Gefeliciteerd! Welke richting en welk onderwerp?quote:Op maandag 12 januari 2009 22:05 schreef Fogel het volgende:
Kreeg vandaag bericht dan de financiering rond is voor mijn PhD! Nu nog even de formaliteiten bij de universiteit regelen en dan vanaf maart/april een keer aan de slag.
Bedankt!quote:Op maandag 12 januari 2009 23:00 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Welke richting en welk onderwerp?
Informatica toegepast in de gezondheidszorg dus?quote:Op maandag 12 januari 2009 23:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bedankt!
Health informatics, ondersteuning van clinische processen dmv technologie. Kan voordat alles helemaal rond is niet echt op de details ingaan helaas.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:15 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Informatica toegepast in de gezondheidszorg dus?
Bedankt, gaat helemaal goedkomen, genoeg competent volk waar ik terecht kom.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:47 schreef Shivo het volgende:
Ik ben ooit een promotie beginnen in de Medische Informatiekunde. Dat was met name modelleren van zorgprocessen. Niet afgemaakt, waardeloze afdeling en ook weinig relevant onderzoek. Hopelijk kun jij er meer uit halen!
Ja (bij het ziekenhuis in dit geval), ja en ook vanaf thuis. Is allemaal lekker flexibel gelukkig.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 09:11 schreef thijsdetweede het volgende:
Ga je op de uni zitten, of blijf je bij je huidige werkgever bivakkeren?
Ben tzt erg benieuwd zodra je wat meer kunt vertellen!quote:Op maandag 12 januari 2009 23:10 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bedankt!
Health informatics, ondersteuning van clinische processen dmv technologie. Kan voordat alles helemaal rond is niet echt op de details ingaan helaas.
Even een vraagje tussendoor: wat voor type bedrijf is dit?quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:45 schreef tiram25 het volgende:
Hallo allemaal,
In het bedrijf waar ik nu afstudeer lopen promovendi rond en ze proberen hun werknemers en stagiaires te stimuleren om te promoveren.
Eerder in dit (of een vergelijkbaar) draadje werd dit boekje aangeraden. Is mss wat voor jou.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:30 schreef tiram25 het volgende:
Het bedrijf ontwikkelt toetsen voor het onderwijs en bedrijfsleven, verzorgt advieswerk en biedt trainingen, voert onderzoek uit naar de kwaliteit van toetsen.
Betreft de ambitie: ik heb nooit serieus nagedacht om onderzoeker te worden. Dus ik vind het nog best lastig om in te schatten of ik het zou willen... daarom wil ik sowieso met de promovendi praten om een beter beeld te krijgen.... Het heeft misschien ook te maken met het feit dat ik het lastig vind om in te schatten of ik het zou kunnen. Waar een wil is, is een weg. Maar ja, het gaat wel om hoe hard je moet werken om het te halen....
1: Ik ben al onderzoeker van beroep, en heb al een jaar of 5 plannen om te promoveren, maar het is er nog niet van gekomen. Als onderzoeker zijnde is het natuurlijk beter om PhD dan MSc te zijn, vandaar.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:45 schreef tiram25 het volgende:
Hallo allemaal,
Mijn vraag aan jullie is:
1 -wat waren jullie beweegredenen om te promoveren?
2 -welke kwaliteiten moet je hebben om een promotie goed te doorlopen en af te ronden? (moet je bijvoorbeeld een echte theorie 'vreter' zijn?)
3 -waar loop je tegenaan? (bijvoorbeeld in de begeleiding, het schrijven (in het Engels?) etc...
4 -hoe zie je je toekomst (na de promotie)?
Allereerst denk ik dat promoties heel erg verschillen per vakgebied. Voor medisch biologen is het bijna standaard; voor economen niet bepaald; voor artsen staat het leuk op de hockey club.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:45 schreef tiram25 het volgende:
Mijn vraag aan jullie is:
-wat waren jullie beweegredenen om te promoveren?
-welke kwaliteiten moet je hebben om een promotie goed te doorlopen en af te ronden? (moet je bijvoorbeeld een echte theorie 'vreter' zijn?)
-waar loop je tegenaan? (bijvoorbeeld in de begeleiding, het schrijven (in het Engels?) etc...
-hoe zie je je toekomst (na de promotie)?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:19 schreef SaskiaR het volgende:
Jeee, geluktweer een kersverse doctor erbij!
Ging allemaal eigenlijk best makkelijk, en het diner en feest waren supergezellig!
quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:19 schreef SaskiaR het volgende:
Ging allemaal eigenlijk best makkelijk, en het diner en feest waren supergezellig!
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:19 schreef SaskiaR het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:19 schreef SaskiaR het volgende:
Duurt dat zo lang voordat ze het beoordeeld hebben? En wanneer moet je dan nog je verdediging doen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:06 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!![]()
Wat mij betreft: ik sta op het punt mijn proefschrift te 'submitten', dus over een maandje of 3 mag ik dan ook eindelijk. Verder ga ik vanaf april in Engeland, in Bath om precies te zijn, een jaartje postdoccen.
.
Tussen indienen en verdediging duurt de procedure min. 3 maanden inderdaad (althans, in DL maar volgens mij is dat in NL ook zo). Ik ben niet bang om uIt het ondrewerp te raken, volgens mij gebeurt dat bij wiskunde in het algemeen niet zo snel, wel zal ik hier en daar even technische details van bepaalde bewijzen opnieuw moeten bekijken.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Duurt dat zo lang voordat ze het beoordeeld hebben? En wanneer moet je dan nog je verdediging doen?
Het lijkt me dat, als dat te lang duurt, je uit het onderwerp bent.. toch?
Bath is echt een supermooie stad, gaaf hoor!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:06 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!![]()
Wat mij betreft: ik sta op het punt mijn proefschrift te 'submitten', dus over een maandje of 3 mag ik dan ook eindelijk. Verder ga ik vanaf april in Engeland, in Bath om precies te zijn, een jaartje postdoccen.
.
Is dat omdat het telaat is geregeld?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Bath is echt een supermooie stad, gaaf hoor!
Bij ons (Leiden dus) duurt het eindeloos voor je mag promoveren: begin juli gesubmit aan promotor, eind augustus goedkeuring referent + promotor gekregen en datum gereserveerd bij pedel, en pas half januari promoveren. Alleen omdat de aula niet eerder vrij was. Best irritant, vooral voor een mede-aio van mij die ook net klaar is, en nu al in Duitsland een postdoc doet; omdat zij nog niet officieel gepromoveerd is geldt ze nog steeds als 'student' en krijgt ze veel minder betaald dan andere postdocs. Stom systeem is het eigenlijk in Nederland.
Waarom was die aula zo lang bezet? Lijkt me inderdaad eerder aan Leiden te liggen. Op de TU/e ging dat zo niet hoor.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Bath is echt een supermooie stad, gaaf hoor!
Bij ons (Leiden dus) duurt het eindeloos voor je mag promoveren: begin juli gesubmit aan promotor, eind augustus goedkeuring referent + promotor gekregen en datum gereserveerd bij pedel, en pas half januari promoveren. Alleen omdat de aula niet eerder vrij was. Best irritant, vooral voor een mede-aio van mij die ook net klaar is, en nu al in Duitsland een postdoc doet; omdat zij nog niet officieel gepromoveerd is geldt ze nog steeds als 'student' en krijgt ze veel minder betaald dan andere postdocs. Stom systeem is het eigenlijk in Nederland.
Je moet standaard zo lang wachten; er kunnen maar 4 promoties per dag, en niet alle dagen van de week zijn mogelijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:23 schreef kless het volgende:
[..]
Is dat omdat het telaat is geregeld?
Of is dat de manier hoe Leiden daar mee om gaat?
In DL is het inderdaad een veel soberder plechtigheid, het wordt gewoon gehouden in een willekeurig collegezaaltje en zonder tierelantijntjes zoals speciale kleding, paranymfen etc.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:01 schreef thijsdetweede het volgende:
Dat dacht ik ook... Waardoor de Amerikanen op mijn promotie er minstens zo'n fuss van maakten als ik. Ook de Fransen en Duitsers die ik ken waren lichtjes verbaasd over de hoeveelheid theater hier trouwens, net als de Nederlandse proefschriften.
Eigenlijk vind ik die tradities ook wel weer dusdanig leuk dat ik er met liefde een paar weken langer op heb gewacht.
Ben je toch aan het nadenken over een postdoc?quote:Op maandag 26 januari 2009 00:10 schreef thabit het volgende:
Hoe lossen de (aanstaande) post-docs hier eigenlijk het `two-body' probleem op?
Hoewel buitenlanders voor veel dames erg interessant zijn... althans daar lijkt het hier in Boston op...quote:Op maandag 26 januari 2009 21:24 schreef thijsdetweede het volgende:
Overigens zou een bestendige relatie altijd voor gaan boven een paar jaar buitenland. Ik kan hier ook wel iets (redelijk) leuks vinden, als het moet.
Is dat niet gewoon dat de dames zo een intelligente MIT / boston college knakker wel zien zitten?quote:Op maandag 26 januari 2009 21:46 schreef Shivo het volgende:
[..]
Hoewel buitenlanders voor veel dames erg interessant zijn... althans daar lijkt het hier in Boston op...
Daar had ik in alle staten waar ik op bezoek was 'last' van.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:46 schreef Shivo het volgende:
[..]
Hoewel buitenlanders voor veel dames erg interessant zijn... althans daar lijkt het hier in Boston op...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |