Het blijft relatief natuurlijk, maar bij mijn huidige baan gaat het er een stuk gezapiger aan toe dan tijdens mijn promotie. (Ik ga dan ook wat anders doen.) Vaak is een promotie toch gewoon hard werken voor een matig salarisje.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij mij op het werk wordt een promotietraject gezien als een soort van jarenlang 'rustpunt' in de carriere. 'Rust' omdat je je volledig op 1 project kan storten en maar een keer of 3-4 op reis moet in een jaar ipv op 3-5 verschillende projecten onderzoek te doen en om de 4-5 weken op reis te zijn.
Leuk, welkom!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 03:18 schreef Carria het volgende:
Ik meld me hier ook maar.
Historica, PhD student in University College Dublin. Onderwerp: Nederlandse betrokkenheid in de War of the Two Kings (1688-1692).
Ik doe al een aantal jaar onderzoek en het bedrijf waar ik werk blijf me gewoon volledig betalen terwijl ik met mijn promotie bezig ben. Geen karig salaris of slechte voorwaarden voor mij dusquote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:02 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het blijft relatief natuurlijk, maar bij mijn huidige baan gaat het er een stuk gezapiger aan toe dan tijdens mijn promotie. (Ik ga dan ook wat anders doen.) Vaak is een promotie toch gewoon hard werken voor een matig salarisje.
Zo'n traject heb ik ook wel overwogen, er zouden wel werkgevers te vinden zijn die een promotietraject willen betalen/ondersteunen. Maar uiteindelijk heb ik voor fulltime gekozen, omdat je dan meer je eigen opdracht kunt kiezen, en omdat de combi baan/promotie bij veel mensen in mijn omgeving ondoenlijk bleek, en dus in veel gevallen de promotie werd stopgezet of uitgesteld.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik doe al een aantal jaar onderzoek en het bedrijf waar ik werk blijf me gewoon volledig betalen terwijl ik met mijn promotie bezig ben. Geen karig salaris of slechte voorwaarden voor mij dus
Ah, okquote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik doe al een aantal jaar onderzoek en het bedrijf waar ik werk blijf me gewoon volledig betalen terwijl ik met mijn promotie bezig ben. Geen karig salaris of slechte voorwaarden voor mij dus
Dan heb je het goed voor elkaar.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:17 schreef Fogel het volgende:
Ik heb de opdracht zelf gekozen en bind me niet aan het bedrijf, mag doen wat ik zelf het beste vind en heb zelfs geen clausule dat ik na mijn promotie bij dit bedrijf moet blijven werken.
Primaquote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:03 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Leuk, welkom!. Hoe bevalt het leven in Dublin?
Ook al een externe promotie. Ik was me er helemaal niet van bewust dat dat meer dan een enkele keer voorkwam.quote:Op maandag 9 februari 2009 09:56 schreef Spatzmann het volgende:
Zo mijn eerste full paper is geaccepteerd (wel op een nog niet zo heel hoog aangeschreven conferentie, maar toch). Ik mocht ook m'n begeleiders op de universiteit voor een jaar inplannen, dus de officiele start begint ook snel (ik doe vanuit m'n werk onderzoek en dit wordt als externe promotie aangeboden aan de universiteit, die dat wel wil).
Ik weet het, maar het is wel een heel erg prille gedachtengang (ik begin immers pas volgende maand met mijn promotieonderzoek) en ik ben gewend om conrete artikelen te schrijven die verankerd zijn in theorie ipv losse gedachtes. Maargoed, de intentie van dit artikel is zo vroeg mogelijk input te krijgen van de community, juist om dan sneller overzicht te krijgen van relevante toepassingen.quote:Op maandag 16 februari 2009 09:23 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
ach, bij een workshop zijn zen iet zo kritisch
Dat is juist wat niet grappig is want het laat zien dat het hele review proces slecht is daar. En dat bv IEEE zelf geen nacontrole doet snap ik ook niet helemaal.quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:08 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Grappige is, sommige papers worden op behoorlijke conferenties toegelaten.......
Welk vakgebied is dat? En is deze (research)master beter dan eentje in NL? (behalve dat Londen leuk is natuurlijk...)quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:47 schreef JohnDDD het volgende:
De laatste tijd ben ik veel aan het nadenken over wat te doen na mijn bachelor. Vanwege mijn hoge gemiddelde en serieuze instelling hebben veel docenten me aangeraden voor een promotieplek te gaan. Inmiddels heb ik me aangemeld voor een beurs waarmee ik aan het University College in London een master zou kunnen doen in 1 jaar, daar kan ik zeker ook de research-kant mee op.
Het gaat om Italiaanse Taal en Cultuur.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Welk vakgebied is dat? En is deze (research)master beter dan eentje in NL? (behalve dat Londen leuk is natuurlijk...)
Dees dus kennelijk:quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:32 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het gaat om Italiaanse Taal en Cultuur.
Andere opties zouden zijn: de master Italiaans, die verder niet bijzonder hoog aangeschreven staat, of de master Literary Studies die 2 jaar duurt en waar ik van een docent een negatief advies over kreeg omdat hij daar slechte dingen over gehoord had.(...) maar ik weet weinig over de opleiding zelf, en over het aanzien dat de opleiding geniet binnen mijn vakgebied.
Shocking om dat van de kwaliteit van de studies Italiaans en Literary Studies (UvA) te lezen...quote:Examination is by way either of course work or of unseen papers
Jelena zegt hallo trouwens uit Driebergenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:47 schreef xep het volgende:
Nog een maand en dan is het zo ver, dan begin ik aan mijn 3-jarige PhD opleiding.
Mijn studie: theoretische natuurkunde.
Mijn onderwerp: topologische systemen, en dan met name het zogeheten fractionele quantum Hall effect of verwante systemen.
Plaats van de opleiding: Het Dublin Institute for Advanced Studies (DIAS) in, uiteraard, Dublin, Ierland. Een onderzoeksinstituut, verbonden aan meerdere universiteiten waaronder het sprookjeskasteelachtige Trinity College. Waarschijnlijk zal ik daar iets van werkcollege geven. Sowieso promoveer ik via die universiteit af.
Spannende tijden breken aan... Nog nooit voor een langere tijd in het buitenland geweest!
Een kennis van xep, geloof ikquote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:21 schreef Fogel het volgende:
Wie is Jelena?
Hahaha, dat meen je niet! Die was inderdaad op m'n afscheidsfeest afgelopen vrijdag... Klein wereldje! Doe maar de groeten terug... En maak meteen wat foto'squote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:15 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jelena zegt hallo trouwens uit Driebergen![]()
Ze gaat vanavond naakt op de piano zingen in de bar
![]()
Deze bijvoorbeeld, kost maar 35 euroquote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:27 schreef xep het volgende:
[..]
Hahaha, dat meen je niet! Die was inderdaad op m'n afscheidsfeest afgelopen vrijdag... Klein wereldje! Doe maar de groeten terug... En maak meteen wat foto's
Maarre... vertel eens wat meer over je onderzoek? Toevallig een review artikel of iets dergelijks liggen? Quantumgravitatie is altijd zo'n "beladen" woord...
Tijdens de laatste CERN-workshop vorige week is er veel aandacht besteed aan AdS/CFT in gecondenseerde materie. CS-theorie wordt volgens mij al aardig toegepast in de gecondenseerde materie: Zee spendeert er ook wat aandacht aan in zijn "QFT in a nutshell". Over topologische quantumcomputers weet ik niks, maar ik ben nu wel veel bezig met CS-acties in niet-abelse ijkgroepen. Witten legt in dat artikel wat ik je aangaf bijvoorbeeld uit dat zwaartekracht in 2+1 dimensies equivalent is met een ijktheorie met CS-actie, met als ijkgroep ISO(2,1).quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:57 schreef xep het volgende:
Ha, bedankt. Ik ga dat review artikel nog wel even doornemen.
Het is wel grappig, want je onderwerpen liggen ontzettend dicht tegen die van mij aan. In een topologische fase zoals die in het quantum Hall effect is er juist sprake van een effectieve actie die ontstaat, te weten: een Chern-Simons term. Die is op zijn beurt weer equivalent aan een CFT in de bulk en een CFT op de rand. Correlatoren in die CFT's geven precies de golffunctie van de electronen in de bulk en de eigenschappen van de rand zoals bv geleiding e.d. Een optie is dat ik mij bezig ga houden met hoe die rand en de bulk precies samenwerken. De gecondenseerde materie wereld is alleen wat huiverig tegenover exotische zaken als Chern SImons theory, laat staan AdS/CFT dualiteit.
Het wordt overigens extra interessant wanneer de CS-actie op basis van een niet-Abelse ijkgroep is. Dat vormt de basis van een topologische quantum computer.
Volgens mij heb ik wel een inflatiecorrectie gekregen a/h begin van dit jaar (ook een 3e geldstroom project), geen idee hoe dat precies zit. Ik lig er in ieder geval niet wakker van. Sowieso zijn de jaarlijkse salarisverhogingen voor mij meer dan de inflatie dus vanuit dat oogpuntquote:Op zaterdag 28 februari 2009 12:06 schreef Grumpey het volgende:
Ik merk er zelf weinig van. Mijn geld is al volledig gestort voor het hele project uit 3e geldstroom en ben inmiddels aangenomen dus de toegenomen concurrentie is reeds achter de rug. Enige probleem blijft het uitblijven van een inflatiecorrectie waarschijnlijk, maar goed, daar ga ik ook niet failliet aan.
Ik denk dat de uni wel merkt dat de 2e en 3e geldstroom flink zullen afnemen, het aantal vacatures zal dan ook minder worden in de komende jaren. Ontslagen vallen er nauwelijks, omdat als er eenmaal geld is het in ieders belang is dat het project wordt afgemaakt. Bezuinigen op een nog niet afgerond project is gewoon niet echt een snugger met je geld omgaan.
Mooi gezegd.quote:Op zaterdag 28 februari 2009 11:10 schreef thijsdetweede het volgende:
en wetenschappers zien geld iha sowieso als een vervelende afleiding van belangrijker zaken.
quote:Op maandag 12 januari 2009 23:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bedankt!
Health informatics, ondersteuning van clinische processen dmv technologie. Kan voordat alles helemaal rond is niet echt op de details ingaan helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |