ideaalbeeld, net als jij: denk maar niet dat al die regimes zich ineens aan jouw God gaan onderwerpen! Ik heb ook noet de illusie dat ineens de hele fokking wereld spiritueel gaat worden en van daaruit alleen maar lief tegen elkaar doet. Dat is gewoon niet reëel.

De mensheid moet gewoon beetje bij beetje veranderen. Starheid en stugheid zoals in dat geloof van jou is oorzaak nummer 1 van oorlogen. Die starheid moet verdwijnen voor er wereldvrede zou kunnen komen. People need to relax.....mensen moeten elkaars point of view kunnen inzien. Jij bent daar blijkbaar totaal niet toe in staat (en studeert toch psychologie? Is dat wel verstandig? Serieus!), dus zul jij gewoon nooit mee kunnen werken aan eventuele wereldvrede.
Hoe wil jij met jouw houding de wereld veranderen? Ga jij naar Iran toe en ga je de president daar proberen te bekeren zodat hij door het stof kruipt voor jouw God?

Nee, de houding van de gewone mens moet langzaam maar zeker veranderen. Wees lief voor je naasten, die naastenliefde kan zich verspreiden naar hun vriendenkring, en naar de vriendenkring van die mensen, en als de gewone man op die manier echt naastenliefde zou kunnen leren, dan zou je ook zachtmoedige, eerlijke leiders aan de macht kunnen krijgen via die mensen.

Waarom dat steeds niet lukt? Door mensen met een stugge houding als die van jou! Mensen die denken de waarheid in pacht te hebben. De wereld wordt er niet beter op als mensen zich zo vastklampen aan hun eigen kleine waarheid.

Let things go....relax.....
pi_60708019
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oh, dus het is Gods schuld dat mensen elkaar dood maken en verdriet aandoen?
Jóuw God is daar inderdaad een grote medeoorzaak van.
pi_60708088
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wees nou eens eerlijk in plaats van alles te draaien naar hoe jij graag wil dat het is.
Oh dude....

Okee, in deze discussie houd ik mijn standpunt gewoon goed vast, maar ik sta wel achter mijn uitspraken: dat offer van Jezus slaat gewoon nergens op als Hij inderdaad God is.

De enige waarheid is dat er geen absolute waarheid is. Laat iedereen toch lekker zelf weten waar-ie in gelooft. Zou ik ook met jou moeten doen, maar de discussie vind ik gewoon interessant!
pi_60708114
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:56 schreef Summers het volgende:

[..]

Deze maatschappij heeft geen nut meer voor onze oerinstincten
Helaas maken we er wel een deel van uit, ook al hebben we vaak het gevoel er buiten te staan.
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:10:12 #209
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60708288
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Ik studeer psychologie en je verkondigt onzin hier.
Daar wil ik nog wel een keertje een avondje met je over filosoferen dan
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_60709060
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:54 schreef neo567 het volgende:

[..]http://www.xs4all.nl/~bieleman/Echtheelraar....pps

oeps... ik behoor tot de 2% wiens brein soms andere koppelingen legt...
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:49:05 #211
34793 neo567
You know who
pi_60709267
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:39 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

oeps... ik behoor tot de 2% wiens brein soms andere koppelingen legt...
Offtopic, maar ja:
Ik ken nog een leuke

http://home.wanadoo.nl/fesheerlen/onzin/fffvrbld.htm

En ja ik ben niet zo uberslim volgens deze test

Moest erg lachen om iemand die zei dat het niet zo was, werd kwaad enzo (hij bleef het maar niet zien )

Ook leuk voor Ali die psychologie studeert

[ Bericht 2% gewijzigd door neo567 op 10-08-2008 16:58:37 ]
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:49:52 #212
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60709293
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik studeer psychologie en je verkondigt onzin hier.
Huh? Daar was je toch al mee gestopt?
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60709344
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 16:49 schreef neo567 het volgende:

[..]

Offtopic, maar ja:
Ik ken nog een leuke

http://home.wanadoo.nl/fesheerlen/onzin/fffvrbld.htm

En ja ik ben niet zo uberslim volgens deze test

Ook leuk voor Ali die psychologie studeert
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_60709560
Ali, wat vond jij er ook al weer van dat de oprichter van JG een vrijmetselaar was?
Vrijmetselaar = satanisch is jouw mening toch?
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:10:39 #215
34793 neo567
You know who
pi_60709792
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:01 schreef Rimpelhond het volgende:
Ali, wat vond jij er ook al weer van dat de oprichter van JG een vrijmetselaar was?
Vrijmetselaar = satanisch is jouw mening toch?
Is het ook hoor, daar komen ze zelf vooruit, maar ze beweren alleen het tegendeel van wat Ali beweert
pi_60709959
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:10 schreef neo567 het volgende:

[..]

Is het ook hoor, daar komen ze zelf vooruit, maar ze beweren alleen het tegendeel van wat Ali beweert
Het satanische is ook niet mijn issue.. het gaat mij er om dat het afgekeurd wordt (en een wrede God verheerlijkt wordt) en dat het nogal hypocriet overkomt als de oprichter van je eigen stroming de tegenpool van jouw God aanhangt... hoe rijmt Ali dat met elkaar...?

Als ik even in de wereld zou stappen waarin de gebruikte termen inderdaad God en Satan zouden zijn... lijtk het mij duidelijk dat ik voor Satan ga en niet voor de God (die alle vooruitgang en ontwikkeling van de mens tegenwerkt en daarnaast ...nou ja. je weet hoe ik betreffende God zie)
pi_60710180
Ik ben blond, wat is JG?
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:31:16 #218
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60710218
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:18 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Het satanische is ook niet mijn issue.. het gaat mij er om dat het afgekeurd wordt (en een wrede God verheerlijkt wordt) en dat het nogal hypocriet overkomt als de oprichter van je eigen stroming de tegenpool van jouw God aanhangt... hoe rijmt Ali dat met elkaar...?

Als ik even in de wereld zou stappen waarin de gebruikte termen inderdaad God en Satan zouden zijn... lijtk het mij duidelijk dat ik voor Satan ga en niet voor de God (die alle vooruitgang en ontwikkeling van de mens tegenwerkt en daarnaast ...nou ja. je weet hoe ik betreffende God zie)
Maar Ali is geen Jehova's getuige, hij is een zevendedagsadventist. Hoewel die stromingen wel heel veel op elkaar lijken, dat dan weer wel.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_60710300
Ow Jehova's Getuigen, natuurlijk!
  zondag 10 augustus 2008 @ 17:41:33 #220
34793 neo567
You know who
pi_60710429
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:34 schreef ToT het volgende:
Ow Jehova's Getuigen, natuurlijk!
Jeezoes Griestoes
pi_60710436
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:31 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Maar Ali is geen Jehova's getuige, hij is een zevendedagsadventist. Hoewel die stromingen wel heel veel op elkaar lijken, dat dan weer wel.

Ah, de gedrevenheid van een nieuwe sekte!

Ik moet mij overigens nog steeds uit laten schrijven... de protestanse kerk...
Ali is dan wel niet mijn broeder, maar in zekere zin nog wel mijn neefje.

hoe eng ze af en toe ook doen.. het is en blijft familie he
pi_60710513
.....het oude testament IS wreed.... God is daar monsterlijk....

hoe kan je er nou in hemelsnaam toe komen zo iets/iemand als het goede te gaan zien?
Ieder gezond stukje in je verzet zich hier toch tegen?
Geloven... ja hoor.. anders dan ik... ja hoor.. ..maar wreedheid als goed bestempelen....daar kan ik niet bij.....
echt niet.
pi_60710577
Tja al die plagen enzo op de Egyptenaren afgooien, de eerstgeborenen afslachten....is DAT een goede God? (En waarom doet Hij dat tegenwoordig niet meer zo?)

Bovenstaande deed Hij trouwens om Zijn volk, de Joden, te bevrijden.
Diezelfde Joden worden door Ali (in deel 1 van deze topicreeks geloof ik) als LUCIFERANEN bestempeld!
Dus de mensen van God's volk zijn Luciferanen. Ergo: God is Lucifer?
pi_60710670
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 17:49 schreef ToT het volgende:
Tja al die plagen enzo op de Egyptenaren afgooien, de eerstgeborenen afslachten....is DAT een goede God? (En waarom doet Hij dat tegenwoordig niet meer zo?)

Bovenstaande deed Hij trouwens om Zijn volk, de Joden, te bevrijden.
Diezelfde Joden worden door Ali (in deel 1 van deze topicreeks geloof ik) als LUCIFERANEN bestempeld!
Dus de mensen van God's volk zijn Luciferanen. Ergo: God is Lucifer?
Ik kan het allemaal ook niet zo rijmen..., maar als het wel te rijmen viel...
dan zouden mensen niet zo gekneed hoeven te worden en delen van zichzelf kwijt hoeven te raken voordat ze vatbaar zijn voor dergelijke ideologie.
pi_60710820
God is in het Oude Testament wreed tegenover alles en iedereen die zich niet aan Zijn wil onderwerpt. (Jaja; rechtvaardig, niet wreed...he gave them life, he can take it away. Zeg dat eens als ouders tegen je kinderen en je wordt zo gearresteerd wegens doodsbedreiging).

Wij krijgen vandaag de dag, sinds Jezus, ineens de kans om ons te bekeren. Voor Jezus slachtte God iedereen gewoon af met zondvloeden en plagen en verwoestingen van steden en dergelijke.

In plaats van dat we nu verwoest worden, moeten we nu dus door een hel gaan om van onze zonden af te komen, wat onmogelijk is, maar we kunnen die zonden wel acceptabel maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')