abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2008 @ 02:27:35 #41
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_60697425
quote:
"Mine Your Own Business" is a journey through the dark side of environmentalism. It demolishes the cosy consensus that environmentalists are well meaning agenda free activists and shows them to be anti-development ideologues who think the poor are happy being poor and don't want the development that we, in the west, take for granted.
quote:
"Mine Your Own Business" will be hugely controversial as it makes us all think about the unintended consequences of blindly supporting environmentalist/anti-development campaigns across the globe.
Way to contradict yourself

Maar ach, van gefrustreerde documentairemakertjes kun je er niet genoeg hebben.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_60697446
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij lacht erom
, maar op zich, los van die NWO connotatie, is het een interessante vraag; hoeveel welvaart kunnen wij produceren? Kunnen we zoveel welvaart creëren dat alle 6 miljard mensen er net zo goed bij zitten als wij in Nederland?
Dat lijkt me wel terecht hoor.

Maar goed, om op je vraag in te gaan, natuurlijk kan dat, alleen niet op korte termijn. En je kunt een ander eigenlijk niet welvarend maken.

Vergelijk de huidige situatie eens met 500 jaar geleden, 2000 jaar geleden, etcetera. Over het geheel genomen is de mensheid er beter aan toe. De allerarmsten zijn minder arm, de allerrijksten zijn nog rijker geworden, en de gemiddelde mens is er sowieso veel beter aan toe.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60697474
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:23 schreef Vedanta_veri het volgende:
Waar gehakt wordt vallen spaanders.

Het is niet anders, mensen zitten nu eenmaal vastgeroest aan dit systeem, en wanneer dit systeem valt omdat het destructief is voor al het leven zelf inclusief de natuur dan zullen mensen er inderdaad wat van merken, heb ik iig geen medelijden mee.
Ja, tuurlijk we gaan allemaal dood. Rich man, poor man.
quote:
En arm is op economisch gebied zeer relatief. Ik vind iemand pas arm als hij/zij geen mensen kent die hem/haar geen gratis brood zouden geven. Niet als diegene geen geld heeft. Geld is enkel een broodje aap voor luxe. Overbodige luxe, luxe dat gelijk staat aan de uitkomst van dit systeem, destructief voor het leven.
Dit is natuurlijk de ideosyncrasie van mensen die het zelf zo goed hebben dat ze van gekkigheid niet weten wat ze moeten doen. Daar kun je niet mee aankomen bij mensen die in een sloppenwijk wonen, of resideren in een plaggenhutje ergens aan de rand van een woestijn. In die zin ontzeg je deze mensen iets te bereiken wat voor ons heel gewoon is.
I´m back.
pi_60697493
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk we gaan allemaal dood. Rich man, poor man.
[..]

Dit is natuurlijk de ideosyncrasie van mensen die het zelf zo goed hebben dat ze van gekkigheid niet weten wat ze moeten doen. Daar kun je niet mee aankomen bij mensen die in een sloppenwijk wonen, of resideren in een plaggenhutje ergens aan de rand van een woestijn. In die zin ontzeg je deze mensen iets te bereiken wat voor ons heel gewoon is.
Er spreekt ook een walgelijke vorm van minachting uit, als je denkt dat je als 'rijke westerling' kunt spreken voor arme sloebers in een sloppenwijk, die je niet kent, en ze vertelt dat ze toch eigenlijk echt niet moeten willen wat ze zeggen dat ze willen, en wat jij altijd al gehad hebt.
pi_60697509
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Maar goed, om op je vraag in te gaan, natuurlijk kan dat, alleen niet op korte termijn. En je kunt een ander eigenlijk niet welvarend maken.

Vergelijk de huidige situatie eens met 500 jaar geleden, 2000 jaar geleden, etcetera. Over het geheel genomen is de mensheid er beter aan toe. De allerarmsten zijn minder arm, de allerrijksten zijn nog rijker geworden, en de gemiddelde mens is er sowieso veel beter aan toe.
Ja, je hebt het over percentages, ik over reële aantallen. Met het aantal mensen van 500 jaar geleden (dat is > 1 miljard) zou je een systeem kunnen uitdenken waarbij iedereen net zo welvarend is als wij nu in Nederland gemiddeld. Maar punt is dat we nu met 6 miljard mensen zitten, en dat het zaakje juist in de armere regio's nog steeds enorm groeit.
I´m back.
pi_60697675
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:34 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Er spreekt ook een walgelijke vorm van minachting uit, als je denkt dat je als 'rijke westerling' kunt spreken voor arme sloebers in een sloppenwijk, die je niet kent, en ze vertelt dat ze toch eigenlijk echt niet moeten willen wat ze zeggen dat ze willen, en wat jij altijd al gehad hebt.
Puritanisme is het.
Vregelijk: alcohol verbieden, maar daardoor de georganiseerde misdaad doen laten ontstaan.
I´m back.
pi_60697984
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Volgens communistische ideeën is er inderdaad een beperkte hoeveelheid rijkdom die verdeeld kan worden. In een vrije markt wordt welvaart echter gecreëerd. Dit gaat het beste wanneer mensen recht hebben op privé eigendom, onroerend goed, en wanneer het proces van dat verkrijgen vlot gaat. Op die manier kunnen mensen geld lenen bij de bank en bedrijfjes beginnen. Zodoende kunnen ze gaan verkopen en deelnemen aan de vrije markteconomie. Dan groeit de welvaart in een land.

In praktisch heel de wereld behalve het westen, ook alleen west europa en niet oost europa waar eerst communisme heerste, is het gigantisch moeilijk om dus die privé eigendomsrechten te krijgen. Ik geloof dat het bijv. in mexico 20 jaar duurt om zoiets voor elkaar te krijgen. Mensen beginnen er niet eens aan. Dit zorgt voor een hoop 'dood kapitaal' wat niet benut wordt, de waarde ervan loopt op in de triljoenen.

Al die mensen zijn dus niet kansloos omdat wij ze uitzuigen, maar omdat ze geen deel kunnen nemen aan de vrije markteconomie. Dat kan liggen aan een geschiedenis van communisme, despotisme, etc.
Dit doet me denken aan de theorieën van Hernando de Soto.
pi_60698231
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:42 schreef SeLang het volgende:
Goed filmpje.

De linksen hebben in de geschiedenis altijd mensen betutteld en mensen hun dromen ontzegd. Dat is nu nog steeds zo. En dat links extreem racistisch is is een niet te ontkennen feit. Hier was al een topic over trouwens.

omg wat ben jij toch een ontzettende simpelmans af en toe

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 10-08-2008 04:19:02 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  zondag 10 augustus 2008 @ 09:55:35 #49
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60699986
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 18:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat helemaal niet zo. Denk je echt dat iedereen daar vroeger in enorme weelde leefde?
In Ethopië is anders de mens wel onstaan
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 10 augustus 2008 @ 10:01:52 #50
52357 Lambiekje
pi_60700031
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 02:29 schreef heiden6 het volgende:

[..]

ik betwijfel dat ten zeerste.

Kom je dagelijks in sloppenwijken van rio?! Om maar eens wat te noemen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 10 augustus 2008 @ 10:11:35 #51
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60700089
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 01:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Volgens communistische ideeën is er inderdaad een beperkte hoeveelheid rijkdom die verdeeld kan worden. In een vrije markt wordt welvaart echter gecreëerd. Dit gaat het beste wanneer mensen recht hebben op privé eigendom, onroerend goed, en wanneer het proces van dat verkrijgen vlot gaat. Op die manier kunnen mensen geld lenen bij de bank en bedrijfjes beginnen. Zodoende kunnen ze gaan verkopen en deelnemen aan de vrije markteconomie. Dan groeit de welvaart in een land.

In praktisch heel de wereld behalve het westen, ook alleen west europa en niet oost europa waar eerst communisme heerste, is het gigantisch moeilijk om dus die privé eigendomsrechten te krijgen. Ik geloof dat het bijv. in mexico 20 jaar duurt om zoiets voor elkaar te krijgen. Mensen beginnen er niet eens aan. Dit zorgt voor een hoop 'dood kapitaal' wat niet benut wordt, de waarde ervan loopt op in de triljoenen.
Al dat welvaart creeeren uit niks is ook de grootste zwakte van de vrije markt. Dat zie je nu wel in Amerika. Kapitalisme werkt alleen zolang iedereen doet alsof niet-bestaand geld waarde heeft. Zodra dat stopt gaan de rapen pas echt gaar zijn voor de wereld.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 10 augustus 2008 @ 10:14:35 #52
52357 Lambiekje
pi_60700121
Nog iets

Hoe komt het dat we nu opeens allemaal een 42" plasma TV willen hebben 10/20 jaar geleden had men voldoende aan een 20" CTV. of misschien zelfs nog wel zwartwit.

10 jaar geleden had niemand nog een mobieltje. Afgezien van een omhooggevallen manager

En voor de IPod wat ook nog maar hoogstens 3 jaar is, had maar een enkeling een mp3speler.
Waarom is het nu uitgesloten dat je geen IPod hebt terwijl de Walkman, Discman en MD-man al ettelijke jaren bestaan. Toch zag je er niet echt meelopen.

Autos hoe komt het dat we nu ook hier in Hummers, en gigantische pickups rondrijden terwijl zuinig met energie al veel langer gepromoot werd. Waarom was men in de jaren 90 blij met zijn Toyota Corolla. Waarom is dat nu veranderd in de Hummer of de Cayenne? Zo veel rijker zijn we toch niet? Ook toen kon men best die autos veroorloven. In 2001 heb ik me zitten verbazen wat er allemaal in USA rondrijdt. 6 jaar later is het ook hier op de weg. Het lijkt er gewoon op dat we een paar stappen achterlopen op USA.

De WII waarom moet opeens iedereen dat non-ding hebben? Het is gewoon een ziekelijk gehypd ding.

Waar is de tijd dat men alleen een kleinTVtje een stereotorentje heeft? De electrische apparatuur is zulke rotzooi. Steeds meer energie verslinden.

Welke debiel heeft nu weer verzonnen dat iedereen thuis een tap moeten hebben. Wel eens berkend wat het ding kost als het dus alleen in het stopcontact zit ? 6 biertjes per week, dat rechtvaardigd toch z'n ding niet? Of willen de brouwers ons dronken hebben?

Denk er maar eens overna, de onze huidige samenleving met de techrotzooi is nog maar minder dan 10 jaar oud?!
  zondag 10 augustus 2008 @ 10:51:32 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_60700521
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:14 schreef Lambiekje het volgende:
Nog iets

Hoe komt het dat we nu opeens allemaal een 42" plasma TV willen hebben 10/20 jaar geleden had men voldoende aan een 20" CTV. of misschien zelfs nog wel zwartwit.
Omdat het 10/20 jaar geleden nog niet bestond? Als ik 20 jaar geleden in de gelegenheid was geweest om een dikke Plasma van 2 meter breed aan de muur te hangen had ik het zeker niet gelaten. Het is niet zozeer dat men genoeg had aan een 20" CRT, je had alleen weinig keus.
quote:
10 jaar geleden had niemand nog een mobieltje. Afgezien van een omhooggevallen manager
Mwah, 10 jaar geleden waren er al zat mobieltjes in de omloop. Begin jaren 90 liep men al rond met de kermit.
quote:
En voor de IPod wat ook nog maar hoogstens 3 jaar is, had maar een enkeling een mp3speler.
Waarom is het nu uitgesloten dat je geen IPod hebt terwijl de Walkman, Discman en MD-man al ettelijke jaren bestaan. Toch zag je er niet echt meelopen.
In de hoogtij dagen van de walkman (ergens midden jaren 80) zag je zo'n beetje elke josti met zo'n ding lopen.
quote:
Autos hoe komt het dat we nu ook hier in Hummers, en gigantische pickups rondrijden terwijl zuinig met energie al veel langer gepromoot werd. Waarom was men in de jaren 90 blij met zijn Toyota Corolla. Waarom is dat nu veranderd in de Hummer of de Cayenne? Zo veel rijker zijn we toch niet? Ook toen kon men best die autos veroorloven. In 2001 heb ik me zitten verbazen wat er allemaal in USA rondrijdt. 6 jaar later is het ook hier op de weg. Het lijkt er gewoon op dat we een paar stappen achterlopen op USA.
Toen waren de Capri's en Manta's de patserbakken...
quote:
De WII waarom moet opeens iedereen dat non-ding hebben? Het is gewoon een ziekelijk gehypd ding.
Waarom zit jij dit hier online te typen?
quote:
Waar is de tijd dat men alleen een kleinTVtje een stereotorentje heeft? De electrische apparatuur is zulke rotzooi. Steeds meer energie verslinden.
Waar is de tijd dat we in een plaggenhut woonden en 1 houtgestookte kachel in huis hadden. En 's avonds als het donker werd naar de bedstee ging met zijn 10en om het toch maar een beetje warm te houden.
quote:
Welke debiel heeft nu weer verzonnen dat iedereen thuis een tap moeten hebben. Wel eens berkend wat het ding kost als het dus alleen in het stopcontact zit ? 6 biertjes per week, dat rechtvaardigd toch z'n ding niet? Of willen de brouwers ons dronken hebben?
Okee, eensch. Drink toch liever uit fles, ook in de kroeg.
quote:
Denk er maar eens overna, de onze huidige samenleving met de techrotzooi is nog maar minder dan 10 jaar oud?!
Gelul, ik heb een oom die vroegah altijd het nieuwste van het nieuwste had. Toen ik thuis nog zwart/wit keek en naar de tv moest lopen om van zender te veranderen had hij een kleurenbak met afstandbediening waar de hond gek van werd (werkte met ultrasoon geluid) Hij had ook heel snel een videorecorder, er was alleen nog niet uitgevochten wat de standaard ging worden, dus hij had eerst de Philips 2000 toen de Betamax en uiteindelijk de VHS

Ook al die andere spullen had hij in no-time, of het nu wat werd of niet. Zoals de CD-speler, Beeldplaat, CDI, CD-Video, laserdisc enz enz. Dus 20 jaar geleden deed men dat ook al.
pi_60700541
quote:

10/20 jaar geleden wilden we dat ook wel, maar toen waren die krengen er nog niet/slechts enkelen die niet mooier waren, maar wel duurder dan de 32" CRT.
quote:
10 jaar geleden had ik niet alleen een mobiel maar ook mijn vriendin (thans vrouw). We studeerden beiden...
quote:
Gek, als je ze niet kan kopen...
quote:
Autos hoe komt het dat we nu ook hier in Hummers, en gigantische pickups rondrijden terwijl zuinig met energie al veel langer gepromoot werd.
Doet vrijwel niemand in NL.
quote:
Waarom was men in de jaren 90 blij met zijn Toyota Corolla.
Ook in de jaren 90 was je een sukkel als je een corolla reed.
quote:
Waarom is dat nu veranderd in de Hummer of de Cayenne? Zo veel rijker zijn we toch niet?
Ten opzichte van 10 jaar geleden? Wis en waarachtig. Tegen factor anderhalf aan!
quote:
Ook toen kon men best die autos veroorloven.
Die kon je gewoon niet kopen hoor... En verder: koopkracht is enorm toegenomen.
quote:
In 2001 heb ik me zitten verbazen wat er allemaal in USA rondrijdt. 6 jaar later is het ook hier op de weg. Het lijkt er gewoon op dat we een paar stappen achterlopen op USA.
Ja dat klopt wel. Daar loopt men wat voor inzake koopkracht.
quote:
Kan jou dat nou schelen. Als wil iemand dat ding in zijn reet steken. Laat hem!
quote:
Waar is de tijd dat men alleen een kleinTVtje een stereotorentje heeft?
Waar is de tijd dat iemand geen internet tot de beschikking had om iedere mening, hoe zot ook, de ether in te slingeren?
quote:
Welke debiel heeft nu weer verzonnen dat iedereen thuis een tap moeten hebben. Wel eens berkend wat het ding kost als het dus alleen in het stopcontact zit ?
Kan de stekker niet uit het stopcontact?
quote:
O ja? 10 jaar terug was ik nog student en mijn kamer stond vol met electronica. Andere dan nu, maar toch. En ik reed nog in een cabriolet ook. Dus geen suffe corolla. Ik herhaal nog even: ik was student. En voor de goede orde, ik kon mijzelf die levensstijl veroorloven met bijbaantjes, niet doordat ik geld toegeschoven kreeg.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60700576
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:51 schreef AchJa het volgende:

Toen waren de Capri's en Manta's de patserbakken...
Nou, in de jaren 90 was het meer GTI wat de klok sloeg. Capri en Manta is vroeg jaren 80.
  zondag 10 augustus 2008 @ 11:00:39 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 10 augustus 2008 @ 11:01:31 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_60700665
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 10:52 schreef DS4 het volgende:

Waar is de tijd dat iemand geen internet tot de beschikking had om iedere mening, hoe zot ook, de ether in te slingeren?
Toen deed men dat nog met de 27MC!
pi_60700784
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 11:01 schreef AchJa het volgende:

Toen deed men dat nog met de 27MC!
Toch bereik je wat meer mensen met internet...
  zondag 10 augustus 2008 @ 11:23:38 #59
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_60701073
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:40 schreef MouzurX het volgende:
Heb de quote niet gelezen maar sinds wanneer ben je racist als je arme mensen arm houdt?
En sinds wanneer ligt JohnDope wakker van het arm houden van mensen?

Ow wacht, 'links' bashen onder het mom van 'ze houden mensen arm' klinkt een stuk nobeler!

Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de tekst in de OP volledige onzin is. Ik heb alleen mijn twijfels bij de 'nobele' motieven van de verspreiders van deze boodschap. Vergelijkbaar met de twijfels die zij hebben bij de 'nobele' motieven van de 'milieu-beschermers'.
Krekker is de bom!
pi_60701379
quote:
Nog iets

Welcome to the wonderfull world of Marketing.
Marketing is een hele wetenschap, men speelt in op "behoeften" van vele mensen, zoals hebzucht, veiligheid, bij een groep willen horen, afgunst, praalzucht etc. etc. Elk mens heeft ergens wel een zwak punt

Apple is bijv. een van de bedrijven die weet wat marketing is, productontwikkeling is daaraan ondergeschikt, dwz ze produceren producten met bepaalde typische Apple kwaliteiten, mooi design en gebruikersgemak en natuurlijk het Apple family groeps gevoel.

Microsoft doet dat weer anders, hoe weet ik eigenlijk niet precies. Hun producten zijn crap, maar toch krijgen ze het voor elkaar om mensen 's nachts voor de winkel te laten liggen om de volgende ochtend een nieuwe versie van hun operating systeem te kopen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')