Wat meestal heel goed werkte in de gezinnen waar ik kraamde was als er van te voren zo veel mogelijk geregeld was zodat de vader zich zo veel mogelijk met het oudere kind bezig kon houden. Dat was vertrouwd voor het oudere kind, vertrouwd voor de vader die dan iets kon doen wat hij al kende en niet als een kip zonder kop rond hoefde te rennen om van alles te regelen én lekker rustig voor de moeder want die kon met het volste vertrouwen in bed blijven liggen met de nieuwe baby.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dat lijkt me ook wel moeilijk, zorgen dat Kim dan ook genoeg aandacht krijgt.
Eeeh, in bed blijven liggen? Dat was bij Kim niet de bedoeling.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:50 schreef owlet het volgende:
[..]
Wat meestal heel goed werkte in de gezinnen waar ik kraamde was als er van te voren zo veel mogelijk geregeld was zodat de vader zich zo veel mogelijk met het oudere kind bezig kon houden. Dat was vertrouwd voor het oudere kind, vertrouwd voor de vader die dan iets kon doen wat hij al kende en niet als een kip zonder kop rond hoefde te rennen om van alles te regelen én lekker rustig voor de moeder want die kon met het volste vertrouwen in bed blijven liggen met de nieuwe baby.
En omdat de moeder zonder zorgen haar rust kon nemen was het voor haar ook niet snel te veel als het oudste kind even op bed er bij kwam enzo.
Het mooi vond ik vooral als ik hoorde (en dat ik best een aantal keer voorgekomen) dat de vader na die week een groot verschil voelde in band met zijn oudste kind.
hoe bedoel je?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 11:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Eeeh, in bed blijven liggen? Dat was bij Kim niet de bedoeling.
Nou, ik denk dat jij bedoelt bijkomen. Rusten oid.quote:
Waarom mocht je niet in bed blijven liggen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 14:36 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat jij bedoelt bijkomen. Rusten oid.
Ik mocht niet in bed blijven liggen. En rusten deed ik amper toen.
Dat was niet nodig zei ze. Gewoon op tijd naar bed gaan. En rustig aan de dingen doen in huis. Ben je het snelst weer op de been en in de routine.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 15:08 schreef owlet het volgende:
[..]
Waarom mocht je niet in bed blijven liggen?
Ik heb bij Ronja ook te weinig rust genomen, zowel geestelijk als lichamelijk was ik vrij snel weer van alles aan het doen.
De verloskundige zei bij een van de bezoekjes in deze zwangerschap dat ze een verschil ziet in de vrouwen die geen rustige kraamtijd hebben/nemen en de vrouwen die heel bewust in ieder geval een week veel bedrust nemen en de buitenwereld de buitenwereld laten.
De eerste groep had beduidend meer overspannen/depressieve klachten bij de nacontrole. En dan niet perse meteen een complete PPD maar wel klachten die zodanig doorwerken dat het hele eerste jaar er door beïnvloed kan raken.
Ik herkende dat wel van het eerste jaar na de geboorte van Ronja, vandaar mijn streven (en voorbereidingen) om dit keer in ieder geval die eerste week voor mezelf te hebben.
Beetje vreemd advies vind ik. Al ligt het er natuurlijk ook aan hoe de bevalling is gegaan en hoe je je voelt. Maar die eerste week/weken zijn zo bijzonder met zo'n baby. Ik ben sowieso geen huishoudelijk type, maar toen kon het huishouden me helemaal gestolen worden. Samen zijn met Ive en met zijn 3-en een band krijgen vond ik veel belangrijk dan zelf weer een was draaien. Dat komt toch wel weer.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dat was niet nodig zei ze. Gewoon op tijd naar bed gaan. En rustig aan de dingen doen in huis. Ben je het snelst weer op de been en in de routine.
Daarom hoop ik maar dat de kraamhulp deze keer wel leuk is. Baal er nog van dat de 1e kraamhulp al zo snel weg moest. Die was zo lief. Toen we thuis kwamen werd ik mijn bed in gestuurd en gingen hun alles aan kant maken. Kwam net een foto van haar tegen met Kim en ik schoot vol.![]()
1e week weinig bezoek en niet druk maken om huishouden is mijn streven.En natuurlijk Kim erbij betrekken etc.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:02 schreef _Ingrid_ het volgende:
Daarom hoop ik maar dat de kraamhulp deze keer wel leuk is.
Wat spannend DevilsChasequote:Op woensdag 13 augustus 2008 23:14 schreef DevilsChase het volgende:
vandaag VK geweest, bloeddruk 125/70, perfect dus. Baby lag al zo diep, dat dit bijna nooit voorkomt alleen bij de bevalling! Baby was goed op groei en schatten bij 39/40 weken op ruim 7 pond of meer! Beebje komt waarschijnlijk ook eerder volgens haar ivm ontzettend diepe indaling.
We zullen zien!
Ik heb ooit stage gelopen bij zo'n mutsquote:Op donderdag 14 augustus 2008 17:53 schreef Carmella het volgende:
[..]
Nou dat hoop ik voor jullie, jeetje zeg, je zou toch verwachten dat een kraamphulp eerder adviseert om "teveel" rust te nemen dan te weinig.![]()
Meteen aan de bel trekken als je iemand treft die van die rare dingen doet. Dikke kans dat het daarna beter gaat, hetzij doordat de kraamverzorgster zich beter gaat gedragen, hetzij doordat je vervanging krijgt.quote:Ik hou m'n hart vast voor m'n eigen kraamperiode
Volgens mijn laatste echo zijn we dan tegelijk uitgerekend! 25 februari!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:02 schreef ik80 het volgende:
Ik ben vandaag ook voor het eerst naar de vk geweest. Mijn bloeddruk was helemaal netjes! 120/70 zo laag is hij bij Lotte nooit geweest, ben helemaal blij dus! Het hartje hebben we ook weer gehoord, echt een treintje.
Verder gewoon veel gepraat en over de vorige bevalling gehad.
Oh de datum mag toch aangepast worden naar 25 feb. Maar gelukkig gaan ze me nu niet zo lang door laten lopen als bij Lotte, toen was ik 13 dagen overtijd, had geen vruchtwater meer en ze had erin gepoept. Ik ga daar nu wel goed mee op mijn strepen staan. Alhoewel ik natuurlijk hoop dat het niet nodig gaat zijn.
Verder gaat het goed, niet misselijk wel moe, standaard verhaal.
Kraamweek bij Lot was ook rustig, weinig visite, ook lekker op bed gelegen en rustig aan gedaan. Ben pas na 8 dagen naar buiten gegaan.
Bij mijn eerste echo verschoof de uitgerekende datum meer dan een week naar achteren, vond ik stiekem ook best jammerquote:Op donderdag 14 augustus 2008 21:39 schreef ik80 het volgende:
Het scheelt bij ons 5 dagen, anders had de vk het ook gewoon laten staan (wilde ik ook graag maar ja niks aan toe doen)
Zak ik idd weer een beetje in de lijst jammer, ach ieder bevalt toch op zijn tijd.
quote:Op donderdag 14 augustus 2008 19:42 schreef Raissa het volgende:
Gisteren weer bij de VK geweest. We hebben het hartje gehoord, inmiddels voor de 3e keer maar het blijft speciaal![]()
Thanks voor de tipquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:04 schreef Leah het volgende:
Ze kunnen het geluid aanzetten bij een echo. Volgende keer gewoon even om vragen.
Bij de echo van de tweede (ik had daarvoor twee miskramen), zei de gyn; "Nou wil je het zeker graag horen hè?" We hadden het hartje al zien kloppen (8wk,2d), maar hij drukte op een knopje en daar was het. Deed me veel meer als dat kloppende hartje zièn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |