abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60598345
Met 36 jaar ben je voor werkgevend Nederland al stokoud !
quote:
AMSTERDAM - Oudere werknemers hebben het zwaarder op de Nederlandse arbeidsmarkt dan allochtonen en vrouwen. Een op de vier Nederlanders heeft op het werk weleens meegemaakt dat werknemers zijn afgewezen omdat ze te oud zijn. De kans om op leeftijd te worden gediscrimineerd is vier keer zo groot als op geslacht en afkomst.

Dat blijkt uit het Arbeidsmarkt Gedragsonderzoek van onderzoeksbureau Intelligence Group. Volgens tweederde van de ondevraagden begint leeftijdsdiscriminatie vooral vanaf 36 jaar. Een op de drie ziet het ook al gebeuren bij mensen jonger dan 36. Het gaat hierbij om discriminatie bij het (niet) aannemen van kandidaten (20%), bij het uitnodigen van sollicitanten (16%), bij de beloning van werknemers (15%) en bij doorgroeimogelijkheden (11%).

Discriminerende werkgevers schrijven in bepaalde beroepsgroepen soms wel 50 tot 70 procent af van hun arbeidspotentieël. Volgens Intelligence Group is dat een luxe die niemand zich in deze tijd kan veroorloven. Door de krapte op de arbeidsmarkt kan in de komende jaren juist winst behaald worden met het binnenhalen en behouden van ervaren werknemers en niet met het aantrekken van jonge starters.

bron http://www.telegraaf.nl/b(...)p_werk__.html?p=13,1
En Donner zou maar willen dat we tot ons 70e moeten doorwerken En dat in een maatschappij, waarin je blij mag zijn als je nog 10 jaar bij dezelfde werkgever kan en mag werken. Want het tegenwoordig reorganiseren om te reorganiseren, snoeien om te snoeien als bezigheidstherapie voor de doorgeslagen op scoringsdrang beluste managersmafiabende.

Het is als werknemer gewoon overleven vandaag de dag, zeker als je 36+ bent.

En leeftijdsdiscriminatie is niet bepaald het enige wangedrag dat werkgevers laten zien. Ook allochtonen zieken, mensen met handicap worden gediscrimineerd alsof het de gewoonste zaak van de wereld is.

Hoezo: een tekort aan arbeidskrachten? Bulshit, er is een groot tekort aan ideale kandidaten! Gewoon kieskeurigheid. Die werkgevers gedragen zich als een stelletje verwende kinderen, die altijd het onderste uit de kan willen.

Maatschappelijk verantwoorde ondernemen? Wat is dat? Nee, het gaat steeds om te gaan tot de laatste cent winstmaximalisatie.

Intussen pakt de politiek alleen de werknemers aan. als die om wat voor reden ook aan de kant staan, dan is het altijd hun schuld. Alsof dat het niet genoeg is, wordt het land overspoeld met goedkope jonge arbeidskrachten uit het vml oosblok. En zo hou je werkgevers kieskeurigheid in stand.

En de sociale zekerheid maar verschralen. Werknemerschap is zo dadelijk een struggle of life.

Wat ik echt niet begrijp is waarom politiek dit zomaar laat gebeuren. Het beleid is zo eenzijdig ten gunstige voor werkgevers..... Je hoort wel een trol als Donner steeds roepen dat je tot je 70e moet werken, maar van de werkgevers vraagt hij niets om dat mogelijk te maken.

Stelling: politiek moet werkgevers een ook hard aanpakken.

Voorstel: elk bedrijf met meer dan 50 werknemers moet een representatie personeelsbestand hebben. Een afspiegeling van de regionale bevolking. Hoe mee ze daarvan afwijken, des te hoger de winstbelasting.

Hoe denkt u daarover ?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:00:49 #2
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_60598597
Ik ben 35
I follow you......but not on Twitter
pi_60598818
Damn ik ben 37 bijna 38, nu maar hopen dat ik niet ontslagen wordt.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:13:47 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60598903
Lelijke werkgevers verbieden!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60599369
@ Mod:

[nws]--->[pol]
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:58:41 #6
66825 Reya
Fier Wallon
pi_60599996
quote:
Discriminerende werkgevers schrijven in bepaalde beroepsgroepen soms wel 50 tot 70 procent af van hun arbeidspotentieël. Volgens Intelligence Group is dat een luxe die niemand zich in deze tijd kan veroorloven. Door de krapte op de arbeidsmarkt kan in de komende jaren juist winst behaald worden met het binnenhalen en behouden van ervaren werknemers en niet met het aantrekken van jonge starters.
Zoals je hier kunt lezen doet de markt zelf het werk al deels; door het inzinken van de groei van de Nederlandse beroepsbevolking ontstaat er langzaamaan een tekort aan arbeidskrachten. Zodra bedrijven met een dergelijk selectief beleid met veel vacatures komen te zitten, zullen ze ofwel schade lijden bij hun bedrijfsprocessen, ofwel hun personeelsbeleid moeten herzien. Ik denk zelfs dat bedrijven die vooruitziend zijn en nu al actief een personeelsbeleid gaan voeren dat gericht is op ouderen, in de toekomst een zekere voorsrong zullen hebben op bedrijven die dat niet doen.
pi_60600151
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:58 schreef Reya het volgende:

[..]

Zoals je hier kunt lezen doet de markt zelf het werk al deels; door het inzinken van de groei van de Nederlandse beroepsbevolking ontstaat er langzaamaan een tekort aan arbeidskrachten. Zodra bedrijven met een dergelijk selectief beleid met veel vacatures komen te zitten, zullen ze ofwel schade lijden bij hun bedrijfsprocessen, ofwel hun personeelsbeleid moeten herzien. Ik denk zelfs dat bedrijven die vooruitziend zijn en nu al actief een personeelsbeleid gaan voeren dat gericht is op ouderen, in de toekomst een zekere voorsrong zullen hebben op bedrijven die dat niet doen.
Haha.

Ik denk dat politiek de grenzen verder zullen openen voor gastarbeiders. Kunnen ze het jonge grut uit het buitenland laten komen. Want nu ook al gebeurt.

Het verhaal over de jonge starters bestaat al decennia. Maar ouderen blijven gewoon aan de kant staan.
pi_60600185
1. raar, waarom zou je discrimineren op leeftijd, daar rept het artikel geen woord over.

2.
quote:
Nee, het gaat steeds om te gaan tot de laatste cent winstmaximalisatie.
waarom denk jij dat je nu zo welvarend bent. Omdat alle ondernemers optimaal hun bedrijf proberen te runnen.
pi_60600226
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:07 schreef TubewayDigital het volgende:
raar, waarom zou je discrimineren op leeftijd, daar rept het artikel geen woord over.
Een oude werknemer aannemen is niet zo sexy.

Bedrijven willen liever met jongeren geassocieerd worden. Met jong dynamisch en snel
pi_60600249
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

geloof je het zelf
pi_60600297
quote:

Voorstel: elk bedrijf met meer dan 50 werknemers moet een representatie personeelsbestand hebben. Een afspiegeling van de regionale bevolking. Hoe mee ze daarvan afwijken, des te hoger de winstbelasting.

Hoe denkt u daarover ?
wat ik er van denk? dat jij ons hier zit te fokken, want dit soort linkse praat hoor je zelfs bij de SP niet meer
pi_60600346
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:11 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

wat ik er van denk? dat jij ons hier zit te fokken, want dit soort linkse praat hoor je zelfs bij de SP niet meer
Dat geeft te denken. In ieder geval verrechtst de hele samenleving tot een knetterharde maatschappij.

Maar dat willen we toch ook zo graag?
pi_60600400
quote:

[..]

Bedrijven willen liever met jongeren geassocieerd worden. Met jong dynamisch en snel
Geloof je dat echt?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_60600417
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:14 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Geloof je dat echt?
Vaak genoeg gezien en meegemaakt.
pi_60600584
  † In Memoriam † woensdag 6 augustus 2008 @ 14:26:28 #16
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60600679
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat gaat echt niet opschieten. Hoe wil je dat doen? Hogeropgeleiden dwingen vuilnisman te worden, advocatenkantoren moeten 60 jarige muloers aannemen?
Carpe Libertatem
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:49:54 #17
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60601182
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik denk dat politiek de grenzen verder zullen openen voor gastarbeiders. Kunnen ze het jonge grut uit het buitenland laten komen. Want nu ook al gebeurt.
Waarop baseer jij deze aanname?

Bron?
quote:

Waarop baseer jij deze aanname?

Bron?
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat geeft te denken. In ieder geval verrechtst de hele samenleving tot een knetterharde maatschappij.

Verharding van de maatschappij en verrechtsing zijn twee dingen die niet altijd met elkaar te maken hebben
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60601709
Tsja, oudere werknemers zullen wel duurder zijn, anders zie ik geen reden om ze te ontslaan, vaak hebben ze namelijk wel veel ervaring. Zolang oudere werknemers minder aantrekkelijk zijn dan jongere werknemers zul je deze tendens blijven houden, zeer nadelig voor de oudere werknemers. Voor hen moet het mogelijk worden om goedkoper te gaan werken. Ook de situatie waarin een werkgever verantwoordelijk is voor zieke werknemers moet worden afgeschaft, de werkgever moet alleen nog de ziektekosten betalen als de werkgever wist dat hij ziek zou worden van het werk en het de werknemer toch liet uitvoeren (asbest etc.).
pi_60602006
quote:

[..]

Ik weet niet of dat nou zoveel boeit op een accountantskantoor o.i.d.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60602117
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:12 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

definieer "hard".

laat eigenlijk ook maar, je probeert op dirty wijze je lezers te manipuleren. "We verrechtsen tot een harde maatschappij". Dit is zo'n zin vol gebakken lucht, je zegt maar wat zonder enige onderbouwing.
pi_60602219
Het zijn niet bepaald harde cijfers... Daarnaast erg veralgemeniseerd.

Kijk, zonder werkervaring heb je op je 36e iets uit te leggen.

Bliepmiep van 36 is veel duurder dan bliebmiep van 18 en die van 36 werkt eerder minder snel dan sneller.

Zo kan ik wel meer redenen bedenken waarom een 36 jarige op grond van OBJECTIEVE maatstaven minder makkelijk aan het werk komt, zonder dat het verboden discriminatie betreft.

Overigens zijn er ook banen waar je moeilijk in rolt als je heel jong bent.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60602245
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:29 schreef Monolith het volgende:

Ik weet niet of dat nou zoveel boeit op een accountantskantoor o.i.d.
Een sexy accountant... Sinds wanneer bestaat die?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:11:21 #23
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60602973
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tsja, oudere werknemers zullen wel duurder zijn, anders zie ik geen reden om ze te ontslaan, vaak hebben ze namelijk wel veel ervaring. Zolang oudere werknemers minder aantrekkelijk zijn dan jongere werknemers zul je deze tendens blijven houden, zeer nadelig voor de oudere werknemers. Voor hen moet het mogelijk worden om goedkoper te gaan werken. Ook de situatie waarin een werkgever verantwoordelijk is voor zieke werknemers moet worden afgeschaft, de werkgever moet alleen nog de ziektekosten betalen als de werkgever wist dat hij ziek zou worden van het werk en het de werknemer toch liet uitvoeren (asbest etc.).
Het is juist de ervaring waardor je meerwaarde voor jezelf kunt creeëren.
Maar dan moet je wel bijblijven op je vakgebied.

Dat je 2 jaar moet betalen voor een ziek geworden werknemer is vooral nadelig voor kleine bedrijven.
Maar de Nederlandse wetgeving wordt wel vaker aangepast ten gunste van de grote bedrijven.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:16:00 #24
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_60603061
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een sexy accountant... Sinds wanneer bestaat die?
link
Mag er alleen niet bij . Wordt geblocked door ons smartfilter vanwege "Provocative Attire"
Is dus niet helemaal work safe
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_60603182
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 16:16 schreef DiRadical het volgende:
Kijk, je moet al buiten Nederland kijken om er één te vinden.

Uitzondering die de regel bevestigt wellicht. Ze ziet er leuk uit, maar wie weet is ze zo saai dat ze de veeg nog steeds niet waard is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')