Nee, dat doe ik maar niet, want dat is me niet zo goed bevallen in het verleden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Allemaal occulte praktijken.
Het is heel simpel, bid tot God in de naam van Jezus Christus. Ga niet zelf vanalles proberen, maar geef God de controle over je leven. Hij weet het beste waar je heen moet, Hij weet het beste bij wie je moet zijn, Hij weet het beste wat je moet doen, Hij weet alles, dus laat Hem je leiden. Dat is geloof.
Nee dat doe ik ook niet. Ik trek mijn eigen plan, en dat bevalt uitstekendquote:Niet op eigen houtje vanalles uit gaan spoken, juist niet als christen, en zeker niet als het uit andere leringen dan de bijbel komt zoals reiki, meditatie, etc.
Heeft God dit jou verteld in hoogst eigen persoon? Nee?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God treurt en weent om mensen die zich ermee bezig houden omdat ze zich openstellen voor destructieve satanische krachten.
Als het voor jou werkt om je te concentreren op jezus om dat te bewerkstelligen en zo tot mystieke ervaringen te komen en of goddelijke is dat prima maar begrijp dat mensen hetzelfde bereiken door zich op iets anders dan jezus te concentreren .quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:01 schreef FatalException het volgende:
Mystieke sessies werden o.a. door de Nazi's (Thule-orde, tempeliers) gebruikt om bovennatuurlijke dingen te bewerkstelligen. Ook andere hogere groepen, die de macht willen, maken gebruik van mystiek (dus het gebruikmaken van de bron waaruit het Fysieke voortkomt) om dingen te bewerkstelligen die buiten de klassieke natuurkundewetten vallen.
Het gevaar van New-Age en andere mystieke stromingen is dus dat je dingen kunt bewerkstelligen die buiten de natuurkundewetten vallen. Zo kun je mensen op afstand beinvloeden, remote-viewing, of zelfs rampen veroorzaken door de aanroep van de laag waaruit het fysieke voortkomt.
Dat gevaar kent God, omda veel mensen zelfzuchtig zijn en slecht. In de voortijd, toen alle mensen standaard Gods geest hadden, was iedereen in staat tot bovennatuurlijke zaken.
Genesis 6:3 En de HERE zeide: Mijn Geest zal niet altoos in de mens blijven, nu zij zich misgaan hebben; hij is vlees; zijn dagen zullen honderd twintig jaar zijn.
[..]
5 Toen de HERE zag, dat de boosheid des mensen groot was op de aarde en al wat de overleggingen van zijn hart voortbrachten te allen tijde slechts boos was, berouwde het de HERE, dat Hij de mens op de aarde gemaakt had, en het smartte Hem in zijn hart. En de HERE zeide: Ik zal de mensen, die Ik geschapen heb, van de aardbodem uitroeien, de mensen zowel als het vee en het kruipend gedierte en het gevogelte des hemels, want het berouwt Mij, dat Ik hen gemaakt heb.
Gods Geest (die bovenatuurlijke krachten geeft) was niet langer meer in de mens, omdat ze het voor kwade doeleinden gebruikten.
En met de zondvloed, werd de kennis hoe je die Geest toch nog kon krijgen, weggevaagd van de aardbodem. Daarom zitten we nu met open mond te kijken naar de Piramides in Gizah en andere Megalitische bouwwerken. Aan de top van de Grote Piramide kun je trouwens zien hoe hoog het waterpeil stond: Op de top is geen watererosie en kun je nog de originele omhulling zien.
Wij kunnen op zich via de mystieke weg tot bovennatuurlijke dingen in staat zijn, maar God verbiedt dit. Zo ook overheden, die zo graag paddo's willen verbieden. Want ook paddo's geven toegang tot de mystieke bron.
Het is echter mogelijk via Jezus Christus, louter via de goede weg transcedent tot God te komen. Dit gescheidt via de Heilige Geest en Christus. En daarom is alleen Jezus de weg, de waarheid en het leven. Niemand komt tot de Vader dan door Hem.
Wat ik wel geloof is, dat je wel dient te mediteren, en de rust te zoeken in je geest. Maar louter gericht op Christus, om zo via Hem, die louter goedheid is, een "gefilterd op het goede" mystiek kanaal naar God te krijgen.
Hier ben ik de kluts even kwijt. Wanneer ik het over mystiek heb, heb ik het over een pad dat tot God leidt, en niet over tovenarij (oneerbiedig, ik weet het). Wellicht dat er ook weer gradaties in het mystieke / occulte bestaan, of dat we elkaar wat terminologie betreft weer niet geheel begrijpen, maar de mystiek waar ik het over heb kan onmogelijk tot misbruik van macht leiden. Dit omdat het onderwerp van verlichting (mystieke ervaring) dan eindelijk inziet dat alles een weerspiegeling (manifestatie) van God is, ook hij, en ook datgene waar hij macht over uit wil oefenen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:01 schreef FatalException het volgende:
Mystieke sessies werden o.a. door de Nazi's (Thule-orde, tempeliers) gebruikt om bovennatuurlijke dingen te bewerkstelligen. Ook andere hogere groepen, die de macht willen, maken gebruik van mystiek (dus het gebruikmaken van de bron waaruit het Fysieke voortkomt) om dingen te bewerkstelligen die buiten de klassieke natuurkundewetten vallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door neo567 op 08-08-2008 10:08:39 ]
Ja, ik weet dat God verdrietig is om ieder mens dat verloren is. Dat heeft Hij mij persoonlijk duidelijk gemaakt. Ik gebruik Zijn naam niet ijdel, Hij heeft zichzelf geopenbaard aan mij. God is geen tyran of boeman, Hij is een vader die het beste voor Zijn kinderen wil, en verdriet heeft wanneer ze het zelf niet willen. Het is een liefdevolle God, remember.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:46 schreef Darkwolf het volgende:
Sorry maar een paar mensen die van Reiki masters of wat dan ook zijn omgeturned tot Christen zijn geen enkel bewijs of zelfs steun in deze discussie dat het wel fout moet zijn om Reiki uit te voeren.
Vervang "Reiki" met "Homo" en je hebt hetzelfde effect en dezelfde verhalen van mensen die zogenaamd in ene gered zijn en "het licht hebben gezien".
Sorry, maar als iets niet juist voelt of mij niet in mijn ontwikkeling helpt, dan luister ik naar mijn hart en dan komt het ook goed.
Ik was heel intens bezig met het Communicatie met Dieren gebeuren en in ene was het even teveel.
Was Jesus Christus nog de enige uitweg om weer tot mijzelf te komen?
Nope.
Gewoon simpelweg er afstand van doen en even op wat anders gaan richten.
Jeetje wat vreemd, toen begon ik mij ook beter te voelen en weer balans te vinden te aarden en ga zo maar door.
En dat allemaal zonder gered te hoeven worden.
[..]
Heeft God dit jou verteld in hoogst eigen persoon? Nee?
Spreek dan niet dit soort debiele statements uit in zijn naam.
Het is eerder dat Hij weent om mensen die allemaal conclussies trekken en statements maken vanuit zijn naam.
Dit is jouw mening op basis van jouw kennis (o.a de bijbel) en that's that.
Don't use his name in vein; dat zou jij als geen ander moeten weten. Zo goed ken je hem namelijk nu ook weer niet om dit soort uitspraken te kunnen doen.![]()
Sorry Ali, maar mensen die beweren direct contact te hebben gehad met het opperwezen der opperwezen die hem verteld dat hij verdrietig is over mensen zoals ToT en mij, zijn geen discussie meer waard.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ja, ik weet dat God verdrietig is om ieder mens dat verloren is. Dat heeft Hij mij persoonlijk duidelijk gemaakt. Ik gebruik Zijn naam niet ijdel, Hij heeft zichzelf geopenbaard aan mij. God is geen tyran of boeman, Hij is een vader die het beste voor Zijn kinderen wil, en verdriet heeft wanneer ze het zelf niet willen. Het is een liefdevolle God, remember.
Tjonge jonge, God maakt jou persoonlijk dingen duidelijk, of zit die wijsheid allang in je zelf (entheogeen).quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:18 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat God verdrietig is om ieder mens dat verloren is. Dat heeft Hij mij persoonlijk duidelijk gemaakt. Ik gebruik Zijn naam niet ijdel, Hij heeft zichzelf geopenbaard aan mij. God is geen tyran of boeman, Hij is een vader die het beste voor Zijn kinderen wil, en verdriet heeft wanneer ze het zelf niet willen. Het is een liefdevolle God, remember.
Kijk, ik heb die ervaringen gehad. Door die ervaringen ben ik zo sterk gaan geloven in bijv. de bijbel, omdat ze bevestigden wat de bijbel zei. Wat ik meemaakte, zag, voelde, snapte, bevestigde alles van de bijbel. Daarom beweer ik ook dat anderen niet hetzelfde hebben kunnen ervaren op dat gebied.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:23 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Sorry Ali, maar mensen die beweren direct contact te hebben gehad met het opperwezen der opperwezen die hem verteld dat hij verdrietig is over mensen zoals ToT en mij zijn geen discussie meer waard op dat punt.
Dan komen we weer uit met jouw opdringerige "mijn waarheid is de waarheid wat je ook zegt" uit als ik zeg dat mijn God daar heel anders over denkt.
Immers, de vader der Vaderen heeft tot jouw gesproken over dit onderwerp dus ik moet wel fout zitten en jij dus zeker weten niet.
Toch?
Gelukkig maar, want anders zou het inderdaad tegenstrijdig zijn met wat je eerder ook al zegt dat alles vanuit eigen ervaring en geloof is.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Je kan me geloven of niet, er open voor staan, erover nadenken en bij jezelf nagaan of het misschien zou kunnen kloppen of niet. Ik verwacht niet dat je het zomaar aanneemt.
Ja, leuk allemaal. Ik heb meer dan een jaar geleden mijn eerste graad reiki gehaal, heb dit jaar mijn tweede graad gehaald en wordt binnekort Reiki-Master. Mijn leven is alleen maar beter, mooier en gelukkiger geworden en ik zie absoluut niets terug van wat er beschreven word in dit horror-verhaal. En bovendien, als je ergens in gelooft werkt het altijd. Als je gelooft dat Jezus je gaat redden, dan ''redt'' hij je omdat je met de kracht je geest dat gewild hebt. Maar dat hoeft hij niet perse te doen, je kan met jezelf ook gelukkig zijn en uit jezelf kracht halen. Verantwoordelijkheid voor de verantwoordelijke. Maar ja, dit klinkt vast erg Satanistisch in jouw oren.quote:
Ali , welkom in 2008 !!!!!!!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 22:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Jesaja 65:17 Want ziet, Ik schep nieuwe hemelen en een nieuwe aarde; en de vorige dingen zullen niet meer gedacht worden, en zullen in het hart niet opkomen. 8 Maar weest gijlieden vrolijk, en verheugt u tot in der eeuwigheid in hetgeen Ik schep; want ziet, Ik schep Jeruzalem een verheuging, en haar volk een vrolijkheid.
19 En Ik zal Mij verheugen over Jeruzalem, en vrolijk zijn over Mijn volk; en in haar zal niet meer gehoord worden de stem der wening, noch de stem des geschreeuws.
20 Van daar zal niet meer wezen een zuigeling van weinig dagen, noch een oud man, die zijn dagen niet zal vervullen; want een jongeling zal sterven, honderd jaren oud zijnde, maar een zondaar, honderd jaren oud zijnde, zal vervloekt worden.21 En zij zullen huizen bouwen en bewonen, en zij zullen wijngaarden planten, en derzelver vrucht eten.22 Zij zullen niet bouwen, dat het een ander bewone; zij zullen niet planten, dat het een ander ete, want de dagen Mijns volks zullen zijn als de dagen eens booms, en Mijn uitverkorenen zullen het werk hunner handen verslijten.23 Zij zullen niet tevergeefs arbeiden, noch baren ter verstoring; want zij zijn het zaad der gezegenden des HEEREN, en hun nakomelingen met hen.24 En het zal geschieden, eer zij roepen, zo zal Ik antwoorden; terwijl zij nog spreken, zo zal Ik horen.25 De wolf en het lam zullen te zamen weiden, en de leeuw zal stro eten als een rund, en stof zal de spijze der slang zijn; zij zullen geen kwaad doen noch verderven op Mijn gansen heiligen berg, zegt de HEERE.
Uit de engelse vertaling lijkt het nog meer op 'zal niet meer herinnerd worden:
17: For, behold, I create new heavens and a new earth: and the former shall not be remembered, nor come into mind.
Openbaringen 21:1 En ik zag een nieuwen hemel en een nieuwe aarde; want de eerste hemel, en de eerste aarde was voorbijgegaan, en de zee was niet meer.2 En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is.3 En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn.
4 En God zal alle tranen van hun ogen afwissen; en de dood zal niet meer zijn; noch rouw, noch gekrijt, noch moeite zal meer zijn; want de eerste dingen zijn weggegaan.5 En Die op den troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zeide tot mij: Schrijf, want deze woorden zijn waarachtig en getrouw.6 En Hij sprak tot mij: Het is geschied. Ik ben de Alfa en de Omega, het Begin en het Einde. Ik zal den dorstige geven uit de fontein van het water des levens voor niet.7 Die overwint, zal alles beërven; en Ik zal hem een God zijn, en hij zal Mij een zoon zijn.8 Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood.
[..]
9 Maar gelijk geschreven is: Hetgeen het oog niet heeft gezien, en het oor niet heeft gehoord, en in het hart des mensen niet is opgeklommen, hetgeen God bereid heeft dien, die Hem liefhebben.
Wij kunnen ons geen voorstelling maken van hoe de hemel zal zijn. Al die heidense zonnewendefeesten zullen uiteraard verdwijnen.
[..]
Deze zondige wereld zal vergaan, vergeten worden en nooit meer terugkeren. Het zal een geheel nieuw bestaan zijn. Ik zou zeggen, omarm God, en laat Hem jou je plaatsje in de hemel verdienen.
edit er zullen ook geen tijd en afstandsbarrieres zijn. Je teleporteert door het universum met de snelheid van je gedachten, zoals engelen dat nu ook doen. Hoeveel vrijheid wil je nog meer?
Vandaag niet meer want ik heb andere dingen te doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:01 schreef ToT het volgende:
Ik hoop dat je nog op mijn posts in gaat, Ali.
Anyway; jouw mystieke ervaringen sluiten goed op de Bijbel aan. Misschien dat ze met een andere interpretatie ook op andere gelooffstromingen aan kunnen sluiten?
Onze zintuigen sturen slechts electrische impulsjes naar de hersenen van hoe zij de wereld om ons heen interpreteren. Over de 6e zintuig, waardoor jij je mystieke goddelijke ervaringen krijgt, is gewoon erg weinig bekend. Hoogstwaarschijnlijk draait dat allemaal ook om interpretaties.
Het zesde zintuig is volgens mij zoiets als je wind, je ziet het niet maar voelt het wel, alleen is hier geen vinger op te leggen, voor wind heb je bv vaantjes, maar voor je zesde zintuig niets, alleen indien je er last van hebt en niet snapt wat het is; dan worden het hallicunatie's of psychose's genoemd en krijg je medicijnen, die je kalmeren!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:01 schreef ToT het volgende:
Ik hoop dat je nog op mijn posts in gaat, Ali.
Anyway; jouw mystieke ervaringen sluiten goed op de Bijbel aan. Misschien dat ze met een andere interpretatie ook op andere gelooffstromingen aan kunnen sluiten?
Onze zintuigen sturen slechts electrische impulsjes naar de hersenen van hoe zij de wereld om ons heen interpreteren. Over de 6e zintuig, waardoor jij je mystieke goddelijke ervaringen krijgt, is gewoon erg weinig bekend. Hoogstwaarschijnlijk draait dat allemaal ook om interpretaties.
Gefeliciteerd, je hebt zojuist je eigen religie uitgevonden.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Mijn ervaringen kunnen niet op andere geloofsstromingen aansluiten. Er is geen enkele geloofsstroming waarvan ik weet dat die exact dezelfde dingen zegt als de bijbel. En dan zou het ook christelijk geloof zijn.
Hoe openbaart God zich aan jou? Je verstand is geen zintuig, maar je hebt het over je ogen? Dus je ZIET God echt voor je staan? Geen enkele sterveling mag God zien en leven!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vandaag niet meer want ik heb andere dingen te doen.
Mijn ervaringen kunnen niet op andere geloofsstromingen aansluiten. Er is geen enkele geloofsstroming waarvan ik weet dat die exact dezelfde dingen zegt als de bijbel. En dan zou het ook christelijk geloof zijn.
MIjn 6e zintuig? Ik ervaar God met mijn 5 zintuigen, mijn verstand en mijn gevoel. Ik hoef niet in andere bewustzijnsstaten te komen, ik hoef geen derde ogen te openen, mijn chakra's te kanaliseren, mijn kundalinikrachten op te wekken, mij te concentreren op reiki energie, mantra's in mijn hoofd te herhalen, in trance te raken, geesten te channelen, en weet ik veel wat nog meer. Mijn God is niet zo vaag, mijn God is een God van nuchterheid, wijsheid, verstand en duidelijkheid, geen geheimzinnige wezen waar eigenlijk geen vat op te krijgen is. Daarom is mijn God ook niet die mystieke God die ik met paddo's heb leren kennen, en die jullie op andere manieren lerne kennen, zoals ik elke keer blijf herhalen, maar wat jullie ergens niet willen geloven ofzo? Sorry maar Jezus is de enige weg tot deze God, zoals Hij zelf zegt. Daarom ervaar ik Hem wel zo, en jullie niet.
Hij refereert vast naar het entheogene gedeelte van de mens wat ik aanhaalde, entheogeen (=god in jezelf) wordt veelal ge-associeerd met paddo's, en aangezien mensen hier in NL dat vrij kunnen kopen èn omdat sommige totaal niet snappen dat het een entheogene drug is, springen ze van daken, viaducten enzz.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:45 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoe openbaart God zich aan jou? Je verstand is geen zintuig, maar je hebt het over je ogen? Dus je ZIET God echt voor je staan? Geen enkele sterveling mag God zien en leven!
Als je God via een innerlijke stem hoort, is dat je 6e zintuig, want het gaat niet via je oren.
Ja wat is echt, de wereld zoals jij 'm beleeft?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:57 schreef ToT het volgende:
Mwoah dat ze van daken springen komt volgens mij meer door een combinatie van paddo's, alcohol, een onrustige omgeving en schitzofrenie/paranoia/wat dan ook.
Paddo's stimuleren misschien een deel van de hersenen die gevoelig is voor spirituele prikkels, maar het het is dan slechts een simulatie van een ervaring, geen ervaring op zich. (Denk ik persoonlijk.)
Alsjeblieft hoor , 30 jaar geleden al als klein kind als ik god om hulp vroeg werd ik altijd geholpen zonder dat ik slaafs naar jezus christus toe was of de bijbel had gelezen of uberhaubt wist wat occult betekende of mystiek . Maar ga vooral verder met denken dat jij het licht hebt uitgevonden of dat je favorietje bent van de schepper , fijn voor je die anderhalf jaar dat je god (weer) hebt gevonden en die paar paddotripjes zodat je meteen alles overziet , voor andere mensen is god nooit weggeweestquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:19 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vandaag niet meer want ik heb andere dingen te doen.
MIjn 6e zintuig? Ik ervaar God met mijn 5 zintuigen, mijn verstand en mijn gevoel. Ik hoef niet in andere bewustzijnsstaten te komen, ik hoef geen derde ogen te openen, mijn chakra's te kanaliseren, mijn kundalinikrachten op te wekken, mij te concentreren op reiki energie, mantra's in mijn hoofd te herhalen, in trance te raken, geesten te channelen, en weet ik veel wat nog meer. Mijn God is niet zo vaag, mijn God is een God van nuchterheid, wijsheid, verstand en duidelijkheid, geen geheimzinnige wezen waar eigenlijk geen vat op te krijgen is. Daarom is mijn God ook niet die mystieke God die ik met paddo's heb leren kennen, en die jullie op andere manieren lerne kennen, zoals ik elke keer blijf herhalen, maar wat jullie ergens niet willen geloven ofzo? Sorry maar Jezus is de enige weg tot deze God, zoals Hij zelf zegt. Daarom ervaar ik Hem wel zo, en jullie niet.
Ja maar de God die velen van ons al sinds onze jeugd kennen is stiekem niet God, maar Lucifer he!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:11 schreef Summers het volgende:
[..]
Alsjeblieft hoor , 30 jaar geleden al als klein kind als ik god om hulp vroeg werd ik altijd geholpen zonder dat ik slaafs naar jezus christus toe was of de bijbel had gelezen of uberhaubt wist wat occult betekende of mystiek . Maar ga vooral verder met denken dat jij het licht hebt uitgevonden of dat je favorietje bent van de schepper , fijn voor je die anderhalf jaar dat je god (weer) hebt gevonden en die paar paddotripjes zodat je meteen alles overziet , voor andere mensen is god nooit weggeweest
De wannabe Godquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:21 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja maar de God die velen van ons al sinds onze jeugd kennen is stiekem niet God, maar Lucifer he!Dat moet je niet vergeten!
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:01 schreef neo567 het volgende:
Leuk stukje:
http://www.intellectualwhores.org/join.html
Voorbeelden uit bovenstaand stuk zijn dus de "rad-draaiers" VVL's waar het om gaat...
En wat als je Satan beschouwd als iets wat deel van ieder mens uitmaakt, dan klinkt het opeens al iets minder gek, of niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
Goed punt, en daarmee is het gebruik van de bijvoeglijk naamwoorden mystiek en occult in deze tijd eigenlijk achterhaald, daar de informatie vandaag de dag op straat ligt en voor iedereen beschikbaar is. Niets geheims aan dus inderdaad. Sterker nog, als je er maar lang genoeg mee bezig bent en langzaam maar zeker tot de kern van de zaak doordringt dan wordt het allemaal steeds minder "vreemd" en steeds "logischer" ook nog.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:58 schreef Summers het volgende:
Ali , welkom in 2008 !!!!!!!
waar miljoenen mensen op aarde al ervaren waar jij nu over fantaseert dat gaat gebeuren, het bestaat al , ( geen tijd en afstandsbarriere , ontmoetingen met engelen , communiceren met de snelheid van gedachten enz , hoe denk je dat paranormale ervaringen tot stand kunnen komen ? mensen ervaren die vrijheid al , waarom denk je dat ze geen zin hebben om slaafs te doen en alleen zichzelf willen volgen ? DOOR DIE VRIJHEID die ze AL hebben om die bron aan te boren waar er geen tijd en afstand bestaat , leuk voor je dat je doet alsof dat een geheim is en voor een soort elitegroep is weggelegt als je maar slaafs genoeg bent maar waar jij het over hebt ervaarden mensen vroeger al en ook in het nu , als je wilt bereiken wat volgens jou in de toekomst ligt, bereiken mensen al eeuwen door gewoon te ademen en vertrouwen te hebben en zelf die bron aan te boren .
Ik zeg: kies zelf wat je gek vind, doe wat je niet laten kan toch, wie z'n gat brand kan niet lekker zitten laat staan slapenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:27 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En wat als je Satan beschouwd als iets wat deel van ieder mens uitmaakt, dan klinkt het opeens al iets minder gek, of niet?
Vergeet niet dat het mensen waren die de bijbel interpreteerde en heksen/ketters ed vervolgden, en dus zodoende kan dat boek daar niets aan doenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:39 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Goed punt, en daarmee is het gebruik van de bijvoeglijk naamwoorden mystiek en occult in deze tijd eigenlijk achterhaald, daar de informatie vandaag de dag op straat ligt en voor iedereen beschikbaar is. Niets geheims aan dus inderdaad. Sterker nog, als je er maar lang genoeg mee bezig bent en langzaam maar zeker tot de kern van de zaak doordringt dan wordt het allemaal steeds minder "vreemd" en steeds "logischer" ook nog.
Dat het vroeger allemaal heel geheimzinnig was is mijns inziens logisch, men moest wel, anders eindigde men op de brandstapel. Andersdenkenden moesten toentertijd ondergronds gaan om de leer in stand te houden.
Als ik God en Satan mocht adviseren, dan zou ik zeggen:quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:49 schreef Summers het volgende:
lang leve Lucifer (lichtdrager) DE echte god , de god uit de bijbel is satan ( haatdrager ), zie de volgelingen en waar de echte liefde zit .
Yin en Yang, oftewel de Moeder/Vader God. Alles wat mannelijk is, heeft ook wat vrouwelijks in zich. Alles wat goed is, heefto ok wat kwaads in zich. (Beiden ook andersom natuurlijk.)quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:59 schreef neo567 het volgende:
[..]
Als ik God en Satan mocht adviseren, dan zou ik zeggen:
"stuur" geen Jezus en jij Lucifer, "stuur" geen trawant![]()
Maar Maak samen een wezen, dat zowel goed als slecht is: een legering --> die nieuwe kleine God, een jezus die terug komt met vuur
.
Niets mis met de Bijbel, zolang je maar in de gaten houdt dat deze reeds 500.000 keer geinterpreteerd, vertaald en overgeschreven is, met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:30 schreef neo567 het volgende:
Vergeet niet dat het mensen waren die de bijbel interpreteerde en heksen/ketters ed vervolgden, en dus zodoende kan dat boek daar niets aan doen.
Doet niets af aan het feit dat de leer ondergronds moest gaan en nu weer boven water aan het komen is
Ja we zijn allemaal een kruising van man en vrouw tenslottequote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Yin en Yang, oftewel de Moeder/Vader God. Alles wat mannelijk is, heeft ook wat vrouwelijks in zich. Alles wat goed is, heefto ok wat kwaads in zich. (Beiden ook andersom natuurlijk.)
Ik zie dat ook zo! En als je ff met Lucifer praat, hij vast ookquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:04 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Niets mis met de Bijbel, zolang je maar in de gaten houdt dat deze reeds 500.000 keer geinterpreteerd, vertaald en overgeschreven is, met alle gevolgen van dien.
(nodigt wat mij betreft dus uit tot het gebruik van het gezond verstand, alsmede het hart)
Dat is logisch wanneer je slechts een identiteit zoekt op basis van welke boeken je leest, bij welke verenigingen en stichtingen je bent aangesloten, wat voor baan je hebt, wat voor auto je rijdt, welke religie je aanhangt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:00 schreef ToT het volgende:
Ik merk inderdaad wel dat veel volgelingen van Jezus absoluut liefdeloos zijn: hun geloof zit vol haat tegen alles wat anders is.
Als je soms de furie en haat ziet die ze tegen popmuziek hebben ("DAT IS VAN DE DUIVEL!!!"), of tegen andere dingen die de maatschappij als normaal acht, dan vraag je je toch af of ze Jezus z'n boodschap wel goed begrepen hebben.
Hartverscheurend vind ik dat IDD , bij housefeesten enzo , het stalken van de onschuldige engeltjes die het leven willen vieren en lol willen maken op hun eigen manier .quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:00 schreef ToT het volgende:
Ik merk inderdaad wel dat veel volgelingen van Jezus absoluut liefdeloos zijn: hun geloof zit vol haat tegen alles wat anders is.
Als je soms de furie en haat ziet die ze tegen popmuziek hebben ("DAT IS VAN DE DUIVEL!!!"), of tegen andere dingen die de maatschappij als normaal acht, dan vraag je je toch af of ze Jezus z'n boodschap wel goed begrepen hebben.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat is logisch wanneer je slechts een identiteit zoekt op basis van welke boeken je leest, bij welke verenigingen en stichtingen je bent aangesloten, wat voor baan je hebt, wat voor auto je rijdt, welke religie je aanhangt.
Wanneer deze worden ontkracht besta je zelf deels niet meer, vandaar de hardnekkige, soms zelfs instinctieve reacties.
Dit geldt overigens net zo goed voor bewandelaars van de mystieke paden. Doe je het omdat je je identiteit er aan ontleent, of omdat je werkelijk op zoek bent naar God?
Is het 't spelletje van "wie heeft gelijk", "wie is er toleranter", "wie is er vreedzamer", "wie is er liefdevoller"? Of is het 't spelletje van "ik speel geen spelletjes"? Of is het WERKELIJK geen spelletje meer maar bittere ernst?
Het is niet ondenkbaar dat er ooit een oorlog zal uitbreken, of dat er ooit een oorlog is geweest, tussen twee naties die beide claimen of claimden de meest vreedzame natie te zijn.
Tot slot, het is zo makkelijk om jezelf in de maling te nemen. Waarom denkt een mens de dingen te doen die hij doet? Wanneer de schillen rondom je werkelijke beweegredenen stuk voor stuk van je ogen vallen, ben je bezig met je eigen persoonlijke apocalyps (openbaring), en zal je ontwaken.
Dan moet ik verdomme aan deze tekst denkenquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:14 schreef Summers het volgende:
[..]
Hartverscheurend vind ik dat IDD , bij housefeesten enzo , het stalken van de onschuldige engeltjes die het leven willen vieren en lol willen maken op hun eigen manier .
En ze roepen niet alleen maar duivel maar hun gezicht ziet er ook meteen duivels uit en vol haat .
geen greintje mensenliefde , sommige mensen begrijpen echt niet dat woorden niks betekenen als de daden niet hetzelfde vertegenwoordigen als de woorden die ze uitspreken .
Precies in de lijn van die levensgevaarlijke uitspraak van een medefokker , "Het gaat er niet om of je goed doet in de wereld maar of je in christus gelooft "
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |