kun je nagaan hoe 'rechts' zich op fok! voelt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:08 schreef reem het volgende:
Dat gezeur op 'links' dit en links dat begint wel heel vermoeiend te worden.
Het is leuk dat je dit post, maar denk je nu echt dat de gemiddelde lezer nu denkt "inderdaad!"? De kans is aanzienlijk groter dan men meent dat jij door de mand valt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:52 schreef SCH het volgende:
Elsevier valt trouwens wel erg door de mand nu
dat gezeik over 'rechts' is net zo inhoudsloos.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:10 schreef zoalshetis het volgende:
kun je nagaan hoe 'rechts' zich op fok! voelt.
ach, het houdt ons van de straat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:17 schreef reem het volgende:
[..]
dat gezeik over 'rechts' is net zo inhoudsloos.
Als je van die partij bent kan ik me dat goed voorstellen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:08 schreef reem het volgende:
Dat gezeur op 'links' dit en links dat begint wel heel vermoeiend te worden.
Kameraad Duyvendak heeft hoogverraad gepleegd en het Nederlandse volk in gevaar gebracht. Hij dient voor een tribunaal ter dood te worden veroordeeld.quote:'Spijt' van spartelende Duyvendak komt te laat
De geloofwaardigheid van Wijnand Duyvendak als GroenLinks-Kamerlid heeft niet zozeer een deuk opgelopen, maar stelt niets meer voor
Door René van Rijckevorsel
Wie gisteravond naar de spartelende Wijnand Duyvendak keek in het tv-programma Nova, zou bijna medelijden krijgen met het GroenLinks-Kamerlid.
Eerder deze week raakte hij in opspraak toen Elsevier signaleerde dat in de persuitnodiging voor de presentatie van zijn boek 'Klimaatactivist in de politiek' een citaat staat, waarin Duyvendak erkent betrokken te zijn geweest bij een inbraak bij het ministerie van Economische Zaken in 1985. Tot nu toe had hij altijd ten stelligste ontkend daar iets mee te maken te hebben.
Berouw
Duyvendak had in Nova meer berouw over de manier waarop hij zijn bekentenis naar buiten heeft gebracht, dan over zijn daad. 'Ik kan me de haren uit het hoofd trekken dat ik in die ankeiler dit citaat los heb gepresenteerd.' Door gebruik van juist dat citaat heeft hij naar eigen zeggen een deuk in zijn geloofwaardigheid opgelopen.
Echt spijt betuigen voor zijn misdaad, ging hem in Nova moeilijk af. Na lang aandringen van de - prima - presentator Clairy Polak formuleerde hij het zo: ‘Ik heb er spijt van dat ik toen niet inzag dat deze manier van actievoeren fout is.’
Opportunistisch
Deze halfbakken 'spijtbetuiging' van Duyvendak, die er kennelijk niet over denkt om op te stappen, doet op zijn minst opportunistisch aan. Eerder deze week door Elsevier geconfronteerd met het gewraakte citaat, zei Duyvendak nog doodleuk: 'Ik maak me er niet druk om'.
Maar de rest van Nederland maakt zich terecht wel druk om een Kamerlid dat zijn misdaden niet opbiecht voordat hij wordt gekozen, maar pas bekent als hij lang en breed in de Tweede Kamer zit en die misdaden bovendien verjaard zijn. Wie gelooft nu nog zijn ontkenningen dat hij bij het gewelddadige RaRa betrokken was?
Bungelen
De geloofwaardigheid van Duyvendak als Kamerlid heeft niet zozeer een deuk opgelopen, maar stelt niets meer voor. Het is de vraag hoelang partijleider Femke Halsema haar prominente Kamerlid nog laat bungelen.
Zolang Halsema niets onderneemt, zal de partijtop van GroenLinks in de ogen van de kiezer medeplichtig zijn aan Duyvendaks al dan niet verjaarde misdaden tegen de staat.
Halsema moet kiezen: voor Duyvendak, of voor de toekomst van haar partij. Te meer daar GroenLinks zo graag anderen de maat neemt in morele en maatschappelijke kwesties.
waarom denk je dat hij niets met Ra Ra te maken had. Tot vorige week ontkende hij ook iets met de inbraak van EZ te maken gehad te hebbenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Wanneer is iets zeker? Ik denk niet dat hij rechtstreeks iets met de terreur van Rara te maken heeft. Daar zijn geen aanwijzingen voor. Al dat getiep van Siebelt en HP/DeTijd ten spijt. Als iemand het nou eens aantoont... Het komt niet verder dan dat hij in bepaalde kringen verkeerde. Voor de Siebelts is dat allemaal 1 pot nat en ben je dan meteen schuldig maar zo werkt het niet.
Sec kun je hm niet eens een inbreker noemen want hij heeft niet ingebroken.
[..]
Zeer geloofwaardig. Een mens kan veranderen. Bovendien stel je het nogal zwart/wit.
helemaal mee eens en ik ergerde me er ook al zo aan om precies dezelfde redenen. alsof het 'toverwoord' klimaatverandering ineens alles goed maakt. heel erg eng als hij dat echt denkt en er mensen zijn die hem hierdoor symapthieker vinden en zijn fouten beter begrijpen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:23 schreef DS4 het volgende:
Ook zeer zwak was dat hij maar steeds over het klimaat begon. Met alle respect, nog afgezien van het feit dat je in die jaren Duijvendak niet hoorde over het klimaat, dat kwam pas toen het mode werd, kerncentrales zijn nou net NIET de CO2 uitstoters waar de klimaatsveranderingen door velen aan opgehangen wordt. Hij poogt dus de kijker te misleiden met de suggestie dat hij het deed vanwege het klimaat.
Wat heeft Siebelt hier mee te maken? Ik stel dat het overgrote deel van GL en de PvdD acties zoals die van RARA afkeurt en jij komt met een bron dat 1 kamerlid er misschien bij betrokken zou zijn geweest (of het waar is laten we even in het midden, zelf twijfel ik). Dat is hetzelfde als stellen dat de hele VVD belastingfraude pleegt omdat er een belastingfraudeur in de partij zit, een of enkele personen die crimineel zijn betekend nog niet dat de hele partij dat vanzelf ook is?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vind je siebelt ook een grote duim? misschien moet je zijn dossier maar eens lezen.
Wat een onzin. In die tijd waren de kerncentrales een zeer belangrijk onderdeel van de milieudiscussie. Nog steeds trouwens.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:23 schreef DS4 het volgende:
Ook zeer zwak was dat hij maar steeds over het klimaat begon. Met alle respect, nog afgezien van het feit dat je in die jaren Duijvendak niet hoorde over het klimaat, dat kwam pas toen het mode werd, kerncentrales zijn nou net NIET de CO2 uitstoters waar de klimaatsveranderingen door velen aan opgehangen wordt. Hij poogt dus de kijker te misleiden met de suggestie dat hij het deed vanwege het klimaat.
Je bent net Duijvendak nu. Je lult er omheen, in de hoop dat de onachtzame lezer er in trapt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:53 schreef SCH het volgende:
Wat een onzin. In die tijd waren de kerncentrales een zeer belangrijk onderdeel van de milieudiscussie. Nog steeds trouwens.
Hoezo was het Nederlandse volk in gevaar?? Daar heb ik niks van gemerkt in 1985quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:20 schreef Ziggenmufter het volgende:
Commentaren
elsevier.nl
vrijdag 8 augustus 2008 11:11 / 0 reacties
[..]
Kameraad Duyvendak heeft hoogverraad gepleegd en het Nederlandse volk in gevaar gebracht. Hij dient voor een tribunaal ter dood te worden veroordeeld.
Dat zou zijn lot kunnen zijn geweest in de toenmalige en door hem zo geliefde Sovjet-Unie waar met criminelen en verraders korte metten werd gemaakt.
Alleen de mensen die vroeger tegen kerncentrales waren, doen het nu in hun broek voor de CO2 die ze o.a. zelf uitstoten en zijn kerncentrales in eens het beste dat de mensheid is overkomen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 15:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat een onzin. In die tijd waren de kerncentrales een zeer belangrijk onderdeel van de milieudiscussie. Nog steeds trouwens.
Ow ja hoor hij heeft documenten gestolen die later gewoon in de 2e kamer zouden worden behandeld. Het is niet goed wat hij gedaan heeft maar om te stellen dat het Nederlandse volk ook maar enig moment in gevaar is geweest of dat hij hoogverraad heeft gepleegd gaat echt een brug of 35 te ver. Bovendien heb ik hier nog geen bronnen gezien van het werk voor welke buitenlandse mogendheid dan ook wat verraad zou zijn...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:20 schreef Ziggenmufter het volgende:
Kameraad Duyvendak heeft hoogverraad gepleegd en het Nederlandse volk in gevaar gebracht. Hij dient voor een tribunaal ter dood te worden veroordeeld.
Ja, dat schijnt echt zo te zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:07 schreef JohnDope het volgende:
want heet zijn boek nou echt de klimaat-activist
Hij was niet een van de inbrekers... hij was nooit op dat kantoor, hij heeft nooit in die bewuste ladebak gegraaid, nooit daar geweest in die bewuste nacht.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:11 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Ow ja hoor hij heeft documenten gestolen die later gewoon in de 2e kamer zouden worden behandeld.
http://www.volkskrant.nl/(...)2C_maar_onverstandigquote:Zelf is hij die nacht van de inbraak niet in het ministerie geweest. Hij wachtte in een huis. Zijn medeactivisten haalden de buit. ‘Zij zijn met een autootje naar mij toe gereden. Ik heb de documenten in ontvangst genomen en kopieerde ze.’ Die kopietjes, die dus op straat lagen, veroorzaakten politieke beroering
Als hij het "milieu-actvist" had genoemd vond ik het ok, maar nu lijkt het net alsof hij bij Al Gore in zijn reet wil kruipen. Dit tast zijn geloofwaardigheid aan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt echt zo te zijn.
Schaamteloos!
Daar maak jij een denkfout. De gemiddelde burger kan misschien het woord klimaat niet meer horen, echter de gemiddelde groenlinkser vind dingen als klimaatverandering en dergelijke wel erg belangrijk dus hij probeert gewoon een wit voetje te halen bij de eigen achterbanquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als hij het "milieu-actvist" had genoemd vond ik het ok, maar nu lijkt het net alsof hij bij Al Gore in zijn reet wil kruipen. Dit tast zijn geloofwaardigheid aan.
En het is ook raar dat hij niet door heeft dat de gemiddelde burger het woord "klimaat" ook echt niet meer kan horen.
Mensen die "klimaat verandering" gebruiken, zijn elitaire mensen die geld stelen van de Burger (door hun een slecht geweten aan te praten) maar geven helemaal niks om het milieu.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:03 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Daar maak jij een denkfout. De gemiddelde burger kan misschien het woord klimaat niet meer horen, echter de gemiddelde groenlinkser vind dingen als klimaatverandering en dergelijke wel erg belangrijk dus hij probeert gewoon een wit voetje te halen bij de eigen achterban.
Moet jij eens opletten hoe vaak groenlinks praat over klimaatverandering danquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:12 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Mensen die "klimaat verandering" gebruiken, zijn elitaire mensen die geld stelen van de Burger en geven helemaal niks om het milieu.
Milieuvervuiling is wat anders dan klimaatverandering, want voor milieuvervuiling is de mens verantwoordelijk en voor klimaatverandering niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:15 schreef Tizitl het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten hoe vaak groenlinks praat over klimaatverandering dan![]()
Van mij mag je best vinden dat ze elitair zijn en niets om het milieu geven maar er valt toch niet te ontkennen dat dit een preek voor de eigen parochie was....
Geweldig dat het rechts ondanks de heftige campagne van Elsevier en GeenStijl toch niet lukt om hem weg te krijgen zoals ze meteen hadden gedachtquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:56 schreef Ringo het volgende:
Nou ja. De karaktermoord is al gepleegd. En meneer Duyvendak staat beteuterd naar het lijk te staren: mea culpa mea culpa mea maxima culpa.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |