quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 22:48 schreef ToT het volgende:Sorry Ali, maar je ons beschuldigt van respectloos zijn...kijk ook eens even in de spiegel?
Je maakt ons uit voor satansaanhangers, wij verdienen het dat onze ziel in het hellevuur vernietigd gaat worden als we ons niet bekeren, al onze spirituele ervaringen komen van Satan en zijn te vergelijken met een paddo-tripje.....dat ZIJN me nogal uitlatingen!
Ik heb jullie nooit satans'aanhangers' genoemd. Wel dat je misleid bent. Maar dat was ik ook, dus dat maakt jullie niet minder dan ik. Ik zie er dus geen probleem in om dat te geloven en te zeggen.
Volgens God is gehoorzaamheid wel een pré als je wil leven ja, dat lijkt me ook niet zo'n heel bizarre claim.
Paddotrips brachten mij tot new age denkbeelden. Andere ervaringen die tot dezelfde denkbeelden leiden zijn dan dus te vergelijken met paddotrips omdat de uitkomst hetzelfde is.
quote:
Jij zegt dat jouw godservaring niet te vergelijken is met die van ons.
Ja, anders zouden jullie ook wel in de bijbel geloven.
quote:
Best, ik kan me goed voorstellen dat je niet dingen met elkaar wil vergelijken, maar het feit dat JIJ amper mystieke ervaringen hebt gehad met spirituele stromingen buiten het Christendom om wil niet zeggen dat ANDEREN dat niet hebben gehad.
Daar weet jij niets van. Ik heb jarenlang met hetzelfde fanatisme en intensiteit in die new age denkbeelden geloofd en ze gepraktiseerd als dat ik nu in met christelijke geloof doe.
quote:
Misschien zijn er wel mensen die veel intensere dingen hebben meegemaakt die jij tot vandaag de dag aan toe hebt meegemaakt. (Om eerlijk te zijn twijfel ik daar niet eens over.)
Daat twijfel ik geen moment aan.
quote:
Jij bent open minded omdat je het verhaal van die vampier niet verwerpt, maar alles wat buiten het Christendom gebeurt, verwerp je wel naar het rijk der fabelen omdat het in jouw ogen allemaal list en bedrog van Satan is, en wij zijn trouwe volgelingetjes zijn zonder het te weten.
Maar niet van de één op de andere dag. Ik was toch net zo goed bedrogen door Satan? Dat verandert niet zomaar.
quote:
Zelfs het Katholieke geloof is satanisch in jouw ogen.
Ik denk dat je het daarmee eens zal zijn als je je er meer in verdiept. De pauselijke troon kwalificeert als enige sterveling ooit op aarde voor wat de bijbel beschrijft als de troon van de antichrist. Daar kan ik ook niks aan doen, ik constateer alleen maar.
quote:
Ondanks dat je je heel nederig en vol zelfhaat opstelt, ben je onvoorstelbaar arrogant: jij hoort tot het hele kleine kliekje mensen dat het maar bij het rechte eind heeft en dat braafjes in de hemel gaat komen.
Mattheüs 7:13 Gaat in door de enge poort; want wijd is de poort, en breed is de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die door dezelve ingaan;14 Want de poort is eng, en de weg is nauw, die tot het leven leidt, en weinigen zijn er, die denzelven vinden.
Zou dus best kunnen dat ik wel die enge weg heb genomen ja. In tegenstelling tot het gros van de rest van de wereld. Waaronder jullie.
quote:
Een mens moet in jouw ogen in Jezus geloven en vol zelfhaat zitten over de zonden die hij/zij begaan heeft.
Ja, je moet het slechte in jezelf haten. Is dat zo erg?
quote:
Zelfhaat isecht vernietigend voor een mens,
Niet als het het slechte vernietigt en er iets goeds voor terugkomt.
quote:
maar ja: jij vindt dat het ego van een mens vernietigd moet worden en dat het waardeloze hoopje ellende dat dan overblijft door God gevormd en gekneed moet worden naar iets wat Hij wil.
Naar wat Hij ís.
quote:
DAT is hoe de kerk macht krijgt!
De kerk heeft niets van doen met mijn persoonlijke relatie met Christus Jezus.
quote:
Ik waag het te betwijfelen dat God dat echt wil. Naastenliefde voor elkaar, elkaar gelukkig maken, respect voor elkaar hebben, elkaar vergeven: DAT zijn de boodschappen die Jezus verkondigde!
Ja, maar dan dien je wel héél Jezus' boodschap te verkondigen:
Mattheüs 10:34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard.
35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.
36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.
37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.
38 En die zijn kruis niet op zich neemt, en Mij navolgt, is Mijns niet waardig.
39 Die zijn ziel vindt, zal dezelve verliezen; en die zijn ziel zal verloren hebben om Mijnentwil, zal dezelve vinden.
40 Die u ontvangt, ontvangt Mij; en die Mij ontvangt, ontvangt Hem, Die Mij gezonden heeft.
Mattheüs 16:24 Toen zeide Jezus tot Zijn discipelen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij.
25 Want zo wie zijn leven zal willen behouden, die zal hetzelve verliezen; maar zo wie zijn leven verliezen zal, om Mijnentwil, die zal hetzelve vinden.
26 Want wat baat het een mens, zo hij de gehele wereld gewint, en lijdt schade zijner ziel? Of wat zal een mens geven, tot lossing van zijn ziel?
27 Want de Zoon des mensen zal komen in de heerlijkheid Zijns Vaders, met Zijn engelen, en alsdan zal Hij een iegelijk vergelden naar zijn doen.
Lukas 9:22 Zeggende: De Zoon des mensen moet veel lijden, en verworpen worden van de ouderlingen, en overpriesters, en Schriftgeleerden, en gedood en ten derden dage opgewekt worden.
23 En Hij zeide tot allen: Zo iemand achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis dagelijks op, en volge Mij.
24 Want zo wie zijn leven behouden wil, die zal het verliezen; maar zo wie zijn leven verliezen zal, om Mijnentwil, die zal het behouden.
25 Want wat baat het een mens, die de gehele wereld zou winnen, en zichzelven verliezen, of schade zijns zelfs lijden?
Marcus 8:34 En tot Zich geroepen hebbende de schare met Zijn discipelen, zeide Hij tot hen: Zo wie achter Mij wil komen, die verloochene zichzelven, en neme zijn kruis op, en volge Mij.
35 Want zo wie zijn leven zal willen behouden, die zal hetzelve verliezen; maar zo wie zijn leven zal verliezen, om Mijnentwil, en om des Evangelies wil, die zal hetzelve behouden
36 Want wat zou het den mens baten zo hij de gehele wereld won, en zijner ziele schade leed?
37 Of wat zal een mens geven, tot lossing van zijn ziel?
38 Want zo wie zich Mijns en Mijner woorden zal geschaamd hebben, in dit overspelig en zondig geslacht, diens zal Zich de Zoon des mensen ook schamen, wanneer Hij zal komen in de heerlijkheid Zijns Vaders, met de heilige engelen.
Lukas 14:26
Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.27 En wie zijn kruis niet draagt, en Mij navolgt, die kan Mijn discipel niet zijn.
28 Want wie van u, willende een toren bouwen, zit niet eerst neder, en overrekent de kosten, of hij ook heeft, hetgeen tot volmaking nodig is?
29 Opdat niet misschien, als hij het fondament gelegd heeft, en niet kan voleindigen, allen, die het zien, hem beginnen te bespotten.
30 Zeggende: Deze mens heeft begonnen te bouwen, en heeft niet kunnen voleindigen.
31 Of wat koning, gaande naar den krijg, om tegen een anderen koning te slaan, zit niet eerst neder, en beraadslaagt, of hij machtig is met tien duizend te ontmoeten dengene, die met twintig duizend tegen hem komt?
32 Anderszins zendt hij gezanten uit, terwijl degene nog verre is, en begeert, hetgeen tot vrede dient.
33 Alzo dan een iegelijk van u, die niet verlaat alles, wat hij heeft, die kan Mijn discipel niet zijn.
34 Het zout is goed; maar indien het zout smakeloos geworden is, waarmede zal het smakelijk gemaakt worden?
35 Het is noch tot het land, noch tot den mesthoop bekwaam; men werpt het weg. Wie oren heeft, om te horen, die hore.
Jacobus 4:1 Van waar komen krijgen en vechterijen onder u? Komen zij niet hiervan, namelijk uit uw wellusten, die in uw leden strijd voeren?
2 Gij begeert, en hebt niet; gij benijdt en ijvert naar dingen, en kunt ze niet verkrijgen; gij vecht en voert krijg, doch gij hebt niet, omdat gij niet bidt.
3 Gij bidt, en gij ontvangt niet, omdat gij kwalijk bidt, opdat gij het in uw wellusten doorbrengen zoudt.
4 Overspelers en overspeleressen, weet gij niet, dat de vriendschap der wereld een vijandschap Gods is? Zo wie dan een vriend der wereld wil zijn, die wordt een vijand van God gesteld.
5 Of meent gij, dat de Schrift tevergeefs zegt: De Geest, Die in ons woont, heeft Die lust tot nijdigheid?
6 Ja, Hij geeft meerdere genade. Daarom zegt de Schrift: God wederstaat de hovaardigen, maar den nederigen geeft Hij genade.
7 Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden.
8 Naakt tot God, en Hij zal tot u naken. Reinigt de handen, gij zondaars, en zuivert de harten, gij dubbelhartigen!
9 Gedraagt u als ellendigen, en treurt en weent; uw lachen worde veranderd in treuren, en uw blijdschap in bedroefdheid.
10 Vernedert u voor den Heere, en Hij zal u verhogen.
Het is allemaal niet zo simpel als het lijkt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 07-08-2008 23:48:25 ]