abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:41:18 #26
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60603638
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kijk, je moet al buiten Nederland kijken om er één te vinden.

Uitzondering die de regel bevestigt wellicht. Ze ziet er leuk uit, maar wie weet is ze zo saai dat ze de veeg nog steeds niet waard is.
Twas een snelle google actie en ze zag er op het eerste gezicht wel aardig uit.

Weer on topic.
Ik ben met 38 alweer een "oudere werknemer" blijkbaar.
Maar ik heb net mijn ontslag ingediend omdat ik een nieuwe werkgever gevonden heb.
Blijkbaar is het hebben van enige kennis en ervaring nog wel genoeg om een andere werkgever te vinden.
Er zijn wel werkgevers die zich niet blindstaren op die ene persoon van 25, WO afgerond, met 10 jaar ervaring voor 2300 euro in de maand.
Flexibel zijn en bijblijven in je vak blijven essentieel in deze maatschappij
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_60606245
Echtgaaf bedank vooral je zelf en de politici die je zo van harte steunt in hun kruistocht tegen het ondernemerschap.
Gedwongen lonen, hoge belastingen, scheve arbeidsvoorwaarden, ziektewet, ontslagrecht, dat zijn de werkelijke redenen van ouderenwerkloosheid.
Dingen waar jíj voor bent. Wees dus reeël en accepteer maar gewoon dat 40+ers met een lagere opleiding gedwongen thuiszitten, ach, ze worden tenminste niet uitgebuit
  woensdag 6 augustus 2008 @ 19:21:17 #28
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_60606917
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Voorstel: elk bedrijf met meer dan 50 werknemers moet een representatie personeelsbestand hebben. Een afspiegeling van de regionale bevolking. Hoe mee ze daarvan afwijken, des te hoger de winstbelasting.

Hoe denkt u daarover ?
Dus als ik een hoerenkast begin moet ik 50-50 man en vrouw hebben? Evenveel jonge mokkeltjes als bejaarden?

Laat de markt zn werk doen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_60608041
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 19:21 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dus als ik een hoerenkast begin moet ik 50-50 man en vrouw hebben? Evenveel jonge mokkeltjes als bejaarden?

En je bent ook verplicht 55+ers aan te nemen, alsmede wat homosexuelen en gekleurden, die natuurlijk allemaal volgens een CAO betaald worden.
pi_60609329
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 18:52 schreef sneakypete het volgende:
Echtgaaf bedank vooral je zelf en de politici die je zo van harte steunt in hun kruistocht tegen het ondernemerschap.
Gedwongen lonen, hoge belastingen, scheve arbeidsvoorwaarden, ziektewet, ontslagrecht, dat zijn de werkelijke redenen van ouderenwerkloosheid.
Dingen waar jíj voor bent. Wees dus reeël en accepteer maar gewoon dat 40+ers met een lagere opleiding gedwongen thuiszitten, ach, ze worden tenminste niet uitgebuit
Zeg dat maar tegen die rechtse lui. Nee, die worden echt niet met rust gelaten. Deden ze dat maar, dan was er ook gene probleem. Maar de hypocrisie bij die lui druip van alle kanten eraf.
pi_60609348
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 19:21 schreef Napalm het volgende:

[..]

Er zullen altijd aparte bedrijven zijn, die een uitzonderingspositie behoeven. Geld bij iedere wet die je maakt.
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2008 @ 21:04:22 #32
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60609386
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Er zullen altijd aparte bedrijven zijn, die een uitzonderingspositie behoeven. Geld bij iedere wet die je maakt.
Dat wordt een wet met een HOOP uitzonderingen.
Carpe Libertatem
pi_60609400
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een ander voorbeeld is het magazijn waar ik werk, waar je dus echt niet kunt werken als je fysiek nogal zwak bent, omdat je dan het werk niet kunt doen.
Ook vrijstellen?
pi_60609416
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 18:52 schreef sneakypete het volgende:
Alle beschermde wetgeving afschaffen. Dan nemen werkgevers ineens wel ouderen en gehandicapten aan?
pi_60609436
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:04 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat wordt een wet met een HOOP uitzonderingen.
Valt wel mee hoor.
pi_60609446
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:05 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Alle beschermde wetgeving afschaffen. Dan nemen werkgevers ineens wel ouderen en gehandicapten aan?
Waarschijnlijk een stuk sneller dan nu.
Mensen die dan in theorie nuttig kunnen zijn voor een bedrijf, maken veel meer kans dan nu.

En echt gehandicapte mensen moeten niet werken, die moeten genieten van de uitkering die ze ontvangen van hun verzekeraar tegen arbeidsongeschiktheid.
pi_60609452
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:04 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Een ander voorbeeld is het magazijn waar ik werk, waar je dus echt niet kunt werken als je fysiek nogal zwak bent, omdat je dan het werk niet kunt doen.
Ook vrijstellen?
Een bedrijf heeft vaak wel meer afdelingen dan 1 magazijn alleen.
pi_60609509
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:06 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Waarschijnlijk een stuk sneller dan nu.
Mensen die dan in theorie nuttig kunnen zijn voor een bedrijf, maken veel meer kans dan nu.

En echt gehandicapte mensen moeten niet werken, die moeten genieten van de uitkering die ze ontvangen van hun verzekeraar tegen arbeidsongeschiktheid.
Dat laatste is echt wel betaalbaar qua premies als je het verzekeringsstelsel privatiseert? Neuh, bedrijven hebben geen winstdoelstellingen

En jij denkt dat iemand zomaar een uitkering krijgt van een verzekeringsmaatschappij als zij zelf over de toekenningen gaan?
pi_60609516
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:07 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Een bedrijf heeft vaak wel meer afdelingen dan 1 magazijn alleen.
Ik werk in een logistiek bedrijf, bij m ij is er maar 1 afdeling en een kantoortje (ca 10 medewerkers) waar je alleen kunt werken met MBO logistiek of hoger.
pi_60609557
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:09 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Ik werk in een logistiek bedrijf, bij m ij is er maar 1 afdeling en een kantoortje (ca 10 medewerkers) waar je alleen kunt werken met MBO logistiek of hoger.
En dan nog. Er zijn vrouwen genoeg die fysiek sterk zijn. En bovendien, er zijn hulpmiddelen genoeg vandaag de dag die het zware meestal goed kunnen ondervangen. Er zijn vrouwen genoeg die ook fysiek werk doen. Dus ook magazijnwerk.
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2008 @ 21:11:52 #41
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60609560
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Valt wel mee hoor.
Advocatenkantoor, gemeente reiniging, stewardessen, piloten, brandweermensen, politie, barpersoneel, ... moet ik nog even doorgaan EG?

Je plan is echt debiel, maar je grote hand van geweld die planken misslaat van frustratie ben ik ondertussen wel gewend. Jammer dat je zo buiten de realiteit staat.
Carpe Libertatem
pi_60609571
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dat laatste is echt wel betaalbaar qua premies als je het verzekeringsstelsel privatiseert? Neuh, bedrijven hebben geen winstdoelstellingen
nu betaal je er ook voor, alleen als straks de VVD 100 zetels krijgt kun jij fluiten naar je oude dag.
quote:
En jij denkt dat iemand zomaar een uitkering krijgt van een verzekeringsmaatschappij als zij zelf over de toekenningen gaan?
Zoniet ga je naar de rechter, bovendien maak je het schandaal bekend bij de consumentenbond, die een heel stuk schrijft over dat klote-CZ dat een bouwvakker in een rolstoel arbeidsgeschikt heeft verklaard.
pi_60609602
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:11 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Advocatenkantoor, gemeente reiniging, stewardessen, piloten, brandweermensen, politie, barpersoneel, ... moet ik nog even doorgaan EG?
Ik zie heel het probleem niet.

Vb: politie heeft al lang het doel om een afspiegeling van de maatschappij te zijn. Waarom zou dat bij de overige takken die je noemt niet kunnen?
pi_60609635
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Vb: politie heeft al lang het doel om een afspiegeling van de maatschappij te zijn.
Dat verklaart een hoop.
pi_60609673
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:12 schreef sneakypete het volgende:

[..]

nu betaal je er ook voor, alleen als straks de VVD 100 zetels krijgt kun jij fluiten naar je oude dag.
Ik denk dat je blauw zou betalen aan premies voor werknemers verzekeringen zou betalen. Want de winsten moeten immers dan worden opgehoest. Gratis geld bestaat niet.
quote:
Zoniet ga je naar de rechter, bovendien maak je het schandaal bekend bij de consumentenbond, die een heel stuk schrijft over dat klote-CZ dat een bouwvakker in een rolstoel arbeidsgeschikt heeft verklaard.
Ja, dan ga je maar naar de rechter. Ik denk dat die het heel druk gaan krijgen met mensen die een beroep doen op hun verzekering en mensen in de kou laten staan.

Enne: hoe komt het dat de programma's als Kassa, Radar etc het drukker hebben dan ooit? De correctie blijft maar uit. Bedrijven hebben gewoon lak aan de consument.

Dergelijke verzekeringen moet je niet privaat willen. De strijdigheid van belangen is gewoon veel te groot. Kan nooit goed gaan.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 21:16:52 #46
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60609682
Oh god, TS heeft weer een paar dagen verlof.

Jij bent zeker net 36, TS?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_60609695
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:11 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

En dan nog. Er zijn vrouwen genoeg die fysiek sterk zijn. En bovendien, er zijn hulpmiddelen genoeg vandaag de dag die het zware meestal goed kunnen ondervangen. Er zijn vrouwen genoeg die ook fysiek werk doen. Dus ook magazijnwerk.
In het magazijn werken dan ook vrouwen, allochtonen, 50+ers en ex-gedetineerden, hier krijgen ze allemaal een kans, zonder overheidsdwang.
Wel erg jammer dat sommige mensen de kantjes eraf lopen tegen een nogal hoog loon in verhouding tot de hoeveelheid koffie die ze drinken. Ontslaan? Dat kost een fortuin. Streng toespreken? 2 weken in de ziektewet.
pi_60609725
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop.
pi_60609763
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zie heel het probleem niet.

Vb: politie heeft al lang het doel om een afspiegeling van de maatschappij te zijn. Waarom zou dat bij de overige takken die je noemt niet kunnen?
Omdat die takken niet betaald worden uit diefstal.
pi_60609806
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 21:17 schreef sneakypete het volgende:

[..]

In het magazijn werken dan ook vrouwen, allochtonen, 50+ers en ex-gedetineerden, hier krijgen ze allemaal een kans, zonder overheidsdwang.
Kijk eens aan. Een zekere evenwichtige opbouw is dus wel mogelijk. Als alle bedrijven, of een aanzienlijk meerderheid dit goede voorbeeld zouden volgen, dan was er ook geen probleem.
quote:
Wel erg jammer dat sommige mensen de kantjes eraf lopen tegen een nogal hoog loon in verhouding tot de hoeveelheid koffie die ze drinken. Ontslaan? Dat kost een fortuin. Streng toespreken? 2 weken in de ziektewet.
Dossier bijhouden. Gesprekken houden en notuleren. Je kan er altijd vanaf, wat betreft de mensen die de kantjes eraf lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')