abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:02:03 #251
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_65832879
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:54 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bij mij op het werk wordt een promotietraject gezien als een soort van jarenlang 'rustpunt' in de carriere. 'Rust' omdat je je volledig op 1 project kan storten en maar een keer of 3-4 op reis moet in een jaar ipv op 3-5 verschillende projecten onderzoek te doen en om de 4-5 weken op reis te zijn.
Het blijft relatief natuurlijk, maar bij mijn huidige baan gaat het er een stuk gezapiger aan toe dan tijdens mijn promotie. (Ik ga dan ook wat anders doen.) Vaak is een promotie toch gewoon hard werken voor een matig salarisje.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:03:44 #252
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_65832912
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 03:18 schreef Carria het volgende:
Ik meld me hier ook maar.

Historica, PhD student in University College Dublin. Onderwerp: Nederlandse betrokkenheid in de War of the Two Kings (1688-1692).
Leuk, welkom! . Hoe bevalt het leven in Dublin?
Fotoboek
  Moderator zaterdag 7 februari 2009 @ 19:09:41 #253
45833 crew  Fogel
pi_65833001
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:02 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Het blijft relatief natuurlijk, maar bij mijn huidige baan gaat het er een stuk gezapiger aan toe dan tijdens mijn promotie. (Ik ga dan ook wat anders doen.) Vaak is een promotie toch gewoon hard werken voor een matig salarisje.
Ik doe al een aantal jaar onderzoek en het bedrijf waar ik werk blijf me gewoon volledig betalen terwijl ik met mijn promotie bezig ben. Geen karig salaris of slechte voorwaarden voor mij dus
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_65833149
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik doe al een aantal jaar onderzoek en het bedrijf waar ik werk blijf me gewoon volledig betalen terwijl ik met mijn promotie bezig ben. Geen karig salaris of slechte voorwaarden voor mij dus
Zo'n traject heb ik ook wel overwogen, er zouden wel werkgevers te vinden zijn die een promotietraject willen betalen/ondersteunen. Maar uiteindelijk heb ik voor fulltime gekozen, omdat je dan meer je eigen opdracht kunt kiezen, en omdat de combi baan/promotie bij veel mensen in mijn omgeving ondoenlijk bleek, en dus in veel gevallen de promotie werd stopgezet of uitgesteld.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:00:34 #255
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_65833766
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ah, ok . Ik vond het overigens geen groot probleem hoor, en ik denk dat ik persoonlijk uiteindelijk de intellectuele vrijheid te belangrijk zou vinden om zo'n constructie aan te gaan, ook indien beloftes etc.
Fotoboek
  Moderator zaterdag 7 februari 2009 @ 20:17:32 #256
45833 crew  Fogel
pi_65834144
Ik heb de opdracht zelf gekozen en bind me niet aan het bedrijf, mag doen wat ik zelf het beste vind en heb zelfs geen clausule dat ik na mijn promotie bij dit bedrijf moet blijven werken.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zondag 8 februari 2009 @ 03:09:13 #257
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_65841654
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:17 schreef Fogel het volgende:
Ik heb de opdracht zelf gekozen en bind me niet aan het bedrijf, mag doen wat ik zelf het beste vind en heb zelfs geen clausule dat ik na mijn promotie bij dit bedrijf moet blijven werken.
Dan heb je het goed voor elkaar. .
Fotoboek
pi_65842183
Zaterdagavond tien uur - net klaar met het maken van een poster. Ik haat posters. Leuk hoor, wetenschap
Jesus saves but death prevails.
  zondag 8 februari 2009 @ 05:10:37 #259
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_65842254
posters doen ze niet echt aan bij de letteren, gelukkig
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_65857812
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:03 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Leuk, welkom! . Hoe bevalt het leven in Dublin?
Prima

Ik ga hier binnenkort even bijlezen

Leuk om te zien dat er toch nog best wel wat FOK'ers aan het promoveren zijn.
  maandag 9 februari 2009 @ 17:26:00 #261
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_65886399
quote:
Op maandag 9 februari 2009 09:56 schreef Spatzmann het volgende:
Zo mijn eerste full paper is geaccepteerd (wel op een nog niet zo heel hoog aangeschreven conferentie, maar toch). Ik mocht ook m'n begeleiders op de universiteit voor een jaar inplannen, dus de officiele start begint ook snel (ik doe vanuit m'n werk onderzoek en dit wordt als externe promotie aangeboden aan de universiteit, die dat wel wil).
Ook al een externe promotie. Ik was me er helemaal niet van bewust dat dat meer dan een enkele keer voorkwam. . Wat houdt je onderzoek in?
Fotoboek
  Moderator maandag 9 februari 2009 @ 23:29:06 #262
45833 crew  Fogel
pi_65899414
@Spatzmann: Ga je ook naar RE09? Deze keer in Atlanta.
  Moderator zondag 15 februari 2009 @ 23:20:26 #263
45833 crew  Fogel
pi_66103805
Zo, net mijn slechtste artikel ooit naar een workshop gestuurd...
  Moderator maandag 16 februari 2009 @ 09:33:01 #264
45833 crew  Fogel
pi_66110526
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:23 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

ach, bij een workshop zijn zen iet zo kritisch
Ik weet het, maar het is wel een heel erg prille gedachtengang (ik begin immers pas volgende maand met mijn promotieonderzoek) en ik ben gewend om conrete artikelen te schrijven die verankerd zijn in theorie ipv losse gedachtes. Maargoed, de intentie van dit artikel is zo vroeg mogelijk input te krijgen van de community, juist om dan sneller overzicht te krijgen van relevante toepassingen.
  maandag 16 februari 2009 @ 09:35:34 #265
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66110579
schrijven is leuk.... dat is nu mijn beroep
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator dinsdag 17 februari 2009 @ 13:07:48 #266
45833 crew  Fogel
pi_66156250
Ik kreeg deze link net van een collega, grappig gemaakt
http://pdos.csail.mit.edu/scigen/
"SCIgen is a program that generates random Computer Science research papers, including graphs, figures, and citations. It uses a hand-written context-free grammar to form all elements of the papers."
pi_66161347
CSAIL is hier tegenover
  Moderator donderdag 19 februari 2009 @ 10:10:10 #268
45833 crew  Fogel
pi_66227360
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:08 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Grappige is, sommige papers worden op behoorlijke conferenties toegelaten.......
Dat is juist wat niet grappig is want het laat zien dat het hele review proces slecht is daar. En dat bv IEEE zelf geen nacontrole doet snap ik ook niet helemaal.
pi_66231040
De laatste tijd ben ik veel aan het nadenken over wat te doen na mijn bachelor. Vanwege mijn hoge gemiddelde en serieuze instelling hebben veel docenten me aangeraden voor een promotieplek te gaan. Inmiddels heb ik me aangemeld voor een beurs waarmee ik aan het University College in London een master zou kunnen doen in 1 jaar, daar kan ik zeker ook de research-kant mee op. Hopelijk heb ik met een master aan zo'n goede universiteit een hogere kans op een promotieplek.

Dus ik lees hier ook even mee!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:23:36 #270
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_66242073
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:47 schreef JohnDDD het volgende:
De laatste tijd ben ik veel aan het nadenken over wat te doen na mijn bachelor. Vanwege mijn hoge gemiddelde en serieuze instelling hebben veel docenten me aangeraden voor een promotieplek te gaan. Inmiddels heb ik me aangemeld voor een beurs waarmee ik aan het University College in London een master zou kunnen doen in 1 jaar, daar kan ik zeker ook de research-kant mee op.
Welk vakgebied is dat? En is deze (research)master beter dan eentje in NL? (behalve dat Londen leuk is natuurlijk...)
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_66242408
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:23 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Welk vakgebied is dat? En is deze (research)master beter dan eentje in NL? (behalve dat Londen leuk is natuurlijk...)
Het gaat om Italiaanse Taal en Cultuur.
Andere opties zouden zijn: de master Italiaans, die verder niet bijzonder hoog aangeschreven staat, of de master Literary Studies die 2 jaar duurt en waar ik van een docent een negatief advies over kreeg omdat hij daar slechte dingen over gehoord had. Bovendien ken ik twee mensen die allebei resp. Italiaans en Literary Studies met een 9,5 op hun scriptie hebben afgesloten en wier promotievoorstel hoe dan ook is afgewezen.

Het UCL is één van de beste universiteiten ter wereld, over de master Italian Studies die ik daar hopelijk zal kunnen volgen weet ik niet veel (ik hoorde laat over de beurs en moest in 1 dag een buitenlandse universiteit kiezen) maar ik ga ervan uit dat het niveau hoog is.

De master is 1-jarig wat voor mij als wat oudere en vermoeide student (24) een bijkomstig voordeel is. Binnen dat jaar dien ik wel vakken te volgen maar de afsluitende opdracht voor elk vak is een paper over een zelf onderzocht onderwerp. Verder is er een afsluitend paper. Ze waren in elk geval blij te horen dat ik me had aangemeld ook gezien het feit dat ik geïnteresseerd ben in vervolg onderzoek.

Het enige heikelijke punt binnen het verhaal is inderdaad wel de vraag of deze master de ideale keuze is. Ik weet dat het UCL een uitstekende uni is maar ik weet weinig over de opleiding zelf, en over het aanzien dat de opleiding geniet binnen mijn vakgebied.
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:45:28 #272
124676 RobertoCarlos
pi_66247242
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:32 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Het gaat om Italiaanse Taal en Cultuur.
Andere opties zouden zijn: de master Italiaans, die verder niet bijzonder hoog aangeschreven staat, of de master Literary Studies die 2 jaar duurt en waar ik van een docent een negatief advies over kreeg omdat hij daar slechte dingen over gehoord had.(...) maar ik weet weinig over de opleiding zelf, en over het aanzien dat de opleiding geniet binnen mijn vakgebied.
Dees dus kennelijk:
http://www.ucl.ac.uk/italian/pages/italstudies.html. Moet wel lukken als ik de tekst wat hollands interpreteer :
quote:
Examination is by way either of course work or of unseen papers
Shocking om dat van de kwaliteit van de studies Italiaans en Literary Studies (UvA) te lezen...
Je bent trouwens wel erg oud met 24...not!
pi_66258491
Die inderdaad.

Overigens is de kwaliteit van de bachelor Italiaans en ook van de Master m.i. zo hoog als dat binnen de kaders van de Nederlandse universiteit nog mogelijk is. Ik heb vorig jaar in de opleidingscommissie gezeten en toen is mij wel duidelijk geworden dat de docenten hun uiterste best doen om tegen alle bezuinigingsmaatregelen en massa-onderwijs in het niveau nog enigszins hoog te houden maar ja, soms is het gewoon lastig.
pi_66418069
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 16:47 schreef xep het volgende:
Nog een maand en dan is het zo ver, dan begin ik aan mijn 3-jarige PhD opleiding.

Mijn studie: theoretische natuurkunde.

Mijn onderwerp: topologische systemen, en dan met name het zogeheten fractionele quantum Hall effect of verwante systemen.

Plaats van de opleiding: Het Dublin Institute for Advanced Studies (DIAS) in, uiteraard, Dublin, Ierland. Een onderzoeksinstituut, verbonden aan meerdere universiteiten waaronder het sprookjeskasteelachtige Trinity College. Waarschijnlijk zal ik daar iets van werkcollege geven. Sowieso promoveer ik via die universiteit af.

Spannende tijden breken aan... Nog nooit voor een langere tijd in het buitenland geweest!
Jelena zegt hallo trouwens uit Driebergen Ze gaat vanavond naakt op de piano zingen in de bar
  Moderator dinsdag 24 februari 2009 @ 19:21:36 #275
45833 crew  Fogel
pi_66418242
Wie is Jelena?
pi_66418502
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:21 schreef Fogel het volgende:
Wie is Jelena?
Een kennis van xep, geloof ik
pi_66422561
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:15 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Jelena zegt hallo trouwens uit Driebergen Ze gaat vanavond naakt op de piano zingen in de bar
Hahaha, dat meen je niet! Die was inderdaad op m'n afscheidsfeest afgelopen vrijdag... Klein wereldje! Doe maar de groeten terug... En maak meteen wat foto's

Maarre... vertel eens wat meer over je onderzoek? Toevallig een review artikel of iets dergelijks liggen? Quantumgravitatie is altijd zo'n "beladen" woord...
O.o
pi_66429143
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:27 schreef xep het volgende:

[..]

Hahaha, dat meen je niet! Die was inderdaad op m'n afscheidsfeest afgelopen vrijdag... Klein wereldje! Doe maar de groeten terug... En maak meteen wat foto's

Maarre... vertel eens wat meer over je onderzoek? Toevallig een review artikel of iets dergelijks liggen? Quantumgravitatie is altijd zo'n "beladen" woord...
Deze bijvoorbeeld, kost maar 35 euro

Voor reviewartikelen is deze erg leuk. Waar ik eigenlijk mee bezig ben, is te kijken of je ook een consistente chirale quantumgravitatie theorie kunt opstellen in 2+1 dimensies. Dat zijn in beginsel zogenaamde "topological massive gravity theories".

In 3 dimensies heb je geen dynamische vrijheidsgraden (je Riemanntensor en Ricctensor hebben beide 6 componenten; het aantal vrijheidsgraden in je faseruimte is d*(d-3) waarbij d het aantal ruimte-tijd dimensies is) en dus na quantisatie geen gravitonen: zwaartekracht is een topologisch effect, en je Newtoniaanse limiet is bijvoorbeeld 0. Je kunt een gravitationele Chern-Simons term toevoegen aan je actie, waardoor je wel een massieve excitatie in je theorie krijgt. Strominger claimt een chirale theorie van quantumgravitatie te kunnen opstellen (je krijgt een chiraal graviton door je centrale ladingen van je conformale veldentheorie op een bepaalde manier te kiezen), en daar is nu nogal wat discussie over. Hier komt dus de o-zo hippe AdS3/CFT2 hypothese om de hoek kijken

Verder lijkt het me erg interessant om te kijken of ik nog wat nieuws kan vinden over applicaties van Wald's Noetherladingsformalisme van de entropie van zwarte gaten in 2+1 dimensies: of je bijvoorbeeld een algemene formule kunt vinden voor die entropie in het geval van topologische veldentheorieën. Er is alleen al vrij veel gedaan op dit gebied, dus ik moet nog exact uitzoeken wat ik precies ga doen. Het punt is dat dit soort Chern-Simons acties niet volledig diffeomorfisme-invariant zijn, en dat je randtermen krijgt. Hoe je dit precies doorrekent is me nog niet helemaal duidelijk.

Ben nu iig fijn Nakahara aan het doorploegen en aan het oriënteren Maar aangezien jij ook met topologie beziggaat, denk ik dat je dit wel interessant vindt als je wat affiniteit hebt met algemene relativiteit.

Linkjes zijn bijvoorbeeld

Witten over 3D gravitatie

Li, Song en Strominger

Hoop dat je er iets van kunt breien En ze heeft de groetjes ontvangen

[ Bericht 2% gewijzigd door Haushofer op 25-02-2009 00:14:45 ]
pi_66439699
Ha, bedankt. Ik ga dat review artikel nog wel even doornemen.

Het is wel grappig, want je onderwerpen liggen ontzettend dicht tegen die van mij aan. In een topologische fase zoals die in het quantum Hall effect is er juist sprake van een effectieve actie die ontstaat, te weten: een Chern-Simons term. Die is op zijn beurt weer equivalent aan een CFT in de bulk en een CFT op de rand. Correlatoren in die CFT's geven precies de golffunctie van de electronen in de bulk en de eigenschappen van de rand zoals bv geleiding e.d. Een optie is dat ik mij bezig ga houden met hoe die rand en de bulk precies samenwerken. De gecondenseerde materie wereld is alleen wat huiverig tegenover exotische zaken als Chern SImons theory, laat staan AdS/CFT dualiteit.

Het wordt overigens extra interessant wanneer de CS-actie op basis van een niet-Abelse ijkgroep is. Dat vormt de basis van een topologische quantum computer.
O.o
pi_66441628
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:57 schreef xep het volgende:
Ha, bedankt. Ik ga dat review artikel nog wel even doornemen.

Het is wel grappig, want je onderwerpen liggen ontzettend dicht tegen die van mij aan. In een topologische fase zoals die in het quantum Hall effect is er juist sprake van een effectieve actie die ontstaat, te weten: een Chern-Simons term. Die is op zijn beurt weer equivalent aan een CFT in de bulk en een CFT op de rand. Correlatoren in die CFT's geven precies de golffunctie van de electronen in de bulk en de eigenschappen van de rand zoals bv geleiding e.d. Een optie is dat ik mij bezig ga houden met hoe die rand en de bulk precies samenwerken. De gecondenseerde materie wereld is alleen wat huiverig tegenover exotische zaken als Chern SImons theory, laat staan AdS/CFT dualiteit.

Het wordt overigens extra interessant wanneer de CS-actie op basis van een niet-Abelse ijkgroep is. Dat vormt de basis van een topologische quantum computer.
Tijdens de laatste CERN-workshop vorige week is er veel aandacht besteed aan AdS/CFT in gecondenseerde materie. CS-theorie wordt volgens mij al aardig toegepast in de gecondenseerde materie: Zee spendeert er ook wat aandacht aan in zijn "QFT in a nutshell". Over topologische quantumcomputers weet ik niks, maar ik ben nu wel veel bezig met CS-acties in niet-abelse ijkgroepen. Witten legt in dat artikel wat ik je aangaf bijvoorbeeld uit dat zwaartekracht in 2+1 dimensies equivalent is met een ijktheorie met CS-actie, met als ijkgroep ISO(2,1).

Mooi spul
  zaterdag 28 februari 2009 @ 09:06:09 #281
124676 RobertoCarlos
pi_66545867
Ik zat me ineens af te vragen of jullie promovendi in deze barre tijden iets van de kredietcrisis merken.

Is het moeilijker om een plaats te krijgen? Vallen er om jullie heen ontslagen? Wordt er gekort op budgetten?

Kortom: hoe conjunctuurgevoelig is de academische wereld eigenlijk?
pi_66547224
Volgens mij zijn er 3 effecten:
1) Er zijn meer kandidaten bij het solliciteren, want niemand komt meer bij een bank/ingenieursbureau/whatever aan de slag.
2) Op de lange termijn verwacht ik minder geld in potjes van NWO enzo. Stompzinnig om nu niet te investeren in onderzoek, maar zo zal het wel gaan. Dus ben ik benieuwd hoe de markt voor mij is in 2011, als mijn volgende postdoc afgelopen is.
3) Die hevig fluctuerende dollar en pond is erg vervelend voor conferentietripjes! Ook omdat er minder mensen bv uit de VS hier naar een conferentie komen met een sterke euro, en vice versa.

Verder heb je gewoon een min of meer vaststaand budget, een huis heb ik toch al niet gekocht omdat ik maar korte tijd ergens blijf, en wetenschappers zien geld iha sowieso als een vervelende afleiding van belangrijker zaken.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 12:06:29 #283
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_66548240
Ik merk er zelf weinig van. Mijn geld is al volledig gestort voor het hele project uit 3e geldstroom en ben inmiddels aangenomen dus de toegenomen concurrentie is reeds achter de rug. Enige probleem blijft het uitblijven van een inflatiecorrectie waarschijnlijk, maar goed, daar ga ik ook niet failliet aan.

Ik denk dat de uni wel merkt dat de 2e en 3e geldstroom flink zullen afnemen, het aantal vacatures zal dan ook minder worden in de komende jaren. Ontslagen vallen er nauwelijks, omdat als er eenmaal geld is het in ieders belang is dat het project wordt afgemaakt. Bezuinigen op een nog niet afgerond project is gewoon niet echt een snugger met je geld omgaan.
  zaterdag 28 februari 2009 @ 14:50:34 #284
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_66552372
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 12:06 schreef Grumpey het volgende:
Ik merk er zelf weinig van. Mijn geld is al volledig gestort voor het hele project uit 3e geldstroom en ben inmiddels aangenomen dus de toegenomen concurrentie is reeds achter de rug. Enige probleem blijft het uitblijven van een inflatiecorrectie waarschijnlijk, maar goed, daar ga ik ook niet failliet aan.

Ik denk dat de uni wel merkt dat de 2e en 3e geldstroom flink zullen afnemen, het aantal vacatures zal dan ook minder worden in de komende jaren. Ontslagen vallen er nauwelijks, omdat als er eenmaal geld is het in ieders belang is dat het project wordt afgemaakt. Bezuinigen op een nog niet afgerond project is gewoon niet echt een snugger met je geld omgaan.
Volgens mij heb ik wel een inflatiecorrectie gekregen a/h begin van dit jaar (ook een 3e geldstroom project), geen idee hoe dat precies zit. Ik lig er in ieder geval niet wakker van. Sowieso zijn de jaarlijkse salarisverhogingen voor mij meer dan de inflatie dus vanuit dat oogpunt .
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_66557268
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 11:10 schreef thijsdetweede het volgende:
en wetenschappers zien geld iha sowieso als een vervelende afleiding van belangrijker zaken.
Mooi gezegd.

Ik overweeg zelf dit jaar naar faculty positions (assistant prof) te solliciteren en daar zijn er momenteel veel minder van. Een aantal grote universiteiten (o.a. MIT, Yale, Stanford) hebben zelfs een vacature stop afgekondigd. Mijn persoonsgebonden fellowship loopt nog een jaar door dus wat dat betreft merk ik weinig (afgezien dat mijn fellowship in Euro is dus de euro-dollar koers is wel belangrijk).

Verder heeft Obama budgetverhogingen aangekondigd voor het NIH en is mijn soort onderzoek (genomics) erg hot en maak ik me weinig zorgen.
  zondag 1 maart 2009 @ 12:11:27 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_66576363
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bedankt!

Health informatics, ondersteuning van clinische processen dmv technologie. Kan voordat alles helemaal rond is niet echt op de details ingaan helaas.
  zondag 1 maart 2009 @ 12:17:22 #287
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_66576507
Mmmmm......foutje met posten hierboven.

Vandaag de deadline voor inleveren abstract. Doordat ik zo druk was met het starten van mijn trial is die deadline er helemaal bij ingeschoten. Vanmorgen als reminder op mijn telefoon..............en daar gaat mijn zondag(ochtend)!!

Zo geoefend ben ik nog niet in het schrijven van abstracts.......... Heb wel een lumineus idee voor een presentatie. Dan moet ik dit dus gaan submitten zonder eerst aan de coauteurs te hebben voorgelegd. Maar goed, anders is de deadline voorbij.........

Wat vinden jullie? Doen?
  zondag 1 maart 2009 @ 12:41:35 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_66577105
Nou hij is ingediend. Even een mail richting coauteurs erbij met uitleg en alsnog feedback welkom. Wat je vervolgens op de presentatie presenteert is toch een afgeleide van je abstract (die ik vrij open heb gelaten), niet?

En nu weekend vieren!
pi_66578185
Abstracts voor voordrachten daar moet je niet te lang over nadenken. Houd het kort en beperk je tot de kernpunten maar ga geen details vertellen.
pi_66584553
Niet dat iemand ooit gaat klagen als je een volledig ander verhaal gaat houden als je abstract.
Wat thabit zegt, hou het kort en vol gebakken lucht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')