abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60674113
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:26 schreef koningdavid het volgende:
Stekelenburg: 7 - Viel m.i. niet veel te verwijten bij de goals en keepte voor de rest goed.

Schilder: 5 - Geen verdediger. Al deed hij het een groot gedeelte van de wedstrijd aardig, aan het eind viel hij zwaar door de mand.
Anita: 8 - Heeft gedaan wat hij kon. Af en toe wat schoonheidsfoutjes maar voor de rest ijzersterk gespeeld. Een slimme speler en echte balafpakker. Zou prima als verdedigende middenvelder kunnen spelen. De tegengoal viel hem gezien zijn lengte eigenlijk niet eens te verwijten. Een bonuspunt voor Maarssenaar zijn.
Oleguer 6 - Was een groot gedeelte van de wedstrijd degelijk maar had bij de 2-1 en 2-3 toch beter in kunnen grijpen.
Silva: 7 - Degelijk en aanvallend liet hij zich weer zien.

Gabri 6 Soms slordige passjes maar op mentaliteit en ervaring toch een voldoende.
Lindgren 6- Matige wedstrijd, vooral bij balbezit liep hij niet goed vrij. Wanneer Arsenal aan de bal was zag je zijn defensieve kracht.
Aissati 7 - Prima debuut.

Cvitanich 7 - Goede voorbereiding bij de 2-0, hard gewerkt en goed vrijgelopen.
Suarez 8 - IJzersterke eerste en een mindere tweede helft. Prachtgoal ook.
Huntelaar 7 - Mooie goal, verder onzichtbaaar.
Paar aanpassinkjes
Ik hoop dat van Basten de volgende wedstrijd Lindgren en Anita van positie wisselt lijkt me zeer interessant om te zien wat voor effect dat heeft op de opbouw.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:39:16 #177
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60674160
quote:
Arsenal-manager Arsene Wenger heeft de Ajax-aanval een compliment gegeven. De coach vond dat de Amsterdammers uiterst effectief met de kansen omsprongen. ,,Maar dat zal ook wel aan de coach liggen, dat is per slot van rekening een voormalige aanvaller.” voegde hij toe met een glimlach.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_60674224
Huntelaar was weer geniaal bezig vandaag, gewoon elke keer in de tang zitten bij 2 verdedigers maar ze wel elke keer meelokken dat de vleugels alle ruimte krijgen

En dan 1 of 2 kansen en gelijk scoren he! Het blijft ook een held
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_60674260
Je kan gewoon zien dat er potentie in dit elftal zit, het moet allemaal wel even aan elkaar wennen.

Daarnaast is dit tegen Arsenal niet slecht, ze wonnen afgelopen weekend zelfs van Real.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_60674346
quote:
Anita: 8 - Heeft gedaan wat hij kon. Af en toe wat schoonheidsfoutjes maar voor de rest ijzersterk gespeeld. Een slimme speler en echte balafpakker. Zou prima als verdedigende middenvelder kunnen spelen. De tegengoal viel hem gezien zijn lengte eigenlijk niet eens te verwijten. Een bonuspunt voor Maarssenaar zijn.
Oleguer 6 - Was een groot gedeelte van de wedstrijd degelijk maar had bij de 2-1 en 2-3 toch beter in kunnen grijpen.
Haha idd, geef Oleguer vooral de schuld van de 2-1 als hij zijn man dekt terwijl Anita gewoon te klein is om bij Adebayor te blijven.

Btw: opmerkelijk dat Donald inviel in plaats van de Jong terwijl die wel op de bank zat. Zou Donald al gestegen zijn in de pikorde of was het puur een tactische wissel?
pi_60674388
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:48 schreef Emimich het volgende:

[..]

Haha idd, geef Oleguer vooral de schuld van de 2-1 als hij zijn man dekt terwijl Anita gewoon te klein is om bij Adebayor te blijven.

Btw: opmerkelijk dat Donald inviel in plaats van de Jong terwijl die wel op de bank zat. Zou Donald al gestegen zijn in de pikorde of was het puur een tactische wissel?
siem is 10, donald wat verdedigender
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_60674396
quote:

[..]

Denk dat hij de Jong morgen wil laten starten.
pi_60674413
quote:

[..]

Tactisch denk ik. Toch had ik verwacht dat hij vd Heijden in zou brengen omdat hij beter een opbouwende rol in kan vullen achterin het middenveld. Snapte er ook niet veel van, maar het is maar een oefenpotje denk niet dat je er veel conclusies uit moet trekken.
pi_60674449
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:51 schreef toma het volgende:

[..]

Tactisch denk ik. Toch had ik verwacht dat hij vd Heijden in zou brengen omdat hij beter een opbouwende rol in kan vullen achterin het middenveld. Snapte er ook niet veel van, maar het is maar een oefenpotje denk niet dat je er veel conclusies uit moet trekken.
vd Heijden is geblesseerd.
pi_60674517
quote:

Aissati 7 - Prima debuut.
Cvitanich 6 - Goede voorbereiding bij de 2-0, verder niet heel veel gezien.
Huntelaar 7 - Mooie goal, verder onzichtbaaar.
Met alles eens, behalve met bovenstaande.

Oleguer zou ik een 5 geven, maar wijt dit aan het ontbreken van wedstrijdritme bij hem.
Aissati verdiend niet meer dan een 6. Op 1 moment na bijna niet gezien.
Cvitanich mag je wel iets hoger inschatten. Die jongen heeft enorm veel arbeid geleverd. Ook op basis van wat ik gezien heb, denk ik dat we nog veel gaan zien van het duo Klaas en Cvitanich.(mits Klaas blijft)
Je beoordeling van Huntelaar(qua cijfer) ben ik het wel met je eens. Echter niet met je argument dat ie onzichtbaar was. Hij was zoals gewoonlijk enorm balvast, waardoor hij constant 2 verdedigers bij hem had. Hiermee creëerde hij veel ruimte voor Cvitanich en Suarez.
pi_60674762
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:53 schreef F1Bas het volgende:

[..]

vd Heijden is geblesseerd.
kut, dat was ik vergeten.
pi_60675271
Aissati speelde juist heel erg goed, hij speelde fel en passte zeer goed.
pi_60675279
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
Aissati speelde juist heel erg goed, hij speelde fel en passte zeer goed.
Ik vond hem ook wel aardig ja...
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 02:33:13 #189
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60675916
ik denk dat sulejmani dit seizoen een beetje gaat tegenvallen terwijl cvitanich en suarez zich in positieve zin gaan onderscheiden
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 02:33:36 #190
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60675921
het is iig duidelijk dat er nog een verdediger nodig is
pi_60675994
Haha niet serieus te nemen
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 02:49:37 #192
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60676035
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 02:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
Haha niet serieus te nemen
...
pi_60676058
Sulejmani gaat zeker niet tegenvallen, hij heeft nog geen uur gespeeld in de voorbereiding, niet zo gek dan dat hij nog niet op z'n oude niveau is.
pi_60676346
Sulejmani afschrijven terwijl hij in maanden maar 1 uur heeft gespeeld en dat tegen een aanvallend Arsenal
AFC AJAX
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 03:42:34 #195
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60676560
Lees vrij positieve verhalen over Ajax vandaag. PSV deed het een paar dagen geleden tegen Newcastle United, geen Arsenal maar toch ook geen onaardige ploeg, ook zeker niet slecht.
Het zal er weer om gaan spannen komend jaar..al moet ik eerlijk bekennen dat ik dit seizoen voor het eerst sinds jaren in Ajax een grotere kanshebber voor de titel zie dan PSV.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 03:53:19 #196
51286 w00h00
Digital man!
pi_60676641
Ik vond het positiespel bij Ajax een stuk beter eruit zien dan de afgelopen jaren.

En naar mijn mening is de basis een goede fysieke toestand en en een goed positiespel.. dan kun je heel erg ver komen. En ik moet zeggen dat MvB ook echt op deze facetten door hamert.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 06:02:23 #197
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_60677213
als ik de selectie zo bekijk met hun schaduwelftal vind ik hem persoonlijk vrij onervaren en eigenlijk te jong

...........stekelenburg
silva...olegeur... vermaelen... vertonghen
Gabri....assaiti...Lindgren
Suarez..Huntelaar.... Sula

....Gentenaar/Vermeer
Slijngard....Anita...Van der wiel...schilder
Donald...De Jong....Urby
Dario...Martina....Sarpong

en dan nog van der heyden..

dit is de selectie..

dan de 4 gasten die wegmogen
Kennedy
Rommedahl
Ogararu
Leonardo

en die moeten
Delorge
Colin
Perez
Luque

Wat is jullie mening. Met schorsingen/Blessures, iets forceren vind ik dat er wel erg veel druk met de jonkies komen. Er zitten dus buiten Urby in het schaduwelftal, allemaal jonkies.
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
pi_60678125
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:37 schreef toma het volgende:

[..]

Paar aanpassinkjes
Ik hoop dat van Basten de volgende wedstrijd Lindgren en Anita van positie wisselt lijkt me zeer interessant om te zien wat voor effect dat heeft op de opbouw.
Zat ik ook aan te denken, ongeveer. Anita centraal in de verdediging dat gaat je gewoon doelpunten kosten. Niets ten nadele van Anita, totaal niet zelfs, maar soms kan 'ie gewoon niet bij bepaalde ballen vanwege zijn lengte. Vroeg in de eerste helft wilde hij een bal koppen, maar kwam er gewoon een grotere speler van Arsenal voor.

Verder vond ik dat Ajax een zekere rust uitstraalde het eerste uur, ook achterin. Ondanks de paar kansjes die Arsenal kreeg. Maar dat zij kansen kregen is ook wel weer logisch.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_60678144
Beetje makkelijk om de defensie elke keer de schuld te geven van de tegendoelpunten. Het laatste half uur zat het team er conditioneel er doorheen waardoor de omschakeling niet bijster soepel meer verliep. En dan krijg je gaten waar doelpunten uitkomen.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 09:51:54 #200
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_60678403
Ik heb Aissati echt amper gezien gisteren. Ik vond hem afwachtend en langzaam over komen. Bij mij kwam juist de gedachte op dat als hij vaste waarde wil zijn hij zich echt meer moet laten gelden.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')