quote:
Op maandag 1 september 2008 13:18 schreef Ensenata het volgende:[..]
Elke 11 jaar is ook maar als een bacterie in het universum, veel te klein om een gevolg te hebben.
Maar het is al gaande sinds het ontstaan van de zon en aarde, wat maakt 2012 dan
het tijdstip dat er wel wat merkbaars gaat gebeuren...
quote:
Wat de Maya's en andere volken (Egyptenaren en Hopi's bijvoorbeeld) hebben gezegd, is dat er eens in de 13.000 jaar (!) een nieuwe "baktun" komt, zo noemde zij het dan. Wij zeggen gewoon een nieuwe periode of een nieuwe zon.
Een baktun is simpelweg een eenheid om een hoeveelheid tijd te meten, net zoals wij bv. de eeuw kennen. De Egyptenaren kenden het niet, net zoals de hopi het niet kenden. Dat ze een eenheid hadden voor een X aantal jaar, zal mij niet verbazen, maar het woord baktun kenden ze niet. Los daarvanm is een baktun ook geen periode van 13.000 jaar. Een baktun bestaat uit 144.000 dagen, of wel 400 tun (ongeveer 400 " onze" jaren). De maya beschaving heeft zelf rond de 8ste á 9de baktun plaatgevonden.
Volgens mij haal je wat termen door elkaar, misschien eerst even uitzoeken wat wat is, is makkelijker voor beiden...
quote:
Onze planeet verandert dan van koers, hij komt heel dichtbij de zon, waardoor er magnetische velden onstaan.
De koers van onze planeet veranderd niet ten opzichte van wat de aarde elk jaar doet. Elk jaar draait hij vrolijk zijn rondje, op precies dezelfde afstand als het jaar daarvoor. [/i]De koers veranderd niet[/i].
Mogelijk ben je in de war met de precessie van de equinoxen, iets wat vaker in verband wordt gebracht met 2012
quote:
Die zorgen weer dat slapende vulkanen wakker worden en er aardplaten gaan verschuiven op de oceanen waardoor er tsunami's komen en meer van dat soort gedoe.
Ook zullen alle elektrische apparaten ontploffen.
Grote onzin, de afstand aarde-zon verandert niet in 2012. Er zijn aanwizingen dat er in de 4,5 miljard jaar er inderdaad afwijkingen zijn geweest, ook na het turbulentie begin, in de afstand, maar dat is minimaal en heeft niets met 2012 te maken.
quote:
Van een ijstijd is dus natuurlijk geen sprake... dat gebeurt dan weer over 13.000 jaar als de aarde weer van koers verandert, de andere kant op dan dus, weg van de zon.
Aangezien je dit blijft aanhalen en je zeker lijkt te zijn van je zaak, geef mij een bron van die koersverandering, misschien kan ik nog wat leren...
quote:
En geloof het of niet, dit is allemaal al bezig sinds 11 september 2001, de Egyptenaren hadden als hun "einde" namelijk 7 september 2001.. en er kan iets van een week speling zitten in zo'n voorspelling.
En vanaf toen is het best bergafwaarts gegaan, er gebeuren ook al erg veel rampen, hoevaak heb je de laatste jaren wel niet gehoord "de ergste *vul ramp in* in zoveel jaar?" bijvoorbeeld de tsunami van 2004.
Mmm de drie ergste aarbevingen in de geschreven geschiedenis hebben plaatsgevonden in 1960 (Chili 9,5), 1964 (Alaska 9,2) en 2004 (tsunami 9,15). De laatste heeft qua aardbeving een derde plek veroverd. Overstromingen komen natuurlijk al langer voor, het enige wat toeneemt is het aantal doden, rechtevenredig met de toename van de wereldbevolking.
In
de top 5 van grootste tsunami's staat er slecht 1 van na 2001.
Van de
top tien van sterkste orkanen in Amerika staat er geen een van na 2001.
Ook de
lijst van grootste bosbranden geeft geen beeld van toename na 2001.
Ook het volgend eplaatje geeft geen toename van cycloon activiteit na 2001:
![]()
Welke rampen bedoel je dan wel? Ik denk dat dat je je laat leiden door uitspraken die geen gegronde basis hebben, maar wel leuk als soundbyte klinken om de vele hulpgirorekeningen te vullen.
quote:
Nu, (bijna) dagelijks hoor ik wel weer dat er een orkaan is ergens in Noord-Amerika, of een aardbeving in China, overstromingen in India ofzo.
Maar komt dat omdat er meer aardbevingen zijn, of omdat je exposure gewoon groter geworden is. Men krijgt meer zenders, meer toegang tot nieuws, meer gedrevenheid om meer nieuws op een zo spannend mogelijke manier te brengen.
quote:
Bereid je dus maar vast voor, we zijn bezig met de aanloop naar wat groters.
Tot nu toe heb je daar geen bewijzen voor aan geleverd...
quote:
Al ben ik natuurlijk ook NIET 100% overtuigd van dit alles, maar ik vind het toch allemaal wel "toevallig", en ik zal pas echt overtuigd zijn als het echt begint en internationaal erkend word.
Maar ik vind het erg interessant en er schuilt wel een kern van waarheid in, omdat dit ook aantoont hoe Dino's uitgestorven zijn, of de Egyptenaren enzo zelf.
De Egyptenaren zijn niet uitgestorven, maar de beschaving is uit een gevallen, of wel opgenomen in, in dit geval, de romeinse beschaving. Ook deze beschaving is op zijn beurt uit een gevallen, hebben de maya's dat ook voorspeld? En wat betreft het uiteenvallen van de chamaven, bataven en saksen?
Over de dinosaurussen kan ik niets terug vinden wat de maya's zouden hebben voorspeld/verklaard.
(Inter)nationaal erkent worden? Wat precies? Alles wat je hier aandraagt is onzin of niet te bewijzen, wat moet er erkent worden?
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan