abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60704248
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:52 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

je leert vanzelf je lessen en of maakt je keuzes.
Mijn God verbindt daar geen straffen uitgevoerd door hem aan.... face yourself is straf genoeg.Straf als in stimulans genoeg om jezelf te corrigeren.

Je oogst wat je zaait etc etc

Waarom is de wereld dan geen utopie? Waarom laat jouw god het zo gruwelijk uit de hand lopen? Staat er helemaal NIETS tegenover al het leed in de wereld?
pi_60704323
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:47 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Wat is er theater aan gegeseld worden, geslagen, geschopt, vernederd, je baard uitgetrokken, gespuugd, etcetera, tot de dood erop volgt? Stel je eens voor dat jij het zou ondergaan, is het dan nog steeds theater?
Het is theater omdat het natuurlijk geen donder uitmaakt wat een vleesgeworden God meemaakt als Hij erna doodleuk weer met Zijn Heilige Reet op Zijn Troon kan gaan zitten.
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Hoe zou dat komen denk je?
Misschien omdat wij menselijk zijn? Misschien omdat wij ons niet star en stug vastklampen aan een boekje dat door mensenhanden geschreven is? Ik lees meer spirituele boeken, maar ik neem niet klakkeloos aan wat er allemaal in zo'n boek staat.
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:00:16 #128
34793 neo567
You know who
pi_60704330
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:52 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

je leert vanzelf je lessen en of maakt je keuzes.
Mijn God verbindt daar geen straffen uitgevoerd door hem aan.... face yourself is straf genoeg.Straf als in stimulans genoeg om jezelf te corrigeren.
Je oogst wat je zaait etc etc

Ik zou de mensen dan hun eigen straf laten bedenken, en dan zou ik het als ik god was goed of afkeuren
pi_60704345
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:56 schreef neo567 het volgende:

[..]

Op goede vrijdag werd jezus gekruisigd en op zaterdag was/is het sabbath (feestdag vd joden) werdt ie van het kruis afgheaald met daardoor de grote kans dat ie het overleefd heeft en weer is opgestaan en vertrokken naar india om daar nog lang en gelukkig verder te leven met twee zoons en een vrouw, tenzij die romeinse soldaat wel een speer in z'n hart stak !
Mijn bijbelkennis is beperkt Ooit de bijbel geleend in de bibliotheek maar niet verder gegaan met lezen omdat het me niet helemaal zo kon boeien. Bibliothecaris zei tegen mij toen ik de bijbel leende van..." Je laat je toch niet bekeren he...."

In de film passion of the Christ kwam het me dan wel over alsof Jezus aan het genieten was van de zweepslagen maar dat is dan film, weet niet hoe dat in de bijbel beschreven staat die martelingen. In de film was Jezus trots en leek hij in ieder geval te genieten van iedere slag met de zweep. Alsof het hem ook geen pijn deed al dat bloed op zijn rug.
Genieten is toegestaan!!!
pi_60704398
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom is de wereld dan geen utopie?
vreemde vraag van iemand die beweert dat zijn God almachtig is.....
heb je hem al voor jezelf beantwoord?
quote:
Waarom laat jouw god het zo gruwelijk uit de hand lopen? Staat er helemaal NIETS tegenover al het leed in de wereld?

HIJ laat niets uit de hand lopen... mensen zoals jij die vreselijke dingen goedspreken in naam van hun God.. die zijn wel een groot deel van de oorzaak.

Wij, jij, ik.. de mens zelf doet stomme dingen... de oorzaak en oplossing ligt in ons.
Komen we weer op het externaliseren verhaal...
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:02:24 #131
34793 neo567
You know who
pi_60704408
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:00 schreef Topspin het volgende:

[..]

Mijn bijbelkennis is beperkt Ooit de bijbel geleend in de bibliotheek maar niet verder gegaan met lezen omdat het me niet helemaal zo kon boeien.

In de film passion of the Christ kwam het me dan wel over alsof Jezus aan het genieten was van de zweepslagen maar dat is dan film, weet niet hoe dat in de bijbel beschreven staat die martelingen. In de film was Jezus trots en leek hij in ieder geval te genieten van iedere slag met de zweep. Alsof het hem ook geen pijn deed al dat bloed op zijn rug.
Wat mij bij is gebleven is dat die uit de kluiten gewassen beulen helemaal kapot waren van het beuken met de zweep enzo
pi_60704433
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Waarom is de wereld dan geen utopie? Waarom laat jouw god het zo gruwelijk uit de hand lopen? Staat er helemaal NIETS tegenover al het leed in de wereld?
Eigen verantwoordelijkheden van mensen misschien? Life's what you make it!
Mensen verkloten de boel zelf. Als mensen leerden beter met elkaar om te gaan (en de medische wereld zou betere medicijnen en ingrepen uitvinden), dan kan het best een utopie worden, hoewel er natuurlijk nog wel altijd mensen zullen sterven.

Het is niet zo dat "wij New Age mensen" in een externe godheid geloven die ons allemaal lieve dingetjes schenkt.
pi_60704449
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:00 schreef neo567 het volgende:

[..]

Ik zou de mensen dan hun eigen straf laten bedenken, en dan zou ik het als ik god was goed of afkeuren
dat doe ik bij mijn kindjes...
"en wat vinden jullie nou zelf dat er moet gebeuren??"

*streng kijkt terwijl het hart trots is op de eigenwijzigheid en het zelfbeslissend vermogen, al is het ditmaal gebruikt om tegendraads te zijn*
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:04:14 #134
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60704452
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:07 schreef eff-joe-cie-kee het volgende:

[..]

???

Maar goed:
Denk trouwens dat wat Ali schrijft best wel veel mensen toch positief weet te raken maar hij is zo doorgeslagen in het euforische gevoel dat hij als bezeten/onder invloed lijkt te praten. En geen afstand meer weet te nemen. Veel van wat hij zegt raakt mij toch wel positief moet ik zeggen maar ik ben bang dat door zijn manier van praten en stellen, het niet eens meer aankomt bij de meesten. Ook voor mij wordt het te belerend terwijl ik het toch positief probeer te lezen.
Veel van wat ali zegt , leggen mensen op een andere manier uit .zonder straffen en onderwerping en duivel , dat moet ook maar je ding zijn , mijn ding is het niet , gelukkig heb je de keuze om te geloven wat je wilt geloven en om je eigen waarheid te leven , ga niet verwachten dat andere mensen ook jouw waarheid moeten leven , dat is weer hun recht .
Over doodstraffen praten en welke mensen de hemel verdienen en wie niet dan ga je echt te ver , Dat is ego en geen liefde , as we speak gaan er mensen dood door mensen die denken daarover de regels te bepalen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_60704500
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:56 schreef ToT het volgende:
Okee:

1) Jezus WIST dat Hij God was. Hij WIST dat God dus echt was en dat Hij gewoon na Zijn dood weer terug naar Zijn troon zou keren. Hij WIST dat dat vleselijk lijden slechts tijdelijk was, en dat hij daarna weer Zijn spirituele vorm opnieuw zou aannemen. Nogmaals: big friggin' deal! God is almachtig. Hoe kan zo'n oppermachtig wezen nou echt gekweld worden wat wij stervelingen Hem in Zijn fysieke vorm aandoen?
Door dus de vorm van een menselijk wezen aan te nemen. Hij gaf zijn status als God als het ware op. Die verheven positie verliet Hij en in plaats daarvan liet Hij zich tot het bot vernederen, martelen en uiteraard afmaken. Als een vleselijk, stoffelijk mens zoals jij en ik. Daarnaast is er de emotionele pijn geweest. God de Vader die al zijn verbolgenheid en woede over alles wat wij met zijn allen verkeerd doen over Hem uitstort. Wij kunnen ons geen voorstelling van maken wat Jezus toen ondergaan heeft. Zijn fysieke en geestelijke leed gecombineerd zijn zwaarder dan wat wij ook ooit zullen ervaren. Daarom weet Jezus ook wat wij in dit leven allemaal ondergaan en kan ons erin steunen. Hij is tot hetzelfde niveau als ons gekomen, kan zich met ons identificeren.
quote:
En het hellevuur? Hadden we niet al geconcludeerd dat de hel je 100% vernietigt? Als Jezus (God dus) 3 dagen in de hel heeft gezeten, en de hel zou je vernietigen, dan is Jezus vernietigd! God is dood!
En uit de dood opgewekt.
quote:
En over dat verzinnen van die straf voor het menselijk falen....de doodstraf voor kleine misdaadjes tegenover God's wil: daarover heb ik al eerder gepost. De Christelijke stelling KLOPT NIET!
Als God zo fel tegen zondigen is, dan kan Hij wel via Jezus vergiffenis schenken aan de zondaards, maar de smet zit nog altijd op je ziel (die volgens jou niet bestaat). Jij zegt dat je smetteloos moet zijn tegenover God als je Hem wil dienen, maar zelfs de vergiffenis van Jezus maakt je daden niet ongedaan! Je kunt berouw tonen, maar de smet blijft!
Ja, maar omdat Jezus niet gezondigd heeft, dien Hij als bescherming voor Gods toorn over jouw smet. Wij zullen voor God staan alsof wij nooit gezondigd hebben, zo compleet is Jezus' verzoenoffer. In de tussentijd zullen wij Jezus toe moeten laten om ons karakter te veranderen, de zonde uit ons te laten etteren. Daarmee worden onze zonden van het verleden echter niet opgehefd.
quote:
Als je zegt dat met berouw tonen de smet WEL verdwijnt, moet je ook toegeven dat dat ook zonder Jezus kan. Jezus diende toch alleen als een soort buffer voor vergiffenis?
Jezus maakt ons acceptabel voor God. Hij neemt onze plaats in voor God in alle opzichten. Hij betaalt onze prijs en wij worden geheiligd door Zijn rechtvaardigheid, omdat Hij de enige is die nooit heeft gezondigd en dus wel acceptabel voor God is.
quote:
Als je door berouw tonen je smet weg zou kunnen halen, kun je dus ook zonder Jezus smetteloos voor God komen te staan op de dag des oordeels, en aangezien God vergiffenis is, heb je Jezus dus niet eens nodig!
Zo zit het dus ook niet.
quote:
Of zeg je nu dat alleen berouw tonen via Jezus de smet weg kan halen? Ik dacht dat Jezus er alleen voor zorgde dat je niet meteen de doodstraf moet krijgen, omdat Hij die al voor jou heeft opgenomen!
De smet verdwijnt dus niet, maar door Jezus is het alsof hij verdwenen is.
pi_60704513
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:02 schreef neo567 het volgende:

[..]

Wat mij bij is gebleven is dat die uit de kluiten gewassen beulen helemaal kapot waren van het beuken met de zweep enzo
Wat mij bij is geblevene is dat ik het een kutfilm vond die ik halverwege heb afgezet.

Een film van een geloofsfanaticus die slechts één aspect van het leven van Jezus laat zien, en dan zo gruwelijk mogelijk, volgens mij was het een stuk extremer dan de werkelijkheid met die haken aan de zweep enzo.
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:07:47 #137
34793 neo567
You know who
pi_60704537
Had ik al verteld wat Jezus zou doen als ie nu zou leven:

Hij zou vast en zeker uitvaart-verzekerings agent zijn geworden, mischien eerst timmerman.
pi_60704568
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Wat mij bij is geblevene is dat ik het een kutfilm vond die ik halverwege heb afgezet.

Een film van een geloofsfanaticus die slechts één aspect van het leven van Jezus laat zien, en dan zo gruwelijk mogelijk, volgens mij was het een stuk extremer dan de werkelijkheid met die haken aan de zweep enzo.

Inderdaad, 3 slagen met zo'n zweep met haak eraan en je houdt geen vlees meer over op je rug. Film kwam ook over om haat te zaaien en boosheid dat het zo gegaan is met Jezus. Haat richting de Joden en Romeinen net zoals Gibson toen dronken beweerde dat de Joden alles schuld zijn in het leven.
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:09:44 #139
34793 neo567
You know who
pi_60704575
quote:

[..]

Ik hoop het voor 'm --> als ie al heeft bestaan that is
pi_60704592
quote:

[..]

Ik heb weleens gelezen dat Zijn fysieke conditie zo ernstig was dat de kleine bloedvaten in Zijn gezicht etc. geknapt waren wegens de stress. Dan ben je al heel ver heen. Halverwege was Hij ook al praktisch dood, maar kreeg kracht van engelen om door te gaan.
pi_60704650
quote:
Meen je dit nou serieus? Doe je met opzet dom of niet?
Ja ik doe met opzet dom: jij zegt dat je in het hellevur vernietigd wordt, maar Jezus heeft dat vuur wel overleefd? Blijkbaar vernietigt dat vuur de zonde, niet de persoon!
Het doet vast verdomd veel pijn, maar het is het één of het ander: het reinigt de zonden, of het vernietigt de persoon zelf. Aangezien Jezus het overleefd heeft, is dat vuur dus niet allesvernietigend, dus kloppen je eerdere stellingen daarover ook niet. (Tenzij je wil accepteren dat God nu dood is.)

Edit: Ah je hebt die zin aangepast naar "En uit de dood opgewekt".

Dus ehhh....Hij is HIER een fysieke dood gestorven, en aangezien je niet in een ziel gelooft, is Jezus in de hel weer een fysiek persoon geworden, waar hij vernietigd is en Zijn as 3 dagen heeft liggen smeulen, en daarna is Hij weer in spirituele vorm (Of ook weer fysieke) teruggekomen in de hemel?

Dan is Hij dus 2X gestorven en boeit het sowieso niet hoe lang Zijn as in de hel is geweest.
pi_60704668
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Eigen verantwoordelijkheden van mensen misschien? Life's what you make it!
Mensen verkloten de boel zelf. Als mensen leerden beter met elkaar om te gaan (en de medische wereld zou betere medicijnen en ingrepen uitvinden), dan kan het best een utopie worden, hoewel er natuurlijk nog wel altijd mensen zullen sterven.
Maar dat is toch exact mijn boodschap? Het is onze eigen schuld dat het zo'n puinzooitje is.
quote:
Het is niet zo dat "wij New Age mensen" in een externe godheid geloven die ons allemaal lieve dingetjes schenkt.
Nee, maar het verschil tussen jullie god en de mijn is dat ik geloof dat alleen God een werkelijke oplossing kan bieden en dat we dus ook die verantwoordelijkheid moeten nemen om ons aan Hem te onderwerpen, en dat jullie er nog steeds van overtuigd zijn dat jullie het zelf wel kunnen, met hulp van God of niets. Uiteindelijk nemen jullie geen verantwoordelijkheid, jullie denken het ALSNOG zelf allemaal op te kunnen lossen. We zullen denk ik zeer spoedig zien waar dat toe leidt.
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:16:33 #144
34793 neo567
You know who
pi_60704735
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:10 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik heb weleens gelezen dat Zijn fysieke conditie zo ernstig was dat de kleine bloedvaten in Zijn gezicht etc. geknapt waren wegens de stress. Dan ben je al heel ver heen. Halverwege was Hij ook al praktisch dood, maar kreeg kracht van engelen om door te gaan.
Als die Bar Abbas niet in het gevang had gezeten had jezus niet gekruisigd geworden enso on; jezus zat ook gevangen in de machts-matrix van de man die z'n handen in onschuld waste; mooi voorbeeld van democratie
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:18:35 #145
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60704779
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 19:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..] (vorige topic)

Maar dat is dus niet hetzelde. De God die ikaanbid, Jezus, is niet IK. Dat is nou juist de grote leugen van Satan waarmee de zonde in de wereld is gekomen. Door te geloven dat je deel van het al bent wat god is, ga je juist volledig op in die egotrip, maar op zo'n manier dat je zelf ervan overtuigd bent dat het niet zo is. Dit is de grote misleiding waar ik ook slachtoffer van werd met die paddotrips. Je gelooft dat je ego sterft, dat je daardoor dat stuk van je psyche, dat stuk van je bewustzijn wat jou afscheidt, disconnect, van het grotere geheel oplost, en daarmee 1 met het goddelijk wordt. Je fuseert dus weer met het al, het goddelijke universum/bewustzijn, zoals dat origineel ook het geval was, totdat er zoiets als egoisme in de wereld kwam.
Een egotrip kan alleen bestaan als er een ego is dat kan trippen. Dit is na overgave aan God volgens mystieke wijze niet het geval. Je geeft dat wat je ziet als "ik" op, en dit verdwijnt vervolgens. Verder heb ik dergelijke mystieke ervaringen als flitsen (zie Jnana Yoga) beleeft zonder paddo's of andere drugs, misschien is dat ook een verschil? Ik ken paddo-ervaringen, en ik weet dat het niet hetzelfde is. De helderheid is van een heel ander niveau bij een waarachtige mystieke ervaring.
quote:
Dit lijkt superveel op de christelijke opvatting waarbij egoisme kwam sinds de zondeval. Maar hoe wordt die zondeval beschreven volgens de bijbel? Eva geloofde de leugen van Satan dat ze zelf als god was of kon worden. Dus je hebt 2 wederzijds uitsluitende wereldbeelden: wij zijn door God gecreëerde wezens, in zijn evenbeeld, en subject aan die God omdat wij Zijn schepselen zijn, versus alles in de wereld is een expressie van het goddelijke, universele bewustzijn, waar wij ook deel van uitmaken. De 2 zijn onverenigbaar. Je bent goddelijk of je bent het niet. Volgens het christelijk geloof ben je het absoluut NIET. Als je het beweert als christen, is dat godslastering.
Door het eten van de appel zijn Adam en Eva mijns inziens (gebaseerd op mystieke bronnen) van dier tot mens geworden. De volgende stap in de evolutie is om het mens zijn en de dualiteit (goed/kwaad) te ontstijgen om zo door te groeien tot de volgende stap in de evolutie (wat dat ook moge zijn).

De twee wereldbeelden die jij beschrijft sluiten elkaar verder helemaal niet uit. Het zijn beide verhalen die de zaak op een verschillend abstractieniveau uitleggen. Ik heb verder al regelmatig gezegd dat het in dit soort discussies enorm oppassen is geblazen wat terminologie en definities van gekozen woorden betreft. Zie verder de opmerking van Nokwanda over Babylonische spraakverwarringen.
quote:
Ik heb al die dingen ervaren. Ik heb ego-dood ervaren. Ik heb dus die Advaita Vedanta of wat het ook is in de praktijk zelf ook meemgemaakt in mijn paddotrips. Ik weet al die dingen, ik heb het ervaren, ik ben ervaringsdeskundige. Als je me niet gelooft, vreet dan zelf een keer of 50 paddos, en dan 4 x de normale hoeveelheid, dan zul je zelf ook 'verlicht' raken en oplossen in het al en beseffen dat de wereld een zichzelf ervarend allesomvattend bewustzijn is en dat jij daar deel van uitmaakt en dat dat bewustzijn liefde is. Dan heb je het luciferbewustzijn ontvangen en kun je als luciferiaan door het leven, pion van satan, compleet misleid met een praktisch psychotisch wereldbeeld.
Ik denk niet dat jij de dood van het ego hebt ervaren op pure wijze. Je zal een verschil in waarneming van de realiteit hebben ervaren omdat je lichaam een compleet andere chemische huishouding bezigde tijdens de drugs-ervaring. Wellicht dat je ego je daarna, in nuchtere staat, in de maling nam omdat de behoefte aan rust, vrede, zekerheid, zelfbevestiging, etc. zo enorm groot was. Er zijn genoeg voorbeelden bekend van mensen die verlichting claimden maar hier feitelijk geen drol van hebben begrepen en het puur op rationele wijze uitlegden (geleende wijsheden uit boeken en documentaires, ofwel drugs-ervaringen) en de ervaring alsmede het verhaal daar om heen zo eigenlijk voor zichzelf simuleerden. Verder, als je in drugs blijft hangen, kom je dus helemaal nergens. Het gaat juist om het integreren van het goddelijke in de samenleving. Het gebeurt, zoals jij eerder ook al aangaf, in het echte leven, DAAR moet je zijn.
quote:
Ik weet niet hoe ik nog duidelijker moet maken dat ik deze dingen gewoon zelf ervaren heb en ernaar geleefd heb, en niet dat ik het slechts gelezen heb ofzo. Ik heb net zo intens geloofd in wat ik hierboven beschrijf als dat ik nu in Jezus geloof. Waarom? Toen klopte het voor mij ook allemaal. Ik had ook van die ervaringen als jij zegt, met die bliksem enzo, ik kon ook alles interpreteren op de manier waarop het mijn wereldbeeld bevestigde. Dat kan ik nu ook. Maar de grote allesbeslissende factor is de wijze waarop het jou en je leven beïnvloedt, de keuzes die je maakt, wat je voelt, hoe je over andere mensen denkt, etcetera. Bereik je werkelijk die goddelijke staat van bewustzijn en een door goddelijke macht beschermd leven, of ben je uiteindleijk nog steeds zoekende?
De dingen die je hebt ervaren heb je toch ook gewoon ervaren? Je wilt het vervolgens gaan uileggen aan anderen. Daarvoor heb je woorden nodig. Voor deze woorden moet je vervolgens teruggrijpen op een bibliotheek van woorden, en tevens kaders, die je kent.

Grappig trouwens, dat je nu net zo intens in Jezus gelooft als dat je toen in dat wat volgens jou luciferiaans is geloofde. Wie zegt dat je morgen niet weer iets anders tegenkomt? Zie je daar een patroon in? Het doet me denken aan een van de strekkingen van de Bhagavad Gita. De weg tot God geschiedt via vele omtrekkende bewegingen. Je probeert het op manier A, dit mislukt en je trekt je terug. Je probeert het vervolgens op manier B, dit mislukt andermaal en je trekt je nogmaals terug. Je probeert het daarna op manier C, etc. En op een gegeven moment realiseer je je dat er niets te proberen valt, omdat je beseft dat God al die tijd al met je meewandelde.

Even wat anders, ik ben wel enigszins enthousiast geworden door al jouw verhalen en quotes uit de Bijbel. Ik heb dat boek nog steeds niet gelezen en wil een deal met je maken. Als ik nou de Bijbel ga lezen, lees jij dan Elke golf is de zee van Willigis Jager? (een van de meest volwassen boeken over mystiek die ik heb gelezen)

Misschien komen wij (en onze werelden) zo nader tot elkaar, als je daar uberhaupt behoefte aan hebt. Of vind je dat te eng omdat je denkt dat je zo weer gegrepen wordt door de duivel? Wees gerust, de bladzijden van het boek zijn heus niet gedrenkt in LSD
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:19:58 #146
34793 neo567
You know who
pi_60704824
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar dat is toch exact mijn boodschap? Het is onze eigen schuld dat het zo'n puinzooitje is.
[..]

Nee, maar het verschil tussen jullie god en de mijn is dat ik geloof dat alleen God een werkelijke oplossing kan bieden en dat we dus ook die verantwoordelijkheid moeten nemen om ons aan Hem te onderwerpen, en dat jullie er nog steeds van overtuigd zijn dat jullie het zelf wel kunnen, met hulp van God of niets. Uiteindelijk nemen jullie geen verantwoordelijkheid, jullie denken het ALSNOG zelf allemaal op te kunnen lossen. We zullen denk ik zeer spoedig zien waar dat toe leidt.
Nee het is de schuld van Lucifer, wij zijn vele malen dommer, dus te dom om het web van Lucifer te zien/voelen! ALs je een schaap in de val lokt dan is het toch niet z'n eigen schuld, simpelweg omdat dat schaap niet beter weet, dan is het de schuld van degene die de val zet neem ik aan

Zoals ze gebruik maken van de natuurlijke angst van koeien om weg te willen lopen --> bouwen ze s-bochten in het parcour naar het slachthuis !!!
pi_60704831
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Klopt, maar ik denk dat dat erg weinig te maken heeft met dat wij in zonde tegenover GOD leven; wij leven in zonde tegenover ELKAAR! Mensen moeten liever tegen elkaar doen en zich minder focussen op welk onzichtbaar mannetje op de wolken zij aanhangen. Dat is niet relevant! Het hier en nu is relevant!
quote:
We zullen denk ik zeer spoedig zien waar dat toe leidt.
Klinkt weer als een zinnetje in mijn oren om ons onder druk te zetten.

Anyway, over die smetvrees van God ben ik nog steeds niet uit: Hij wil dat we smetteloos zijn, maar we zijn sowieso allemaal besmet, maar die smetjes maken weer niets uit als je gelooft dat Jezus gestorven is om te voorkomen dat jij voor jouw smetjes vernietigd gaat worden?

Klinkt als iemand die een trouwjurk heeft waar een vlek op zit, waarbij een andere jurk weggegooid wordt, zodat je deze nu wel naar je bruiloft aan kunt, zolang de jurk maar wel aan kan tonen dat-ie het erg vindt dat-ie zichzelf vies heeft gemaakt.
pi_60704866
Het is onze eigen schuld dat het zo'n puinhoop is vind ik niet helemaal juist, genoeg zaken die gebeuren omdat ze gebeuren en ook menselijk handelen dat niet juist is gebeurt vaker uit pure noodzaak omdat het niet anders kan zelfs oorlog is soms iets dat niet de schuld is van de landen die oorlog voeren. Met miljarden mensen op dit kleine stukje aarde kun je amper spreken van eigen schuld, er zijn gewoon niet genoeg grondstoffen en er is te weinig ruimte hier. Mensen hebben eten nodig en drinken en vervoer naar het werk dus ook olie. Net zoals vroeger ruilen in natura normaal was is het nu zo dat het met geld gebeurt normaal is omdat er gewoon teveel mensen rondlopen hier.

Hoe mensen met elkaar omgaan onderling is dan een verhaal apart maar ook daar is het zo dat er met zoveel verschillende mensen vanzelf conflicten ontstaan en ontstaan er dan tig conflicten per dag dan loopt zo'n conflict ook wel eens uit de hand omdat de mens niet te voorspellen is net zoals God niet te voorspellen is met zijn zondvloed uit wraakgevoelens.
pi_60704889
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja ik doe met opzet dom: jij zegt dat je in het hellevur vernietigd wordt, maar Jezus heeft dat vuur wel overleefd? Blijkbaar vernietigt dat vuur de zonde, niet de persoon!
Het doet vast verdomd veel pijn, maar het is het één of het ander: het reinigt de zonden, of het vernietigt de persoon zelf. Aangezien Jezus het overleefd heeft, is dat vuur dus niet allesvernietigend, dus kloppen je eerdere stellingen daarover ook niet. (Tenzij je wil accepteren dat God nu dood is.)

Edit: Ah je hebt die zin aangepast naar "En uit de dood opgewekt".

Dus ehhh....Hij is HIER een fysieke dood gestorven, en aangezien je niet in een ziel gelooft, is Jezus in de hel weer een fysiek persoon geworden, waar hij vernietigd is en Zijn as 3 dagen heeft liggen smeulen, en daarna is Hij weer in spirituele vorm (Of ook weer fysieke) teruggekomen in de hemel?

Dan is Hij dus 2X gestorven en boeit het sowieso niet hoe lang Zijn as in de hel is geweest.
Jezus is niet in de hel geweest. Ik zei dat om te vergelijken. Snap je dat nou echt niet? Jij vindt een vernietigend hellevuur iets gruwelijks en vreselijks. Jezus heeft niet precies dat ondergaan, maar nog iets veel ergers, de absolute toorn van God over alle zonden van de wereld van de hele mensheid gecombineerd. Dat is nog een aantal graadjes erger dan een vernietigend vuur. Als je dat dus al iets verschrikkerlijks vindt, wees dan consequent en accepteer het leed van Jezus ook als nog iets veel verschrikkelijkers. Je vindt God wreed wanneer het jou uitkomt, en wanneer het jou uitkomt vind je Hem maar een softie die eigenlijk niks ondergaat. Zo kan ik het ook ja, maar dat is wel oneerlijk.

Jezus was dood, compleet totaal dood. God trok zijn handen van Hem af want Hij was onrein geworden van alle zonde die Hij droeg.

46 En omtrent de negende ure riep Jezus met een grote stem zeggende: ELI, ELI, LAMA SABACHTHANI! dat is: Mijn God! Mijn God! Waarom hebt Gij Mij verlaten!
47 En sommigen van die daar stonden, zulks horende, zeiden: Deze roept Elias.
48 En terstond een van hen toe lopende, nam een spons, en die met edik gevuld hebbende, stak ze op een rietstok, en gaf Hem te drinken.
49 Doch de anderen zeiden: Houd op, laat ons zien, of Elias komt, om Hem te verlossen.
50 En Jezus, wederom met een grote stem roepende, gaf den geest.

God trok zich volledig van Jezus af. Hij was volledig dood. Maar later dus weer opgewekt.

Ik kan me voorstellen dat het allemaal nies voorstelt hoor, ik snapte er zelf ook niet veel van: 'wat voelt God nou als hij leed ondergaat?'. Maar dat leer je vanzelf begrijpen als je tijd met Hem doorbrengt. Ik verwacht dus ook niet dat je het allemaal meteen aanneemt.

Waarom negeer je de rest?
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:26:10 #150
34793 neo567
You know who
pi_60705017
Eigenlijk zouden al mijn postings in deze delen uitgeprint moeten worden en gebundelt en naar een goede uitgever gebracht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')