abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:44:38 #251
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60642345
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Allemaal occulte praktijken.

Het is heel simpel, bid tot God in de naam van Jezus Christus. Ga niet zelf vanalles proberen, maar geef God de controle over je leven. Hij weet het beste waar je heen moet, Hij weet het beste bij wie je moet zijn, Hij weet het beste wat je moet doen, Hij weet alles, dus laat Hem je leiden. Dat is geloof.
Nee, dat doe ik maar niet, want dat is me niet zo goed bevallen in het verleden.
quote:
Niet op eigen houtje vanalles uit gaan spoken, juist niet als christen, en zeker niet als het uit andere leringen dan de bijbel komt zoals reiki, meditatie, etc.
Nee dat doe ik ook niet. Ik trek mijn eigen plan, en dat bevalt uitstekend
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 00:46:33 #252
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60642389
Sorry maar een paar mensen die van Reiki masters of wat dan ook zijn omgeturned tot Christen zijn geen enkel bewijs of zelfs steun in deze discussie dat het wel fout moet zijn om Reiki uit te voeren.
Vervang "Reiki" met "Homo" en je hebt hetzelfde effect en dezelfde verhalen van mensen die zogenaamd in ene gered zijn en "het licht hebben gezien".
Sorry, maar als iets niet juist voelt of mij niet in mijn ontwikkeling helpt, dan luister ik naar mijn hart en dan komt het ook goed.
Ik was heel intens bezig met het Communicatie met Dieren gebeuren en in ene was het even teveel.
Was Jesus Christus nog de enige uitweg om weer tot mijzelf te komen?
Nope.
Gewoon simpelweg er afstand van doen en even op wat anders gaan richten.
Jeetje wat vreemd, toen begon ik mij ook beter te voelen en weer balans te vinden te aarden en ga zo maar door.
En dat allemaal zonder gered te hoeven worden.
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God treurt en weent om mensen die zich ermee bezig houden omdat ze zich openstellen voor destructieve satanische krachten.
Heeft God dit jou verteld in hoogst eigen persoon? Nee?
Spreek dan niet dit soort debiele statements uit in zijn naam.
Het is eerder dat Hij weent om mensen die allemaal conclussies trekken en statements maken vanuit zijn naam.
Dit is jouw mening op basis van jouw kennis (o.a de bijbel) en that's that.
Don't use his name in vein; dat zou jij als geen ander moeten weten. Zo goed ken je hem namelijk nu ook weer niet om dit soort uitspraken te kunnen doen.

[ Bericht 34% gewijzigd door Darkwolf op 08-08-2008 00:51:40 ]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 01:20:32 #253
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60643135
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:01 schreef FatalException het volgende:
Mystieke sessies werden o.a. door de Nazi's (Thule-orde, tempeliers) gebruikt om bovennatuurlijke dingen te bewerkstelligen. Ook andere hogere groepen, die de macht willen, maken gebruik van mystiek (dus het gebruikmaken van de bron waaruit het Fysieke voortkomt) om dingen te bewerkstelligen die buiten de klassieke natuurkundewetten vallen.

Het gevaar van New-Age en andere mystieke stromingen is dus dat je dingen kunt bewerkstelligen die buiten de natuurkundewetten vallen. Zo kun je mensen op afstand beinvloeden, remote-viewing, of zelfs rampen veroorzaken door de aanroep van de laag waaruit het fysieke voortkomt.

Dat gevaar kent God, omda veel mensen zelfzuchtig zijn en slecht. In de voortijd, toen alle mensen standaard Gods geest hadden, was iedereen in staat tot bovennatuurlijke zaken.

Genesis 6:3 En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn.
[..]
5 Toen de HERE zag, dat de boosheid des mensen groot was op de aarde en al wat de overleggingen van zijn hart voortbrachten te allen tijde slechts boos was, berouwde het de HERE, dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart. En de HERE zeide: Ik zal de mensen, die Ik geschapen heb, van de aardbodem uitroeien, de mensen zowel als het vee en het kruipend gedierte en het gevogelte des hemels, want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb.

Gods Geest (die bovenatuurlijke krachten geeft) was niet langer meer in de mens, omdat ze het voor kwade doeleinden gebruikten.

En met de zondvloed, werd de kennis hoe je die Geest toch nog kon krijgen, weggevaagd van de aardbodem. Daarom zitten we nu met open mond te kijken naar de Piramides in Gizah en andere Megalitische bouwwerken. Aan de top van de Grote Piramide kun je trouwens zien hoe hoog het waterpeil stond: Op de top is geen watererosie en kun je nog de originele omhulling zien.

Wij kunnen op zich via de mystieke weg tot bovennatuurlijke dingen in staat zijn, maar God verbiedt dit. Zo ook overheden, die zo graag paddo's willen verbieden. Want ook paddo's geven toegang tot de mystieke bron.

Het is echter mogelijk via Jezus Christus, louter via de goede weg transcedent tot God te komen. Dit gescheidt via de Heilige Geest en Christus. En daarom is alleen Jezus de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door Hem.

Wat ik wel geloof is, dat je wel dient te mediteren, en de rust te zoeken in je geest. Maar louter gericht op Christus, om zo via Hem, die louter goedheid is, een "gefilterd op het goede" mystiek kanaal naar God te krijgen.
Als het voor jou werkt om je te concentreren op jezus om dat te bewerkstelligen en zo tot mystieke ervaringen te komen en of goddelijke is dat prima maar begrijp dat mensen hetzelfde bereiken door zich op iets anders dan jezus te concentreren .
God verbied bovennatuurlijke zaken niet want dan zou god mensen niet nog steeds mensen scheppen die in staat zijn tot bovennatuurlijke zaken , as we speak is er vast weer 1 geboren .
Je doet alsof het nog niet bestaat en dat mensen jezus moeten volgen om dat te bereiken maar dat is niet zo .
Ik weet niet beter dan dat het bestaat en dat mensen daartoe in staat zijn , ik heb zoveel mensen in mijn omgeving die daar toe in staat zijn en geen van hen heeft dat bereikt door iemand te volgen maar door gewoon zichzelf te zijn , besef je wel dat er ook mensen worden geboren ( zoals altijd ) die al daartoe in staat zijn ?

Ik vind het echt wereldvreemd om te horen dat je zegt
dat mensen In de voortijd, toen alle mensen standaard Gods geest hadden, iedereen in staat was tot bovennatuurlijke zaken , ik weet niet beter dan dat dat kan en zo is , in die wereld ben ik geboren en leef ik nog steeds in mijn directe omgeving en daarbuiten , over de hele wereld zijn die mensen al , ze hoeven alleen maar zichzelf te volgen , en als ik het goed heb leven we toch echt op dezelfde aarde . Je bent al een kanaal in de vorm van mens , je hoeft helemaal niet op je knieen maar als iemand dat prettiger vind moet ie dat lekker zelf weten .
" filteren op het goede " moet je zelf afstellen , dat leer je met vallen en opstaan zoals alles in het leven , dat is niet afhankelijk van of een boek goed aanslaat of niet maar je eigen verantwoordelijkheid .

Als god dingen zou afpakken van de mens die voor kwade doeleinden worden gebruikt zou hij gezien de geschiedenis en de wereld zoals die nu is , juist dingen pakken die BINNEN de natuurkundewetten vallen , de dingen die erbuiten vallen wat voor schade hebben die aangericht als je bedenkt dat die mensen er altijd zijn geweest .
en ik snap dat het prettiger is om gelijkgestemden te hebben maar alles wat je beschrijft is er al en is nooit weggeweest en word ook bereikt zonder in jezus te geloven maar fijn voor je dat jij het via jezus kon bereiken of denkt te kunnen bereiken .

So what dat de nazi's en mensen die macht en geld willen mystieke sessies gebruikten , ze maakten ook gebruik van wapens en van nagelvijlen en van uniformen en badkuipen en onderbroeken en auto's en ze hadden vast ook sex en maakten kinderen (oneindig lang enz ).
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 03:35:55 #254
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60644929
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 23:01 schreef FatalException het volgende:
Mystieke sessies werden o.a. door de Nazi's (Thule-orde, tempeliers) gebruikt om bovennatuurlijke dingen te bewerkstelligen. Ook andere hogere groepen, die de macht willen, maken gebruik van mystiek (dus het gebruikmaken van de bron waaruit het Fysieke voortkomt) om dingen te bewerkstelligen die buiten de klassieke natuurkundewetten vallen.
Hier ben ik de kluts even kwijt. Wanneer ik het over mystiek heb, heb ik het over een pad dat tot God leidt, en niet over tovenarij (oneerbiedig, ik weet het). Wellicht dat er ook weer gradaties in het mystieke / occulte bestaan, of dat we elkaar wat terminologie betreft weer niet geheel begrijpen, maar de mystiek waar ik het over heb kan onmogelijk tot misbruik van macht leiden. Dit omdat het onderwerp van verlichting (mystieke ervaring) dan eindelijk inziet dat alles een weerspiegeling (manifestatie) van God is, ook hij, en ook datgene waar hij macht over uit wil oefenen.

Het is dus een paradox. De persoon WIL een mystieke ervaring om macht uit te kunnen oefenen over anderen, en komt tijdens de mystieke ervaring tot het inzicht dat de anderen, de persoon zelf, en alles om hem heen, eigenlijk stiekem een eenheid zijn, en dus is macht uitoefenen over andere (illusionaire) personen of objecten opeens irrelevant geworden.

Vandaar ook dat verlichting met liefde gepaard gaat en ook alleen maar met liefde gepaard kan gaan. Het is overgave aan God (je ware aard) en genade ontvangen van God (andermaal je ware aard).

Sowieso komt eens mens niet tot een waarachtig mystieke ervaring als de mens het WIL, dat kan alleen door alles, maar dan ook ALLES, los te laten, en met de gratie Gods.

Wat betreft zaken als reiki, waarzeggen, etc., ik geloof best dat er zat verborgen talenten zitten in ons mensen, maar dit schaar ik niet onder mijn definitie van mystiek, maar wellicht dat het wel onder de definitie van occult past.

Sterker nog, blijkbaar kan reiki, waarzeggen, etc. ook onder de noemer mystiek vallen, maar dan enkel indien gebruikt als bijvoeglijk naamwoord (zie 2:1):

mys tiek1 (dev; mysticus)
1 hartstochtelijk streven naar de bijzondere, persoonlijke vereniging van God met de menselijke ziel
2 de leer van dit streven

mys tiek2 (bijvoeglijk naamwoord; mystieker, mystiekst)
1 geheimzinnig, raadselachtig
2 betr. hebbend op, behorend tot de ‘mystiek’

oc cult (bijvoeglijk naamwoord; occulter, meest occult)
1 slechts voor ingewijden toegankelijk, kenbaar

Ik doel dus op mys tiek1.

Misschien goed, bij nader inzien, om van te voren even wat afspraken over definities te maken wanneer we dit soort discussies starten.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 03:41:57 #255
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60644959
Nog wat definities:

re li gie (dev; religiën, religies)
1 godsdienst

gods dienst (dem)
1 geheel van de leerstellingen en plechtigheden van een volk of kerkgenootschap
2 (geen meervoud) verering, aanbidding van God
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 03:57:32 #256
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60645024
Ik heb de vampier eens even opgezocht..... Ik was hem na 5 minuten al spuugzat, en het werd meteen zonde van mijn tijd toen ie begon te bazelen dat het allemaal is begonnen toen hij 'trick or treat' aan het doen was op 31 oktober (Halloween) , hij opkeek naar de hemel en duizenden 'leerachtige creaturen met vuurrode ogen' naar beneden zag komen.....

Dat jij dergelijke crap beschouwt als waarheid toont mij alleen maar meer aan dat je volkomen de weg kwijt bent Ali.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 09:40:13 #257
34793 neo567
You know who
pi_60646912
Ik ben erg benieuwd hoe Ali tegen Mahatma Gandhi aankijkt. Hij verkondigde over zichzelf o.a. dat hij moslim, christen, hindoe enz was met als context dat de mensheid daar niet om moet (rede-)twisten !
Ik sluit me wat dat betreft ook aan bij deze visie !
Ik gebruik alleen geweld als het om lijfsbehoud gaat van mij of iemand anders.
Maar Ali, hoe kijk jij tegen deze spraakmakende man aan?
pi_60647116
Ik zie hier weer behoorlijk rake opmerkingen en vragen.
idd Ali: hoe weet jij dat God huilt om mensen die bijvoorbeeld aan Reiki doen?
In de Bijbel staat nog wel dat Jezus heeft gezegd dat er na Hem mensen komen die het zelfde kunnen als Hij, en sommige zelfs nog beter!
Inderdaad: waarom worden er mensen geboren met helderziende en genezende gaven? Zijn zij al meteen vanaf de geboorte onder de invloed van de duivel? Moeten ze hun gaven, waarmee ze mensen kunnen genezen, afzweren omdat dat satanische krachten zijn? Of mogen ze die krachten alleen in de naam van God gebruiken?
Dit vraagstuk brengt meerdere problemen met zich mee:

1) Als die krachten van de duivel af komen, hoe kan een pasgeboren kind meteen al duivelse krachten bezitten? Of hebben de ouders volgens jou ook al duivelse invloeden en gaat het van ouder op kind?

2) Als je zegt dat ze hun gaven moeten afzweren: stel dat die gaves toch van God komen, dan verloochenen ze de Wil van God. Die gaven hebben ze immers niet voor niets gekregen!

3) Als je vindt dat die mensen tóch hun gaven mogen gebruiken, maar alleen in de Naam van God, dan zou je Reiki enzo ook moeten toestaan: Reiki heb je namelijk ook al vanaf je geboorte, alleen verlies je het in de loop der jaren door alle ellende die je overkomt. Met een inwijding komt het weer op gang, maar de Reiki stroomt alleen als God het wil. Is je ego te groot of je wil het voor verkeerde doeleinden gebruiken, dan stopt de Reiki-stroom tot je weer tot inzicht gekomen bent waarvoor Reiki bedoeld is.

Verder: je zegt dat je er ook niet aan twijfelt dat er mensen zijn die buiten het Christendom om intensere spirituele ervaringen hebben gehad dan jij in het Christendom hebt gehad tot nu toe. Waarom is hun spirituele stroming dan nep/slecht en de jouwe echt/goed? De intensiteit van de ervaringen van het Christendom waren een doorslaggevend punt voor jou. Dat jij van het spirituele pad bent afgehaakt voor je echt intense ervaringen ging beleven, wil niet zeggen dat je die niet zou beleven als je er wat langer mee doorgegaan was. Natuurlijk is de één wat gevoeliger voor bepaalde energieën dan de ander, maar als je doorzettingsvermogen in het spirituele minder sterk was dan in het Christendom, dan wil dat niet zeggen dat het ene pad beter of slechter IS dan het ander. Jij hebt persoonlijk gewoon meer feeling bij het Christendom dan bij het spirituele. Da's hartstikke mooi! Dan is het Christendom gewoon jouw ding! Het spirituele pad is mijn ding: ik heb weer niks met het Christendom!

Wat dat bangmakerij-stukje over Reiki betreft: ik heb het niet helemaal gelezen, maar er zijn genoeg geloofsfanatici die dat soort dingen bijvoorbeeld ook over wicca en andere geloofsstromingen zeggen. Vaak zijn dit mensen met een psychiatrisch verleden; ik heb labiele mensen gekend die beweerden allerlei demonische zaken tegen te zijn gekomen door harde muziek, enge films of wat dan ook. Deze mensen zijn Christen geworden en om eerlijk te zijn kwamen ze na hun bekering nog steeds labiel over.

Ik moet trouwens wel zeggen dat je met Reiki wel een hele zooi negatieve shit voor je kiezen kunt krijgen, maar dat zijn je eigen onverwerkte emoties en dergelijke die los komen zodat je naderhand gewoon veel beter in je vel zit!
Ik spreek uit ervaring met anderen dat dat echt extreem overweldigend kan zijn; soms raak je aan het randje van de afgrond, maar je gaat NOOIT OVER dat randje, en de mensen zijn er altijd beter uit terug gekomen, net als met jouw Christendom, waarbij mensen volgens jou eerst helemaal gesloopt moeten worden. Klein verschil: met Reiki kun je juist van o.a. je zelfhaat AF komen, terwijl het Christendom het juist promoot!

Verder moet ik ook zeggen dat je niet alle Reiki- en andere energetische stromingen met elkaar kunt combineren, want ook dan word je niet gelukkig. Hierover kan ik persoonlijk meepraten.
Het spirituele is dus inderdaad niet ongevaarlijk, je moet niet als a kid in a candy store meteen alles tegelijk gaat uitproberen; de energie kan dan corrupt raken; zelfs Masters die ik in een chatroom tegenkwam, konden dat op afstand voelen. Dit is inmiddels jaren geleden door mijn Master weer glad gestreken en nu steek ik psychisch en energetisch echt helemaal top in m'n velletje!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:01:58 #259
34793 neo567
You know who
pi_60647295
Leuk stukje:

http://www.intellectualwhores.org/join.html

Voorbeelden uit bovenstaand stuk zijn dus de "rad-draaiers" VVL's waar het om gaat ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door neo567 op 08-08-2008 10:08:39 ]
pi_60647476
En wat het slechte in jezelf haten betreft: met Reiki leer je juist het slechte op een vredelievende manier los te laten, dat lijkt me veel positiever dan het echt haten.

Ik denk dat Jezus gewoon zeer goede lessen verkondigde, maar je moet het wel in het juiste perspectief zien: wat 2000 jaar geleden goede lessen waren voor die mensen uit die cultuur, betekent niet dat het anno 2008 hier in Nederland ook voor ons de beste aanpak is. Ik denk dat als Jezus vandaag de dag hier zou verschijnen, dat hij gewoon heel andere lessen zou verkondigen. Je moet kijken naar de belevingswereld van die mensen en hen aansturen op een manier die in die belevingswereld past.
De evangelieën die niet in de Bijbel zijn opgenomen (van Judas, Maria Maghdelena en ik geloof nog een andere) tonen aan dat de WARE boodschap van Jezus veel meer New Age-achtig waren, maar dat de mensen gewoon nog niet rijp waren voor die boodschappen.

Het koninkrijk van God is overal om ons heen. Til een steen op en ik ben er. Breek een tak en ik zal er zijn.
Oftewel: Alles IS God. God heeft zich in het materiële gemanifesteerd.
Waaruit heeft God anders de wereld geschapen? Je zegt uit Zijn stem, dat er materie uit trilling is ontstaan, maar ik denk dat zomaar een woord niet voldoende is geweest.
God was al dat er was in den beginne. Buiten God bestond er niets.
In "niets" kunnen er geen trillingen bestaan, net zo min als dat er in ht vacuum van de ruimte geen geluid kan zijn. God heeft een deel van zichzelf gematerialiseerd om het universum te scheppen. Is dat geen veel grotere daad en offer van God dan zomaar wat woordjes uitspreken? Wij leven dan dus IN en OP God!
Als ware Christen zou die gedachte je juist vele malen dankbaarder moeten maken dan het idee dat je in een universum leeft die door een paar woordjes geschapen zou zijn; daar steekt veel minder moeite in.

Echter zit er een klein adertje onder het gras: als je deze visie wil accepteren, moet je ook accepteren dat ook wij een deel van God zijn. Wij zijn immers ook fysieke wezens die fysieke dingen van deze fysieke wereld eten om te groeien en voort te blijven bestaan.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:15:47 #261
34793 neo567
You know who
pi_60647531
Beetje off-topic, maar als jezus nu zou leven dan denk ik dat hij "UITVAART-verzekerings agent" zou zijn !
Lucifer mischien ook wel ?
pi_60647593
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:46 schreef Darkwolf het volgende:
Sorry maar een paar mensen die van Reiki masters of wat dan ook zijn omgeturned tot Christen zijn geen enkel bewijs of zelfs steun in deze discussie dat het wel fout moet zijn om Reiki uit te voeren.
Vervang "Reiki" met "Homo" en je hebt hetzelfde effect en dezelfde verhalen van mensen die zogenaamd in ene gered zijn en "het licht hebben gezien".
Sorry, maar als iets niet juist voelt of mij niet in mijn ontwikkeling helpt, dan luister ik naar mijn hart en dan komt het ook goed.
Ik was heel intens bezig met het Communicatie met Dieren gebeuren en in ene was het even teveel.
Was Jesus Christus nog de enige uitweg om weer tot mijzelf te komen?
Nope.
Gewoon simpelweg er afstand van doen en even op wat anders gaan richten.
Jeetje wat vreemd, toen begon ik mij ook beter te voelen en weer balans te vinden te aarden en ga zo maar door.
En dat allemaal zonder gered te hoeven worden.
[..]

Heeft God dit jou verteld in hoogst eigen persoon? Nee?
Spreek dan niet dit soort debiele statements uit in zijn naam.
Het is eerder dat Hij weent om mensen die allemaal conclussies trekken en statements maken vanuit zijn naam.
Dit is jouw mening op basis van jouw kennis (o.a de bijbel) en that's that.
Don't use his name in vein; dat zou jij als geen ander moeten weten. Zo goed ken je hem namelijk nu ook weer niet om dit soort uitspraken te kunnen doen.

Ja, ik weet dat God verdrietig is om ieder mens dat verloren is. Dat heeft Hij mij persoonlijk duidelijk gemaakt. Ik gebruik Zijn naam niet ijdel, Hij heeft zichzelf geopenbaard aan mij. God is geen tyran of boeman, Hij is een vader die het beste voor Zijn kinderen wil, en verdriet heeft wanneer ze het zelf niet willen. Het is een liefdevolle God, remember.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:23:18 #263
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60647700
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, ik weet dat God verdrietig is om ieder mens dat verloren is. Dat heeft Hij mij persoonlijk duidelijk gemaakt. Ik gebruik Zijn naam niet ijdel, Hij heeft zichzelf geopenbaard aan mij. God is geen tyran of boeman, Hij is een vader die het beste voor Zijn kinderen wil, en verdriet heeft wanneer ze het zelf niet willen. Het is een liefdevolle God, remember.
Sorry Ali, maar mensen die beweren direct contact te hebben gehad met het opperwezen der opperwezen die hem verteld dat hij verdrietig is over mensen zoals ToT en mij, zijn geen discussie meer waard.
Dan komen we weer uiteindelijk uit met jouw opdringerige "mijn waarheid is de waarheid wat je ook zegt" als ik beweer dat mijn God daar heel anders over denkt.
Immers, de vader der Vaderen heeft direct en hoogst persoonlijk tot jouw gesproken over dit onderwerp dus ik moet wel fout zitten en jij dus zeker weten niet.
Waar of niet wat ik hier nu allemaal zeg?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:25:27 #264
34793 neo567
You know who
pi_60647761
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Tjonge jonge, God maakt jou persoonlijk dingen duidelijk, of zit die wijsheid allang in je zelf (entheogeen).
Ik geloof dat we entheogene wezens zijn!
pi_60647869
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:23 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Sorry Ali, maar mensen die beweren direct contact te hebben gehad met het opperwezen der opperwezen die hem verteld dat hij verdrietig is over mensen zoals ToT en mij zijn geen discussie meer waard op dat punt.
Dan komen we weer uit met jouw opdringerige "mijn waarheid is de waarheid wat je ook zegt" uit als ik zeg dat mijn God daar heel anders over denkt.
Immers, de vader der Vaderen heeft tot jouw gesproken over dit onderwerp dus ik moet wel fout zitten en jij dus zeker weten niet.
Toch?
Kijk, ik heb die ervaringen gehad. Door die ervaringen ben ik zo sterk gaan geloven in bijv. de bijbel, omdat ze bevestigden wat de bijbel zei. Wat ik meemaakte, zag, voelde, snapte, bevestigde alles van de bijbel. Daarom beweer ik ook dat anderen niet hetzelfde hebben kunnen ervaren op dat gebied.

Ik zeg het ook niet om mijn waarheid op te dringen, maar dit is God zoals ik Hem heb leren kennen. Zoals Hij zich aan mij heeft openbaard. En waardoor ik zo sterk kan geloven omdat ik op deze manier die God van liefde heb kunnen begrijpen.

Je kan me geloven of niet, er open voor staan, erover nadenken en bij jezelf nagaan of het misschien zou kunnen kloppen of niet. Ik verwacht niet dat je het zomaar aanneemt.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:33:13 #266
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60647942
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je kan me geloven of niet, er open voor staan, erover nadenken en bij jezelf nagaan of het misschien zou kunnen kloppen of niet. Ik verwacht niet dat je het zomaar aanneemt.
Gelukkig maar, want anders zou het inderdaad tegenstrijdig zijn met wat je eerder ook al zegt dat alles vanuit eigen ervaring en geloof is.
Zolang je maar niet als algemeen feit verkondigd dat God zo denkt en treurt over mensen, want dan wend ik echt de rug naar jou toe en dat bedoel ik met de using the name in vein.
Heel veel mensen onderbouwen hun argumenten en uitspraken "in de naam van God", maar naar mijn idee is dit heel vaak misbruikt en heeft God er (vaak) nooit iets mee te maken gehad...
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:45:06 #267
34793 neo567
You know who
pi_60648197
Het is hier in dit topic een beetje "magic the gathering" of hier op aarde iig, tegen Gods wil in, als je bij
"the gathering" wilt tenminste.
Dat wat God kan kunnen wij ook dames en heren, come and i show you how:
Hoe heet dat boek ookalweer: How to become a God ?
Paplepels zat
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:47:14 #268
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_60648264
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 00:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ja, leuk allemaal. Ik heb meer dan een jaar geleden mijn eerste graad reiki gehaal, heb dit jaar mijn tweede graad gehaald en wordt binnekort Reiki-Master. Mijn leven is alleen maar beter, mooier en gelukkiger geworden en ik zie absoluut niets terug van wat er beschreven word in dit horror-verhaal. En bovendien, als je ergens in gelooft werkt het altijd. Als je gelooft dat Jezus je gaat redden, dan ''redt'' hij je omdat je met de kracht je geest dat gewild hebt. Maar dat hoeft hij niet perse te doen, je kan met jezelf ook gelukkig zijn en uit jezelf kracht halen. Verantwoordelijkheid voor de verantwoordelijke. Maar ja, dit klinkt vast erg Satanistisch in jouw oren.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:58:12 #269
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60648549
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Jesaja 65:17 Want ziet, Ik schep nieuwe hemelen en een nieuwe aarde; en de vorige dingen zullen niet meer gedacht worden, en zullen in het hart niet opkomen. 8 Maar weest gijlieden vrolijk, en verheugt u tot in der eeuwigheid in hetgeen Ik schep; want ziet, Ik schep Jeruzalem een verheuging, en haar volk een vrolijkheid.

19 En Ik zal Mij verheugen over Jeruzalem, en vrolijk zijn over Mijn volk; en in haar zal niet meer gehoord worden de stem der wening, noch de stem des geschreeuws.

20 Van daar zal niet meer wezen een zuigeling van weinig dagen, noch een oud man, die zijn dagen niet zal vervullen; want een jongeling zal sterven, honderd jaren oud zijnde, maar een zondaar, honderd jaren oud zijnde, zal vervloekt worden.21 En zij zullen huizen bouwen en bewonen, en zij zullen wijngaarden planten, en derzelver vrucht eten.22 Zij zullen niet bouwen, dat het een ander bewone; zij zullen niet planten, dat het een ander ete, want de dagen Mijns volks zullen zijn als de dagen eens booms, en Mijn uitverkorenen zullen het werk hunner handen verslijten.23 Zij zullen niet tevergeefs arbeiden, noch baren ter verstoring; want zij zijn het zaad der gezegenden des HEEREN, en hun nakomelingen met hen.24 En het zal geschieden, eer zij roepen, zo zal Ik antwoorden; terwijl zij nog spreken, zo zal Ik horen.25 De wolf en het lam zullen te zamen weiden, en de leeuw zal stro eten als een rund, en stof zal de spijze der slang zijn; zij zullen geen kwaad doen noch verderven op Mijn gansen heiligen berg, zegt de HEERE.

Uit de engelse vertaling lijkt het nog meer op 'zal niet meer herinnerd worden:
17: For, behold, I create new heavens and a new earth: and the former shall not be remembered, nor come into mind.

Openbaringen 21:1 En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.3 En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.
4 En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.5 En Die op den troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide tot mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en getrouw.6 En Hij sprak tot mij: Het is geschied. Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde. Ik zal den dorstige geven uit de fontein van het water des levens voor niet.7 Die overwint, zal alles beërven; en Ik zal hem een God zijn, en hij zal Mij een zoon zijn.8 Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood.
[..]

9 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.

Wij kunnen ons geen voorstelling maken van hoe de hemel zal zijn. Al die heidense zonnewendefeesten zullen uiteraard verdwijnen.
[..]

Deze zondige wereld zal vergaan, vergeten worden en nooit meer terugkeren. Het zal een geheel nieuw bestaan zijn. Ik zou zeggen, omarm God, en laat Hem jou je plaatsje in de hemel verdienen.

edit er zullen ook geen tijd en afstandsbarrieres zijn. Je teleporteert door het universum met de snelheid van je gedachten, zoals engelen dat nu ook doen. Hoeveel vrijheid wil je nog meer?
Ali , welkom in 2008 !!!!!!!
waar miljoenen mensen op aarde al ervaren waar jij nu over fantaseert dat gaat gebeuren, het bestaat al , ( geen tijd en afstandsbarriere , ontmoetingen met engelen , communiceren met de snelheid van gedachten enz , hoe denk je dat paranormale ervaringen tot stand kunnen komen ? mensen ervaren die vrijheid al , waarom denk je dat ze geen zin hebben om slaafs te doen en alleen zichzelf willen volgen ? DOOR DIE VRIJHEID die ze AL hebben om die bron aan te boren waar er geen tijd en afstand bestaat , leuk voor je dat je doet alsof dat een geheim is en voor een soort elitegroep is weggelegt als je maar slaafs genoeg bent maar waar jij het over hebt ervaarden mensen vroeger al en ook in het nu , als je wilt bereiken wat volgens jou in de toekomst ligt, bereiken mensen al eeuwen door gewoon te ademen en vertrouwen te hebben en zelf die bron aan te boren .
Je staat echt een beetje boel voor schut door te zeggen wat je zegt tegen " new agers " iedereen heeft er een andere naam voor maar wat jij meemaakt herkennen heel veel mensen .
Wat jij doet is iemands auto stelen en proberen terug te verkopen aan de eigenaar die alles moet geven wat die heeft terwijl die auto al hun eigendom was en nooit aan jou om te geven .
pi_60648626
Ik hoop dat je nog op mijn posts in gaat, Ali.

Anyway; jouw mystieke ervaringen sluiten goed op de Bijbel aan. Misschien dat ze met een andere interpretatie ook op andere gelooffstromingen aan kunnen sluiten?

Onze zintuigen sturen slechts electrische impulsjes naar de hersenen van hoe zij de wereld om ons heen interpreteren. Over de 6e zintuig, waardoor jij je mystieke goddelijke ervaringen krijgt, is gewoon erg weinig bekend. Hoogstwaarschijnlijk draait dat allemaal ook om interpretaties.
pi_60649013
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:01 schreef ToT het volgende:

Anyway; jouw mystieke ervaringen sluiten goed op de Bijbel aan. Misschien dat ze met een andere interpretatie ook op andere gelooffstromingen aan kunnen sluiten?

Onze zintuigen sturen slechts electrische impulsjes naar de hersenen van hoe zij de wereld om ons heen interpreteren. Over de 6e zintuig, waardoor jij je mystieke goddelijke ervaringen krijgt, is gewoon erg weinig bekend. Hoogstwaarschijnlijk draait dat allemaal ook om interpretaties.
Vandaag niet meer want ik heb andere dingen te doen.

Mijn ervaringen kunnen niet op andere geloofsstromingen aansluiten. Er is geen enkele geloofsstroming waarvan ik weet dat die exact dezelfde dingen zegt als de bijbel. En dan zou het ook christelijk geloof zijn.

MIjn 6e zintuig? Ik ervaar God met mijn 5 zintuigen, mijn verstand en mijn gevoel. Ik hoef niet in andere bewustzijnsstaten te komen, ik hoef geen derde ogen te openen, mijn chakra's te kanaliseren, mijn kundalinikrachten op te wekken, mij te concentreren op reiki energie, mantra's in mijn hoofd te herhalen, in trance te raken, geesten te channelen, en weet ik veel wat nog meer. Mijn God is niet zo vaag, mijn God is een God van nuchterheid, wijsheid, verstand en duidelijkheid, geen geheimzinnige wezen waar eigenlijk geen vat op te krijgen is. Daarom is mijn God ook niet die mystieke God die ik met paddo's heb leren kennen, en die jullie op andere manieren lerne kennen, zoals ik elke keer blijf herhalen, maar wat jullie ergens niet willen geloven ofzo? Sorry maar Jezus is de enige weg tot deze God, zoals Hij zelf zegt. Daarom ervaar ik Hem wel zo, en jullie niet.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:19:39 #272
34793 neo567
You know who
pi_60649028
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:01 schreef ToT het volgende:

Het zesde zintuig is volgens mij zoiets als je wind, je ziet het niet maar voelt het wel, alleen is hier geen vinger op te leggen, voor wind heb je bv vaantjes, maar voor je zesde zintuig niets, alleen indien je er last van hebt en niet snapt wat het is; dan worden het hallicunatie's of psychose's genoemd en krijg je medicijnen, die je kalmeren!
(Waardoor je het bv niet erg vind om door de regen zonder paraplu te lopen)
Ik ben ook door satanische groot machten erg lastig gevallen, maar God was er niet, hoe hard ik ook bidde!

Windigo:
(me and security aint getting along )

Je bent hier op aarde puur en alleen afhankelijk van andere goede geesten, als je jezelf niet verdedigen kan.
Oftewel, God bestaat niet; mensen die goed en slecht zijn/doen wel!

You are born alone, Live together, die alone (But never walked alone) ...

Dat God op aarde komt volgens de bijbel in de vorm van Jezus, dan zullen weinig mensen geloven dat dat jezus is --> zal wel een volgeling van lucifer zijn die de boel be-duvelt zullen ze denken en te horen krijgen, dus zal die persoon wonderen moeten verrichten om te bewijzen dat.... En mensen zoals jomanda, die ook de grond in worden getrapt door "haters" uit het christelijke geloof ed, doen eigenlijk niets verkeerd, zolang je mensen geen schade berokkend!

Oftewel --> Jezus zal nooit worden erkend als hij terug op aarde komt, ze zullen 'm simpelweg demoniseren Of een Homo van 'm maken

[ Bericht 1% gewijzigd door neo567 op 08-08-2008 11:41:38 ]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:25:27 #273
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_60649182
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Mijn ervaringen kunnen niet op andere geloofsstromingen aansluiten. Er is geen enkele geloofsstroming waarvan ik weet dat die exact dezelfde dingen zegt als de bijbel. En dan zou het ook christelijk geloof zijn.

Gefeliciteerd, je hebt zojuist je eigen religie uitgevonden.

Overigens is er van enige nuchterheid bij jou geen sprake.
Succes met je studie, en wanneer ga je naar Parijs? En heb je daar de beschikking over internet?
pi_60649769
quote:

[..]

MIjn 6e zintuig? Ik ervaar God met mijn 5 zintuigen, mijn verstand en mijn gevoel. Ik hoef niet in andere bewustzijnsstaten te komen, ik hoef geen derde ogen te openen, mijn chakra's te kanaliseren, mijn kundalinikrachten op te wekken, mij te concentreren op reiki energie, mantra's in mijn hoofd te herhalen, in trance te raken, geesten te channelen, en weet ik veel wat nog meer. Mijn God is niet zo vaag, mijn God is een God van nuchterheid, wijsheid, verstand en duidelijkheid, geen geheimzinnige wezen waar eigenlijk geen vat op te krijgen is. Daarom is mijn God ook niet die mystieke God die ik met paddo's heb leren kennen, en die jullie op andere manieren lerne kennen, zoals ik elke keer blijf herhalen, maar wat jullie ergens niet willen geloven ofzo? Sorry maar Jezus is de enige weg tot deze God, zoals Hij zelf zegt. Daarom ervaar ik Hem wel zo, en jullie niet.
Hoe openbaart God zich aan jou? Je verstand is geen zintuig, maar je hebt het over je ogen? Dus je ZIET God echt voor je staan? Geen enkele sterveling mag God zien en leven!
Als je God via een innerlijke stem hoort, is dat je 6e zintuig, want het gaat niet via je oren.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:52:58 #275
34793 neo567
You know who
pi_60650010
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:45 schreef ToT het volgende:

[..]

Hoe openbaart God zich aan jou? Je verstand is geen zintuig, maar je hebt het over je ogen? Dus je ZIET God echt voor je staan? Geen enkele sterveling mag God zien en leven!
Als je God via een innerlijke stem hoort, is dat je 6e zintuig, want het gaat niet via je oren.
Hij refereert vast naar het entheogene gedeelte van de mens wat ik aanhaalde, entheogeen (=god in jezelf) wordt veelal ge-associeerd met paddo's, en aangezien mensen hier in NL dat vrij kunnen kopen èn omdat sommige totaal niet snappen dat het een entheogene drug is, springen ze van daken, viaducten enzz.
Oftewel, wordt gedemoniseert, negatieve propaganda eigenlijk, de indianen en sjamanen weten wel beter!
pi_60650147
Mwoah dat ze van daken springen komt volgens mij meer door een combinatie van paddo's, alcohol, een onrustige omgeving en schitzofrenie/paranoia/wat dan ook.

Paddo's stimuleren misschien een deel van de hersenen die gevoelig is voor spirituele prikkels, maar het het is dan slechts een simulatie van een ervaring, geen ervaring op zich. (Denk ik persoonlijk.)
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:07:41 #277
34793 neo567
You know who
pi_60650437
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:57 schreef ToT het volgende:
Mwoah dat ze van daken springen komt volgens mij meer door een combinatie van paddo's, alcohol, een onrustige omgeving en schitzofrenie/paranoia/wat dan ook.

Paddo's stimuleren misschien een deel van de hersenen die gevoelig is voor spirituele prikkels, maar het het is dan slechts een simulatie van een ervaring, geen ervaring op zich. (Denk ik persoonlijk.)
Ja wat is echt, de wereld zoals jij 'm beleeft?
Of staat aan de ene kant "wat jij denkt" en aan de andere kant "zoals het is" ?
(Beauty is in the eye of the beholder?)
En heb je af en toe een overeenkomst ?
Ik denk dat niets echt is, behalve datgene wat niet vergaat. (=meestal niet zichtbaar )

Voelt een slotje aankomen op deeltje 2

[ Bericht 3% gewijzigd door neo567 op 08-08-2008 12:19:10 ]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:11:34 #278
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60650543
quote:

[..]

Alsjeblieft hoor , 30 jaar geleden al als klein kind als ik god om hulp vroeg werd ik altijd geholpen zonder dat ik slaafs naar jezus christus toe was of de bijbel had gelezen of uberhaubt wist wat occult betekende of mystiek . Maar ga vooral verder met denken dat jij het licht hebt uitgevonden of dat je favorietje bent van de schepper , fijn voor je die anderhalf jaar dat je god (weer) hebt gevonden en die paar paddotripjes zodat je meteen alles overziet , voor andere mensen is god nooit weggeweest
pi_60650854
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:11 schreef Summers het volgende:

[..]

Alsjeblieft hoor , 30 jaar geleden al als klein kind als ik god om hulp vroeg werd ik altijd geholpen zonder dat ik slaafs naar jezus christus toe was of de bijbel had gelezen of uberhaubt wist wat occult betekende of mystiek . Maar ga vooral verder met denken dat jij het licht hebt uitgevonden of dat je favorietje bent van de schepper , fijn voor je die anderhalf jaar dat je god (weer) hebt gevonden en die paar paddotripjes zodat je meteen alles overziet , voor andere mensen is god nooit weggeweest
Ja maar de God die velen van ons al sinds onze jeugd kennen is stiekem niet God, maar Lucifer he! Dat moet je niet vergeten!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:21:50 #280
34793 neo567
You know who
pi_60650884
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:21 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja maar de God die velen van ons al sinds onze jeugd kennen is stiekem niet God, maar Lucifer he! Dat moet je niet vergeten!
De wannabe God
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:27:39 #281
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60651036
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:01 schreef neo567 het volgende:
Leuk stukje:

http://www.intellectualwhores.org/join.html

Voorbeelden uit bovenstaand stuk zijn dus de "rad-draaiers" VVL's waar het om gaat ...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat als je Satan beschouwd als iets wat deel van ieder mens uitmaakt, dan klinkt het opeens al iets minder gek, of niet?
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:39:58 #282
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60651362
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 10:58 schreef Summers het volgende:

Ali , welkom in 2008 !!!!!!!
waar miljoenen mensen op aarde al ervaren waar jij nu over fantaseert dat gaat gebeuren, het bestaat al , ( geen tijd en afstandsbarriere , ontmoetingen met engelen , communiceren met de snelheid van gedachten enz , hoe denk je dat paranormale ervaringen tot stand kunnen komen ? mensen ervaren die vrijheid al , waarom denk je dat ze geen zin hebben om slaafs te doen en alleen zichzelf willen volgen ? DOOR DIE VRIJHEID die ze AL hebben om die bron aan te boren waar er geen tijd en afstand bestaat , leuk voor je dat je doet alsof dat een geheim is en voor een soort elitegroep is weggelegt als je maar slaafs genoeg bent maar waar jij het over hebt ervaarden mensen vroeger al en ook in het nu , als je wilt bereiken wat volgens jou in de toekomst ligt, bereiken mensen al eeuwen door gewoon te ademen en vertrouwen te hebben en zelf die bron aan te boren .
Goed punt, en daarmee is het gebruik van de bijvoeglijk naamwoorden mystiek en occult in deze tijd eigenlijk achterhaald, daar de informatie vandaag de dag op straat ligt en voor iedereen beschikbaar is. Niets geheims aan dus inderdaad. Sterker nog, als je er maar lang genoeg mee bezig bent en langzaam maar zeker tot de kern van de zaak doordringt dan wordt het allemaal steeds minder "vreemd" en steeds "logischer" ook nog.

Dat het vroeger allemaal heel geheimzinnig was is mijns inziens logisch, men moest wel, anders eindigde men op de brandstapel. Andersdenkenden moesten toentertijd ondergronds gaan om de leer in stand te houden.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:43:11 #283
34793 neo567
You know who
pi_60651435
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:27 schreef Hallulama het volgende:

[..]

En wat als je Satan beschouwd als iets wat deel van ieder mens uitmaakt, dan klinkt het opeens al iets minder gek, of niet?
Ik zeg: kies zelf wat je gek vind, doe wat je niet laten kan toch, wie z'n gat brand kan niet lekker zitten laat staan slapen .
Het leven is toch tevens een les
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:20:16 #284
34793 neo567
You know who
pi_60652390
Het hele album van metallica genaamd metallica gaat volgens mij over mijn theorie die gequote staat in de TS

Zou Metallica ook Luciferiaans zijn ... Ik denk dat dat album een legering is van beide ( en ) ...

[ Bericht 35% gewijzigd door neo567 op 08-08-2008 13:27:47 ]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:30:36 #285
34793 neo567
You know who
pi_60652697
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:39 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Goed punt, en daarmee is het gebruik van de bijvoeglijk naamwoorden mystiek en occult in deze tijd eigenlijk achterhaald, daar de informatie vandaag de dag op straat ligt en voor iedereen beschikbaar is. Niets geheims aan dus inderdaad. Sterker nog, als je er maar lang genoeg mee bezig bent en langzaam maar zeker tot de kern van de zaak doordringt dan wordt het allemaal steeds minder "vreemd" en steeds "logischer" ook nog.

Dat het vroeger allemaal heel geheimzinnig was is mijns inziens logisch, men moest wel, anders eindigde men op de brandstapel. Andersdenkenden moesten toentertijd ondergronds gaan om de leer in stand te houden.
Vergeet niet dat het mensen waren die de bijbel interpreteerde en heksen/ketters ed vervolgden, en dus zodoende kan dat boek daar niets aan doen .
Doet niets af aan het feit dat de leer ondergronds moest gaan en nu weer boven water aan het komen is
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:49:15 #286
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60653199
lang leve Lucifer (lichtdrager) DE echte god , de god uit de bijbel is satan ( haatdrager ), zie de volgelingen en waar de echte liefde zit .
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 13:59:20 #287
34793 neo567
You know who
pi_60653554
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:49 schreef Summers het volgende:
lang leve Lucifer (lichtdrager) DE echte god , de god uit de bijbel is satan ( haatdrager ), zie de volgelingen en waar de echte liefde zit .
Als ik God en Satan mocht adviseren, dan zou ik zeggen:
"stuur" geen Jezus en jij Lucifer, "stuur" geen trawant
Maar Maak samen een wezen, dat zowel goed als slecht is: een legering --> die nieuwe kleine God , een jezus die terug komt met vuur . En dat op 08-08-08
pi_60653606
Ik merk inderdaad wel dat veel volgelingen van Jezus absoluut liefdeloos zijn: hun geloof zit vol haat tegen alles wat anders is.
Als je soms de furie en haat ziet die ze tegen popmuziek hebben ("DAT IS VAN DE DUIVEL!!!"), of tegen andere dingen die de maatschappij als normaal acht, dan vraag je je toch af of ze Jezus z'n boodschap wel goed begrepen hebben.
pi_60653646
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:59 schreef neo567 het volgende:

[..]

Als ik God en Satan mocht adviseren, dan zou ik zeggen:
"stuur" geen Jezus en jij Lucifer, "stuur" geen trawant
Maar Maak samen een wezen, dat zowel goed als slecht is: een legering --> die nieuwe kleine God , een jezus die terug komt met vuur .
Yin en Yang, oftewel de Moeder/Vader God. Alles wat mannelijk is, heeft ook wat vrouwelijks in zich. Alles wat goed is, heefto ok wat kwaads in zich. (Beiden ook andersom natuurlijk.)
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:04:04 #290
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60653725
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:30 schreef neo567 het volgende:

Vergeet niet dat het mensen waren die de bijbel interpreteerde en heksen/ketters ed vervolgden, en dus zodoende kan dat boek daar niets aan doen .
Doet niets af aan het feit dat de leer ondergronds moest gaan en nu weer boven water aan het komen is
Niets mis met de Bijbel, zolang je maar in de gaten houdt dat deze reeds 500.000 keer geinterpreteerd, vertaald en overgeschreven is, met alle gevolgen van dien.

(nodigt wat mij betreft dus uit tot het gebruik van het gezond verstand, alsmede het hart)
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:04:09 #291
34793 neo567
You know who
pi_60653727
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Yin en Yang, oftewel de Moeder/Vader God. Alles wat mannelijk is, heeft ook wat vrouwelijks in zich. Alles wat goed is, heefto ok wat kwaads in zich. (Beiden ook andersom natuurlijk.)
Ja we zijn allemaal een kruising van man en vrouw tenslotte

Ja, tevens koning van de onbegrepen mensen ofzo, dat zou geen gek plan zijn toch, als Ali dat plan nou voorlegt aan God, vraagt God het wel aan Lucifer als ie dat plan ziet zitten

Dan hebben ze dat nieuwe wezen iig gemeen

[ Bericht 9% gewijzigd door neo567 op 08-08-2008 14:10:42 ]
pi_60653846
Iedere man heeft ook oestrogeen in zich en iedere vrouw ook testosteron!
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:07:52 #293
34793 neo567
You know who
pi_60653861
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:04 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Niets mis met de Bijbel, zolang je maar in de gaten houdt dat deze reeds 500.000 keer geinterpreteerd, vertaald en overgeschreven is, met alle gevolgen van dien.

(nodigt wat mij betreft dus uit tot het gebruik van het gezond verstand, alsmede het hart)
Ik zie dat ook zo! En als je ff met Lucifer praat, hij vast ook .
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:11:09 #294
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_60653994
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:00 schreef ToT het volgende:
Ik merk inderdaad wel dat veel volgelingen van Jezus absoluut liefdeloos zijn: hun geloof zit vol haat tegen alles wat anders is.
Als je soms de furie en haat ziet die ze tegen popmuziek hebben ("DAT IS VAN DE DUIVEL!!!"), of tegen andere dingen die de maatschappij als normaal acht, dan vraag je je toch af of ze Jezus z'n boodschap wel goed begrepen hebben.
Dat is logisch wanneer je slechts een identiteit zoekt op basis van welke boeken je leest, bij welke verenigingen en stichtingen je bent aangesloten, wat voor baan je hebt, wat voor auto je rijdt, welke religie je aanhangt.

Wanneer deze worden ontkracht besta je zelf deels niet meer, vandaar de hardnekkige, soms zelfs instinctieve reacties.

Dit geldt overigens net zo goed voor bewandelaars van de mystieke paden. Doe je het omdat je je identiteit er aan ontleent, of omdat je werkelijk op zoek bent naar God?

Is het 't spelletje van "wie heeft gelijk", "wie is er toleranter", "wie is er vreedzamer", "wie is er liefdevoller"? Of is het 't spelletje van "ik speel geen spelletjes"? Of is het WERKELIJK geen spelletje meer maar bittere ernst?

Het is niet ondenkbaar dat er ooit een oorlog zal uitbreken, of dat er ooit een oorlog is geweest, tussen twee naties die beide claimen of claimden de meest vreedzame natie te zijn.

Tot slot, het is zo makkelijk om jezelf in de maling te nemen. Waarom denkt een mens de dingen te doen die hij doet? Wanneer de schillen rondom je werkelijke beweegredenen stuk voor stuk van je ogen vallen, ben je bezig met je eigen persoonlijke apocalyps (openbaring), en zal je ontwaken.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:14:30 #295
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_60654113
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:00 schreef ToT het volgende:
Hartverscheurend vind ik dat IDD , bij housefeesten enzo , het stalken van de onschuldige engeltjes die het leven willen vieren en lol willen maken op hun eigen manier .
En ze roepen niet alleen maar duivel maar hun gezicht ziet er ook meteen duivels uit en vol haat .
geen greintje mensenliefde , sommige mensen begrijpen echt niet dat woorden niks betekenen als de daden niet hetzelfde vertegenwoordigen als de woorden die ze uitspreken .
Precies in de lijn van die levensgevaarlijke uitspraak van een medefokker , "Het gaat er niet om of je goed doet in de wereld maar of je in christus gelooft "
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:14:51 #296
34793 neo567
You know who
pi_60654128
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:11 schreef Hallulama het volgende:

[..]

Dat is logisch wanneer je slechts een identiteit zoekt op basis van welke boeken je leest, bij welke verenigingen en stichtingen je bent aangesloten, wat voor baan je hebt, wat voor auto je rijdt, welke religie je aanhangt.

Wanneer deze worden ontkracht besta je zelf deels niet meer, vandaar de hardnekkige, soms zelfs instinctieve reacties.

Dit geldt overigens net zo goed voor bewandelaars van de mystieke paden. Doe je het omdat je je identiteit er aan ontleent, of omdat je werkelijk op zoek bent naar God?

Is het 't spelletje van "wie heeft gelijk", "wie is er toleranter", "wie is er vreedzamer", "wie is er liefdevoller"? Of is het 't spelletje van "ik speel geen spelletjes"? Of is het WERKELIJK geen spelletje meer maar bittere ernst?

Het is niet ondenkbaar dat er ooit een oorlog zal uitbreken, of dat er ooit een oorlog is geweest, tussen twee naties die beide claimen of claimden de meest vreedzame natie te zijn.

Tot slot, het is zo makkelijk om jezelf in de maling te nemen. Waarom denkt een mens de dingen te doen die hij doet? Wanneer de schillen rondom je werkelijke beweegredenen stuk voor stuk van je ogen vallen, ben je bezig met je eigen persoonlijke apocalyps (openbaring), en zal je ontwaken.

Heel vaak zeggen mensen, ja ik ben christen of ik ben moslim, dan denk ik nee !!! , je hebt een naam en daarnaast heb je een geloof oid.
Jezelf wegcijferen (is knap en dat) heet geloof ik altruïstisch, zoals Moeder Theresa.
pi_60654767
Och ik roep niet meteen dat spirituele mensen meteen vreedzamer zijn of zo; ook in spirituele kringen kom je de grootste klootzakken tegen hoor.

Wat betreft die haat tegen dingen buiten het Christendom: ik heb met gothic- en met metalfestivals meegemaakt dat er mensen met brandende kaarsjes stonden te bidden en psalmen stonden te zingen voor onze zielen, omdat wij zeer zeker allemaal naar de hel zouden gaan omdat we naar zulk heidens muziek luisterden. (Saillant detail: 1 zo'n gothic concert waarbij dat gebeurde was in de Broerekerk in Zwolle! )

Bij Wâldrock zaten die lui ook bij de ingang voor ons te bidden, omdat het allemaal satanische muziek was en er allemaal goddeloze zaken op dat terrein zouden plaatsvinden volgens hen. Toen de organisatie een paar van hen uitnodigde voor een rondleiding, zagen ze dat het eigenlijk allemaal behoorlijk meeviel; ze vonden het zelfs LEUK daar!

Ander voorbeeld: jaren geleden is in Apeldoorn een folder verspreid waarin men werd opgeroepen om voor de hindoe's te bidden, omdat hindoe's door hun geloof ook in de hel zouden gaan branden.
Deze folders zijn ook bij hindoestaanse familie's in de bus terecht gekomen.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:28:46 #298
34793 neo567
You know who
pi_60656990
New blood joins this earth
And quickly he's subdued
Through constant pained disgrace
The young boy learns their rules

With time, the child draws in
This whipping boy done wrong
Deprived of all his thoughts
The young man struggles on and on, he's known
Ohh A vow unto his own
That never from this day
His will they'll take away YEAH

Heerlijke tekst over onze jonge God/Lucifer :

All right!

wild child full of grace
Savior of the human race, your cool face
Natural child, terrible child
Not your mothers or your fathers child
Your our child, screamin wild
An ancient lunatic reigns in the trees of the night
Ha, ha, ha, ha
With hunger at her heels, freedom in her eyes
She dances on her knees, pirate prince at her side
Stirrin into a hollow idols eyes
Wild child full of grace, savior of the human race
Your cool face, your cool face, your cool face
Do you remember when we were in africa?

Sorry kon dit niet laten

Deze hoort er ook bij !

[ Bericht 34% gewijzigd door neo567 op 08-08-2008 15:50:53 ]
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 16:37:55 #299
34793 neo567
You know who
pi_60660019
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:14 schreef Summers het volgende:

[..]

Hartverscheurend vind ik dat IDD , bij housefeesten enzo , het stalken van de onschuldige engeltjes die het leven willen vieren en lol willen maken op hun eigen manier .
En ze roepen niet alleen maar duivel maar hun gezicht ziet er ook meteen duivels uit en vol haat .
geen greintje mensenliefde , sommige mensen begrijpen echt niet dat woorden niks betekenen als de daden niet hetzelfde vertegenwoordigen als de woorden die ze uitspreken .
Precies in de lijn van die levensgevaarlijke uitspraak van een medefokker , "Het gaat er niet om of je goed doet in de wereld maar of je in christus gelooft "
Dan moet ik verdomme aan deze tekst denken :

When I was back there in seminary school
There was a person there
Who put forth the proposition
That you can petition the Lord with prayer…
Petition the Lord with prayer…
Petition the Lord with prayer…
You cannot petition the Lord with prayer!

Can you give me sanctuary?
I must find a place to hide,
A place for me to hide.

Can you find me soft asylum?
I can't make it anymore
The Man is at the door.

enzz
pi_60663305
Ik heb niet alle 12 paginas gelezen maar lucifer was een verzinsel.

Gebaseerd op een gevallen koning genaamd Helal. Wat in de tijd toen het verhaal verdraaid werd naar een gevallen engel direct uit het latijn of romeins vertaald werd als licht -> lucifer.
Wat weer was gebaseerd op de ochtend ster. (waar vooral jezus mee in verband word gebracht )

dus topic kan dicht dank je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')