quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 21:52 schreef DarkElf het volgende:als greenpeace zich nou eens zou inzetten voor het opruimen van afval in zee, oid... ipv die criminele acties uit te voeren van onze belastingcenten..
Nou ja die van Hollanders

maar je snapt wat ik bedoel..
Nou ik zou zeggen: laat de overheid zich eens inzetten voor het opruimen van afval in zee! desnoods van belastingcenten!

Greenpeace is daar niet verantwoordelijk voor, me dunkt en is geen chemisch verwerkings- of baggerbedrijf.
Maar ik vind Greenpeace ook eng geworden hoor. Wel belangrijk geweest in met name de jaren '80. Van onschatbare waarde voor de bewustwording van dingen als walvisjacht, zeehondenjacht, dumpen van kernafval en dergelijke. Ze hebben heel veel milieuvervuiling aan de kaak gesteld destijds en ervoor gezorgd dat er in elk geval énige controle kwam op al dit soort dingen. kan me niet voorstellen dat iemand daartegen kan zijn. Maar de huidige organisatie heeft wat te lijden onder grootheidswaanzin denk ik. Opeens kun je nu carriere maken bij greenpeace en dat trekt verkeerde mensen aan. Maar dat maakt de opzet van de organisatie zoals zij 'vroeger' was niet minder nobel.
Het lijkt wel of ik steeds tegen jouw mening in ga bij dit soort dingen (hadden we dat laatst ook al niet?), maar dat is echt toeval. Maar ik vind je echt geweldig met je vrijwilligerswerk bij de fair trade en dat maakt je honderd maal geëngageerder en beter bezig dan ik - laat dat duidelijk zijn.Steer zei al, Dude, kom er maar in!
Ik ben trouwens een vrouw, met een huishoudster, met katten. Mag dat ook?
Ik heb de katten dus. De huishoudster niet.