abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:10:26 #176
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60652149
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:08 schreef reem het volgende:
Dat gezeur op 'links' dit en links dat begint wel heel vermoeiend te worden.
kun je nagaan hoe 'rechts' zich op fok! voelt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60652151
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:52 schreef SCH het volgende:

Elsevier valt trouwens wel erg door de mand nu
Het is leuk dat je dit post, maar denk je nu echt dat de gemiddelde lezer nu denkt "inderdaad!"? De kans is aanzienlijk groter dan men meent dat jij door de mand valt.

Er is een kans dat dit electoraal fout gaat. Ik kan mij niet voorstellen dat men bij GL daar gelukkig van wordt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:17:30 #178
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_60652322
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:10 schreef zoalshetis het volgende:
kun je nagaan hoe 'rechts' zich op fok! voelt.
dat gezeik over 'rechts' is net zo inhoudsloos.
[b]@RemiLehmann[/b]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:31:08 #179
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60652715
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:17 schreef reem het volgende:

[..]

dat gezeik over 'rechts' is net zo inhoudsloos.
ach, het houdt ons van de straat.
pi_60653700
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:08 schreef reem het volgende:
Dat gezeur op 'links' dit en links dat begint wel heel vermoeiend te worden.
Als je van die partij bent kan ik me dat goed voorstellen.
Maar ze heetten niet vor niets groenLINKS.
Rechts zijn ze in ieder geval niet.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:20:10 #181
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60654316
Commentaren
elsevier.nl
vrijdag 8 augustus 2008 11:11 / 0 reacties
quote:
'Spijt' van spartelende Duyvendak komt te laat

De geloofwaardigheid van Wijnand Duyvendak als GroenLinks-Kamerlid heeft niet zozeer een deuk opgelopen, maar stelt niets meer voor

Door René van Rijckevorsel

Wie gisteravond naar de spartelende Wijnand Duyvendak keek in het tv-programma Nova, zou bijna medelijden krijgen met het GroenLinks-Kamerlid.

Eerder deze week raakte hij in opspraak toen Elsevier signaleerde dat in de persuitnodiging voor de presentatie van zijn boek 'Klimaatactivist in de politiek' een citaat staat, waarin Duyvendak erkent betrokken te zijn geweest bij een inbraak bij het ministerie van Economische Zaken in 1985. Tot nu toe had hij altijd ten stelligste ontkend daar iets mee te maken te hebben.

Berouw
Duyvendak had in Nova meer berouw over de manier waarop hij zijn bekentenis naar buiten heeft gebracht, dan over zijn daad. 'Ik kan me de haren uit het hoofd trekken dat ik in die ankeiler dit citaat los heb gepresenteerd.' Door gebruik van juist dat citaat heeft hij naar eigen zeggen een deuk in zijn geloofwaardigheid opgelopen.

Echt spijt betuigen voor zijn misdaad, ging hem in Nova moeilijk af. Na lang aandringen van de - prima - presentator Clairy Polak formuleerde hij het zo: ‘Ik heb er spijt van dat ik toen niet inzag dat deze manier van actievoeren fout is.’

Opportunistisch
Deze halfbakken 'spijtbetuiging' van Duyvendak, die er kennelijk niet over denkt om op te stappen, doet op zijn minst opportunistisch aan. Eerder deze week door Elsevier geconfronteerd met het gewraakte citaat, zei Duyvendak nog doodleuk: 'Ik maak me er niet druk om'.

Maar de rest van Nederland maakt zich terecht wel druk om een Kamerlid dat zijn misdaden niet opbiecht voordat hij wordt gekozen, maar pas bekent als hij lang en breed in de Tweede Kamer zit en die misdaden bovendien verjaard zijn. Wie gelooft nu nog zijn ontkenningen dat hij bij het gewelddadige RaRa betrokken was?

Bungelen
De geloofwaardigheid van Duyvendak als Kamerlid heeft niet zozeer een deuk opgelopen, maar stelt niets meer voor. Het is de vraag hoelang partijleider Femke Halsema haar prominente Kamerlid nog laat bungelen.

Zolang Halsema niets onderneemt, zal de partijtop van GroenLinks in de ogen van de kiezer medeplichtig zijn aan Duyvendaks al dan niet verjaarde misdaden tegen de staat.

Halsema moet kiezen: voor Duyvendak, of voor de toekomst van haar partij. Te meer daar GroenLinks zo graag anderen de maat neemt in morele en maatschappelijke kwesties.
Kameraad Duyvendak heeft hoogverraad gepleegd en het Nederlandse volk in gevaar gebracht. Hij dient voor een tribunaal ter dood te worden veroordeeld.

Dat zou zijn lot kunnen zijn geweest in de toenmalige en door hem zo geliefde Sovjet-Unie waar met criminelen en verraders korte metten werd gemaakt.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:04:21 #182
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_60655959
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Wanneer is iets zeker? Ik denk niet dat hij rechtstreeks iets met de terreur van Rara te maken heeft. Daar zijn geen aanwijzingen voor. Al dat getiep van Siebelt en HP/DeTijd ten spijt. Als iemand het nou eens aantoont... Het komt niet verder dan dat hij in bepaalde kringen verkeerde. Voor de Siebelts is dat allemaal 1 pot nat en ben je dan meteen schuldig maar zo werkt het niet.

Sec kun je hm niet eens een inbreker noemen want hij heeft niet ingebroken.
[..]

Zeer geloofwaardig. Een mens kan veranderen. Bovendien stel je het nogal zwart/wit.
waarom denk je dat hij niets met Ra Ra te maken had. Tot vorige week ontkende hij ook iets met de inbraak van EZ te maken gehad te hebben
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_60656739
Ik heb inmiddels de aflevering van Nova bekeken.

Zeer zwak optreden van Duijvendak. Hij zat aangeslagen erbij. Continu aan het zoeken naar woorden. Duidelijk om bepaalde zaken heen praten.

Ook zeer zwak was dat hij maar steeds over het klimaat begon. Met alle respect, nog afgezien van het feit dat je in die jaren Duijvendak niet hoorde over het klimaat, dat kwam pas toen het mode werd, kerncentrales zijn nou net NIET de CO2 uitstoters waar de klimaatsveranderingen door velen aan opgehangen wordt. Hij poogt dus de kijker te misleiden met de suggestie dat hij het deed vanwege het klimaat.

Al met al komt zijn verhaal gewoon zeer onwaarachtig over. Het is meer de vraag of we nog ooit bewijs krijgen van zijn betrokkenheid bij RaRa, dan de vraag of hij er wel bij betrokken was. Let maar eens op: ook daar lult hij over heen. Die vraag vond hij vervelend en in zijn positie had hij als onschuldige juist blij moeten zijn want onschuldigen willen hun onschuld aantonen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:36:00 #184
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60657352
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:23 schreef DS4 het volgende:

Ook zeer zwak was dat hij maar steeds over het klimaat begon. Met alle respect, nog afgezien van het feit dat je in die jaren Duijvendak niet hoorde over het klimaat, dat kwam pas toen het mode werd, kerncentrales zijn nou net NIET de CO2 uitstoters waar de klimaatsveranderingen door velen aan opgehangen wordt. Hij poogt dus de kijker te misleiden met de suggestie dat hij het deed vanwege het klimaat.
helemaal mee eens en ik ergerde me er ook al zo aan om precies dezelfde redenen. alsof het 'toverwoord' klimaatverandering ineens alles goed maakt. heel erg eng als hij dat echt denkt en er mensen zijn die hem hierdoor symapthieker vinden en zijn fouten beter begrijpen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:43:52 #185
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_60657745
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vind je siebelt ook een grote duim? misschien moet je zijn dossier maar eens lezen.
Wat heeft Siebelt hier mee te maken? Ik stel dat het overgrote deel van GL en de PvdD acties zoals die van RARA afkeurt en jij komt met een bron dat 1 kamerlid er misschien bij betrokken zou zijn geweest (of het waar is laten we even in het midden, zelf twijfel ik). Dat is hetzelfde als stellen dat de hele VVD belastingfraude pleegt omdat er een belastingfraudeur in de partij zit, een of enkele personen die crimineel zijn betekend nog niet dat de hele partij dat vanzelf ook is?

OT: ik denk dat hij nu beter de schade voor zichzelf en zijn partij kan beperken en de eer aan zichzelf kan houden.
pi_60658162
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:23 schreef DS4 het volgende:
Wat een onzin. In die tijd waren de kerncentrales een zeer belangrijk onderdeel van de milieudiscussie. Nog steeds trouwens.
pi_60658358
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:53 schreef SCH het volgende:

Wat een onzin. In die tijd waren de kerncentrales een zeer belangrijk onderdeel van de milieudiscussie. Nog steeds trouwens.
Je bent net Duijvendak nu. Je lult er omheen, in de hoop dat de onachtzame lezer er in trapt.

Hij roept niet "milieu", maar "klimaat". Als jij iets moois kan overleggen van Duijvendak, waarin hij in de jaren 80 al over MMGW bezig was zou mij dat ernstig verbazen, maar belangrijker: kerncentrales zijn niet die CO2 uitstoters waar MMGW aan opgehangen wordt.

Dus ook NU is een kerncentrale tegenhouden niet een actie voor het klimaat. Het milieu, dat kan. Maar niet het klimaat.
pi_60658487
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:20 schreef Ziggenmufter het volgende:
Commentaren
elsevier.nl
vrijdag 8 augustus 2008 11:11 / 0 reacties
[..]

Kameraad Duyvendak heeft hoogverraad gepleegd en het Nederlandse volk in gevaar gebracht. Hij dient voor een tribunaal ter dood te worden veroordeeld.

Dat zou zijn lot kunnen zijn geweest in de toenmalige en door hem zo geliefde Sovjet-Unie waar met criminelen en verraders korte metten werd gemaakt.
Hoezo was het Nederlandse volk in gevaar?? Daar heb ik niks van gemerkt in 1985

Gelukkig zijn jouw soort stalinistische rechtsopvattingen niet in Nederland praktijk...
Ik heb zo'n vemoeden dat jij maar wat fantaseert, maar..heb je een bron dat Duyvendak grote liefde voor de Sovjet Unie heeft?
pi_60658719
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 15:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Alleen de mensen die vroeger tegen kerncentrales waren, doen het nu in hun broek voor de CO2 die ze o.a. zelf uitstoten en zijn kerncentrales in eens het beste dat de mensheid is overkomen.

Ik ga die uitzending ook nog even bekijken, want heet zijn boek nou echt de klimaat-activist
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:11:55 #190
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_60658894
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:20 schreef Ziggenmufter het volgende:

Ow ja hoor hij heeft documenten gestolen die later gewoon in de 2e kamer zouden worden behandeld. Het is niet goed wat hij gedaan heeft maar om te stellen dat het Nederlandse volk ook maar enig moment in gevaar is geweest of dat hij hoogverraad heeft gepleegd gaat echt een brug of 35 te ver. Bovendien heb ik hier nog geen bronnen gezien van het werk voor welke buitenlandse mogendheid dan ook wat verraad zou zijn...
pi_60659053
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:07 schreef JohnDope het volgende:

want heet zijn boek nou echt de klimaat-activist
Ja, dat schijnt echt zo te zijn.

Schaamteloos!
pi_60659092
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:11 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Ow ja hoor hij heeft documenten gestolen die later gewoon in de 2e kamer zouden worden behandeld.
Hij was niet een van de inbrekers... hij was nooit op dat kantoor, hij heeft nooit in die bewuste ladebak gegraaid, nooit daar geweest in die bewuste nacht.
quote:
Zelf is hij die nacht van de inbraak niet in het ministerie geweest. Hij wachtte in een huis. Zijn medeactivisten haalden de buit. ‘Zij zijn met een autootje naar mij toe gereden. Ik heb de documenten in ontvangst genomen en kopieerde ze.’ Die kopietjes, die dus op straat lagen, veroorzaakten politieke beroering
http://www.volkskrant.nl/(...)2C_maar_onverstandig
pi_60659106
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, dat schijnt echt zo te zijn.

Schaamteloos!
Als hij het "milieu-actvist" had genoemd vond ik het ok, maar nu lijkt het net alsof hij bij Al Gore in zijn reet wil kruipen. Dit tast zijn geloofwaardigheid aan.

En het is ook raar dat hij niet door heeft dat de gemiddelde burger het woord "klimaat" ook echt niet meer kan horen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:03:01 #194
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_60660936
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 16:18 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als hij het "milieu-actvist" had genoemd vond ik het ok, maar nu lijkt het net alsof hij bij Al Gore in zijn reet wil kruipen. Dit tast zijn geloofwaardigheid aan.

En het is ook raar dat hij niet door heeft dat de gemiddelde burger het woord "klimaat" ook echt niet meer kan horen.
Daar maak jij een denkfout. De gemiddelde burger kan misschien het woord klimaat niet meer horen, echter de gemiddelde groenlinkser vind dingen als klimaatverandering en dergelijke wel erg belangrijk dus hij probeert gewoon een wit voetje te halen bij de eigen achterban .
pi_60661215
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:03 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Daar maak jij een denkfout. De gemiddelde burger kan misschien het woord klimaat niet meer horen, echter de gemiddelde groenlinkser vind dingen als klimaatverandering en dergelijke wel erg belangrijk dus hij probeert gewoon een wit voetje te halen bij de eigen achterban .
Mensen die "klimaat verandering" gebruiken, zijn elitaire mensen die geld stelen van de Burger (door hun een slecht geweten aan te praten) maar geven helemaal niks om het milieu.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:15:16 #196
198904 Tizitl
Militant pacifist
pi_60661280
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:12 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Mensen die "klimaat verandering" gebruiken, zijn elitaire mensen die geld stelen van de Burger en geven helemaal niks om het milieu.
Moet jij eens opletten hoe vaak groenlinks praat over klimaatverandering dan

Van mij mag je best vinden dat ze elitair zijn en niets om het milieu geven maar er valt toch niet te ontkennen dat dit een preek voor de eigen parochie was....
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:19:23 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_60661387
Mensen die dit "Hoogverraad" noemen of zeggen dat Nederland in gevaar was maken nu wel een enorme karikatuur van zichzelf.

Ziggenmufter maak je niet zo belachelijk man.

Maargoed verder is het een probleempje van Groenlinks dat mede door hun eigen optreden is gecreeerd. Duyvendak kan zn verdere carriere wel doeidoei zeggen en GL heeft ook iets uit te leggen aan de kiezers over dit lijk dat al jaren in de kast lag. Als dit een brandje in de partij wordt dan denk ik dat de heer Nijhof zijn langste tijd heeft gehad.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:56:28 #198
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60662403
Nou ja. De karaktermoord is al gepleegd. En meneer Duyvendak staat beteuterd naar het lijk te staren: mea culpa mea culpa mea maxima culpa.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_60662424
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:15 schreef Tizitl het volgende:

[..]

Moet jij eens opletten hoe vaak groenlinks praat over klimaatverandering dan

Van mij mag je best vinden dat ze elitair zijn en niets om het milieu geven maar er valt toch niet te ontkennen dat dit een preek voor de eigen parochie was....
Milieuvervuiling is wat anders dan klimaatverandering, want voor milieuvervuiling is de mens verantwoordelijk en voor klimaatverandering niet.

Hilarisch detail is overigens dat in de jaren +- 1300 toen de oogsten kapot gingen door (ijskoude) klimaatverandering de heksen de schuld kregen
pi_60662543
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 17:56 schreef Ringo het volgende:
Nou ja. De karaktermoord is al gepleegd. En meneer Duyvendak staat beteuterd naar het lijk te staren: mea culpa mea culpa mea maxima culpa.
Geweldig dat het rechts ondanks de heftige campagne van Elsevier en GeenStijl toch niet lukt om hem weg te krijgen zoals ze meteen hadden gedacht

Ben je zo dol op karaktermoord trouwens? Bij rechtse politici heet dat toch demoniseren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')