http://www.elsevier.nl/we(...)aak-toe.htm?rss=truequote:Op zondag 10 augustus 2008 13:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Kopieerder vooral.
Het maakt mij niet uit welk oordeel je er aan geeft. Het valt alleen op hoe weinig mensen zich er echt in verdiepen. Zo'n Martijn die zich hier suf post maar dus niet eens de hoofdlijnen kent. Treurig toch? Dat moet jij als feitenneuker ook genant vinden.
Gewoon ontkennen dus.quote:In zijn boek ‘Klimaatactivist in de politiek’ dat woensdag 20 augustus verschijnt, schrijft Duyvendak dat zijn eerste milieuactie uit 1985 stamt. ‘[Dat] was een inbraak in het ministerie van Economische Zaken.’ De buit bestond uit de plannen om kerncentrales te bouwen
En hij was ook niet bepaald de afgetrainde atleet die als uitvoerder kon functioneren. Dus dat hij het meesterbrein is, is dan een stuk geloofwaardiger.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen. Jij claimt nu dat duijvendak een ongelovelijke sukkel is met het IQ van een schoenveter die verstandelijk beperkt is. Dat mag hoor. Maar ik kan mij niet voorstellen dat je die weg wil bewandelen.
Mijn vermoedens... Punt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:35 schreef Reya het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat hij er dichtbij moet hebben gezeten, maar dat impliceert niet dat hij (volledige) kennis ervan had, laat staan dat hij deel heeft genomen aan enige acties.
Dat claim ik helemaal niet. Feit is dat we niet meer weten dan dat hij het kopieerde. Hij zal vast meer gedaan hebben maar het is ook nerges op gebaseerd om te zeggen dat hij het brein was.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen. Jij claimt nu dat duijvendak een ongelovelijke sukkel is met het IQ van een schoenveter die verstandelijk beperkt is. Dat mag hoor. Maar ik kan mij niet voorstellen dat je die weg wil bewandelen.
Iemand die werkelijk niets anders heeft gedaan dan uit het niets een leuk document onder de neus geschoven te krijgen en dat op een kopieerapparaat leggen, op 1, 0, 0, start drukken en dat was het dan, die moet echt helemaal idioot zijn om zichzelf aan te wijzen als betrokken bij de inbraak en als heler.
Duijvendak is berekenend en allesbehalve dom. Dus jouw kwalificaties zijn te zot voor woorden. Alleen maar wat kopietjes maken... Jaap Grimm....
Wie ontkent wat?quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:48 schreef yyentle het volgende:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)aak-toe.htm?rss=true
[..]
Gewoon ontkennen dus.
Even een nieuwsbericht over de reacties:quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:16 schreef SCH het volgende:
Veel partijen hebben nog niet gereageerd. Alleen de VVD en de PVV waren nogal hysterisch.
Bronquote:Partijen boos over onthulling Duyvendak
UPDATE2: Duyvendak distantieert zich van zijn inbraak.
De ontboezeming van GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak over zijn inbraak bij het ministerie van Economische Zaken heeft bij andere Kamerfracties tot boze reacties geleid. Duyvendak zou ermee koketteren en trots zijn op de strafbare feiten uit zijn activistische verleden, vinden de meeste partijen. Dinsdag verscheen de vooraankondiging van zijn boek 'Klimaatactivist in de politiek', waarin hij bekent in 1985 bij Economische Zaken te hebben ingebroken.
Verbazing
CDA-Kamerlid Eddy van Hijum is verbaasd over de manier waarop Duyvendak het nieuws naar buiten brengt. Van Hijum vraagt zich af of Duyvendak dit soort illegale acties nu wel afwijst. "Hij lijkt er trots op te zijn dat hij nooit gepakt is en heeft geen enkele spijt van zijn misdrijf." GroenLinks mag zelf bepalen of dit goede reclame is voor de partij, vindt Van Hijum.
Ook de PvdA hekelt de toon waarop Duyvendak zijn verleden openbaar maakt. "De schijnbaar trotse toon is misplaatst", aldus een woordvoerder.
VVD: 'Bang voor aanzien politek'
De VVD vreest voor het aanzien van de politiek. Vicefractievoorzitter Edith Schippers zegt er 'geen woorden voor' te hebben. "Na zes jaar Kamerlid te zijn geweest verontschuldigt hij zich niet, maar komt hij met een stoer jongensboek op de proppen. Het is nu aan GroenLinks om de gelederen te zuiveren."
"De Tweede Kamer heeft een ordinaire inbreker in haar midden. Zo'n recidiverende inbreker hoort niet in de Kamer, maar in de gevangenis." Dit zei PVV-Kamerlid Raymond de Roon, die het boek een 'goedkope en schandelijke publiciteitsstunt' noemt.
Wijnand Duyvendak (archieffoto). 'Geloofwaardigheid in het geding'
De SP vindt dat de geloofwaardigheid van Duyvendak in het geding is. Kamerlid Jan de Wit onderstreept wel dat de zaak verjaard is en Duyvendak de inbraak in een andere hoedanigheid dan die van Kamerlid pleegde. Ook D66 vindt dat de bekentenis van Duyvendak zijn geloofwaardigheid niet ten goede komt.
Reactie GroenLinks
De fractie van GroenLinks blijft echter achter Duyvendak staan. Dat heeft een woordvoerder van de fractie woensdag laten weten aan persbureau ANP. 'Wij hebben geen behoefte om afstand te nemen van de woorden van Duyvendak’, reageert de zegsman. Volgens hem is de fractie eerder al door Duyvendak op de hoogte was gesteld van zijn actie. 'Er zijn geen nieuwe dingen naar buiten gekomen.'
Het hebben van een strafblad vormt juridisch gezien overigens geen belemmering voor het Kamerlidmaatschap. Het is aan politieke partijen zelf om te bepalen wie wel en wie niet op hun kandidatenlijst staan. Volgens een woordvoerder van GroenLinks was het bij de kandidatencommissie van de partij bekend dat Duyvendak eerder veroordeeld was voor inbraak. In 1984 kreeg hij zes weken celstraf voor het binnendringen van een militair complex in het Zuid-Hollandse Dubbeldam. Duyvendak heeft de kandidatencommissie destijds ook ingelicht over zijn inbraak bij het ministerie van Economische Zaken.
Duyvendak distantieert zich
Duyvendak distantieert zich wel van zijn inbraak bij het ministerie van Economische Zaken. Hij is naar eigen zeggen tot het inzicht gekomen dat acties zich moeten richten op 'de parlementaire besluitvorming' en binnen de grenzen van de wet moeten blijven. Dat meldt tv-programma EénVandaag op basis van een schriftelijke verklaring van het GroenLinks-Kamerlid aan de programmamakers.
"De keuzes die ik twintig jaar geleden maakte zijn op geen enkele manier de keuzes die ik nu zou maken", verdedigt Duyvendak zich. Zijn verklaring volgt op een dinsdag verschenen vooraankondiging van zijn boek waarin hij zijn activisme uit de doeken doet. Hij onthult daarin onder meer in 1985 betrokken te zijn geweest bij een inbraak bij Economische Zaken.
Nee, je klimt in een organisatie altijd op omdat je slechts uitvoerder bent... Kom op.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:44 schreef SCH het volgende:
Ik moest alleen lachen omdat jij hem nu ineens tot brein bombardeert.
Nogmaals, uit wat hij zegt blijkt zonneklaar dat hij veel meer heeft gedaan dan gekopiëerd. En hij was indertijd niet een slaafse volgeling.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:48 schreef SCH het volgende:
Feit is dat we niet meer weten dan dat hij het kopieerde. Hij zal vast meer gedaan hebben maar het is ook nerges op gebaseerd om te zeggen dat hij het brein was.
quote:
Jij, in deze reactie. Wat een kinderachtigheid.quote:Bovendien heeft hij zelf niet eens mee ingebroken.
De spijker op zijn kop. Maar dat doet hij de hele tijd al. Probeert alles recht te lullen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 13:53 schreef DS4 het volgende:
Echt, SCH, je bent nu aan het betogen dat iemand die gezien is buigend over het lijk, met een rokend pistool in de hand, slechts 5 seconden nadat het schot te horen was misschien wel een voorbijganger was, immers niemand heeft hem zien schieten...
QFT.quote:Op zondag 10 augustus 2008 12:50 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Kritiek op Balkenende is meestal onterecht, kritiek op Duyvendak geheel terecht.
Hij heeft niet mee ingebroken inderdaad, wat snap je daar niet aan? Daar kan ik toch ook niks aan doenquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:07 schreef yyentle het volgende:
Jij, in deze reactie. Wat een kinderachtigheid.![]()
Kun je dit onderbouwen door middel van een bron en linkje om deze discussie voor altijd te stoppen?quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij heeft niet mee ingebroken inderdaad, wat snap je daar niet aan? Daar kan ik toch ook niks aan doen
Duyvendak is gewoon betrokken bij inbraak en nu journalistiek Nederland als ratten aan het graven zijn is het een kwestie van tijd voor dat het ook bewezen wordt dat hij een RaRa kopstuk was (of misschien nogsteeds is).quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij heeft niet mee ingebroken inderdaad, wat snap je daar niet aan? Daar kan ik toch ook niks aan doen
Is daar discussie over? Hij is niet in het ministerie geweest, zie de berichten in de vorige topics, ga ik echt niet weer voor je opzoeken. Niet alleen maar Elsevier lezen Martijntjequote:Op zondag 10 augustus 2008 14:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Kun je dit onderbouwen door middel van een bron en linkje om deze discussie voor altijd te stoppen?
quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Idd, ik denk dat er nog wel eens meer bagger naar boven kan komen rondom Duyvendak of misschien wel GLquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:15 schreef JohnDope het volgende:
Duyvendak is gewoon betrokken bij inbraak en nu journalistiek Nederland als ratten aan het graven zijn is het een kwestie van tijd voor dat het ook bewezen wordt dat hij een RaRa kopstuk was (of misschien nogsteeds is).
Of wel die link is er niet. Jij beweert dat hij niet binnen is geweest als enige dus jij toont maar aan dat het niet zo is. Maar dat kun je niet dus ga je maar weer zo laag op de man spelen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:17 schreef SCH het volgende:
Is daar discussie over? Hij is niet in het ministerie geweest, zie de berichten in de vorige topics, ga ik echt niet weer voor je opzoeken.
Klopt want toen Duyvendaks medeklimaathippie Charles Manson, die moorden liet plegen was hij er ook niet bij, maar hij moet er wel voor zitten.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:19 schreef yyentle het volgende:
[..]
Het feit dat hij bij de inbraak niet fysiek aanwezig was zegt niet zoveel of snap je dat niet.
"Finest hour" vanwege het feit dat een links kamerlid een inbraak opbiecht? Daar ben ik het niet mee eens. Rechts beleeft pas zijn finest hour als alle progressieve CDA'ers uit de partij worden getrapt en het CDA vervolgens 76+ zetels bij de verkiezingen haalt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 10:46 schreef Ziggenmufter het volgende:
Rechts Nederland beleeft momenteel zijn finest hour ..... het boegbeeld van de linkse terreur wordt de politiek uitgeschreeuwd.
Dat is ook te ruim van tekst. Hij is niet binnen geweest. Maar was wel deelgenoot. Ook de man die in de vluchtauto zit te wachten heeft een bank overvallen als dat de actie is waar de vluchtauto voor bedoeld is.quote:
Wat ben je toch een min mannetje - maar vooruit omdat je zo blijft trollen GroenLinks-Kamerlid Duyvendak geeft inbraak toe (Deel 2)quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd, ik denk dat er nog wel eens meer bagger naar boven kan komen rondom Duyvendak of misschien wel GL
[..]
Of wel die link is er niet. Jij beweert dat hij niet binnen is geweest als enige dus jij toont maar aan dat het niet zo is. Maar dat kun je niet dus ga je maar weer zo laag op de man spelen.
Je kunt lullen wat je wilt. Hij is niet in het ministerie geweest. Wat ie precies wel heeft gedaan, weten we niet.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is ook te ruim van tekst. Hij is niet binnen geweest. Maar was wel deelgenoot. Ook de man die in de vluchtauto zit te wachten heeft een bank overvallen als dat de actie is waar de vluchtauto voor bedoeld is.
Nee, dat is niet iets wat alleen SCH beweert. Alleen is het niet zo relevant als SCH wil doen voorkomen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:20 schreef Martijn_77 het volgende:
Jij beweert dat hij niet binnen is geweest als enige
Het zegt zeker wel iets. Het maakt wel iets uit wie de trekker overhaalt.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:19 schreef yyentle het volgende:
[..]
Het feit dat hij bij de inbraak niet fysiek aanwezig was zegt niet zoveel of snap je dat niet.
Oke, hij heeft de stukken niet ontvreemd maar heeft ze wel in ontvangst genomen, gekopieerd en verder verspreid. Dat is heling en het openbaar maken van staatsgeheim en dat is volgens mij noig iets strafbaarder dan alleen een inbraakjequote:Op zondag 10 augustus 2008 14:25 schreef SCH het volgende:
Wat ben je toch een min mannetje - maar vooruit omdat je zo blijft trollen GroenLinks-Kamerlid Duyvendak geeft inbraak toe (Deel 2)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |