Leuk, ben zelf de laatste tijd ook veel met topologie bezigquote:Op vrijdag 30 januari 2009 16:47 schreef xep het volgende:
Nog een maand en dan is het zo ver, dan begin ik aan mijn 3-jarige PhD opleiding.
Mijn studie: theoretische natuurkunde.
Mijn onderwerp: topologische systemen, en dan met name het zogeheten fractionele quantum Hall effect of verwante systemen.
Plaats van de opleiding: Het Dublin Institute for Advanced Studies (DIAS) in, uiteraard, Dublin, Ierland. Een onderzoeksinstituut, verbonden aan meerdere universiteiten waaronder het sprookjeskasteelachtige Trinity College. Waarschijnlijk zal ik daar iets van werkcollege geven. Sowieso promoveer ik via die universiteit af.
Spannende tijden breken aan... Nog nooit voor een langere tijd in het buitenland geweest!
Ja, het gaat op zich wel goed, alleen moet ik ff een gouden middenweg vinden tussen wiskundige rigoriteit en natuurkundige progressiequote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:40 schreef thijsdetweede het volgende:
Haus, welkom hierDat jij ging promoveren zagen we allemaal vier jaar geleden natuurlijk al aankomen.
Lukt het een beetje?
Motivatiebeam voor Kwakveensequote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:55 schreef kwakveense het volgende:
*huilie postje*
ik ben een prut-promovendus, een aio van niks, want ik zit nu in t buitenland voor een maand onderzoek in een pittoresk dorp in een pittoreske bibliotheek, maar ik vind het werk (met alle mogelijke primaire bronnen die ik me kan wensen) gewoon net zo verschrikkelijk als thuis en ben even ongemotiveerd, ongeocncentreerd en afgeleid.
dat, en ik heb heimwee terwijl ik maar een maandje wegblijf. had gehoopt dat ik daar post-puberteit toch wel vanaf zou zijn. rete irritant.
*einde huilie postje*
sorry, morgen voel ik me vast weer beter en productiever...
Zit je in Urbino?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:55 schreef kwakveense het volgende:
*huilie postje*
ik ben een prut-promovendus, een aio van niks, want ik zit nu in t buitenland voor een maand onderzoek in een pittoresk dorp in een pittoreske bibliotheek, maar ik vind het werk (met alle mogelijke primaire bronnen die ik me kan wensen) gewoon net zo verschrikkelijk als thuis en ben even ongemotiveerd, ongeocncentreerd en afgeleid.
dat, en ik heb heimwee terwijl ik maar een maandje wegblijf. had gehoopt dat ik daar post-puberteit toch wel vanaf zou zijn. rete irritant.
*einde huilie postje*
sorry, morgen voel ik me vast weer beter en productiever...
Misschien is een van de ca 100 studies gerelateerd aan het Noorse moeder en kind-onderzoek relevant voor je?quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:58 schreef Grumpey het volgende:
Heej allemaal, ik zou nog even beschrijven waarover mijn promotie-onderzoek zal gaan de komende 4 jaar.
Ik ga de achterstanden van te vroeg geboren kinderen gedetailleerd in kaart brengen, ook met behulp van zelf nieuw ontwikkelde neuropsychologische taken. Daarnaast zal ik ook gebruik maken van beeldvormend onderzoek, zoals MRI en DTI, deze technieken maken het mogelijk hersenstructuren (en de ontwikkeling daarvan) weer te geven, welke ik dan ook koppel aan de ontwikkelingsachterstanden van de te vroeg geboren kinderen om zo hopelijk directe verbanden te kunnen vinden tussen hersenafwijkingen en de aanwezige achterstanden. Ook testen we nog de effecten van een interventie die al is uitgevoerd op de kinderen 5 jaar geleden, om te zien of dat nog enig verschil heeft gemaakt op de lange termijn.
Ik heb er zin in, ben al uitgebreid ingelezen in het onderwerp en leg op dit moment de laatste hand aan een meta-analyse die eigenlijk mijn onderzoek min of meer inleid. Daarnaast is het geld grotendeels geregeld dus een betere start kan je je niet wensen volgens mij
Tsssssssk, ik loop bijna een jaar voor hèquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:04 schreef Grumpey het volgende:
Oh god, SW ook in dit topic.....had het kunnen weten met die groningers
Ik ben voor, heb je gepmtquote:Op woensdag 4 februari 2009 11:06 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Tsssssssk, ik loop bijna een jaar voor hè
Ik had het gisteren met JD over een RIP-HT meet... Is dat wat?
Hey wat een interessant project zeg!!quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:56 schreef Grumpey het volgende:
Dank je wel, zal er naar kijken. Het hele project zal ik doen aan de VU en het VUMc. Het leuke van het project vind ik dat het de onderzoekskant combineert met de klinische praktijk , en alles wat ik ga vinden ook direct bruikbaar zal zijn voor de kliniek.
Boeiend dat je ook aan de slag gaat met neuro-imaging trouwens, ben benieuwd naar de precieze inhoud
Wat is je achtergrond? Het klinkt wat meer biomedisch. Mijn achtergrond is Neuroscience en daarnaast Neuropsychologie trouwens.
Godsamme, hou eens ff op zeg met van die jaloersmakende posts te posten!quote:Op woensdag 4 februari 2009 09:58 schreef Grumpey het volgende:
Heej allemaal, ik zou nog even beschrijven waarover mijn promotie-onderzoek zal gaan de komende 4 jaar.
Ik ga de achterstanden van te vroeg geboren kinderen gedetailleerd in kaart brengen, ook met behulp van zelf nieuw ontwikkelde neuropsychologische taken. Daarnaast zal ik ook gebruik maken van beeldvormend onderzoek, zoals MRI en DTI, deze technieken maken het mogelijk hersenstructuren (en de ontwikkeling daarvan) weer te geven, welke ik dan ook koppel aan de ontwikkelingsachterstanden van de te vroeg geboren kinderen om zo hopelijk directe verbanden te kunnen vinden tussen hersenafwijkingen en de aanwezige achterstanden. Ook testen we nog de effecten van een interventie die al is uitgevoerd op de kinderen 5 jaar geleden, om te zien of dat nog enig verschil heeft gemaakt op de lange termijn.
Ik heb er zin in, ben al uitgebreid ingelezen in het onderwerp en leg op dit moment de laatste hand aan een meta-analyse die eigenlijk mijn onderzoek min of meer inleid. Daarnaast is het geld grotendeels geregeld dus een betere start kan je je niet wensen volgens mij
thnxquote:Op woensdag 4 februari 2009 09:17 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Motivatiebeam voor Kwakveense![]()
![]()
Waar zit je dan? Heb ook wel van die momenten hoor
Leuk om je blog te lezen (winkels fotograferen!quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:14 schreef kwakveense het volgende:
[..]
thnxt gaat vandaag al beter... ben al iets productiever. t is ook gewoon kloterig werk: brieven transcriberen...
ik zit in farmington connecticut, bij de yale lewis walpole library (plaatjes op de blog achter t linkje in mn sig)
Bij mij was keihard werken altijd een goede remedie tegen die eenzaamheid.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Leuk om je blog te lezen (winkels fotograferen!![]()
) Je kunt je idd in het buitenland in je eentje behoorlijk eenzaam zijn, zeker als je weinig contacten met native peoples hebt. Dus: op het studentenleven in en socializen!
quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:14 schreef kwakveense het volgende:
[..]
thnxt gaat vandaag al beter... ben al iets productiever. t is ook gewoon kloterig werk: brieven transcriberen...
ik zit in farmington connecticut, bij de yale lewis walpole library (plaatjes op de blog achter t linkje in mn sig)
Mijn wettige echtgenoot is gewoon meeverhuisd. Helemaal naar Belgiequote:Op maandag 26 januari 2009 00:10 schreef thabit het volgende:
Hoe lossen de (aanstaande) post-docs hier eigenlijk het `two-body' probleem op?
hm ik was gisteren/eergisteren wel erg depri. het gign vandaag al wat beter, heb een wandeling gemaakt met de lunch, dat was fijn, even eruit en genieten van hoe mooi het hier is. en het eten met mn huisgenoten was ook gezellig, we hebben wel leuk gekletst.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:05 schreef Fogel het volgende:
Heb je daar snel een rijbewijs gehaald ofzo?
Lijkt me niet echt een fijne situatie waar je nu in zit, in the middle of nowhere, zonder (fatsoenlijke) aanspreekpunten en kutwerk... welk werk doe je daar eigenlijk en waarom juist daar? (sorry als ik daar overheen gelezen heb)
De eerste periode als je ergens komt te zitten waar alles onbekend is, is altijd een beetje depri, cker als het niet een spectaculaire plek is waar je zit. Aan de andere kant wel erg leerzaam want je moet alles weer van de grond op opbouwen. Maar dat zal je nu zo wel niet ervaren...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:50 schreef kwakveense het volgende:
[..]
hm ik was gisteren/eergisteren wel erg depri. het gign vandaag al wat beter, heb een wandeling gemaakt met de lunch, dat was fijn, even eruit en genieten van hoe mooi het hier is. en het eten met mn huisgenoten was ook gezellig, we hebben wel leuk gekletst.
ik doe onderzoek naar de taal van een groep mensen d.m.v. een 18e eeuwse correspondentie: brieven bekijken dus. in deze bieb hebben ze vrijwel alle handschriften van die brieven...ik werk met een uitgegeven editie, en dat heeft als beperking dat je dan niks kunt zeggen over spelling (die is genormaliseerd) en dat is jusit zo goed te onderzoeken. (ik kijk verder vooral naar grammatica, dat gaat wel met de editie). verder hebben ze er ect vanalles over de 18e eeuw, en over alle mensen die ik dus onderzoek. alleen heb ik nauwelijks/geen tijd om daar dingen over op te zoeken/van te bekijken omdat ik door de regeltjes hier niet zelf digitale foto; s van het materiaal mag maken en dus zoveel mogelijk materiaal moet verzamelen, zo snel mogelijk, door te transcriberen -- doodleuk overtikken van handschriften.
en laat dat nou net iets zijn waar je gilend gek van wordt als je het een hele dag non-stop moet doen...maar goed, ik ben elke dag een beetje blijer!
Onderzoeksassistentquote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
De eerste periode als je ergens komt te zitten waar alles onbekend is, is altijd een beetje depri, cker als het niet een spectaculaire plek is waar je zit. Aan de andere kant wel erg leerzaam want je moet alles weer van de grond op opbouwen. Maar dat zal je nu zo wel niet ervaren...![]()
En je zult het in eerste instantie toch met die huisgenoten moeten doen, lijkt me zo, ook al zijn er grote verschillen...
En wat ik nou niet snap is dat er niets te regelen valt om toch die digitale foto's te pakken te krijgen of iig er voor te zorgen dat je niet suf en onnodig dom werk hoeft te doen. Daarvoor heb je toch geen uni-studie gedaan?
Kun je niet je onderzoeksbegeleider inschakelen of gesprekken regelen met die bieb en de boel daar op stelten zetten? Ikzelf zou mijn energie liever steken in het ervoor zorgen dat ik geen domwerk hoef te doen...
Bij ons zijn de afstudeerders vaak de sjaakquote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:54 schreef Quoi het volgende:
[..]
OnderzoeksassistentWie weet is er ergens wat budget los te peuteren? Als jij daardoor betere kwaliteit levert....
Daar kan ik me iets bij voorstellen ja... maar mooi dat je steeds wat blijer wordt!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:50 schreef kwakveense het volgende:
[..]
[..]
en laat dat nou net iets zijn waar je gilend gek van wordt als je het een hele dag non-stop moet doen...maar goed, ik ben elke dag een beetje blijer!
Bij mij op het werk wordt een promotietraject gezien als een soort van jarenlang 'rustpunt' in de carriere. 'Rust' omdat je je volledig op 1 project kan storten en maar een keer of 3-4 op reis moet in een jaar ipv op 3-5 verschillende projecten onderzoek te doen en om de 4-5 weken op reis te zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:20 schreef ColdFeet het volgende:
Volgens mij is een promotietraject sowieso belastend voor je relatie; een van mijn proffen uit Johannesburg beweerde dat het het einde van zijn huwelijk was.
Goed, dat is natuurlijk niet mijn strevenmaar ik vond het voor mijn (welverdiende) vakantie al behoorlijke druk op de relatie geven: heel veel uren werken, deadlines, stress... Het wordt er niet bepaald gezelliger op, dan.
helaas, het is al heel wat dat ik van deze bieb een volledge beurs heb gekregen om hier te werken... de meeste mensen hier zijn historici of kunsthistorici, die gebruiken het materiaal heel anders. sterker nog, de handschriften die ik gebruik worden vrijwel nooit opgevraagd, omdat mensen liever de editie gebruiken als achtergrond materiaal voor hun onderzoek. (de kaartenbak catalogus is dus ook naar de kelder verhuisd, dus nu moeten ze drie keer zo hard zoeken voor mij omdat ik negrens call-nummers voor het materiaal hebquote:Op vrijdag 6 februari 2009 08:14 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
De eerste periode als je ergens komt te zitten waar alles onbekend is, is altijd een beetje depri, cker als het niet een spectaculaire plek is waar je zit. Aan de andere kant wel erg leerzaam want je moet alles weer van de grond op opbouwen. Maar dat zal je nu zo wel niet ervaren...![]()
En je zult het in eerste instantie toch met die huisgenoten moeten doen, lijkt me zo, ook al zijn er grote verschillen...
En wat ik nou niet snap is dat er niets te regelen valt om toch die digitale foto's te pakken te krijgen of iig er voor te zorgen dat je niet suf en onnodig dom werk hoeft te doen. Daarvoor heb je toch geen uni-studie gedaan?
Kun je niet je onderzoeksbegeleider inschakelen of gesprekken regelen met die bieb en de boel daar op stelten zetten? Ikzelf zou mijn energie liever steken in het ervoor zorgen dat ik geen domwerk hoef te doen...
Het blijft relatief natuurlijk, maar bij mijn huidige baan gaat het er een stuk gezapiger aan toe dan tijdens mijn promotie. (Ik ga dan ook wat anders doen.) Vaak is een promotie toch gewoon hard werken voor een matig salarisje.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 10:54 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bij mij op het werk wordt een promotietraject gezien als een soort van jarenlang 'rustpunt' in de carriere. 'Rust' omdat je je volledig op 1 project kan storten en maar een keer of 3-4 op reis moet in een jaar ipv op 3-5 verschillende projecten onderzoek te doen en om de 4-5 weken op reis te zijn.
Leuk, welkom!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 03:18 schreef Carria het volgende:
Ik meld me hier ook maar.
Historica, PhD student in University College Dublin. Onderwerp: Nederlandse betrokkenheid in de War of the Two Kings (1688-1692).
Ik doe al een aantal jaar onderzoek en het bedrijf waar ik werk blijf me gewoon volledig betalen terwijl ik met mijn promotie bezig ben. Geen karig salaris of slechte voorwaarden voor mij dusquote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:02 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Het blijft relatief natuurlijk, maar bij mijn huidige baan gaat het er een stuk gezapiger aan toe dan tijdens mijn promotie. (Ik ga dan ook wat anders doen.) Vaak is een promotie toch gewoon hard werken voor een matig salarisje.
Zo'n traject heb ik ook wel overwogen, er zouden wel werkgevers te vinden zijn die een promotietraject willen betalen/ondersteunen. Maar uiteindelijk heb ik voor fulltime gekozen, omdat je dan meer je eigen opdracht kunt kiezen, en omdat de combi baan/promotie bij veel mensen in mijn omgeving ondoenlijk bleek, en dus in veel gevallen de promotie werd stopgezet of uitgesteld.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik doe al een aantal jaar onderzoek en het bedrijf waar ik werk blijf me gewoon volledig betalen terwijl ik met mijn promotie bezig ben. Geen karig salaris of slechte voorwaarden voor mij dus
Ah, okquote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik doe al een aantal jaar onderzoek en het bedrijf waar ik werk blijf me gewoon volledig betalen terwijl ik met mijn promotie bezig ben. Geen karig salaris of slechte voorwaarden voor mij dus
Dan heb je het goed voor elkaar.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:17 schreef Fogel het volgende:
Ik heb de opdracht zelf gekozen en bind me niet aan het bedrijf, mag doen wat ik zelf het beste vind en heb zelfs geen clausule dat ik na mijn promotie bij dit bedrijf moet blijven werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |