Laatst was ik iemand aan het helpen met verhuizen, aanhangertje geleend, puin en zooi in de aanhanger, wat andere zooi achter in mijn auto, ook spullen die niet weg moesten maar na ons bezoekje naar de milieustraat naar het nieuwe adres moesten. Komen we daar aan om 13:00 uur, staat er een rij van 40 auto's dus wij sluiten netjes aan (heel eind van de ingang)
Komen er op een gegeven moment 2 kerels uit de bosjes en die beginnen alle auto's buiten het zicht van de "portier" van de milieustraat te checken, inclusief de mijne. na druk overleggen en wijzen kloppen ze op mijn raam, wijzen naar verschillende dingen die achter in mijn auto lagen, die wilde ze namelijk wel. (steriootje, mooie lamp)

Ik vertel vriendelijk dat dat niet voor de sloop is en stap weer in, beginnen ze ineens in mijn aanhanger te graaien naar een paar oude metalen strips

Toen werd ik wel pissed en heb ze niet zo vriendelijk gevraagd op te zouten en bij de ingang van de milieustraat melding gemaakt, ze waren zo weg.
Nou zou je zeggen: Gun die mensen dat stripje. Maar het is zo dat Eindhoven de milieustraat gratis is sinds dit jaar (voorheen 5 euro per keer dat je ging) omdat ze zelf een gedeelte kunnen terugverdienen met oud ijzer etc, plus dat ze van mijn spullen moeten afblijven als ze het niet normaal kunnen vragen
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven