quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:27 schreef WurM het volgende:
Jullie hier in TRU hebben ongetwijfeld wel eens van 2012 gehoord.
o ze zijn dol op sterretjes nou snap ik waarom ze zijn uitgestorvenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
beetje suggestief.
De maya's bekeken dingen niet zo uiterst destructief zoals als wij dat nu zouden doen.
"einde van de wereld" kan makkelijk vertaald worden naar "een nieuw begin".
En wat voor begin dan? tja dat kan van alles zijn.
Ligt eraan wat de maya's precies voorzagen.
Wellicht had het iets met de sterretjes te maken want daar waren ze dol op.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:27 schreef WurM het volgende:
. Anyone claiming to be over 38 is lying about their age.[/i]
Door de schrijver van het boek. Jammer alleen dat de Hitchhiker serie begon in 1979. En dat van google is natuurlijk ook gebaseerd op het boek van Douglas Adams. Sterker nog het hoofdkantoor van Google heet Googeplex dat ook in 1 van de boeken voorkomt alzijnde hoofdkwartier ergens van.quote:Rest ons het getal 42. 42 is uiteraard maar een verzinsel van een filmmaker. Het is leuk om even te geloven dat 42 een getal is, dat overal antwoord op geeft. Realistisch is het echter niet.
Je liegt!!quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:05 schreef Megumi het volgende:
Ik ben van 1966 dus 1970 kan nooit het begin geweest zijn.
Daarmee ontken je dus ook de holocaust, ik zeg slotje en aangifte hiervan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:27 schreef WurM het volgende:
1 Let ook even op de 'alternate text' van het plaatje: The universe started in 1970. Anyone claiming to be over 38 is lying about their age.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
beetje suggestief.
De maya's bekeken dingen niet zo uiterst destructief zoals als wij dat nu zouden doen.
"einde van de wereld" kan makkelijk vertaald worden naar "een nieuw begin".
En wat voor begin dan? tja dat kan van alles zijn.
Ligt eraan wat de maya's precies voorzagen.
Wellicht had het iets met de sterretjes te maken want daar waren ze dol op.
Ik ontken geen holocaust. Ik zeg alleen dat de 'geschiedenis' zoals wij die kennen van voor 1970, pas sinds 1970 bestaat. Het ligt allemaal een beetje ingewikkeld, maar als ons universum pas sinds 1970 bestaat, bestaat de tijd ook pas sinds 1970. Dit betekent echter niet dat de tijd bij 0 begint. Als ik tijd was, zou ik er ook zeker van willen zijn dat ik zou bestaan, dus mijzelf eerder laten beginnen dan dat ik eigenlijk begin...quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:10 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Daarmee ontken je dus ook de holocaust, ik zeg slotje en aangifte hiervan.
Dan zou er dus voor 2012 een tijdmachine ontworpen moeten zijn [...]quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 15:40 schreef Rotuti het volgende:
Het is natuurlijk onzin dat onze wereld pas is ontstaan in 1970. Als je dat gelooft, kan het niet zo zijn dat je ook gelooft dat de Maya's duizenden jaren geleden al hebben voorspeld dat er in 2012 iets spannends gebeurt, want je gelooft simpelweg niet dat er duizenden jaren geleden al iets was. Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat toeval niet bestaat en dat 1970 wel het begin van een nieuw tijdperk(je) is geweest. Dit geeft TS ook al aan, door te wijzen op de willekeurige getallen.
Of 2012 onzin is of niet, is voor mij persoonlijk nog niet duidelijk. Ik geloof niet dat de Maya's zelf zoiets hebben kunnen verzinnen. Er zijn echter genoeg aanwijzingen dat ze, evenals de Egyptenaren, die ook van sterretjes hielden, bezoek hebben gehad. Of dit bezoek buitenaards of uit de toekomst is geweest, weten we niet, maar we weten wel dat zowel Egyptenaren als Maya's hun tijd ver vooruit waren wat sterretjes betreft. 2012 hoeft dus geen onzin te zijn.
Rest ons het getal 42. 42 is uiteraard maar een verzinsel van een filmmaker. Het is leuk om even te geloven dat 42 een getal is, dat overal antwoord op geeft. Realistisch is het echter niet.
Om te concluderen: Ik zelf geloof niet dat toeval bestaat en dit is dan ook geen toeval. Mijns inziens is dit een link die knap is verzonnen door Wurm, maar die verder niets te betekenen heeft.
OMG, ben je echt zo dom dat je er op in gaat ?quote:Op zondag 17 augustus 2008 04:10 schreef Ensenata het volgende:
En al dat beeldmateriaal van voor 1970 dan? Al die jaartallen bij youtube filmpjes zijn gelogen?En Woodstock was ook voor-'s wereld?
2 witregels eronder:quote:Op maandag 18 augustus 2008 10:17 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
OMG, ben je echt zo dom dat je er op in gaat ?
Mocht dit wel serieus zijn, doe me een plezier met wat meer info over beide beweringen...quote:Op zondag 17 augustus 2008 04:10 schreef Ensenata het volgende:
Dat we in de "baarmoeder" liggen is trouwens ook al vastgesteld door onze wetenschappers. Maar dat was niet echt nodig vind ik, aangezien de Maya's ook wisten wanneer er ijstijden waren.
interessantquote:Op maandag 18 augustus 2008 18:16 schreef Ensenata het volgende:
"De Maya's waren haarscherp in hun berekeningen en konden in het verlengde hiervan ook haarscherp voorspellen. Ze waren zelfs zo specifiek dat ze in die enorme cyclus van 26.000 jaar tot op de dag nauwkeurig waren: 21 december 2012. Die datum markeert het einde van de grote kalender en van de cyclus van dertien zogenoemde baktuns en waarna de aarde begint aan de 'periode van de vijfde zon'. Volgens hun berekeningen, die astronomisch nog steeds accuraat zijn, komt ons zonnestelsel dan op één lijn te staan met Hunab K'u, het centrum van de Melkweg, de plaats die de Maya's de kosmische baarmoeder noemen. Mayakenner Peter Toonen schrijft begin dit jaar in tijdschrift Frontier: 'Dan staan dus onze Aarde en onze zon op één lijn met elkaar in het hart van de melkweg, dus met Hunab K´u, de Bron [...]. Technisch kun je dan een soort nultoestand krijgen in de draaiingen van de elektromagnetische velden van ons zonnestelsel. Volgens de overleveringen van de Hopi indianen duurt dit drie dagen; drie dagen van leegte en duisternis. Daarna kunnen de magnetische polen omkeren. Wie zal het zeggen?' Hoe het ook zij, de Maya-telling begint dan opnieuw met het jaar nul. De Maya's hebben geen lineaire tijds-telling, maar zien de tijd als inelkaargrijpende cirkels."
http://www.daanspeak.com/Maya01.html
Is nog veel meer te vinden.
We liggen juist in een arm van ons sterrenstelsel.quote:Op zondag 17 augustus 2008 04:10 schreef Ensenata het volgende:
En al dat beeldmateriaal van voor 1970 dan? Al die jaartallen bij youtube filmpjes zijn gelogen?En Woodstock was ook voor-'s wereld?
Maar ok serieus,
2012, heb ik veel over gelezen.
Er gaat van alles rond op het internet, en theorieën over "het einde van de wereld" BLIJVEN maar terugkomen. (Zo komen er bv. in 2017 aliens op aarde om ons te vernietigen).
Maar eigenlijk is het alleen maar leuk om naar de hemel te gaan kijken vanaf ongeveer 12 December 2012, aangezien ons zonnestelsel dan in de "baarmoeder" van het universum komt te liggen. En wat er dan precies gebeurt weet niemand... als iemand dat zou weten, of zou beweren te weten (en hij/zij draagt geen spreekwoordelijke lab-jas) dan zit diegene in een gesticht op dit moment waarschijnlijk.
Dat we in de "baarmoeder" liggen is trouwens ook al vastgesteld door onze wetenschappers. Maar dat was niet echt nodig vind ik, aangezien de Maya's ook wisten wanneer er ijstijden waren.
Nee verveeldquote:
Heeft meneer Speak ook ideeën over het 42-jaren gebeuren?quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:16 schreef Ensenata het volgende:
"De Maya's waren haarscherp in hun berekeningen en konden in het verlengde hiervan ook haarscherp voorspellen. Ze waren zelfs zo specifiek dat ze in die enorme cyclus van 26.000 jaar tot op de dag nauwkeurig waren: 21 december 2012. Die datum markeert het einde van de grote kalender en van de cyclus van dertien zogenoemde baktuns en waarna de aarde begint aan de 'periode van de vijfde zon'. Volgens hun berekeningen, die astronomisch nog steeds accuraat zijn, komt ons zonnestelsel dan op één lijn te staan met Hunab K'u, het centrum van de Melkweg, de plaats die de Maya's de kosmische baarmoeder noemen. Mayakenner Peter Toonen schrijft begin dit jaar in tijdschrift Frontier: 'Dan staan dus onze Aarde en onze zon op één lijn met elkaar in het hart van de melkweg, dus met Hunab K´u, de Bron [...]. Technisch kun je dan een soort nultoestand krijgen in de draaiingen van de elektromagnetische velden van ons zonnestelsel. Volgens de overleveringen van de Hopi indianen duurt dit drie dagen; drie dagen van leegte en duisternis. Daarna kunnen de magnetische polen omkeren. Wie zal het zeggen?' Hoe het ook zij, de Maya-telling begint dan opnieuw met het jaar nul. De Maya's hebben geen lineaire tijds-telling, maar zien de tijd als inelkaargrijpende cirkels."
http://www.daanspeak.com/Maya01.html
Is nog veel meer te vinden.
Denk dat dat los staat van de Maya's, als het geen onzin is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:48 schreef WurM het volgende:
[..]
Heeft meneer Speak ook ideeën over het 42-jaren gebeuren?
Nou, dat is een beetje de vraag he. Is het onzin of niet?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:38 schreef Ensenata het volgende:
[..]
Denk dat dat los staat van de Maya's, als het geen onzin is.
Ah, een nieuw bewijs dat 42 geen getal is dat maar genegeerd kan worden, omdat het aan de brein van een filmmaker is ontschoten! Mijn theorie lijkt steeds meer waarheid te wordenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 02:03 schreef Mender het volgende:
Shokking.![]()
Ok, niet dat ik dit topic serieus ga nemen maar...
42![]()
Kan geen toeval zijn, of wel?
Staan de aarde en de zon niet elk jaar wel een keer in één lijn met het centrum van de melkweg?quote:Op maandag 18 augustus 2008 18:16 schreef Ensenata het volgende:
Volgens hun berekeningen, die astronomisch nog steeds accuraat zijn, komt ons zonnestelsel dan op één lijn te staan met Hunab K'u, het centrum van de Melkweg, de plaats die de Maya's de kosmische baarmoeder noemen. Mayakenner Peter Toonen schrijft begin dit jaar in tijdschrift Frontier: 'Dan staan dus onze Aarde en onze zon op één lijn met elkaar in het hart van de melkweg, dus met Hunab K´u, de Bron [...]. Technisch kun je dan een soort nultoestand krijgen in de draaiingen van de elektromagnetische velden van ons zonnestelsel.
Niet de Hopi-indianen, that's for sure.quote:Volgens de overleveringen van de Hopi indianen duurt dit drie dagen; drie dagen van leegte en duisternis. Daarna kunnen de magnetische polen omkeren. Wie zal het zeggen?'
Interessant, maar grotendeels inaccuraat, onzinnig en simpelweg fout.quote:
Cyclus van 26.000 jaar? Die is geen 26.000 jaar, maar 25 duizend nogwat. Die nogwat is niet constant. In de tijd van de maya was die 100'den jaren anders dan nu. Het gaat om de precessie der equinoxen en in 2012 zou de winterzonnewende precies op het vlak van de melkweg zijn, iets wat verderop tegen gesproken wordt.quote:Ze waren zelfs zo specifiek dat ze in die enorme cyclus van 26.000 jaar tot op de dag nauwkeurig waren: 21 december 2012
Ten eerste is er geen bewijs dat Hunab Ku überhaupt stond voor de kosmische baarmoeder. Deze verklaring werd door José Arguelles "verzonnen", waarbij hij ook nog eens het symbool van een rechthoek in een cirkel veranderde. Verder zijn er sterke aanwijzingen dat deze god in het leven geroepen is, of dusdanig van verhaal veranderd is, om de Spanjaarden gunstig te stemmen. Een idee van oppergod was beter in te passen bij het 1 god/jezus geloof van de Spanjaarden.quote:Volgens hun berekeningen, die astronomisch nog steeds accuraat zijn, komt ons zonnestelsel dan op één lijn te staan met Hunab K'u, het centrum van de Melkweg, de plaats die de Maya's de kosmische baarmoeder noemen. Mayakenner Peter Toonen schrijft begin dit jaar in tijdschrift Frontier: 'Dan staan dus onze Aarde en onze zon op één lijn met elkaar in het hart van de melkweg, dus met Hunab K´u, de Bron [...]. Technisch kun je dan een soort nultoestand krijgen in de draaiingen van de elektromagnetische velden van ons zonnestelsel. Volgens de overleveringen van de Hopi indianen duurt dit drie dagen; drie dagen van leegte en duisternis. Daarna kunnen de magnetische polen omkeren. Wie zal het zeggen?'
De lange telling van de maya's begint helemaal niet op 0. Er is een baktun geëindigt en er zal daarna gewoon weer een volgende baktun beginnen. Het enige wat je kunt zeggen is dat in het gelofo van de maya's gesteld werd dat in een poging de mens te creëren, er vijf pogingen nodig waren, waarvan er vier eindigden na 13 baktuns. Mocht het geloof waar zijn en deze poging is ok niet gelukt, dan kun je stellen dat er aan het eind van de 13 baktuns er inderdaad een nieuwe poging aan zit te komen.quote:Hoe het ook zij, de Maya-telling begint dan opnieuw met het jaar nul. De Maya's hebben geen lineaire tijds-telling, maar zien de tijd als inelkaargrijpende cirkels."
De maya kalender bestaat niet uit twee schijven, dat wil zeggen niet de kalender die 2012 "voorspelt".quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:41 schreef MrWilliams het volgende:
toeval.
De maya kalender bestaat uit twee schijven. Het mooie van schijven is dat er geen einde aan zit. Als de maya's geweten hadden dat het leven eindigde in 2012, hadden ze er wel een lijn van gemaakt ofzo.
bovendien is het mogelijk om elke datum met elke datum te verbinden, zolang je maar hard genoeg zoekt naar het getal dat je nodig hebt om het mogelijk te maken.
Tuurlijk zijn wij afhankelijk van de andere planeten in ons zonnestelsel, sommige alleen als schild voor meteoren, en andere hebben invloed op onze natuur (energie, zoals je zegt.. zie eb en vloed door de maan).quote:Hallo
Duidelijk uitgelegd.
Geloof je er zelf in ? serieus bedoeld
Zelf geloof ik er wel in, ik geloof dat alles draait om energie, we zijn afhankelijk van de zon, 1 grote bal energie.
maar ook van de maan en vele andere planeten, een soort van astrologie ?
Spannend hoor 2012![]()
Dat vind ik er nog steeds niet bijhoren, ik heb veel gelezen over 2012 maar het getal 42 ben ik nooit tegengekomen.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 21:30 schreef WurM het volgende:
Leuk, al dat gebrainstorm over 2012, maar dat was niet helemaal de bedoeling van dit topic. Er zijn, zoals duidelijk te lezen is, verschillende theoriën over 2012 en de een zegt dat het wel zo is, de ander zegt dat er niets aan de hand is. Ik vind het allemaal best.
Maar laten we er nu eens vanuit gaan dat er in 2012 wel 'iets' gebeurt, hoe denken jullie dan over het 1970/42 jaar gebeuren? Daar ben ik vooral benieuwd naar.
De maya hadden helemaal geen uitspraken over 2012. Niet over het jaartal en niet over het eindigen van deze baktun.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:30 schreef masterblackmesa het volgende:
Uit nummers kun je alles maken. Ik ben nogal skeptisch over dit soort "Nummer theorien".
De maya's hadden hele andere uitspraken over 2012 dan dat de meeste mensen zeggen.
Zo wordt met 2012 bedoelt het einde van een periode en de komst van een nieuwe periode.
En niet de einde van de wereld.
Beide gebeurtenissen zijn al met enige regelmaat voorgekomen. Een zonsverduistering is nooit op de gehele aarde 100% en elke 11 jaar heb je het zonnemaximum, wat gepaard gaat met solar flares. In 1989 heeft dat desastreuse gevolgen gehad voor een waterkracht centrale in Quebec, maar het einde van de wereld of een nieuw begin was het totaal niet natuurlijk.quote:In 2012 krijgt de wereld ook te maken met een volledige zonsverduistering.
En volgens de NASA krijgt de atmosfeer / magnetosfeer van de aarde in 2012 te maken met Solar Flares dat tot een Pole Shift kan leiden.
Ijstijd gaat inderdaad niet gebeuren in 4 jaar van nu.quote:Het ergste scenario dat er volgens mij kan gebeuren is dat er een ijstijd in 2012 zou komen.
Maar dit zal vast niet gebeuren.
Voor de rest nergens over druk maken, de wereld gaat heus niet ten onder.
Jawel. Lees de vertaling ervan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 17:04 schreef The_stranger het volgende:
De maya hadden helemaal geen uitspraken over 2012. Niet over het jaartal en niet over het eindigen van deze baktun.
Elke 11 jaar is ook maar als een bacterie in het universum, veel te klein om een gevolg te hebben.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 17:04 schreef The_stranger het volgende:
Beide gebeurtenissen zijn al met enige regelmaat voorgekomen. Een zonsverduistering is nooit op de gehele aarde 100% en elke 11 jaar heb je het zonnemaximum, wat gepaard gaat met solar flares. In 1989 heeft dat desastreuse gevolgen gehad voor een waterkracht centrale in Quebec, maar het einde van de wereld of een nieuw begin was het totaal niet natuurlijk.
[..]
Ijstijd gaat inderdaad niet gebeuren in 4 jaar van nu.
Waarom zou de aarde dichter bij de zon komen te staan?quote:Op maandag 1 september 2008 13:18 schreef Ensenata het volgende:
Onze planeet verandert dan van koers, hij komt heel dichtbij de zon, waardoor er magnetische velden onstaan.
Die zorgen weer dat slapende vulkanen wakker worden en er aardplaten gaan verschuiven op de oceanen waardoor er tsunami's komen en meer van dat soort gedoe.
Ook zullen alle elektrische apparaten ontploffen.
Dan hanteer jij een ruime definitie van aantonen...quote:Maar ik vind het erg interessant en er schuilt wel een kern van waarheid in, omdat dit ook aantoont hoe Dino's uitgestorven zijn, of de Egyptenaren enzo zelf.
En dat is in 18xx ook al voorgekomen. Toen kon je poollicht in Athene zien.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 16:30 schreef masterblackmesa het volgende:
In 2012 krijgt de wereld ook te maken met een volledige zonsverduistering.
En volgens de NASA krijgt de atmosfeer / magnetosfeer van de aarde in 2012 te maken met Solar Flares
Maar het is al gaande sinds het ontstaan van de zon en aarde, wat maakt 2012 dan het tijdstip dat er wel wat merkbaars gaat gebeuren...quote:Op maandag 1 september 2008 13:18 schreef Ensenata het volgende:
[..]
Elke 11 jaar is ook maar als een bacterie in het universum, veel te klein om een gevolg te hebben.
Een baktun is simpelweg een eenheid om een hoeveelheid tijd te meten, net zoals wij bv. de eeuw kennen. De Egyptenaren kenden het niet, net zoals de hopi het niet kenden. Dat ze een eenheid hadden voor een X aantal jaar, zal mij niet verbazen, maar het woord baktun kenden ze niet. Los daarvanm is een baktun ook geen periode van 13.000 jaar. Een baktun bestaat uit 144.000 dagen, of wel 400 tun (ongeveer 400 " onze" jaren). De maya beschaving heeft zelf rond de 8ste á 9de baktun plaatgevonden.quote:Wat de Maya's en andere volken (Egyptenaren en Hopi's bijvoorbeeld) hebben gezegd, is dat er eens in de 13.000 jaar (!) een nieuwe "baktun" komt, zo noemde zij het dan. Wij zeggen gewoon een nieuwe periode of een nieuwe zon.
De koers van onze planeet veranderd niet ten opzichte van wat de aarde elk jaar doet. Elk jaar draait hij vrolijk zijn rondje, op precies dezelfde afstand als het jaar daarvoor. [/i]De koers veranderd niet[/i].quote:Onze planeet verandert dan van koers, hij komt heel dichtbij de zon, waardoor er magnetische velden onstaan.
Grote onzin, de afstand aarde-zon verandert niet in 2012. Er zijn aanwizingen dat er in de 4,5 miljard jaar er inderdaad afwijkingen zijn geweest, ook na het turbulentie begin, in de afstand, maar dat is minimaal en heeft niets met 2012 te maken.quote:Die zorgen weer dat slapende vulkanen wakker worden en er aardplaten gaan verschuiven op de oceanen waardoor er tsunami's komen en meer van dat soort gedoe.
Ook zullen alle elektrische apparaten ontploffen.
Aangezien je dit blijft aanhalen en je zeker lijkt te zijn van je zaak, geef mij een bron van die koersverandering, misschien kan ik nog wat leren...quote:Van een ijstijd is dus natuurlijk geen sprake... dat gebeurt dan weer over 13.000 jaar als de aarde weer van koers verandert, de andere kant op dan dus, weg van de zon.
Mmm de drie ergste aarbevingen in de geschreven geschiedenis hebben plaatsgevonden in 1960 (Chili 9,5), 1964 (Alaska 9,2) en 2004 (tsunami 9,15). De laatste heeft qua aardbeving een derde plek veroverd. Overstromingen komen natuurlijk al langer voor, het enige wat toeneemt is het aantal doden, rechtevenredig met de toename van de wereldbevolking.quote:En geloof het of niet, dit is allemaal al bezig sinds 11 september 2001, de Egyptenaren hadden als hun "einde" namelijk 7 september 2001.. en er kan iets van een week speling zitten in zo'n voorspelling.
En vanaf toen is het best bergafwaarts gegaan, er gebeuren ook al erg veel rampen, hoevaak heb je de laatste jaren wel niet gehoord "de ergste *vul ramp in* in zoveel jaar?" bijvoorbeeld de tsunami van 2004.
Maar komt dat omdat er meer aardbevingen zijn, of omdat je exposure gewoon groter geworden is. Men krijgt meer zenders, meer toegang tot nieuws, meer gedrevenheid om meer nieuws op een zo spannend mogelijke manier te brengen.quote:Nu, (bijna) dagelijks hoor ik wel weer dat er een orkaan is ergens in Noord-Amerika, of een aardbeving in China, overstromingen in India ofzo.
Tot nu toe heb je daar geen bewijzen voor aan geleverd...quote:Bereid je dus maar vast voor, we zijn bezig met de aanloop naar wat groters.
De Egyptenaren zijn niet uitgestorven, maar de beschaving is uit een gevallen, of wel opgenomen in, in dit geval, de romeinse beschaving. Ook deze beschaving is op zijn beurt uit een gevallen, hebben de maya's dat ook voorspeld? En wat betreft het uiteenvallen van de chamaven, bataven en saksen?quote:Al ben ik natuurlijk ook NIET 100% overtuigd van dit alles, maar ik vind het toch allemaal wel "toevallig", en ik zal pas echt overtuigd zijn als het echt begint en internationaal erkend word.
Maar ik vind het erg interessant en er schuilt wel een kern van waarheid in, omdat dit ook aantoont hoe Dino's uitgestorven zijn, of de Egyptenaren enzo zelf.
Lange lap tekst, kom er later op terug, wil er even de tijd voor nemen, is in ieder geval interessant tot nu toe.quote:Op zondag 31 augustus 2008 13:42 schreef GaylordF0kker het volgende:
[..]
Jawel. Lees de vertaling ervan.
Jawel. Onze maan verandert ook, maar dat is een paar meter in de paar duizend jaar. Over tientallen duizenden jaren is het zelfs zo dat de maan 'op drift' gaat. Maar dat heeft helemaal niets te maken met 2012 of een ander jaargetal.quote:Op maandag 1 september 2008 15:38 schreef The_stranger het volgende:
De koers van onze planeet veranderd niet ten opzichte van wat de aarde elk jaar doet. Elk jaar draait hij vrolijk zijn rondje, op precies dezelfde afstand als het jaar daarvoor. [/i]De koers veranderd niet[/i].
Mogelijk ben je in de war met de precessie van de equinoxen, iets wat vaker in verband wordt gebracht met 2012
Klopt, inderdaad beweegt de aarde van de zon af, niet relevant voor de post waarop ik reageerde. Maar om het geheel 100% kloppend te maken, twee processen zorgen voor de toenemende afstand. Het getijde effect, zoals jij al zegt, ook met de maan aan de hand, waarbij de rotatie snelheid verlaagd word, wat een ruimere baan veroorzaakt en de uitstoot van zonnedeeltjes die de aarde wegduwen.quote:Op maandag 1 september 2008 15:58 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Jawel. Onze maan verandert ook, maar dat is een paar meter in de paar duizend jaar. Over tientallen duizenden jaren is het zelfs zo dat de maan 'op drift' gaat. Maar dat heeft helemaal niets te maken met 2012 of een ander jaargetal.
Omdat het nog maar 4 jaar duurt, en ik denk dat veel mensen het toch wel spannend vinden, dus word het ook goed bekeken.quote:Op dinsdag 2 september 2008 00:11 schreef GaylordF0kker het volgende:
Morgen op de Vlaamse radiozender Studio Brussel ook al over 2012. 2012 Komt vaak in het nieuws de laatste tijd.
Ja, je zou gerust gelijk kunnen hebben.quote:Op dinsdag 2 september 2008 19:23 schreef Ensenata het volgende:
[..]
Omdat het nog maar 4 jaar duurt, en ik denk dat veel mensen het toch wel spannend vinden, dus word het ook goed bekeken.
Word vast wel weer een hele hype over 2-3 jaar gok ik. 2012 t-shirts, Maya spulletjes en weet ik wat....
"Het einde van de wereld" wil niet zeggen dat de wereld vernietigd word ofzo. Het betekent meer "Het einde van de wereld zoals wij die kennen".quote:Op woensdag 3 september 2008 08:30 schreef Elecktra het volgende:
Ik zie dat meer als einde van een periode en het begin van een nieuwe periode,En NIET het einde van de wereld ....Mensen schreeuwen ooooow de wereld vergaat in 2012!!!! denk na, tis meer een andere episode..
Als je in sprookjes geloofd, welke geen enkele basis hebben in de werkelijkheid en wetenschap, dan kan dat inderdaad best de waarheid zijn...quote:Op woensdag 3 september 2008 08:21 schreef Elecktra het volgende:
[quote]Op maandag 18 augustus 2008 18:44 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
interessant
[/quo Precies..dit is de waarheid ..
Er is nochtans waarheid rond 2012 en de maya-kalenders. Het hemels proces dat de eindkalender beschrijft is te zien. Wiskundigen hebben zelfs bepaald wanneer de zon exact de galactische evenaar oversteekt. Dat was in 98, toevallig ook het jaar dat het magnetische veld van de aarde wat klappen kreeg. Check de cijfers.quote:Op woensdag 3 september 2008 10:15 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als je in sprookjes geloofd, welke geen enkele basis hebben in de werkelijkheid en wetenschap, dan kan dat inderdaad best de waarheid zijn...
Ik doelde meer op de post waarover gezegd werd dat het de waarheid is (en in zijn geheel niet klopt), nie tover het 2012 verhaal opzich...quote:Op woensdag 3 september 2008 16:09 schreef GaylordF0kker het volgende:
[..]
Er is nochtans waarheid rond 2012 en de maya-kalenders. Het hemels proces dat de eindkalender beschrijft is te zien. Wiskundigen hebben zelfs bepaald wanneer de zon exact de galactische evenaar oversteekt. Dat was in 98, toevallig ook het jaar dat het magnetische veld van de aarde wat klappen kreeg. Check de cijfers.
Einde van de materie is het einde van het heelal.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:18 schreef GasTurbine het volgende:
Hoe kan de zon in het midden van iets staan wat misschien wel oneindig is? Daar is geen midden, geen evenaar en geen boven of onderkant.
Of weten jullie soms wat er aan het einde van het heelal is? Een enorme stenen muur?
Hoe weet je zeker of het heelal eindig is? Of de materie eindig is?quote:Op woensdag 3 september 2008 18:21 schreef tard het volgende:
[..]
Einde van de materie is het einde van het heelal.
De aarde staat niet in het midden van het heelal. An sich heeft onze planeet er ook niet zoveel mee te maken. Het is hoogstens een ijkpunt voor de waarnemer.quote:Op woensdag 3 september 2008 18:18 schreef GasTurbine het volgende:
Hoe kan de zon in het midden van iets staan wat misschien wel oneindig is? Daar is geen midden, geen evenaar en geen boven of onderkant.
Of weten jullie soms wat er aan het einde van het heelal is? Een enorme stenen muur?
Edit: ik reageer dus op die gast die zegt dat de aarde in het midden van het heelal gaat staan binnenkort
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |