abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:19:49 #276
108648 cattie
lieve moeder
pi_60829858
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:02 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Dat was niet nodig zei ze. Gewoon op tijd naar bed gaan. En rustig aan de dingen doen in huis. Ben je het snelst weer op de been en in de routine.
Daarom hoop ik maar dat de kraamhulp deze keer wel leuk is. Baal er nog van dat de 1e kraamhulp al zo snel weg moest. Die was zo lief. Toen we thuis kwamen werd ik mijn bed in gestuurd en gingen hun alles aan kant maken. Kwam net een foto van haar tegen met Kim en ik schoot vol.

1e week weinig bezoek en niet druk maken om huishouden is mijn streven. En natuurlijk Kim erbij betrekken etc.
Beetje vreemd advies vind ik. Al ligt het er natuurlijk ook aan hoe de bevalling is gegaan en hoe je je voelt. Maar die eerste week/weken zijn zo bijzonder met zo'n baby. Ik ben sowieso geen huishoudelijk type, maar toen kon het huishouden me helemaal gestolen worden. Samen zijn met Ive en met zijn 3-en een band krijgen vond ik veel belangrijk dan zelf weer een was draaien. Dat komt toch wel weer.
pi_60830291
Ik heb ook helemaal niet op bed gelegen na mijn bevalling. Maar meer omdat ik zelf de behoefte niet had dan omdat het niet mocht van de kraamzorg.

Ik heb nu geen idee hoe het zal gaan. Wel neemt mijn man nu vrij vanaf de geboorte, vorige keer is hij na twee dagen weer gaan werken en heeft hij pas vrij genomen toen de kraamhulp weg was.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_60830555
hey all.. eigenlijk nooit in dit forum gekeken
Mijn vrouwtje is bevallen op 08/08/08 van onze mooie dochter.. ik merk alleen dat ik ziek ben, futloos, en vol met zorgen over die kleine en zit vo emoties..( lijkt me normaal die laatste 2)

Ik heb van de dokter antibiotica gehad.. en ben dat nu 3 dagen aan het slikken.. dit helpt nog niet echt..
ZIjn er hier meer mannen die na de geboorte van hun kindje zich ook zo futloos voelen ?
Ik weet het.. ik ben niet degene die is bevallen.. en moet eigenlijk ook niet zeuren.. maar ik wil er wel graag zijn voor mn vrouwtje..

Tips anyone ? Ik zit al vol aan de vitaminen..
  donderdag 14 augustus 2008 @ 17:52:50 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_60830664
Weinig slaap gehad toevallig? Want zo komt het wel over Probeer zoveel mogelijk met je dochtertje mee te slapen als het kan (en dat gaat moeilijker als jij alweer aan het werk bent natuurlijk)

Kom je meepraten in het grote kleine babietjestopic?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_60830684
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:02 schreef _Ingrid_ het volgende:

Daarom hoop ik maar dat de kraamhulp deze keer wel leuk is.

Nou dat hoop ik voor jullie, jeetje zeg, je zou toch verwachten dat een kraamphulp eerder adviseert om "teveel" rust te nemen dan te weinig.
Ik hou m'n hart vast voor m'n eigen kraamperiode
pi_60830736
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 23:14 schreef DevilsChase het volgende:
vandaag VK geweest, bloeddruk 125/70, perfect dus. Baby lag al zo diep, dat dit bijna nooit voorkomt alleen bij de bevalling ! Baby was goed op groei en schatten bij 39/40 weken op ruim 7 pond of meer! Beebje komt waarschijnlijk ook eerder volgens haar ivm ontzettend diepe indaling.

We zullen zien!
Wat spannend DevilsChase
pi_60830880
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 17:53 schreef Carmella het volgende:

[..]

Nou dat hoop ik voor jullie, jeetje zeg, je zou toch verwachten dat een kraamphulp eerder adviseert om "teveel" rust te nemen dan te weinig.
Ik heb ooit stage gelopen bij zo'n muts Die vond dat de kraamvrouw maar het beste zo snel mogelijk weer op de been moest zijn, anders zou ze na de kraamweek in zo'n diep gat vallen Volgens mij was de achterliggende gedachte meer dat ze anders niemand had om mee te kletsen
quote:
Ik hou m'n hart vast voor m'n eigen kraamperiode
Meteen aan de bel trekken als je iemand treft die van die rare dingen doet. Dikke kans dat het daarna beter gaat, hetzij doordat de kraamverzorgster zich beter gaat gedragen, hetzij doordat je vervanging krijgt.
Het is het niet waard om je kraamtijd te laten verpesten door zo iets

[ Bericht 2% gewijzigd door owlet op 15-08-2008 10:16:48 (quotes kloppend gemaakt) ]
pi_60833313
Aangezien ik een heeele dag geen internet heb gehad (dan merk je pas hoe verslaafd je eigenlijk bent ) heb ik nog niet echt bijgelezen, denk dat ik dat morgen maar eens ga doen. Wel even mijn verhaal kwijt:

Gisteren weer bij de VK geweest. We hebben het hartje gehoord, inmiddels voor de 3e keer maar het blijft speciaal Ik moet wel wat rustiger aan gaan doen. Over 4 weken heb ik weer een afspraak en dan hebben ze mijn "geval" ook voorgelegd bij de gynaecoloog en overleggen ze of er gedeelde verantwoordelijkheid mogelijk is.

Straks gaan we ons inschrijven bij een kdv en een kraamzorgbureau en daarna lekker slapen, ben zoo moe!
  donderdag 14 augustus 2008 @ 19:59:05 #284
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_60833812
Wat een raar advies van de kraamzorg Ingrid Ik was ook superfit na de bevalling de vorige keer maar mijn kraamhulp(en) waarschuwden wel dat ik niet teveel moest doen en ik kwam er echt niet onderuit om 's middags 2 uur plat te gaan op bed en verder mocht ik ook niet al te veel. Hoorde trouwens nu met de gym dat het ook tegen het vloeien na de bevalling veel beter is om zo veel mogelijk te gaan liggen. Dan schijn je veel sneller van het vloeien af te zijn, dan wanneer je meteen alweer de hele dag rondhobbelt.
pi_60833896
Ik was bij Emma vrij snel weer op de been, dat was voornamelijk omdat ik mij goed dacht te voelen. Mijn 2 kraamen dirigeerden mij wel regelmatig terug in bed om te rusten of slapen.
Ik denk dat ik deze keer écht heel rustig aan wil doen. Dat stukje dat Owlet schreef over rust en problemen in het eerste jaar komt erg herkenbaar over.Nog een reden om het nu rustiger aan te doen. Bezoek komt ook maar wat later deze keer. Ik bedenk mij nu net dat we misschien ook wel één of andere vorm van huishoudelijke hulp kunnen regelen voor de eerste maanden, zodat ik wat rustiger alles op gang kan krijgen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:14:59 #286
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_60834212
Jelief, dat heb ik bij de 2e ook heel bewust proberen te doen. Juist omdat je er al 1 hebt rondlopen en je weet dat je daarna weer volle bak ertegen aan moet. En ik kon nooit slapen tussen de middag, maar wel lekker met een boek op bed even, zonder bezoek, telefoon en binnenlopers. (Uiteindelijk duurde het maar 3 dagen, maar ik heb tijdens onze extra kraamdagen weer gewoon mijn pyama aangetrokken. Lekker nog even niks. )Bij Luuke deed ik 3 uur na de bevalling de deur alweer open voor het bezoek, omdat lief net met Luuke op het voedingskussen geinstalleerd was. (heeel grappige foto's zijn dat.

En nog steeds doet een kopje koffie op bed me zooo terugdenken aan kraamperiode. Heerlijk. Dussehm ook al voel je je al heel goed, lekker rustig aan!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_60834425
nou, ik reageer toch nog wel even hier: met mijn familie (die zich *helemaal* zo kut gedraagt als verwacht) en sangdrax die nu eenmaal asap aan het werk moest kan ik alleen maar adviseren om die kraamperiode lekker uit te rusten! zo'n weekje is echt om zodra je met je ogen knippert!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 14 augustus 2008 @ 20:28:52 #288
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_60834591
Dames ik kom even gedag zeggen... ben komende weekend op Lowlands en in Lelystad we slapen bij een vriend van ons te vinden

Tot maandag!!
Make love, not war ☮
pi_60835162
Mijn kraamweek was juist heel rustig. Maar 1 keer per dag bezoek en ik lag veel in bed. Ik kon ook niet anders, maar toch.. De eerste week was echt fijn, ik hoefde nergens aan te denken en maar relatief weinig te doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_60835357
Veel plezier Diaan!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:02:15 #291
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_60835478
Ik ben vandaag ook voor het eerst naar de vk geweest. Mijn bloeddruk was helemaal netjes! 120/70 zo laag is hij bij Lotte nooit geweest, ben helemaal blij dus! Het hartje hebben we ook weer gehoord, echt een treintje.
Verder gewoon veel gepraat en over de vorige bevalling gehad.

Oh de datum mag toch aangepast worden naar 25 feb. Maar gelukkig gaan ze me nu niet zo lang door laten lopen als bij Lotte, toen was ik 13 dagen overtijd, had geen vruchtwater meer en ze had erin gepoept. Ik ga daar nu wel goed mee op mijn strepen staan. Alhoewel ik natuurlijk hoop dat het niet nodig gaat zijn.
Verder gaat het goed, niet misselijk wel moe, standaard verhaal.

Kraamweek bij Lot was ook rustig, weinig visite, ook lekker op bed gelegen en rustig aan gedaan. Ben pas na 8 dagen naar buiten gegaan.
pi_60835558
Veel plezier Diaan!
pi_60836354
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:02 schreef ik80 het volgende:
Ik ben vandaag ook voor het eerst naar de vk geweest. Mijn bloeddruk was helemaal netjes! 120/70 zo laag is hij bij Lotte nooit geweest, ben helemaal blij dus! Het hartje hebben we ook weer gehoord, echt een treintje.
Verder gewoon veel gepraat en over de vorige bevalling gehad.

Oh de datum mag toch aangepast worden naar 25 feb. Maar gelukkig gaan ze me nu niet zo lang door laten lopen als bij Lotte, toen was ik 13 dagen overtijd, had geen vruchtwater meer en ze had erin gepoept. Ik ga daar nu wel goed mee op mijn strepen staan. Alhoewel ik natuurlijk hoop dat het niet nodig gaat zijn.
Verder gaat het goed, niet misselijk wel moe, standaard verhaal.

Kraamweek bij Lot was ook rustig, weinig visite, ook lekker op bed gelegen en rustig aan gedaan. Ben pas na 8 dagen naar buiten gegaan.
Volgens mijn laatste echo zijn we dan tegelijk uitgerekend! 25 februari! VK vond het niet nodig de datum aan te passen voor die ene dag.. Mn ticker laat ik dus gewoon staan op 24 feb.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 21:39:19 #294
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_60836511
Het scheelt bij ons 5 dagen, anders had de vk het ook gewoon laten staan (wilde ik ook graag maar ja niks aan toe doen)
Zak ik idd weer een beetje in de lijst jammer, ach ieder bevalt toch op zijn tijd.
pi_60836609
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 21:39 schreef ik80 het volgende:
Het scheelt bij ons 5 dagen, anders had de vk het ook gewoon laten staan (wilde ik ook graag maar ja niks aan toe doen)
Zak ik idd weer een beetje in de lijst jammer, ach ieder bevalt toch op zijn tijd.
Bij mijn eerste echo verschoof de uitgerekende datum meer dan een week naar achteren, vond ik stiekem ook best jammer Maar er komen vast binnenkort een hoop nieuwe zwangeren
pi_60836655
Ik kan niet meepraten over het hoe voor te bereiden van andere kinderen.. dit wondertje is onze eerste

Vandaag bij de vk geweest. Heb even gevraagd of ik wel mocht verven, maar dat mocht gewoon.. mits we goed ventileren, dus de ramen staan wijd open .
Verder had ik gister en een paar weken terug een vreselijke pijn in mijn rug, wat naar mijn buik toe trekt. Een paar weken terug duurde dat maar een kwartiertje; even plat en het was weer over. Gister heeft het af en aan de hele dag geduurd en ook vannacht goed last gehad... Vandaag is het weer helemaal over.

Gelijk dus maar even gevraagd hoe dat komt. Schijnt van mijn bekken te komen. Ik moet het even in de gaten houden en indien nodig een afspraak maken bij de fysio. Hopelijk is dat niet nodig...

De controle was trouwens weer goed... en ook het hartje weer gehoord... Ze zei nog aan de hand van mijn 20 weken echo dat het waarschijnlijk een groot kind is aan het eind van de zwangerschap... ben benieuwd... ben zelf maar 1.64 ongeveer...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_60840638
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 19:42 schreef Raissa het volgende:

Gisteren weer bij de VK geweest. We hebben het hartje gehoord, inmiddels voor de 3e keer maar het blijft speciaal

Ik kan niet wachten tot ik de eerste keer het hartje kan horen Hopelijk bij de 2e echo...
Ik heb het idee dat geluid bij mij veel meer "doordringt" dan een echo, want die bewegingen op de monitor leken voor mij net of ik bij iemand anders mee aan het kijken was.
  vrijdag 15 augustus 2008 @ 00:04:18 #298
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_60840929
Ze kunnen het geluid aanzetten bij een echo . Volgende keer gewoon even om vragen.
Bij de echo van de tweede (ik had daarvoor twee miskramen), zei de gyn; "Nou wil je het zeker graag horen hè?" We hadden het hartje al zien kloppen (8wk,2d), maar hij drukte op een knopje en daar was het . Deed me veel meer als dat kloppende hartje zièn.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_60841437
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 00:04 schreef Leah het volgende:
Ze kunnen het geluid aanzetten bij een echo . Volgende keer gewoon even om vragen.
Bij de echo van de tweede (ik had daarvoor twee miskramen), zei de gyn; "Nou wil je het zeker graag horen hè?" We hadden het hartje al zien kloppen (8wk,2d), maar hij drukte op een knopje en daar was het . Deed me veel meer als dat kloppende hartje zièn.
Thanks voor de tip Ik zal het volgende keer vragen.
pi_60848127
Buiwkie, Kaar, Mibos? Kom eens vertellen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')