quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:19 schreef SaskiaR het volgende:
Jeee, geluktweer een kersverse doctor erbij!
Ging allemaal eigenlijk best makkelijk, en het diner en feest waren supergezellig!
Gefeliciteerd!!quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:19 schreef SaskiaR het volgende:
Ging allemaal eigenlijk best makkelijk, en het diner en feest waren supergezellig!
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:19 schreef SaskiaR het volgende:
Duurt dat zo lang voordat ze het beoordeeld hebben? En wanneer moet je dan nog je verdediging doen?quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:06 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!![]()
Wat mij betreft: ik sta op het punt mijn proefschrift te 'submitten', dus over een maandje of 3 mag ik dan ook eindelijk. Verder ga ik vanaf april in Engeland, in Bath om precies te zijn, een jaartje postdoccen.
.
Tussen indienen en verdediging duurt de procedure min. 3 maanden inderdaad (althans, in DL maar volgens mij is dat in NL ook zo). Ik ben niet bang om uIt het ondrewerp te raken, volgens mij gebeurt dat bij wiskunde in het algemeen niet zo snel, wel zal ik hier en daar even technische details van bepaalde bewijzen opnieuw moeten bekijken.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 17:49 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Duurt dat zo lang voordat ze het beoordeeld hebben? En wanneer moet je dan nog je verdediging doen?
Het lijkt me dat, als dat te lang duurt, je uit het onderwerp bent.. toch?
Bath is echt een supermooie stad, gaaf hoor!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 00:06 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!![]()
Wat mij betreft: ik sta op het punt mijn proefschrift te 'submitten', dus over een maandje of 3 mag ik dan ook eindelijk. Verder ga ik vanaf april in Engeland, in Bath om precies te zijn, een jaartje postdoccen.
.
Is dat omdat het telaat is geregeld?quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Bath is echt een supermooie stad, gaaf hoor!
Bij ons (Leiden dus) duurt het eindeloos voor je mag promoveren: begin juli gesubmit aan promotor, eind augustus goedkeuring referent + promotor gekregen en datum gereserveerd bij pedel, en pas half januari promoveren. Alleen omdat de aula niet eerder vrij was. Best irritant, vooral voor een mede-aio van mij die ook net klaar is, en nu al in Duitsland een postdoc doet; omdat zij nog niet officieel gepromoveerd is geldt ze nog steeds als 'student' en krijgt ze veel minder betaald dan andere postdocs. Stom systeem is het eigenlijk in Nederland.
Waarom was die aula zo lang bezet? Lijkt me inderdaad eerder aan Leiden te liggen. Op de TU/e ging dat zo niet hoor.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:56 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Bath is echt een supermooie stad, gaaf hoor!
Bij ons (Leiden dus) duurt het eindeloos voor je mag promoveren: begin juli gesubmit aan promotor, eind augustus goedkeuring referent + promotor gekregen en datum gereserveerd bij pedel, en pas half januari promoveren. Alleen omdat de aula niet eerder vrij was. Best irritant, vooral voor een mede-aio van mij die ook net klaar is, en nu al in Duitsland een postdoc doet; omdat zij nog niet officieel gepromoveerd is geldt ze nog steeds als 'student' en krijgt ze veel minder betaald dan andere postdocs. Stom systeem is het eigenlijk in Nederland.
Je moet standaard zo lang wachten; er kunnen maar 4 promoties per dag, en niet alle dagen van de week zijn mogelijk.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:23 schreef kless het volgende:
[..]
Is dat omdat het telaat is geregeld?
Of is dat de manier hoe Leiden daar mee om gaat?
In DL is het inderdaad een veel soberder plechtigheid, het wordt gewoon gehouden in een willekeurig collegezaaltje en zonder tierelantijntjes zoals speciale kleding, paranymfen etc.quote:Op zondag 18 januari 2009 19:01 schreef thijsdetweede het volgende:
Dat dacht ik ook... Waardoor de Amerikanen op mijn promotie er minstens zo'n fuss van maakten als ik. Ook de Fransen en Duitsers die ik ken waren lichtjes verbaasd over de hoeveelheid theater hier trouwens, net als de Nederlandse proefschriften.
Eigenlijk vind ik die tradities ook wel weer dusdanig leuk dat ik er met liefde een paar weken langer op heb gewacht.
Ben je toch aan het nadenken over een postdoc?quote:Op maandag 26 januari 2009 00:10 schreef thabit het volgende:
Hoe lossen de (aanstaande) post-docs hier eigenlijk het `two-body' probleem op?
Hoewel buitenlanders voor veel dames erg interessant zijn... althans daar lijkt het hier in Boston op...quote:Op maandag 26 januari 2009 21:24 schreef thijsdetweede het volgende:
Overigens zou een bestendige relatie altijd voor gaan boven een paar jaar buitenland. Ik kan hier ook wel iets (redelijk) leuks vinden, als het moet.
Is dat niet gewoon dat de dames zo een intelligente MIT / boston college knakker wel zien zitten?quote:Op maandag 26 januari 2009 21:46 schreef Shivo het volgende:
[..]
Hoewel buitenlanders voor veel dames erg interessant zijn... althans daar lijkt het hier in Boston op...
Daar had ik in alle staten waar ik op bezoek was 'last' van.quote:Op maandag 26 januari 2009 21:46 schreef Shivo het volgende:
[..]
Hoewel buitenlanders voor veel dames erg interessant zijn... althans daar lijkt het hier in Boston op...
Tsja, moet ik wel eerst een goede oplossing vinden voor 2BP, anders wegen de voordelen niet op tegen de nadelen.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:57 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ben je toch aan het nadenken over een postdoc?.
Gefeli!quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:05 schreef Grumpey het volgende:
binnenkort start ik ook als aio, ben aangenomen
Zal een uitgebreider verhaal de volgnde keer hier neerzetten, nu weinig tijd
Over welke vakgebieden hebben we het dan?quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:09 schreef Fogel het volgende:
Als het donkere en koude Noorwegen een optie is ipv USA en Australie, dan zijn er ruim voldoende PhD plekken beschikbaar. Loon ligt rond de 350000 NOK per jaar (grofweg 40.000¤).
Voornamelijk technologische.quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:42 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Over welke vakgebieden hebben we het dan?
Ja klopt farmacie. Via via is inderdaad wel het makkelijkst, zo heb ik die plek in de VS ook gekregen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 20:32 schreef thijsdetweede het volgende:
In de farmacie dus? Dat lijkt me geen enkel probleem. Het makkelijkste is waarschijnlijk je te laten headhunten door een vriendje van je afstudeerbegeleider. Dat legt makkelijk contact, en geeft je een onderhandelingspositie om een leuk onderzoek uit te kiezen.
Desondanks interessant, ook qua salaris. Houden we in de gatenquote:Op donderdag 29 januari 2009 20:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Voornamelijk technologische.
http://innsida.ntnu.no/nettopp_index.php?kat=N_JOBB
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |