abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 15 januari 2009 @ 19:01:26 #173
45833 crew  Fogel
pi_65081343
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:19 schreef SaskiaR het volgende:
Jeee, gelukt weer een kersverse doctor erbij!
Ging allemaal eigenlijk best makkelijk, en het diner en feest waren supergezellig!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:06:10 #174
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_65093699
quote:
Ging allemaal eigenlijk best makkelijk, en het diner en feest waren supergezellig!
Gefeliciteerd!!

Wat mij betreft: ik sta op het punt mijn proefschrift te 'submitten', dus over een maandje of 3 mag ik dan ook eindelijk . Verder ga ik vanaf april in Engeland, in Bath om precies te zijn, een jaartje postdoccen. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_65098347
Cool Kees! Bath is in ieder geval een mooie stad - of het een goeie universiteit heeft, weet ik natuurlijk niet.

Het post-doc topic kunnen we (met ook Saskia en Shivo ver weg) net zo makkelijk in KAA gaan zetten, toch?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:43:07 #176
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_65146706
quote:
Gefeliciteerd!

Wat is de dag achteraf snel voorbij he?
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:49:04 #177
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_65146867
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:06 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!

Wat mij betreft: ik sta op het punt mijn proefschrift te 'submitten', dus over een maandje of 3 mag ik dan ook eindelijk . Verder ga ik vanaf april in Engeland, in Bath om precies te zijn, een jaartje postdoccen. .
Duurt dat zo lang voordat ze het beoordeeld hebben? En wanneer moet je dan nog je verdediging doen?
Het lijkt me dat, als dat te lang duurt, je uit het onderwerp bent.. toch?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:07:09 #178
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_65147372
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:49 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Duurt dat zo lang voordat ze het beoordeeld hebben? En wanneer moet je dan nog je verdediging doen?
Het lijkt me dat, als dat te lang duurt, je uit het onderwerp bent.. toch?
Tussen indienen en verdediging duurt de procedure min. 3 maanden inderdaad (althans, in DL maar volgens mij is dat in NL ook zo). Ik ben niet bang om uIt het ondrewerp te raken, volgens mij gebeurt dat bij wiskunde in het algemeen niet zo snel, wel zal ik hier en daar even technische details van bepaalde bewijzen opnieuw moeten bekijken.

Groet, Kees Wacht even, het was helemaal geen email die ik zat te schrijven he?
Fotoboek
pi_65150607
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 00:06 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!

Bath is echt een supermooie stad, gaaf hoor!

Bij ons (Leiden dus) duurt het eindeloos voor je mag promoveren: begin juli gesubmit aan promotor, eind augustus goedkeuring referent + promotor gekregen en datum gereserveerd bij pedel, en pas half januari promoveren. Alleen omdat de aula niet eerder vrij was. Best irritant, vooral voor een mede-aio van mij die ook net klaar is, en nu al in Duitsland een postdoc doet; omdat zij nog niet officieel gepromoveerd is geldt ze nog steeds als 'student' en krijgt ze veel minder betaald dan andere postdocs. Stom systeem is het eigenlijk in Nederland.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 23:23:07 #180
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_65157417
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:56 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Bij ons (Leiden dus) duurt het eindeloos voor je mag promoveren: begin juli gesubmit aan promotor, eind augustus goedkeuring referent + promotor gekregen en datum gereserveerd bij pedel, en pas half januari promoveren. Alleen omdat de aula niet eerder vrij was. Best irritant, vooral voor een mede-aio van mij die ook net klaar is, en nu al in Duitsland een postdoc doet; omdat zij nog niet officieel gepromoveerd is geldt ze nog steeds als 'student' en krijgt ze veel minder betaald dan andere postdocs. Stom systeem is het eigenlijk in Nederland.
Is dat omdat het telaat is geregeld?
Of is dat de manier hoe Leiden daar mee om gaat?
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
  zondag 18 januari 2009 @ 12:17:54 #181
42829 Mister1977
Furred, not shaven
pi_65166056
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:56 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Waarom was die aula zo lang bezet? Lijkt me inderdaad eerder aan Leiden te liggen. Op de TU/e ging dat zo niet hoor.
"If nothing else works, a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through" General Melchett
Klik hier voor uw dagelijkse portie vitaminen.
pi_65166915
In Delft is het ook zoiets... Proefschrift door mijn promotor goedgekeurd in juni, toen de promotiedatum geregeld, die uiteindelijk begin december viel. Dat had op zich ook wel in oktober gekund, maar dat was lastig voor de buitenlanders in mijn commissie; bovendien wou ik graag de late middagsessie. Die is iets eerder volgeboekt.
pi_65167183
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:23 schreef kless het volgende:

[..]

Is dat omdat het telaat is geregeld?
Of is dat de manier hoe Leiden daar mee om gaat?
Je moet standaard zo lang wachten; er kunnen maar 4 promoties per dag, en niet alle dagen van de week zijn mogelijk.

In Utrecht gaat het veel sneller; vriend van mij had in maart toestemming van promotor en kon toen meteen een datum reserveren; daarna hoefde hij pas toestemming van de commissie te krijgen. Promotie was dus begin juni; stuk beter geregeld dan in Leiden.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_65174378
Ik kreeg in mei toestemming om een datum aan te vragen, die uiteindelijk in november viel (Erasmus Rotterdam). In de VS ken ik mensen die in maart gaan verdedigen en nu nog volop aan het schrijven zijn; zo kan het dus ook.
Jesus saves but death prevails.
pi_65180255
In de VS is er toch helemaal geen verdediging? Ik ken iemand die in Berkeley gepromoveerd is, en daar was er alleen maar een diploma-uitreiking waar meerdere mensen tegelijk hun doctoraat kregen.
pi_65181426
Dat dacht ik ook... Waardoor de Amerikanen op mijn promotie er minstens zo'n fuss van maakten als ik. Ook de Fransen en Duitsers die ik ken waren lichtjes verbaasd over de hoeveelheid theater hier trouwens, net als de Nederlandse proefschriften.

Eigenlijk vind ik die tradities ook wel weer dusdanig leuk dat ik er met liefde een paar weken langer op heb gewacht.
  zondag 18 januari 2009 @ 19:17:53 #187
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_65181866
quote:
Op zondag 18 januari 2009 19:01 schreef thijsdetweede het volgende:
Dat dacht ik ook... Waardoor de Amerikanen op mijn promotie er minstens zo'n fuss van maakten als ik. Ook de Fransen en Duitsers die ik ken waren lichtjes verbaasd over de hoeveelheid theater hier trouwens, net als de Nederlandse proefschriften.

Eigenlijk vind ik die tradities ook wel weer dusdanig leuk dat ik er met liefde een paar weken langer op heb gewacht.
In DL is het inderdaad een veel soberder plechtigheid, het wordt gewoon gehouden in een willekeurig collegezaaltje en zonder tierelantijntjes zoals speciale kleding, paranymfen etc.
Fotoboek
pi_65258531
Voor zover ik weet verdedig je in de VS je proefschrift voor je promotie commissie en betreft het zelfs een echte serieuze verdediging die uren kan duren en waarop je kan zakken. Niet iets waar je je familie voor uitnodigd. De ceremonie waarbij je je diploma ontvangt is niet op dezelfde dag maar met alle promovendi van je jaar. Hier op MIT en Harvard is dat altijd een groot spektakel waar mensen als Bill Clinton en Bill Gates voor worden uitgenodigd om te spreken.
pi_65262790
Toch denk ik dat ik gelukkiger ben met de speech van mijn copromotor, dan ik zou zijn van een speech van Clinton voor mij en honderden andere PhD's, Master's en Bachelor's.
pi_65405656
Hoe lossen de (aanstaande) post-docs hier eigenlijk het `two-body' probleem op?
pi_65406337
Wat bedoel je daarmee? Dat je je partner met je vertrek naar het buitenland opzadelt?
pi_65406528
Exactement.
pi_65406854
Ik heb lange tijd een vriendin gehad die niet naar het buitenland wilde. Gelukkig ging die relatie halverwege mijn promotie uit, waardoor ik daar geen rekening mee hoefde te houden met het zoeken naar een postdoc. Toen ik daadwerkelijk vertrok had ik een andere vriendin maar dat was nog niet zo lang, dus daar hebben we gezamenlijk een punt achter gezet. Kortom, werk gaat voor het meisje.
pi_65410448
Werk gaat uiteindelijk zeker niet voor het meisje, maar ik verkeer in de gelukkige (nou ja, in dit opzicht dan) omstandigheid momenteel vrijgezel te zijn. Sinds ik weet dat ik naar het buitenland ga, levert dat ook wel enige terughoudendheid op wat betreft diepgaande relaties. Niet dat het afgelopen jaar veel tijd liet voor een uitgebreide relatiejacht...
  maandag 26 januari 2009 @ 19:57:11 #195
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_65431297
quote:
Op maandag 26 januari 2009 00:10 schreef thabit het volgende:
Hoe lossen de (aanstaande) post-docs hier eigenlijk het `two-body' probleem op?
Ben je toch aan het nadenken over een postdoc? .
Fotoboek
pi_65434810
Overigens zou een bestendige relatie altijd voor gaan boven een paar jaar buitenland. Ik kan hier ook wel iets (redelijk) leuks vinden, als het moet.
pi_65435837
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:24 schreef thijsdetweede het volgende:
Overigens zou een bestendige relatie altijd voor gaan boven een paar jaar buitenland. Ik kan hier ook wel iets (redelijk) leuks vinden, als het moet.
Hoewel buitenlanders voor veel dames erg interessant zijn... althans daar lijkt het hier in Boston op...
  maandag 26 januari 2009 @ 21:55:10 #198
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_65436231
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:46 schreef Shivo het volgende:

[..]

Hoewel buitenlanders voor veel dames erg interessant zijn... althans daar lijkt het hier in Boston op...
Is dat niet gewoon dat de dames zo een intelligente MIT / boston college knakker wel zien zitten?
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_65437042
Ik gok dat ze in Boston eerder voor de goed verdienende Harvard yup gaat dan voor de MIT nerd

Maar goed, we zullen binnenkort eens gaan kijken of iets dergelijks ook voor Hamburg geldt.
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 22:23:38 #200
45833 crew  Fogel
pi_65437572
quote:
Op maandag 26 januari 2009 21:46 schreef Shivo het volgende:

[..]

Daar had ik in alle staten waar ik op bezoek was 'last' van.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_65438736
Ik denk dat Europeanen interessant zijn, want goed gekleed en groter dan meeste Amerikanen. En exotisch maar niet te exotisch. Specifiek in Boston geldt dat (bijna) iedereen slim is met een interessante baan, dus daarmee onderscheid je je niet.
pi_65465531
quote:
Op maandag 26 januari 2009 19:57 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Ben je toch aan het nadenken over een postdoc? .
Tsja, moet ik wel eerst een goede oplossing vinden voor 2BP, anders wegen de voordelen niet op tegen de nadelen. .
pi_65504310
Ik werd naar hier doorverwezen. Dit jaar studeer ik af en ik heb nog geen idee wat ik hierna wil gaan doen. Nu zit ik te denken om een PhD in het buitenland te gaan doen en het leek mij wel verstandig om even wat mensen te peilen naar hun ervaringen. Vorig jaar heb ik onderzoek gedaan aan de UCSD en ik moet zeggen dat ik in NL niet meer kan wennen.

Hoe moeilijk is het om een plek te bemachtigen? Wat mij ook op valt is dat er in een aantal landen (waaronder VS) er een combinatie is van master en PhD. Hoe zit dat als je al een master hebt? Ik zit zelf te denken om naar Australie te gaan.

Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen, want ik wil alles graag wat inzichtelijker maken. Misschien kan ik dan eindelijk een keuze maken. Ik zit er zelfs over te denken om als apotheker het leger in te gaan
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_65505257
In de farmacie dus? Dat lijkt me geen enkel probleem. Het makkelijkste is waarschijnlijk je te laten headhunten door een vriendje van je afstudeerbegeleider. Dat legt makkelijk contact, en geeft je een onderhandelingspositie om een leuk onderzoek uit te kiezen.
  donderdag 29 januari 2009 @ 10:05:25 #205
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_65519270
binnenkort start ik ook als aio, ben aangenomen
Zal een uitgebreider verhaal de volgnde keer hier neerzetten, nu weinig tijd
  Moderator donderdag 29 januari 2009 @ 10:09:38 #206
45833 crew  Fogel
pi_65519380
Als het donkere en koude Noorwegen een optie is ipv USA en Australie, dan zijn er ruim voldoende PhD plekken beschikbaar. Loon ligt rond de 350000 NOK per jaar (grofweg 40.000¤).
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:41:38 #207
124676 RobertoCarlos
pi_65543604
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:05 schreef Grumpey het volgende:
binnenkort start ik ook als aio, ben aangenomen
Zal een uitgebreider verhaal de volgnde keer hier neerzetten, nu weinig tijd
Gefeli!
Het had mij ook verbaasd als jij met jouw kennis en vakgebied geen plekje had gehad eigenlijk...
  donderdag 29 januari 2009 @ 20:42:20 #208
124676 RobertoCarlos
pi_65543635
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 10:09 schreef Fogel het volgende:
Als het donkere en koude Noorwegen een optie is ipv USA en Australie, dan zijn er ruim voldoende PhD plekken beschikbaar. Loon ligt rond de 350000 NOK per jaar (grofweg 40.000¤).
Over welke vakgebieden hebben we het dan?
  Moderator donderdag 29 januari 2009 @ 20:51:10 #209
45833 crew  Fogel
pi_65543953
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:42 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Over welke vakgebieden hebben we het dan?
Voornamelijk technologische.

http://innsida.ntnu.no/nettopp_index.php?kat=N_JOBB
pi_65544696
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 20:32 schreef thijsdetweede het volgende:
In de farmacie dus? Dat lijkt me geen enkel probleem. Het makkelijkste is waarschijnlijk je te laten headhunten door een vriendje van je afstudeerbegeleider. Dat legt makkelijk contact, en geeft je een onderhandelingspositie om een leuk onderzoek uit te kiezen.
Ja klopt farmacie. Via via is inderdaad wel het makkelijkst, zo heb ik die plek in de VS ook gekregen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  vrijdag 30 januari 2009 @ 08:19:34 #211
124676 RobertoCarlos
pi_65555498
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 20:51 schreef Fogel het volgende:

[..]

Voornamelijk technologische.

http://innsida.ntnu.no/nettopp_index.php?kat=N_JOBB
Desondanks interessant, ook qua salaris. Houden we in de gaten
  Moderator vrijdag 30 januari 2009 @ 09:30:37 #212
45833 crew  Fogel
pi_65556715
Salaris lijkt leuk, maar het is natuurlijk een stuk duurder hier qua levensonderhoud dan Nederland (al is NL de laatste tijd wel fors duurder geworden). Hier is het ongeveer modaal. Inkomensbelasting valt wel mee, ik heb nooit meer dan ca 35% betaald, en daar zitten de ziektekosten/sociale verzekeringen al bij in.
pi_65571906
Nog een maand en dan is het zo ver, dan begin ik aan mijn 3-jarige PhD opleiding.

Mijn studie: theoretische natuurkunde.

Mijn onderwerp: topologische systemen, en dan met name het zogeheten fractionele quantum Hall effect of verwante systemen.

Plaats van de opleiding: Het Dublin Institute for Advanced Studies (DIAS) in, uiteraard, Dublin, Ierland. Een onderzoeksinstituut, verbonden aan meerdere universiteiten waaronder het sprookjeskasteelachtige Trinity College. Waarschijnlijk zal ik daar iets van werkcollege geven. Sowieso promoveer ik via die universiteit af.

Spannende tijden breken aan... Nog nooit voor een langere tijd in het buitenland geweest!
O.o
pi_65573472
Ik weet niet wat afpromoveren is, maar veel succes!
pi_65575637
niet helemaal wakker denk ik
O.o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')