Ik kan wel op al je vragen apart gaan antwoorden maar dat heeft denk ik niet zoveel zin. Ik ga me niet verdedigen tegen of antwoord geven op als 'zie je niet hoe eng je bent geworden? hoe gehersenspoeld...?'quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:45 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Vind jij het terecht als God kinderen op een vreselijke manier laat lijden en moeder compleet kapot maakt omdat ze hem niet als het goede ziet en hem dus niet in haar hart sluit maar haar heil bij liefde zoekt?
Vind JIJ het terecht.. vind jij dat mijn kinderen dood moeten?
VInd jij dat ik moet lijden op de meest vreselijk denkbare manier?
Niet omdat ik ieman dkwaad doe, maar omdat ik jouw god niet omarm.
Vind jij dat terecht??
Ben jij echt al zo doorgespekt met het evil van jouw God?
Denk jij niet meer voor jezelf?
Werkt jouw hart niet meer?
Zíe je niet hoe eng je bent geworden? Hoe gehersenspoeld...
quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:01 schreef ToT het volgende:
Tuurlijk. Niets is ooit alleen maar waar op een vlak. Zo boven zo onder is een natuurwet. En met natuurwetten hebben we te maken.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:55 schreef Summers het volgende:
[..]
Dat is zo waar wat je zegt en de kern maar niet alleen op religieus vlak , alles is geexternaliseerd ,
vroeger waren mensen "bang " dat computers de mens zouden vervangen in de toekomst ,
Die " voorspelling is al vervuld " maar dan dat de mens een soort computer is geworden die je maar hoeft te programmeren , de hele wereldstructuur is dat er niks meer van en uit jezelf mag komen , daar word je elke sec aan herinnerd , op alle vlakken word je afhankelijk gehouden , de schepping is omgedraaid , Men kan onze basis niet controleren of omvormen , dat heeft namelijk geen basis , dat is een illusie , daarom stort het nu ook in en hebben mensen genoeg van die bull shit .
Ah, de liefde is een truc van de natuur om je te laten voortplanten enzo. Ja die deprimerende overtuiging heb ik ook een hele tijd gehad!quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:07 schreef neo567 het volgende:
[..]
Nee, God bestaat niet en liefde is gewoon een chemisch proces, zelfs egoïstisch;
als je verliefd bent wil jij degene in je buurt hebben, ik ik en nogges ik die iets (iemand in dit geval) wil hebben helemaal voor mezelf (claimennnnn), groter egoïsme bestaat er niet
in mijn ogen, maar thats another topic of discussion.
"God is black and she's pissed"quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:18 schreef Rimpelhond het volgende:
Waarom wijs jij mijn mooie God af ali...
ik heb zulke mooie ervaringen en heb alles gekregen waar ik om gevraagd heb van hem.
Hij zal je echter niet straffen als je hem niet omarmt... hij glimlacht alleen als hij toekijkt hoe jij tegen de gevolgen van je eigen acties aanloopt. Hij kan alleen maar hopen dat je je goed ontwikkeld.
Mijn God is geweldig.. geen dreigementen, gewoon oorzaak-gvolg uitleg en zie maar wat je ermee doet.... als je hard rent kan je vallen... als je teveel whiskey drinkt kan je lever kapot gaan, als je lelijk doet tegen je omgeving wordt je op een gegeven moment uitgekotst en staat er o peen dag iemand op die jou eens even de kast uitveegd. Als ik hem niet in mijn hart sluit is dat prima, het enige dat hij dan doet is hopen dat ik dan via een andere weg alsnog tot goed mens ontwikkel.
het laat hem koud of hij erkent wordt.. erkenning heeft hij niet nodig.. hij is wat hij is...
Wat een vent he!
....of is het een vrouw
Ikzelf denk dat dit de manier is waarop mensen tig jaar geleden geprobeerd hebben een grote kliek mensen "onder controle" te krijgen. geld, macht, orde....quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:23 schreef neo567 het volgende:
Waarom hebben mensen een god nodig:
1) als kapstok om dingen aan op te hangen
2) God ziet alles, meute wetten opleggen
3) Doel om te leven, zin aan leven geven
4 -enz) anyone ?
Oftewel waarom zou god een goede uitvinding zijn ?
Omdat jouw god niet zoveel van jou houdt dat ie bereid is voor jou te sterven en dat ook heeft gedaan.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:18 schreef Rimpelhond het volgende:
Waarom wijs jij mijn mooie God af ali...
ik heb zulke mooie ervaringen en heb alles gekregen waar ik om gevraagd heb van hem.
Hij zal je echter niet straffen als je hem niet omarmt... hij glimlacht alleen als hij toekijkt hoe jij tegen de gevolgen van je eigen acties aanloopt. Hij kan alleen maar hopen dat je je goed ontwikkeld.
Mijn God is geweldig.. geen dreigementen, gewoon oorzaak-gvolg uitleg en zie maar wat je ermee doet.... als je hard rent kan je vallen... als je teveel whiskey drinkt kan je lever kapot gaan, als je lelijk doet tegen je omgeving wordt je op een gegeven moment uitgekotst en staat er o peen dag iemand op die jou eens even de kast uitveegd. Als ik hem niet in mijn hart sluit is dat prima, het enige dat hij dan doet is hopen dat ik dan via een andere weg alsnog tot goed mens ontwikkel.
het laat hem koud of hij erkent wordt.. erkenning heeft hij niet nodig.. hij is wat hij is...
Wat een vent he!
....of is het een vrouw
quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:27 schreef Hallulama het volgende:
[..]
"God is black and she's pissed"
(meer zit er niet in vandaag)
Klopt trouwens heel aardig volgens het Hindoeisme:
Ik merk inderdaad dat we aardig op één lijn zitten!quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:11 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Grappig, sluit volledig aan op mijn normale zienswijze.
leuk
Maar van die ali tiepes heb ik mijn buik goed vol.
Ik heb verschillende ali types mensen vreselijk onrecht zien aandoen.
Dus dat theaterstukje van die nepdood is voor jou de definitie van het juiste geloof hebben?quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat jouw god niet zoveel van jou houdt dat ie bereid is voor jou te sterven en dat ook heeft gedaan.
Dat is jouw versie en niet wat de bijbel zegt. De bijbel zegt dat Jezus eeuwig was maar met zijn komst op aarde was als elk ander mens, aan dezelfde verleidingen bloot stond, dezelfde lichamelijke en emotionele pijn kon voelen (waarschijnlijk nog veel meer dan wij) maar dus nooit zondigde, en dat het leed wat Hij ondergaan heeft zwaarder is dan welk leed wij ook ooit zullen ondergaan. Die wrede vernietiging in het hellevuur heeft hij x oneindig geleden. Dus als je het zo verschrikkelijk vindt wat God tegen ons doet, hoef je het niet licht te vinden wat Jezus ondergaan heeft. Wees consequent.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:33 schreef ToT het volgende:
Ben deze pagina weer aan het lezen, en ik zie weer dat stukje over het "Oh zo grote offer van Jezus".
Bullshit! Als Jezus God is, dan heeft HIJ N-I-E-T-S geofferd! Hij heeft zich gematerialiseeerd, heeft zich "dood laten maken" (God kan niet sterven) en is toen weer gedematerialiseerd.
Het is niet 'verzonnen'. God en zonde kunnen niet naast elkaar bestaan. Daar is God te groots voor, Hij is heilig en liefde, en kan zoiets als ontheiliging en niet-liefde niet eeuwig tolereren. Dat zou onze eigen ondergang worden.quote:Well whoopti-friggin'-doo wat een groot offer zeg! Wat ben ik dankbaar dat hij dat heeft gedaan! En waarvoor? om een straf die Hij zelf voor ons verzonnen heeft, niet uit te hoeven voeren! "Jullie moeten sterven voor jullie zonden, maar ik wil jullie niet doodmaken, dus laat ik jullie maar een gematerialiseerde versie van mijzelf doodmaken op jullie manier."
Leuk boekhoudkundig trucje. Probleempje hier weghalen door X naar Y over te sluizen en er is niks meer aan het handje.
Of zou God zwak zijn?
Zwak, omdat er krachten zijn die GROTER zijn dan Hijzelf? Waarom moet er "iemand" sterven voor een zonde? Hij verzint de straf zelf, maar ondergaat hem zelf ook (op zijn eigen manier, ahum!) om die straf maar niet uit te hoeven delen!
Het is 100% liefde ja.quote:En waarom vernietigt Hij ons niet gewoon meteen? Is het pure naastenliefde,
Vanaf het moment dat Hij iets maakte wist Hij dat er rebellie zou komen, maar Hij wist ook dat het het waard zou zijn omdat het plezier wat zijn schepselen uiteindelijk zouden gaan ervaren wanneer al het drama van rebellie achter de rug zou zijn, dat drama meteen zou doen vergeten.quote:of heeft Hij ons nodig in Zijn strijd tegen Lucifer die Hij zelf geschapen heeft, blijkbaar zonder te beseffen dat zowel Lucifer als wij ons tegen Hem zouden keren, althans vanuit het Christelijk standpunt gezien?
in de ogen van mijn God zijn wij niet zondig vanf de dag dat wij rondlopen... er hóeft dus niemand voor ons te sterven... wij moeten onszelf vergeven en elkaar..... en hopen dat we ooit allemaal onze lessen geleerd hebben.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Omdat jouw god niet zoveel van jou houdt dat ie bereid is voor jou te sterven en dat ook heeft gedaan.
Wat is er theater aan gegeseld worden, geslagen, geschopt, vernederd, je baard uitgetrokken, gespuugd, etcetera, tot de dood erop volgt? Stel je eens voor dat jij het zou ondergaan, is het dan nog steeds theater?quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus dat theaterstukje van die nepdood is voor jou de definitie van het juiste geloof hebben?
En als we onze lessen niet hebben geleerd? Als we onze lessen niet willen leren?quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:46 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
in de ogen van mijn God zijn wij niet zondig vanf de dag dat wij rondlopen... er hóeft dus niemand voor ons te sterven... wij moeten onszelf vergeven en elkaar..... en hopen dat we ooit allemaal onze lessen geleerd hebben.
Jij kent mijn God niet, hoe kan jij nou uitspraken doen over zijn bereidheid tot zaken. Daar weet jij niets van en kan jij niets van weten.
Hoe zou dat komen denk je?quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik merk inderdaad dat we aardig op één lijn zitten!
je leert vanzelf je lessen en of maakt je keuzes.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
En als we onze lessen niet hebben geleerd? Als we onze lessen niet willen leren?
quote:
Op goede vrijdag werd jezus gekruisigd en op zaterdag was/is het sabbath (feestdag vd joden) werdt ie van het kruis afgheaald met daardoor de grote kans dat ie het overleefd heeft en weer is opgestaan en vertrokken naar india om daar nog lang en gelukkig verder te leven met twee zoons en een vrouw, tenzij die romeinse soldaat wel een speer in z'n hart stak !quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:47 schreef Topspin het volgende:
Ik denk dat de pijn en ellende van die ene journaliste die jaren lang in gevang is gehouden door rebellen zwaarder is geweest dan de kruisiging die amper 2 dagen duurde maximaal. Dan heb je nog kinderen die worden vast gehouden in een kelder gedurende 12 jaar lang zonder het daglicht te zien. In tegenstelling tot die ene kruisiging lijkt me dat stukken zwaarder om mee te maken als mens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |