Wie dacht er dan dat hij meteen zou opstappen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:01 schreef SCH het volgende:
Geweldig dat het rechts ondanks de heftige campagne van Elsevier en GeenStijl toch niet lukt om hem weg te krijgen zoals ze meteen hadden gedacht
Elsevier, GeenStijl, talloze rechtse internetnerds. Allemaal er op aan sturen en het bijna eisenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wie dacht er dan dat hij meteen zou opstappen?
De kleine ijstijd inderdaad, duurde tot halverwege de 19e eeuwquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Milieuvervuiling is wat anders dan klimaatverandering, want voor milieuvervuiling is de mens verantwoordelijk en voor klimaatverandering niet.
Hilarisch detail is overigens dat in de jaren +- 1300 toen de oogsten kapot gingen door (ijskoude) klimaatverandering de heksen de schuld kregen
Geef even een link zodat ik kan zien dat Elsevier, dan wel GeenStijl meent dat hij onmiddellijk eruit zou worden geflikkerd. Het is mij ontgaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:13 schreef SCH het volgende:
Elsevier, GeenStijl, talloze rechtse internetnerds. Allemaal er op aan sturen en het bijna eisen
En daardoor gingen er vele onschuldige mensen op de brandstapelquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:20 schreef Tizitl het volgende:
[..]
De kleine ijstijd inderdaad, duurde tot halverwege de 19e eeuw![]()
Dat is inderdaad arrogantie ten top: alsof wij simpele en primitieve zielen invloed hebben op het klimaatquote:Maar Groenlinks is van mening dat de mens wel verantwoordelijk is voor klimaatverandering,
Eens.quote:maar laat mar zitten verder want anders gaan we wel erg offtopic
In vrijwel alle artikelen stellen ze dat hij onmiddelijk op moet zouten, en het lukt ze maar nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geef even een link zodat ik kan zien dat Elsevier, dan wel GeenStijl meent dat hij onmiddellijk eruit zou worden geflikkerd. Het is mij ontgaan.
Nee, volgens mij niet. Ze proberen het eerst op de politieke manier lukt dat niet gaan ze geweld gebruiken enzo.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:15 schreef detlevico het volgende:
Wat mij het meest verontrust dat de linkse radicalen het op twee manieren hun zin? willen opleggen.
Ondergronds RARA,ONKRUID,enz, en bovengronds zie GROEN LINKS,PVDD ( vrinden van volkert ).
Ben ik nog wat vergeten?????????
Als je met de linkse bril kijkt klopt datquote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:15 schreef El_Matador het volgende:
Oh ja. En mensen die plattegronden van kerncentrales jatten hebben het hart op de juiste plaats. En mensen die plattegronden van moskees jatten niet.
Ik geloof Duyvendak helemaal niet meer. Zeker niet nu hij zal laag geacteerd heeft rond om zijn criminele verleden. Het zou mij niet verbazen dat er ook nog een link met RARA is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:49 schreef El_Matador het volgende:
Jij gelooft die smerige Duijvendak op zijn blauwe oogjes? Als ie werkelijk ballen had gehad, had hij spijt betuigd op een moment dat de zaak aan de orde kwam, en niet verjaard was. Nu, nu hij weet dat hij geen veroordeling meer als risico loopt, komt meneer goeie sier maken.
Typische linkse houding ze zijn beter dan alles en iedereen en alles wat ze doen al is het inbreken is goed. Daar worden ze ook nog eens ingesteund door de Nederlandse rechterlijke macht helaas. Kijk bijvoorbeeld maar eens hoe ze met krakers en de milieumaffia om gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 04:03 schreef Ziggenmufter het volgende:
Deze crimineel rechtvaardigt zichzelf, voelt zich intellectueel boven alles en iedereen verheven en zal gewoon doorgaan. Hij is een rat. Ik denk dat in een klimaat met linkse rechters en advocaten het OM niets zal ondernemen. Gezagsgetrouwe burgers zijn de dupe van dit soort gewetenloze lieden en kunnen zelfs niet onder een lichte bekeuring uitkomen, maar zulke landverraders menen in een volksvertegenwoordiging te kunnen gaan zitten en moeten ons nu wetten gaan voorschrijven. Nederland gaat ten onder niet aan tolerantie, maar aan onverschilligheid. Er uit met die man!
Dat doet ie toch niet en de kans dat ie verteld wat later toch niet waar is, is duidelijk aanwezig dat heb je nu wel gezien.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:13 schreef Ziggenmufter het volgende:
Wijnand Duyvendak, beantwoord nou eens als een kerel de volgende vraag: "was je betrokken bij de gewelddadige acties van RaRa?
Nee, SCH is een typische linkse journalist alles recht lullen wat links doet en afgeven op de rechtse bronnen die onthullingen doen. Even een voorbeeldjequote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:45 schreef JohnDope het volgende:
SCH met alle respect, jij bent echt 1 grote brok negatieve energie, als ik jou was, zou ik maar een beetje aan jezelf gaan werken.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:01 schreef SCH het volgende:
Geweldig dat het rechts ondanks de heftige campagne van Elsevier en GeenStijl toch niet lukt om hem weg te krijgen zoals ze meteen hadden gedacht
Idd laat ze de onderste steen boven krijgen en de hele beerput leeg scheppenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:57 schreef schatje het volgende:
Goed dat GeenStijl de beerput open gooit. Laat ze maar diep graven. Er is vast nog wel meer te vinden.
Die kan ie niet geven want dat staat nergens maar SCH leest erg selectief en met een gekleurde brilquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:45 schreef DS4 het volgende:
Geef even een link zodat ik kan zien dat Elsevier, dan wel GeenStijl meent dat hij onmiddellijk eruit zou worden geflikkerd. Het is mij ontgaan.
Ik had jou dus gevraagd wie ook dacht dat hij dat zou doen? Want dat stelde jij, dat ze dat dachten...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 18:53 schreef SCH het volgende:
In vrijwel alle artikelen stellen ze dat hij onmiddelijk op moet zouten, en het lukt ze maar niet
Bronquote:GroenLinks-achterban lijkt Duyvendak ook beu
Op het internetforum van GroenLinks wordt de schuldbekentenis van GroenLinks-Tweede Kamerlid Wijnand Duyvendak fel bekritiseerd. 'Tijd om op te stappen! En als mevrouw Halsema er al langer ervan af wist, moet ze ook opstappen. Schande.'
Dat schrijft een forumlid op de GroenLinks-site.
In NOVA heeft Duyvendak gisteravond met veel moeite spijt betuigd voor zijn inbraak in het ministerie van Economische Zaken in 1985.
Hij zei 'zijn haren wel uit zijn hoofd' te kunnen trekken, dat zijn bekentenis via een persberichtje over zijn boek 'Klimaatactivist in de politiek' naar buiten is gekomen.
RaRa
Op het internetforum van GroenLinks zijn reacties op het optreden van Duyvendak negatief. De achterban vindt zijn spijtbetuiging niet genoeg. 'Als GroenLinks Duyvendak niet royeert, zijn zij op zijn minst één kiezer armer,' zegt een forumlid.
Er wordt ook verbaasd gereageerd dat Duyvendak niet wilde ontkennen dat hij bij acties van terreurorganisatie RaRa betrokken is geweest.
'Wat mij opvalt, is dat Duyvendak dat [betrokkenheid bij RaRa-acties] nergens hard en letterlijk ontkent,' luidt een andere reactie.
Polls
Ook de bezoekers van de NOVA-site vinden dat Duyvendak niet met goed fatsoen kan blijven zitten in de Kamer. Maar liefst 75 procent van de 635 stemmers vindt zijn erkenning een schande en vindt dat hij onmiddellijk zijn zetel op moet geven.
De bezoekers van elsevier.nl vinden het optreden van Duyvendak ronduit schandalig; 74 procent van de bezoekers die de poll op deze site heeft gedaan, vindt dat Duyvendak geen volksvertegenwoordiger mag zijn.
Bronquote:'Berouwvolle' Duyvendak: Wat ben ik naïef!
Met veel moeite heeft GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak spijt betuigd voor zijn inbraak in het ministerie van Economische Zaken in 1985. Zelfkritischer is hij over de manier waarop hij het naar buiten heeft gebracht: 'Hoe heb ik zo dom en naiëf kunnen zijn?'
Duyvendak ging diep door het stof in het televisieprogramma NOVA. Hij heeft erg veel spijt van de manier waarop hij zijn bekentenis naar buiten heeft gebracht: via een persberichtje voor zijn boek Klimaatactivist in de politiek.
Trots
Door de gekozen citaten lijkt het alsof hij trots is op de inbraak. Iets, wat totaal niet zijn bedoeling was, aldus een ogenschijnlijk berouwvolle Duyvendak.
’Hoe heb ik zo naïef kunnen zijn,’ vroeg de GroenLinkser zich af. ‘Ik kan de haren wel uit mijn hoofd trekken.’
‘Het is juist mijn bedoeling om aan te geven dat inbraak niet de manier is om je doel te bereiken,’ zegt de politicus. De goede route loopt volgens hem via het parlement en niet via het criminele pad.
Spijt, met moeite
Meer moeite had Duyvendak om spijt te betuigen over de inbraak zelf. Een inbraak die hij 22 jaar lang heet ontkend. Na lang aandringen door presentator Clairy Polak formuleerde hij het zo:
‘Ik heb er spijt van dat ik toen niet inzag dat deze manier van actievoeren fout is.’
Eerder verklaarde hij nog tegenover elsevier.nl zich niet druk te maken over de eventuele gevolgen van deze kwestie.
Volledige openheid?
Onduidelijk blijft of Duyvendak tijdens zijn sollicitatie bij GroenLinks als Kamerlid in 2002 volledige openheid van zaken heeft gegeven.
Weliswaar heeft hij verschillende inbraken ter sprake gebracht, maar het werd in NOVA niet duidelijk of hij de partij ook heeft verteld dat hij in een ministerie heeft ingebroken.
Duyvendak beseft dat zijn geloofwaardigheid de laatste dagen een flinke deuk heeft opgelopen, maar hij hoopt dat zijn boek en zijn ‘eerlijkheid’ hem weer wat meer vertrouwen opleveren van de kiezer.
Bronquote:Duyvendak in 1984 vrijgesproken van gebruik geweld
(Novum) - GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duyvendak is 24 jaar geleden vrijgesproken van het gebruik van geweld bij zijn arrestatie. De parlementariër citeerde vrijdag desgevraagd uit het vonnis van de rechtbank in Dordrecht, die volgens hem de overtuiging had dat Duyvendak een geweldloze actie voor ogen had.
De domineeszoon had in oktober van dat jaar ingebroken bij het Mibo-complex van Defensie in het Zuid-Hollandse Dubbeldam. Duyvendak meldt dat hij ervan werd beschuldigd bij zijn arrestatie geweld te hebben gebruikt tegen agenten, maar volgens hem achtte de rechtbank dit niet bewezen. Hij werd overigens wel tot zes weken cel veroordeeld voor de poging tot diefstal. Het vonnis uit 1984 kon door de rechtbank, archiefinstanties en de Raad voor de Rechtspraak vrijdag nog niet worden achterhaald.
Mogelijk is Duyvendak het gebruik van geweld vaker verweten. "In die periode verdacht de politie je van van alles." De activistische politicus was lid van onder meer het antimilitaristische 'Onkruit'. Over het gewelddadige RaRa zegt hij dat hij zich altijd tegen het soort acties van deze groepering heeft verzet.
De 50-jarige Duyvendak is de laatste dagen in het nieuws omdat hij heeft toegegeven in 1985 in het ministerie van Economische Zaken te hebben ingebroken om nucleaire plannen te ontvreemden. Daar distantieert hij zich nu van. Hij vindt inmiddels dat acties binnen de grenzen van de wet moeten blijven.
In Nova zei hij donderdag zich de haren uit het hoofd te trekken 'dat ik deze diefstal op een naïeve wijze naar buiten heb gebracht, zonder erbij te vertellen hoe ik daar nu tegenaan kijk'. Duyvendak bekende de inbraak in de aankondiging van een boek van zijn hand dat 20 augustus verschijnt.
Bronquote:'Spijt' van spartelende Duyvendak komt te laat
De geloofwaardigheid van Wijnand Duyvendak als GroenLinks-Kamerlid heeft niet zozeer een deuk opgelopen, maar stelt niets meer voor
Door René van Rijckevorsel
Wie gisteravond naar de spartelende Wijnand Duyvendak keek in het tv-programma Nova, zou bijna medelijden krijgen met het GroenLinks-Kamerlid.
Eerder deze week raakte hij in opspraak toen Elsevier signaleerde dat in de persuitnodiging voor de presentatie van zijn boek 'Klimaatactivist in de politiek' een citaat staat, waarin Duyvendak erkent betrokken te zijn geweest bij een inbraak bij het ministerie van Economische Zaken in 1985. Tot nu toe had hij altijd ten stelligste ontkend daar iets mee te maken te hebben.
Berouw
Duyvendak had in Nova meer berouw over de manier waarop hij zijn bekentenis naar buiten heeft gebracht, dan over zijn daad. 'Ik kan me de haren uit het hoofd trekken dat ik in die ankeiler dit citaat los heb gepresenteerd.' Door gebruik van juist dat citaat heeft hij naar eigen zeggen een deuk in zijn geloofwaardigheid opgelopen.
Echt spijt betuigen voor zijn misdaad, ging hem in Nova moeilijk af. Na lang aandringen van de - prima - presentator Clairy Polak formuleerde hij het zo: ‘Ik heb er spijt van dat ik toen niet inzag dat deze manier van actievoeren fout is.’
Opportunistisch
Deze halfbakken 'spijtbetuiging' van Duyvendak, die er kennelijk niet over denkt om op te stappen, doet op zijn minst opportunistisch aan. Eerder deze week door Elsevier geconfronteerd met het gewraakte citaat, zei Duyvendak nog doodleuk: 'Ik maak me er niet druk om'.
Maar de rest van Nederland maakt zich terecht wel druk om een Kamerlid dat zijn misdaden niet opbiecht voordat hij wordt gekozen, maar pas bekent als hij lang en breed in de Tweede Kamer zit en die misdaden bovendien verjaard zijn. Wie gelooft nu nog zijn ontkenningen dat hij bij het gewelddadige RaRa betrokken was?
Bungelen
De geloofwaardigheid van Duyvendak als Kamerlid heeft niet zozeer een deuk opgelopen, maar stelt niets meer voor. Het is de vraag hoelang partijleider Femke Halsema haar prominente Kamerlid nog laat bungelen.
Zolang Halsema niets onderneemt, zal de partijtop van GroenLinks in de ogen van de kiezer medeplichtig zijn aan Duyvendaks al dan niet verjaarde misdaden tegen de staat.
Halsema moet kiezen: voor Duyvendak, of voor de toekomst van haar partij. Te meer daar GroenLinks zo graag anderen de maat neemt in morele en maatschappelijke kwesties.
Spelen met feiten doet hij altijd als ie geen gelijk heeft / kan krijgenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:02 schreef DS4 het volgende:
Ik had jou dus gevraagd wie ook dacht dat hij dat zou doen? Want dat stelde jij, dat ze dat dachten...
Weer spelen met de feiten... SCH, je zou beter moeten weten...
Staat ook een andere bron tussen hoor.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:07 schreef DS4 het volgende:
Een linkdump van Elsevier. Dat zal vast in goede aarde vallen hier...
Ik ben bekend met de discussietechnieken van de heer SCH. Wie niet zou ik willen zeggen...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:14 schreef Martijn_77 het volgende:
Spelen met feiten doet hij altijd als ie geen gelijk heeft / kan krijgen
Nou, het is maar goed dat klopkoek vakantie/ban/neuken/weetikwatvoorexcuus heeft, anders had die ene andere bron je niet gered hoor...quote:Staat ook een andere bron tussen hoor.
Haha, heb je lego al eens als hobby geprobeerd?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik had jou dus gevraagd wie ook dacht dat hij dat zou doen? Want dat stelde jij, dat ze dat dachten...
Weer spelen met de feiten... SCH, je zou beter moeten weten...
Ja, maar ik ben daar al heel lang geleden overheen gegroeid. Overweeg je het als volgende stap in je ontwikkeling?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:19 schreef SCH het volgende:
Haha, heb je lego al eens als hobby geprobeerd?
Bronquote:Halsema: politieke fout Duyvendak
Politiek leider Femke Halsema van GroenLinks vindt dat Wijnand Duyvendak een politieke fout heeft gemaakt met de manier waarop hij onthuld heeft dat hij in de jaren 80 heeft ingebroken in het ministerie van Economische Zaken.
Duyvendak heeft daarmee een "deuk in zijn geloofwaardigheid" opgelopen. Dat betekent voor Halsema niet dat hij moet aftreden als Kamerlid: ze wil hem niet afrekenen op "zijn eerste grote fout".
Halsema kende het verleden van haar fractielid als milieuactivist en had hem aangemoedigd er verantwoording over af te leggen. Ze maakte duidelijk dat ze de inbraak afkeurt.
Kerel, hou toch op. Het boeit je geen reet wat Groen Links doet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Alleen maar een politieke fout en verder worden er nog steeds geen consequenties aan het gedrag van Duyvendak verbonden door GL. Een hele kwalijke zaak
Ga toch op Elsevier posten kleuter. Wij redden het wel zonder je.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:26 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Alleen maar een politieke fout en verder worden er nog steeds geen consequenties aan het gedrag van Duyvendak verbonden door GL. Een hele kwalijke zaak
Och, weer lekker op de man spelen he. Je kunt het zeker niet meer winnenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:30 schreef SCH het volgende:
Ga toch op Elsevier posten kleuter. Wij redden het wel zonder je.
Ja, wel zulke praktijken dienen politieke gevolgen hebben en daar dient GL voor te zorgenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:27 schreef gelly het volgende:
Kerel, hou toch op. Het boeit je geen reet wat Groen Links doet.
gelly persoonlijke hetze tegen martijn?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Kerel, hou toch op. Het boeit je geen reet wat Groen Links doet.
GL moet helemaal niks en al helemaal niet onder druk van figuren die niks met die partij hebben.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:31 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, wel zulke praktijken dienen politieke gevolgen hebben en daar dient GL voor te zorgen
In dat geval vind ik dat de rest van de kamer / politiek een wetsvoorstel moet aannemen wat verbied dat volksvertegenwoordigers een strafblad of terroristische banden hebben. Dan zijn we ook gelijk van Duyvendak verlostquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:32 schreef gelly het volgende:
GL moet helemaal niks en al helemaal niet onder druk van figuren die niks met die partij hebben.
Je vindt serieus dat mensen met een strafblad niet in een volksvertegenwoordiging mogen plaatsnemen ? Heb je uberhaupt wel enig idee waar je het over hebt ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
In dat geval vind ik dat de rest van de kamer / politiek een wetsvoorstel moet aannemen wat verbied dat volksvertegenwoordigers een strafblad of terroristische banden hebben. Dan zijn we ook gelijk van Duyvendak verlost
jij wilt een wetje er doordrukken gericht op bepaalde andersdenkenden uit te sluiten van de democratie??quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
In dat geval vind ik dat de rest van de kamer / politiek een wetsvoorstel moet aannemen wat verbied dat volksvertegenwoordigers een strafblad of terroristische banden hebben. Dan zijn we ook gelijk van Duyvendak verlost
Ja, hallo die mensen vertegenwoordigen Nederland en besturen het land die mogen best van onbesproken gedragd zijnquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:35 schreef gelly het volgende:
Je vindt serieus dat mensen met een strafblad niet in een volksvertegenwoordiging mogen plaatsnemen ? Heb je uberhaupt wel enig idee waar je het over hebt ?
Oh, ik dacht dat het idee van een volksvertegenwoordiging in een democratie was dat iedereen z'n zegje mocht doen. Heb je ook enige onderbouwing waarom iemand van onbesproken gedrag moet zijn of vind je dat gewoon, omdat het nu over Duyvendak gaat ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, hallo die mensen vertegenwoordigen Nederland en besturen het land die mogen best van onbesproken gedragd zijn
Nee, dat vond ik zo ie zo altijd maar is weer actueel door die la\ffe GL crimineel.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:46 schreef gelly het volgende:
Oh, ik dacht dat het idee van een volksvertegenwoordiging in een democratie was dat iedereen z'n zegje mocht doen. Heb je ook enige onderbouwing waarom iemand van onbesproken gedrag moet zijn of vind je dat gewoon, omdat het nu over Duyvendak gaat ?
Het is niet laf om nu iets vervelends publiek te maken...Integendeelquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:49 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, dat vond ik zo ie zo altijd maar is weer actueel door die la\ffe GL crimineel.
Ik heb het dan over zaken waardoor je een strafblad van krijgt. En volgens mij krijg je voor die voorbeelden die jij noemt geen strafbladquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:51 schreef gelly het volgende:
Mogen ze wel te snel rijden of hun vuilnis te vroeg buiten zetten, of dat ooit gedaan hebben ?
Nee, het is niet laf omdat pas te doen na dat de boel allang verjaard isquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:51 schreef Bluesdude het volgende:
Het is niet laf om nu iets vervelends publiek te maken...Integendeel
En dat "crimineel" ...tjonge... wat zit je weer mensen te verketteren....
Je poltieke correctheid is walgelijk
is gewoon wat ieder normaal mens in principe doet....quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
Nee, het is niet laf omdat pas te doen na dat de boel allang verjaard is![]()
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:53 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik heb het dan over zaken waardoor je een strafblad van krijgt. En volgens mij krijg je voor die voorbeelden die jij noemt geen strafblad
Jij bent net zo van de pot gerukt als Duyvendak. Duyvendak doet als volksvertegenwoordiger wetsvoorstellen, zaken waarvan de burgers geacht worden zich daar aan te houden. Nu is er een volksvertegenwoordiger die maling heeft aan de wet. Dat is gewoon bewezen. En zo'n criminele lul moet ons burgers vertellen wat we wel en niet mogen doen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:35 schreef gelly het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat het idee van een volksvertegenwoordiging in een democratie was dat iedereen z'n zegje mocht doen. Heb je ook enige onderbouwing waarom iemand van onbesproken gedrag moet zijn of vind je dat gewoon, omdat het nu over Duyvendak gaat ?
De spijker op zijn kopquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:00 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Jij bent net zo van de pot gerukt als Duyvendak. Duyvendak doet als volksvertegenwoordiger wetsvoorstellen, zaken waarvan de burgers geacht worden zich daar aan te houden. Nu is er een volksvertegenwoordiger die maling heeft aan de wet. Dat is gewoon bewezen. En zo'n criminele lul moet ons burgers vertellen wat we wel en niet mogen doen?
Jij zou zelfs Holleeder wetten laten voorbereiden teneinde jouw krankzinnige visie op bestuurders in de praktijk te brengen.
Even verbeterd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:00 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Jij bent net zo van de pot gerukt als Duyvendak. Duyvendak doet als volksvertegenwoordiger wetsvoorstellen, zaken waarvan de burgers geacht worden zich daar aan te houden. Nu is er een volksvertegenwoordiger die maling heeft had aan de wet. Dat is gewoon bewezen. En zo'n criminele lul moet ons burgers vertellen wat we wel en niet mogen doen?
Als jij denkt dat iemand als Holleeder genoeg stemmen zou krijgen ben jij degene die krankzinnig is. Hoewel, met de LPF waren we een eind op weg.quote:Jij zou zelfs Holleeder wetten laten voorbereiden teneinde jouw krankzinnige visie op bestuurders in de praktijk te brengen.
Als je zo je mond vol hebt over rechten, wie ben jij dan om te oordelen, naast een rechter, hoe Duyvendak dan gestraft moet worden, hm?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:00 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Jij bent net zo van de pot gerukt als Duyvendak. Duyvendak doet als volksvertegenwoordiger wetsvoorstellen, zaken waarvan de burgers geacht worden zich daar aan te houden. Nu is er een volksvertegenwoordiger die maling heeft aan de wet. Dat is gewoon bewezen. En zo'n criminele lul moet ons burgers vertellen wat we wel en niet mogen doen?
Jij zou zelfs Holleeder wetten laten voorbereiden teneinde jouw krankzinnige visie op bestuurders in de praktijk te brengen.
Wat lul je nou? Ik zeg hier dat die crimineel geen volksvertegenwoordiger kan zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Als je zo je mond vol hebt over rechten, wie ben jij dan om te oordelen, naast een rechter, hoe Duyvendak dan gestraft moet worden, hm?
Of beoordeel jij even, als burger-rechter (bijvoorbeeld) dat hij een beroepsverbod krijgt, bovenop andere dingen?
Lekker is dat, volksgerecht. 1681, here we come!
Draai er maar omheen, je bent hartstikke gek met je opvattingen over bestuurders.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Even verbeterd.
[..]
Als jij denkt dat iemand als Holleeder genoeg stemmen zou krijgen ben jij degene die krankzinnig is. Hoewel, met de LPF waren we een eind op weg.
Nee, dat zeg je niet. En je hoeft niet te schelden, als je je gelijk niet kunt krijgen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:08 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Ik zeg hier dat die crimineel geen volksvertegenwoordiger kan zijn.
Godverdomme, die linksen halen echt het bloed onder je nagels vandaan.
Ja, ik denk het ook, dat ik degene ben die niet goed in z'n hoofd is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:08 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Draai er maar omheen, je bent hartstikke gek met je opvattingen over bestuurders.
rustig aan...niet zo hysterisch .... straks vallen je nagels nog uit elkaarquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:08 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Wat lul je nou? Ik zeg hier dat die crimineel geen volksvertegenwoordiger kan zijn.
Godverdomme, die linksen halen echt het bloed onder je nagels vandaan.
Dat ben ik wel met je eens. Als hem gevraagd is of hij een strafblad heeft, had hij daar wel eerlijk antwoord op moeten geven.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:16 schreef reem het volgende:
Ik zou er geen probleem mee hebben als iemand met een strafblad in de Tweede Kamer zou zitten. De mens is niet onfeilbaar en soms doen mensen domme dingen. Gelukkig kunnen de kiezers ZELF bepalen of ze zo iemand in de kamer willen hebben.
In het geval van Duyvendak was dat echter niet het geval. Hij heeft strafbare feiten gepleegd, maar daar waren de kiezers niet van de op de hoogte toen hij zich strafbaar stelde.
Dat vind ik erger dan het feit dat er iemand in de Tweede Kamer zit die zich schuldig heeft gemaakt aan heling.
Ja want Wijnand Duyvendak jast in zijn eentje een hele wet door de kamer heenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:00 schreef Ziggenmufter het volgende:
[..]
Er is hoop voor je want je ziet zelf in dat je niet helemaal spoort.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:12 schreef gelly het volgende:
[..]
Ja, ik denk het ook, dat ik degene ben die niet goed in z'n hoofd is.
Er zijn toen D66 wat aan het prutsen was behoorlijk wat kiezers naar de liberale koers van Femke Halsema uitgeweken dus dit zou voor D66 niet ongunstig zijn. Ook de PVDA zal er wel van profiteren denk ik.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:20 schreef qonmann het volgende:
Wel grappig dat het juist GL is die dit overkomt.
De partij wekt bij mij altijd de indruk iets meer integer te willen zijn dan de anderen.
De lat iets hoger te leggen zeg maar
Als je Femke soms hoort in de Tweede Kamer....
Maar nu het over haar partij gaat is ze in geen velden of wegen te bekennen.
Electoraal zal het weinig uitmaken,. op wie moeten ze anders stemmen ?
(d'66 misschien)
Zou kunnen als dit te lang bijft dooretteren,quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 20:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn toen D66 wat aan het prutsen was behoorlijk wat kiezers naar de liberale koers van Femke Halsema uitgeweken dus dit zou voor D66 niet ongunstig zijn. Ook de PVDA zal er wel van profiteren denk ik.
Niet dat ik groenlinks zou stemmen maar mag ik alsjeblieft zelf weten op wie ik stem en of die persoon al dan niet van onbesproken gedrag is? Als ik een bepaalde wet niet terecht wind kan ik namelijk best op iemand stemmen die die wet overtreden heeft en deze wil wijzigen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:43 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, hallo die mensen vertegenwoordigen Nederland en besturen het land die mogen best van onbesproken gedragd zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |