Maar een zondaar waar zoveel van gehouden wordt dat degene die bepaalt dat je zondaar bent, zelf nog liever sterft dan dat je ook daadwerkelijk vernietigd wordt. Wees nou eens eerlijk in plaats van alles te draaien naar hoe jij graag wil dat het is.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee, je bent alleen maar een zondaard die het verdient om vernietigd te worden en moet door het stof kruipen voor vergiffenis. Hell yeah: DAT is een positievere instelling!
Oh, dus het is Gods schuld dat mensen elkaar dood maken en verdriet aandoen?quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:44 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
simpel gezegd... grotendeels bij jouw God vandaan..
wat dieper... want hoe kan het dat wij toelaten dat jouw God geweld en verdriet in de wereld brengt.. waarom laten wij ons als zijn pop gebruiken? Wat beweegt óns... zou pas het uiteindelijke antwoord geven.
Deze maatschappij heeft geen nut meer voor onze oerinstinctenquote:Op zondag 10 augustus 2008 15:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Je komt me geïrriteerd over in je laatste posts kerel.
Anyway, jij wil me om proberen te praten zodat ik in zou zien dat de mens van nature slecht is enzo.
Je staart je blind op de ellende in de wereld voor deze discussie, terwijl de mens onderling zonder die God van jou ook onvoorstelbaar veel GOEDE dingen voor elkaar doet!
Maar goed; ook dit zul je irrelevante opmerkingen vinden.
Waarom mensen stout tegen elkaar kunnen zijn?
Vaak uit machtszucht, en machtszucht is roedelgedrag: veel mensen willen het alpha-mannetje zijn en stellen zich bruut op om dat doel te bereiken.
Daarbij is deze door het Christendom gefabriceerde maatschappij voor veel mensen totaal niet geschikt om onze oergevoelens goed kwijt te kunnen. Je zit in een keurslijf en moet je aan standaard regeltjes houden. Zoals al in een vorig topic over die priesters enzo gezegd werd, kunnen veel mensen daar gewoon niet tegen, ook niet als je ze probeert te temmen met een godsbeeld waar jij mee loopt te zwaaien.
Sommige mensen hebben gewoon meer vrijheid nodig dan deze maatschappij hen kan bieden, en dat resulteert vaak in explosies van absoluut ontoelaatbaar gedrag.
De mens is een dier en moet die instincten niet te veel onderdrukken.
Wel kun je proberen die oergevoelens LOS te laten, als je spirituele paden volgt. Werk niet tegen je gevoel in, maar analyseer je gevoel en laat datgene los wat voor jou niet meer van nut is. Die oerinstincten hebben geen nut meer in deze maatschappij.
en nu houd je een pleidooi voor jouw God...quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Kun jij nog liefhebben als je hele familie uitgemoord wordt? Wil jij liefhebben, wat er ook gebeurt?
Jóuw God is daar inderdaad een grote medeoorzaak van.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh, dus het is Gods schuld dat mensen elkaar dood maken en verdriet aandoen?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Wees nou eens eerlijk in plaats van alles te draaien naar hoe jij graag wil dat het is.
Helaas maken we er wel een deel van uit, ook al hebben we vaak het gevoel er buiten te staan.quote:Op zondag 10 augustus 2008 15:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Deze maatschappij heeft geen nut meer voor onze oerinstincten
Daar wil ik nog wel een keertje een avondje met je over filosoferen danquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik studeer psychologie en je verkondigt onzin hier.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:54 schreef neo567 het volgende:
[..]http://www.xs4all.nl/~bieleman/Echtheelraar....pps
Offtopic, maar ja:quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:39 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
oeps... ik behoor tot de 2% wiens brein soms andere koppelingen legt...
Huh? Daar was je toch al mee gestopt?quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik studeer psychologie en je verkondigt onzin hier.
quote:Op zondag 10 augustus 2008 16:49 schreef neo567 het volgende:
[..]
Offtopic, maar ja:
Ik ken nog een leuke
http://home.wanadoo.nl/fesheerlen/onzin/fffvrbld.htm
En ja ik ben niet zo uberslim volgens deze test
Ook leuk voor Ali die psychologie studeert
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het ook hoor, daar komen ze zelf vooruit, maar ze beweren alleen het tegendeel van wat Ali beweertquote:Op zondag 10 augustus 2008 17:01 schreef Rimpelhond het volgende:
Ali, wat vond jij er ook al weer van dat de oprichter van JG een vrijmetselaar was?
Vrijmetselaar = satanisch is jouw mening toch?
Het satanische is ook niet mijn issue.. het gaat mij er om dat het afgekeurd wordt (en een wrede God verheerlijkt wordt) en dat het nogal hypocriet overkomt als de oprichter van je eigen stroming de tegenpool van jouw God aanhangt... hoe rijmt Ali dat met elkaar...?quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:10 schreef neo567 het volgende:
[..]
Is het ook hoor, daar komen ze zelf vooruit, maar ze beweren alleen het tegendeel van wat Ali beweert
Maar Ali is geen Jehova's getuige, hij is een zevendedagsadventist. Hoewel die stromingen wel heel veel op elkaar lijken, dat dan weer wel.quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:18 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Het satanische is ook niet mijn issue.. het gaat mij er om dat het afgekeurd wordt (en een wrede God verheerlijkt wordt) en dat het nogal hypocriet overkomt als de oprichter van je eigen stroming de tegenpool van jouw God aanhangt... hoe rijmt Ali dat met elkaar...?
Als ik even in de wereld zou stappen waarin de gebruikte termen inderdaad God en Satan zouden zijn... lijtk het mij duidelijk dat ik voor Satan ga en niet voor de God (die alle vooruitgang en ontwikkeling van de mens tegenwerkt en daarnaast ...nou ja. je weet hoe ik betreffende God zie)
quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:31 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Maar Ali is geen Jehova's getuige, hij is een zevendedagsadventist. Hoewel die stromingen wel heel veel op elkaar lijken, dat dan weer wel.
Ik kan het allemaal ook niet zo rijmen..., maar als het wel te rijmen viel...quote:Op zondag 10 augustus 2008 17:49 schreef ToT het volgende:
Tja al die plagen enzo op de Egyptenaren afgooien, de eerstgeborenen afslachten....is DAT een goede God? (En waarom doet Hij dat tegenwoordig niet meer zo?)
Bovenstaande deed Hij trouwens om Zijn volk, de Joden, te bevrijden.
Diezelfde Joden worden door Ali (in deel 1 van deze topicreeks geloof ik) als LUCIFERANEN bestempeld!
Dus de mensen van God's volk zijn Luciferanen. Ergo: God is Lucifer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |