abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60811747
vandaag VK geweest, bloeddruk 125/70, perfect dus. Baby lag al zo diep, dat dit bijna nooit voorkomt alleen bij de bevalling ! Baby was goed op groei en schatten bij 39/40 weken op ruim 7 pond of meer! Beebje komt waarschijnlijk ook eerder volgens haar ivm ontzettend diepe indaling.

We zullen zien!
Als je vind dat tegenwoordig alles te snel gaat, moet je eens in de rij gaan staan bij het postkantoor....
pi_60817720
Pffffff
Eindelijk weer thuis!
Vriendin bevallen van lief klein meisje, mutsje maar de zorg over genomen zoals eerder aangegeven in een van de voorgaande deeltjes.
Maar wat ben ik blij dat het voorbij is, wat is het toch ontzettend vermoeiend!
Heel af en toe tijd gehad om zo af en toe n beetje bij te lezen hier, als in slapeloze nachten enzo.
Eigenlijk bijna niet te beseffen dat ik 14 februari ook weer aan de beurt ben omdit mee te maken
Maar ja tijd om te realiseren dat t toch echt zo is, en alles maar weer op nieuw in te richten, de kleiene meid er op voor te bereiden, mja hoe doe je dat bij n 8maanden oude meid ? ik lees wel voor uit themaboekjes uit de bibliotheek hoor. Maar ik vraag me af of er nog meerdere manieren voor zijn.
Verder Misselijk, krampen, grieperig gevoel hier tot vervelens aan toe. Ontbijt kan ik wel vergeten en heeft plaats moeten maken voor een drinkontbijt ( om toch maar iets binnen te krijgen )
Het maagzuur viert wederom hoogtij, pakken vla zijn niet aan te slepen.
Kraamzorg is al wel geregeld en gegarandeerd nu maar hopen dat die garantie zo blijft^^
Wel zal ik zelf een groot deel moeten betalen omdat mijn verzekeraar slechts 1 keer in de 2 jaar alles vergoed maar goed daar kom ik ook wel overheen de laatste maanden en in januari stap ik toch over naar de verzekering van lief.

Verder alle verse mamma's en pappa's gefeliciteerd !
Alle nieuwe aankomende mamma's en pappa's welkom!

DJMO veel succes en sterkte de komende tijd!
Simmu fijn te zien dat na allerlei ellende in laatste periode alles toch goed is gekomen en jij lekker van je kleintje kan genieten !

Ps... 14 februari kan iemand dat in de O.P zetten ?
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  donderdag 14 augustus 2008 @ 08:38:57 #253
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60817895
Voorbere3iden lijkt me bij 8 maanden oud heel lastig maffemuts. Ik merk al dat Finn het eigenlijk nog slecht bevatten kan en die is al ruim 2. Wat we hier doen: veel voorlezen en spelenderwijs vertellen wat babies allemaal wel en niet doen en kunnen. Gelukkig is ie wel dol op de kleintjes bij hem in de kdv-groep en zal ie van daaruit ook al wel veel snappen, want zo'n baby in een buik blijft maar een raar abstract begrip denk ik totdat die baby er echt is.
pi_60817963
Hier een babyborn achtig popje huilt en alles.. maar zodra het begint met huilen wordt het naar de andere kant van de kamer gesmeten en anders de oogjes uit geprikt

Mja we blijven stug door voorlezen
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  donderdag 14 augustus 2008 @ 08:55:57 #255
108648 cattie
lieve moeder
pi_60818089
Logout, gefeliciteerd!
Ingrid een goede echo en een zoontje, ook gefeliciteerd!

Ik heb geen idee hoe ik Ive moet voorbereiden. We vertellen hem dat hij een broertje of een zusje krijgt, we laten hem dingen zien, maar volgens mij gaat het nog helemaal langs hem heen! Ik vind deze zwangerschap vlot gaan. En ik maak me eigenlijk helemaal geen zorgen over versie 2.0. Ik kijk vooral uit naar de 20 weken echo op 2 september!
pi_60818723
tja..hoe bereid je een dreumes van nu 14mnd voor ?
we gaan in mijn verlof een pop kopen voor in haar kinderwagen
ze slaapt inmiddels al zo'n 4wkn op haar nieuwe kamer
ze blijft gewoon naar het kdv gaan tijdens mijn verlof. Deels voor mij, maar ook ter voorkoming van opeens zo'n verandering als ik er niet meer fulltime voor haar alleen ben.
Er staat een boek "ik ben nu de grote zus" maar echt interessant vindt ze het niet.

Ik kan alleen niet zo goed inschatten hoe snel haar snappen gaat toenemen de komende 2mnd.
Ik denk dat we vooral proberen voor haar de situatie zo stabiel mogelijk te houden en haar bij alles te betrekken voorzover ik daar handigheid in heb ?
pi_60819029
Sara is nu bijna 3 (nog 11 dagen ) En ze snapt het best. Ze is er heel erg mee bezig, voelen aan mijn buik, vertellen dat de baby schopt, slaapt en eet in mijn buik. Het is een meisje volgens haar, ze wil een zusje
Soms stopt ze Nijntje onder haar shirt, dan heeft ze ook een baby in haar buik. Die haalt ze er dan uit, en dan vraagt ze of ik de baby er ook even uithaal,echt zo schattig!
We hebben haar gezegd dat de baby met Sinterklaas komt, en ze weet dat dat nog heeeeeeel lang duurt.
Op het KDV vertelt ze regelmatig dat ze grote zus wordt, op haar manier is ze er dus erg mee bezig.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:01:15 #258
108648 cattie
lieve moeder
pi_60819242
Wij zijn van plan om met ongeveer 30 weken nog een pretecho te laten maken waarbij we Ive meenemen. Dan kan hij het ook zien. En zijn ontwikkeling gaat razendsnel, best kans dat hij over een paar maanden (hij is dan 2,5 jaar) wel in de gaten heeft dat er een baby aan komt.
pi_60819540
Als ik zo het verschil tussen Sara en Ronja bekijk dan gaat het inderdaad snel!
Wij hebben niet echt een plan van aanpak. Vooral maar zoals Marit ook zegt zo veel mogelijk het vertrouwde ritme bewaren, ook tijdens de kraamtijd. Nu al heel bewust voorbereiden heeft denk ik zo weinig zin, het idee dat een baby in de buik zit is nog veel te abstract voor haar en 14 weken (huh, nog maar 14 weken ) is te ver weg om nu al vooruit te gaan denken.

Ik heb wel met M., met de kraamverzorgster en met de zeer nabije familie afgesproken dat het heel fijn zou zijn als er een portie aandacht naar Ronja zou gaan. Die nieuwe baby is zo bekeken en bijpraten komt ook wel, maar een tripje kinderboerderij met Ronja doet denk ik veel goeds op zulke momenten.
pi_60819567
Heeft iemand Buiwkie nog gezien? Want doe zou inmiddels toch wel eens bevallen moeten zijn?

Andere kinderen inlichten is hier helemaal geen issue, haha. Alleen even afwachten wat de kat er van vindt, maar die vindt andere baby's hoogst oninteressant, dus wij gaan er van uit dat dat met onze beeb ook zo is.
pi_60819708
Dat willen wij idd ook doen Owlet, zorgen dat zij echt haar aandacht ook krijgt. Gelukkig is manlief ook thuis een tijdje na de bevalling. Het lijkt me best wennen, Sara vindt het nu heel erg leuk, maar wie weet straks wel niet meer zo
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_60819950
Dat lijkt me ook wel moeilijk, zorgen dat Kim dan ook genoeg aandacht krijgt.
pi_60819973
Voordat ik zwanger werd hebben we het al eesnover baby's en dikke buiken gehad met Emma We zijn in januari en maart op kraamvisite geweest en beide keren heb ik uitgelegd dat de baby uit de buik van de mama komt. Emma kende al de foto's uit haar album waar ik met een dikke buik op sta. Ook had haar al eens verteld datze eerst heel kleinwas in mijn buik en steeds groter werd totzegroot genoeg was om er uit te komen. dat verhaaltje kon ze goed na vertellen als je vroeg hoe het was toen zij in mijn buik zat.

Voordat we haar verteld hebben van mijn zwangerschap was ze al erg bezig met baby's. Ze stopte poppen onder haar truien kletste honderduit over baby's. Ik had haar ook al verteld wanneer Mikejarig was (uitgerekende datum) en hoe lang dat nog zou duren.

Al met al resulteerd dit alles er in dat Emma nu kan vertellen dat de baby in mama's buik zit en nog heel veel moet groeien en dat het komt als zij jarig is geweest(als de blaadjes van de bomen vallen) en opa jarig is gewwest en sinterklaas weer weg is en het koud is buiten en papa bijna jarig is

Ik praat ook regelmatig met haar over wat de baby wel en niet kan als het net geboren is. Zodat ze weet dat ze niet meteen een speelmaatje heeft.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_60820206
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dat lijkt me ook wel moeilijk, zorgen dat Kim dan ook genoeg aandacht krijgt.
Wat meestal heel goed werkte in de gezinnen waar ik kraamde was als er van te voren zo veel mogelijk geregeld was zodat de vader zich zo veel mogelijk met het oudere kind bezig kon houden. Dat was vertrouwd voor het oudere kind, vertrouwd voor de vader die dan iets kon doen wat hij al kende en niet als een kip zonder kop rond hoefde te rennen om van alles te regelen én lekker rustig voor de moeder want die kon met het volste vertrouwen in bed blijven liggen met de nieuwe baby.
En omdat de moeder zonder zorgen haar rust kon nemen was het voor haar ook niet snel te veel als het oudste kind even op bed er bij kwam enzo.

Het mooi vond ik vooral als ik hoorde (en dat ik best een aantal keer voorgekomen) dat de vader na die week een groot verschil voelde in band met zijn oudste kind.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:28:06 #265
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_60821159
Wat een mooie 20weken echo's

Het wordt druk in de week van 1 september met alle 20 weken echo's. Leuk

Twan hoef ik niet echt voor te bereiden, hij is 6 jaar en "snapt" het wel grotendeels, maar dat komt ook omdat hij al een zusje heeft bij zijn vader. Zij is al 2. Toch heb ik het gevoel dat hij het nu interessanter vindt dan toen zn stiefmoeder zwanger was.... voor hem is het ook wel een verschil, in de buik waar hij in heeft gezeten, zit nu weer een babietje... en dat was natuurlijk niet zo bij zn stiefmoeder.
Make love, not war ☮
pi_60821705
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:50 schreef owlet het volgende:

[..]

Wat meestal heel goed werkte in de gezinnen waar ik kraamde was als er van te voren zo veel mogelijk geregeld was zodat de vader zich zo veel mogelijk met het oudere kind bezig kon houden. Dat was vertrouwd voor het oudere kind, vertrouwd voor de vader die dan iets kon doen wat hij al kende en niet als een kip zonder kop rond hoefde te rennen om van alles te regelen én lekker rustig voor de moeder want die kon met het volste vertrouwen in bed blijven liggen met de nieuwe baby.
En omdat de moeder zonder zorgen haar rust kon nemen was het voor haar ook niet snel te veel als het oudste kind even op bed er bij kwam enzo.

Het mooi vond ik vooral als ik hoorde (en dat ik best een aantal keer voorgekomen) dat de vader na die week een groot verschil voelde in band met zijn oudste kind.
Eeeh, in bed blijven liggen? Dat was bij Kim niet de bedoeling.
Maar ik hoop dat Djeez dan wat langer vrij kan krijgen dan die 2 dagen. Of anders als de kraam weg is.
Mijn moeder wil gelukkig wel weer graag komen helpen.Moet wel lukken. Haar vaste werk is 's morgens en 's avonds. Werkhuisjes overdag er tussendoor, maar die kan ze wel verzetten.
Was met Kim ook heel fijn om mijn moeder in de buurt te hebben.
Het komt vast allemaal goed.

Kim ging net mijn buik knuffelen. Zo kan de baby ook een knuffel krijgen mama. Lief!

Enne ik wilde net van zolder een doos kleertjes halen. Flikkerde ik toch bijna van de trap. (vouwtrap) Dat laat ik toch maar aan Djeez over.
pi_60822168
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 11:51 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Eeeh, in bed blijven liggen? Dat was bij Kim niet de bedoeling.
hoe bedoel je?
pi_60825961
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 12:10 schreef owlet het volgende:

[..]

hoe bedoel je?
Nou, ik denk dat jij bedoelt bijkomen. Rusten oid.

Ik mocht niet in bed blijven liggen. En rusten deed ik amper toen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:39:31 #269
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_60826044
Ik heb net ruim 5 km gelopen, waarvan de 2de helft met 6 kilo op mijn rug.
Hopelijk kan ik met nog wat meer oefening met gemak aan die 10km komen, misschien zelfs wel aan de 15 km.
pi_60826202
Doe ik je niet na DolleMina. Hoe lang doe je daarover?
  donderdag 14 augustus 2008 @ 14:50:55 #271
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_60826317
Ik heb er twee uur over gedaan denk ik, maar daar zit nog wel wat tijd tussen dat ik in de supermarkt zat ook. Maar ik ben net begonnen met 'trainen'(dit was de eerste keer sinds tijden dat ik weer een flink stuk gelopen heb), en ik ben van mezelf nogal langzaam , dus ik heb het lekker op mijn gemak gedaan...
pi_60826609
allemaal

Dit wordt heel saai: nog steeds niets. zucht
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_60826774
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 14:36 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat jij bedoelt bijkomen. Rusten oid.

Ik mocht niet in bed blijven liggen. En rusten deed ik amper toen.
Waarom mocht je niet in bed blijven liggen?
Ik heb bij Ronja ook te weinig rust genomen, zowel geestelijk als lichamelijk was ik vrij snel weer van alles aan het doen.
De verloskundige zei bij een van de bezoekjes in deze zwangerschap dat ze een verschil ziet in de vrouwen die geen rustige kraamtijd hebben/nemen en de vrouwen die heel bewust in ieder geval een week veel bedrust nemen en de buitenwereld de buitenwereld laten.
De eerste groep had beduidend meer overspannen/depressieve klachten bij de nacontrole. En dan niet perse meteen een complete PPD maar wel klachten die zodanig doorwerken dat het hele eerste jaar er door beïnvloed kan raken.
Ik herkende dat wel van het eerste jaar na de geboorte van Ronja, vandaar mijn streven (en voorbereidingen ) om dit keer in ieder geval die eerste week voor mezelf te hebben.
pi_60827974
Noah snapt het aardig van de baby in mijn buik denk ik, maar het lijkt hem nog niet zoveel te interesseren. Maar vorige week op het kdv toen ie een babietje zag riep ie wel meteen dat ie een broertje krijgt Het wordt een broertje volgens hem

Toen we zelf net wisten dat ik zwanger was hadden we Noah nog niks verteld, maar we hebben het er wel over gehad soms waar hij bij was, als ie aan het spelen was. Ik weet niet of het toeval was of dat ie toch meer heeft opgepikt dan wij dachten. Maar op een ochtend lagen we nog in bed, Noah was wakker en kwam onze kamer binnen, met zijn favo knuffel onder zijn pyama shirt: "Ik heb een baby in mijn buik"

Ik weet nog niet exact hoe we het allemaal gaan doen straks. Maar ik hoop/probeer wel om Noah zoveel mogelijk aandacht te kunnen blijven geven, en hem erbij te betrekken. Hij is al dik 4 dan natuurlijk, dus hij kan vast al met veel dingetjes 'helpen' als ie dat leuk vindt. Maar ook aandacht voor hem alleen vind ik belangrijk. Hij gaat dan ook pas een maand of 3 naar school, wat natuurlijk ook allemaal nieuw is. Ik ben dus heel benieuwd hoe dat gaat.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_60829368
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 15:08 schreef owlet het volgende:

[..]

Waarom mocht je niet in bed blijven liggen?
Ik heb bij Ronja ook te weinig rust genomen, zowel geestelijk als lichamelijk was ik vrij snel weer van alles aan het doen.
De verloskundige zei bij een van de bezoekjes in deze zwangerschap dat ze een verschil ziet in de vrouwen die geen rustige kraamtijd hebben/nemen en de vrouwen die heel bewust in ieder geval een week veel bedrust nemen en de buitenwereld de buitenwereld laten.
De eerste groep had beduidend meer overspannen/depressieve klachten bij de nacontrole. En dan niet perse meteen een complete PPD maar wel klachten die zodanig doorwerken dat het hele eerste jaar er door beïnvloed kan raken.
Ik herkende dat wel van het eerste jaar na de geboorte van Ronja, vandaar mijn streven (en voorbereidingen ) om dit keer in ieder geval die eerste week voor mezelf te hebben.
Dat was niet nodig zei ze. Gewoon op tijd naar bed gaan. En rustig aan de dingen doen in huis. Ben je het snelst weer op de been en in de routine.
Daarom hoop ik maar dat de kraamhulp deze keer wel leuk is. Baal er nog van dat de 1e kraamhulp al zo snel weg moest. Die was zo lief. Toen we thuis kwamen werd ik mijn bed in gestuurd en gingen hun alles aan kant maken. Kwam net een foto van haar tegen met Kim en ik schoot vol.

1e week weinig bezoek en niet druk maken om huishouden is mijn streven. En natuurlijk Kim erbij betrekken etc.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:19:49 #276
108648 cattie
lieve moeder
pi_60829858
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:02 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Dat was niet nodig zei ze. Gewoon op tijd naar bed gaan. En rustig aan de dingen doen in huis. Ben je het snelst weer op de been en in de routine.
Daarom hoop ik maar dat de kraamhulp deze keer wel leuk is. Baal er nog van dat de 1e kraamhulp al zo snel weg moest. Die was zo lief. Toen we thuis kwamen werd ik mijn bed in gestuurd en gingen hun alles aan kant maken. Kwam net een foto van haar tegen met Kim en ik schoot vol.

1e week weinig bezoek en niet druk maken om huishouden is mijn streven. En natuurlijk Kim erbij betrekken etc.
Beetje vreemd advies vind ik. Al ligt het er natuurlijk ook aan hoe de bevalling is gegaan en hoe je je voelt. Maar die eerste week/weken zijn zo bijzonder met zo'n baby. Ik ben sowieso geen huishoudelijk type, maar toen kon het huishouden me helemaal gestolen worden. Samen zijn met Ive en met zijn 3-en een band krijgen vond ik veel belangrijk dan zelf weer een was draaien. Dat komt toch wel weer.
pi_60830291
Ik heb ook helemaal niet op bed gelegen na mijn bevalling. Maar meer omdat ik zelf de behoefte niet had dan omdat het niet mocht van de kraamzorg.

Ik heb nu geen idee hoe het zal gaan. Wel neemt mijn man nu vrij vanaf de geboorte, vorige keer is hij na twee dagen weer gaan werken en heeft hij pas vrij genomen toen de kraamhulp weg was.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60830555
hey all.. eigenlijk nooit in dit forum gekeken
Mijn vrouwtje is bevallen op 08/08/08 van onze mooie dochter.. ik merk alleen dat ik ziek ben, futloos, en vol met zorgen over die kleine en zit vo emoties..( lijkt me normaal die laatste 2)

Ik heb van de dokter antibiotica gehad.. en ben dat nu 3 dagen aan het slikken.. dit helpt nog niet echt..
ZIjn er hier meer mannen die na de geboorte van hun kindje zich ook zo futloos voelen ?
Ik weet het.. ik ben niet degene die is bevallen.. en moet eigenlijk ook niet zeuren.. maar ik wil er wel graag zijn voor mn vrouwtje..

Tips anyone ? Ik zit al vol aan de vitaminen..
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:52:50 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_60830664
Weinig slaap gehad toevallig? Want zo komt het wel over Probeer zoveel mogelijk met je dochtertje mee te slapen als het kan (en dat gaat moeilijker als jij alweer aan het werk bent natuurlijk)

Kom je meepraten in het grote kleine babietjestopic?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60830684
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:02 schreef _Ingrid_ het volgende:

Daarom hoop ik maar dat de kraamhulp deze keer wel leuk is.

Nou dat hoop ik voor jullie, jeetje zeg, je zou toch verwachten dat een kraamphulp eerder adviseert om "teveel" rust te nemen dan te weinig.
Ik hou m'n hart vast voor m'n eigen kraamperiode
pi_60830736
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:14 schreef DevilsChase het volgende:
vandaag VK geweest, bloeddruk 125/70, perfect dus. Baby lag al zo diep, dat dit bijna nooit voorkomt alleen bij de bevalling ! Baby was goed op groei en schatten bij 39/40 weken op ruim 7 pond of meer! Beebje komt waarschijnlijk ook eerder volgens haar ivm ontzettend diepe indaling.

We zullen zien!
Wat spannend DevilsChase
pi_60830880
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:53 schreef Carmella het volgende:

[..]

Nou dat hoop ik voor jullie, jeetje zeg, je zou toch verwachten dat een kraamphulp eerder adviseert om "teveel" rust te nemen dan te weinig.
Ik heb ooit stage gelopen bij zo'n muts Die vond dat de kraamvrouw maar het beste zo snel mogelijk weer op de been moest zijn, anders zou ze na de kraamweek in zo'n diep gat vallen Volgens mij was de achterliggende gedachte meer dat ze anders niemand had om mee te kletsen
quote:
Ik hou m'n hart vast voor m'n eigen kraamperiode
Meteen aan de bel trekken als je iemand treft die van die rare dingen doet. Dikke kans dat het daarna beter gaat, hetzij doordat de kraamverzorgster zich beter gaat gedragen, hetzij doordat je vervanging krijgt.
Het is het niet waard om je kraamtijd te laten verpesten door zo iets

[ Bericht 2% gewijzigd door owlet op 15-08-2008 10:16:48 (quotes kloppend gemaakt) ]
pi_60833313
Aangezien ik een heeele dag geen internet heb gehad (dan merk je pas hoe verslaafd je eigenlijk bent ) heb ik nog niet echt bijgelezen, denk dat ik dat morgen maar eens ga doen. Wel even mijn verhaal kwijt:

Gisteren weer bij de VK geweest. We hebben het hartje gehoord, inmiddels voor de 3e keer maar het blijft speciaal Ik moet wel wat rustiger aan gaan doen. Over 4 weken heb ik weer een afspraak en dan hebben ze mijn "geval" ook voorgelegd bij de gynaecoloog en overleggen ze of er gedeelde verantwoordelijkheid mogelijk is.

Straks gaan we ons inschrijven bij een kdv en een kraamzorgbureau en daarna lekker slapen, ben zoo moe!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 19:59:05 #284
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60833812
Wat een raar advies van de kraamzorg Ingrid Ik was ook superfit na de bevalling de vorige keer maar mijn kraamhulp(en) waarschuwden wel dat ik niet teveel moest doen en ik kwam er echt niet onderuit om 's middags 2 uur plat te gaan op bed en verder mocht ik ook niet al te veel. Hoorde trouwens nu met de gym dat het ook tegen het vloeien na de bevalling veel beter is om zo veel mogelijk te gaan liggen. Dan schijn je veel sneller van het vloeien af te zijn, dan wanneer je meteen alweer de hele dag rondhobbelt.
pi_60833896
Ik was bij Emma vrij snel weer op de been, dat was voornamelijk omdat ik mij goed dacht te voelen. Mijn 2 kraamen dirigeerden mij wel regelmatig terug in bed om te rusten of slapen.
Ik denk dat ik deze keer écht heel rustig aan wil doen. Dat stukje dat Owlet schreef over rust en problemen in het eerste jaar komt erg herkenbaar over.Nog een reden om het nu rustiger aan te doen. Bezoek komt ook maar wat later deze keer. Ik bedenk mij nu net dat we misschien ook wel één of andere vorm van huishoudelijke hulp kunnen regelen voor de eerste maanden, zodat ik wat rustiger alles op gang kan krijgen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:14:59 #286
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60834212
Jelief, dat heb ik bij de 2e ook heel bewust proberen te doen. Juist omdat je er al 1 hebt rondlopen en je weet dat je daarna weer volle bak ertegen aan moet. En ik kon nooit slapen tussen de middag, maar wel lekker met een boek op bed even, zonder bezoek, telefoon en binnenlopers. (Uiteindelijk duurde het maar 3 dagen, maar ik heb tijdens onze extra kraamdagen weer gewoon mijn pyama aangetrokken. Lekker nog even niks. )Bij Luuke deed ik 3 uur na de bevalling de deur alweer open voor het bezoek, omdat lief net met Luuke op het voedingskussen geinstalleerd was. (heeel grappige foto's zijn dat.

En nog steeds doet een kopje koffie op bed me zooo terugdenken aan kraamperiode. Heerlijk. Dussehm ook al voel je je al heel goed, lekker rustig aan!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60834425
nou, ik reageer toch nog wel even hier: met mijn familie (die zich *helemaal* zo kut gedraagt als verwacht) en sangdrax die nu eenmaal asap aan het werk moest kan ik alleen maar adviseren om die kraamperiode lekker uit te rusten! zo'n weekje is echt om zodra je met je ogen knippert!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:28:52 #288
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_60834591
Dames ik kom even gedag zeggen... ben komende weekend op Lowlands en in Lelystad we slapen bij een vriend van ons te vinden

Tot maandag!!
Make love, not war ☮
pi_60835162
Mijn kraamweek was juist heel rustig. Maar 1 keer per dag bezoek en ik lag veel in bed. Ik kon ook niet anders, maar toch.. De eerste week was echt fijn, ik hoefde nergens aan te denken en maar relatief weinig te doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60835357
Veel plezier Diaan!
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:02:15 #291
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_60835478
Ik ben vandaag ook voor het eerst naar de vk geweest. Mijn bloeddruk was helemaal netjes! 120/70 zo laag is hij bij Lotte nooit geweest, ben helemaal blij dus! Het hartje hebben we ook weer gehoord, echt een treintje.
Verder gewoon veel gepraat en over de vorige bevalling gehad.

Oh de datum mag toch aangepast worden naar 25 feb. Maar gelukkig gaan ze me nu niet zo lang door laten lopen als bij Lotte, toen was ik 13 dagen overtijd, had geen vruchtwater meer en ze had erin gepoept. Ik ga daar nu wel goed mee op mijn strepen staan. Alhoewel ik natuurlijk hoop dat het niet nodig gaat zijn.
Verder gaat het goed, niet misselijk wel moe, standaard verhaal.

Kraamweek bij Lot was ook rustig, weinig visite, ook lekker op bed gelegen en rustig aan gedaan. Ben pas na 8 dagen naar buiten gegaan.
pi_60835558
Veel plezier Diaan!
pi_60836354
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:02 schreef ik80 het volgende:
Ik ben vandaag ook voor het eerst naar de vk geweest. Mijn bloeddruk was helemaal netjes! 120/70 zo laag is hij bij Lotte nooit geweest, ben helemaal blij dus! Het hartje hebben we ook weer gehoord, echt een treintje.
Verder gewoon veel gepraat en over de vorige bevalling gehad.

Oh de datum mag toch aangepast worden naar 25 feb. Maar gelukkig gaan ze me nu niet zo lang door laten lopen als bij Lotte, toen was ik 13 dagen overtijd, had geen vruchtwater meer en ze had erin gepoept. Ik ga daar nu wel goed mee op mijn strepen staan. Alhoewel ik natuurlijk hoop dat het niet nodig gaat zijn.
Verder gaat het goed, niet misselijk wel moe, standaard verhaal.

Kraamweek bij Lot was ook rustig, weinig visite, ook lekker op bed gelegen en rustig aan gedaan. Ben pas na 8 dagen naar buiten gegaan.
Volgens mijn laatste echo zijn we dan tegelijk uitgerekend! 25 februari! VK vond het niet nodig de datum aan te passen voor die ene dag.. Mn ticker laat ik dus gewoon staan op 24 feb.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:39:19 #294
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_60836511
Het scheelt bij ons 5 dagen, anders had de vk het ook gewoon laten staan (wilde ik ook graag maar ja niks aan toe doen)
Zak ik idd weer een beetje in de lijst jammer, ach ieder bevalt toch op zijn tijd.
pi_60836609
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:39 schreef ik80 het volgende:
Het scheelt bij ons 5 dagen, anders had de vk het ook gewoon laten staan (wilde ik ook graag maar ja niks aan toe doen)
Zak ik idd weer een beetje in de lijst jammer, ach ieder bevalt toch op zijn tijd.
Bij mijn eerste echo verschoof de uitgerekende datum meer dan een week naar achteren, vond ik stiekem ook best jammer Maar er komen vast binnenkort een hoop nieuwe zwangeren
pi_60836655
Ik kan niet meepraten over het hoe voor te bereiden van andere kinderen.. dit wondertje is onze eerste

Vandaag bij de vk geweest. Heb even gevraagd of ik wel mocht verven, maar dat mocht gewoon.. mits we goed ventileren, dus de ramen staan wijd open .
Verder had ik gister en een paar weken terug een vreselijke pijn in mijn rug, wat naar mijn buik toe trekt. Een paar weken terug duurde dat maar een kwartiertje; even plat en het was weer over. Gister heeft het af en aan de hele dag geduurd en ook vannacht goed last gehad... Vandaag is het weer helemaal over.

Gelijk dus maar even gevraagd hoe dat komt. Schijnt van mijn bekken te komen. Ik moet het even in de gaten houden en indien nodig een afspraak maken bij de fysio. Hopelijk is dat niet nodig...

De controle was trouwens weer goed... en ook het hartje weer gehoord... Ze zei nog aan de hand van mijn 20 weken echo dat het waarschijnlijk een groot kind is aan het eind van de zwangerschap... ben benieuwd... ben zelf maar 1.64 ongeveer...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_60840638
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:42 schreef Raissa het volgende:

Gisteren weer bij de VK geweest. We hebben het hartje gehoord, inmiddels voor de 3e keer maar het blijft speciaal

Ik kan niet wachten tot ik de eerste keer het hartje kan horen Hopelijk bij de 2e echo...
Ik heb het idee dat geluid bij mij veel meer "doordringt" dan een echo, want die bewegingen op de monitor leken voor mij net of ik bij iemand anders mee aan het kijken was.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:04:18 #298
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60840929
Ze kunnen het geluid aanzetten bij een echo . Volgende keer gewoon even om vragen.
Bij de echo van de tweede (ik had daarvoor twee miskramen), zei de gyn; "Nou wil je het zeker graag horen hè?" We hadden het hartje al zien kloppen (8wk,2d), maar hij drukte op een knopje en daar was het . Deed me veel meer als dat kloppende hartje zièn.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_60841437
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 00:04 schreef Leah het volgende:
Ze kunnen het geluid aanzetten bij een echo . Volgende keer gewoon even om vragen.
Bij de echo van de tweede (ik had daarvoor twee miskramen), zei de gyn; "Nou wil je het zeker graag horen hè?" We hadden het hartje al zien kloppen (8wk,2d), maar hij drukte op een knopje en daar was het . Deed me veel meer als dat kloppende hartje zièn.
Thanks voor de tip Ik zal het volgende keer vragen.
pi_60848127
Buiwkie, Kaar, Mibos? Kom eens vertellen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')