Een wijs man heeft gesproken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:09 schreef Maikuuul het volgende:hoken klinkt mij in de oren als: Royal Sadness
Sla, jij cultuurbarbarina.quote:
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:21 schreef GizartFRL het volgende:
[..]
Sla, jij cultuurbarbarina.
Hôken spreek je uit als neuken, maar dan met een H
Breezers schrijven Hoken op hun tas > TS woont in gehucht > daar is dat stoer > paarse krokodil > slotjequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:28 schreef Gluckskafer het volgende:
Ik kan aan de OP geen touw vastknopen.
dat is mooi, ik zou niet eens thuis willen horen in jouw gehuchtquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:08 schreef kabelhaspel het volgende:
als je niet weet wat høken is hoor je hier niet thuis.
twente/achterhoek ftw
Maar die kon ik niet vinden op mijn smorgasbord.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:27 schreef Meddo het volgende:
[..]
niet dus
het is met met de o van knakkerbrod
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:22 schreef L0t.. het volgende:
Niemand is geïnteresseerd in je autobiografie.
Slotje.
quote:
Ik begrijp echt niks van de OP, dus ik hou dit even aan. Ik zie de klacht niet. Is dit een kloof tussen de randstad en de rest van Nederland?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:33 schreef Maikuuul het volgende:
Breezers schrijven Hoken op hun tas > TS woont in gehucht > daar is dat stoer > paarse krokodil > slotje
Kort samengevat: Høken is Normaalquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 21:09 schreef Strychnine het volgende:
Bierbrouwerij Grolsch is overgenomen door het Zuid-Afrikaanse bedrijf SABMiller. En dus vragen Fokke en Sukke zich af: "Die Afrikanen ... kunnen die eigenlijk wel høken?"
Høken, wat is dat eigenlijk? Het is in elk geval iets wat bij de concerten van de Achterhoekse rockgroep Normaal hoort, waar ook het Grolsch rijkelijk vloeit. Volgens de grote Van Dale betekent het "ongeremd feestvieren, uit zijn dak gaan". Echte Normaal-fans weten høken nog aan te vullen tot høken, brekken en angoan. Ook daldeeën (Van Dale: "(jeugdtaal) alles doen waar je zin in hebt") schijnt ergens in dat rijtje te horen.
Veel woorden met zo'n Scandinavische ø zijn er overigens niet in het Nederlands. Van Dale en het Witte Boekje noemen smørrebrød, Faerøerder en Faerøers (het Groene Boekje schrijft deze woorden met een ö). Høken is dus waarschijnlijk het enige 'Nederlandse' woord met een ø.
Zelfs dan nietquote:Op zondag 10 augustus 2008 18:23 schreef Teteteterek het volgende:
we zingen en we springen en we dansen in het rondddddd
jammer dat dit pas leuk is na flink wat bier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |