abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60627910

Het vorige deel: Slank de zomer in #197 vanaf nu alleen biologisch vlees!

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van deze reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:

Conleche = Colette
Mordradead = Douwe
Principessa = King
Veiligheidsspeldje = Marianne
motorbloempje/Faithy = Gaby

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

Momenteel is het SHE-dieet erg hot. Wil je weten wat het inhoudt, klik dan hier

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 07-08-2008 14:58:30 ]
Ja doei.
pi_60627921
we gaan alweer richting herfst
Ja doei.
pi_60627927
Mja, voor sociale woningbouw wist ik wel dat de wachttijd erg lang is. Maar voor studentenhuisvesting... voor een zelfstandige woning moet je daar ongeveer 6 /7 jaar voor hebben (en dan heb je nog geen geweldige locatie). Daar bevoordeel je alleen de eeuwige student mee.

Zo werk je het ook in de hand dat men zich maar gewoon inschrijft als spookstudent bij de uni, omdat ze anders geen woning kunnen krijgen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_60627993
Wat een prijs, kwakveense ik vond ons Haagse appartementje van 70 m2 voor 750 incl al best prijzig... Veroorzaak je niet onwijze geluidsoverlast als je daar gaat studeren? Of doe je dat ergens anders?
pi_60628115
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:31 schreef SHE het volgende:
Shangri-la is echt flauwekul; je hersenen hebben niets van doen met voedingswaarden.
2 lepeltjes olijfolie drinken per dag is een truuk zo oud als de weg naar Rome; je valt daarvan af omdat je je helemaal leeg schijt.

De suikerwater zou ik niet in je hoofd halen; dat geeft weer als resultaat dat je alleen maar meer suikers gaat eten, omdat je bloedsuiker ineens door het dak gaat.
Ik word doodmoe van al die idiote dieten.
Oh ik was ook niet van plan om het te gaan proberen, maar ik vroeg me alleen af wat het idee erachter was, want ik vond het al zo vreemd.

En jullie willen niet weten wat ik in m'n eentje aan huur betaal Maarja, dat krijg je in een dure stad als je niet in een aftands flatje in een buitenwijk wilt wonen. Ik voel me er gelukkig dus het is het me waard
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  donderdag 7 augustus 2008 @ 14:54:52 #6
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60628228
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 14:48 schreef ColdFeet het volgende:
Wat een prijs, kwakveense ik vond ons Haagse appartementje van 70 m2 voor 750 incl al best prijzig... Veroorzaak je niet onwijze geluidsoverlast als je daar gaat studeren? Of doe je dat ergens anders?
valt mee, fagotspelen deed ik wel maar dat draagt niet zo heel ver. zingen studeer ik meestal in een pianokelder in t kunstcentrum van de uni. das naast mn werk, en er zijn daar piano's. thuis zonder piano kan ik toch niet studeren.

mn wasmachine trilt wel de onderbuurman zn bed uit.

en t is idd. prijzig. ik kan t netaan betalen, want heb geen recht op huur of zorg toeslag. maar wat me t meeste tegen gaat staan is t absolute gebrek aan bergruimte. ik kan NERGENS meer iets kwijt. dit huis is gewoon vol... ik kan zelfs geen boeken meer kwijt...ik ben al dubbel aan t stapelen enzo... en als mn vriendje er is, dan zit je elkaar na een dag of wat toch wel in de weg.
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 14:55:36 #7
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60628248
oh en moblo: ja ik zit wel redelik centraal, net buiten t centrum, iets voorbij de jachthaven. met goede buurtsupers en busverbinding enzo naar t station. dus das wel fijn.
pi_60628294
ik vind het altijd erg leuk om huizen en inrichtingen van anderen te bekijken, ons stulpje vanaf de buitenkant:

ben dr nog steeds zo happy mee
(en het is een redelijk uniek huis.... )

trouwens wel al een oude foto gordijnen zijn allang weg (denk foto uit 2004)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  donderdag 7 augustus 2008 @ 14:59:56 #9
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60628415
ik vind buiten bij mij ook wel tof. t is een jaren 20 sociale woningbouw pand, met een trapgeveltje, met 1 heel groot raam erin (mijn raam begint op 30 cm van de vloer af)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2008 @ 15:02:06 #10
163650 Greys
pi_60628483
Leuk, de herfst in

Het is hier trouwens enorm van toepassing, want zojuist brak de hel los buiten.
Hózen en onweer
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:02:20 #11
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_60628489
Wat een lieve huisjes hebben jullie en met zoveel aandacht ingericht
Ons huis is echt te groot om helemaal in 1 x mooi in te richten. Ik zou bijvoorbeeld graag in iedere ruimte op dezelfde verdieping gelijke vloeren willen hebben, maar dat kan ik echt niet betalen (ons huis is 10 bij 10 meter en bestaat inclusief kelder (5 ruimten + gang) en zolder (grote 2e badkamer en grote slaapkamer) uit 4 etages ). Ja, huizen kosten hier geen drol. Soms mis ik mijn huisje in Nederland wel. Dat was tenminste bij te houden met schoonmaken en opknappen was ook zo gebeurd. Hier is het vechten tegen de bierkaai. Wel goed voor de lijn natuurlijk, al die trappen
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_60628590
Merel, ja, dat wil ik wel geloven! Wij hebben nu gelukkig twee inkomens, we huren een vrij prijzig maar oh zo mooi appartement hartje centrum: een grote ruimte op de bovenste verdieping, met een 'mezzanien' ( ) erin: een open bovenverdieping. Super ruim, met een washok annex voorraadkast, een kelder beneden en een tof balkon/dakterras. Echt blij mee!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2008 @ 15:06:14 #13
163650 Greys
pi_60628597
Merel, had je nou gelezen dat de lijstjes van valtaf.nl komen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_60628635
zal ik dan maar even foto's van mn huidige stulpje posten?

Slaapkamer

Werkplek in woonkamer

Zitplek woonkamer

Desktop-pc en eettafel in woonkamer

en onze woonkamer is iets van 13m2 groot

kun je voorstellen dat we blij zijn dat we nu naar 30m2 gaan?
Ja doei.
pi_60628709
@MoBlo het is idd een beetje krapjes denk ik....
maar wel cosy
ben heel benieuwd naar jullie nieuwe huisje
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:15:11 #16
331 Merel
Be here now.
pi_60628903
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:06 schreef Greys het volgende:
Merel, had je nou gelezen dat de lijstjes van valtaf.nl komen?
Wáááár zei je??

Ik zal vanavond ook eens foto's maken. Morgen komt een vriendinnetje uit Italië op bezoek en die ziet het appartement dan voor het eerst, dus ik moet het toch opruimen

Dan ook meteen met het meetlint aan de slag vanavond, heb er eindelijk eentje gevonden en nu wil ik ook zo'n foto met cijfers en centimeters maken
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_60629042
MoBlo, hoeveel m2 heb je nu? Ziet er gezellig, maar wel krap uit!

Ik zit nu op 24m2, hoop naar 39m2 te gaan. Een aparte werk- en studeerplek is wel erg fijn, die heb ik nu niet.
pi_60629073
staat eronder

13m2 woonkamer, we gaan naar 30m2.

Ok, officieel 22m2, want keuken zit in die woonkamer
Ja doei.
pi_60629486
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:21 schreef motorbloempje het volgende:
staat eronder

13m2 woonkamer, we gaan naar 30m2.

Ok, officieel 22m2, want keuken zit in die woonkamer
Dat is wel een verbetering ja Hoe groot is de slaapkamer of zit die bij je woonkamer in?

Zitten jullie dan niet enorm op elkaars lip nu?
pi_60629553
geen idee hoeveel m2 wij hebben, maar zal jullie eens ff een tour geven door ons huisje:
de woonkamer hebben jullie gezien (vorige topic)
keuken (vanuit de andere hoek)

toilet beneden:

(boven hebben we een mega-toilet, wel 2x zo groot... snap niet zo goed waarom, maar erg makkelijk voor wasmand en weegschaal enzo)
badkamer:

(links douche, rechts bad, en achter me, de badtafel)
masterbedroom:

(toevallig ben ik net de was aan het doen, dus geen beddegoed
uitzicht:

dan hebben we op de 1e verdieping nog een kleinere kamer, waar we een inbouwkast hebben en we gebruiken voor het wasrek enzo... en dus het 2e toilet
dan de 2e verdieping:
logeerkamer:

en de studeerkamer met inbouwkasten
(een beetje slordig...)

donderdag 7 augustus 2008 @ 15:42:08 #21
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60629823
Nah, wat ik net had! Na een verschrikkelijke sessie op het consultatiebureau met een kind wat tot twee keer toe de hele zooi onderpiste moest thuis mijn spijkerbroek in de was. Maar dat was de enige die ik nog paste, dus ik heb één van mijn twee streefbroeken (wel de grootste, held dat ik ben) uit de kast gerukt en net zolang getrokken totdat hij over mijn reet zat. En hij ging dicht .

DICHT . Wel met nog wat vetlellen aan de achterkant (mijn buik hangt er niet eens overheen . ) maar ik ben natuurlijk ook nog geen 70kg. Maar dat had ik dus niet verwacht!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60629920
feli Kim das een lekkere meevaller
pi_60629930
KIM Verder wel alles goed met je dochter? (foto? )
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:47:26 #24
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60629981
hoera!! (voor kim bedoel ik)

ik heb pas ook een nieuwe spijkerbroek gekocht, die nog n beetje strak zit maar wel mooi op zich: ik pas nu eindelijk in t grootste vrouwenmodel (maat 36 wijdte ) woei... (mannenmodel zit ik nu 34 wijdte)

ik snap sinds gisteren ook hoe t komt: mn taille werd maar niet kleiner terwijl ik wel afviel. meet ik voor de gein mn benen eens op... daar is dus nu intotaal 9 cm per been af...
pi_60630025
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:47 schreef kwakveense het volgende:
hoera!! (voor kim bedoel ik)

ik heb pas ook een nieuwe spijkerbroek gekocht, die nog n beetje strak zit maar wel mooi op zich: ik pas nu eindelijk in t grootste vrouwenmodel (maat 36 wijdte ) woei... (mannenmodel zit ik nu 34 wijdte)

ik snap sinds gisteren ook hoe t komt: mn taille werd maar niet kleiner terwijl ik wel afviel. meet ik voor de gein mn benen eens op... daar is dus nu intotaal 9 cm per been af...
heel netjes kwak en wat fijn dat je nu dus ook gewoon weer een spijkerbroek kan kopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')