abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60672732
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:38 schreef sjimz het volgende:

[..]

Waarom staat Slijngaard er niet in?
Die zal morgen wel spelen denk ik.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:44:22 #152
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_60672733
Sja, verdedigend was het ouderwets zwak, het middenveldx werd vrijwel overgeslagen en aanvallend was het ook niet echt denderend in de loop van de wedstrijd.

Al met al dus gewoon een zwakke vertoning, met wat leuke lichtpuntjes en toch weer typische Ajax fouten. Na de wissels was het helemaal met peren.

Al met al niets wijzer maar als je zou moeten oordelen na deze wedstrijd zijn we op vrijwel geen enkel valk veel verder dan vorig seizoen.

maar hopen dat het allemaal nog gaat lopen dus, als de ploeg volledig is en op elkaar ingespeeld.

het zal geen verrassing zijn, maar ik ben nog niet overtuigd...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:44:35 #153
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60672743
Wel leuke pot vandaag .
Anita speelde goed.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_60672745
Joh Schilder is goed zat voor op de bank, zoveel goede linksbacks zijn er niet.

Vertonghen komt er gewoon te spelen en dan heb je Slijngard en Schilder als back-up. Ik zie liever Schilder dan Urby daar, van Schilder kan je tenminste niet zeggen dat hij stoned het veld op komt.
pi_60672873
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:44 schreef HeatWave het volgende:
Sja, verdedigend was het ouderwets zwak, het middenveldx werd vrijwel overgeslagen en aanvallend was het ook niet echt denderend in de loop van de wedstrijd.

Al met al dus gewoon een zwakke vertoning, met wat leuke lichtpuntjes en toch weer typische Ajax fouten. Na de wissels was het helemaal met peren.

Al met al niets wijzer maar als je zou moeten oordelen na deze wedstrijd zijn we op vrijwel geen enkel valk veel verder dan vorig seizoen.

maar hopen dat het allemaal nog gaat lopen dus, als de ploeg volledig is en op elkaar ingespeeld.

Ik moest aan dit nummer denken na jouw post.

Het pessimisme is een beetje overdreven vind ik, we zijn duidelijk beter dan vorig jaar. Aanvallend ziet het er gewoon veelbelovend uit met Hutnelaar, Suarez, Sulejmani, Cvitanich en Aissati. Zij speelden allemaal ook redelijk vandaag, als dat eenmaal begint te draaien.

Vanavond schoten we duidelijk tekort in de omschakeling en verdediging. Anita en Schilder deden het nog best redelijk maar het zijn gewoon geen verdedigers maar middenvelders. Oleguer maakte nog niet een echt positieve indruk.

Als we verdedigend op volle sterkte zijn staat er gewoon een enorm sterk team.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_60672885
Wat een negativiteit van veel mensen hier, het is wel even Arsenal, en niet FC Bal op het Dak.
Dit is mijn club, mijn ideaal, dit is de mooiste club van allemaal!
pi_60672912
quote:

Zucht, wat verwacht je nou na nog niet eens één maand trainen? .
pi_60672937
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:48 schreef Oente het volgende:
Wat een negativiteit van veel mensen hier, het is wel even Arsenal, en niet FC Bal op het Dak.
Het is HeatWave, als hij positief zou zijn zou ik me pas echt zorgen maken.
pi_60672960
quote:
Logisch wanneer Arsenal uitstekend druk zet en de middenvelders van Ajax positioneel vast zet. Zoiets moet je bestrijden door je aanspeelpunten op het middenveld veel te laten bewegen en te laten rouleren van positie zodat de spelers van Arsenal niet goed weten wie ze moeten dekken en er zo ruimtes ontstaan.
quote:
Absoluut niet, Ajax liet zien dat het veel kwaliteit voorin heeft als collectief en tactisch werd Ajax overklast. Maar dat is ook niet erg want Arsenal is gewoon een klasse beter.
quote:

pi_60672962
quote:
http://www.youtube.com/watch?v=xvn7F0Eqpk4
Ik rook elke vorm van ellende met een l'tje weg.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:52:07 #161
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_60673006
Sja, als.... ik had liever een degelijker Ajax gezien. Dat het verdedigend niet best is is te overzien met de missende spelers. maar waar was het middenveld? niets van gezien, en de wissels van v Basten waren ook nie best, Donald is duidelijk geen geweldige controleur nog.

En Sulejmani was op 1 actie in het begin na onzichtbaar.

Die goals waren schitterend hoor, niets tegen in te brengen. Maar toen Arsenal ging voetballen was het snel over, niet erg, die zijn veel verder op dit moment, maar het was gewoon echt niet best nog,

Ik hoop dus op snel verbetering. En meer ingespeelde acties.
Get woke, go broke!
pi_60673032
oefenpotje tegen arsenal
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:54:22 #163
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_60673082
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:49 schreef Mr.Mills het volgende:

[..]

Zucht, wat verwacht je nou na nog niet eens één maand trainen? .
Da zeg ik toch, ik hoop dat het beter gaat als ze zijn ingespeeld. Maar NU is het niet best, en dat is toch waar we het over `hebben?

Ik zag wel lichtpuntjes, maar ook weer dezelfde fouten... ik verbind er nog niets aan, vind het wel jammer gewoon.
Get woke, go broke!
pi_60673128
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:52 schreef HeatWave het volgende:
Sja, als.... ik had liever een degelijker Ajax gezien. Dat het verdedigend niet best is is te overzien met de missende spelers. maar waar was het middenveld? niets van gezien
Wat overdreven weer.. 60 Minuten lang speelde het middenveld zeer redelijk vond ik. Lindgren, Gabri en Aissati namen elkaars positie goed over en pakten aardige wat ballen.
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:52 schreef HeatWave het volgende:
en de wissels van v Basten waren ook nie best, Donald is duidelijk geen geweldige controleur nog.
Donald vond ik goed invallen, geen fout gemaakt plus een aantal ballen onderschept.
Het probleem lag bij het gebrek aan conditie en wedstrijdritme en aan het opstellen van middenvelders in de verdediging.
Bovendien is het geen schande van Arsenal te verliezen. Zeker niet van een Arsenal dat praktisch hetzelde is als vorig jaar en dus goed ingespeeld is en veel verder in de voorbereiding zit.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_60673150
Ik kreeg trouwens een naar gevoel bij de antwoorden van Huntelaar in het interview in de voorbeschouwing.
pi_60673171
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:56 schreef patrickt37 het volgende:
Ik kreeg trouwens een naar gevoel bij de antwoorden van Huntelaar in het interview in de voorbeschouwing.
Wat zei hij dan? Dat heb ik gemist.
pi_60673200
@Toma, het was meer de manier waarop hij antwoorden gaf op de vragen omtrend het blijven bij Ajax.
pi_60673235
"Voorlopig richt ik me op Ajax, en verder ben ik nergens mee bezig" Maar hierbij zag je een bepaalde grijns op zijn gezicht.
pi_60673312
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:59 schreef patrickt37 het volgende:
"Voorlopig richt ik me op Ajax, en verder ben ik nergens mee bezig" Maar hierbij zag je een bepaalde grijns op zijn gezicht.
Dan heb je meer gezien dan ik.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_60673464
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 23:59 schreef patrickt37 het volgende:
Denk niet dat je daar iets achter moet zoeken. Maar het zal belangrijk zijn dat hij blijft. Die goal was weer van topklasse. Maar soms laat hij zich iets te ver terug zakken. Je zag dat Aissati daar nog niet goed op ingespeeld was doordat hij hem vaak voor de voeten liep.
pi_60673466
Ik weet niet goed wat ik van deze wedstrijd moet vinden.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:15:34 #172
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_60673664
nja, leerzame pot. Tweede helft is het duidelijk dat Arsenal EN verder is in de voorbereiding EN spelers van wereldklasse in de ploeg heeft lopen waar Ajax nog een maatje te klein voor is. Geen schande en geen nieuws.
Al met al loopt er zeker voorin veel kwaliteit en zal er genoeg te genieten zijn. Als de defensie er een beetje staat is Ajax absoluut moeilijk te kloppen in de competitie.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_60673921
Stekelenburg: 7 - Viel m.i. niet veel te verwijten bij de goals en keepte voor de rest goed.

Schilder: 5 - Geen verdediger. Al deed hij het een groot gedeelte van de wedstrijd aardig, aan het eind viel hij zwaar door de mand.
Anita: 8 - Heeft gedaan wat hij kon. Af en toe wat schoonheidsfoutjes maar voor de rest ijzersterk gespeeld. Een slimme speler en echte balafpakker. Zou prima als verdedigende middenvelder kunnen spelen. De tegengoal viel hem gezien zijn lengte eigenlijk niet eens te verwijten. Een bonuspunt voor Maarssenaar zijn.
Oleguer 6 - Was een groot gedeelte van de wedstrijd degelijk maar had bij de 2-1 en 2-3 toch beter in kunnen grijpen.
Silva: 7 - Degelijk en aanvallend liet hij zich weer zien.

Gabri 6,5 - Redelijk maar af en toe weer iets te druistig.
Lindgren 6,5 - Weinig balverlies maar had zich in de omschakeling meer kunnen laten gelden.
Aissati 7 - Prima debuut.

Cvitanich 6 - Goede voorbereiding bij de 2-0, verder niet heel veel gezien.
Suarez 8 - IJzersterke eerste en een mindere tweede helft. Prachtgoal ook.
Huntelaar 7 - Mooie goal, verder onzichtbaaar.
pi_60674026
Ik zou Lindgren en Cvitanich wat hoger geven en Aisatti iets lager
pi_60674040
Cvitanich maar een 6?
Vond hem beter spelen dan Huntelaar.
pi_60674113
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:26 schreef koningdavid het volgende:
Stekelenburg: 7 - Viel m.i. niet veel te verwijten bij de goals en keepte voor de rest goed.

Schilder: 5 - Geen verdediger. Al deed hij het een groot gedeelte van de wedstrijd aardig, aan het eind viel hij zwaar door de mand.
Anita: 8 - Heeft gedaan wat hij kon. Af en toe wat schoonheidsfoutjes maar voor de rest ijzersterk gespeeld. Een slimme speler en echte balafpakker. Zou prima als verdedigende middenvelder kunnen spelen. De tegengoal viel hem gezien zijn lengte eigenlijk niet eens te verwijten. Een bonuspunt voor Maarssenaar zijn.
Oleguer 6 - Was een groot gedeelte van de wedstrijd degelijk maar had bij de 2-1 en 2-3 toch beter in kunnen grijpen.
Silva: 7 - Degelijk en aanvallend liet hij zich weer zien.

Gabri 6 Soms slordige passjes maar op mentaliteit en ervaring toch een voldoende.
Lindgren 6- Matige wedstrijd, vooral bij balbezit liep hij niet goed vrij. Wanneer Arsenal aan de bal was zag je zijn defensieve kracht.

Cvitanich 7 - Goede voorbereiding bij de 2-0, hard gewerkt en goed vrijgelopen.
Suarez 8 - IJzersterke eerste en een mindere tweede helft. Prachtgoal ook.
Paar aanpassinkjes
Ik hoop dat van Basten de volgende wedstrijd Lindgren en Anita van positie wisselt lijkt me zeer interessant om te zien wat voor effect dat heeft op de opbouw.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 00:39:16 #177
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_60674160
quote:
Arsenal-manager Arsene Wenger heeft de Ajax-aanval een compliment gegeven. De coach vond dat de Amsterdammers uiterst effectief met de kansen omsprongen. ,,Maar dat zal ook wel aan de coach liggen, dat is per slot van rekening een voormalige aanvaller.” voegde hij toe met een glimlach.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_60674224
Huntelaar was weer geniaal bezig vandaag, gewoon elke keer in de tang zitten bij 2 verdedigers maar ze wel elke keer meelokken dat de vleugels alle ruimte krijgen

En dan 1 of 2 kansen en gelijk scoren he! Het blijft ook een held
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_60674260
Je kan gewoon zien dat er potentie in dit elftal zit, het moet allemaal wel even aan elkaar wennen.

Daarnaast is dit tegen Arsenal niet slecht, ze wonnen afgelopen weekend zelfs van Real.
pi_60674346
quote:
Haha idd, geef Oleguer vooral de schuld van de 2-1 als hij zijn man dekt terwijl Anita gewoon te klein is om bij Adebayor te blijven.

Btw: opmerkelijk dat Donald inviel in plaats van de Jong terwijl die wel op de bank zat. Zou Donald al gestegen zijn in de pikorde of was het puur een tactische wissel?
pi_60674388
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:48 schreef Emimich het volgende:

[..]

Haha idd, geef Oleguer vooral de schuld van de 2-1 als hij zijn man dekt terwijl Anita gewoon te klein is om bij Adebayor te blijven.

Btw: opmerkelijk dat Donald inviel in plaats van de Jong terwijl die wel op de bank zat. Zou Donald al gestegen zijn in de pikorde of was het puur een tactische wissel?
siem is 10, donald wat verdedigender
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_60674396
quote:

[..]

Denk dat hij de Jong morgen wil laten starten.
pi_60674413
quote:

[..]

Tactisch denk ik. Toch had ik verwacht dat hij vd Heijden in zou brengen omdat hij beter een opbouwende rol in kan vullen achterin het middenveld. Snapte er ook niet veel van, maar het is maar een oefenpotje denk niet dat je er veel conclusies uit moet trekken.
pi_60674449
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:51 schreef toma het volgende:

[..]

Tactisch denk ik. Toch had ik verwacht dat hij vd Heijden in zou brengen omdat hij beter een opbouwende rol in kan vullen achterin het middenveld. Snapte er ook niet veel van, maar het is maar een oefenpotje denk niet dat je er veel conclusies uit moet trekken.
vd Heijden is geblesseerd.
pi_60674517
quote:

Cvitanich 6 - Goede voorbereiding bij de 2-0, verder niet heel veel gezien.
Met alles eens, behalve met bovenstaande.

Oleguer zou ik een 5 geven, maar wijt dit aan het ontbreken van wedstrijdritme bij hem.
Aissati verdiend niet meer dan een 6. Op 1 moment na bijna niet gezien.
Cvitanich mag je wel iets hoger inschatten. Die jongen heeft enorm veel arbeid geleverd. Ook op basis van wat ik gezien heb, denk ik dat we nog veel gaan zien van het duo Klaas en Cvitanich.(mits Klaas blijft)
Je beoordeling van Huntelaar(qua cijfer) ben ik het wel met je eens. Echter niet met je argument dat ie onzichtbaar was. Hij was zoals gewoonlijk enorm balvast, waardoor hij constant 2 verdedigers bij hem had. Hiermee creëerde hij veel ruimte voor Cvitanich en Suarez.
pi_60674762
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:53 schreef F1Bas het volgende:

[..]

vd Heijden is geblesseerd.
kut, dat was ik vergeten.
pi_60675271
Aissati speelde juist heel erg goed, hij speelde fel en passte zeer goed.
pi_60675279
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 01:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
Aissati speelde juist heel erg goed, hij speelde fel en passte zeer goed.
Ik vond hem ook wel aardig ja...
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 02:33:13 #189
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60675916
ik denk dat sulejmani dit seizoen een beetje gaat tegenvallen terwijl cvitanich en suarez zich in positieve zin gaan onderscheiden
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 02:33:36 #190
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60675921
het is iig duidelijk dat er nog een verdediger nodig is
pi_60675994
Haha niet serieus te nemen
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 02:49:37 #192
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60676035
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 02:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
Haha niet serieus te nemen
...
pi_60676058
Sulejmani gaat zeker niet tegenvallen, hij heeft nog geen uur gespeeld in de voorbereiding, niet zo gek dan dat hij nog niet op z'n oude niveau is.
pi_60676346
Sulejmani afschrijven terwijl hij in maanden maar 1 uur heeft gespeeld en dat tegen een aanvallend Arsenal
AFC AJAX
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 03:42:34 #195
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_60676560
Lees vrij positieve verhalen over Ajax vandaag. PSV deed het een paar dagen geleden tegen Newcastle United, geen Arsenal maar toch ook geen onaardige ploeg, ook zeker niet slecht.
Het zal er weer om gaan spannen komend jaar..al moet ik eerlijk bekennen dat ik dit seizoen voor het eerst sinds jaren in Ajax een grotere kanshebber voor de titel zie dan PSV.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 03:53:19 #196
51286 w00h00
Digital man!
pi_60676641
Ik vond het positiespel bij Ajax een stuk beter eruit zien dan de afgelopen jaren.

En naar mijn mening is de basis een goede fysieke toestand en en een goed positiespel.. dan kun je heel erg ver komen. En ik moet zeggen dat MvB ook echt op deze facetten door hamert.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 06:02:23 #197
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_60677213
als ik de selectie zo bekijk met hun schaduwelftal vind ik hem persoonlijk vrij onervaren en eigenlijk te jong

...........stekelenburg
silva...olegeur... vermaelen... vertonghen
Gabri....assaiti...Lindgren
Suarez..Huntelaar.... Sula

....Gentenaar/Vermeer
Slijngard....Anita...Van der wiel...schilder
Donald...De Jong....Urby
Dario...Martina....Sarpong

en dan nog van der heyden..

dit is de selectie..

dan de 4 gasten die wegmogen
Kennedy
Rommedahl
Ogararu
Leonardo

en die moeten
Delorge
Colin
Perez
Luque

Wat is jullie mening. Met schorsingen/Blessures, iets forceren vind ik dat er wel erg veel druk met de jonkies komen. Er zitten dus buiten Urby in het schaduwelftal, allemaal jonkies.
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
pi_60678125
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 00:37 schreef toma het volgende:

[..]

Paar aanpassinkjes
Ik hoop dat van Basten de volgende wedstrijd Lindgren en Anita van positie wisselt lijkt me zeer interessant om te zien wat voor effect dat heeft op de opbouw.
Zat ik ook aan te denken, ongeveer. Anita centraal in de verdediging dat gaat je gewoon doelpunten kosten. Niets ten nadele van Anita, totaal niet zelfs, maar soms kan 'ie gewoon niet bij bepaalde ballen vanwege zijn lengte. Vroeg in de eerste helft wilde hij een bal koppen, maar kwam er gewoon een grotere speler van Arsenal voor.

Verder vond ik dat Ajax een zekere rust uitstraalde het eerste uur, ook achterin. Ondanks de paar kansjes die Arsenal kreeg. Maar dat zij kansen kregen is ook wel weer logisch.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_60678144
Beetje makkelijk om de defensie elke keer de schuld te geven van de tegendoelpunten. Het laatste half uur zat het team er conditioneel er doorheen waardoor de omschakeling niet bijster soepel meer verliep. En dan krijg je gaten waar doelpunten uitkomen.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 09:51:54 #200
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_60678403
Ik heb Aissati echt amper gezien gisteren. Ik vond hem afwachtend en langzaam over komen. Bij mij kwam juist de gedachte op dat als hij vaste waarde wil zijn hij zich echt meer moet laten gelden.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')