dat is een rare verdraaiing van de term rascisme in mijn ogen. Het gaat er dus om dat alle arrogante blanke westerlingen het leven van anders gekleurden onmogelijk maken. Niet alleen om milieu-activisten toch?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het gaat er om dat de arrogante blanke westerlingen het leven van de de voornamelijk anders gekleurde armen elders op de wereld onmogelijk maakt.
Wij westerling willen kosten wat kost onze biefstuk, WII en PlasmaTV en BWM behouden. Dan maar een roemeen, chinees of ghaleen ondedrukken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:19 schreef slaveloos het volgende:
[..]
dat is een rare verdraaiing van de term rascisme in mijn ogen. Het gaat er dus om dat alle arrogante blanke westerlingen het leven van anders gekleurden onmogelijk maken. Niet alleen om milieu-activisten toch?
slecht gekozen TT volgens mij heeft het met rascisme van die activisten niks te maken. alleen met prioriteiten waarmee je het eens of oneens kunt zijn.
Een aanhanger van de taartfilosofie. Ze bestaan nog.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wij westerling willen kosten wat kost onze biefstuk, WII en PlasmaTV en BWM behouden. Dan maar een roemeen, chinees of ghaleen ondedrukken.
Wij moeten acuut stoppen met onze waanzinnige materialistisch mentaliteit.
dat is buiten dit topic, maar ik weet niet of je roemenen onderdrukt als je een biefstuk koopt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wij westerling willen kosten wat kost onze biefstuk, WII en PlasmaTV en BWM behouden. Dan maar een roemeen, chinees of ghaleen ondedrukken.
Wij moeten acuut stoppen met onze waanzinnige materialistisch mentaliteit.
wat bedoel je daar nu weer mee?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:36 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een aanhanger van de taartfilosofie. Ze bestaan nog.
het ging mij om ons consumptie- en materialistisch-gedrag van de westerling wat ten kostte gaat van de niet-westerling.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:39 schreef slaveloos het volgende:
[..]
dat is buiten dit topic, maar ik weet niet of je roemenen onderdrukt als je een biefstuk koopt.
Ik weet wel dat het voor de duurzaamheid van diezelfde roemeen en zijn achterkleinkinderen, maar ook van jezelf en je eigen kleinkinderen op dit moment beter is om geen biefstuk te eten.
Maar dat heeft met rascisme volgens mij niks te maken allemaal
Jij lijkt te denken dat er een vaststaande, onveranderlijke hoeveelheid welvaart is die 'te verdelen is', en waarbij welvaart van de een dus armoede veroorzaakt voor de ander. Dat is natuurlijk niet zo, maar die denkfout ligt wel ten grondslag aan je eerdere opmerking.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 17:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wat bedoel je daar nu weer mee?
dat is is ook zo. Onze welvaart is berekend op 2 miljard mensen. En dat is ook waar de NWO van uit gaat. En om de boel weer op het gareel te krijgen staat er een plan op stapel om 80% van de mensen te elimeneren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jij lijkt te denken dat er een vaststaande, onveranderlijke hoeveelheid welvaart is die 'te verdelen is', en waarbij welvaart van de een dus armoede veroorzaakt voor de ander. Dat is natuurlijk niet zo, maar die denkfout ligt wel ten grondslag aan je eerdere opmerking.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat is is ook zo. Onze welvaart is berekend op 2 miljard mensen. En dat is ook waar de NWO van uit gaat. En om de boel weer op het gareel te krijgen staat er een plan op stapel om 80% van de mensen te elimeneren.
Geld is iets anders dan welvaart.quote:Je weet ook best wel dat er niet oneindig geld gecreerd kan worden. Credietcrisis.? Zimbabwe?
Dat is een vage uitspraak! Het gaat erom dat het niet zo is dat als ik rijker wordt, dat daar iemand slechter van wordt. Over het algemeen leidt meer welvaart juist tot meer consumptie, en dus meer diensten en goederen die geleverd moeten worden, dus meer welvaart voor de mensen van de bedrijven die dat doen, etcetera, etcetera.quote:Er is dus wel degelijk een evenwicht van armoe en rijkdom.
rara het wordt steeds schrijnender in Afrikaquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
![]()
[..]
Geld is iets anders dan welvaart.
[..]
Dat is een vage uitspraak! Het gaat erom dat het niet zo is dat als ik rijker wordt, dat daar iemand slechter van wordt. Over het algemeen leidt meer welvaart juist tot meer consumptie, en dus meer diensten en goederen die geleverd moeten worden, dus meer welvaart voor de mensen van de bedrijven die dat doen, etcetera, etcetera.
Een heleboel transacties zijn gebaseerd op een win-win-situatie, en daar worden dus beide partijen beter van.
Volgens mij is dat helemaal niet zo. Denk je echt dat iedereen daar vroeger in enorme weelde leefde?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
rara het wordt steeds schrijnender in Afrika
Kletskoek. Gelukkig neemt honger af in de wereld en ook in Afrika.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:32 schreef Lambiekje het volgende:
rara het wordt steeds schrijnender in Afrika
Met deze uitspraak hè, waar Wijnand Duijvendak nog een pountje aan kan zuigen, volgens mij ben je dan zelf linksquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:58 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het gaat er om dat de arrogante blanke westerlingen het leven van de de voornamelijk anders gekleurde armen elders op de wereld onmogelijk maakt.
Volgens communistische ideeën is er inderdaad een beperkte hoeveelheid rijkdom die verdeeld kan worden. In een vrije markt wordt welvaart echter gecreëerd. Dit gaat het beste wanneer mensen recht hebben op privé eigendom, onroerend goed, en wanneer het proces van dat verkrijgen vlot gaat. Op die manier kunnen mensen geld lenen bij de bank en bedrijfjes beginnen. Zodoende kunnen ze gaan verkopen en deelnemen aan de vrije markteconomie. Dan groeit de welvaart in een land.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 18:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dat is is ook zo. Onze welvaart is berekend op 2 miljard mensen. En dat is ook waar de NWO van uit gaat. En om de boel weer op het gareel te krijgen staat er een plan op stapel om 80% van de mensen te elimeneren.
Je weet ook best wel dat er niet oneindig geld gecreerd kan worden. Credietcrisis.? Zimbabwe?
Er is dus wel degelijk een evenwicht van armoe en rijkdom.
Jij lacht erom, maar op zich, los van die NWO connotatie, is het een interessante vraag; hoeveel welvaart kunnen wij produceren? Kunnen we zoveel welvaart creëren dat alle 6 miljard mensen er net zo goed bij zitten als wij in Nederland?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |