abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:27:01 #151
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60705047
Ali en Tot, jullie zijn volgens mij verzeild geraakt in een eindeloze discussie zoals die nou eenmaal voortkomt uit het letterlijk (i.p.v. figuurlijk) nemen van de heilige leer.

En volgens mij wordt hiermee op schandalige wijze heilige energie verspild
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_60705081
Ali, het feit dat jouw God mensen vernietigt die Hij niet lief vindt is van een heel ander niveau dan dat Hij even een menselijke vorm aanneemt en zich even lekker laat spanken door die stoute mensjes!

Een fysieke dood IS geen dood voor een God! Het is slechts een vorm waarin Hij even verkeerd heeft die weer verdwijnt zodat Hij weer Zijn oude vorm aan kan nemen! Dat is heel wat anders dan mensen voor eeuwig vernietigen!

Maar goed....ik ben niet consequent!

En over dat Jezus naar de hel is gegaan: die satansiche Rooms-Katholieke kerk waar ik tot mijn 16e naar toe ben gegaan zegt altijd dat Jezus 3 dagen in de hel heeft gezeten voor Hij weer terug naar de hemel ging, om zo voor Zijn eigen zonden te boeten.

Grijpt de R.-K kerk deze claim uit de lucht, of staat dat ook in de Bijbel?
En ALS het in de Bijbel staat, waarom ben JIJ dan niet consequent?
pi_60705226
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:27 schreef Hallulama het volgende:
Ali en Tot, jullie zijn volgens mij verzeild geraakt in een eindeloze discussie zoals die nou eenmaal voortkomt uit het letterlijk (i.p.v. figuurlijk) nemen van de heilige leer.

En volgens mij wordt hiermee op schandalige wijze heilige energie verspild
Oh dat had ik allang door, maar ik vind de discussie leuk! (Op opmerkingen over het terecht zijn van de vernietiging van kinderen om de moeder te straffen na dan. Dat was me ff ECHT te walgelijk!)
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:34:04 #154
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60705243
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom is de wereld dan geen utopie? Waarom laat jouw god het zo gruwelijk uit de hand lopen? Staat er helemaal NIETS tegenover al het leed in de wereld?
Het is je eigen vrije keuze om naar het glas te kijken als halfvol of halfleeg .
Liefde staat toch tegenover al het leed in de wereld ..
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60705254
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Klopt, maar ik denk dat dat erg weinig te maken heeft met dat wij in zonde tegenover GOD leven; wij leven in zonde tegenover ELKAAR! Mensen moeten liever tegen elkaar doen en zich minder focussen op welk onzichtbaar mannetje op de wolken zij aanhangen. Dat is niet relevant! Het hier en nu is relevant!
Tot, sorry, niet lullig bedoeld, maar je komt echt zo gigantisch dom over als je dit soort dingen zegt. Wat is nou de kern van Jezus' boodschap? Heb God lief met heel U hart EN Heb u naaste lief als uzelf. Ken je de laatste 6 geboden? Is dat hele onderwerp al niet uitgebreid aan bod geweest? Waarom wil je niks leren en je vasthouden aan onzinnigheden?

Volgens mij doe je moedwillig dom. Je sluit je moedwillig af voor elke vorm van redelijkheid. Dat moet je zelf weten natuurlijk, maar man, je zet jezelf wel voor schut.
quote:
Klinkt weer als een zinnetje in mijn oren om ons onder druk te zetten.
Nou nee, niet onder druk, maar als ik zou zeggen dat ik geloof dat we nog zeeën van tijd hebben voordat dat oordeel komt zou ik liegen.
quote:
Anyway, over die smetvrees van God ben ik nog steeds niet uit: Hij wil dat we smetteloos zijn, maar we zijn sowieso allemaal besmet, maar die smetjes maken weer niets uit als je gelooft dat Jezus gestorven is om te voorkomen dat jij voor jouw smetjes vernietigd gaat worden?
Zodra je Jezus' verzoenoffer accepteert kun je inderdaad vergeven worden ja, en ben je weer acceptabel voor God. Dat heet nou liefde, het is een geschenk, ondanks dat je alles tot dan toe verkeerd gedaan hebt. Maar je moet God uiteraard wel toelaten om je te laten groeien. Zoals Jezus zegt: U zonden zijn vergeven, ga en zondig niet meer. Dat kan alleen met hulp van Hem.
quote:
Klinkt als iemand die een trouwjurk heeft waar een vlek op zit, waarbij een andere jurk weggegooid wordt, zodat je deze nu wel naar je bruiloft aan kunt, zolang de jurk maar wel aan kan tonen dat-ie het erg vindt dat-ie zichzelf vies heeft gemaakt.
Wat Jezus doet is die vlek op magische wijze doen verdwijnen en jou erbij helpen om geen vlekken meer te maken.
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:34:44 #156
34793 neo567
You know who
pi_60705272
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:28 schreef ToT het volgende:
Ali, het feit dat jouw God mensen vernietigt die Hij niet lief vindt is van een heel ander niveau dan dat Hij even een menselijke vorm aanneemt en zich even lekker laat spanken door die stoute mensjes!

Een fysieke dood IS geen dood voor een God! Het is slechts een vorm waarin Hij even verkeerd heeft die weer verdwijnt zodat Hij weer Zijn oude vorm aan kan nemen! Dat is heel wat anders dan mensen voor eeuwig vernietigen!

Maar goed....ik ben niet consequent!

En over dat Jezus naar de hel is gegaan: die satansiche Rooms-Katholieke kerk waar ik tot mijn 16e naar toe ben gegaan zegt altijd dat Jezus 3 dagen in de hel heeft gezeten voor Hij weer terug naar de hemel ging, om zo voor Zijn eigen zonden te boeten.

Grijpt de R.-K kerk deze claim uit de lucht, of staat dat ook in de Bijbel?
En ALS het in de Bijbel staat, waarom ben JIJ dan niet consequent?
Als iets Luciferiaans is --> dan zijn het wel hiearchiën volgens mij, ik had altijd de gedachte en heb die nog;
dat in de hemel bij mijn bedachte god (al dan niet geïnspireert door de bijbel en mijn eigen gedachten);
dat iedereen gelijk is, soort grondwet.
En wie stout is krijgt de roe(-man) over zich heen hahaha, ja ja
pi_60705342
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:34 schreef Summers het volgende:

[..]

Het is je eigen vrije keuze om naar het glas te kijken als halfvol of halfleeg .
Liefde staat toch tegenover al het leed in de wereld ..
En wat denk jij dat er op dit moment heerst, de liefde of het leed? Ben je een beetje op de hoogte van de verschillende situaties in de wereld met betrekking tot politiek, economie, oorlog, etcetera?
pi_60705364
Ali, dom? Mezelf voor schut zetten? Omdat ik die God van jou totaal irrelevant vind? Wat jij wil, makker....

Over het laten verdwijnen van die vlek hebben we het al gehad: Jezus LAAT die vlek niet verdwijnen, jij zei dat Jezus de vlek acceptabel maakt. Feit blijft dat God opgescheept zit met bevlekte mensen, ook al volgen ze Jezus.
pi_60705436
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:36 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En wat denk jij dat er op dit moment heerst, de liefde of het leed? Ben je een beetje op de hoogte van de verschillende situaties in de wereld met betrekking tot politiek, economie, oorlog, etcetera?
Tja als iedereen door het stof zou kruipen voor jouw God en elkaar lief gaat behandelen, dan zijn er geen oorlogen meer.

Die hele God is in dit plaatje niet eens nodig: mensen moeten gewoon lief voor elkaar zijn!
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:41:18 #160
34793 neo567
You know who
pi_60705464
quote:

[..]

Beauty is inthe eye of the beholder, denk maar niet dat ze de krant in afrika lezen om te zien dat de dow jones is gezakt of de AEX met 4 punten is gestegen, geniet van je omgeving, wij kunnen wel lezen dat het slecht gaat met hun en er dan met liefde iets aan doen beste Ali
pi_60705503
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:37 schreef ToT het volgende:
Ali, dom? Mezelf voor schut zetten? Omdat ik die God van jou totaal irrelevant vind? Wat jij wil, makker....

Over het laten verdwijnen van die vlek hebben we het al gehad: Jezus LAAT die vlek niet verdwijnen, jij zei dat Jezus de vlek acceptabel maakt. Feit blijft dat God opgescheept zit met bevlekte mensen, ook al volgen ze Jezus.
Wat zei ik nou écht? Jezus' verzoenoffer is zo compleet, dat het lijkt alsof we nooit hebben gezondigd, en daardoor zijn wij acceptabel voor God, maar zonde zelf is NOOIT acceptabel voor God. Dat is die magie. Daarnaast zorgt Jezus er dus voor dat we daarna geen vlekken meer maken, en als we dat toch doen, zorgt Jezus er ook weer op magische wijze voor dat wanneer we voor God staan, het is alsof wij nooit hebben gezondigd.

Jij blijft bij het eerste punt hangen, vergeving vragen. Dat doet overigens het gros van de christelijke wereld., want dat is veel makkelijker dan werkelijk heel je leven veranderen voor God. Het ware christelijk geloof gaat echt veel verder, je moet willen veranderen, je moet willen stoppen met zondigen zodat Jezus met jou aan het werk kan zodat je dus geen vlekken meer maakt. Doe je dat niet, is er geen heiligmaking en ook geen toegang tot eeuwig leven.
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:46:49 #162
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60705615
quote:

Daaraan toegevoegd dat de wereld de afgelopen 2000 jaar voornamelijk is gevormd door orthodoxe, dogmatische, religieuze stromingen en atheisme.
pi_60705699
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:40 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja als iedereen door het stof zou kruipen voor jouw God en elkaar lief gaat behandelen, dan zijn er geen oorlogen meer.

Die hele God is in dit plaatje niet eens nodig: mensen moeten gewoon lief voor elkaar zijn!
Waarom doet niet iedereen dat gewoon? Waarom willen wij dat wel en iemand als Bush niet? Waar komt het kwaad in de mensheid vandaan?
pi_60705811
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom doet niet iedereen dat gewoon? Waarom willen wij dat wel en iemand als Bush niet? Waar komt het kwaad in de mensheid vandaan?
1000 verschillende meningen en doelen plus opvattingen die tegenstrijdig zijn, verschillende religies met massale aanhang en landen die bepaalde dingen voor elkaar willen krijgen omdat het goed uitkomt. Mensen zijn niet gelijk aan elkaar door een of andere vorming dus dan krijg je vanzelf oorlog en geweld.

Mensen onderling waar irritaties naar voren komt omdat de een een andere manier van leven heeft en instelling hanteert, een auto fout geparkeerd, hondenstront op de stoep, geluidsoverlast, bureaucratie en geweld in bedrijven. Het leven is een groot gekkenhuis
Genieten is toegestaan!!!
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:53:47 #165
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60705825
quote:

Uiteindelijk komt het kwaad voort uit angst. En alle angst is uiteindelijk gebaseerd op de oerangst, de angst voor de dood. Pak eens een boek over psychologie en kom tot dezelfde conclusie.

Zoveel mensen geloven trouwens niet. Meer mensen hopen dan dat ze geloven.
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:54:09 #166
34793 neo567
You know who
pi_60705831
quote:

[..]

Dat komt door nadenken, dat is de snikkie strijd die de mens van alles af houdt, het houdt niet op die strijd dat spel, je bent en blijft een slaaf van dat denk spelletje:

http://www.xs4all.nl/~bieleman/Echtheelraar....pps

Toe ik deze pps deed kreeg ik eerst een agressief gevoel en toe dacht ik dus aan ....

p.s op F5 drukken als het geen diashow wordt
pi_60705845
Over die vlekken: ik gooi de handoek ff in de ring: we lullen langs elkaar heen.
quote:

[..]

Omdat we MENSEN zijn misschien?
Het feit dat er ellende in de wereld is betekent niet automatisch dat er een godheid bestaat waartegen wij zondigen!
pi_60705932
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:54 schreef neo567 het volgende:

[..]

Dat komt door nadenken, dat is de snikkie strijd die de mens van alles af houdt, het houdt niet op die strijd dat spel, je bent en blijft een slaaf van dat denk spelletje:

http://www.xs4all.nl/~bieleman/Echtheelraar....pps

Toe ik deze pps deed kreeg ik eerst een agressief gevoel en toe dacht ik dus aan ....
Ik dacht aan iets anders maar het leek er wel op.
pi_60705950
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:53 schreef Topspin het volgende:

[..]

1000 verschillende meningen en doelen plus opvattingen die tegenstrijdig zijn, verschillende religies met massale aanhang en landen die bepaalde dingen voor elkaar willen krijgen omdat het goed uitkomt. Mensen zijn niet gelijk aan elkaar door een of andere vorming dus dan krijg je vanzelf oorlog en geweld.

Mensen onderling waar irritaties naar voren komt omdat de een een andere manier van leven heeft en instelling hanteert, een auto fout geparkeerd, hondenstront op de stoep, geluidsoverlast, bureaucratie en geweld in bedrijven. Het leven is een groot gekkenhuis
Ja maar waarom kunnen we elkaar niet gewoon respecteren en met rust laten, ookal doet niet iedereen precies wat ons aanstaat? Waarom kunnen we niet gewoon van nature liefhebben zodat we met zijn allen op een vredige planeet leven? Waarom kán dat blijkbaar gewoon niet? Waar komt egoïsme vandaan terwijl iedereen veel gelukkiger zou zijn als we vredig en liefdevol met elkaar om zouden gaan?
pi_60706002
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:53 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt het kwaad voort uit angst. En alle angst is uiteindelijk gebaseerd op de oerangst, de angst voor de dood. Pak eens een boek over psychologie en kom tot dezelfde conclusie.
Ik studeer psychologie en je verkondigt onzin hier.
pi_60706092
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja maar waarom kunnen we elkaar niet gewoon respecteren en met rust laten, ookal doet niet iedereen precies wat ons aanstaat? Waarom kunnen we niet gewoon van nature liefhebben zodat we met zijn allen op een vredige planeet leven? Waarom kán dat blijkbaar gewoon niet? Waar komt egoïsme vandaan terwijl iedereen veel gelukkiger zou zijn als we vredig en liefdevol met elkaar om zouden gaan?
Mensen zijn dieren. Dieren zijn onderling ook lang niet altijd even lief.
pi_60706096
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:54 schreef ToT het volgende:
Over die vlekken: ik gooi de handoek ff in de ring: we lullen langs elkaar heen.
[..]

Omdat we MENSEN zijn misschien?
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag aan jou waarom mensen zo zijn. Wat is de reden ervan dat mensen zo zijn dat ze blijkbaar niet, in ieder geval niet allemaal, van nature gewoon lief voor hun medemensen kunnen zijn. Waarom? Waarom kunnen we met zijn allen niet gewoon normaal doen?
quote:
Het feit dat er ellende in de wereld is betekent niet automatisch dat er een godheid bestaat waartegen wij zondigen!
Maar je bent het er dus wel mee eens dat wij mensen tegen elkaar zondigen? Dat zonde dus wel degelijk bestaat?
pi_60706127
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 15:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Mensen zijn dieren. Dieren zijn onderling ook lang niet altijd even lief.
Jij bent misschien een dier, ik niet. Ik kan keuzes maken en ik kan dingen tegen mijn instinct indoen, iets wat dieren niet kunnen.

En als we wel dieren zijn, waarom zijn dieren dan zo? Waar komt het kwaad in de wereld uberhaupt vandaan?
pi_60706193
quote:

[..]

Chemische factoren tussen de oren Er zullen vast en zeker stofjes in de grijze massa vertoeven die agressie opwekken bij irritaties. Storing in de hersens en vervolgens slaan mensen op tilt. Zo zal een bhoeddist die de hele dag aan het mediteren is ook aardig opgefokt worden wanneer er constant een straaljager gaat overvliegen na jaren lang van rust. Hoeven niet eens stofjes te zijn die zorgen dat mensen op tilt slaan, gewoon de irritaties die teveel worden in een wereld vol hectiek. Een hutje op de heide zou uitkomst kunnen bieden maar dan ga je als mens jezelf in de weg zitten omdat je niemand meer hebt om iets mee te delen.
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:06:30 #175
34793 neo567
You know who
pi_60706236
quote:

[..]

Omdat we allemaal goedkeurings junkie's zijn,we keuren en keuren elkaar, waar denk je dat de uitdrukking: aap met gouden ring vandaan komt?

Er is iets met jezelf, waar je niets van weet !!!
lets waarvan je het bestaan ontkent, totdat je er niets meer aan kunt doen.
Het is de enigste reden dat je iedere morgen opstaat.
De enigste reden dat je de bus/trein file,bloed, zweet en tranen doorstaat.
Allemaal om mensen te laten zien, hoe goed, aantrekkelijk, genereus, vrolijk en slim je werkelijk bent.
Vrees me of houd van me.
Als je me maar speciaal vindt.
Je deelt een verslaving...met goedkeuringsverslaafden.
Ze doen er allemaal aan mee.
Tot het einde... en de gouden horloge.

Hoera, wat ben ik toch stoer.
Kijk die slimme jongen met zijn insigne; zijn trofee poetsen.
Glim maar, gekke diamant.
Als apen in een pak...bedelend om de goedkeuring van anderen.
Als we dit wisten, deden we het niet. lemand houdt het verborgen voor ons.
en als je een tweede kans had...zou je vragen... waarom?

Zit zoveel info in die film revolver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')